Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Huddinge Riddermark Bil Riddermark Bil Länna

Riddermark Bil Länna

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås — Visa karta

Vi på Riddermark Bil i Länna hjälper dig som privat vill byta bil, och för dig som är företagare kan vi hitta en flexibel lösning för din vagnpark - oavsett om det gäller köp eller avyttring.

Hos oss finner du begagnade bilar i gott skick som oftast inte gått särskilt långt. De flesta bilarna vi har är tidigare tjänstebilar eller företagsbilar som tagits om hand ordentligt och vanligtvis bara haft en enda ägare.

Kontakta någon av våra säljare om du vill få en eller flera bilar värderade. Här får du ett prisförslag på en lösning som passar dig eller ditt bolag!
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 211 kunder tycker om Riddermark Bil Länna

• Jukka R
    Jukka R skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil från Riddermark efter 3 veckor åkte vi på semester till Dalarna och motorlampan började lysa. Fick bärga bilen på verkstad, det var Tändspole som var trasig. Tog kontakt med Stefan Janson som var väldigt kundvänlig och ordnade med att deras garanti gällde och ringde att allt är betalt så det går bra att hämta bilen från verkstaden. Vi är väldigt nöjda med Stefan Janson och att vi kan fortsätta semestern. Hälsningar Jukka och Aira Läs mer
  • Consan
    Consan skrev om Riddermark Bil Länna
    Tyvärr sista gången jag köper bil här. För några år sen var det ett bra företag att köpa bil på men inte idag. Mycket skavanker, höga priser och totalt förnedrande inbytespriser. Köpte en bil av Riddermarks precis 1 år sen, bilen hade då gått 10900 mil och köptes för 102.000kr. 1 år senare vill jag byta in denna bil som nu har gått 12600mil stora service gjord och dessutom påkostad mer än vid köp. Riddermarks erbjuder mig 45.000kr, och försöker lura på mig en Audi A3 som är mer vrak än någon man vill för ofantliga 125.000kr medan likadana bilar ligger ute på Blocket för 89.000kr. Nej gör er en tjänst och köp någon annanstans. Till och med personalen medger att deras service och känsla för detaljer har slutat funka. Dessutom tar dom betalt för vinterhjul när du köper bil hos dom. Undvik! Förstår inte hur man inte kan ge ett bra inbytespris till en återkommande kund. Åkte till annan bilfirma och fick 76.000kr för min. Läs mer
  • Radisa M
    Radisa M skrev om Riddermark Bil Länna
    ”Trevlig personal” som alla säljare bara innan Ni skriver kontrakt och lovar allt men när ni har köpt bil och vill reklamera det går inte det täcknar inte försäkring.Helt oseriösa bilfirma och ohjälpsamma,tillsammans med säljare Naim Belek och anläggningschef Stefan Janson👎
    Rekommenderas EJ!!!! Läs mer
  • Gustav E
    Gustav E skrev om Riddermark Bil Länna
    Det här är tredje recensionen jag skriver om Riddermark Bil och den andra jag skriver om försäljaren Naim Belek. Bilen jag köpte av Naim för ett drygt halvår sen har fungerat klockrent och de gånger något småfel visat sig har Naim alltid svarat och alltid hjälpt. Han har dessutom ringt upp om han inte svarat när jag ringt. Alltid trevlig och hjälpsam, det är mer än vad många andra bilförsäljare är, många är bara trevliga och hjälpsamma tills affären är gjord.
    Jag har som sagt köpt en till bil av Naim, efter en månad i min ägo har inga problem uppstått och när jag haft frågor har Naim svarat, varje gång (eller ringt upp). Jag kan inte beskriva hur skönt det känns att ha både firma och en försäljare som jag känner att jag kan lita på, efter alla gånger jag kännt mig lurad vid köp av bil. Det känns löjligt att sitta och spotta ur sig superlativ om en säljare, men det är svårt att låta bli när allting bara funkar och jag blir trevligt bemött varje gång.
    Tack, innerligt! Läs mer
  • axel å
    axel å skrev om Riddermark Bil Länna
    Ringde Riddermarks Bil då jag var intresserad av att köpa en bil de hade utannonserat. Fick prata med Naim som gick igenom bilen grundligt över telefon och som även gick ut och kollade efter eventuella repor etc.

Jag hade inte bråttom med att köpa ny bil men så blev det tack vare den suveräna servicen och framförallt ärligheten över telefon.

Hade varit runt hos ett gäng olika bilhandlare innan jag åkte till Riddermark och bemötandet jag fick hos dem var inte i närheten av lika bra som det jag fick av Naim, vilket är anledningen till att jag köpte bilen här.

Väldigt nöjd, stort tack till Naim! Läs mer
  • Braniszlav M
    Braniszlav M skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag köpte en bil hos Riddermark i Länna och en säljare Rukye hjälpte mig med att ansöka om lån. Så fört jag skrev på kontraktet och ville köra hem började motorlampa att lysa. Istället för att njuta av min nya bil blev jag orolig och undrade om vad det kunde vara för fel och hur många som fel som bilen kunde ha. Jag kontaktade säljaren som sen kontaktade deras servis Meca i Nynäshamn och de bokade en tid.
    De var tveksamma och undrade om de kunde åtgärda felet eller inte fast jag har en månadsgaranti.

Nu är bilen hos de och jag undrar om jag kommer få den tillbaka för om tre veckor åker jag på semester och vill åka med den.
    Hoppas att de tar på sig sitt ansvar och att jag får bilen snart. Läs mer
  • Toni L
    Toni L skrev om Riddermark Bil Länna
    bra service gör vad dom kan för kunden Sefo angagerade sig på sin lediga dag stort plus Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Toni L
    Stort tack Toni!

Vad kul att du är nöjd med vår service och Sefos engagemang.

Vi hoppas att du får ånga trevliga mil i din nya bil.
    Varmt välkommen åter.

• Roland J
    Roland J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Nu har jag satt punkt för äventyret att äga en bil köpt hos er. Efter blott tre veckor började problemen med en bil som dog på vägen helt utan förvarning.

Bilen har varit på verkstad i omgångar, sammanlagt i flera veckor. Den enda kompensation jag erhållit var en hyrbil i fyra dagar. Köpet är hävt och jag har fått mina pengar åter men först efter att jag själv var tvungen att vara extremt pådrivande. Var tvungen att tjata för att få tillbaka pengarna för bilen samt ersättning för bärgningskostnad.

Jag lyfte frågan om kompensation för den tid jag lagt ner och de risker det inneburit att äga en bil köpt hos er. Jag fick svar att det inte var möjligt. Verkstaden ni anlitade lyckades inte lösa felen men hade dessutom personal som var svåra att nå och jag uppfattade ett underliggande förakt för mig som kund när jag ringde och undrade hur det gick med bilen.

Säljaren har varit ok och skött sina åtaganden någorlunda (med undantag för att jag fått tjata för att få mina pengar åter). Men det faktum att ni sålt en usel bil till mig och att verkstaden ni anlitat får anses vara bilbranschens svar på Ullared, gör att skuggan ändå faller tungt på ert företag. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Roland J
    Hej Roland.
    Stort tack för att du tagit dig tiden att recensera oss.
    Vi har utrett ditt fall och sett var hanteringen brustit då vi vill undvika att någon skall uppleva sitt bilköp hos oss så som du beskriver det.
    Vi har definitivt hittat förbättringspunkter och är väldigt tacksamma för din recension.

Vi beklagar djupt att du upplevt både otur med bilen samt med hanteringen av ärendet.

Eftersom ditt ärende är avslutat kan vi inte hjälpa dig mer i det avseendet.
    Men har du minsta fråga eller fundering är du alltid välkommen att höra av dig.

Vi hoppas innerligt att du hittat en bil du är nöjd med och att du får en strålande fin sommar.
    Mvh Riddermark Bil.
  • A
    A skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil av Naim på Riddermark i Länna. Har köpt 3 bilar av Riddermark, aldrig blivit besviken på servicen. Även denna gång då Naim gjorde ett grymt jobb! Grym service, trevligaste betömatandet och trevlig affär. Rekommenderar verkligen Naim då han löste affären specifikt efter mina behov!! Väldigt ärlig och bra säljare. Allt gick snabbt och smidigt! Stort tack Naim och teamet på Riddermark Bil! Vi syns nästa gång jag behöver nytt färdmedel. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar A
    Hej !

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor.

• Ludwig T
    Ludwig T skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag vill verkligen rekomendera denna firma. Trevliga säljare som inte är för på och bara vill få iväg en fort med en ny bil.
    När vi väl hittat bilen som passa oss fick vi hjälp av Naim, riktigt trevlig och hjälpsam och affären gick hur bra som helst.
    Hade lite frågor efter köpet och fick kanonfinhjälp av honom.
    Har köpt många bilar lite överallt och detta var mitt bästa.
    Tack Naim och Riddermark. Läs mer
  • Justin J
    Justin J skrev om Riddermark Bil Länna
    I think Riddermark Bill is the worst company I have ever attempted to purchase a car from.

I made a deposit on the vehicle and the agent william T. did not complete the contract properly. He told me he would fix the contract and he never did. I picked up the vehicle from länna trusting that the contract would be fixed. It was never fixed. I dropped of the car back to länna and now Riddermark Bil AB will not return my money to me. They state that we have a contract but I never signed the agreement. All I was is my 81 795,00 kr back.

This issue has been open going on 3 months. Riddermark bil has the vehicle in their possession and all I want is my money back. The option I have at the moment is to take them to court but I want to use that as the last resort. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Justin J
    Hi Justin!

Please send us an email on info@riddermarkbil.se if the case is not solved yet.
    Since William is no longer a part of our team we would like to make sure that everything is solved properly.

Kind regards,
  • Ylönen A
    Ylönen A skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Volvo V60 2014 av Riddermark @Naim Belek I Länna, trevlig säljare som inte var för "på" som vissa säljare kan vara. Smidig affär och allt gick som tänkt, blev dessvärre några fel på bilen direkt efter köp men de gick att lösa även fast de var på annan ort än Stockholm och Riddermark betalade allt. Kan verkligen rekommendera Riddermark Bil i Länna! Kommer garanterat att kolla där igen nästa gång det är dags att byta bil! Läs mer
  • Mahmoud A
    Mahmoud A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Riktig bra bemötande! Duktiga och erfarna medarnatare. Läs mer
  • Vincent J
    Vincent J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Mycket bra bemötande och bra service. Kunnig och trevlig personal. Jag är väldigt glad och lycklig över mitt köp Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Vincent J
    Hej Vincent,

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor.

• Ivana J
    Ivana J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Vi fick man kan säga bra, den som personal har inte haft är kanske erfarenhet att förklara viktiga saker ännu mer bättre! Läs mer
  • Nils B
    Nils B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    trevligt bemötande i butiken men all info på bilen stämde inte och det hade dom reserverat sig för i kontraktet.sen gillar jag inte att dom körde 6 ggr genom biltullarna innan ägarbytet hade gått igenom Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Nils B
    Hej Nils,

Vi beklagar att du upplevt problem med bilens beskrivning.
    Bilen har transporterats körmässigt mellan några av våra butiker och därför kan det ha tillkommit tullavgifter.
    Dessa står givtevis vi för, om det är så att du mottagit faktura för dessa.

• Robin L
    Robin L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Vi hade kontakt med Naim Belek på Riddermark Bil i Länna. Fick syn på en bil som skulle passa våra behov för veckohandling och diverse resor ut mot skogstätare områden. Affären var ärlig och gynnsam för båda parter. Naim gav oss ett trevligt, lyhört intryck. Han besvarade våra frågor och vi är idag glada bilägare. Läs mer
  • Tidaholmspastorat T
    Tidaholmspastorat T skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Vänlig O trevlig personal. Något omständigt när ordinarie säljare var sjuk vid avslutet av affären. Reklamation har fungerat ok hittills, men är ej avslutad. Vi tecknade inte avtal med extern försäkring, då detta inte täcker de reklamationer man vanligtvis gör, enligt tidigare erfarenheter. Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Första intrycket var att alla var trevliga och sympatiska. "Min" säljare var trevlig och tillmötesgående men stressad. Jag var tacksam att affären gick att lösa en Söndag.
    Men värre var att det inte gjordes något ägarbyte på nya bilen, och dessutom var den anställd, så jag åkte hem olagligt. Jag fick ringa tillbaka och se till att det blev gjort.
    Inbytesbilen stod i min ägo ytterligare några dagar till, så det fick jag också ringa tillbaka och se till att det blev gjort.
    Trevlig personal överlag annars. Ny affär i framtiden? Nej. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Peter J
    Hej Peter, tack för din recension.

Vi värdesätter din feedback högt och informerar berörda parter för att kunna förbättra vår service.
    Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt och att du återkommer om du har några frågor.

• Faruk G
    Faruk G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    bästa personal och fick bästa bill Läs mer
  • Marko G
    Marko G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Bra säljare/ fel på bilen som löstes på ett bra dätt, struligt med försäkringen tjvärr Läs mer
  • sten-åke a
    sten-åke a skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Mycket bra bemötande. Fick all hjälp och information jag behövde samt ytterligare tips. Läs mer
  • Ida E
    Ida E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Min upplevelse av riddermark i länna är alldeles utmärkt!
    Jag hittade bilen jag ville ha, ringde min säljare och reserverade bilen. Kom in 2 dagar senare och tittade på bilen och hämtade den sen 1 vecka senare. Allt gick som på räls och absolut ingenting kunde gått bättre! Helt fantastiskt Läs mer
  • Robin H
    Robin H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Bra service och vi möttes bra halvvägs. Dock flera viktiga informationsmissar. Lite snabbt och slarvigt. Dock nöjd med affären. Läs mer
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Riddermark Bil Länna
    Hej XXXX,
    Hoppas allt är fint med dig!

Tyvärr så fortsätter problem med bilen jag köpte av dig. Den var inte besiktigad för i år och när jag nu skulle utföra det så upptäcktes en rad fel.

Fuktskada i belysningen (vänster bak), alla kablar ärgade samt kortslutning etc.
    Rasslande ljud från avgassystemet som visare sig vara en klämma
    Det visade sig även att däcken på euromaster var mer slitna än vad du angav och behövde bytas för att bilen skulle godkännas
    I tillägg till ovan så är en av fälgarna helt skadad vilket inte syntes på bilden från Euromaster och jag behöver en ny likadan

Bilen hamnade på verkstad och fick körförbud. Bifogar kvitto på den reparationen samt nya däck med omläggning.

Jag har alltså nu tvingats till utlägg på 17.193 SEK i oförutsedda utgifter. Därtill kommer en ny fälg om ni har en liggande i samma modell.

Enligt servicechefen på Bavaria så är detta en klockren reklamation och att jag kan förvänta mig full kompensation då dessa saker inte gick att förutse. Det är enligt dom praxis i branschen och han ställer gärna upp för ett samtal om saken om ni önskar det.

Jag känner mig lurad och frusterad. Vände mig till er istället för blocket för att säkra ett tryggt köp.

Ring gärna mig, saknar återkoppling Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Henrik H
    Hej Henrik,

Du skall ha blivit kontaktad kort efter din recension.
    Vi hoppas att du fått hjälp med ditt ärende, och att du kommit överens med din försäljare om ersättning.

Om inte, maila oss på info@riddermarkbil.se så hjälper vi till.

• Gustav E
    Gustav E skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Skoda Octavia -06 av Naim Belek på Riddermark i Länna. Naim har från första samtalet varit förstående, medgörlig, lugn och villig att bemöta mig på varje punkt där jag är noga vid ett bilköp. Bilen har nu gått som förväntat i två veckor och jag har efter bilaffären blivit fortsatt bra bemött av Naim när jag ringt och ställt frågor om bilen i efterhand. Jag kommer ringa Naim igen när jag behöver byta pendlarbil ;). Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Gustav E
    Hej Gustav!

Stort tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med din bil och den service du fått av Naim.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Ha ett strålande nytt år!

• Niki H
    Niki H skrev om Riddermark Bil Länna
    Allt gick utmärkt, bilen rullar fint och säljaren (Oliver) var väldigt trevlig & proffsig! 10/10 poäng! :D Läs mer
  • Montenegro S
    Montenegro S skrev om Riddermark Bil Länna
    Svårt att pruta ned på priset på bilen och det framgick inte i annonsen att vinterdäck ej ingick i priset utan fick lägga till ca 9k kronor. Fick dem efter lite om och men till halva priset. Betalade även för en beg. Garanti via Solid försäkring där jag fick 3 år för priset av 2. Riddermark har även en helförsäkring via länsförsäkringar som är 349 kr per. månad men säljaren kunde inte svara på något om självrisken det fick jag kolla upp med länsförsäkringar. Ville dock ha bilen så jag köpte den och är nöjd än så länge med den. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Montenegro S
    Hej!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Det gläder oss att du är nöjd med din bil.
    Tveka inte på att besöka eller kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

• Serga M
    Serga M skrev om Riddermark Bil Länna
    Kunde vart bättre, jag köpte en bil med extra försäkring på 2 år låter okej kunde vart billigare än 3000:- Pär år men men. Stort plus är väl försäkringen i 1 år.

När det gäller köpet så hade jag en in bytes bil vi kom överens att ägarbytet ska göras 18/11. Hade inte ägarbytet byttes pappret så säljande beställde dom men dom kom aldrig så jag var tvungen att beställa dom igen.
    När han väl får ägarbytes pappret så skriver han in att ägarbytet ska vara från den 30/11 och inte den 18/11 som vi kom överens om. Jag på pekade innan köpet att jag ville en verkstad skulle se över torka motorn /torkaraxel då den slog i kanten. Verkstan tar bilen men återgärdade inte felet.

Jag ringde in till banken för att kolla så att säljaren har skickat in pengarna för min gamla bil vilken dom inte hade gjort hälsade bara pengarna är hos deras ekonomi avdelning jag ringde banken den 30/11.

Jag bad säljande kolla om bilen hade bluetooth får ett svar ja men visade sej bara för telefon och inte för musik.

Kortfattat av Hella köpet så kunde affären gått bättre till. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Serga M
    Hej Serga!

Stort tack för din recension.
    Vi ber om ursäkt för att ägarbytet skrevs på dagens datum och ej på det tidigare överenskomna datumet.
    Gällande bluetooth så är det vanligt att det finns men att den endast är kompatibel för telefonsamtal och inte för streaming av musik.
    Som bilköpare får man därför kontrollera vilken typ av bluetooth som är viktig för en själv eftersom detta är olika för olika kunder.

Vi skall givetvis se till att hjälpa dig med torkarmotorn om du fortfarande upplever problem med den. Vänligen kontakta oss på info@riddermarkbil.se eftersom vi inte hittar dig i vårt kundregister. Så skall vi se hur vi kan hjälpa dig vidare.

Stort tack för förtroendet och god fortsättning!

• Salem S
    Salem S skrev om Riddermark Bil Länna
    Bästa i Sverige o Stockholm................. Läs mer
  • Quick Wave United Ab Q
    Quick Wave United Ab Q skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi har köpt bilar och gick väldigt bra Läs mer
    2017-12-12 Riddermark Bil svarar Quick Wave United Ab Q
    Hej!
    Tack för er recension. Vad roligt att ni är nöjda med er bil och vår service.
    Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor!

• Reka R
    Reka R skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag är riktig nöjd och säljare riktiga trevliga Läs mer
  • Brundin K
    Brundin K skrev om Riddermark Bil Länna
    Fantastiskt mycket strul med bil som inte är klar när den ska hämtas (varken med service eller recond), skickades på rekond tre gånger efter att man första gången lyckades få in mer djurhår som man sen inte lyckats få bort (vi är superallergiska) och fick istället nya skärmskador medan den var borta (och den var verkligen borta i två veckor där man under drygt en vecka inte kunde svara på var den var), och tillslut hade vinterdäcken som köptes i samma veva försvunnit så vi fick några andra däck av olika märken. Fyra veckor från sälj tills jag gav upp.
    Ljuspunkten var Anton som åtminstone tog tag i däckfrågan. Tack Anton. Läs mer
  • Johansson Tulonen L
    Johansson Tulonen L skrev om Riddermark Bil Länna
    När jag klev in på Riddermarks i Länna så vart jag väl bemött av Gustav Heynes som var en väldigt trevlig och hjälpsam säljare en stor eloge till honom.

Jag bestämde mig för en bil och lade en handpenning då jag inte ville hämta bilen innan jag sålt min andra och vi kom överens om att jag skulle hämta bilen 1-2 veckor senare.

Den 8/11 på förmiddagen ringde jag och sa att jag tänkte komma och hämta bilen och betala resterande summa samt skriva på alla papper som skulle skrivas, och vi kom överens om att vi skulle komma runt ca 16:00.
    Bilen stod utomhus och var riktigt smutsig och otvättad, Gustav sa att jag kunde komma förbi någon dag så skulle jag få den tvättad väldigt trevligt men kanske skulle vart bättre att ge mig en kort till en biltvätt så jag kan åka och tvätta den när jag har tid och möjlighet utan att behöva tänka på öppettider på Riddermark samt behöva ta kontakt med personalen och förklara läget för någon helt annan person som inte är insatt.

Jag köpte en uppsättning bättre begagnade dubbdäck genom Riddermark som skulle beställas och skickas inom 14 dagar till Euromaster, då jag jobbar i Handen bad jag om att få däcken till Euromaster Handen/Skogås men det gick inte då dom endast skickar till det närmsta Euromaster där man är skriven vilket betyder att jag skulle bli tvungen att ta ledigt en längre tid från jobbet för att åka och skifta däcken.
    Jag skulle få ett mail när däcken kommit till Euromaster vilket jag aldrig fick utan jag fick själv börja ringa runt för att se vart de tagit vägen till sist kom de fram den 22/11 och jag fick en tid för att skifta däcken 07:30 24/11 jag kunde dessvärre inte ta ledigt från mitt jobb så min sambo åkte dit istället.
    När de sedan börjat skifta däcken så är det punka på det ena och det var så pass illa att det ej gick att laga utan de fick beställa ett nytt från Euromaster Älvsjö.
    Min sambo fick sitta och vänta i ca 3 timmar innan däcket kommit fram och allt var skiftat och klart så där förlorade man en halvarbetsdag om man då räknar med restiden vart det över 4 timmar.
    Jag tycker att Riddermarks har ett ansvar att se över att de däcken de säljer för dyra pengar faktiskt ska vara hela och fräscha när de säljer de vidare.
    Jag fick även sagt att Riddermarks bjuder på en säsong med däckförvaring men det visade sig vara så att de bjöd på de dagar som däcken låg där tills att jag skulle åka och skifta dvs onsdag-fredag, där vart det en kostnad på 1200:- för en säsong då jag har en hundbur i bakluckan och inte får plats att få in de gamla däcken i bilen för att ta hem.

Vissa vätskor i bilen var på min nivå och behövde fyllas på direkt, sådant förväntar jag mig att ska vara kollat och påfyllt när man köper en "ny" bil på en bilfirma.

Personalen är fantastiskt trevlig och man känner sig välkommen utan att bli "påhoppad" ett stort plus.
    I det stora hela är jag nöjd men skulle inte rekommendera någon att köpa däck på detta sättet utan åka och köpa direkt hos en däckfirma då detta köp kostade mig en hel del tid och pengar. Läs mer
  • Hellsing N
    Hellsing N skrev om Riddermark Bil Länna
    Hej. Just nu vill jag inte ge något betyg för bilen jag köpte gick sönder efter 30 dagar så vi får väl se vart den hanteringen tar vägen.
    MVH
    Niklas Hellsing Läs mer
    2017-12-12 Riddermark Bil svarar Hellsing N
    Hej Niklas!
    Vad tråkigt! Återkom gärna så vi ser hur det gått.

• Karlsson J
    Karlsson J skrev om Riddermark Bil Länna
    Mest oseriösa bilfirma ja varit med om.. Rekommenderas EJ!!!!! Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Karlsson J
    Hej Karlsson
    Vad tråkigt att du inte är nöjd.

Vänligen kontakta oss på info@riddermarkbil.se om det finns något vi kan göra för att hjälpa dig med din bil.

• Tapper H
    Tapper H skrev om Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande och det gick fort att köpa den bil jag sett ut. Läs mer
  • Mörstam Westerberg L
    Mörstam Westerberg L skrev om Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande, även fast det var lite struligt och få tag i säljaren som vi hade kontakt med. Men de löste de bra genom att fixa en ny säljare väldigt snabbt. Snyggt hanterat och ärlig personal Läs mer
  • Robin J
    Robin J skrev om Riddermark Bil Länna
    Tyvärr som man tror om bilförsäljare, lovar massor men efter papper är skrivna händer det inte mycket. Fick motorproblem dagen efter köpet, fick snabbt svar att det bara är att åka till Mekonomen & be dem kontakta säljaren. Men sedan en vecka tillbaka svarar de inte när Mekonomen ringer.

Ta ert ansvar, jag har full förståelse att inte allt kan vara rätt jämt, men se till att lösa de problem ni är skyldiga att rätta till utan att krångla.
    Betyget skulle betydligt högre om ni bara brydde er & tog ansvar.
    //Småbarnsfamilj utan bil.. Läs mer
    2017-11-29 Riddermark Bil svarar Robin J
    Hej Robin!
    Vi ber om ursäkt för att du upplevt dålig återkoppling. Bilen bör nu vara förflyttad till Meca för bättre och snabbare service. Självklart bekostar vi åtgärd av felet, i detta fall behövdes en felsökning och prisjämförelse göras innan beslut om åtgärd kunde tas.

Vänligen återkom om inte ärendet redan är löst så att vi ser att du fått den hjälp du skall ha. Annars vill vi önska dig och ett gott avslut på året.

• Ali P
    Ali P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Det var bra men de erbjuda mig att köpa vinterdäck? jag trodde vinterdäck är med bilen så tänkte jag ska tänka.Dagen efter jag ringde och fråga honom om jag vill köpa dem.Men han svarade du kan inte köpa från företaget fast jag hade ågesrätt att lämna bilen.Jag ringde flera gånger men jag fick nej till svaret.Jag tror är kund och jag har rätt att bemöta mig bra.Jag köpte vinterdäck från andra firma och det blev lite trist från er sidan. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Ali P
    Hej Ali!

När du köpte bilen hos oss fick du ett förmånligt erbjudande o att köpa däck till. Vi har valt att sänka priserna på bilarna och inte inkludera däck eftersom detta tidigare har orsakat en stor variation av kvalitet och säkerhet på de medföljande däcken. Men vårt nuvarande system kan man som kund välja mellan dubb/friktion och begagnat/nytt eller Kvalitet/budget eftersom alla på det sättet kan få just de däck man vill ha, som dessutom är kontrollerade och tvättade hos den leverantör som sedan bekostar däckskiftet åt dig när det är dags.
    Vi hade tyvärr inte möjligheten att hjälpa dig med däck i efterhand eftersom utbudet av däck enligt önskemål till den bilen var för lågt.
    Det gläder oss dock att du hittat däck på annat håll.

Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar.
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Riddermark Bil Länna
    Bemötandet när jag kom till butiken var bra med en vänlig yngre försäljare som tydligen var norrman. Sedan kom en annan och tog över. Jag köpte en Volvo S60 av företaget. Affären forcerades och jag skulle underteckna digitalt trots att jag inte kunde läsa det finstilta i kontraktet. Jag erbjöds en helförsäkring som jag tog men vad som inte framgick var villkoren och självriskkostnaden. Upptäckte sedan att jag kunde ha tecknat billigare på annat håll. Försäkringen ska dessutom betalas varje månad vilket inte gick ändra trots att jag tog kontakt med försäkringsbolaget, Svea finans och Riddermark. Fakturaavgift tillkommer varje månad!!! Fick en månads garanti av bilen. När jag körde hem fick jag ett felmeddelande och att service av antisladdsystemet erfordras. Tog kontakt med försäljaren som hänvisade mig till Mekonomen på den ort jag bor. Fick så småningom en tid för kontroll vid Mekonomen och de läste ut felkoder från bilen. Det visade sig att en hel del fel fanns som behövde ses över. Mekonomen skulle ta kontakt med Riddermark (Naim Belek) och få accept på de åtgärder som ska göras. Mekonomen får ingen kontak med Riddermark (NB) och när jag kontaktar Naim Belek säger han att han inte förstår varför de inte kontaktar honom. Någon ljuger för mig och bilen blir inte åtgärdat. Jag tycker dessutom att inte leverera med vinterdäck är en stor brist eftersom det medför förutom kostnaden extra arbete. Vinterdäcken fanns säkert när bilen byttes in. Betyget blir därmed mycket lågt.
    / Rolf Eriksson Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Rolf E
    Hej Rolf!

Tack för din recension, vi har pratat med din försäljare och förstått att allt löst sig. Givetvis tar vi kostnaderna för felsökning och åtgärd av de fel du påpekat inom garantitiden. Vi beklagar att du fått vänta på besked, det verkar som om det berott på ett missförstånd mellan vår försäljare och verkstaden.
    Extern leverans av vinterdäck är framtaget för våra kunders skull. På det sättet kan våra kunder själva bestämma om de vill ha nya, gamla, friktion, dubb, budget eller kvalitets-däck istället för att behöva nöja sig med det som följer med bilen.
    Vi bjuder dessutom på däckskiftet första säsongen och däckförvaring fram till dess, varav det inte skall betyda något extra arbete för våra kunder alls.

Vi önskar dig ett stort lycka till med din bil och ett gott nytt 2018.

• Ola J
    Ola J skrev om Riddermark Bil Länna
    Ringde och anmälde mitt intresse för bilen. Trevligt bemötande i telefon, bilen startade inte till att börja med men säljaren fick igång den med starthjälp. Själva försäljningen gick smidigt. Fick hjälp att boka tid och fick ett nytt batteri på mekonomen. Däremot stod det att det fanns navigator i annonsen och när jag till en början påpekade för säljaren att denna inte fungerade sa han att det skulle jag få hjälp med att åtgärda. Ett par dagar senare ändrade han sig och sa att jag fick betala halva installationen själv eftersom det är en Volvo. Dåligt tycker jag. Om det står navigator i en annons för en bil tycker jag att man ska kunna förutsätta att den fungerar. En av anledningarna att bilen väckte mitt intresse var utrustningsnivån men fortfarande har jag ingen navigator för jag tycker det känns surt att hosta upp 4000 kr till för något jag anse mig redan ha betalt för. Säljaren har varit trevlig och tillmötesgående hela tiden, men tyvärr är det intryck som sitter kvar i mig är att jag känner mig blåst. Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Ola J
    Hej Ola!

Vi beklagar att du känner dig blåst. Vi friskriver oss från felskrivningar och kunderna har alltid undersökningsplikt vilket gör att vi uppmanar våra kunder att kontrollera den utrustning som är av stor vikt för en själv. Vi vill dock självklart ha nöjda kunder och försöker i allra största mån att hjälpa till varför vi i detta fall stod för halva kostnaden.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt och att du haft en strålande jul.

Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
  • Sylvia Carina H
    Sylvia Carina H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Har redan svarat på Riddermark Slagsta då försäljaren, Johan, arbetade på båda ställena. Trevlig och seriöst bemötande. Läs mer
  • Morgan N
    Morgan N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Jättebra kundbemötande och en till en början mycket smidig bilaffär! Däremot så visade sig bilen ha en del motorbrister, och processen att få felen åtgärdade har varit mycket långdragen med många uteblivna lovade kontakter. Vi är tacksamma att den utlovade garantin gällde, men bilen som vi köpte eftersom att vi har behov av den har snart stått på verkstad i en månad.
    De vinterdäck vi köpte till bilen i samband med köpet fick vi efterfråga var de tagit vägen. När vi skulle hämta ut dem visade de sig vara av plåt med plastskivor istället för aluminium som utlovats.
    Utlovad återkoppling angående däcken har uteblivit. Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Morgan N
    Hej Morgan!

Du skall ha blivit kontaktad av dig försäljare för att få hjälp med din bil. Återkom om du inte fått hjälp så hjälper vi dig snarast.
    Maila gärna till info@riddermarkbil.se om det finns något vi kan hjälpa dig med.

• Tomas A
    Tomas A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande och seriös säljare. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Tomas A
    Hej Tomas!

Tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med oss och din bil.

God fortsättning, och välkommen åter!
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande. Bra information. Läs mer
  • Muhammadnasir J
    Muhammadnasir J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Good. I really enjoy it and car is working excellent. Läs mer
    2017-11-15 Riddermark Bil svarar Muhammadnasir J
    Hi!

Thank you for taking your time to write us a review. We're glad to hear that you're satisfied with both car and service and wish you a pleasant winter and lots of happy miles in your new car.
    Please don't hesitate to give us a call if ther's anything we can do for you.

Kind Regards,
  • Kenneth P
    Kenneth P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Jag fick ett kyligt och till viss del argt mottagande. Efter två veckor stod jag fortfarande so ägare på min inbytesbil. Jag var tvungen att beställa ett nytt registreringsbevis och åka med det till dem. Läs mer
    2017-12-27 Riddermark Bil svarar Kenneth P
    Hej Kenneth!

Vi beklagar både det mottagande du beskriver samt extra arbetet med registreringsbeviset. Det är på inget sätt så som vi vill att våra kunder skall uppfatta oss
    Vi hoppas att du är nöjd med bilen du köpt och att du vågar ge oss en andra chans när tillfälle ges.

Vi önskar dig ett gott nytt år och varmt välkommen åter!

• Gunnar I
    Gunnar I skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    De känns tydliga och ärliga med sina något lägre priser för snabba affärer. Trevligt bemötande och en vilja att hjälpa kunden att hitta rätt bil. Lite girigt dock att på slutet pruta några tusenlappar ytterligare på inbytesbilen efter att ha erbjudit en summa för den dagen innan. Läs mer
  • Edik B
    Edik B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    hej , fick ett jätte bra bemötande och rekomenderar riddemark till alla bilhandlare .
    Mvh. edik Läs mer
    2017-11-15 Riddermark Bil svarar Edik B
    Hej Edik!

Tack för att du tog dig tiden att skriva en recension.
    Vi hoppas att du får en trevlig vinter i din nya bil och önskar dig varmt välkommen tillbaka om du har några frågor eller funderingar.

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås