Riddermark Bil Länna

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås — Visa karta

Vi på Riddermark Bil i Länna hjälper dig som privat vill byta bil, och för dig som är företagare kan vi hitta en flexibel lösning för din vagnpark - oavsett om det gäller köp eller avyttring.

Hos oss finner du begagnade bilar i gott skick som oftast inte gått särskilt långt. De flesta bilarna vi har är tidigare tjänstebilar eller företagsbilar som tagits om hand ordentligt och vanligtvis bara haft en enda ägare.

Kontakta någon av våra säljare om du vill få en eller flera bilar värderade. Här får du ett prisförslag på en lösning som passar dig eller ditt bolag!
Öppet just nu
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 259 kunder tycker om Riddermark Bil Länna

• 2019-11-29

skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Efter servicekontroll så var mätarställningen åtgärdad, miltalen var sisådär. Däcken som såldes var ”bättre begagnade” mha inte i skick efter en säsong. Detta var inte övetenskommet vid köp. Vid köp ingick, som säljaren sa ”nya däck”. Så fördomar mot bilsäljare är bekräftade. Läs mer
    2019-12-02 Riddermark Bil svarar
    Hej!
    Då vi inte kan hitta dig i systemet så skicka gärna ett mail till oss på kundservice@riddermarkbil.se, så ska vi se om vi kan hjälpa dig.
    Önskar dig en trevlig dag!
  • 2019-10-20

Christer Mikael P skrev om Riddermark Bil Länna
    Bluffar totalt.. skryter om testar på 50 punkter.. testar ja... men gör inget åt problemen..varning! Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Christer Mikael P
    Hej Christer.
    Vad tråkigt att du är missnöjd! Vi testar alltid våra bilar, vi åtgärdar de problemen som påverkar bilens säkerhet och funktioner. Tveka inte på att höra av dig vid fler frågor!
  • 2019-10-12

Ali Yousry Mohamed Y skrev om Riddermark Bil Länna
    Testar inte vad de säljer. Har köpt en V60 och efter tre veckor haft problem med trött batteri, helt slut bromsbelägg och dålig däck som måste bytas. Åtgärden kostade oss 7 tusen för ny batteri och bromsbeläggsbyte runt om. Riddermark svarade att garanti gäller inte för sådana problem även inom tre veckor. Har ni även testat bilen! Rekommenderar inte Riddermark. Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Ali Yousry Mohamed Y
    Hej Ali.
    Vi testar alltid alla våra bilar, det kan vara så att dessa problem uppstått i efterhand. Skicka gärna ett mail till oss på info@riddermarkbil.se så ska vi titta närmare på detta. Varmt välkomna åter och ha en trevlig helg!
  • Kristian L

2019-09-15

Kristian L skrev om Riddermark Bil Länna
    Trevlig ung säljare. Sen var det mest skit efter köpet. Snubben som har hand om garantier påstod att som köpare har man bara 1 vecka på sig att hitta dolda fel... 6 mån beg garanti gäller inte här... Trasig AC, automatådan strulade, framvagnsinställning def. Generatorn bytte de faktiskt på garantin jag köpte extra. Rekommenderas ej! Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Kristian L
    Hej Kristian!
    Otroligt tråkigt att höra! Vi beklagar detta!
    Har du möjlighet att skicka iväg ett mail till oss på info@riddermarkbil.se och berätta lite mer? Tveka inte på att höra av dig till oss vid fler frågor!
  • Helena H

2019-08-06

Helena H skrev om Riddermark Bil Länna
    Bytte in en bil mot en annan här och det mesta som kunde gå fel gick fel.
    1:Gamla bilens kredit löstes inte som överenskommet så fick påminnelse på den skulden med upprepade samtal till RM och kreditbolaget som följd.
    2: Nya bilen blev ej påställd förrän efter 3:e samtalet m RM. (1v senare) Fördröjning på transportstyrelsen enl RM.
    3: Gamla krediten på nya bilen blev inte löst så ägarbytet gick inte igenom förrän efter ca 2 v.
    4: Ägarbytet på gamla sålda bilen gick inte heller igenom då krediten inte lösts av RM.
    5: En v efter köpet får jag papper på en bilförsäkring som jag tackat nej till. Utan ångerrätt.
    6: Sommardäcken vi köpt till skulle skickas till närmaste däckfirma. Efter tjat på säljaren får jag veta att dessa finns i Älvsjö. Närmaste däckfirma m samma namn finns på samma ort som bilen köptes.
    7: Dragkrok ska monteras enl ök m RM, får tjata om att få den monterad.
    8: Upptäcker efter ca 1 mån att bilen har obetald trängselavgifter från förra ägaren. När jag ringer för ca 20 gången till RM säger säljaren totalt oförstående: "Lugna ner dig! Du är allvarligt upprörd för att bilen har några hundralappar i skatteskuld?? "
    9: Servar bilen på auktoriserad verkstad och får då höra att fel drag har monterats på bilen och då det inte passat har man kapat det för att kunna montera det ändå!
    10: Förutom detta sa även säljaren att bilen var komplett men saknade både SD-kortet till navigationen och endast en nyckel till bilen medföljde. Inget som nämndes innan köpet var klart. Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Helena H
    Hej Helena!
    Jätte tråkigt att läsa att ni haft dessa problem med bilen. Skicka gärna ett mail till oss på info@riddermarkbil.se så ska vi titta närmare på detta.
    Ha en super trevlig helg!
    Linus P gillar detta
  • 2019-07-01

Tina S skrev om Riddermark Bil Länna
    Snabbt och smidigt! Du får fundera, provköra och fundera igen. De guidar dig genom bilköpet. Absolut bästa kundbemötande. Lösningsfokuserat bemötande av mig som kund. Tack Osman! Läs mer
    2019-07-03 Riddermark Bil svarar Tina S
    Hej Tina! Tack för att du tog dig tiden att recensera oss här på Reco.
    Ha en fortsatt fin sommar och kör försiktigt. Så hoppas vi att vi ses igen! :-)
  • Haris D

2019-06-28

Haris D skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag ska försöka ge en ärlig bedömning ur min synvinkel som kund som möjligt och hur jag upplevde intrycket i helhet och detta är även viktigt för dig att läsa som planerar att köpa bil.

Hittade en bil på Länna Riddermarks. Första kontakten sker via mejl som säljaren svarar ganska snabbt, jag ringer upp säljaren och frågar kring bilens skick, allt ska verka okej enligt säljaren, bilderna är ju såklart i toppskick så man ser ju inte allt i detalj. Liten bit in i samtalet frågar jag kring service vad som är bytt, enligt säljaren har man bytt bromsskivor samt bromsbelägg i fram och servat bilen med olja och diverse. Vi kommer sedan överens om ett pris alltså befintliga priset på bilen men att säljaren får bjuda på NYA vinterdäck och det går säljaren med på. Säljaren ringer upp igen och vill ha en handpenning på 3.000kr för att ”reservera” bilen och dessa pengar får man då inte tillbaka ifall man avböjer affären. Jag tänkte aja, får väl lita på säljaren att bilen är i den skick säljaren säger att den är.

Nästa dag ska jag åka till Stockholm och har cirka 400km enkelresa, jag kommer fram helhetsintrycket vid ingången är alla vänliga och letar reda på den säljaren jag ska prata med. Säljaren leder oss fram till bilen och jag blir helt ställd, bilen var absolut inte som på bilderna, inte ens i närheten. Den hade väldigt djupa lackskador och djupa repor som måste tyvärr lackas om på flera ställen. Man ser att bilen är välanvänd men så lät det liksom inte i telefonen dessutom en 2014 modell. Hade man varit ärlig från första början skulle jag tackat för min del och aldrig åkt till sthlm. Enligt annonsen har bilen blivit rekondad men oavsett vilken dörr jag öppnar så ser det riktigt skitigt ut, panelerna såg ut och inte blivit rörda på flera månader. Jag öppnade motorhuven och den var säkert inte rörd sen produktion av bilen, man har liksom inte ens ansträngt sig för att göra bilen leveransklar när jag som kund kommer på avtalad tid. Jag kollar lite närmare på bromsskivorna är nya eftersom säljaren nämnde det i telefon.. å gissa vad? De var inte nya troligtvis begagnade bromsskivor (om de nu har bytt de) men dom var absolut inte nya jag är ju inte efterbliven vet hur nya bromsskivor ser ut.

I tidigare protokollen har bilen haft problem med läckage vid växellådan. Jag påpekar allt detta för försäljaren men hen vet inte vad hen ska svara utan hänvisar att ”vi inte kan göra så mycket, det är en begagnad bil” klar som fan att jag vet att det är en begagnad bil men det är inte i den skick man beskrev den vara dvs man har inte varit ärlig från början. Vinterdäcken jag skulle få, de var inte heller nya utan beg.

Nu till det roliga, säljaren ser att vi inte finner någon lösning och säger ”ne men då får vi återbetala handpenningen till dig” jag går självklart med på det men då går säljaren till sin chef eller om det var annan säljare och kommer tillbaka.. ”tyvärr kan vi inte återbetala den till dig, den är låst”

Skämtar ni? Ni gav mig falsk beskrivning av bilen och jag har rätt att få tillbaka handpenningen. Ytterligare en säljare kommer och nu är de två som ska prata med mig, jag berättar för den andra säljaren hur läget ligger till och att jag ska få tillbaka min handpenning. Men det funkar inte det heller hen försvarar ju sin kollega även fast första säljaren sa att jag kunde få tillbaka handpenningen. Nu i hela samtalet säger första säljaren att hen aldrig sa det.. Nu kan ni tänka er hur mycket jag kokar, alltså ljuger mig rakt upp i ansiktet för att försvara sig själv.. Allt slutar med att jag får prata med anläggningschefen som sedan efter 100 om och men väljer att lägga ner och betala tillbaka handpenningen.

Med detta vill jag inte svartmåla firman, men jag berättar ur min synvinkel hur jag upplevde det och vad ni som anställda där ska tänka på. Ni är inte tydliga, ni är inte ärliga och ni är inte där främst för kunden skull. Du som planerar köpa bil, kolla igenom allt som är möjligt att kolla. Skriv inte på något innan du har allt svart på vitt. Jag åkte därifrån utan bilen tillbaka 400km och förlorad dag men jag fick tillbaka min handpenning. Läs mer
    2019-07-03 Riddermark Bil svarar Haris D
    Hej Haris!

Vi beklagar att du fått bilen fel beskriven över telefon, våra försäljare skal i största möjliga mån skicka bilder och filmer och vara opartiska i sitt beskrivande för att undvika tråkiga överraskningar på plats. Givetvis skall du i detta fall få tillbaka din handpenning utan dröjsmål.
    Vi ser att du varit i kontakt med butiken efter ditt besök. Vi hoppas att du får god hjälp och service.
    Tveka inte på att kontakta oss på info@riddermarkbil.se om du har frågor eller funderingar.

Väl mött!
  • 2019-06-02

Peter P skrev om Riddermark Bil Länna
    Se till att bilen har en auktoriserad verkstads stämpel när du köper bil från Riddermark bil. så du bibehåller alla garantier ,avgasgarsnti 5år eller 8000 mil rostskydd12år vw. Då det är 12 års rost garanti på bilen så om man har alla stämplar i boken så finns det en chans att få garantier betalda. Deras varudeklaration stämmer inte bilarna synas väldigt dåligt utförda . Vår bil hade broms fel och partikelfilter lampan tändes efter bara ca 1 1/2 dyngan och rost på 4 dörrar fick en dörr lagad. Försäljare är dåligt på att håla kontakten lovade att servicen skulle vara fixad enligt tillverkares krav . Om dom tycker att olje service är en full ständig service då är det fel. Och försäljare är dålig på att återkomma då fel anmäls. Läs mer
    2019-06-02 Riddermark Bil svarar Peter P
    Hej Peter!

Tråkigt att höra om din bil och att du upplever problem med återkoppling, vi arbetar ständigt för att förbättra vår kundservice och uppskattar därför att du tar dig tiden att kommentera.
    Vi samarbetar med MECA gällande verkstadsarbeten. De är godkända hos de allra flesta garanti- och försäkringsbolag samt hos märkesåterförsäljarna. Maila gärna info@riddermarkbil.se om du upplever att det gjorts en felaktig service på bilen som påverkat din garanti, så kan vi se närmare på ärendet och se hur vi kan vara till hjälp.

Väl mött,
    Riddermark Bil
    2019-06-03 Peter P svarar Riddermark Bil
    Jag visade upp bilen för vw i Täby för jag hittade rost på 3 dörrar och det frågade om jag har utfört alla services hos auktoriserad bil verkstad. Jag visade service boken och hans att det finns inget han kan göra hade bilen varit på märkes värkstad så skulle man fått det på goodwill på grund av åldern på bilen. Och bilen skulle ha utförts någon service inspektionsservice det är mycket fler kontroll punkter ,tex kupé filter, på en sådan service än på ett olje byte. Så miss nöjd för att er varudeklaration inte tog med dessa skador.
    Och betala för beg vinterhjul. Det är bar för att plocka in prut mån.
    2019-06-03 Peter P svarar Peter P
    Jag blev kontaktad av någon från Riddermark Bil och som vanligt ingen återkoppling. De har inte åter kommit med förslag hur man ska lösa problemet med rost och fel utförande på servicen. Auktoriserad service stämpel är att före dra vid köp av bil hos Riddermark då bilarna oftast har 12 år rost garanti och på auktoriserad verkstad blir det mer hjälpsamma om det uppstår fel även om bilen är utanför garantitiden. Så jag väntar fortfarande på svar från Riddermark. Försäljnings chefen i länna kontaktade mig och talade om för mig att jag skulle ha kollat bilen bättre då jag köpte den. Men jag på talade att jag ville ha en varudeklaration men de har ingen enligt sälj chefen då frågade jag vad är det för Trygghetsgaranti de marknads för på sin hemsida. Inget är klar än. När jag provkörde bilen första gången då vibrerade ratten vid inbromsning. Lack släpp fram stöt, lack skada hö bak, rost ca 5x3 cm hö fram dörr, skulle ha service enligt instrument i bilen. Före slog att vw skulle ta den.
    Trygghetstest
    Denna bil är noggrant testad och genomgången under ett 90 minuters testförfarande där jag bland annat har kört bilen i motorvägsfart, högfartsbromsat, letat efter eventuella felkoder med elektronisk utrustning, lyft upp och inspekterat bilens underrede. Här nedan har jag även samlat ihop information från flertalet olika informationskällor och valt att presentera för dig, allt för att du skall känna dig trygg i ditt bilköp.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-06-01

Elvis S skrev om Riddermark Bil Länna
    Rekommenderar starkt Naim Belek, han är väldigt kunnig, transparent och engagerad, jag behövde inte oroa mig över något.👍 Läs mer
    2019-07-03 Riddermark Bil svarar Elvis S
    Tusen tack Elvis!
    Kör försiktigt och varmt välkommen åter, :-)
  • 2019-02-27

Rolf Hjort skrev om Riddermark Bil Länna
    Kan verkligen rekomendera Naim Belek på Riddermark bil Länna
    proffsig,trevlig och kompetent säljare!
    Vi kände verkligen förtroende och blev riktigt väl bemötta idag när vi köpte en bil samt bytte in vår gamla
    Har redan pratat med en god vän som ska byta bil så småningom
    Tack och på återseende
    Rolf & Agneta Hjort Läs mer
  • Emily F

2019-01-27

Emily F skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte mig en bil här idag. Säljaren Naim B var riktigt kompetent, noggrann, trevlig, tillmötesgående och besvarade alla mina frågor på ett lugnt och pedagogiskt sätt. Fick provköra och ta min tid att gå igenom all dokumentation i lugn och ro. Jag är verkligen så glad över att jag valde att göra mitt bilköp här. Lämnade er bilhall supernöjd över bemötandet jag fått samt att jag fått min drömbil till ett rimligt pris. Guldstjärna till säljaren Naim 🙂⭐️ Rekommenderar alla att ta er till Riddermark Bil när det gäller bilköp! Läs mer
  • 2019-01-24

Håkan L skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Länna
    Sålde en bil till Riddermarks bil i Länna.
    Priset var väl ok, men det var det enda som var bra.
    Restskulden löstes inte som utlovat så det kostade ränta/avgifter mm samt arga brev från kreditgivaren.
    Fick tjata om att dom skulle betala men dom hittade hela tiden på en ursäkt och sa att det var fixat.
    Under all kritik. Läs mer
    2019-01-31 Riddermark Bil svarar Håkan L
    Hej Håkan!

Vi beklagar att det verkar ha uppstått en försening med betalningen. Det verkar mycket underligt att det skall ha dröjt så länge att du råkat ut för både räntor och avgifter. Maila gärna oss på info@riddermarkbil.se så ser vi naturligtvis till att ersätta dig för de kostnader du haft p.g.a. försenad lösning av kredit.
    Vi skall givetvis kontrollera vad som orsakat förseningen och varför, för att eliminera risken för att det händer igen.

• 2018-11-13

Susann J skrev om Riddermark Bil Länna
    Kommer aldrig köpa bil från Riddermark igen och avråder från att köpa härifrån. De bryr sig inte om deras kunder. Ingen kundservice, lovar att göra saker men gör det inte. Kan säga att om man nu väljer att köpa från Riddermark undvik Lezan. Han kommer säga vad som helst för att sälja bilen. LÄS noga vad som står för det han sagt behöver inte stämma överens. Samt Däck skickat till fel verkstad utan att meddela att de flyttats. Blir lovad att kunna byta en lykta och kolla däcken på en verkstad 10min bort. Så blev INTE fallet. Fick efter mkt om och men en tid på en verkstad 50min bort. Samt när man väl kommer till verkstaden så har Lezan bara nämt lyktan och när jag ringer upp Lezan säger han att han ska ringa verkstan direkt. VILKET HAN INTE GÖR! Så får ringa hans chef.
    PINSAMT DÅLIG KUNDSERVICE! Läs mer
  • 2018-10-18

Richard O skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en XC70 årsmodell 2014 av Riddermark Bil. Affären gick smidigt, fick provköra flera gånger innan köp, samt trevligt bemötande av personal. Bilen drog något åt höger under körning, vilket Riddermark Bil skulle åtgärda med en hjulinställning på verkstad efter köpet, och detta skrevs även in i köpekontraktet. Hjulintsällningen har dock dragit ut på tiden och jag har behövt ringt ett flertal gånger för att tjata. Det har ännu inte blivit utfört.

+ Trevlig personal
    + Enkelt att provköra olika bilar och hur mycket man vill
    + Stort utbud

- Krångligt att få fel åtgärdade på bil efter köp Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Richard O
    Hej Richard!
    Tack för en ärlig och välskriven recension.
    Vi har tagit ditt ärende vidare för att skynda på hjulinställningen, om detta ännu inte är löst så kontaktar vi dig under dagen. Vi ber om ursäkt för att du drabbats av långdragen hjälp.

Ha en fortsatt fin dag och kör försiktigt.
  • 2018-10-18

Jan S skrev om Riddermark Bil Länna
    Bil. Är nöjd så här långt. Lite rörigt och en smula okoncentreat. Ej så påläst om säljhallens bilar. Läs mer
    2018-10-19 Riddermark Bil svarar Jan S
    Hej Jan!

Tack för din recension. Kul att du är nöjd med bilen.
    Vi gläds åt att få feedback så att vi vet vad vi kan förbättra gällande vår service.

• 2018-10-17

Robban L skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag besökte butiken i Lämna. Hade sett en Volvo v50 på nätet, som jag blev intresserad av. Fick ett väldigt glatt och proffsigt bemötande av personalen. Provkörde bilen, men var inte helt nöjd. Säljaren och jag samtalade om mina önskemål, han tipsade då om en Audi A4 de hade inne. Testade den, och blev helt såld. Köpte den, och har inte ångrat det en sekund. Tipsar mina vänner om Riddermark, då jag är väldigt nöjd med allt. Läs mer
    2018-10-19 Riddermark Bil svarar Robban L
    Hej Robban! Tack för din recension.
    Vi gläds åt att du är nöjd med den service du fått i butiken, och att du dessutom fått hjälp att hitta en bil som passar dina önskemål allra bäst.
    Vi hoppas att du hör av dig om du har några frågor och att du kommer tillbaka till oss när det är dags att byta bil igen.

Trevlig helg!
  • 2018-10-15

Maria H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en liten bil, fick väldigt trevligt bemötande och dessutom kunnig personal.
    Jag kan bara rekommendera er, allting gick perfekt./
    Supernöjd kund. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Maria H
    Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss Maria!
    Det gläder oss att du är nöjd med din nya lilla bil.

Vi hoppas att vi ses i någon av butiker när det är dags att byta bil igen.
    Tills dess, tveka inte på att höra av dig vid frågor.

• 2018-10-15

Mats W skrev om Riddermark Bil Länna
    Köp av begagnad bil.
    Bra bemötande vid försäljning men dålig uppföljning och svårt att kommunicera med Riddermark efter genomförd affär.
    Ville avsluta den försäkring som tecknades via Riddermark, inget svar varken via telefon eller mail. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Mats W
    Hej Mats!
    Tack för din recension.
    Tyvärr har din försäljare slutat hos oss kort efter ditt bilköp. Därav har du inte fått hjälp med ditt ärende om det är så att du endast försökt kontakta honom.

Om du inte har fått hjälp så ber vi dig att kontakta butiken i Länna där du köpte bilen, så kan våra kollegor hjälpa dig.

Johan E skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte bil.
    Mycket bra mottagande.
    Snabb och smidig affär med rätt pris från början. Läs mer

Viktor H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte min Audi hos er och fick ett mycket bra bemötande och allt bra förklarat för mig, min upplevelse var mycket bra Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Viktor H
    Tack för din recension Viktor.
    Vi hoppas att du får många trevliga mil bakom ratten på din nya bil och att du hör av dig om du har några frågor.

Jonathan R skrev om Riddermark Bil Länna
    De låtsades inte ha någon aning om alla fel bilen hade, och nämnde inte ett ord om att den stått i cirka 3 år, vilket fått dieseln i systemet att gela ihop sig, så har fått laga x antal fel och har minst lika många kvar att åtgärda. Och serviceboken nämnde de inte att den inte fanns. Mycket synd! Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Jonathan R
    Hej Jonathan!

Vi beklagar djupt att du upplevt både dålig information och otur med din bil.
    Din försäljare har tyvärr slutat hos oss, vi ser till att du istället kontaktas av ansvarig platschef för att få hjälp med ditt ärende.

• 2018-10-13

Anders J skrev om Riddermark Bil Länna
    Bytte in en dyrare bil än den jag köpte, allt fungerade bra! Proffesionellt och trevligt bemötande från säljaren.
    Pengar blev insatt på mitt konto som överenskommet!

/Anders Läs mer
  • Stefan A

2018-10-12

Stefan A skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag köpte en bil
    Bemötandet var bra
    Hade inga förväntningar
    Sammanfattningen blir lite minus p.g.a
    Jag var tvungen att lägga handpenning för att titta på bilen, vilken är ett elakt säljsätt Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Stefan A
    Hej Stefan!

Tack för din recension. Vi beklagar att du inte uppskattat handpenningstjänsten men eftersom vi säljer över 1000 bilar i månaden är det tyvärr det enda sättet att kunna utföra reservationer på. Vi har tyvärr ingen möjlighet att reservera bilar utan en handpenning.
    Vi betalar dock alltid tillbaka handpenningen i det fall bilen inte motsvarar det som överenskommit.

Varmt välkommen åter, och kör försiktigt!
  • 2018-10-12

Caroline L skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpt bil. Blev väl bemött. Fick bra och tydlig info. Läs mer
  • 2018-10-12

Torkel B skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi köpte en Volvo S60 av Rukiye och fick inbyte av vår gamla bil trots att den inte var inbytbar... Mycket nöjd med hela upplevelsen. Läs mer
    Riddermark Bil, Riddermark Bil Slagsta S gillar detta

Jenny H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte Volvo, bra säljare, dock utlovades nya däck och jag fick begagnade, det var en besvikelse. Jag skulle också bli kontaktad av Euromaster för upphämtning av mina däck, men inget hördes, blev tvungen att jaga själv. Men bilen jag köpte var superbra och höll måttet för vad som stod i annonsen. Värderingen på min inbytesbil var rimlig, dock lite lurad på däcken även där. I det stora hela är jag nöjd och skulle köpa där igen om behovet uppstod. Läs mer

Susanna T skrev om Riddermark Bil Länna
    Mycket bra bemötande och snabb/rejäl hantering. Tusen tack! Läs mer

Jan J skrev om Riddermark Bil Länna
    Vid byte av dörr handtag fick jag åka tre gånger till Meca Täby. Två felsökningar sedan byte av dörrhandtag, bor på södra sidan av Stockholm det borde finnas på dänna sida för reparation. Väl bemött av personalen snappt byte av handtagen. Läs mer
  • Björn A

2018-10-10

Björn A skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag reklamerade min bil vid två tillfällen. Båda löstes snabbt och utan tjafs. Läs mer

Caroline Ö skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi köpte en prisvärd, fräsh och bra bil. Läs mer

Emira M skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi köpte en Kia sportage väldigt nöjda vi är.Han som vi hade kontakt med var treviligt och gav oss tillräckligt information.Skulle rekommendera till alla Riddemarks Bil...👍👍 Läs mer

Berth W skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Ford Mondeo, bemötandet var proffsigt utan att vara påträngande. Mycket bra service. Läs mer

Annika G skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil på Blocket, lämnade handpenning och skrev ett kvitto på nätet, smidigt system, kändes tryggt och säkert. Hämtade bilen drygt 1,5 vecka senare. Blev väl bemött av proffessionell säljare, han var nogrann och informativ. Fick hjälp med finansiering och bra erbjudande på försäkring. Allt gick smidigt och skulle gärna göra bilköp genom dem igen. Läs mer
  • 2018-10-06

Andersson B skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag hade 2 reklamationer på den begagnade Honda CRV jag köpt. De skötte dem smidigt, snabbt och utan tjafs. Jag köper gärna också nästa bil från dem. Läs mer
  • Elin K

2018-10-05

Elin K skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Audi A1. Inte ens en månad in på köpet lyser motorlampan vilket indikerar på för lite olja. Jag fyller på oljan och åker vidare. Mindre än tre veckor senare lyser lampan igen, och detta resulterar i att jag fyller på igen men med min oro ringer jag till Riddermark. Min försäljare bad mig ringa till dem samt garantin ifall detta skulle förekomma, så jag följde instruktioner. När jag väl ringt försäljaren så får jag inget svar, ringer då till företaget som meddelar mig om att hon avslutat sin tjänst. Ringer även garantin och de lovar mig att motorrenovering ingår i garantin så jag behöver inte stå för någon kostnad hos verkstaden. När jag lämnar in bilen får jag samtal samma dag om att jag inte behöver en motorrenovering utan att bilen haft för mycket olja i sig så de har behövt tömma den. Detta kostade mig ~1000kr då garantin vägrade stå för det, vilket är mycket pengar för en student som redan har massor med utgifter. Ringer då reklamation på riddermark, mannen säger att han ska höra av sig och har fortfarande inte gjort det. Varför jag inte hört av mig isåfall? För det är inte mitt ansvar att ett företag lurar en på pengar och jag har för lite tid att lägga energi på dåligt bemötande. Läs mer
  • 2018-10-05

Lennart Ä skrev om Riddermark Bil Länna
    . Mycket krångel med garantifrågor om min bil som jag har köpt hos er en Opel med Regnar OXK 619 turbon slut däcktrykskontrollsyztemet fel ochsolskyddet på passsgerarsidan trasigt. Vi tänkte köpa en nyare Golf eller en Polo hos er till min Fru men vi avstår nog det. Upp lever att ni förhalargarantåtagande
    Mbh
    Lennart Läs mer
  • 2018-10-05

Michael H skrev om Riddermark Bil Länna
    - inte slagsta, länna
    - stökigt vid ”bardisken” , trångt, andra säljare med kunder, när man ska göra en stor bilaffär, inte bra!
    -störigt när säljaren svarar i sin tel. Viktigt samtal!?
    - säljaren värderar min bil till 110 000:- , jag ville ha det skriftlig på papper varvid säljaren sträcker fram handen och säger att ett handslag räcker. Kommer sedan med bilen för att avluta affären och då vill säljaren bara betala 100 000!?!? Ett handslag räckte för mig men tydligen inte för Riddemark, illa!
    - sammanfattnings inte imponerad av upplevelsen.

Vänligen,
    Michael Läs mer
  • 2018-10-04

Eva S skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte beg. Bil o sålde min gamla. Fick inte det jag önskade för gamla bilen men nöjd med affären i stort obtrevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-10-04

Aleksander Å skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil, dom hade stort utbud och ett bra i pris vilket lockade. Helt okej service har inget direkt att jämföra. Kändes bra och det blev ett köp, avtal skedde elektroniskt vilket var smidigt Läs mer

Fredric H skrev om Riddermark Bil Länna
    Säljaren var fruktansvärd!
    Jag hittade en bil på hemsidan.
    Ringde åkte och provkörde.
    Vi kom överens om ett inbytespris.
    Han sa att jag måste reservera bilen. Informerade inget om att man inte får tillbaka sin handpenning. När jag har betalat ändras inbytes priset på min bil.
    Jag påpekar att jag inte längre vill ha bilen i sånt fall.
    Då säger han att jag inte får tillbaka min handpenning. Tillslut väljer jag att köpa bilen enbart för handpenningens skull.
    Han begär att jag ska lämna in mina vinter däck vilket jag inte ens hade några. Så jag fick köpa ett par för att skicka med bilen. Jag fick inte med vinterhjul till bilen jag köpte.
    Annonsen på bilen jag köpte stod det tex panoramatak, avtagbart drag. Inget av detta fans på bilen jag köpte.
    När jag sedan avtalat med säljaren tider jag ska komma å slutföra affären är han inte ens på plats.

Kommer aldrig mer köpa bil av detta företag och inte rekommendera heller.
    Riktigt dåligt bemötande av säljaren Stefan Johansson. Läs mer
    Susann J gillar detta

Lena R skrev om Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande, snabb och fin service
    vid köp av bil Läs mer

William G skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag köpte en golf årsmodell 2014. allt gick felfritt och de var väldigt proffsiga. bilen funkar felfritt. Läs mer
  • 2018-09-30

Nicklas I skrev om Riddermark Bil Länna
    Har inte riktigt fått hjälp med att åtgärda några saker som behövde göras när bilen köptes. Läs mer
  • Milan J

2018-09-18

Milan J skrev om Riddermark Bil Länna
    På Riddermarks Bil i Länna fann jag bilen jag länge hade spanat in. Hela affären gick igenom utan några som helst komplikationer då jag även bytte in min gamla bil. Den som får ett stort tack för allt det här är säljaren Naim Belek som skötte allting galant. Redan när vi klev in i bilsalong kände vi oss varmt välkomna och vi fick kika på bilen utan att bli stressade. Många säljare brukar vara rätt på bara för att sälja så mycket dom kan men Naim agerade professionellt från första stunden till att affären blev klar.

Ska du köpa en schysst bil så rekommenderar jag starkt Riddermarks Bil. Vänder du dig till Lännas anläggning så ska du söka efter Naim Belek. Är han inte på plats så återkom senare, det är värt det. Jag rekommenderar honom alla dagar i veckan. Ett bättre bemötande kan man inte få, speciellt av en bilsäljare.

Tack Riddermarks Bil och tack Naim mannen! Läs mer
  • 2018-09-05

Robin H skrev om Riddermark Bil Länna
    Sålde våran bil i förrgår, kontaktade Riddermark bil Länna och fastnade för en bil som vi redan igår köpte. Jag hade turen som fick köpa underbara bilen och för att inte tala om säljaren som heter Naim, fruktansvärt bra bemötande, proffsigt och snabb affär. Kan starkt rekomendera Riddermark bil Länna, och speciellt ta kontakt med Naim för ni hittar inte en bättre bil försäljare!! Jag åkte tåget från Alingsås till Stockholm central, hoppade på tåget mot Skogås där Naim tillochmed hämtade upp mig! Otroligt.. Tack Riddermark för detta!! Läs mer
  • 2018-08-09

Helena L skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte min allra första bil här i måndags och fick hjälp av Sefo. Väldigt trevlig, proffsig och serviceminded. Kändes lite läskigt att shoppa för så stora pengar för första gången, men Sefo fick oss att känna oss lugna och trygga från första stund. Jag kan verkligen rekommendera denna bilfirma! Läs mer
    2018-08-31 Riddermark Bil svarar Helena L
    Hej Helena!

Det gläder oss att du är nöjd med Sefo och den service hon gett er. Vi har full förståelse för att det kan kännas läskigt att köpa sin första bil. Många jämför det med att köpa sin första bostad :-).
    Kör försiktigt och hör av dig om du har frågor.

• 2018-08-05

Oscar skrev om Riddermark Bil Länna
    Är väldigt nöjd med mitt köp av en passat. Personalen tillgängliga och trevliga. Naim som jag köpte bilen av är kunnig och serviceinriktad.

Är man ute efter en bättre begagnad bil så kan jag rekommendera att kolla in riddermark, stort utbud och rimlig prissättning.

Vinterdäck ingår inte i köpet, men av erfarenhet av tidigare köp av begagnad bil tycker jag att det var positivt.
    Däcken som följde med det tidigare köpet hade väldigt trista fälgar. Nu kunde jag välja själv och på riddermark får man hjälp med att köpa däck nya eller begagnade, då ingick byte och förvaring första säsongen.

Det ända som jag kan anmärka på var att det stod att bilen var utrustad med navigation, vilket tekniskt sett är korrekt.
    Var nogranna om det står navigation via mirrorlink, denna teknik verkar vara på utdöende. Min mobil stödjer inte den tekniken och jag kommer fixa en mobilhållare istället. Läs mer
    2018-08-31 Riddermark Bil svarar Oscar
    Hej Oscar!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Vad kul att du uppskattar lösningen vi har för extra däck. Precis som du skriver så upplevde vi att många var missnöjda med den uppsättning som annars följde med. Med dagens lösning kan man som kund välja själv och precis som du skriver - få gratis förvaring och däckskifte.

Tack för feedback gällande annonstexten, vi för vidare den för att minska risken för missförstånd.

Kör försiktigt med din nya Passat, och hör av dig om du har några frågor.
  • Viktoria A

2018-08-02

Viktoria A skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi har blivit mycket trevligt bemötta av vår säljare, ljuvliga Sefo, från första stund. Hon ger ett personligt, varmt men samtidigt mycket professionellt intryck och fick oss som kunder att genast känna oss väl omhändertagna.

Sefo har ett tydligt och klart säljspråk och inger ett uppriktigt förtroende. Detta uppskattade vi oerhört samt det faktum att hon bjuder på sig själv och på så vis gör köpet till en upplevelse, ej enbart en affär.

Bilen vi köpte, en Dacia Logan MCV, är i mycket gott skick och köpet som helhet förflöt väldigt smidigt.

Nämnas kan också att vi först åkte fel och hamnade på Riddermark i Järfälla - där vi också blev mycket trevligt bemötta, hela familjen. Verksamheten verkar genomsyras av synnerligen socialt kompetent personal!

Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Riddermark bil för ett kvalitativt och förtroendeingivande bilköp!

Allt gott
    //Joel och Viktoria Adolfsson Agnesten Läs mer
    2018-08-31 Riddermark Bil svarar Viktoria A
    Stort tack för er recension!
    Det gläder oss enormt att ni är så nöjda med ert bilköp och med det bemötande ni fått i våra butiker.

Vi hoppas att ni får många trevliga mil i er Dacia och önskar er en fortsatt trevlig höst.

• Jukka R

2018-07-06

Jukka R skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil från Riddermark efter 3 veckor åkte vi på semester till Dalarna och motorlampan började lysa. Fick bärga bilen på verkstad, det var Tändspole som var trasig. Tog kontakt med Stefan Janson som var väldigt kundvänlig och ordnade med att deras garanti gällde och ringde att allt är betalt så det går bra att hämta bilen från verkstaden. Vi är väldigt nöjda med Stefan Janson och att vi kan fortsätta semestern. Hälsningar Jukka och Aira Läs mer
    2018-07-30 Riddermark Bil svarar Jukka R
    Hej Jukka och Aira!

Tack för att ni tagit er tid att recensera. Vilken otur med tändspolen, men bra att ni fick snabb hjälp på semestern.
    Det gläder oss att ert ärende hanterats korrekt redan från start, och att ni är nöjda med både bil och service.

Varmt välkomna åter, och stort lycka till med er bil!
  • 2018-06-28

Consan skrev om Riddermark Bil Länna
    Tyvärr sista gången jag köper bil här. För några år sen var det ett bra företag att köpa bil på men inte idag. Mycket skavanker, höga priser och totalt förnedrande inbytespriser. Köpte en bil av Riddermarks precis 1 år sen, bilen hade då gått 10900 mil och köptes för 102.000kr. 1 år senare vill jag byta in denna bil som nu har gått 12600mil stora service gjord och dessutom påkostad mer än vid köp. Riddermarks erbjuder mig 45.000kr, och försöker lura på mig en Audi A3 som är mer vrak än någon man vill för ofantliga 125.000kr medan likadana bilar ligger ute på Blocket för 89.000kr. Nej gör er en tjänst och köp någon annanstans. Till och med personalen medger att deras service och känsla för detaljer har slutat funka. Dessutom tar dom betalt för vinterhjul när du köper bil hos dom. Undvik! Förstår inte hur man inte kan ge ett bra inbytespris till en återkommande kund. Åkte till annan bilfirma och fick 76.000kr för min. Läs mer
    2018-07-26 Riddermark Bil svarar Consan
    Hej Consan,
    Vi beklagar att vi inte kunnat betala så mycket som du önskat och också fått hos någon annan. Buden sätts manuellt av våra inköpare och eftersom vi är beroende av att köpa in bilar försöker vi alltid ge attraktiva bud till våra kunder.

Att vinterdäck inte ingår i priset har varit väl mottaget av många kunder. Vi kan då sälja ännu billigare bilar, ge kunderna en chans att provköra utan däck i bilen och samtidigt ge alla kunder en möjlighet att själva välja vilken typ av däck och fälg man vill ha till sin bil.
    Tidigare medföljde det en uppsättning däck, bilens pris höjdes en aning och kunden fick nöja sig med dubbat eller odubbat, plåtfälg eller aluminium. Nu bjuder vi dessutom på däckförvaring och skifte.

Vi hoppas att du i fortsättningen vågar ge oss en ny chans, och önskar dig en fortsatt trevlig sommar.

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås