Riddermark Bil Arlanda

Maskingatan 8A, 195 60 Arlanda stad — Visa karta

Varmt välkommen till Riddermark Bil, Arlanda. Vi har varit verksamma sedan 2007 och har över åren hjälpt tusentals kunder att hitta nya bilar, och vi har dessutom hjälpt en större mängd företag och privatpersoner att sälja sina bilar.

Vi erbjuder hjälp till dig som företagare att hitta den smidigaste och mest flexibla lösningen gällande din vagnpark med både avyttring och köp av bil. Vi kan också erbjuda dig som privatperson att byta in den bil du har för närvarande samt hitta din nya bil.

Varmt välkomna till oss!
Måndag-Fredag: 09-19.00
Lördag-Söndag: 10-16.00
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 390 kunder tycker om Riddermark Bil Arlanda

• 2019-10-25

INGVAR B skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Hej, har köpt en XC70 2016 av Riddermark Bil i Arlandastad. Hade att göra med deras säljare Dennis Gul, ett utmärkt bemötande och inga problem när jag upptäckte lite brister på bilen. Det var bara att åka in till min lokala Volvoverkstad och åtgärda utan kostnad för mig. Jag kan absolut rekommendera att köpa bil där. Dom har många fina bilar i bilhallen, åk dit om ni är spekulant på Volvo och Passat. Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar INGVAR B
    Hej Ingvar!
    Vad kul att du är nöjd och att problemen löste sig smidigt, det gläds vi åt!
    Varmt välkomna åter och ha en trevlig helg!
  • IMED R

2019-10-23

IMED R skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Mycket bra service 10/10 och Proffsig säljare. Stort tack Osman. Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar IMED R
    Hej Imed!
    Stort tack för din fina recension. Vi gläds åt att du är nöjd!
    Varmt välkomna åter och ha en super fin helg!
  • Chris Jonne Simon R

2019-09-26

Chris Jonne Simon R skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Jag Bytte in min bil mot en nyare. Mycket välorganiserat och fint ställe. Jag blev varmt välkommen av min kontaktperson/ säljare när jag kom fram. Han var mycket professionell och trevlig! Affären gick till på ett mycket bekvämt och smidigt sätt. Jag rekommenderar verkligen Riddermark bil, dem erbjuder fina garantier som man kan teckna och billig försäkring första tiden efter bilköpet. Jag kommer absolut att återkomma när jag ska köpa bil igen. Stor guldstjärna och Stort tack till säljaren Osman Uygur som hjälpte mig med affären.

/// Chris Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Chris Jonne Simon R
    Hej Chris!
    Tack för din fina recension.Vad kul att du är nöjd och att allt gick så smidigt!
    Varmt välkomna åter, ha en trevlig helg!
  • 2019-09-11

Madelene Sofia Terese N skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Mycket proffsig bilfirma, trevligt bemötande av personalen.
    Bilen som jag köpte var väldigt fin, precis som utlovat, då vi bor ganska många mil ifrån och inte hade möjlighet att åka och titta på den innan köpet.
    Kan varmt rekommendera Riddermark Bil !! Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Madelene Sofia Terese N
    Hej Madelene!
    Vi gläds verkligen åt att du är nöjd och att bilköpet gick bra!
    Du är varmt välkommen åter, ha en trevlig helg!
  • 2019-04-17

Jan-Erik A skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Kommer aldrig rekommendera Riddermarksbil Arlanda till någon av mina vänner
    Man har 3 månaders garanti på köpt bil hos dom, men det verkar inte gälla
    Påpekade inom tiden för garantin att ljudet är mycket dåligt i ljudsystemet i bilen, låter som det är glappt eller trasiga högtalare. Men fick till svar att detta inte omfattas av garantin, förslitningsvara, men hade jag kommit in dagen efter bilköpet hade dom åtgärdat det.Har en känsla att det inte hade spelat ngn vad det varit för fel på bilen. Hade blivit samma svar.. Men däremot skulle jag få lite rabatt på Mekonomen, för att åtgärda, som dom samarbetar med, generöst. Dåliga att ge rabatter vid nyköp på bilen, försökte att få lite rabatt på min bil för 230000, inga sommardäck ingick. Fick ingen rabatt på bilen, men efter övervägande hos försäljarens chef kunde jag få en liten rabatt på begagnade däck????Borde ha backat redan där
    Köp inte bil här Läs mer
    2019-06-02 Riddermark Bil svarar Jan-Erik A
    Hej Jan-Erik. Tack för att du tog dig tiden att kommentera.

Vi lämnar 1, 3 eller 6 månaders garanti på våra bilar. Beroende på hur gammal bilen är och hur många mil de gått. Vill man så kan man dessutom teckna en extern garanti på 1-3 år för att få fler komponenter täckta under en längre tid.
    Tyvärr är ljudsystem något som sällan täcks av garantier, varken våra egna eller de externa garantier vi tillhandahåller täcker den typen av utrustning vilken man kan läsa om i våra villkor. Om ljudsystemet varit dåligt dagen efter ditt köp hade det varit troligt att felet funnits där från början och är då inget garantiärende utan ett reklamationsärende som hanteras annorlunda.

Vi beklagar att du haft otur och råkat ut för problem med ditt ljudsystem. Vårt mål är alltid att ha nöjda kunder vilket gör det det beklagligt när komponenter som är utanför garantierna går sönder. Tveka inte på att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar.

Väl mött.
  • Hojik A

2019-01-29

Hojik A skrev om Riddermark Bil Arlanda
    rekommenderar inte, värsta hastlare. Läs mer
    2019-01-30 Riddermark Bil svarar Hojik A
    Hej Hojik!

Vi ser att du köpt din bil i juni 2017. Tyvärr arbetar din försäljare inte kvar hos oss, och vi kan därför inte se vad som hänt.
    Du får gärna maila oss på info@riddermarkbil.se om du har obesvarade frågor.

• 2019-01-24

Andreas L skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Uselt och oseriöst företag!
    Köpte en bil som enligt annonsen var utrustad med motorvärmare som sedan visade sig bara vara en kontakt för cupévärmare. När man sen begär att få en motorvärmare monterad får man inget svar om man inte kontaktar VD´n direkt. Rådfrågat konsumentverket och dem säger att firman ska stå för kostnaden då det klart och tydligt i mailhistorik står motrvärmare i beskrivningen på bilen. Men trots tydliga bevis så vägrar man stå för vad man sålt och hänvisar istället till ARN.

Sladden som var monterad på bilen till cupé värmaren var även den farligt monterad, allt detta upptäcktes när vi var tvungna att byta kamkedja på bilen precis efter att den extra garantin på 1500 mil gått ut. Sladden satte verkstaden inte tillbaka då den i värsta fall kunde göra hela bilen strömförande.

Riddermark vill alltså att jag som deras kund ska sitta och frysa i temperaturer som ibland faller under -20 i väntan på ett ärende hos ARN som kan ta månader? Läs mer
  • 2018-11-22

Tomas K skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Arlanda
    Snabbt, smidigt, fick vad jag blev lovad i telefonen. Läs mer
    2018-12-21 Riddermark Bil svarar Tomas K
    Tack för att du tog dig tiden att recensera oss Tomas.
    Kul att du är nöjd med din bilaffär.

God Jul och Gott nytt år!
    / Riddermark Bil
  • Seppe J

2018-11-01

Verifierad kundrelation
    Seppe J skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Oseriöst företag. Slarvar med pappersarbetet. Blir något fel lovar de att fixa det först efter veckor med påtryckningar, sen gör dom ändå inget. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Seppe J
    Hej Seppe!

Vi ser att ditt ärende hanteras av vår ekonomiavdelning i detta nu och hoppas därmed att allt löst sig.

Vi beklagar att du fått vänta på hjälp och önskar dig en trevlig helg.
  • 2018-10-17

Madelene A skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Väldigt trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Madelene A
    Hej Madelene!

Stort tack för att du tog dig tiden att skriva en recension om oss.
    Kul att du är så nöjd med vår service.

Varmt välkommen åter, och kör försiktigt!

• 2018-10-17

Matilda N skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Jag köpte en Audi a3 a av den duktiga säljaren Oliver Lexing! Han gav mig en känsla av trygghet som jag värderar högt när jag köper något. Jag hade höga förväntingar men jag tycker att Oliver och Riddermark Bil levde upp till mina förväntingar! Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Matilda N
    Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss Matilda!
    Kul att du är så nöjd med din bil och med den service du fick av Oliver.

Vi hoppas att du får många trevliga mil bakom ratten i din nya Audi, och önskar dig varmt välkommen åter.

• 2018-10-14

Ulla A skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Bra bemötande om än lite problem med pappersexercis! Läs mer

Daniel W skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Köpte en bil som enligt annonsen skulle va fin. Enligt samtal med säljaren fanns det inga skador i nacken. Väl på plats upptäckte jag flera små skador. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Daniel W
    Hej Daniel!

Tack för din recension. Vi beklagar att du upplevt att bilen varit fel beskriven. Dock hoppas vi att den trots allt var till belåtenhet då du valt att avsluta köpet ändå.
    Tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor, och varmt välkommen åter.

Frederik B skrev om Riddermark Bil Arlanda
    USEL! Varning för denna oseriösa firma! Köp bil någon annanstans. Läs mer

Erik B skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Kia carens, 2015.

Ok bemötande dock var säljaren inte helt klar på vad vi kommit överens om över telefon.

Ok bilhandlare, varken mer eller mindre. Läs mer
  • 2018-10-08

Billy L skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Vi köpte bil och är mycket nöjda med bemötandet. Mycket bra och gott bemötande vid fel som senare upptäcktes på bilen. Läs mer
  • Ali B

2018-10-08

Ali B skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Bra bilar & bra priser nästan billigare än privat Läs mer
  • Johan B

2018-10-05

Johan B skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt och vänligt bemötande. Väldigt snabb och smidig service. En lite bättre produktkunskap hade gett betyget utmärkt. Läs mer
  • 2018-10-05

Ghenadie M skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Worst experience ever! Delays with everything, bad communication on their side, irresponsibility! Never again! Läs mer
  • 2018-10-03

Jessica M skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Köpte en Toyota Avensis. Jag blev vänligt bemött av alla säljarna och med stor förståelse för att jag hade med mig min 2 åriga son som älskade alla bilarna. Läs mer
  • Nusret K

2018-10-03

Nusret K skrev om Riddermark Bil Arlanda
    mycket bra bilar för fina priser Läs mer
  • 2018-10-01

Torsten E skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Sa inte att vinterdäcken var begagnade förens vi skrivit på och ljög om att det fanns farthållare.. Läs mer
  • 2018-09-28

Ralf L skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Fick bästa hjälp och råd med valet och köp av min första bil. Säljare bemöte mig på det sättet som man förväntar sig av det riktiga proffs. Jag kommer definitivt tillbaka om jag väljer att sälja och köpa en ny bil. Läs mer
  • Kris S

2018-07-29

Kris S skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Den värsta bilförhandlare har jag sett!
    Lurar dig med länsförsäkring först, de sa att självrisken är bara 1500kr och när du råker ut för en olycka då vill du betala 4600kr i självrisken, bara luriga!!
    Du köper din bil till ett pris, och när du vill sälja den tillbaka till de efter några månader, vill de köpa bilen för halva priset, Idiotiskt!!
    De tar aldrig ansvar för deras fel
    Absolut otrevliga personal
    Skulle aldrig reckommeondera de som bilförhandlare
    Skiiiiiiiiiiiiiit Läs mer
    2018-07-30 Riddermark Bil svarar Kris S
    Hej Kris!

Vi ser att du kommenterat på väldigt många platser men vi hittar inte dig i något av våra kundregister. Vänligen maila till info@riddermarkbil.se och ange ditt registreringsnummer så kan vi se hur vi kan hjälpa dig.

• 2018-06-28

Daniel P skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Hejsan har köpt en bil från denna station för 160k som ej var tvättad vid hämntning samt att bilen ståt på flera verkstäder med olika fel på och felen är ej åtgärdade och dem vill ej stå för detta då dem tycker ja har undersöktningplikt och skall veta om bussningar är trasiga och växellåda samt att bilen skulle vara nästintill nyservad
    första veckan får ja åka o serva bilen då service lampan lyser. Sen har bilen små bucklor runt om sig som ej syndes vid hämntning av bil då bilen var så pass smutsig samt att dem skulle fylla i alla stenskott på bilen som ej är gjort och dem sa att bilen har navigator och slår bort detta också o tycker att det e mitt ansvar att kolla , detta är rena rama lurendrejeriet och ja kommer ta detta till domstol då mitt juridiska ombud gått igenom detta samt MRF och dem påpeckar att detta är helt galet från riddermarks sida . AVRÅDER alla att köpa bil från riddermarks då dem ej tar ansvar Läs mer
    2018-07-04 Riddermark Bil svarar Daniel P
    Hej igen Daniel!

Vi har haft din bil inne på olika verkstäder och betalat över 25.000kr i reperationskostnader trots att ingen av de olika verkstäderna har lyckats hitta något fel i växellådan. Den sista (välrenommerade och seriösa) verkstaden konstaterade att byte av hjullager och svänghjul kunde åtgärda problemet med de missljud du upplevt - varav vi då, trots att det inte ingår i någon garanti, betalat för hela det arbetet. Vi har alla fakturor och utlåtanden sparade. Den senaste opartiska verkstaden har i skrift uttalat att bilen "går jätte bra".

Du har undersökningsplikt på bilen och därför kan du inte reklamera en bil p.g.a. estetiska brister efter att bilen levererats. Denna typen av reklamationer, eller krav på åtgärder måste alltid ske på plats i butik innan man väljer att köra hem bilen, därför uppmanar vi alltid våra kunder att gå igenom bilen noggrant.

Vi kan under inga omständigheter känna igen den dåliga service du beskriver då flera av våra ansvariga chefer varit delaktiga i din bil och försökt vara till hjälp genom att betala för arbeten. Att du kallar detta för lurendrejeri är mycket beklagligt.

MRF är ett förbund vi inte är medlemmar i, så vi befarar att du tyvärr inte kan få mer än rådgivning därifrån. Vi hänvisar dig istället till ARN som kan hjälpa dig med rådgivning i detta fallet. Vi rättar oss alltid efter ARN's beslut.

Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • 2018-04-13

Tyoudra D skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Blev lurad på en bil som skramlar och bemötandet på mitt klagomål var nonchalant och otrevligt från personalen Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Tyoudra D
    Hej Tyoudra.

Vi har låtit din bil gå igenom flera tester och låtit en oberoende verkstad felsöka det ljud du beskriver.
    Tyvärr bedöms ljudet som normalt och inget som kan åtgärdas.

Efter att ha förklarat det här flertalet gånger och dessutom försökt hitta andra lösningar som du tackat nej till så finn det tyvärr inget mer vi kan göra i ärendet.

Vi har givetvis informerat personalen på plats om hur servicen upplevts eftersom vi tycker att våra kunder aldrig skall uppleva nonchalans eller otrevligt bemötande i våra butiker.

• 2018-03-19

Johan C skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra Bemötande, proffsiga, beskrivning av skicket på bilen kunde gjorts tydligare, utmärkt hantering av de fel som uppstått på bilen. Har redan rekommenderat dem till andra potentiella köpare. Läs mer
  • 2018-03-10

Angelika J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Trevligt bemötande vi är nöjda Läs mer
  • Kennet J

2018-02-26

Kennet J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Helt suveränt bemötande, och upplevelsen av affären var toppen. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Kennet J
    Hej Kennet!

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor.

Björn C skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Hej, jag tycker bemötandet var gott. Dock var inte bilen klar som jag ville kolla på. Läs mer

Bo J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra och trevligt bemötande. Kanske borde sommardäck ha ingått i leveransen. Läs mer

Christian E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Inget fel på säljaren, dom påstod att bilen hade kollats på 50 punkter men det stämde inte. Efter att ha haft bilen en vecka hamnade den på verkstad med ett stort motor jobb. 17 dagar senare kunde jag hämta min bil Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Christian E
    Hej Christian!

Stort tack för ditt tålamod.
    Bilarna går igenom omfattande tester och de provkörs t.ex. 30 min per bil. Många kunder är också ute och provkör längre turer med bilarna vilket vi uppmuntrar. Även om en bil fungerar fint under både test och provkörning kan det oturligt nog dyka upp fel när bilen börjar användas vardagligt.
    Det är givetvis tråkigt när det händer men vi bekostar självklart reparationerna. Dock blir det ju precis som du skriver, en tids väntan.

VI hoppas att du får många trevliga mil i er bil, och önskar er en fin sommar!

Mvh Riddermark bil
  • Stefan F

2018-02-24

Stefan F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Säljaren Vendela Arvidsson som vi fick kontakt med via tel svarade bra på alla frågor jag hade, hon tog en massa bilder till på bilen efter frågor från mig. Svarade bra på alla funderingar jag hade innan vi åkte ned och köpte bilen. Hon hämtade oss på flygplatsen med bilen som vi skulle köpa.All information jag fått om bilen stämde väl överens om det hon informerat om. En bra försäljare som visade ett genuint intresse för kunden. Jag är nöjd med en bra genomförd bilaffär och ett nöje att ha kontakt med en bra säljare. MVH Stefan Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Stefan F
    Hej Stefan!

Vad roligt att ni är nöjda med Vendela och er bil.
    Stort tack för er recension, och varmt välkomna åter!

/ Riddermark bil
  • Lars G

2018-02-24

Lars G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Jag fick ett bra bemötande och en bra bil Läs mer
  • 2018-02-24

Henric H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Kommer själv ifrån bilbranschen med många års erfarenhet. Tycker dom var lite ofokuserad på kunden (mig), även om själva bilaffären i sig gick smidigt. Fick lite känslan av att uppehålla mig på en ungdomsgård, då mitt under affären försvann säljaren under en period ca10 min och när jag då kollade så står alla säljare vid en disk och allmän pratar som det såg ut. Nä, skärpning! Ni kanske säljer mycket bilar totalt på era anläggningar men med mer fokus på kunden skulle ni förmodligen sälja ännu mer. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Henric H
    Stort tack för din recension Henric!

Vi tar din feedback på allvar och förmedlar den vidare. Givetvis vill ge ett bättre intryck än så.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt och att du hör av dig om du har några frågor,

Per H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Hej
    Väldigt trevligt bemötande , bra service , korrekt uppträdande utav försäljningsrepresentanten Vendela Arvidsson . Läs mer

Kurt G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Jag fick ett väldigt trevligt bemötande, bra servicenivå, jag själv lyckades krångla till det hela med ett dubbelt byte men det hanterade mycket bra av personal på plats.
    Min upplevelse var att jag som kund fick hjälp med ett kostsamt problem som jag bara kan klandra mig själv för, så jag är på det stora hela nöjd med upplevelsen som kund och jag är supernöjd med bilen jag kör nu. Läs mer

Kjell H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Bra bemötande. Trevliga försäljare. Inga problem vid garantifrågor efter köp. Mycket bra, skulle gärna gå dit igen. Läs mer

Christina A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Mycket trevligt mottagande av Vikien som dessutom var väldigt serviceinriktad. Fick bra information och vi är mycket nöjda med vår nya bil. Läs mer

Carl F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Har bara positivt att säga om Riddermarks. Ringde angående en bil, på tåget upp till Stockholm, från Göteborg. Några få timmar senare mötte deras säljare upp mig i Stockholm och körde mig till bilhallen för att skriva kontrakt. Snabbt och enkelt. 5/5 i god service och trevlig bemötande... Läs mer

Daniel E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Mkt bra bemötande och nöjd med min bil. Läs mer

Fredrik J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Fick ett trevligt och professionellt bemötande av Vendela när vi köpte en begagnad Volvo. Läs mer

Daniel B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Perfekt men försäljaren hittade inte lysknappen i bilhallen 😀.Helt enkelt jätte bra bemötande bra bilförsäljare från Daniel till Daniel på Riddermarks bil Märsta 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼 Läs mer

Nils E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Problem med dörren vid kyla, verkar gå på riddermarks garanti. Återkommer hur det går. Läs mer

Lindahl J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Gott bemötande även under helgtid. Snabbt lösningar på problem. Läs mer
  • 2017-12-18

Christina B skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Ringde in och erhöll information att den bil jag initialt var intresserad av var ute med andra spekulanter.
    Säljaren Vendela Arvidsson skulle återkoppla om bilen fanns kvar. Begav mig ut på plats till er varpå den bil jag ö köpa redan var såld. Samtalade med er Vendela som utan att vara påflugen visade alternativa bilar. Tack vare denna fantastiskt serviceminded informativa och mkt trevliga kvinna införskaffade jag istället på plats en annan bil. Läs mer
  • 2017-12-13

Mikael L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Arlanda
    Allting har gått jättesmidigt, kommer absolut att gå tillbaka dit när det är dax igen. Läs mer
  • 2017-12-10

Tanawata T skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Overall it's OK. Was expected that the car should come with full set of keys and summer tires but it was cheaper than another vendor by the time. Läs mer
  • 2017-12-08

Andrey K skrev om Riddermark Bil Arlanda
    Riddermark är bäst företag.
    Seljere Ivo Tarnig är jätte trevligt.
    Jag var jätte nöjd med affären. Läs mer
  • 2017-12-08

Anne-lie L skrev om Riddermark Bil Arlanda