Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Restaurang Shanti

Katarina Bangata 58, 116 39 Stockholm — Visa karta

Årstavägen 49, 12054, Årsta
Två Små Svin
Lasse L:
Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Restauranger nära Restaurang Shanti:

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och... Läs mer ›
Marja S:
Mycket trevlig personal och mycket god mat. Vi kan verkligen rekommendera er restaurant.

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Rickard K:
Mycket tydlig och lättåtkomlig utbildning. Enkelt att logga in och starta pluggandet via hemsidan när tillfälle gavs. Det formella Provet kl...

Timmermansgatan 35, STOCKHOLM
Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvar... Läs mer ›
Elias M:
God mat och trevlig personal trots bestyret då vi har tre barn på 1, 2 och 4 år.

Stora Nygatan 43, Stockholm
Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlu... Läs mer ›
Linda H:
En annorlunda men god matupplevelse i supermysig miljö. Musiken, miljön och personalens medeltidsklädsel gör att man skruvar tillbaka kloc...

Läs vad 22 kunder tycker om Restaurang Shanti

• Erik S
    Erik S skrev om Restaurang Shanti
    Allt bra mat, alltid härlig atmosfär. Superbra indisk restaurang!
  • Per C
    Per C skrev om Restaurang Shanti
    En stor besvikelse! Vi fick vänta en god stund trots att vi bokat bord. Personalen var tokstressad och missade beställningar. Varmrätten serverades innan vi fått förrätten, vilket vi påpekade. Då lovade de bjuda på förrätten, men när vi fick notan fanns förrätten ändå med. Så snart någon i sällskapet ätit klart så var någon där och plockade undan tallriken. Sedan ville vi avvakta lite innan vi bestämde oss för om vi orkade någon efterrätt eller inte, men det var inte okej, tydligen. Personalen var ideligen där och stressade på, frågade om vi skulle beställa eller inte och uppträdde demonstrativt för att vi skulle förstå att det var bråttom. När vi tog upp detta beteende med dem förklarade de att de räknar med en och en halv timmes sittningar, vilket inte informerats om någonstans, inte ens när vi bokade bord. Då bad vi om notan och åt efterrätt någon annanstans. På det hela taget kändes det mer som utfodring än som ett restaurangbesök, vilket var väldigt tråkigt då vi hade gäster från annan ort som nu fick sina värsta fördomar om Stockholm bekräftade. Maten var i och för sig okej rent smakmässigt, men inga sensationer, och vi kommer definitivt inte att återvända dit någonsin.
  • Fred D
    Fred D skrev om Restaurang Shanti
    Kan bara instämma och bekräfta de negativa kommentar här. Medioker, svenskanpassade rätter med mycket grädde och snålt tilltagna. Dessutom prissatt som en av Stockholms dyraste indier. Den nya inredningen är urtråkig och följer bara den nya trenden av "street-food". Otroligt trång restaurang där det inte går att komma in mellan borden utan att köra upp rumpan i ansiktet på gästerna vid nästa bord. Antar att det är ägarens snikenhet där man vill suga ut så mycket som möjligt på bekostnad av trevnad. Men, bottenmärket är nog den snorkiga och arroganta personalen. Kanske man vill föra vidare traditionen från gamla restaurang Svedala dit man gick för att bli förolämpad.
    Jag har gått regelbundet på Shanti sedan det öppnade men nu är det slut.
    Sayonara!
  • lee l
    lee l skrev om Restaurang Shanti
    helt ok mat. väldigt väl utnyttjat utrymme, är man lite över "normal" storlek är det nog svårt att röra sig mellan borden och även att få plats.
    många servitörer på varje bord gör det lite rörigt men går samtidigt snabbt att beställa.. som tur är när det tar tre beställniningar innan alla fyra fått de drycker som beställdes vid första rundan.
    Tyvärr är servitörerna otroligt oproffessionella... Tydligen har man sittningar om 1,5timmar vilket några av oss inte uppfattat då det var första besöket. Trots det frågar de om vi vill beställa mer 10min innan de tycker att vi ska gå och jag beställer en öl. Eftersom min upplevelse av servicen inte är särskilt överväldigande betalar jag vad det kostar.. Ingen dricks.
    Min tjej som är observant och inte har ryggen mot bardisken ser hur ena kyoaren nickar menande mot vårt bord och syftar på dricksen, kyparen som tog betalt skakar missnöjt på huvudet och den andra svarar då med ett långfinger menat mot de dåliga gästerna (vi med andra ord).
    Nej jag går inte dit igen, det finns mycket bra indiska restauranger på ynglingagatan och kungsholmsgatan där ja hellre spenderar mina pengar.

Och det hela började med att jag fastnade med byxorna i en spik på sidan av stolen.. Tur att jag hade ett bra sällskap och gott humör ändå :)
    Fred D gillar detta
  • Cajsa J
    Cajsa J skrev om Restaurang Shanti
    God och vällagad mat, stora portioner så man lämnar garanterat Shanti mätt och belåten. Mysig atmosfär, hade gärna suttit länge men mitt 3 åriga sällskap var av annan uppfattning.
    Trevlig och lyhörd personal. Jag rekommenderar varmt ett besök på Shanti!
    Noel H, Tobias B gillar detta
  • ingela b
    ingela b skrev om Restaurang Shanti
    Maten genomsnittlig - till priser som ligger snäppet över vad man kan förvänta i relation till smaken.
    Dessutom riktigt smutsiga lokaler, tyvärr.
    Trevlig personal.
  • Andrea B
    Andrea B skrev om Restaurang Shanti
    Supergo mat och bra service! Vi är vegetarianer och det finns stort utbud för oss. Och maten smakade kanon.
  • Vaya P
    Vaya P skrev om Restaurang Shanti
    Underbar mat! Sätter verkligen smaklökarna i rullning! Trevlig personal. Varmt och mysigt! Luktar gott! Ett minus är dock ljudvolymen i lokalen på kvällen. Ingen hit att behöva skrika när man vill kommunicera men sitt sällskap.
  • Sami V
    Sami V skrev om Restaurang Shanti
    Här kan man äta jättegod indisk mat. En utav de bättre indiska restauranger i Stockholm. Bra service och bra lokal. Maten är kanon och naan brödet undrbart. Bra ställe att gå ut och äta men inte vill bli ruinerad. Mycket bra mat till rimliga priser. Kan varmt rekommenderas
  • Mary
    Mary skrev om Restaurang Shanti
    Stockholms bästa Indiska Restaurang! Det är inte bara maten som utmärker sig men även personalen och särskilt atmosfären. Det enda negativa är att man ibland tvingas vänta länge för att få sittplatser! Inte så konstigt, eftersom alla vill äta på Shanti!
  • Nathalie
    Nathalie skrev om Restaurang Shanti
    Äkta och genuint!
    Mary gillar detta
  • Arnold H
    Arnold H skrev om Restaurang Shanti
    God mat, trist personal ibland. Kan ta lång tid. Men på det hela en av stans bästa indier. Och när de sääger starkt så är det verkligen starkt. Prova t.ex. Hip Pot.
  • Anders G
    Anders G skrev om Restaurang Shanti
    Bästa indiska maten i stan.
    Mary gillar detta
  • Jens T
    Jens T skrev om Restaurang Shanti
    Bra restaurang med hög mysfaktor och god mat. Ett bra ställe på alla sätt. Vegetarisk thali är en favorit.
  • Errol L
    Errol L skrev om Restaurang Shanti
    Helt ok. Kan inte säga att det var något spec.

Finns en del sådana här krogar känns det som
  • Soleilx
    Soleilx skrev om Restaurang Shanti
    Mysig lokal med skön indisk kitsch. Otroligt god mat som serveras snyggt.
  • Henka H
    Henka H skrev om Restaurang Shanti
    Bra restaurang, dock får man vänta 30-45 min även om man bokat bord. Inte acceptabelt!
    Alla vegetarianer (som äter mjölk): Ni måste pröva deras vegetariska Chi chi med blomkål, kokos och hemlagad ost. Om det är den rätta kocken är detta den rätta rätten att välja any day!!!
  • S W
    S W skrev om Restaurang Shanti
    Trots lite strul med vår bokning när vi kom som gjorde att vi fick vänta en halvtimme innan vi kunde sätta oss blev det en riktigt trevligt kväll. Maten var jättegod och servicen var snabb och trevlig.
  • Ulrika A
    Ulrika A skrev om Restaurang Shanti
    Trevlig personal och mycket god mat! Dessutom mysigt. Vad kan man mer begära?!
  • Kristofer S
    Kristofer S skrev om Restaurang Shanti
    Har varit där ett par gånger tillsammans med min sambo. När vi säger att vi är veganer säger personalen att det inte är några problem. När maten kommer ut till oss är det alltid något problem med maten. Ofta är det mjölk, smör eller dressing i maten som vi inte äter. Det har alltid hänt. Men när maten är rätt är den väldigt god. Jag säger trots detta att Shanti är den bästa indiska restaurangen i Stockholm.
  • Anna F
    Anna F skrev om Restaurang Shanti
    Mums! Bra mat, engagerad personal och hög mysfaktor inredningsmässigt. Hit brukar jag gå med min pojkvän när vi vill mysa på tu man hand.
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Restaurang Shanti
    Ahh. God indisk mat med kvalitetsambitioner. Iofs äter jag nästan alltid Very Special Sizzler men den är ju också very special. Här är alltid smockfullt vilket inte är konstigt med tanke på många intressanta rätter med god smak kombinerat med rimliga priser. Inga feta dussinindiska såser som allt simmar i.

Katarina Bangata 58, 116 39 Stockholm