Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Sigtuna Riddermark Bil Riddermark Bil Arlanda

Riddermark Bil Arlanda

Maskingatan 8A, 195 60 Arlanda stad — Visa karta

Varmt välkommen till Riddermark Bil, Arlanda. Vi har varit verksamma sedan 2007 och har över åren hjälpt tusentals kunder att hitta nya bilar, och vi har dessutom hjälpt en större mängd företag och privatpersoner att sälja sina bilar.

Vi erbjuder hjälp till dig som företagare att hitta den smidigaste och mest flexibla lösningen gällande din vagnpark med både avyttring och köp av bil. Vi kan också erbjuda dig som privatperson att byta in den bil du har för närvarande samt hitta din nya bil.

Varmt välkomna till oss!
Måndag-Fredag: 09-19.00
Lördag-Söndag: 10-16.00
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 367 kunder tycker om Riddermark Bil Arlanda

• Kris S
    Kris S skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Den värsta bilförhandlare har jag sett!
    Lurar dig med länsförsäkring först, de sa att självrisken är bara 1500kr och när du råker ut för en olycka då vill du betala 4600kr i självrisken, bara luriga!!
    Du köper din bil till ett pris, och när du vill sälja den tillbaka till de efter några månader, vill de köpa bilen för halva priset, Idiotiskt!!
    De tar aldrig ansvar för deras fel
    Absolut otrevliga personal
    Skulle aldrig reckommeondera de som bilförhandlare
    Skiiiiiiiiiiiiiit Läs mer
    2018-07-30 Riddermark Bil svarar Kris S
    Hej Kris!

Vi ser att du kommenterat på väldigt många platser men vi hittar inte dig i något av våra kundregister. Vänligen maila till info@riddermarkbil.se och ange ditt registreringsnummer så kan vi se hur vi kan hjälpa dig.

• Daniel P
    Daniel P skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Hejsan har köpt en bil från denna station för 160k som ej var tvättad vid hämntning samt att bilen ståt på flera verkstäder med olika fel på och felen är ej åtgärdade och dem vill ej stå för detta då dem tycker ja har undersöktningplikt och skall veta om bussningar är trasiga och växellåda samt att bilen skulle vara nästintill nyservad
    första veckan får ja åka o serva bilen då service lampan lyser. Sen har bilen små bucklor runt om sig som ej syndes vid hämntning av bil då bilen var så pass smutsig samt att dem skulle fylla i alla stenskott på bilen som ej är gjort och dem sa att bilen har navigator och slår bort detta också o tycker att det e mitt ansvar att kolla , detta är rena rama lurendrejeriet och ja kommer ta detta till domstol då mitt juridiska ombud gått igenom detta samt MRF och dem påpeckar att detta är helt galet från riddermarks sida . AVRÅDER alla att köpa bil från riddermarks då dem ej tar ansvar Läs mer
    2018-07-04 Riddermark Bil svarar Daniel P
    Hej igen Daniel!

Vi har haft din bil inne på olika verkstäder och betalat över 25.000kr i reperationskostnader trots att ingen av de olika verkstäderna har lyckats hitta något fel i växellådan. Den sista (välrenommerade och seriösa) verkstaden konstaterade att byte av hjullager och svänghjul kunde åtgärda problemet med de missljud du upplevt - varav vi då, trots att det inte ingår i någon garanti, betalat för hela det arbetet. Vi har alla fakturor och utlåtanden sparade. Den senaste opartiska verkstaden har i skrift uttalat att bilen "går jätte bra".

Du har undersökningsplikt på bilen och därför kan du inte reklamera en bil p.g.a. estetiska brister efter att bilen levererats. Denna typen av reklamationer, eller krav på åtgärder måste alltid ske på plats i butik innan man väljer att köra hem bilen, därför uppmanar vi alltid våra kunder att gå igenom bilen noggrant.

Vi kan under inga omständigheter känna igen den dåliga service du beskriver då flera av våra ansvariga chefer varit delaktiga i din bil och försökt vara till hjälp genom att betala för arbeten. Att du kallar detta för lurendrejeri är mycket beklagligt.

MRF är ett förbund vi inte är medlemmar i, så vi befarar att du tyvärr inte kan få mer än rådgivning därifrån. Vi hänvisar dig istället till ARN som kan hjälpa dig med rådgivning i detta fallet. Vi rättar oss alltid efter ARN's beslut.

Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • Tyoudra D
    Tyoudra D skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Blev lurad på en bil som skramlar och bemötandet på mitt klagomål var nonchalant och otrevligt från personalen Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Tyoudra D
    Hej Tyoudra.

Vi har låtit din bil gå igenom flera tester och låtit en oberoende verkstad felsöka det ljud du beskriver.
    Tyvärr bedöms ljudet som normalt och inget som kan åtgärdas.

Efter att ha förklarat det här flertalet gånger och dessutom försökt hitta andra lösningar som du tackat nej till så finn det tyvärr inget mer vi kan göra i ärendet.

Vi har givetvis informerat personalen på plats om hur servicen upplevts eftersom vi tycker att våra kunder aldrig skall uppleva nonchalans eller otrevligt bemötande i våra butiker.

• Johan C
    Johan C skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra Bemötande, proffsiga, beskrivning av skicket på bilen kunde gjorts tydligare, utmärkt hantering av de fel som uppstått på bilen. Har redan rekommenderat dem till andra potentiella köpare. Läs mer
  • Angelika J
    Angelika J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt bemötande vi är nöjda Läs mer
  • Kennet J
    Kennet J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Helt suveränt bemötande, och upplevelsen av affären var toppen. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Kennet J
    Hej Kennet!

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor.

• Björn C
    Björn C skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Hej, jag tycker bemötandet var gott. Dock var inte bilen klar som jag ville kolla på. Läs mer
  • Bo J
    Bo J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra och trevligt bemötande. Kanske borde sommardäck ha ingått i leveransen. Läs mer
  • Christian E
    Christian E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Inget fel på säljaren, dom påstod att bilen hade kollats på 50 punkter men det stämde inte. Efter att ha haft bilen en vecka hamnade den på verkstad med ett stort motor jobb. 17 dagar senare kunde jag hämta min bil Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Christian E
    Hej Christian!

Stort tack för ditt tålamod.
    Bilarna går igenom omfattande tester och de provkörs t.ex. 30 min per bil. Många kunder är också ute och provkör längre turer med bilarna vilket vi uppmuntrar. Även om en bil fungerar fint under både test och provkörning kan det oturligt nog dyka upp fel när bilen börjar användas vardagligt.
    Det är givetvis tråkigt när det händer men vi bekostar självklart reparationerna. Dock blir det ju precis som du skriver, en tids väntan.

VI hoppas att du får många trevliga mil i er bil, och önskar er en fin sommar!

Mvh Riddermark bil
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Säljaren Vendela Arvidsson som vi fick kontakt med via tel svarade bra på alla frågor jag hade, hon tog en massa bilder till på bilen efter frågor från mig. Svarade bra på alla funderingar jag hade innan vi åkte ned och köpte bilen. Hon hämtade oss på flygplatsen med bilen som vi skulle köpa.All information jag fått om bilen stämde väl överens om det hon informerat om. En bra försäljare som visade ett genuint intresse för kunden. Jag är nöjd med en bra genomförd bilaffär och ett nöje att ha kontakt med en bra säljare. MVH Stefan Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Stefan F
    Hej Stefan!

Vad roligt att ni är nöjda med Vendela och er bil.
    Stort tack för er recension, och varmt välkomna åter!

/ Riddermark bil
  • Lars G
    Lars G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Jag fick ett bra bemötande och en bra bil Läs mer
  • Henric H
    Henric H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Kommer själv ifrån bilbranschen med många års erfarenhet. Tycker dom var lite ofokuserad på kunden (mig), även om själva bilaffären i sig gick smidigt. Fick lite känslan av att uppehålla mig på en ungdomsgård, då mitt under affären försvann säljaren under en period ca10 min och när jag då kollade så står alla säljare vid en disk och allmän pratar som det såg ut. Nä, skärpning! Ni kanske säljer mycket bilar totalt på era anläggningar men med mer fokus på kunden skulle ni förmodligen sälja ännu mer. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Henric H
    Stort tack för din recension Henric!

Vi tar din feedback på allvar och förmedlar den vidare. Givetvis vill ge ett bättre intryck än så.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt och att du hör av dig om du har några frågor,
  • Per H
    Per H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Hej
    Väldigt trevligt bemötande , bra service , korrekt uppträdande utav försäljningsrepresentanten Vendela Arvidsson . Läs mer
  • Kurt G
    Kurt G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Jag fick ett väldigt trevligt bemötande, bra servicenivå, jag själv lyckades krångla till det hela med ett dubbelt byte men det hanterade mycket bra av personal på plats.
    Min upplevelse var att jag som kund fick hjälp med ett kostsamt problem som jag bara kan klandra mig själv för, så jag är på det stora hela nöjd med upplevelsen som kund och jag är supernöjd med bilen jag kör nu. Läs mer
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra bemötande. Trevliga försäljare. Inga problem vid garantifrågor efter köp. Mycket bra, skulle gärna gå dit igen. Läs mer
  • Christina A
    Christina A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Mycket trevligt mottagande av Vikien som dessutom var väldigt serviceinriktad. Fick bra information och vi är mycket nöjda med vår nya bil. Läs mer
  • Carl F
    Carl F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Har bara positivt att säga om Riddermarks. Ringde angående en bil, på tåget upp till Stockholm, från Göteborg. Några få timmar senare mötte deras säljare upp mig i Stockholm och körde mig till bilhallen för att skriva kontrakt. Snabbt och enkelt. 5/5 i god service och trevlig bemötande... Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Mkt bra bemötande och nöjd med min bil. Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Fick ett trevligt och professionellt bemötande av Vendela när vi köpte en begagnad Volvo. Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Perfekt men försäljaren hittade inte lysknappen i bilhallen 😀.Helt enkelt jätte bra bemötande bra bilförsäljare från Daniel till Daniel på Riddermarks bil Märsta 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼 Läs mer
  • Nils E
    Nils E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Problem med dörren vid kyla, verkar gå på riddermarks garanti. Återkommer hur det går. Läs mer
  • Lindahl J
    Lindahl J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Gott bemötande även under helgtid. Snabbt lösningar på problem. Läs mer
  • Christina B
    Christina B skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Ringde in och erhöll information att den bil jag initialt var intresserad av var ute med andra spekulanter.
    Säljaren Vendela Arvidsson skulle återkoppla om bilen fanns kvar. Begav mig ut på plats till er varpå den bil jag ö köpa redan var såld. Samtalade med er Vendela som utan att vara påflugen visade alternativa bilar. Tack vare denna fantastiskt serviceminded informativa och mkt trevliga kvinna införskaffade jag istället på plats en annan bil. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Allting har gått jättesmidigt, kommer absolut att gå tillbaka dit när det är dax igen. Läs mer
  • Tanawata T
    Tanawata T skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Overall it's OK. Was expected that the car should come with full set of keys and summer tires but it was cheaper than another vendor by the time. Läs mer
  • Andrey K
    Andrey K skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Riddermark är bäst företag.
    Seljere Ivo Tarnig är jätte trevligt.
    Jag var jätte nöjd med affären. Läs mer
  • Anne-lie L
    Anne-lie L skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Gott bemötande. Trevlig personal. Snyggt i lokalen. Läs mer
  • Amelie W
    Amelie W skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt bemötande med kunnig personal som lyssnade på kunderna. Det blev ett bilköp och jag är hittills nöjd med allt Läs mer
  • Jimmy N
    Jimmy N skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Ett mycket bra bemötande av Emil som sålde en Volvo V40 till mig.
    Vinterdäck saknades men det beställdes helt nya däck med fälg som levererades hem till min dörr ( tyvärr så var det kinesiska däck )
    Men fantastisk service 😁 Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Jimmy N
    Hej Jimmy!

Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Kul att du är nöjd med vår service. Om inget annat avtalas beställs automatiskt de däck som föreslås och som finns i lager. Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Ha en fortsatt fin vinter.
    Riddermark Bil
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Har nog aldrig vart med om en sämre upplevelse
    Allt som kan gå fel och allt som jag inte ens visste kunde gå fel gick fel.
    Otroligt dåligt bemötande dem få gånger Riddermark ens behagade att svara.
    Efter två veckor lämnade jag tillbaka bilen och vill inte ha någonting med Riddermark att göra igen. Läs mer
  • Mekonomen Bilverkstad / Sollentuna Bil och motor
    Mekonomen Bilverkstad / Sollentuna Bil och motor skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Super trevliga.Otroligt tillmötesgående.En super trevlig bilaffär vart det också. Läs mer
  • Jessica F
    Jessica F skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Super bra. Trevligt bemötande och super bra servis Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Jessica F
    Tack för din recension Jessica!
    Vad roligt att du är nöjd med ditt köp hos oss. Varmt välkommen åter om du har några frågor eller funderingar.

• Lars R
    Lars R skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Vill inte skriva något direkt, är inte så nöjd Läs mer
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    I stort sett ok. Det som retar mig är eran s.k genomgång av bilarna där ni bedömer skick och ev fel. På den bil jag köpte sitter det trafikfarliga däck som är skadade i sidan som man inte säger något om i er bedömning.
    Till ert försvar så böt ni ut dom när jag påtalade detta.
    Men vad hade hänt om man inte själv ser sådana saker. Läs mer
    2017-11-29 Riddermark Bil svarar Niklas K
    Hej Niklas!

Genomgången på bilarna skall givetvis inkludera kontroll av däck, rutinen är kontroll av däckmönster varav andra typer av skador ibland kan komma att missas. Vi arbetar ständigt med att minska felmarginalerna men eftersom testerna utförs av människor kan det ibland förekomma mindre missar.
    Testerna är framtagna för att underlätta för kundernas undersökningsplikt. Som kund är du skyldig att undersöka bilen men vi anser att det är vår skyldighet att hjälpa till på bästa möjliga sätt.

Precis som du skriver tar vi alltid vårt ansvar i dessa fall och ser till att åtgärda det vi missat.

Tack för din konstruktiva recension. Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar. - Och lycka till med nya bilen .

• Tommy W
    Tommy W skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Mycket bra bemötande, inga påträngande försäljare. Läs mer
  • Jörgen B
    Jörgen B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Mycket bra bemötande,
    Smidigt att göra affärer med er,
    Det enda jag har att klaga på är att det inte går att få autogiro genom santander bank som ni anlitar,
    Kommer att rekomendera er inför vänner Läs mer
    2017-11-17 Riddermark Bil svarar Jörgen B
    Hej Jörgen!
    Vi blev oroliga först eftersom du gett oss1/5 i betyg. Men enligt din text verkar det kanske inte vara så farligt?

Vi gläds åt att du är nöjd med din affär och önskar dig varmt välkommen tillbaka till oss, även bara på en kopp kaffe!

• Thomas S
    Thomas S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt bemötande under försäljningsfasen.
    Kontaktade försäljaren ca. en vecka efter inköpet då funktion som utlovats vid tre tillfällen under köpet inte finns i bilen. Försäljaren uppger att han måste prata med sin chef som dock inte finns på plats för tillfället varför han lovar att återkomma. Detta har inte skett. Har vid ett antal tillfällen försökt att nå försäljaren på telefon utan att lyckats. Mycket tråkigt då vi för övrigt är nöjda med bilen. Läs mer
    2017-11-30 Riddermark Bil svarar Thomas S
    Hej Thomas!
    Vi ber om ursäkt att du fått vänta på att bli kontaktad. Din försäljare kontaktar dig under dagen för att hjälpa dig med ditt ärende.

Tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.
  • Kenny J
    Kenny J skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Jag har köpt en bil. Jag blev hämtad på Arlanda och vi gjorde affär. snabbt enkelt och smidigt.Inga problem Läs mer
    2017-11-16 Riddermark Bil svarar Kenny J
    Hej Kenny!

Stort tack för din recension. Kul att se att du är nöjd med den service du fått av oss.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Ove L
    Ove L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra och trevligt bemötande på plussidan.
    På minussidan; för dåligt betalt för inbytesbilen.
    Hälsningar
    Ove Lundin Läs mer
  • Hasim D
    Hasim D skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Kommer aldrig mer köpa en bil från riddermarks längre kommer att meddela alla mina vänner och bekanta att aldrig köpa en bil hos dom pga en säljare vid namn Rasmus på deras anläggning i arlanda.
    Köpte en bil för över 450 000kr och blev lovad en fulltank som han inte fullföljde efter flera gånger jag kontaktade dom. Man lovar inte saker man inte håller, principsak.
    Sämsta och spydigaste försäljare jag träffat. Läs mer
    2017-11-30 Riddermark Bil svarar Hasim D
    Hej Hasim!

Självklart skall du ha det som utlovats! Vi ber om ursäkt för om något annat sagts.
    Du har ersatts enligt överenskommet.

Hör av dig om det finns något mer vi kan hjälpa till med.

mvh Riddermark Bil
  • Anders L
    Anders L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra bemötande överlag.
    Egen önskan, lite mer övertydlig info från säljare på vissa punkter som en köpare som normalt handlar inte med bilar inte vet om t.ex. avtal etc. Läs mer
  • Jesper E
    Jesper E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra bemötande, hjälpsamma säljare. Affären gick snabbt och smidigt. Läs mer
    2017-11-15 Riddermark Bil svarar Jesper E
    Hej Jesper!

Tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med din bil och med vår service.

Hör av dig till oss om du har några frågor.

• Lola S
    Lola S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Mycket nöjd. Trevlig och tillmötesgående personal. Läs mer
  • Staffan J
    Staffan J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Ett mycket trevligt bemötande av alla och hjälpsamma. Jag kommer att återkomma dit nästa gång jag byter bil. Läs mer
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Kom in för att köpa en begagnad bil. Blev trevligt bemött men han som sålde bilen till mig kändes lite virrig. Han lovade att kolla upp priser på vinterdäck till bilen men när jag kom för att hämta upp bilen så hade han redan beställt däcken, utan att kolla om priset var bra med mig. Sen glömde han att faktiskt lägga orden på däcken så jag fick vänta ytterligare tre veckor på dom. Behövdes dessutom andra bultar till dom nya däcken så nu sitter jag här i november och har fortfarande inte fått på mina vinterdäck. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Väldigt trevliga men när det vart patrull så vart dom helt enkelt kassa, kommer aldrig hit igen! Läs mer
    2017-11-13 Riddermark Bil svarar Anders L
    Hej Anders!
    Vad tråkigt att du inte är nöjd med ditt bilköp hos oss.
    Tyvärr kan vi inte påverka att man som bilägare blir skyldig att betala en straffavgift för de dagar man har sin bil oförsäkrad.

Vi hoppas trots det att du får många trevliga mil i din bil och önskar dig ett gläfjefyllt årsslut.

2017-11-14 Anders L svarar Riddermark Bil
    Det har inget med obetalda försäkringar, det var skadade fälgar som det gällde, dom skickade däcken till en däckfirma och fälgarna motsvarande inte alls bilderna när jag fick dom monterade, det ville man inte stå för, efter hot om polisanmälan för bedrägeri fick jag ersättning
    2017-11-15 Riddermark Bil svarar Anders L
    Hej Anders!
    Då ber vi om ursäkt för att ha förväxlat dig med en kund med samma namn.

Du har varit i kontakt med oss flertalet gånger efter ditt köp, först då du ansåg att däcken (som var monterade på bilen när du köpte den) var dåliga trots att bilen var nybesiktigad och dessutom både kontrollerad och provkörd av dig.
    Sedan hörde du av dig igen och påstod att vi lurat dig på service, trots att bilen har elektronisk servicebok och att du utan problem fick de efterfrågade dokumenten skickade till dig.

Vi beklagar dock djupt att skicket på vinterdäcken inte motsvarade de bilder du sett, samt att du inte upplevt rätt service från början. Där har vi ett ansvar att leverera det vi lovat och vi kan se att vi gällande det ärendet inte agerat önskvärt.

Vi ser att du redan blivit kompenserad, förhoppningsvis kan du njuta av ditt bilägande hädanefter. Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Mvh Riddermark Bil
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Irina M
    Irina M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Kunnig och trevlig personal, snabba på svara och återkomma. Bilen jag köpte motsvarade förväntningar. Dock ingick inte vinterdäck som man var tvungen att köpa till separat. Gick att lösa till human kostnad, men skulle varit bra att markera detta i annonsen.
    Bra erbjudande på försäkringen.
    Lätt system på att kunna skriva på alla handlingar på avstånd. Jag skrev på köpekontraktet digitalt från en annan stad. Läs mer
    2017-10-31 Riddermark Bil svarar Irina M
    Hej irina!

Stort tack för din recension. Vad roligt att du uppskattar vår köp-process och att vår bil motsvarat dina förväntningar.
    Vi hoppas att du får många trevliga mil i nya bilen, och att du hör av dig direkt om du har några frågor eller funderingar.

• Magnus E
    Magnus E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    helt ok bemötande. tyvärr var bilen trasig. Läs mer
  • Nicklas M
    Nicklas M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Jag upplevde hela bilköpet som smidigt och de lyssnade även på de problem jag ansåg finnas. Mitt bilköp hos Riddermark började med ett telefonsamtal till en trevlig bilförsäljare. Jag bor cirka 60 mil ifrån Arlanda och frågade därför om det fanns möjlighet att ha en muntlig genomgång av bilen där även diverse frågor kunde bli besvarade, det va absolut inga problem och jag va helnöjd.

När vi väl kom fram till Arlanda efter en väldigt lång biltur, så va bilen inte riktigt i det skicket som hade presenterats via telefon. Om det berott på slarv eller stress som varit orsaken för det låter jag vara osagt. Efter min provkörning av bilen och även yttre/inre inspektion, så ser jag att det finns betydligt fler repor och även lackskador, som inte nämnts via telefon. Det va även missljud vänster fram som visade sig vara ett trasigt hjullager. Fläkten vänster bak va också trasig.

Jag poängterade samtliga av dessa punkter till Riddermark Bil och de va absolut öppna för att diskutera det och gå igenom det med mig. Jag fick avdrag på bilen för att kunna åtgärda lackskadorna och de stod för alla kostnader för de kommande reparationerna (fläkten + hjullager). Det va inga konstigheter och inga dryga diskussioner.

Min helhetsbedömning av Riddermark Bil i Arlanda är både negativ och positiv, på grund av den initiala upplevelsen. Men med raka ryggar så stod dem för sina misstag. Jag ser dem som ett företag med service i sin spets och som är villiga att rätta upp eventuella missar med sina kunder om det uppstår några. De lyssnade och gav oss väldigt bra service och vi kan inte vara annat än nöjda.

De behandlade oss med respekt och lyssnade på det vi hade att säga och drog inte bara täcket över.

Jag rekommenderar verkligen det här företaget till andra och deras service har varit enastående. Däremot så vill jag också poängtera, att det är viktigt att du som köpare faktiskt kollar igenom bilen ordentligt själv så du inte av misstag köper grisen i säcken. Ansvaret ligger inte endast hos säljaren! Läs mer
    2017-10-31 Riddermark Bil svarar Nicklas M
    Hej Nicklas!

Stort tack för att du tagit dig tiden att skriva en så utförlig recension om din upplevelse hos oss. Även om vi naturligtvis tycker att det är tråkigt att bilen visade sig ha brister så gläds vi enormt mycket åt att ni känner er nöjda med er bilaffär och vår service.

Ärlighet är ett av våra viktigaste ledord och vi kan därmed aldrig påstå att vi bara säljer felfria bilar eftersom bilarna ibland kan visa sig ha brister som undgått oss, eller som uppkommit efter annonsering och test.
    För oss är det viktigt att våra kunder får rätt information och hjälp både före och efter sitt bilköp och vi kan med din recension se att du fått precis den service som alla skall få när de köper eller säljer en bil hos oss.

Gällande ditt sista stycke så är vi .givetvis helt eniga. Vi vill alltid uppmana våra kunder att gå igenom bilarna ordentligt eftersom det också ger oss en bättre chans att kunna hjälpa till med ev. brister om de upptäcks och nämns direkt.

Vi önskar er ett stort lycka till med er nya bil och hoppas att ni hör av er om ni har några frågor eller funderingar.

• Peter H
    Peter H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Smidig service på plats av försäljaren!
    Dock så var det lite strul med att genomföra ägarbyte på bilen pga att det var en leasad bil innan. Tog ganska lång tid och få ordning på det och fick knappt någon uppdatering om hur det gick! Fick jaga informationen själv! Läs mer
    2017-10-31 Riddermark Bil svarar Peter H
    Hej Peter!

Vi ber om ursäkt för att du upplevt en försening med ägarbytet. Förseningen är tyvärr oundviklig i dessa fall men du skall som kund aldrig behöva påminna din försäljare och du skall även få löpande uppdateringar om ärendet. Vi tackar för din recension eftersom den hjälper oss att finslipa på vår service.

Ha en fortsatt trevlig höst!

Maskingatan 8A, 195 60 Arlanda stad