Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Huddinge Riddermark Bil Riddermark Bil Länna

Riddermark Bil Länna

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås — Visa karta

Vi på Riddermark Bil i Länna hjälper dig som privat vill byta bil, och för dig som är företagare kan vi hitta en flexibel lösning för din vagnpark - oavsett om det gäller köp eller avyttring.

Hos oss finner du begagnade bilar i gott skick som oftast inte gått särskilt långt. De flesta bilarna vi har är tidigare tjänstebilar eller företagsbilar som tagits om hand ordentligt och vanligtvis bara haft en enda ägare.

Kontakta någon av våra säljare om du vill få en eller flera bilar värderade. Här får du ett prisförslag på en lösning som passar dig eller ditt bolag!
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 186 kunder tycker om Riddermark Bil Länna

• Gustav E
    Gustav E skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Skoda Octavia -06 av Naim Belek på Riddermark i Länna. Naim har från första samtalet varit förstående, medgörlig, lugn och villig att bemöta mig på varje punkt där jag är noga vid ett bilköp. Bilen har nu gått som förväntat i två veckor och jag har efter bilaffären blivit fortsatt bra bemött av Naim när jag ringt och ställt frågor om bilen i efterhand. Jag kommer ringa Naim igen när jag behöver byta pendlarbil ;). Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Gustav E
    Hej Gustav!

Stort tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med din bil och den service du fått av Naim.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Ha ett strålande nytt år!

• Niki H
    Niki H skrev om Riddermark Bil Länna
    Allt gick utmärkt, bilen rullar fint och säljaren (Oliver) var väldigt trevlig & proffsig! 10/10 poäng! :D Läs mer
  • Montenegro S
    Montenegro S skrev om Riddermark Bil Länna
    Svårt att pruta ned på priset på bilen och det framgick inte i annonsen att vinterdäck ej ingick i priset utan fick lägga till ca 9k kronor. Fick dem efter lite om och men till halva priset. Betalade även för en beg. Garanti via Solid försäkring där jag fick 3 år för priset av 2. Riddermark har även en helförsäkring via länsförsäkringar som är 349 kr per. månad men säljaren kunde inte svara på något om självrisken det fick jag kolla upp med länsförsäkringar. Ville dock ha bilen så jag köpte den och är nöjd än så länge med den. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Montenegro S
    Hej!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Det gläder oss att du är nöjd med din bil.
    Tveka inte på att besöka eller kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

• Serga M
    Serga M skrev om Riddermark Bil Länna
    Kunde vart bättre, jag köpte en bil med extra försäkring på 2 år låter okej kunde vart billigare än 3000:- Pär år men men. Stort plus är väl försäkringen i 1 år.

När det gäller köpet så hade jag en in bytes bil vi kom överens att ägarbytet ska göras 18/11. Hade inte ägarbytet byttes pappret så säljande beställde dom men dom kom aldrig så jag var tvungen att beställa dom igen.
    När han väl får ägarbytes pappret så skriver han in att ägarbytet ska vara från den 30/11 och inte den 18/11 som vi kom överens om. Jag på pekade innan köpet att jag ville en verkstad skulle se över torka motorn /torkaraxel då den slog i kanten. Verkstan tar bilen men återgärdade inte felet.

Jag ringde in till banken för att kolla så att säljaren har skickat in pengarna för min gamla bil vilken dom inte hade gjort hälsade bara pengarna är hos deras ekonomi avdelning jag ringde banken den 30/11.

Jag bad säljande kolla om bilen hade bluetooth får ett svar ja men visade sej bara för telefon och inte för musik.

Kortfattat av Hella köpet så kunde affären gått bättre till. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Serga M
    Hej Serga!

Stort tack för din recension.
    Vi ber om ursäkt för att ägarbytet skrevs på dagens datum och ej på det tidigare överenskomna datumet.
    Gällande bluetooth så är det vanligt att det finns men att den endast är kompatibel för telefonsamtal och inte för streaming av musik.
    Som bilköpare får man därför kontrollera vilken typ av bluetooth som är viktig för en själv eftersom detta är olika för olika kunder.

Vi skall givetvis se till att hjälpa dig med torkarmotorn om du fortfarande upplever problem med den. Vänligen kontakta oss på info@riddermarkbil.se eftersom vi inte hittar dig i vårt kundregister. Så skall vi se hur vi kan hjälpa dig vidare.

Stort tack för förtroendet och god fortsättning!

• Salem S
    Salem S skrev om Riddermark Bil Länna
    Bästa i Sverige o Stockholm................. Läs mer
  • Quick Wave United Ab Q
    Quick Wave United Ab Q skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi har köpt bilar och gick väldigt bra Läs mer
    2017-12-12 Riddermark Bil svarar Quick Wave United Ab Q
    Hej!
    Tack för er recension. Vad roligt att ni är nöjda med er bil och vår service.
    Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor!

• Reka R
    Reka R skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag är riktig nöjd och säljare riktiga trevliga Läs mer
  • Brundin K
    Brundin K skrev om Riddermark Bil Länna
    Fantastiskt mycket strul med bil som inte är klar när den ska hämtas (varken med service eller recond), skickades på rekond tre gånger efter att man första gången lyckades få in mer djurhår som man sen inte lyckats få bort (vi är superallergiska) och fick istället nya skärmskador medan den var borta (och den var verkligen borta i två veckor där man under drygt en vecka inte kunde svara på var den var), och tillslut hade vinterdäcken som köptes i samma veva försvunnit så vi fick några andra däck av olika märken. Fyra veckor från sälj tills jag gav upp.
    Ljuspunkten var Anton som åtminstone tog tag i däckfrågan. Tack Anton. Läs mer
  • Johansson Tulonen L
    Johansson Tulonen L skrev om Riddermark Bil Länna
    När jag klev in på Riddermarks i Länna så vart jag väl bemött av Gustav Heynes som var en väldigt trevlig och hjälpsam säljare en stor eloge till honom.

Jag bestämde mig för en bil och lade en handpenning då jag inte ville hämta bilen innan jag sålt min andra och vi kom överens om att jag skulle hämta bilen 1-2 veckor senare.

Den 8/11 på förmiddagen ringde jag och sa att jag tänkte komma och hämta bilen och betala resterande summa samt skriva på alla papper som skulle skrivas, och vi kom överens om att vi skulle komma runt ca 16:00.
    Bilen stod utomhus och var riktigt smutsig och otvättad, Gustav sa att jag kunde komma förbi någon dag så skulle jag få den tvättad väldigt trevligt men kanske skulle vart bättre att ge mig en kort till en biltvätt så jag kan åka och tvätta den när jag har tid och möjlighet utan att behöva tänka på öppettider på Riddermark samt behöva ta kontakt med personalen och förklara läget för någon helt annan person som inte är insatt.

Jag köpte en uppsättning bättre begagnade dubbdäck genom Riddermark som skulle beställas och skickas inom 14 dagar till Euromaster, då jag jobbar i Handen bad jag om att få däcken till Euromaster Handen/Skogås men det gick inte då dom endast skickar till det närmsta Euromaster där man är skriven vilket betyder att jag skulle bli tvungen att ta ledigt en längre tid från jobbet för att åka och skifta däcken.
    Jag skulle få ett mail när däcken kommit till Euromaster vilket jag aldrig fick utan jag fick själv börja ringa runt för att se vart de tagit vägen till sist kom de fram den 22/11 och jag fick en tid för att skifta däcken 07:30 24/11 jag kunde dessvärre inte ta ledigt från mitt jobb så min sambo åkte dit istället.
    När de sedan börjat skifta däcken så är det punka på det ena och det var så pass illa att det ej gick att laga utan de fick beställa ett nytt från Euromaster Älvsjö.
    Min sambo fick sitta och vänta i ca 3 timmar innan däcket kommit fram och allt var skiftat och klart så där förlorade man en halvarbetsdag om man då räknar med restiden vart det över 4 timmar.
    Jag tycker att Riddermarks har ett ansvar att se över att de däcken de säljer för dyra pengar faktiskt ska vara hela och fräscha när de säljer de vidare.
    Jag fick även sagt att Riddermarks bjuder på en säsong med däckförvaring men det visade sig vara så att de bjöd på de dagar som däcken låg där tills att jag skulle åka och skifta dvs onsdag-fredag, där vart det en kostnad på 1200:- för en säsong då jag har en hundbur i bakluckan och inte får plats att få in de gamla däcken i bilen för att ta hem.

Vissa vätskor i bilen var på min nivå och behövde fyllas på direkt, sådant förväntar jag mig att ska vara kollat och påfyllt när man köper en "ny" bil på en bilfirma.

Personalen är fantastiskt trevlig och man känner sig välkommen utan att bli "påhoppad" ett stort plus.
    I det stora hela är jag nöjd men skulle inte rekommendera någon att köpa däck på detta sättet utan åka och köpa direkt hos en däckfirma då detta köp kostade mig en hel del tid och pengar. Läs mer
  • Hellsing N
    Hellsing N skrev om Riddermark Bil Länna
    Hej. Just nu vill jag inte ge något betyg för bilen jag köpte gick sönder efter 30 dagar så vi får väl se vart den hanteringen tar vägen.
    MVH
    Niklas Hellsing Läs mer
    2017-12-12 Riddermark Bil svarar Hellsing N
    Hej Niklas!
    Vad tråkigt! Återkom gärna så vi ser hur det gått.

• Karlsson J
    Karlsson J skrev om Riddermark Bil Länna
    Mest oseriösa bilfirma ja varit med om.. Rekommenderas EJ!!!!! Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Karlsson J
    Hej Karlsson
    Vad tråkigt att du inte är nöjd.

Vänligen kontakta oss på info@riddermarkbil.se om det finns något vi kan göra för att hjälpa dig med din bil.

• Tapper H
    Tapper H skrev om Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande och det gick fort att köpa den bil jag sett ut. Läs mer
  • Mörstam Westerberg L
    Mörstam Westerberg L skrev om Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande, även fast det var lite struligt och få tag i säljaren som vi hade kontakt med. Men de löste de bra genom att fixa en ny säljare väldigt snabbt. Snyggt hanterat och ärlig personal Läs mer
  • Robin J
    Robin J skrev om Riddermark Bil Länna
    Tyvärr som man tror om bilförsäljare, lovar massor men efter papper är skrivna händer det inte mycket. Fick motorproblem dagen efter köpet, fick snabbt svar att det bara är att åka till Mekonomen & be dem kontakta säljaren. Men sedan en vecka tillbaka svarar de inte när Mekonomen ringer.

Ta ert ansvar, jag har full förståelse att inte allt kan vara rätt jämt, men se till att lösa de problem ni är skyldiga att rätta till utan att krångla.
    Betyget skulle betydligt högre om ni bara brydde er & tog ansvar.
    //Småbarnsfamilj utan bil.. Läs mer
    2017-11-29 Riddermark Bil svarar Robin J
    Hej Robin!
    Vi ber om ursäkt för att du upplevt dålig återkoppling. Bilen bör nu vara förflyttad till Meca för bättre och snabbare service. Självklart bekostar vi åtgärd av felet, i detta fall behövdes en felsökning och prisjämförelse göras innan beslut om åtgärd kunde tas.

Vänligen återkom om inte ärendet redan är löst så att vi ser att du fått den hjälp du skall ha. Annars vill vi önska dig och ett gott avslut på året.

• Ali P
    Ali P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Det var bra men de erbjuda mig att köpa vinterdäck? jag trodde vinterdäck är med bilen så tänkte jag ska tänka.Dagen efter jag ringde och fråga honom om jag vill köpa dem.Men han svarade du kan inte köpa från företaget fast jag hade ågesrätt att lämna bilen.Jag ringde flera gånger men jag fick nej till svaret.Jag tror är kund och jag har rätt att bemöta mig bra.Jag köpte vinterdäck från andra firma och det blev lite trist från er sidan. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Ali P
    Hej Ali!

När du köpte bilen hos oss fick du ett förmånligt erbjudande o att köpa däck till. Vi har valt att sänka priserna på bilarna och inte inkludera däck eftersom detta tidigare har orsakat en stor variation av kvalitet och säkerhet på de medföljande däcken. Men vårt nuvarande system kan man som kund välja mellan dubb/friktion och begagnat/nytt eller Kvalitet/budget eftersom alla på det sättet kan få just de däck man vill ha, som dessutom är kontrollerade och tvättade hos den leverantör som sedan bekostar däckskiftet åt dig när det är dags.
    Vi hade tyvärr inte möjligheten att hjälpa dig med däck i efterhand eftersom utbudet av däck enligt önskemål till den bilen var för lågt.
    Det gläder oss dock att du hittat däck på annat håll.

Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar.
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Riddermark Bil Länna
    Bemötandet när jag kom till butiken var bra med en vänlig yngre försäljare som tydligen var norrman. Sedan kom en annan och tog över. Jag köpte en Volvo S60 av företaget. Affären forcerades och jag skulle underteckna digitalt trots att jag inte kunde läsa det finstilta i kontraktet. Jag erbjöds en helförsäkring som jag tog men vad som inte framgick var villkoren och självriskkostnaden. Upptäckte sedan att jag kunde ha tecknat billigare på annat håll. Försäkringen ska dessutom betalas varje månad vilket inte gick ändra trots att jag tog kontakt med försäkringsbolaget, Svea finans och Riddermark. Fakturaavgift tillkommer varje månad!!! Fick en månads garanti av bilen. När jag körde hem fick jag ett felmeddelande och att service av antisladdsystemet erfordras. Tog kontakt med försäljaren som hänvisade mig till Mekonomen på den ort jag bor. Fick så småningom en tid för kontroll vid Mekonomen och de läste ut felkoder från bilen. Det visade sig att en hel del fel fanns som behövde ses över. Mekonomen skulle ta kontakt med Riddermark (Naim Belek) och få accept på de åtgärder som ska göras. Mekonomen får ingen kontak med Riddermark (NB) och när jag kontaktar Naim Belek säger han att han inte förstår varför de inte kontaktar honom. Någon ljuger för mig och bilen blir inte åtgärdat. Jag tycker dessutom att inte leverera med vinterdäck är en stor brist eftersom det medför förutom kostnaden extra arbete. Vinterdäcken fanns säkert när bilen byttes in. Betyget blir därmed mycket lågt.
    / Rolf Eriksson Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Rolf E
    Hej Rolf!

Tack för din recension, vi har pratat med din försäljare och förstått att allt löst sig. Givetvis tar vi kostnaderna för felsökning och åtgärd av de fel du påpekat inom garantitiden. Vi beklagar att du fått vänta på besked, det verkar som om det berott på ett missförstånd mellan vår försäljare och verkstaden.
    Extern leverans av vinterdäck är framtaget för våra kunders skull. På det sättet kan våra kunder själva bestämma om de vill ha nya, gamla, friktion, dubb, budget eller kvalitets-däck istället för att behöva nöja sig med det som följer med bilen.
    Vi bjuder dessutom på däckskiftet första säsongen och däckförvaring fram till dess, varav det inte skall betyda något extra arbete för våra kunder alls.

Vi önskar dig ett stort lycka till med din bil och ett gott nytt 2018.

• Ola J
    Ola J skrev om Riddermark Bil Länna
    Ringde och anmälde mitt intresse för bilen. Trevligt bemötande i telefon, bilen startade inte till att börja med men säljaren fick igång den med starthjälp. Själva försäljningen gick smidigt. Fick hjälp att boka tid och fick ett nytt batteri på mekonomen. Däremot stod det att det fanns navigator i annonsen och när jag till en början påpekade för säljaren att denna inte fungerade sa han att det skulle jag få hjälp med att åtgärda. Ett par dagar senare ändrade han sig och sa att jag fick betala halva installationen själv eftersom det är en Volvo. Dåligt tycker jag. Om det står navigator i en annons för en bil tycker jag att man ska kunna förutsätta att den fungerar. En av anledningarna att bilen väckte mitt intresse var utrustningsnivån men fortfarande har jag ingen navigator för jag tycker det känns surt att hosta upp 4000 kr till för något jag anse mig redan ha betalt för. Säljaren har varit trevlig och tillmötesgående hela tiden, men tyvärr är det intryck som sitter kvar i mig är att jag känner mig blåst. Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Ola J
    Hej Ola!

Vi beklagar att du känner dig blåst. Vi friskriver oss från felskrivningar och kunderna har alltid undersökningsplikt vilket gör att vi uppmanar våra kunder att kontrollera den utrustning som är av stor vikt för en själv. Vi vill dock självklart ha nöjda kunder och försöker i allra största mån att hjälpa till varför vi i detta fall stod för halva kostnaden.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt och att du haft en strålande jul.

• Sylvia Carina H
    Sylvia Carina H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Har redan svarat på Riddermark Slagsta då försäljaren, Johan, arbetade på båda ställena. Trevlig och seriöst bemötande. Läs mer
  • Morgan N
    Morgan N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Jättebra kundbemötande och en till en början mycket smidig bilaffär! Däremot så visade sig bilen ha en del motorbrister, och processen att få felen åtgärdade har varit mycket långdragen med många uteblivna lovade kontakter. Vi är tacksamma att den utlovade garantin gällde, men bilen som vi köpte eftersom att vi har behov av den har snart stått på verkstad i en månad.
    De vinterdäck vi köpte till bilen i samband med köpet fick vi efterfråga var de tagit vägen. När vi skulle hämta ut dem visade de sig vara av plåt med plastskivor istället för aluminium som utlovats.
    Utlovad återkoppling angående däcken har uteblivit. Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Morgan N
    Hej Morgan!

Du skall ha blivit kontaktad av dig försäljare för att få hjälp med din bil. Återkom om du inte fått hjälp så hjälper vi dig snarast.
    Maila gärna till info@riddermarkbil.se om det finns något vi kan hjälpa dig med.

• Tomas A
    Tomas A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande och seriös säljare. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Tomas A
    Hej Tomas!

Tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med oss och din bil.

God fortsättning, och välkommen åter!
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande. Bra information. Läs mer
  • Muhammadnasir J
    Muhammadnasir J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Good. I really enjoy it and car is working excellent. Läs mer
    2017-11-15 Riddermark Bil svarar Muhammadnasir J
    Hi!

Thank you for taking your time to write us a review. We're glad to hear that you're satisfied with both car and service and wish you a pleasant winter and lots of happy miles in your new car.
    Please don't hesitate to give us a call if ther's anything we can do for you.

Kind Regards,
    Riddermark Bil
  • Kenneth P
    Kenneth P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Jag fick ett kyligt och till viss del argt mottagande. Efter två veckor stod jag fortfarande so ägare på min inbytesbil. Jag var tvungen att beställa ett nytt registreringsbevis och åka med det till dem. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Kenneth P
    Hej Kenneth!

Vi beklagar både det mottagande du beskriver samt extra arbetet med registreringsbeviset. Det är på inget sätt så som vi vill att våra kunder skall uppfatta oss
    Vi hoppas att du är nöjd med bilen du köpt och att du vågar ge oss en andra chans när tillfälle ges.

Vi önskar dig ett gott nytt år och varmt välkommen åter!

• Gunnar I
    Gunnar I skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    De känns tydliga och ärliga med sina något lägre priser för snabba affärer. Trevligt bemötande och en vilja att hjälpa kunden att hitta rätt bil. Lite girigt dock att på slutet pruta några tusenlappar ytterligare på inbytesbilen efter att ha erbjudit en summa för den dagen innan. Läs mer
  • Edik B
    Edik B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    hej , fick ett jätte bra bemötande och rekomenderar riddemark till alla bilhandlare .
    Mvh. edik Läs mer
    2017-11-15 Riddermark Bil svarar Edik B
    Hej Edik!

Tack för att du tog dig tiden att skriva en recension.
    Vi hoppas att du får en trevlig vinter i din nya bil och önskar dig varmt välkommen tillbaka om du har några frågor eller funderingar.

• Sebastian L
    Sebastian L skrev om Riddermark Bil Länna
    Snabb och bra service från Naim som hjälpte mig med köpet av en ny småbil.
    Kan varmt rekomendera Riddermarks för köp av begagnad bil! Läs mer
    2017-11-14 Riddermark Bil svarar Sebastian L
    Hej Sebastian! Tack för din recension.
    Vad roligt att du är nöjd med din lilla bil!

• Ulrika M
    Ulrika M skrev om Riddermark Bil Länna
    Fick jätte bra service från början 👍 Köpte en Volvo -15, när jag kom hem var låsmuttern borta till mina däck. Fick till slut hjälp på mekonomen med det. Det är kondens i mina lyktor, det har jag inte fått full hjälp med ännu...fast jag har pratat med säljaren flera gånger. Är ju inte så att problemet försvinner bara för att man ignorerar det hela ☹️ Önskade lite mer service och bättre bemötande av mitt problem.... Läs mer
    2017-11-14 Riddermark Bil svarar Ulrika M
    Hej Ulrika!

Kul att du är nöjd med din bil. Vi ber om ursäkt för att du upplevt dålig service av din försäljare, du har helt rätt i att bemötandet kunde varit bättre.

Kondens är vanligt och egentligen ingenting som ingår i våra garantier, men vår försäljare är väl medveten om detta och försöker hitta en lösning. Du kontaktas inom kort.

Ha en fin dag! och tack för tålamodet.
  • Petra K
    Petra K skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpt bil samt fått bra service för komplettering av vinterdäck och dragkrok. Läs mer
  • Faris H
    Faris H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpt bilen för tre veckor sen och förra vecka upptäckt fel på motor värmare när jag ville testa den. Webasto center undersökt felet och upptäckt GSM sändaren begövs att bytta. Kontaktade säljaren på riddermarks och väntar pp svar nu. Än så länge är helt njöd med dem men svaret på reprationen bli det avgörande att bedomma hur de är i äntligen!!! Läs mer
    2017-10-31 Riddermark Bil svarar Faris H
    Hej Faris!

Vad tråkigt att värmaren inte fungerat som den skulle. Återkom gärna när du fått svar så vi vet hur du upplevt servicen efter ditt köp.

• Kent G
    Kent G skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi får se om det blir bra efter som bilen hade ett fel som in ska betala och då går det inte att få tag i försäljaren 😡 Läs mer
    2017-11-14 Riddermark Bil svarar Kent G
    Hej Kent!
    Vi ber om ursäkt om du upplevt en fördröjd service. Verkstaden har fått godkänt för att åtgärda din bil så det är bara att åka in och får hjälp så bekostar vi det.

Du får gärna återkomma med en kommentar eller ny recension så vi ser att du fått rätt hjälp!

• Abel B
    Abel B skrev om Riddermark Bil Länna
    Väldigt dåligt. Känner mig att de lurat mig,säljaren sa att jag får mycket rabatt på nya vinterdäck som han beställde via internet till mig och lovade att fixa en trasig blinkers som hade gått sönder . Jag var med två små barn och trodde aldrig han tänker lura mig och sälja bilens gamla vinterdäck till mig. När kom hem så kollade igen på kontraktet då såg på kontraktet att jag får 4st begagnade vinterdäck som är sliten,ringde säljaren och frågade varför han gjorde så och när ska han fixa back klinkers . Han sa att han har inte lovad nya däck utan har beställt gammal däck men hur ska man beställa gammal däck från Internet till kunder? Hur som helst nu efter nästan 20 dagar han har inte ringt mig för att fixa blinkers och hörde ingenting om vinterdäcken. Nu har bokat tid(10 nov) hos Euromaster som har bilens gamla vinterdäck och tänker åka ditt och kolla på däcken och se om de är i bra skick annars köper nya däck och anmäler företaget och jag har fortfarande inte skrivet under köpt kontraktet.
    Jag tycker att en stor företag som er borde skärpa sig lite och ta han om sina kunder på bästa sätt. Tänker anmäla företaget efter när kollat på däckerna och det är inte bra reklam för er . Läs mer
    2017-11-07 Riddermark Bil svarar Abel B
    Hej Abel!

Du har redan pratat med din försäljare om detta, och vi hoppas därför att allt är utrett.
    Vid försäljningen fick du se och godkänna skicket på de däck du köpt. Försäljaren var tydlig med att visa bild på de däck du fick välja mellan och på kontraktet som du signerat är det tydligt att de däck du köpt är begagnade.

Vi säljer många bilar och de flesta kunderna väljer att spara pengar genom att köpa begagnade däck i bra skick, som dessutom är kontrollerade och godkända av en däckfirma - istället för helt nya däck. Vi vill kunna erbjuda både nya och begagnade däck till våra kunder och har därför ett stort sortiment av olika däck som passar till varje enskild bil.

Gällande blinkersen skall du ha blivit kontaktad av din försäljare. En ny blinkers-lampa är beställd på bekostnad av oss och du kontaktas av verkstaden så fort den anländer.

Vi hoppas att det löser sig med däcken när du får de kontrollerade nästa vecka, om inte är det bara att dy hör av dig.

Lycka till med bil och små barn, och varmt välkommen åter!

• Roland B
    Roland B skrev om Riddermark Bil Länna
    Bilköpet blev betydligt omständigare då säljaren strax före den sedan flera timmar innan avtalade tiden tog sig an en ny kund. Detta försenade köpet med över en timme.
    Ägarbytet tog över en vecka för Riddermark att registrera. Detta skedde först efter påtryckning.
    De samtidigt köpta vinterdäcken dömdes ut av Euromaster som farliga och olagliga vilket innebar att en ny uppsättning vinterdäck tillkom.
    Är mycket nöjd med bilen, men alla förutfattade meningar om bilsäljare besannades av de av Riddermarks representanter i Länna som jag hade kontakt med. Läs mer
    2017-11-07 Riddermark Bil svarar Roland B
    Hej Roland!

Vad tråkigt att du inte upplevt vår service som bra.
    Eftersom du dök upp oanmäld och ville ha bilen levererad var vår försäljare inte så förberedd som han kunnat vara. Vår försäljare fick "ja" som svar på om det var okej att hjälpa en annan kund under tiden som du satt i telefonkö inför betalningen, något som kom att dröja väldigt mycket längre tid än vi trott.

Gällande vinterdäcken skall du absolut få kompensation i det fall de däck du köpt inte är godkända. Vänd dig till din försäljare för att få hjälp med detta.

Vi kan gällande ägarbytet bara be om ursäkt för att du upplevt en fördröjning. Det är inte okej och vi är tacksamma för att få denna typ av information så att vi ser vad vi kan förbättra gällande vår service.

Stort lycka till med din bil, och fortsatt trevlig höst!
  • Karin E
    Karin E skrev om Riddermark Bil Länna
    Har varit väldigt till mötesgående. Bra servis. Vi köpet en ny bil. Lämnade in våran gamla i inbyte. Kanske kan jag tycka att man ska ge större utrymme för hur långt inbytesbilen har gått när man byter in bilen. Då våran hade gått extremt lite. Vi är väldigt nöjda och vi kände oss väldigt välkomna. Man svarade upp på våra frågor och förväntningarna. Läs mer
  • Vural E
    Vural E skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag var nöjd de har varit trevligt bra service Läs mer
  • Hanna M
    Hanna M skrev om Riddermark Bil Länna
    Riddermarks bil är beskrivningen på en perfekt bilhandlare.
    Försäljarna var hjälpsamma och trevliga.
    Jag kommer förmodligen enbart köpa bilar från riddermarks i framtiden. Läs mer
    2017-10-26 Riddermark Bil svarar Hanna M
    Stort tack för en super-recension Hanna!
    Vad glada vi blir när våra kunder är så nöjda som du.

Du är alltid varmt välkommen tillbaka, och tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Ismatullah H
    Ismatullah H skrev om Riddermark Bil Länna
    Mycket bra service rekommenderar de Läs mer
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag fick god hjälp från början, vaken och trevlig personal med glimten i ögat ,bra att diskutera med inga problem med att få provköra olika bilar ,är mycket nöjd ,anläggningen i Länna mycket fräsch. Läs mer
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Riddermark Bil Länna
    Mycket trevligt besök, slutade med bilköp. Läs mer
  • Shirin M
    Shirin M skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte min pärla där och älskade den varma och personliga bemötandet utan att det kändes för mycket säljpushat! Ett skönt gäng som man ser trivs på jobbet och därmed känner sig även kunden hemma! Läs mer
    2017-10-26 Riddermark Bil svarar Shirin M
    Tusen tack för ett fint omdöme Shirin!
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor.

• Adam E
    Adam E skrev om Riddermark Bil Länna
    Mitt andra bilköp hos Riddermark. Mycket nöjd med kundbemötandet. Min nya Skoda Yeti behövde lackas om på bakre kofångaren vilket löstes utmärkt smidigt. Tyvärr fungerande inte tutan & däcken behövdes balanseras vilket utfördes av en firma i Tyresö som inte var kompetenta. Riddermark ordnade det irritationsmomentet på ett exemplariskt sätt. Läs mer
  • Richard S
    Richard S skrev om Riddermark Bil Länna
    Allt var bra, trevlig och duktig säljare. Läs mer
  • Roger S
    Roger S skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Bmw av Riddermark i Länna och är nöjd med bilen och servicen från Naim som skötte affären, dock synd att vinterhjulen inte går att se innan köp och även lite minus för digitala signeringen på plottriga PDF avtal i mobil telefonen. Läs mer
    2017-10-04 Riddermark Bil svarar Roger S
    Tack Roger!
    Vad roligt att du är nöjd med din bil och den service du fick av oss.
    Vi beklagar att du inte tyckte om våra digitala avtal. De är både säkrare för dig som kund och snällare mot miljön. Som kund kan du dock naturligtvis alltid be att få avtalet utskrivet för att få en bättre översikt.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig höst, och varmt välkommen åter!

• Bengt B
    Bengt B skrev om Riddermark Bil Länna
    För aggressiv försäljning av försäkringar. T.ex. Menade försäljaren att jag inte fick teckna försäkring själv utan det skulle dom göra och då i Länsförsäkringar. Jag skulle då inte själv få välja försäkringsbolag. Sedan försökte försäljaren att jag skulle teckna en extra försäkring till en kostnad av 3.000:- per år. Annars var personalen trevlig och jag har inga anmärkningar i övrigt. Läs mer
    2017-10-02 Riddermark Bil svarar Bengt B
    Hej Bengt!
    Tack för din recension. Vi ber om ursäkt att du upplevt det som om du inte fått välja ditt försäkringsbolag på egen hand, detta är naturligtvis inget vi vill ge intryck av.
    Vår försäkringsprodukt är dock väldigt prisvärd och uppskattad av majoriteten av våra kunder, varav de flesta väljer att teckna den ändå.
    Försäljaren har erbjudit dig att köpa en garanti för 3000kr/år via Solid. Den garantin har högre täckning och ingen självrisk. Det är alltså ingen försäkring utan en garanti.

Det gläder oss att du annars är nöjd och att du upplevt vår personal som trevlig.

• Håkan J
    Håkan J skrev om Riddermark Bil Länna
    Hej, jag har köpt en bil av Riddermarks i Länna. Jag fick ett bra bemötande hela vägen kan dock tycka att det var något negativt att säljaren var stressad. Man använder sig mycket av att kunden ska signera digitalt vilket är ok. Men jag tycker då att säljaren ska skriva ut dokument och redovisa dessa innan. Det är mycket svårt att läsa PDF:er på mobilen och jag kände mig mycket osäker över vad jag signerade. En annan sak som störde mig hur de sålde vinterdäcken till bilen. Dessa ingår ej utan säljs separat men jag fick bara se dem på en bild som bara visade fälg och däckets sida. Sedan stod det fabrikat, vilket typ av däck och millimeter kvar. Jag tycker man åtminstone ska ha bra bilder som visar slitbanan på däcken också. Mina var inte 8mm alla 4st som det stod skrivet...

Utöver detta har jag inget att anmärka på! Läs mer
    2017-10-18 Riddermark Bil svarar Håkan J
    Hej Håkan!

Tack för din recension. Vi förstår att du varit i kontakt med din försäljare i efterhand och att de inte finns mer vi kan göra för dig.
    Vi hoppas att du får en fortsatt trevlig höst, och många trevliga mil i din nya bil.

• Hanimi C
    Hanimi C skrev om Riddermark Bil Länna
    Hej! Jag ur blivit bemöt med respekt och trevlighet när jag har köpt bil från Riddermark och har även vart nöjd efter varje köp.
    Vill även skicka mina kondelianser till dom anhöriga för Mats garanti mannen, som gick bort tragiskt
    Att himlen har fått en ny ängel 😇🙏🏻
    Robert BMW lover!! Läs mer
    2017-10-02 Riddermark Bil svarar Hanimi C
    Tack för din recension och dina tankar, stort lycka till med din nya bil!

• André T
    André T skrev om Riddermark Bil Länna
    Fick bra bemötande men köpte bil utan att provköra och se över bil för hade väldigt bråttom ! Då lovade han att allt var perfekt men det var det ej , solskyddet var helt förstört och jag skulle få ett nytt men ej fått något . Läs mer
    2017-10-03 Riddermark Bil svarar André T
    Hej André!

Du bör redan ha mottagit ditt nya solskydd? Om inte - hör av dig till oss direkt på info@riddermarkbil.se. Vi ber om ursäkt om du upplevde leveranstiden som lång.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig höst! Tveka inte på att höra av dig om du har fler frågor.

• Max L
    Max L skrev om Riddermark Bil Länna
    Bra service bra priser bra bilar. Läs mer
  • Brittis L
    Brittis L skrev om Riddermark Bil Länna
    Mycket trevligt och lättsamt bemötande då vi köpte en bil samt bytte in vår gamla!kunnig personal som ordnade med försäkring,vinterdäck etc vilket gjorde att vi kände och trygga i vårt bilköp! Läs mer
  • Martin L
    Martin L skrev om Riddermark Bil Länna
    Första bemötandet på telefon var bra, blev sämre när det visade sig att den dagen jag kunde komma till bilhallen inte var bra för säljaren eftersom han inte var där då. Var nära jag struntade i mitt köp då. Efter ett par lite tråkiga samtal till honom kom han på att en kollega kanske kunde hjälpa mig.
    När jag väl var på plats träffade jag en säljare som räddade upp situationen bra så helheten på upplevelsen hos er blir lite över medel. Läs mer
    2017-09-28 Riddermark Bil svarar Martin L
    Hej Martin!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Vi gläder oss givetvis åt att du, trots tveksamheten, bestämde dig för att köpa din bil hos oss så att vi fick visa vad vi går för.

Varmt välkommen åter!
  • Morgan B
    Morgan B skrev om Riddermark Bil Länna
    Fick bra bemötande av Jesper Pettersson och gjorde en smidig affär.
    Väntar dock på att få klar tecken på att byta bromsklossar som började varna då jag åkte hem. Läs mer

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås