RF Bilservice

RF Bilservice

Ring 070-773 45 55 rfbilservice.se

Behöver du hjälp med bilen? Vi finns bredvid Hallunda Centrum, men bor du i Botkyrka, Tumba, Salem, Huddinge, eller någon annanstans i Stockholm är du självklart välkommen hit! Genom åren har vi hunnit serva många olika bilar med olika problem och vi som jobbar här har varit yrkesverksamma i minst 10 år. Vi har specialistkunskap...

108 omdömen om RF Bilservice

Ingela Elisabeth U
Skrev om RF Bilservice

Jag lämnade in min bil på 3000 mil servis idag och jag är jättenöjd. Fantastisk service, trevlig personal och bra pris. Jag kommer garanterat att återkomma.

Speedy Bilservice Nacka
4.6/5 i betyg av 2013 omdömen 4.6 av 2013 omdömen

Alltid bra och snabb service. Man får dock ha lite fantasi när man parkerar.

TONII P
Skrev om RF Bilservice

Mycket trevlig personal och mekaniker. Lämnade in min mammas XC90 för felsökning. Ingen kostnad då felet inte kunde hittas. Har lämnat in mina tidigare bilar (Audi), har alltid varit nöjd med deras oljeservice och bemötande. Om Bilia kunde jobba lika snabbt och billigt som RF hade varit bra :) Rekommenderar!

LEIF Z
Skrev om RF Bilservice

Nedan är mitt ursprungliga omdöme. Efter flera månaders påminnelser vaknade de äntligen och rättade till sitt missöde med den uteblivna assistansförsäkringen. Numera har jag inga bad feelings gent emot dem, allt är i sin ordning! Jag vill egentligen ge dem minuspoäng, men det går tyvärr inte, se nedan: Den 2022-10-21 gjorde jag en service på min bil, samt byttes bromsskivor och bromsklackar runt om. Innan jag beställde servicen, frågade jag om Assistansförsäkring ingår, och fick till svar att det gjorde det. Arbetena gjordes...

KW Bilservice i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 445 omdömen 4.6 av 445 omdömen
BadgeFourYears

Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!

Janette J Janette J
Göran Sigfrid B
Skrev om RF Bilservice

Måste bara säga att RF bilservice är den bästa man kan anlita. För något år sedan lämnade jag in min Dacia Duster för kamremsbyte. Helt otroligt snabbt och seriöst jobb till bra pris. Nu i augusti lämnade jag in min VW Caddy för byte av framfjädrar och återigen ett otroligt bra bemötande och snabbt utfört arbete och bra pris. Kommen senare i höst lämna in min VW Caddy för kamremsbyte. Kan verkligen rekommendera RF bilservice

CONNY A
Skrev om RF Bilservice

Bra bemötande , bra och snabbt utförda arbeten. Dessutom väldigt bra priser!

Upplands Bilmekaniska AB
4.5/5 i betyg av 806 omdömen 4.5 av 806 omdömen

Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemöt

Ingrid Essa Irne H Ingrid Essa Irne H
ANDERS V
Skrev om RF Bilservice

Vid hämtning av bilen var serviceboken bortslarvad, fakturan innehöll ingen som helst info om vad som gjorts på bilen vad gäller servicepunkter och reservdelsnummer. Efter endast 300 körda mil larmar bilen om högt sotinnehåll i oljan vilken möjligen inte bytts varför detta gjordes på annan verkstad. Efter kontakt med AD Sverige kom AD överens med RF bilservice om att jag skulle kompenseras för det extra oljebytet. Detta har dock inte skett trots att kravet ställdes brevledes 2020-05-25. Betyget måste av tekniska skäl bli...

VIKTOR J
Skrev om RF Bilservice

Kamremsbyte. En mycket bra erfarenhet. Trevlig och tillmötesgående personal. Jag kommer gärna tillbaka nästa gång jag behöver få något jobb gjort på bilen, trots att jag bor på andra sidan stan.

Speedy Bilservice Södermalm
4.7/5 i betyg av 809 omdömen 4.7 av 809 omdömen

Trevligt bemötande från början. Hade tappat avgasröret men blev mottagen direkt trots proppfull verkstad. Supersnabbt jobb. Bra pris! Kommer

Kjell Birger B Kjell Birger B
SUZANA C
Skrev om RF Bilservice

Mycket bra jobb! Fick otrolig snabb och professionell hjälp, har sällan vart så nöjd. Rekommenderas verkligen!! MVH Esat C.

Fredrik Jan Hilding O

Mycket trevligt bemötande. Grymt jobb till mycket bra priser. Trevligt att biltvätt ingick. Rekommenderas verkligen!!

Tack Fredrik du är varmt välkommen åter . MVH RF Bilservice

Speedy Bilservice Eskilstuna
4.6/5 i betyg av 671 omdömen 4.6 av 671 omdömen

Mycket snabb och proffsig hjälp med akut bromsproblem. Väldigt hög nivå på kundservicen!

AGNETA SOFIA L AGNETA SOFIA L
Hans A
Skrev om RF Bilservice

Köpte en bil-recond. Bra och vänligt bemötande av personalen! Mycket väl utfört arbete!

Svar från RF Bilservice

Du är varmt välkommen åter . MVH RF Bilservice.

Anders S
Skrev om RF Bilservice

Andra gången jag lämnar in bilen hos RF kundservice, och andra gången jag är supernöjd

Svar från RF Bilservice

Då är du välkommen åter en 3.e gång så ska vi se till att du än en gång blir lika nöjd med oss. MVH RF Bilservice.

Speedy Bilservice Smista
4.6/5 i betyg av 863 omdömen 4.6 av 863 omdömen
BadgeFourYears

Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a

Srynath S
Skrev om RF Bilservice

Biltvätt in och utvändigt be a varje gång

Svar från RF Bilservice

Du är varmt välkommen åter . MVH RF Bilservice.

Patrik J
Skrev om RF Bilservice

Höll vad de lovade och litet till! Rekommenderas!

Speedy Bilservice Huddinge
4.7/5 i betyg av 1063 omdömen 4.7 av 1063 omdömen

Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................

Maria Therese K Maria Therese K
Caroline A
Skrev om RF Bilservice

Alltid trevliga och snabba samt bra priser. Rekommenderar starkt denna verkstad !!

Lars G
Skrev om RF Bilservice

Väldigt serviceinriktad personal Fick otrolig snabb och professionell hjälp, har sällan vart så nöjd, att de sedan ligger ganska lågt i sina priser gör inte heller något Rekommenderas starkt och jag kommer självklart besöka dem igen (om det behövs)

Svar från RF Bilservice

Tack för fint omdöme om oss och vi här på RF önskar dig varmt välkommen åter.

Speedy Bilservice Jakobsberg
4.8/5 i betyg av 445 omdömen 4.8 av 445 omdömen

Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem! Jag rekomenderar alla varmt att besök

Jesper D
Skrev om RF Bilservice

Bästa bilverkstan, inget krångel! Rekommenderas !

Svar från RF Bilservice

Hej Jesper kul att du är nöjd och tack för du lämnat så fina omdömen om oss. Du är varmt välkommen åter. Mvh RF, Bilservice

Maria N
Skrev om RF Bilservice

Bytte bromsskivor och belägg bak, super trevliga och gjorde ett bra jobb. De rekommenderas varmt!

Svar från RF Bilservice

Hej Maria. Vi är glada att vi kunde stå till tjänst och att du dessutom vart nöjd och belåten. Du är så varmt välkommen åter. Mvh RF.Bilservice

Mekonomen Norrtull
4.7/5 i betyg av 1222 omdömen 4.7 av 1222 omdömen

Bra verkstad. Försöker alltid lösa problem. Väldigt trevliga.

Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W
Ola J
Skrev om RF Bilservice

Års service på Skoda Fabia Snabb, vänlig service. Flexibel kunde ordna gratis lånebil utan förbeställning. Bra jobb.

Svar från RF Bilservice

Hej Ola. Roligt att du vart nöjd och belåten av att lämna din bil i våra händer du är varmt välkommen åter när din bil behöver ses över. Mvh RF.Bilservice

Sofie K
Skrev om RF Bilservice

Bästa bemötande och bra jobb!

Svar från RF Bilservice

Hej Sofie. Himla kul att vi kunde hjälpa till och att du vart nöjd med vårt arbete. Du är så varmt välkommen åter Sofia. Mvh RF Bilservice

Speedy Bilservice Solna
4.7/5 i betyg av 1685 omdömen 4.7 av 1685 omdömen

Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!

Canan G
Skrev om RF Bilservice

Gjorde Service på min Kia. Rekommenderas ! Utmärkt service!

Svar från RF Bilservice

Tack Canan för fint omdöme om vår verksamhet du är varmt välkommen åter. Mvh RF.Bilservice

Mille B
Skrev om RF Bilservice

Trevlig och förstående personal. Lämnade in bilen för kamremsbyte och fick bilen samma dag samt en tvätt på köpet. Ligger bra i pris. Rekommenderas starkt

Svar från RF Bilservice

Hej Mille. Glada att vi kunde hjälpa dig med detta och kul att du är nöjd . Du är välkommen tillbaka och tack för omdömet. Mvh RF. Bilservice

Speedy Bilservice Västerås
4.7/5 i betyg av 1138 omdömen 4.7 av 1138 omdömen

Supersnabbt hjulskifte och trevligt bemötande.

Kerstin P Kerstin P
John E
Skrev om RF Bilservice

Utmärkt service, bra bemötande. Mycket bra prisbild, lånebil.

TACK JOHN OCH VÄLKOMMEN ÅTER MVH RF BILSERVICE

Beatrice Ö
Skrev om RF Bilservice

Toppen service! rekommenderas! Smidigt och prisvärt

TACK BEATRICE O VÄLKOMMEN ÅTER MVH RF BILSERVICE

Speedy Bilservice Östermalm
4.8/5 i betyg av 2184 omdömen 4.8 av 2184 omdömen

Bra service o bemötande ! Bra intiativ med efterdragning

Asefi Z
Skrev om RF Bilservice

Bytte bromsskivor, bromsbelägg samt köpte nya vinterdäck hos ER. Är supernöjd med arbetet, flexibiliteten, servicen samt priserna här. Super duktiga och trevliga personal som gör så att man känner sig väl bemött här. Kommer att komma tillbaka. Rekommenderas varmt! Mvh Zani

TACK ZAN OCH VÄLKOMMEN ÅTER MVH RF BILSERVICE

Rani S
Skrev om RF Bilservice

Utmärkt service! Kom in för bromsbyte som gick snabbt och smidigt. Dom bjöd på biltvätt för att jag åkte hela vägen från Solna ! Guld

Mekonomen Huddinge Centrum
4.5/5 i betyg av 756 omdömen 4.5 av 756 omdömen

Billy William E Billy William E
Christian C
Skrev om RF Bilservice

Anlitade RF Bilservice för byte av bromsskivor och belägg. Toppenbemötande! Snabbt och smidigt! 10 000 kr billigare än på märkesverkstaden. Rekommenderas varmt!

Thomas J
Skrev om RF Bilservice

Nära och bra och mycket bra service!

Sumpan Bilverkstad AB
4.7/5 i betyg av 2269 omdömen 4.7 av 2269 omdömen

Bra och trevligt xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Johan F
Skrev om RF Bilservice

Bra personal bra priser och snabba och utför ett mkt bra arbete rekommenderar dom .

Roni S
Skrev om RF Bilservice

Underbar personal som är ärliga och snabba och på köpet får man tvätt av bilen in och utvändigt. Aldrig blivit bemött så trevligt av en verkstad. Helt och hållet ändrat min syn på verkstäder!

Speedy Bilservice Nynäshamn
4.8/5 i betyg av 723 omdömen 4.8 av 723 omdömen

Fick den tid jag önskade. Det arbete jag beställde blev utfört under den lovade tiden. Vad kan jag mer begära . Priset helt enl. Ök. Brukar

Johan I
Skrev om RF Bilservice

Vänligt, snabbt, fixade fel utanför serciceåtagande. Kändes som en äkta bilverkstad.

TACK JOHAN O VÄLKOMMEN ÅTER MVH RF BILSERVICE

Göran B
Skrev om RF Bilservice

Bästa verkstaden jag upplevt, och då har jag kört flera tusen mil om året sedan 1963 och anlitat bilverkstäder åtskilliga gånger. Sen att bilen blev tvättad är onekligen ett bevis på superb service, har aldrig varit med om nåt liknade bemötande. Så detta blir min framtida verkstad från och med idag den 2018-11-21 Tackar ödmjukast all personal.

Proline Bilskador AB
4.7/5 i betyg av 155 omdömen 4.7 av 155 omdömen

Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete

Bengt L
Skrev om RF Bilservice

Bra service med ett vänligt bemötande. Lånebilen mycket bra. Priset var alldeles utmärkt.

Monica F
Skrev om RF Bilservice

Rekond som gjorde att bilen såg ut som ny! Tillmötesgående bemötande! Helnöjd!

Speedy Bilservice Arninge
4.9/5 i betyg av 197 omdömen 4.9 av 197 omdömen
BadgeFourYears

Bytte Broms belägg och broms skivor, bra kundbemötande, kunde utförligt o bra visa exakt vad som gjorts och vad som bytts samt påvisa hur pa

Holger Gunnar B Holger Gunnar B
Annika K
Skrev om RF Bilservice

Verkstad med ordning o reda direkt när man kommer in. Hyllor och tillbehör snyggt upphängda, rent i lokalen. Ingen kö/väntan utan träffar verkstadschef/adm direkt. Lämnar nycklar o får ungefärlig hämttid. Ringer upp när bilen är klar och bekräftar service är genomförd o att det gått bra (o att jag har en mkt fin bil). Vid hämtning o betalning går det återigen snabbt o effektivt. Dessutom har de rengjort bilen invändigt! Så fint. Kan nämna att på soffbordet finns inga gamla biltidningar att bläddra i. Där ligger Roslings bok Factfulness. Oväntat bra

Olof W
Skrev om RF Bilservice

Service av bil. Bra pris. Bra service inget krångel. Bättre än förväntat. Går bilen igenom besiktningen blir det återbesök.

Speedy Bilservice Täby
4.8/5 i betyg av 1099 omdömen 4.8 av 1099 omdömen

Otroligt bemötande, frågar först vad det kostar att byta bromsar fram o bak, 3500 kr säger han Göran i telefon, lämnar in bilen dagen där på

Sofie K
Skrev om RF Bilservice

Sån fantastisk kundservice!! Väldigt bra priser, jättetrevlig personal & sen tvättade dom våran bil utvändigt & invändigt som en extra grej! WOW!! Kan starkt rekommendera alla att åka hit! Så nöjda , kommer lämna in bilen hit varenda gång!

Lena J
Skrev om RF Bilservice

Tack snälla för ett perfekt resultat av service på min Ford. Den är som ny, glänser både inne och utanför. Jag har lämnat min bil på Ford märkesverkstad, där de har haft sönder bilen. Jag har lämnat den på Mekonomens verkstad, där hade de sönder bilen. Här på RF lyckades de INTE ha sönder min bil. Jag fick tillbaka en bil som är som ny, dessutom tvättad och glänser. Underbart. Varmt tack för det. Lena

Min Bil Bromma
4.4/5 i betyg av 2021 omdömen 4.4 av 2021 omdömen

Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips

Saeed M
Skrev om RF Bilservice

Rafi är trevlig, tillmötesgående och har rimliga priser. Kommer definitivt att komma tillbaka hit!

TACK SAEED O VÄLKOMMEN ÅTER MVH RF BILSERVICE

Magnus N
Skrev om RF Bilservice

Utmärkt service och en ren fin bil efter besöket utan extra kostnad. Super helt enkelt!

Speedy Bilservice Högdalen
4.8/5 i betyg av 4087 omdömen 4.8 av 4087 omdömen

Trevligt bemötande snabb hjälp.

Lars Anders E Lars Anders E
Michael S
Skrev om RF Bilservice

Lämnade in bilen klo 8 på morgonen. Trodde de va ett hjullager, men de va bromsarna skivor och bromsbelägg byttes, och dom ringde några timmar senare de va bara å hämta bilen det är ju FANTASTISKT!!!

Patrisio L
Skrev om RF Bilservice

Profsigt mottagande och väldigt pragmatiska och hjälpsamma. Är otroligt nöjd.

Speedy Bilservice Södertälje
4.8/5 i betyg av 749 omdömen 4.8 av 749 omdömen

Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gäl

Annika J
Skrev om RF Bilservice

Utförde bilservice hos RF. Blev mycket trevligt bemött och allt gick mycket smidigt, helt klart över förväntan. Även om jag bor i Norrort kommer jag fortsätta köra hit i framtiden och kan rekommendera dem varmt till andra. Tryggt och pålitligt!

sandin l
Skrev om RF Bilservice

Bokat kamremsbyte. När jag kom för att hämta var bilen tvättad både på in och utsidan. Detta fick jag på köpet! De sa med glimten i ögat att detta behövdes. Toppservice! Kan varmt rekomenderas.

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Mathias E
Skrev om RF Bilservice

Otroligt bra service! Trevlig personal !

Isso J
Skrev om RF Bilservice

Bra service ! Trevilga Medarbetare !

Min Bil Täby
4.4/5 i betyg av 1252 omdömen 4.4 av 1252 omdömen

Mycket nöjd och skulle åka igen när det är dags för service.

Anita E
Skrev om RF Bilservice

Service på bilen, enkelt, prisvärt, proffsigt. Kommer absolut använda dom igen.

Peter B
Skrev om RF Bilservice

Helnöjd med allt, supertrevliga på detta ställe, kommer fortsätta att serva min bil hos dessa, rekommenderar jag varmt, tack för ett fint bemötande 🙂

Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 158 omdömen 4.4 av 158 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Jesper R
Skrev om RF Bilservice

Kamremsbyte, oljeservice, lånebil och in och utvändig tvätt till billigare än priset av vad bara kamremsbyte kostat på näst billigaste stället. Trevligt bemötande på det! Bästa rekommendationer

TACK JESPER OCH VÄLKOMMEN ÅTER MVH RF BILSERVICE

Börje E
Skrev om RF Bilservice

Över förväntan. Mycket hög servicenivå. Kommer använda mig av denna verkstad i framtiden. Jag rekommenderar varmt denna verkstad. Börje

TACK BÖRJE O VÄLKOMMEN ÅTER MVH RF BILSERVICE

Mekonomen Hemmesta
4.7/5 i betyg av 1278 omdömen 4.7 av 1278 omdömen

Alltid bra bemötande och bra service!

Jonathan David H Jonathan David H
Bobo G
Skrev om RF Bilservice

Supernöjd med vad killar har gjort med bilrekondering plus tvätt plus trevliga killar och jag kan tänka mig att komma flera gånger framöver!!!!!👍👍👍👍👍. Gott Nytt År!

Speedy Bilservice Vällingby
4.8/5 i betyg av 2364 omdömen 4.8 av 2364 omdömen

Aldrig haft bättre service än såhär. Inga dolda avgifter, snarare tvärtom! Dom drar av ingrepp från fakturan man redan skrivit på om dom vi

Kjell Thommy C Kjell Thommy C
OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
4.5/5 i betyg av 514 omdömen 4.5 av 514 omdömen

Väldigt bra service.Jag är jättenöjd

Bengt Arne Å Bengt Arne Å
Speedy Bilservice Haninge
4.8/5 i betyg av 1097 omdömen 4.8 av 1097 omdömen

Kunnig personal, bra service

Borrexpress S Borrexpress S
STF Bilservice i Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 19 omdömen 4.7 av 19 omdömen
Badge2016

Alltid bra service, tillgängligt och bra pris. Tack!

Min Bil Sollentuna
4.4/5 i betyg av 1678 omdömen 4.4 av 1678 omdömen
BadgeThreeYears

Reparationen i sig var ok. Men... Att en regskylt försvann - inte deras problem. Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras proble

Sven Thomas K Sven Thomas K
Speedy Bilservice Vasastan
4.9/5 i betyg av 977 omdömen 4.9 av 977 omdömen

Dags för 10.000 mila service. Självklart ringer jag Speedy Bilservice Vasastan trots att jag flyttat utanför stan. De är trevliga, proffsiga

Brittis O Brittis O