Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya.

Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik, dessutom har bilarna oftast endast 1 tidigare ägare vilket innebär att vi kan ge dig den absolut bästa kvalitén till rätt pris.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att värdera bilen samt lägga upp en plan så att det går smidigt att avyttra bilen. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 459 kunder tycker om Riddermark Bil

• Kimmo S
    Kimmo S skrev om Riddermark Bil
    ..............................................
  • Jörgen O
    Jörgen O skrev om Riddermark Bil
    Bra och trevligt bemötande, allt gick enkelt och smidigt.
  • Simon Å
    Simon Å skrev om Riddermark Bil
    Bilen var inte i de skick man förväntade. Ratten vibrerade kraftigt.
  • Niran E
    Niran E skrev om Riddermark Bil
    Mycket fin erfarenhet att vara kund hos er. Det gick smidigt oc fick bra kontakt med försäljare
  • Omar S
    Omar S skrev om Riddermark Bil
    Bra kommunikation och bemötande. Väldigt nöjd av er service.
  • Brusk A
    Brusk A skrev om Riddermark Bil
    Ok service, kan bli bättre. Tråkigt att de inte är mrf medlem.
    2017-01-11 Riddermark Bil svarar Brusk A
    Hej!

Tack för sin recension. Du får gärna berätta mer om vad vi kan förbättra gällande vår service och din upplevelse hos oss.

Med vänlig hälsning, Riddermark Bil.
  • Patricia K
    Patricia K skrev om Riddermark Bil
    Trevligt bemötande . Och seriös bilhandlare
  • Erik H
    Erik H skrev om Riddermark Bil
    Tillmötesgående och säljinriktade
  • Lillemor W
    Lillemor W skrev om Riddermark Bil
    Det var lätt och smidigt att komma överens. Bilen lämnades dock ut obesiktigad vilket vi märkte när vi kom hem. Besiktningen var inget problem men Riddermarks lovade att återkomma om kostnaden. Det har de inte gjort.
    2017-01-11 Riddermark Bil svarar Lillemor W
    Hej Lillemor,
    Tack för din recension, vad roligt att ni känner er nöjda och att besiktningen gick bra.
    Din försäljare kontaktar dig under dagen för att se till att lösa betalningsfrågan.

Ha en trevlig dag!
  • Sofi A
    Sofi A skrev om Riddermark Bil
    Bra bemötande och smidig affär!
  • Perfekta H
    Perfekta H skrev om Riddermark Bil
    Trevlig och hjälpsam personal.
  • Rasmus O
    Rasmus O skrev om Riddermark Bil
    BRA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Mikael
    Mikael skrev om Riddermark Bil
    Helt ok lokal och trevlig personal.
  • Bil O
    Bil O skrev om Riddermark Bil
    Fint bemötande och trevlig Säljare / Daniel Åslev
  • Mirko L
    Mirko L skrev om Riddermark Bil
    Jag är nöjd med allt hur dem sköttes.
  • Jonas Z
    Jonas Z skrev om Riddermark Bil
    Mycket bra service, fint bemötande.
  • Emma J
    Emma J skrev om Riddermark Bil
    Waw det var verkligen omtönskat.
  • Jan K
    Jan K skrev om Riddermark Bil
    Köpte en Volvo XC90 via nätet då jag var utomlands och behövde en 4x4 när jag kom hem. Riddermarks visste mycket väl att jag skulle komma till Stockholm via flyg, tidpunkt var bestämd och försäljaren lovade att bilen skulle var 100% färdig och i toppskick. Anlände bilfirman i Tyresö som inte hade en aning att jag skulle hämta bilen då försäljaren startat nytt arbete på en annan filial. Min bil stog översnöad och blockerad längst in i ett hörn utomhus och det tog 30 minuter att få fram den. Under färden hemåt visade det sig att fyrhjulsdriften inte fungerade, att en felkod kom upp att larmet behöver service. Tog bilen redan nästa dag till Volvo i min hemstad där det konstaterades att matar pumpen till fyrhjulsdriften inte fungerade, samt att alarmets siren gav felkod och måste bytas. Ringde till personen som sålde bilen och hon satte mig i kontakt med en Mats Skalin som är ansvarig för garantin på deras bilar. Vi hade ett bra snack och enades om att don skulle fixa fyrhjulsdriften samt larmet då dessa var permanenta felkoder. Volvo hade bara tid 9 januari, ca en månad efter att vi enats om vad som skulle åtgärdas. Detta var gjort via telefon. Mats Skalin ombad mig också att be mekanikern på Volvo att ringa honom och se till att uppgifter för betalningen etc blev diskuterade och uppgjorda. Döm till min förvåning att Mats Skalin sagt till mekanikern att han bara betalar för att fixa fyrhjulsdriften och inte alarmet som vi enats om. Så nu går detta vidare till KO etc då felet var påtalat, samt att vi enats via telefon. Summa sumarum, lita inte på Riddermarks löften, samt Mats Skalin är definitivt en person som ni absolut inte skall tro på då han vägrade att skicka en e-post med vår uppgörelse. Riddermarks som skryter om sin kundomsorg kan ni glömma. Akta er för deras löften, dom är tomma..... så är deras service nivå.... miserabel.....
    2017-01-09 Riddermark Bil svarar Jan K
    Hej Jan!

Vi beklagar att vår personal varit oförberedda vid din ankomst. Din försäljare kunde precis som du skriver inte vara på plats men givetvis skall kommunikationen mellan försäljarna fungera bättre än i det ovan angivna scenariot vilket vi ber om ursäkt för.

Gällande verkstadsarbetet har inte ersättning för larm utlovats via telefon.
    Då bilen är 12 år gammal bedömdes åtgärd av larm som icke skäligt i jämförelse med fyrhjulsfunktionen. Därför togs också beslutet att bekosta reparation av 4wd men inte larm eftersom den kostnaden vi står för också är den betydligt mycket dyrare reparationen.

Att ett missförstånd uppstått är beklagligt. Vi har över 800 recensioner på denna sidan och har inte upplevt problem med denna typen av muntliga missförstånd i garantihandläggningen tidigare. Självfallet används din kritik i utbildningssyfte för att se vad som gått fel.
    Då ärendet inte är klart och bilen står för reparation får du gärna återkomma när ärendet är helt färdigt för en utvärdering, vi rättar oss alltid efter de beslut som tas av våra opartiska nämnder.

• A. P
    A. P skrev om Riddermark Bil
    Min rekommendation gällande Riddermark är BIG NO.

Den begagnade bilen visade sig inte vara så bra som Riddermark påstod vid köpet. Det fanns "dolda" fel som påpekades i tid. Riddermarks Mats Skalin hävdad att det var jag som åstadkommit dessa. Otur för honom att jag gjort en bildiagnos som bevisade att jag omöjligt kunde vara orsaken till detta. Saklig mejkonversation besvarades i samtal av en skrikande och aggressiv Mats Skalin.
    - Du kan ta det enda till ARN, du ska veta att det är mig som de kommer att lyssna på . Det är jag som kan bilar. Jag kommer att säga att du är ansvarslös, vårdslös ... Till slut orkar man inte och torskar på reparationskostnaden.

För husfridens skull - vänd er till en annan bilfirma.
    2017-01-09 Riddermark Bil svarar A. P
    Hej A.P

Vi beklagar att du upplevt vår garantihandläggning som undermålig.
    Din kritik behandlas med berörda parter och vi är tacksamma över att du delar med dig av dina erfarenheter så att vi kan förbättra vår service.

Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för att höra mer om din upplevelse. Maila gärna feedback@riddermarkbil.se och ange ditt registreringsnummer så kan vi behandla ditt ärende korrekt och se om vi kan hjälpa dig med något.

Med vänlig hälsning
  • Johan F
    Johan F skrev om Riddermark Bil
    Trevligt bemötande bra service.🖒🖒🖒
  • Robert A
    Robert A skrev om Riddermark Bil
    Forsätter på en äldre rekommendation: Nu höjer jag till en 5:a tack vare den oklanderliga hjälp jag fick efter att det blev problem med motorn på bilen jag nyligen köpt. Vi fick all hjälp vi behövde för att inte stå utan bil under tiden felet åtgärdades.
  • Erik G
    Erik G skrev om Riddermark Bil
    Fick ett bra, proffesionellt och genuint bemötande av personalen både i telefon och på plats när jag lämnade in bilen. Snabbt, enkelt och på det hela sammantaget mycket bra/Erik
  • Rickard M
    Rickard M skrev om Riddermark Bil
    Snabbt, enkelt och en rimlig värdering.
  • Siluxgruppen I Stockholm
    Siluxgruppen I Stockholm skrev om Riddermark Bil
    Bra bemötande och proffsig sälg
  • Anssi N
    Anssi N skrev om Riddermark Bil
    Ok..................

• Johan J
    Johan J skrev om Riddermark Bil
    Bemötandet var bra. Vi fick frågan om vi ville ha hjälp, men önskade först gå och titta lite själv, vilket vi fick. Sedan när vi hade tittat klart träffade vi en säljare som tog hand om oss och lät oss provköra en bil som var fräsch inuti. Vi la en handpenning och fick möjlighet att låta bilen stå i hallen till veckan därpå, då vi hade möjlighet att hämta den. Vi fick information om Solid-garantin och tecknade denna för tre år. Det enda vi så här i efterhand saknar var att få en spec. över den bil vi köpt.
  • Emilie B
    Emilie B skrev om Riddermark Bil
    Nonchalant, oengagerad och oproffsig säljare. Ok pris till bra bil.
    2016-12-08 Riddermark Bil svarar Emilie B
    Hej Emilie!
    Tack för din recension. Vi beklagar hur du upplevt vår säljare, givetvis är detta långt ifrån hur vi vill att våra kunder skall bemötas.
    Vi har framfört denna information till ansvarig person och kommer givetvis att ha detta i åtanke för att kunna förbättra vår service.
    Vad roligt att du känner att du ändå är nöjd med bilen, och känner att du gjort en bra affär - även det är väldigt viktigt för oss.

Ha en fortsatt trevlig vecka,
    Mvh. Riddermark Bil
  • Dan W
    Dan W skrev om Riddermark Bil
    Ett proffsigt och bra bemötande. Vi är mycket nöjda med affären
  • Dav
    Dav skrev om Riddermark Bil
    Tack Andreas och Riddermark Täby för ett trevligt och seriöst bemötande.
    Affären kändes genomgående trygg och enkel, utan konstigheter.
    Dessvärre hade bilen jag köpt fått punktering den kvällen jag skulle hämta den, men det åtgärdades dagen efter (som utlovat) och vi kunde gladeligen köra iväg med fyra friska däck!
  • Mats W
    Mats W skrev om Riddermark Bil
    Fick mycket bra bemötande av säljaren Rafael Holm.
    Som hjälpte mig till en bra affär!
  • Mohamed J
    Mohamed J skrev om Riddermark Bil
    Jag köpte kia sportage i fredags den 02/12, men när jag gick hem jag hittade dimljus ur funktion och jag fick ingen info när jag köpte den därför jag blev ledsen. Jag skulle ringa kia o höra med om dem kan fixa. Tyvärr :(
    2016-12-06 Riddermark Bil svarar Mohamed J
    Hej Mohamed.
    Helt enligt den överenskommelse du har med din säljare så kommer ditt dimljus att åtgärdas utan kostnad.
    Fortsätt med den kontakten ni redan har, så kommer du att få all den hjälp du behöver. :-)
    Eftersom vi inte säljer nya bilar händer det tyvärr att div. defekter finns, dock vi ber om ursäkt för att lampan missats innan leverans.

Vi hoppas att du får en ny lykta så snart som möjligt, och att du känner dig nöjd med vår service samt bilen i övrigt.

Trevlig kväll!
  • Ville I
    Ville I skrev om Riddermark Bil
    Smidig affär. Trevlig personal. Dock lite miss i kvalitetskontrollen. Annars väldigt bra. Återvänder gärna vid köp av bil.
  • Rasul D
    Rasul D skrev om Riddermark Bil
    Bilen är bra jag tycker om bilen
  • Karin A
    Karin A skrev om Riddermark Bil
    Bra bemötande och jag hittade en riktigt fin bil!
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Riddermark Bil
    Bra bemötande och service. Känns tryggt.
  • Tyresö Bil & Diagnos A
    Tyresö Bil & Diagnos A skrev om Riddermark Bil
    Grymt duktiga , kunniga samt mkt trevliga!
  • Anders H
    Anders H skrev om Riddermark Bil
    Mycket bra bemötande och enkla att ha med att göra. Enkel, snabb och smidig affär.
    2016-12-01 Riddermark Bil svarar Anders H
    Hej Anders!

Stort tack för din recension..
    Vad roligt att du är nöjd med din upplevelse hos oss!

Hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar.
  • Stefan V
    Stefan V skrev om Riddermark Bil
    Bra bemötande från start, det märks att all personal är serviceinriktad
  • Hamid S
    Hamid S skrev om Riddermark Bil
    Jag blev väldigt bra bemött båda gångerna jag varit hos er och ni va väldigt proffsiga.
  • Arto V
    Arto V skrev om Riddermark Bil
    Rak och rätt affär inga konstigheter.
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Riddermark Bil
    Juste service och inga krusdiduler, kändes seriöst och inte så mkt jumbo som hos många andra bilhandlare...
  • Raed A
    Raed A skrev om Riddermark Bil
    Jag är mycket nöjd. Säljaren var väl kunnig
  • Ruben C
    Ruben C skrev om Riddermark Bil
    Jag hade varit nöjd om affären..
    2016-11-15 Riddermark Bil svarar Ruben C
    Hej Ruben,
    Vi vill gärna veta mer om din upplevelse hos oss.
    Är det något du undrar över så kan du alltid kontakta din försäljare, eller maila till feedback@riddermarkbil.se

Trevlig kväll!
  • Jonathan S
    Jonathan S skrev om Riddermark Bil
    Väldigt bra service. Fattades dock info om bilen som är rätt så viktig att informera om annars så är jag väldigt nöjd
    2016-11-15 Riddermark Bil svarar Jonathan S
    Hej Jonathan!
    Vad synd att du känner att du gick miste om viktig information.
    Är det något vi kan komplettera med? Maila ditt registreringsnummer samt vad vi kan hjälpa dig med till
    feedback@riddermarkbil.se så ser vi till att svara på dina frågor.

Trevlig kväll,
  • Josefina Y
    Josefina Y skrev om Riddermark Bil
    Att inte kolla att båda nycklarna fungerar, inte byta till vinterdäck som man utlovat, och framför allt sälja en bil med ett döende batteri som man bara laddar upp tillräckligt för att klara av att köras därifrån. Och att därefter inte svara i telefon komma med löften per sms som sedan inte hålls och inte återkomma som man lovat. Det här var det sämsta jag varit med om och jag rekommenderar ingen att någonsin köpa bil härifrån.
    2016-11-16 Riddermark Bil svarar Josefina Y
    Hej Josefina!
    Garantier lämnas på alla våra bilar och är det vinterväglag skall vinterdäck givetvis sitta på vid leverans. Batteriet skall absolut inte vara urladdat, och det är av högsta vikt för oss att se till att detta löser sig på rätt sätt.
    Eftersom ditt ärende fortfarande behandlas av din säljare som bokat tid för batteribyte och däckskifte etc, så får du gärna höra av dig när ärendet är klart så vi vet att du fått den hjälp du skall ha.

Vi önskar dig en trevlig dag,
  • Josefin B
    Josefin B skrev om Riddermark Bil
    Supernöjd! Tack för snabb och bra service! :)
  • Sören A
    Sören A skrev om Riddermark Bil
    Bra och trevligt bemötande från säljare. Mkt välstädade o rekondade bilar!
  • Adriana B
    Adriana B skrev om Riddermark Bil
    Utmärkt service. Test-drive göras direkt när vi kom, försäljaren svarade alla våra frågor och gav oss en full bränsletank när vi gjorde deal. Vi rekommenderar starkt Riddermark Bil.
  • Bror H
    Bror H skrev om Riddermark Bil
    Utmärkt service och bemötande
  • Diana L
    Diana L skrev om Riddermark Bil
    Köpet gick bra och bilen går bra!

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla