Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Huddinge Riddermark Bil Riddermark Bil Länna

Riddermark Bil Länna

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås — Visa karta

Vi på Riddermark Bil i Länna hjälper dig som privat vill byta bil, och för dig som är företagare kan vi hitta en flexibel lösning för din vagnpark - oavsett om det gäller köp eller avyttring.

Hos oss finner du begagnade bilar i gott skick som oftast inte gått särskilt långt. De flesta bilarna vi har är tidigare tjänstebilar eller företagsbilar som tagits om hand ordentligt och vanligtvis bara haft en enda ägare.

Kontakta någon av våra säljare om du vill få en eller flera bilar värderade. Här får du ett prisförslag på en lösning som passar dig eller ditt bolag!
Öppet just nu
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 247 kunder tycker om Riddermark Bil Länna

• Susann J skrev om Riddermark Bil Länna
    Kommer aldrig köpa bil från Riddermark igen och avråder från att köpa härifrån. De bryr sig inte om deras kunder. Ingen kundservice, lovar att göra saker men gör det inte. Kan säga att om man nu väljer att köpa från Riddermark undvik Lezan. Han kommer säga vad som helst för att sälja bilen. LÄS noga vad som står för det han sagt behöver inte stämma överens. Samt Däck skickat till fel verkstad utan att meddela att de flyttats. Blir lovad att kunna byta en lykta och kolla däcken på en verkstad 10min bort. Så blev INTE fallet. Fick efter mkt om och men en tid på en verkstad 50min bort. Samt när man väl kommer till verkstaden så har Lezan bara nämt lyktan och när jag ringer upp Lezan säger han att han ska ringa verkstan direkt. VILKET HAN INTE GÖR! Så får ringa hans chef.
    PINSAMT DÅLIG KUNDSERVICE! Läs mer
  • Richard O skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en XC70 årsmodell 2014 av Riddermark Bil. Affären gick smidigt, fick provköra flera gånger innan köp, samt trevligt bemötande av personal. Bilen drog något åt höger under körning, vilket Riddermark Bil skulle åtgärda med en hjulinställning på verkstad efter köpet, och detta skrevs även in i köpekontraktet. Hjulintsällningen har dock dragit ut på tiden och jag har behövt ringt ett flertal gånger för att tjata. Det har ännu inte blivit utfört.

+ Trevlig personal
    + Enkelt att provköra olika bilar och hur mycket man vill
    + Stort utbud

- Krångligt att få fel åtgärdade på bil efter köp Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Richard O
    Hej Richard!
    Tack för en ärlig och välskriven recension.
    Vi har tagit ditt ärende vidare för att skynda på hjulinställningen, om detta ännu inte är löst så kontaktar vi dig under dagen. Vi ber om ursäkt för att du drabbats av långdragen hjälp.

Ha en fortsatt fin dag och kör försiktigt.
  • Jan S skrev om Riddermark Bil Länna
    Bil. Är nöjd så här långt. Lite rörigt och en smula okoncentreat. Ej så påläst om säljhallens bilar. Läs mer
    2018-10-19 Riddermark Bil svarar Jan S
    Hej Jan!

Tack för din recension. Kul att du är nöjd med bilen.
    Vi gläds åt att få feedback så att vi vet vad vi kan förbättra gällande vår service.

Ha en trevlig helg!
  • Robban L skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag besökte butiken i Lämna. Hade sett en Volvo v50 på nätet, som jag blev intresserad av. Fick ett väldigt glatt och proffsigt bemötande av personalen. Provkörde bilen, men var inte helt nöjd. Säljaren och jag samtalade om mina önskemål, han tipsade då om en Audi A4 de hade inne. Testade den, och blev helt såld. Köpte den, och har inte ångrat det en sekund. Tipsar mina vänner om Riddermark, då jag är väldigt nöjd med allt. Läs mer
    2018-10-19 Riddermark Bil svarar Robban L
    Hej Robban! Tack för din recension.
    Vi gläds åt att du är nöjd med den service du fått i butiken, och att du dessutom fått hjälp att hitta en bil som passar dina önskemål allra bäst.
    Vi hoppas att du hör av dig om du har några frågor och att du kommer tillbaka till oss när det är dags att byta bil igen.

Trevlig helg!
  • Maria H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en liten bil, fick väldigt trevligt bemötande och dessutom kunnig personal.
    Jag kan bara rekommendera er, allting gick perfekt./
    Supernöjd kund. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Maria H
    Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss Maria!
    Det gläder oss att du är nöjd med din nya lilla bil.

Vi hoppas att vi ses i någon av butiker när det är dags att byta bil igen.
    Tills dess, tveka inte på att höra av dig vid frågor.

• MATS W skrev om Riddermark Bil Länna
    Köp av begagnad bil.
    Bra bemötande vid försäljning men dålig uppföljning och svårt att kommunicera med Riddermark efter genomförd affär.
    Ville avsluta den försäkring som tecknades via Riddermark, inget svar varken via telefon eller mail. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar MATS W
    Hej Mats!
    Tack för din recension.
    Tyvärr har din försäljare slutat hos oss kort efter ditt bilköp. Därav har du inte fått hjälp med ditt ärende om det är så att du endast försökt kontakta honom.

Om du inte har fått hjälp så ber vi dig att kontakta butiken i Länna där du köpte bilen, så kan våra kollegor hjälpa dig.

• Johan E skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte bil.
    Mycket bra mottagande.
    Snabb och smidig affär med rätt pris från början. Läs mer
  • Viktor H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte min Audi hos er och fick ett mycket bra bemötande och allt bra förklarat för mig, min upplevelse var mycket bra Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Viktor H
    Tack för din recension Viktor.
    Vi hoppas att du får många trevliga mil bakom ratten på din nya bil och att du hör av dig om du har några frågor.

• Jonathan R skrev om Riddermark Bil Länna
    De låtsades inte ha någon aning om alla fel bilen hade, och nämnde inte ett ord om att den stått i cirka 3 år, vilket fått dieseln i systemet att gela ihop sig, så har fått laga x antal fel och har minst lika många kvar att åtgärda. Och serviceboken nämnde de inte att den inte fanns. Mycket synd! Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Jonathan R
    Hej Jonathan!

Vi beklagar djupt att du upplevt både dålig information och otur med din bil.
    Din försäljare har tyvärr slutat hos oss, vi ser till att du istället kontaktas av ansvarig platschef för att få hjälp med ditt ärende.

• Anders J skrev om Riddermark Bil Länna
    Bytte in en dyrare bil än den jag köpte, allt fungerade bra! Proffesionellt och trevligt bemötande från säljaren.
    Pengar blev insatt på mitt konto som överenskommet!

/Anders Läs mer
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag köpte en bil
    Bemötandet var bra
    Hade inga förväntningar
    Sammanfattningen blir lite minus p.g.a
    Jag var tvungen att lägga handpenning för att titta på bilen, vilken är ett elakt säljsätt Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Stefan A
    Hej Stefan!

Tack för din recension. Vi beklagar att du inte uppskattat handpenningstjänsten men eftersom vi säljer över 1000 bilar i månaden är det tyvärr det enda sättet att kunna utföra reservationer på. Vi har tyvärr ingen möjlighet att reservera bilar utan en handpenning.
    Vi betalar dock alltid tillbaka handpenningen i det fall bilen inte motsvarar det som överenskommit.

Varmt välkommen åter, och kör försiktigt!
  • Caroline L skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpt bil. Blev väl bemött. Fick bra och tydlig info. Läs mer
  • Torkel B skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi köpte en Volvo S60 av Rukiye och fick inbyte av vår gamla bil trots att den inte var inbytbar... Mycket nöjd med hela upplevelsen. Läs mer
    Riddermark Bil, Riddermark Bil Slagsta S gillar detta
  • Jenny H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte Volvo, bra säljare, dock utlovades nya däck och jag fick begagnade, det var en besvikelse. Jag skulle också bli kontaktad av Euromaster för upphämtning av mina däck, men inget hördes, blev tvungen att jaga själv. Men bilen jag köpte var superbra och höll måttet för vad som stod i annonsen. Värderingen på min inbytesbil var rimlig, dock lite lurad på däcken även där. I det stora hela är jag nöjd och skulle köpa där igen om behovet uppstod. Läs mer
  • Susanna T skrev om Riddermark Bil Länna
    Mycket bra bemötande och snabb/rejäl hantering. Tusen tack! Läs mer
  • Jan J skrev om Riddermark Bil Länna
    Vid byte av dörr handtag fick jag åka tre gånger till Meca Täby. Två felsökningar sedan byte av dörrhandtag, bor på södra sidan av Stockholm det borde finnas på dänna sida för reparation. Väl bemött av personalen snappt byte av handtagen. Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag reklamerade min bil vid två tillfällen. Båda löstes snabbt och utan tjafs. Läs mer
  • Caroline Ö skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi köpte en prisvärd, fräsh och bra bil. Läs mer
  • Emira M skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi köpte en Kia sportage väldigt nöjda vi är.Han som vi hade kontakt med var treviligt och gav oss tillräckligt information.Skulle rekommendera till alla Riddemarks Bil...👍👍 Läs mer
  • Berth W skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Ford Mondeo, bemötandet var proffsigt utan att vara påträngande. Mycket bra service. Läs mer
  • Annika G skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil på Blocket, lämnade handpenning och skrev ett kvitto på nätet, smidigt system, kändes tryggt och säkert. Hämtade bilen drygt 1,5 vecka senare. Blev väl bemött av proffessionell säljare, han var nogrann och informativ. Fick hjälp med finansiering och bra erbjudande på försäkring. Allt gick smidigt och skulle gärna göra bilköp genom dem igen. Läs mer
  • Andersson B skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag hade 2 reklamationer på den begagnade Honda CRV jag köpt. De skötte dem smidigt, snabbt och utan tjafs. Jag köper gärna också nästa bil från dem. Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Audi A1. Inte ens en månad in på köpet lyser motorlampan vilket indikerar på för lite olja. Jag fyller på oljan och åker vidare. Mindre än tre veckor senare lyser lampan igen, och detta resulterar i att jag fyller på igen men med min oro ringer jag till Riddermark. Min försäljare bad mig ringa till dem samt garantin ifall detta skulle förekomma, så jag följde instruktioner. När jag väl ringt försäljaren så får jag inget svar, ringer då till företaget som meddelar mig om att hon avslutat sin tjänst. Ringer även garantin och de lovar mig att motorrenovering ingår i garantin så jag behöver inte stå för någon kostnad hos verkstaden. När jag lämnar in bilen får jag samtal samma dag om att jag inte behöver en motorrenovering utan att bilen haft för mycket olja i sig så de har behövt tömma den. Detta kostade mig ~1000kr då garantin vägrade stå för det, vilket är mycket pengar för en student som redan har massor med utgifter. Ringer då reklamation på riddermark, mannen säger att han ska höra av sig och har fortfarande inte gjort det. Varför jag inte hört av mig isåfall? För det är inte mitt ansvar att ett företag lurar en på pengar och jag har för lite tid att lägga energi på dåligt bemötande. Läs mer
  • Lennart Ä skrev om Riddermark Bil Länna
    . Mycket krångel med garantifrågor om min bil som jag har köpt hos er en Opel med Regnar OXK 619 turbon slut däcktrykskontrollsyztemet fel ochsolskyddet på passsgerarsidan trasigt. Vi tänkte köpa en nyare Golf eller en Polo hos er till min Fru men vi avstår nog det. Upp lever att ni förhalargarantåtagande
    Mbh
    Lennart Läs mer
  • Michael H skrev om Riddermark Bil Länna
    - inte slagsta, länna
    - stökigt vid ”bardisken” , trångt, andra säljare med kunder, när man ska göra en stor bilaffär, inte bra!
    -störigt när säljaren svarar i sin tel. Viktigt samtal!?
    - säljaren värderar min bil till 110 000:- , jag ville ha det skriftlig på papper varvid säljaren sträcker fram handen och säger att ett handslag räcker. Kommer sedan med bilen för att avluta affären och då vill säljaren bara betala 100 000!?!? Ett handslag räckte för mig men tydligen inte för Riddemark, illa!
    - sammanfattnings inte imponerad av upplevelsen.

Vänligen,
    Michael Läs mer
  • Eva S skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte beg. Bil o sålde min gamla. Fick inte det jag önskade för gamla bilen men nöjd med affären i stort obtrevligt bemötande. Läs mer
  • Aleksander Å skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil, dom hade stort utbud och ett bra i pris vilket lockade. Helt okej service har inget direkt att jämföra. Kändes bra och det blev ett köp, avtal skedde elektroniskt vilket var smidigt Läs mer
  • Fredric H skrev om Riddermark Bil Länna
    Säljaren var fruktansvärd!
    Jag hittade en bil på hemsidan.
    Ringde åkte och provkörde.
    Vi kom överens om ett inbytespris.
    Han sa att jag måste reservera bilen. Informerade inget om att man inte får tillbaka sin handpenning. När jag har betalat ändras inbytes priset på min bil.
    Jag påpekar att jag inte längre vill ha bilen i sånt fall.
    Då säger han att jag inte får tillbaka min handpenning. Tillslut väljer jag att köpa bilen enbart för handpenningens skull.
    Han begär att jag ska lämna in mina vinter däck vilket jag inte ens hade några. Så jag fick köpa ett par för att skicka med bilen. Jag fick inte med vinterhjul till bilen jag köpte.
    Annonsen på bilen jag köpte stod det tex panoramatak, avtagbart drag. Inget av detta fans på bilen jag köpte.
    När jag sedan avtalat med säljaren tider jag ska komma å slutföra affären är han inte ens på plats.

Kommer aldrig mer köpa bil av detta företag och inte rekommendera heller.
    Riktigt dåligt bemötande av säljaren Stefan Johansson. Läs mer
    Susann J gillar detta
  • Lena R skrev om Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande, snabb och fin service
    vid köp av bil Läs mer
  • William G skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag köpte en golf årsmodell 2014. allt gick felfritt och de var väldigt proffsiga. bilen funkar felfritt. Läs mer
  • Nicklas I skrev om Riddermark Bil Länna
    Har inte riktigt fått hjälp med att åtgärda några saker som behövde göras när bilen köptes. Läs mer
  • Milan J
    Milan J skrev om Riddermark Bil Länna
    På Riddermarks Bil i Länna fann jag bilen jag länge hade spanat in. Hela affären gick igenom utan några som helst komplikationer då jag även bytte in min gamla bil. Den som får ett stort tack för allt det här är säljaren Naim Belek som skötte allting galant. Redan när vi klev in i bilsalong kände vi oss varmt välkomna och vi fick kika på bilen utan att bli stressade. Många säljare brukar vara rätt på bara för att sälja så mycket dom kan men Naim agerade professionellt från första stunden till att affären blev klar.

Ska du köpa en schysst bil så rekommenderar jag starkt Riddermarks Bil. Vänder du dig till Lännas anläggning så ska du söka efter Naim Belek. Är han inte på plats så återkom senare, det är värt det. Jag rekommenderar honom alla dagar i veckan. Ett bättre bemötande kan man inte få, speciellt av en bilsäljare.

Tack Riddermarks Bil och tack Naim mannen! Läs mer
  • Robin H skrev om Riddermark Bil Länna
    Sålde våran bil i förrgår, kontaktade Riddermark bil Länna och fastnade för en bil som vi redan igår köpte. Jag hade turen som fick köpa underbara bilen och för att inte tala om säljaren som heter Naim, fruktansvärt bra bemötande, proffsigt och snabb affär. Kan starkt rekomendera Riddermark bil Länna, och speciellt ta kontakt med Naim för ni hittar inte en bättre bil försäljare!! Jag åkte tåget från Alingsås till Stockholm central, hoppade på tåget mot Skogås där Naim tillochmed hämtade upp mig! Otroligt.. Tack Riddermark för detta!! Läs mer
  • Helena L skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte min allra första bil här i måndags och fick hjälp av Sefo. Väldigt trevlig, proffsig och serviceminded. Kändes lite läskigt att shoppa för så stora pengar för första gången, men Sefo fick oss att känna oss lugna och trygga från första stund. Jag kan verkligen rekommendera denna bilfirma! Läs mer
    2018-08-31 Riddermark Bil svarar Helena L
    Hej Helena!

Det gläder oss att du är nöjd med Sefo och den service hon gett er. Vi har full förståelse för att det kan kännas läskigt att köpa sin första bil. Många jämför det med att köpa sin första bostad :-).
    Kör försiktigt och hör av dig om du har frågor.

• Oscar skrev om Riddermark Bil Länna
    Är väldigt nöjd med mitt köp av en passat. Personalen tillgängliga och trevliga. Naim som jag köpte bilen av är kunnig och serviceinriktad.

Är man ute efter en bättre begagnad bil så kan jag rekommendera att kolla in riddermark, stort utbud och rimlig prissättning.

Vinterdäck ingår inte i köpet, men av erfarenhet av tidigare köp av begagnad bil tycker jag att det var positivt.
    Däcken som följde med det tidigare köpet hade väldigt trista fälgar. Nu kunde jag välja själv och på riddermark får man hjälp med att köpa däck nya eller begagnade, då ingick byte och förvaring första säsongen.

Det ända som jag kan anmärka på var att det stod att bilen var utrustad med navigation, vilket tekniskt sett är korrekt.
    Var nogranna om det står navigation via mirrorlink, denna teknik verkar vara på utdöende. Min mobil stödjer inte den tekniken och jag kommer fixa en mobilhållare istället. Läs mer
    2018-08-31 Riddermark Bil svarar Oscar
    Hej Oscar!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Vad kul att du uppskattar lösningen vi har för extra däck. Precis som du skriver så upplevde vi att många var missnöjda med den uppsättning som annars följde med. Med dagens lösning kan man som kund välja själv och precis som du skriver - få gratis förvaring och däckskifte.

Tack för feedback gällande annonstexten, vi för vidare den för att minska risken för missförstånd.

Kör försiktigt med din nya Passat, och hör av dig om du har några frågor.
  • Viktoria A
    Viktoria A skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi har blivit mycket trevligt bemötta av vår säljare, ljuvliga Sefo, från första stund. Hon ger ett personligt, varmt men samtidigt mycket professionellt intryck och fick oss som kunder att genast känna oss väl omhändertagna.

Sefo har ett tydligt och klart säljspråk och inger ett uppriktigt förtroende. Detta uppskattade vi oerhört samt det faktum att hon bjuder på sig själv och på så vis gör köpet till en upplevelse, ej enbart en affär.

Bilen vi köpte, en Dacia Logan MCV, är i mycket gott skick och köpet som helhet förflöt väldigt smidigt.

Nämnas kan också att vi först åkte fel och hamnade på Riddermark i Järfälla - där vi också blev mycket trevligt bemötta, hela familjen. Verksamheten verkar genomsyras av synnerligen socialt kompetent personal!

Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Riddermark bil för ett kvalitativt och förtroendeingivande bilköp!

Allt gott
    //Joel och Viktoria Adolfsson Agnesten Läs mer
    2018-08-31 Riddermark Bil svarar Viktoria A
    Stort tack för er recension!
    Det gläder oss enormt att ni är så nöjda med ert bilköp och med det bemötande ni fått i våra butiker.

Vi hoppas att ni får många trevliga mil i er Dacia och önskar er en fortsatt trevlig höst.

• Jukka R
    Jukka R skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil från Riddermark efter 3 veckor åkte vi på semester till Dalarna och motorlampan började lysa. Fick bärga bilen på verkstad, det var Tändspole som var trasig. Tog kontakt med Stefan Janson som var väldigt kundvänlig och ordnade med att deras garanti gällde och ringde att allt är betalt så det går bra att hämta bilen från verkstaden. Vi är väldigt nöjda med Stefan Janson och att vi kan fortsätta semestern. Hälsningar Jukka och Aira Läs mer
    2018-07-30 Riddermark Bil svarar Jukka R
    Hej Jukka och Aira!

Tack för att ni tagit er tid att recensera. Vilken otur med tändspolen, men bra att ni fick snabb hjälp på semestern.
    Det gläder oss att ert ärende hanterats korrekt redan från start, och att ni är nöjda med både bil och service.

Varmt välkomna åter, och stort lycka till med er bil!
  • Consan skrev om Riddermark Bil Länna
    Tyvärr sista gången jag köper bil här. För några år sen var det ett bra företag att köpa bil på men inte idag. Mycket skavanker, höga priser och totalt förnedrande inbytespriser. Köpte en bil av Riddermarks precis 1 år sen, bilen hade då gått 10900 mil och köptes för 102.000kr. 1 år senare vill jag byta in denna bil som nu har gått 12600mil stora service gjord och dessutom påkostad mer än vid köp. Riddermarks erbjuder mig 45.000kr, och försöker lura på mig en Audi A3 som är mer vrak än någon man vill för ofantliga 125.000kr medan likadana bilar ligger ute på Blocket för 89.000kr. Nej gör er en tjänst och köp någon annanstans. Till och med personalen medger att deras service och känsla för detaljer har slutat funka. Dessutom tar dom betalt för vinterhjul när du köper bil hos dom. Undvik! Förstår inte hur man inte kan ge ett bra inbytespris till en återkommande kund. Åkte till annan bilfirma och fick 76.000kr för min. Läs mer
    2018-07-26 Riddermark Bil svarar Consan
    Hej Consan,
    Vi beklagar att vi inte kunnat betala så mycket som du önskat och också fått hos någon annan. Buden sätts manuellt av våra inköpare och eftersom vi är beroende av att köpa in bilar försöker vi alltid ge attraktiva bud till våra kunder.

Att vinterdäck inte ingår i priset har varit väl mottaget av många kunder. Vi kan då sälja ännu billigare bilar, ge kunderna en chans att provköra utan däck i bilen och samtidigt ge alla kunder en möjlighet att själva välja vilken typ av däck och fälg man vill ha till sin bil.
    Tidigare medföljde det en uppsättning däck, bilens pris höjdes en aning och kunden fick nöja sig med dubbat eller odubbat, plåtfälg eller aluminium. Nu bjuder vi dessutom på däckförvaring och skifte.

Vi hoppas att du i fortsättningen vågar ge oss en ny chans, och önskar dig en fortsatt trevlig sommar.
  • Radisa M
    Radisa M skrev om Riddermark Bil Länna
    ”Trevlig personal” som alla säljare bara innan Ni skriver kontrakt och lovar allt men när ni har köpt bil och vill reklamera det går inte det täcknar inte försäkring.Helt oseriösa bilfirma och ohjälpsamma,tillsammans med säljare Naim Belek och anläggningschef Stefan Janson👎
    Rekommenderas EJ!!!! Läs mer
    Susann J gillar detta
  • Gustav E
    Gustav E skrev om Riddermark Bil Länna
    Det här är tredje recensionen jag skriver om Riddermark Bil och den andra jag skriver om försäljaren Naim Belek. Bilen jag köpte av Naim för ett drygt halvår sen har fungerat klockrent och de gånger något småfel visat sig har Naim alltid svarat och alltid hjälpt. Han har dessutom ringt upp om han inte svarat när jag ringt. Alltid trevlig och hjälpsam, det är mer än vad många andra bilförsäljare är, många är bara trevliga och hjälpsamma tills affären är gjord.
    Jag har som sagt köpt en till bil av Naim, efter en månad i min ägo har inga problem uppstått och när jag haft frågor har Naim svarat, varje gång (eller ringt upp). Jag kan inte beskriva hur skönt det känns att ha både firma och en försäljare som jag känner att jag kan lita på, efter alla gånger jag kännt mig lurad vid köp av bil. Det känns löjligt att sitta och spotta ur sig superlativ om en säljare, men det är svårt att låta bli när allting bara funkar och jag blir trevligt bemött varje gång.
    Tack, innerligt! Läs mer
  • axel å skrev om Riddermark Bil Länna
    Ringde Riddermarks Bil då jag var intresserad av att köpa en bil de hade utannonserat. Fick prata med Naim som gick igenom bilen grundligt över telefon och som även gick ut och kollade efter eventuella repor etc.

Jag hade inte bråttom med att köpa ny bil men så blev det tack vare den suveräna servicen och framförallt ärligheten över telefon.

Hade varit runt hos ett gäng olika bilhandlare innan jag åkte till Riddermark och bemötandet jag fick hos dem var inte i närheten av lika bra som det jag fick av Naim, vilket är anledningen till att jag köpte bilen här.

Väldigt nöjd, stort tack till Naim! Läs mer
  • Braniszlav M skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag köpte en bil hos Riddermark i Länna och en säljare Rukye hjälpte mig med att ansöka om lån. Så fört jag skrev på kontraktet och ville köra hem började motorlampa att lysa. Istället för att njuta av min nya bil blev jag orolig och undrade om vad det kunde vara för fel och hur många som fel som bilen kunde ha. Jag kontaktade säljaren som sen kontaktade deras servis Meca i Nynäshamn och de bokade en tid.
    De var tveksamma och undrade om de kunde åtgärda felet eller inte fast jag har en månadsgaranti.

Nu är bilen hos de och jag undrar om jag kommer få den tillbaka för om tre veckor åker jag på semester och vill åka med den.
    Hoppas att de tar på sig sitt ansvar och att jag får bilen snart. Läs mer
  • Toni L
    Toni L skrev om Riddermark Bil Länna
    bra service gör vad dom kan för kunden Sefo angagerade sig på sin lediga dag stort plus Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Toni L
    Stort tack Toni!

Vad kul att du är nöjd med vår service och Sefos engagemang.

Vi hoppas att du får ånga trevliga mil i din nya bil.
    Varmt välkommen åter.

• Roland J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Nu har jag satt punkt för äventyret att äga en bil köpt hos er. Efter blott tre veckor började problemen med en bil som dog på vägen helt utan förvarning.

Bilen har varit på verkstad i omgångar, sammanlagt i flera veckor. Den enda kompensation jag erhållit var en hyrbil i fyra dagar. Köpet är hävt och jag har fått mina pengar åter men först efter att jag själv var tvungen att vara extremt pådrivande. Var tvungen att tjata för att få tillbaka pengarna för bilen samt ersättning för bärgningskostnad.

Jag lyfte frågan om kompensation för den tid jag lagt ner och de risker det inneburit att äga en bil köpt hos er. Jag fick svar att det inte var möjligt. Verkstaden ni anlitade lyckades inte lösa felen men hade dessutom personal som var svåra att nå och jag uppfattade ett underliggande förakt för mig som kund när jag ringde och undrade hur det gick med bilen.

Säljaren har varit ok och skött sina åtaganden någorlunda (med undantag för att jag fått tjata för att få mina pengar åter). Men det faktum att ni sålt en usel bil till mig och att verkstaden ni anlitat får anses vara bilbranschens svar på Ullared, gör att skuggan ändå faller tungt på ert företag. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Roland J
    Hej Roland.
    Stort tack för att du tagit dig tiden att recensera oss.
    Vi har utrett ditt fall och sett var hanteringen brustit då vi vill undvika att någon skall uppleva sitt bilköp hos oss så som du beskriver det.
    Vi har definitivt hittat förbättringspunkter och är väldigt tacksamma för din recension.

Vi beklagar djupt att du upplevt både otur med bilen samt med hanteringen av ärendet.

Eftersom ditt ärende är avslutat kan vi inte hjälpa dig mer i det avseendet.
    Men har du minsta fråga eller fundering är du alltid välkommen att höra av dig.

Vi hoppas innerligt att du hittat en bil du är nöjd med och att du får en strålande fin sommar.
    Mvh Riddermark Bil.
  • A skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil av Naim på Riddermark i Länna. Har köpt 3 bilar av Riddermark, aldrig blivit besviken på servicen. Även denna gång då Naim gjorde ett grymt jobb! Grym service, trevligaste betömatandet och trevlig affär. Rekommenderar verkligen Naim då han löste affären specifikt efter mina behov!! Väldigt ärlig och bra säljare. Allt gick snabbt och smidigt! Stort tack Naim och teamet på Riddermark Bil! Vi syns nästa gång jag behöver nytt färdmedel. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar A
    Hej !

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor.

• Ludwig T skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag vill verkligen rekomendera denna firma. Trevliga säljare som inte är för på och bara vill få iväg en fort med en ny bil.
    När vi väl hittat bilen som passa oss fick vi hjälp av Naim, riktigt trevlig och hjälpsam och affären gick hur bra som helst.
    Hade lite frågor efter köpet och fick kanonfinhjälp av honom.
    Har köpt många bilar lite överallt och detta var mitt bästa.
    Tack Naim och Riddermark. Läs mer
  • Justin J
    Justin J skrev om Riddermark Bil Länna
    I think Riddermark Bill is the worst company I have ever attempted to purchase a car from.

I made a deposit on the vehicle and the agent william T. did not complete the contract properly. He told me he would fix the contract and he never did. I picked up the vehicle from länna trusting that the contract would be fixed. It was never fixed. I dropped of the car back to länna and now Riddermark Bil AB will not return my money to me. They state that we have a contract but I never signed the agreement. All I was is my 81 795,00 kr back.

This issue has been open going on 3 months. Riddermark bil has the vehicle in their possession and all I want is my money back. The option I have at the moment is to take them to court but I want to use that as the last resort. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Justin J
    Hi Justin!

Please send us an email on info@riddermarkbil.se if the case is not solved yet.
    Since William is no longer a part of our team we would like to make sure that everything is solved properly.

Kind regards,
    Riddermark Bil
  • Ylönen A skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Volvo V60 2014 av Riddermark @Naim Belek I Länna, trevlig säljare som inte var för "på" som vissa säljare kan vara. Smidig affär och allt gick som tänkt, blev dessvärre några fel på bilen direkt efter köp men de gick att lösa även fast de var på annan ort än Stockholm och Riddermark betalade allt. Kan verkligen rekommendera Riddermark Bil i Länna! Kommer garanterat att kolla där igen nästa gång det är dags att byta bil! Läs mer
  • Mahmoud A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Riktig bra bemötande! Duktiga och erfarna medarnatare. Läs mer
  • Vincent J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Mycket bra bemötande och bra service. Kunnig och trevlig personal. Jag är väldigt glad och lycklig över mitt köp Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Vincent J
    Hej Vincent,

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor.

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås