Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Sigtuna Riddermark Bil Arlanda
Rekommenderat företag 2016 - Riddermark Bil Arlanda

Riddermark Bil Arlanda

Maskingatan 8A, 195 60 Arlanda stad — Visa karta

Varmt välkommen till Riddermark Bil, Arlanda. Vi har varit verksamma sedan 2007 och har över åren hjälpt tusentals kunder att hitta sina nya bilar, vi har dessutom hjälpt en större mängd företag att avyttra sina bilar.

Vi erbjuder hjälp till dig som företagare att hitta den smidigaste och mest flexibla lösningen gällande din vagnpark med både avyttring och köp av bil. Vi kan också erbjuda dig som privatperson att byta in den bil du har för närvarande samt hitta din nya bil.

Varmt välkomna!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 147 kunder tycker om Riddermark Bil Arlanda

• Sina K
    Sina K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Super nöjd! Trevligt bemötande. Ivan tog hand om mitt ärende, duktig kille och proffsig. Kan absolut rekommendera Riddermark!
  • Madeleine W
    Madeleine W skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Vår säljare var engagerad, ville sälja bil - i motsats till andra bilföretag vi besökt i jakt på Volvo v60. Vi fick utan problem provköra bilen - vilket inte ens varit möjligt hos volvohandlare (det är så besvääärligt att få ut bilen ur bilhallen...). Det slutade med att vi köpte en v60 som var äldre och hade gått mer än vad vi hade tänkt från början. Proffsigt arbete av Arlanda.
  • Khaled M
    Khaled M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Väldigt bra bemötande och trevlig kille ( Amir ) som vi hade kontakt med
  • Mortaza K
    Mortaza K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Han kunde inte om bil vi fick inte bra informatipn om bilen. Vi tror vi har bilvit lurad av säljare .
    2017-02-16 Riddermark Bil svarar Mortaza K
    Hej Mortaza!
    Tack för din recension.
    Du blir kontaktad av din säljare inom kort, så att du kan få de frågor du fortfarande har om bilen besvarade.
    Då din inbytesbil hade skador som inte nämnts vid värderingen behövde ditt inbytespris justeras. Vi kan inte betala lika mycket för en bil utan skador, som en bil som har skador som vi måste betala för att åtgärda.
    Du får dock alltid välja att acceptera det nya budet eller ej, vi naturligtvis inte våra kunder.

Stort lycka till med din nya Toyota!
    Hör av dig om vi kan hjälpa dig ytterligare,

Mvh, Riddermark Bil,
  • David Ö
    David Ö skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Lite struligt men allt löste sig till slut iaf
    2017-02-16 Riddermark Bil svarar David Ö
    Hej David!
    Du får gärna skriva mer om vad som varit struligt, så att vi kan finslipa på just det.
    Maila till feedback@riddermarkbil.se om du vill hjälpa os att bli bättre :-)

Mvh Riddermark Bil
  • Markku S
    Markku S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Jag hade den första kontakten med Riddermark bil Arlanda via email, när jag fick snabbt svar till mina frågor. När jag kom till firman det fanns fyra vänliga säljare väntande på kunder. Jag fick bra service från Michell från början till slutet. Allt gick mycket vänligt, smidigt. Jag vill gärna rekommendera Riddermark Arlanda.
  • Nocky K
    Nocky K skrev om Riddermark Bil Arlanda
    5 stjärnor till Amir, påläst, intresserad och ödmjuk.
  • Johnny A
    Johnny A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Inte världens bästa service. Kommer inte att handla igen tror jag
    2017-02-14 Riddermark Bil svarar Johnny A
    Hej Johnny.
    Tack för att du tagit dig tiden att recensera oss.
    Maila gärna till feedback@riddermarkbil.se och berätta vad vi kan förbättra gällande vår service.
    Vi lyssnar nogga på våra kunder och vill alltid bli bättre på det vi gör så vi hoppas vågar ge oss en ny chans framöver.

Vänliga hälsningar,
  • Emil K
    Emil K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Började med att provköra en bil, när jag frågade om det fanns någonting särskillt att veta om bilen blev svaret "som vadå?" . ja det var ju det jag undrade. Efter att jag tittat i serviceboken en gång till såg jag att motorn var utbytt vid 5000mil.
    Nästa bil jag provkörde visade sig vara importerad efter JAG kollade upp bilen online, som en sista check medans vi skrev papper. Något som säljarna inte visste om. Det var dessutom skuld för trängselskatt på bilen för 500kr vilket säljarna inte nämnde, och jag friskrev dom ifrån när jag skrev under kontraktet.
    Nåväl, nöjd med bilen som dom sålde till mig nyservad, rekondad och med fina vinter och sommardäck på alufälg för ett rättvist pris och 1timme efter stängning en fredagkväll.
    Rekommenderas men var på er vakt, som alltid när man handlar bil!
    2017-02-14 Riddermark Bil svarar Emil K
    Tack för en mycket konstruktiv och ärlig recension Emil.
    Som köpare är det viktigt att man precis som du säger kontrollerar det man avser vara av vikt, eftersom man också har undersökningsplikt när man köper bil.
    Med det sagt är det givetvis vår målsättning att försäljarna dels själva är informerade om så mycket som möjligt gällande varje bil, men att de också informerar kunderna om all den information de har.

Vi beklagar de punkter du nämner djupt, och kan bara konstatera att det brustit i en utav de bakgrundskontrollerna som gjorts, eftersom en kvarvarande skuld fanns kvar.

Stort tack för att du tagit dig tiden att recensera oss, och för din förståelse.
    Tveka inte på att höra av dig om du undrar över något.

Varma hälsningar,
  • Emil K
    Emil K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Rekommenderas men var på er vakt, som alltid när man handlar bil!
  • Hampus B
    Hampus B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Kändes som en seriös bilfirma med många anläggningar. Väldigt trevliga, dock verkar de vara underbemannade eller bara väldigt mycket att göra så det tog sin lilla tid.
    Köpte en Golf R för några veckor sedan. Inte helt nöjd måste jag väl säga. Fick höra att allting skulle vara bra på den men när man tittade på den så var det saker som var trasigt eller inte fungerade som inte hade nämnts innan..
    Fick även sommardäck på bilen, trots att säljaren flera gånger påvisade att det skulle vara allround på. Fick det även konstaterat på en däckfirma senare att det var sommardäck. Kanske ska utbilda sin personal lite bättre, så de vet vad som sitter på bilen de säljer...
    2017-02-13 Riddermark Bil svarar Hampus B
    Hej Hampus!

Tack för din recension.
    Eftersom du fått hjälp med både de småfel som påtalats samt med däcken så finns det inget mer vi kan hjälpa dig med just nu.
    Din kritik är framförd till berörda parter och vi är tacksamma för att du tagit dig tiden att recensera oss.

Tveka inte på att höra av dig om vi kan hjälpa dig med något ytterligare,
    Mvh, Riddermark Bil
  • Henrik M
    Henrik M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra bemötande med klara och korrekta besked. Inget onödigt "säljsnack" som man annars bara irriterar sig på. Gjorde ett ärligt intryck.
  • Djamal B
    Djamal B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra och smidigt utan problem👍👍
  • Jakob E
    Jakob E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Serviceinriktade och tillmötesgående. Saklig och metodisk genomgång av objektet och smidig hantering av köpet.
  • Ari K
    Ari K skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Riddermark i Järfälla hade noll koll bedrövligt åkte dit i onödan för att titta på en bil som redan var såld!Fick bra bemötande i arlanda istället trevlig personal i samband av köp av bil därmvh ari kylli
    2017-02-09 Riddermark Bil svarar Ari K
    Hej Ari!
    Tråkigt att du inte känner att du fått samma service på våra olika anläggningar.
    Du får gärna maila till feedback@riddermarkbil.se och berätta mer om din upplevelse hos oss så att vi kan förbättra våra rutiner.

Tack för din recension, hör av dig om vi kan vara till hjälp på något ytterligare sätt.
  • Jimmy N
    Jimmy N skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Galet bra utbud på bilar,bra o proffsig personal/framförallt så vill jag tacka Amir Yazdani! Som gjorde ett riktigt bra o trevlig intryck o ett bra jobb såklart.Och bäst av allt jag fick med en riktigt snygg Mercedes med AMG kit o grym ljudanläggning! Super nöjd kund. Blir fler affärer på riddemarks

Med vänlig hälsning, jim
  • Erik N
    Erik N skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Vi köpte en V70 i lördags. Vid en första kontakt via webbformulär, fick vi svar samma eftermiddag av två säljare.

Möttes direkt av personal när vi kom in i butiken. Det var en avslappnad dialog om lämplig bil. John Lindholm som hjälpte oss kändes kunnig och gav, som vi upplevde det, goda råd efter vår situation. Vi provkörde två olika bilar och kunde tänka efter och ta beslut i vår takt. När vi kom tillbaka samma dag för att köpa bilen fick vi direkt hjälp av John att skriva nödvändiga papper.

Även resten av personalen var trevliga och artiga. Vi är nöjda
    2017-02-01 Riddermark Bil svarar Erik N
    Hej Erik!

Stort tack för din genomförliga och positiva recension.
    Vi önskar dig all lycka med er nya bil och uppmanar er att höra av er till oss vid frågor eller funderingar.

Vänliga hälsningar,
  • Victor M
    Victor M skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Köpte en BMW 320 GT och är otroligt nöjd med första bemötande över telefonen och sen vidare när vi såg, hade lite bekymmer med min gamla bil, men tack vare Amir Yazdani som hjälpte mig med alla bekymmer kom vi fram till en väldigt enkel smidig bokaffär som lättade för en mkt😊
    Är enormt nöjd och hoppas nästa bil affäer blir av honom.
    Victor M gillar detta
  • Shorsh M
    Shorsh M skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Vi är mycket nöjda med att köpa vår bil från Riddermark Bil Arlanda och personalen Amir Yazdani rekommenderar vi starkt. Han är en jättetrevlig kille och mycket flexibel med kunder.
  • Maja E
    Maja E skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Jättestort tack för ett galant bemötande, en supersmidig affär och en jättefin bil! Säljaren skötte allt till punkt och pricka, från första samtal till leverans av bilen!

Kommer definitivt köpa fler bilar från er!
  • Axel M
    Axel M skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Jag är supernöjd då jag vände mig till en bilfirma för att minimera eget engagemang.
    Säljaren ordnade en bra finansiering samt försäkring och gav mig all information som jag önskade.
    Var tre gånger på bilfirman för att jag aldrig kunde bestämma mig, den stod alltid tvättad och redo för provkörning :)

Jätte tack!
  • Maria O
    Maria O skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Var en funktion på bilen som inte fungerade som inte hade fram gått innan.Bökigt att behöva lämna in det på reparation det första man gör.
    2017-01-27 Riddermark Bil svarar Maria O
    Hej Maria!

Vi beklagar att ett mindre fel upptäcktes på plats. Dock fick du informationen innan både köp och leverans och du fick välja på ett par olika lösningar på problemet, bl.a. att inte köpa bilen, eller att hämta den någon dag senare med felet åtgärdat.
    Det är alltid tråkigt att behöva reparera sin bil i samband med köp, men att köpa och hämta en bil med påpekade fel är alltid ett eget val till en affär där vi vill vara så transparanta och ärliga som möjligt.

Vi hoppas att lagningen av det fel som upptäckts går smärtfritt, och att du hör av dig direkt vid frågor eller funderingar.

Trevlig helg,
  • Mikael Ö
    Mikael Ö skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Jag blev upphämtad på hotellet och fick ett mycket bra bemötande av personalen
    provkörde och köpte bilen allt gick så smidigt
    mycket mycket trevlig personal och bilen riktigt fräch
    kommer köpa fler bilar från företaget
    mvh mikael öystilä
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Uselt . De skriver inte i sina annonser om felen som bilarna har .

Tråkiga försäljare
    2017-01-26 Riddermark Bil svarar Sandra S
    Hej Sandra, vad tråkigt att du inte är nöjd.

Vi har ingen affär som är anknyten till dig och vi har inte heller dig i vår kund- eller provkörningsbas.
    Du får gärna återkomma med mer detaljer om ditt besök så vi vet att du varit hos oss och hur vi kunnat agera bättre.
    Du kan antingen skriva här eller till feedback@riddermarkbil.se

• Jan R
    Jan R skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Bra bemötande och bra information om bilen.
    Men tyvärr dålig kommunikation mellan säljarna, då vi åkt långt för att titta på bilen, och blev lite snopna när vi inte fick köpa bilen för att det fanns en intressent till som var ute med en annan Bil, så vi fick sätta oss och vänta tills han kom tillbaka. Men vi köpte bilen, men under stress!
    2017-01-25 Riddermark Bil svarar Jan R
    Hej Jan!

Tack för din recension.
    Vi beklagar att ni upplevt stress hos oss, vi strävar alltid efter att ha så fungerande kommunikation mellan medarbetarna som möjligt.
    Dock händer det ofta att en bil har flera intressenter som anländer samtidigt även utan att de nödvändigtvis varit i kontakt med en säljare. I det fallet får vi alltid gå efter först till kvarn-principen, vilket gör att det är svårt att få alla riktigt nöjda.

Det gläder oss att ni fick möjligheten att köpa den bil ni kommit för, och hoppas att ni känner er nöjda med resten av er upplevelse hos oss.
    Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar;

• Henrik M
    Henrik M skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Bra och snabb hantering av försäljningen. Säljaren Michelle Balok gjorde ett bra och ärligt intryck som jag hoppas står sig också om något krånglar. Kan nog tänka mig att köpa fler bilar här.
  • Christoffer T
    Christoffer T skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Supersnabb och smidig affär när jag köpte min Audi! Bra och trevligt bemötande från säljaren Rukki.
  • Morgan H
    Morgan H skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Fantastiskt upplevelse. Har aldrig varit med om en sådan snabb och felfri bilaffär.
    Tack Riddermarkbil för trevligt bemötande och raka puckar.
  • Maria T
    Maria T skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Är jätte nöjd med både bil o kundbemötandet hos Riddermarks bil ute vid Arlanda stad, o speciellt då Amir Yazdani som var både kunnig, hjälpsam o mycket trevlig. 👍🏻😀
    2017-01-24 Riddermark Bil svarar Maria T
    Hej Maria!

Vad roligt att du är nöjd med ditt köp och med vår service.
    Tveka inte på att höra av dig till oss eller Amir om du har några frågor eller funderingar,

• Seth L
    Seth L skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt och ödmjukt bemötande från säljlaget vid entré. Bra service av den säljaren som sålde en bil till mig. Jag känner att jag fick min vilja igenom och säljaren gick att resonera med. Mina frågor möttes med ärliga svar vilken kändes tryggt. Det enda negativa med min affär är att jag trots fråga om det fanns nått extra att säga om bilen fick till svar "nej vi har inga anmärkningar på den" Väl hemma öppna jag serviceboken och hittar papper på stora motorreparationer och försäkringsärenden. Även om detta kanske i mitt fall var bra då motorn i princip är som ny efter rep så hade ärlighet även här varit att föredra.

Bilen jag köpte var mycket välvårdad och man får nybilskänslan trots att den är 6 år gammal.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt bemötande av kunnig personal.
  • Mansur A
    Mansur A skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Jag är nöjd med bilen,den är bra,har inget problem.
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt bemötande och effektiv hantering
  • Azin A
    Azin A skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Bästa bilköpet någonsin. Tack för ett trevligt bemötande och tryggt bilköp. Kommer verkligen och rekommendera er till andra och återkommer när det är dags för en ny bil :)

Tack så mycket Michell Balok
  • Christine V
    Christine V skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Hyrt en bil då vår egen bröt ihop.
    2017-01-17 Riddermark Bil svarar Christine V
    Hej Christine!
    Vad tråkigt att höra att ni haft problem med er bil.
    Återkom gärna när ärendet är klart och berätta hur du tyckt att allt gått. Förhoppningsvis har ni fått bra hjälp av er försäljare och får bilen fixad på nolltid.

Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • Wijata R
    Wijata R skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Bra bemötande och service. Smidigt bilköp och trevlig bemötande av säljaren. Köpte en Mini Cooper som va i samma skick och utrustningsnivå som annonserad och lovad.
  • Marko V
    Marko V skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Very good service! Pick up from airport;
    Car was as good as shown on internet.
    Tack så mycket; Ivan Jencic!
  • Metin Z
    Metin Z skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Tja är super nöjd med bilen och säljaren 👍👍
  • Jan C
    Jan C skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Snabbt mottagande och trevligt bemötande av försäljaren.
    Fick bra information om bilen/bilarna som jag tittade på.
    Köpte även en av bilarna som jag provade.
  • Eldar K
    Eldar K skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Riktigt bra företag! Med super bra kundmottagning!
    2016-12-06 Riddermark Bil svarar Eldar K
    Hej Eldar!

Tusen tack för din positiva recension, det gläder oss att du är nöjd.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar kring din bil.

Med vänlig hälsning
  • Roland S
    Roland S skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Väl bemött. Trevlig personal. Nöjd med bilen.
  • Elina I
    Elina I skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Alla var väldigt serviceinriktade och trevliga. Har köpt flera bilar utav dom utan krångel och dolda avgifter och fått bra bilar som fungerar fint. Mycket nöjd!
  • Bengt Olof H
    Bengt Olof H skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Man har superkoll på kundresan
  • Bb Kakelteknink Stockholm
    Bb Kakelteknink Stockholm skrev om Riddermark Bil Arlanda
    bra service, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Janssons Schaktmaskiner
    Janssons Schaktmaskiner skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Mycket nöjd och bra bemötande det var min andra bil jag köpte där .

Mvh Janssons schaktmaskiner
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Bra service och mycket trevlig personal. Jag är så nöjd med mitt bilköp, bilen känns som ny. Tack Riddermark Bil!
    2016-11-15 Riddermark Bil svarar Camilla S
    Hej Camilla!

Vad roligt att du känner dig så nöjd med ditt köp! Det gläder oss.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar,

Med vänlig hälsning Riddermark bil
  • Berit P
    Berit P skrev om Riddermark Bil Arlanda
    bra bemötande med köpet av bil.
  • Ville H
    Ville H skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Very good customer service and very good cars! I recommened this 5/5!!
  • Johan J
    Johan J skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Proffsigt bemötande och trevligt inredd bilhall - toppen med lekhörnan!
  • Lucy I
    Lucy I skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt bemötande och service...

Maskingatan 8A, 195 60 Arlanda stad