Riddermark Bil Länna

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås — Visa karta

Vi på Riddermark Bil i Länna hjälper dig som privat vill byta bil, och för dig som är företagare kan vi hitta en flexibel lösning för din vagnpark - oavsett om det gäller köp eller avyttring.

Hos oss finner du begagnade bilar i gott skick som oftast inte gått särskilt långt. De flesta bilarna vi har är tidigare tjänstebilar eller företagsbilar som tagits om hand ordentligt och vanligtvis bara haft en enda ägare.

Kontakta någon av våra säljare om du vill få en eller flera bilar värderade. Här får du ett prisförslag på en lösning som passar dig eller ditt bolag!
Öppet just nu
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 303 kunder tycker om Riddermark Bil Länna

• 2020-02-17

Merjan T skrev om Riddermark Bil Länna
    Mycket bra och pålitliga personal! Läs mer
    2020-02-17 Riddermark Bil svarar Merjan T
    Hej Merjan!
    Vad kul att du är nöjd med oss, det gläds vi åt.
    Ha en fortsatt fin dag!
  • 2020-02-17

Lars G skrev om Riddermark Bil Länna
    MB vito
    Bemött kanon
    Företaget levde upp till allt
    Rekomenderar företaget Läs mer
    2020-02-17 Riddermark Bil svarar Lars G
    Hej Lars!
    Vad kul att du är nöjd, berätta gärna vad vi hade kunnat göra annorlunda för att förtjäna fler stjärnor.
    Ha en fin dag!
  • 2020-02-12

NINA B skrev om Riddermark Bil Länna
    Tack för mycket bra service och bemötande vid bilköp samt snabb åtgärd med problemet av vibrerande ratt. Fick också mycket bra hjälp av MECA som fixade bilen Nu går den otroligt bra.
    Är mycket nöjd kund 😄 Läs mer
    2020-02-12 Riddermark Bil svarar NINA B
    Hej Nina.
    Vad skönt att höra att problemet som uppstod löste sig smidigt och att du i övrigt är nöjd.
    Önskar dig all lycka till med din bil, varmt välkommen åter! :-)
  • 2020-01-05

Carl G skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Citroën Picasso i aug -19. Gick sönder efter en vecka med många fel på flera ställen i motorn. Garantin skulle bara täcka en del av de dyra rep. kostnaderna. Vi hade som tur va kontakter i bilbranschen och Riddermark erkände senare att det ej kontrollerat bilen tillräckligt innan försäljning. Bilen har sedan dess varit på verkstad och är fortfarande inte klar, fem månader senare!!! Hoppas för andra att detta är sällsynt men av oss blir det bottenbetyg. Läs mer
    2020-01-27 Riddermark Bil svarar Carl G
    Hej Carl!
    Vad tråkigt att höra om din bil... Vi kan inte hitta dig i vårt system, har du lust att kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika närmre på ditt ärende?
  • 2019-12-29

Saija H skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag köpte bil och känner mig extremt lurad av dem. Läs mer
    2019-12-30 Riddermark Bil svarar Saija H
    Hej Saija!
    Vad tråkigt att du upplever det så, vill du höra av dig till oss på kundservice@riddermarkbil.se och förklara detta närmre så ska vi se om vi kan hjälpa till?
    Önskar dig ett gott nytt år!
  • 2019-12-22

Monia P skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi köpte en gasbil på sommaren.
    Försaljaren visste ingenting om gasbilar och han sa och visa blankett att bilen var kontrolerad på många olika punkter.

Vi bor i Finland och tog bilen till Finland. Bilen höll en månad sedan gick startmotoren sönder, bromskiernorna var slut och plus andra många små fel som måste fixas. Vi har måste fixa bilen nu 15.000 kronor. Vi meddelade om problemen till försäljaren som då svarade väldigt otrevligt. Läs mer
    2020-01-03 Riddermark Bil svarar Monia P
    Hej Monia!
    Vad tråkigt att höra om detta... har du kontaktat vår kundservice? Om inte, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.
  • 2019-12-21

Per B skrev om Riddermark Bil Länna
    Bilen, en XC70 3,2 köpte jag på distans från Skåne. Jag ville ha den och fick ta nackdelarna med att inte se den innan köpet. I stort uppfyller bilen mina förväntningar. Besvärande under affären var att jag hade kontakt med fyra försäljare, men det kanske var ett större problem för företaget.
    Ekonomin på affären var juste enligt min mening. Det glädjer mig att min inbytesbil inte blev gammal hus företaget. Jag lämnade inget skräp i inbyte! och fick i stort vad jag ville ha.
    Mot bakgrund av det ovan anförda och att Riddermarks verkar ha ordning och reda på sin affärsverksamhet ser jag positivt på företaget. Läs mer
    2019-12-23 Riddermark Bil svarar Per B
    Hej Per!
    Vad skönt att du är nöjd med oss, det gläds vi åt.

John Marcus E skrev om Riddermark Bil Länna
    Var i kontakt med en säljare om en bil, en Saab 9-3 vector 1.9ttid.
    Vi diskuterade på Mail och jag sade att jag ville köpa bilen utan inbyte. Då får jag höra på Mail att bilen är på verkstad.
    Helt normalt att en bil kan vara det. Han skall återkomma när den är tillbaka.
    Ca 1 timme senare får jag ett Mail att bilen skall skrotas då det är för dyrt att laga. Ok, tänker jag. Skumt att dom tagit in den ens.
    Sedan kollade jag bara för skojs skull upp reg nr på bilen och ser att den är såld till en privatperson.
    Det är fasiken riktigt lågt.
    Så rekommenderar absolut inte detta företag.
    Har hela mailkonversationen sparad Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar John Marcus E
    Hej John.
    Vad tråkigt att höra om detta. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.
  • Anna-Lena H

2019-12-19

Anna-Lena H skrev om Riddermark Bil Länna
    Blev väl mottagen och hämtad på Sthlms central. Kände mig lite vilsen ett tag då jag inte ville ha bilen jag trodde att jag ville ha.
    Det löste sig till slut och jag köpte en wolksvagen golf.
    ETT bra bil centrum. Kan rekommendera till andra. Det där med vinterdäck tyckte jag var lite konstigt. Dyrt. Men fick 30 % billigare. Sen tyckte Fors gummiverkstad att jag skulle betala för byte av däck. Det har jag inte gjort och inte hört nåt heller. Lite olika budskap tror jag. Men o stort sett nöjd och bilen rullar. Trevlig jul från Anna-Lena Häll Järvsö. Läs mer

Pernilla P skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte bil.
    Tyvärr en som stod ute på plan så man fick en något felaktig bild av skicket. Men i övrigt är jag helt nöjd. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Pernilla P
    Hej Pernilla.
    Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre.

Bozena M skrev om Riddermark Bil Länna
    Jag köpte en Lexus och är mycket nöjd med Oliver bemötande och hans känst som jag har fått av Honom Läs mer

Kjell V skrev om Riddermark Bil Länna
    Mycket nöjd bra och trevlig säljare tillmötesgående. Det var en lugn skön avslappnad upplevelse att titta, provköra, handla bil hos dem. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Kjell V
    Hej Kjell.

Lars J skrev om Riddermark Bil Länna
    Fick problem med bilen på väg hem från Stockholm till Göteborg ring dom.det tog dom tag i med en gång lämnade in bilen på verkstad i Göteborg snabbt å smidigt Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Lars J
    Hej Lars.

Carlos M skrev om Riddermark Bil Länna
    köpte en bil , trevlig personal och hjälpsam , kan rekommenderas om ni letar efter en bil Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Carlos M
    Hej Carlos.

Eskani R skrev om Riddermark Bil Länna
    Hej!
    Hittils har har köpt två stycken bilar och båda gångerna Jag tog hem bilarna så fick jag krångel med bilarna. Den ena gången skulle vi få bildäcken på köpet vilket som jag fick betala 7000 kr men när jag kom hem undersökte jag däcken det visades i att dom var helt utslitna fällerna till däcken var helt slitna och därför känner jag mig väldigt lurad är Nej jag påpekade Det såg de att det var det enda jag kunde få fast jag hade fått betala för dem förstås. Sen vill jag göra en bilaffär med er igen på samma firma och den möte en personal kille som var väldigt otrevlig han var såpass otrevlig att han la på luren i örat på oss och därför kan jag tyvärr inte rekommendera er som kund för en annan kunde det var det jag ville ha sagt och bilarna som jag har köpt av er har jag dem inte kvar eftersom jag var tvär inte nöjd med dem Så nu har jag gjort affärer med en annan bilfirma och är mycket nöjd med den god jul Läs mer

Per-gustav A skrev om Riddermark Bil Länna
    Säljpersonal som ej tar sitt ansvar efter försäljning, och försäljningschefer som säger att de ska ringa upp men inte gör det. Oproffsigt bemötande. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Per-gustav A
    Hej Per-Gustav.
    Vad tråkigt att höra att det är det bemötandet du har fått från oss. Vill du kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se och förklara ditt ärende närmre så ska vi kika på detta?

Sven H skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi bytte in en Audi A4 emot en Volvo V60 kombi.

Personalen var trevlig och vi fick snabb hjälp. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Sven H
    Hej Sven.

Tove H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpt bil, allt funkade utmärkt, jag är nöjd :) Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Tove H
    Hej Tove.

Ümmü K skrev om Riddermark Bil Länna
    Mycket trevlig och hjälpsam personal. Man är nöjd och glad med bilköpet när man kör därifrån. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Ümmü K
    Hej Ummu.

Viktor A skrev om Riddermark Bil Länna
    Serviceminded, bra kunskaper. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Viktor A
    Hej Viktor.
    Vad kul att du är nöjd med oss, det gläds vi åt!

Daniel H skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte bil. Kundbemötandet var utmärkt man får den hjälp man behöver. Och utan tvekan har företaget väldigt bra bilar och rimliga priser. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Daniel H
    Hej Daniel.

Peter G skrev om Riddermark Bil Länna
    Hade lite problem med att få leverans av bilen. Men de löste det bra genom att jag fick ha en ersättnings bil under tiden som var betydligt nyare och finare. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Peter G
    Hej Peter.
    Tack för din recension. Vad bra att det löste sig. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se ifall ni undrar över något eller behöver hjälp. Varmt välkomna och ha en fin jul!
  • Niklas A

2019-12-17

Niklas A skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en mb 350 CDi-11
    Otroligt bra service
    Ett proffsigt företag som bryr sig om kunden. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Niklas A
    Hej Niklas.

Kemal Y skrev om Riddermark Bil Länna
    Ni måste sälja eran bilar med sommar och vinterdäck Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Kemal Y
    Hej Kemal.
    Tack för din recension. Vi har valt att sälja en uppsättning hjul separat efter kundens önskemål. Om ni vill veta mer kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Susanne S skrev om Riddermark Bil Länna
    Säljarna var ganska ointresserade av oss, vi fick vänta länge tills jag ifrågasatte om de ville sälja en bil eller inte. När de förstod att vi ville köpa en audi blev de tillmötesgående o trevliga. Strul från säljarens sida med pappersarbetet gjorde att det tog flera veckor innan allt var löst mellan banken o bilfirman. Men mest stressande var det nog för försäljaren... Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Susanne S
    Hej Susanne.
    Vad tråkigt att höra om detta. Vi hittar inte dig i vårt system, vill du kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se och förklara närmre samt inkomma med registreringsnummer så kan vi kika på detta?

Ellen K skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en Volvo V60 av Oliver Cautiller på Riddermark i Länna och jag är så himla nöjd med servicenivån och den kunnigheten som personalen besitter. Jag fick direkt svar på alla mina funderingar och säljaren tog sig all den tid jag behövde för att våga ta steget och köpa bilen. Oliver ringde tillochmed och stämde av med mig att jag var nöjd och att allt fungerade som det skulle efter några veckor!! Kommer alltid att köpa bil av Oliver i framtiden och jag rekommenderar starkt Riddermarks bil Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Ellen K
    Hej Ellen.
    Vad kul att du är nöjd med din bilaffär, det gläds vi åt!
    Beskriv gärna vad vi kunnat göra bättre för att förtjäna 5-stjärnor.
    Varmt välkomna och ha en fin jul!

Johan N skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte i princip en ny bil och då är det inte så mycket som kan gå fel. Den kvinnliga säljaren sa inga dumheter vilket andra bilförsäljare brukar göra. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Johan N
    Hej Johan.
    Vad kul att du är nöjd med din bilaffär, det gläds vi åt!
    Beskriv gärna vad vi kunnat göra bättre för att förtjäna 5-stjärnor.
    Varmt välkomna och ha en fin jul!
    2019-12-26 Johan N svarar Riddermark Bil
    Första kontakten var det som drog ner omdömet. Det var en "normal" begagnad bilförsäljare som direkt började prata en massa strunt som t.ex. att Jeep var allmänt välkända för att ha bättre kvalitet än Toyota. Jag var snubblande nära att säga tack och adjö där. Men så såg jag att de också hade en kvinnlig säljare och de brukar inte prata så mycket strunt utan lyssnar mer. Så jag tänkte att de få en chans till. Mitt antagande stämde och av henne köpte jag bilen.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Gustav L skrev om Riddermark Bil Länna
    Bra bemötande, snabb affär,
    Hälsningar Lena om Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Gustav L
    Hej Gustav.

Leif W skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en helt fantastisk begagnad Skoda av en lika fantastisk och trevlig försäljare. Affären gick väldigt snabbt och utan några problem. Bilen kändes som ny, trots sina modiga 12000 mil. Finns bara gott att säga om Riddermark bil i Länna. Tack för en bra genomförd affär. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Leif W
    Hej Leif.

Rita H skrev om Riddermark Bil Länna
    Väldigt bra service och seriösa säljare Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Rita H
    Hej Rita.
    Vad kul att du är nöjd med oss, det gläds vi åt!

Ann-sofie H skrev om Riddermark Bil Länna
    Allt fungerade bra med köpet, sedan har det fungerat under all kritik med vinterdäcken som vi köpte.
    Vid byte 1/12 var det helt fel däck, sedan efter klagomål skulle vi få ny däck. Sonen fick meddelande om att däcken fanns hos Meca i Huddinge. När han ringer om byte finns inga däck. Nu skulle de skickas IDAG 16/12. Jag förväntar mig att däckbytet kan ske senast i morgon 17/12. Verkligen URDÅLIGT!! Därför det dåliga betyget.
    Ann- Sofie Hagberg Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Ann-sofie H
    Hej Ann-Sofie.
    Tusen tack för din recension. Vad tråkigt att höra att det har blivit såhär.
    Vi har tagit ditt ärende vidare till vår kundservice för att se om vi kan hjälpa dig vidare. Du kommer då att bli kontaktad.
  • Milou E

2019-12-16

Milou E skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil. Blev jätte bra bemött av personalen. Jag kände mig trygg som köpare och fick bra information av kompetent säljare :)
    Skulle absolut köpa nästa bil på samma ställe samt verkligen rekommendera till mina vänner och familj 😃 Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Milou E
    Hej Milou.

Michael T skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en mb för 300,000kr och det stämde inte som det var sagt om bilens skick och historik. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Michael T
    Hej Michael.
    Vad tråkigt att höra att ni känner så. Jag kunde tyvärr inte hitta dig i vår databas, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Angela B skrev om Riddermark Bil Länna
    Bett om att bli kontaktad efter köp två gånger ingen har återkommit. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Angela B
    Hej Angela!

Niklas J skrev om Riddermark Bil Länna
    Opersonlig känsla av själva affären, säljaren stressig. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Niklas J
    Hej Niklas.
    Vad tråkigt att höra att du blev bemött på det sättet. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Carolina R skrev om Riddermark Bil Länna
    Vi köpte en bil som finansierades delvis med ett inbyte. Av en händelse upptäckte vi efter ett par månader att vår inbytesbil fortfarande var registrerad på oss. I kontakten med det lokala kontoret (Länna) och säljaren som sålt oss bilen fanns en hel del i övrigt att önska. Men så snart jag istället tog kontakt med huvudkontoret och ekonomichefen så löste det sig omedelbart med ersättning och ursäkt. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Carolina R
    Hej Carolina.
    Vad tråkigt att höra att det strulade till sig. Vad kul att det löste sig. Varmt välkomna åter och ha en fin jul!

Carolina S skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en bil, trevligt bemötande. Fick hjälp att åtgärda vissa fel på bilen. Hade fått riddermark rekomenderat och var nöjd med service och bötande på plats. Däremot var det struligare att t.ex få tag på vinterdäcken vi köpte i samma veva och då uppöevdes inte bemötandet som lika trevligt. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Carolina S
    Hej Carolina.
    Tusen tack för din recension. Vad kul att ni är nöjda. Vad tråkigt att det vart struligt att få tag på vinterhjul, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer. Varmt välkomna åter och ha en fin jul!

Emil E skrev om Riddermark Bil Länna
    jag köpte en Audi a4 avant
    Jag tyckte jag vart väldigt bra bemött
    hade inge speciella förväntningar, då jag ej hade handlat hos dom tidigare eller ens besökt en anläggning

sammanfattar min upplevelse väldigt bra!
    kunnig personal, trevlig, bra miljöer, kunniga Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Emil E
    Hej Emil.

Ulla G skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte lätt beg Nissan Qashqai den 12.10.2019. Bilen uppgavs ha sommardäck, men efter ett par veckor uppmärksammade vi att den uppgiften var fel. Däcken var odubbade vinterdäck. Ringde omedelbart Riddermarks som skulle beställa sommardäck att byta till. Ett par veckor senare ringde vi och fick veta att de inte kommit!??
    Vi har ringt ytterligare en gång och utlovades besked om byte snabbt, men veckorna går och vi hör inte något.
    Orimligt att det ska ta mer än två månader för en bilfirma att ta fram fyra nya däck - känns som de hoppas att vi ska ge upp kravet, men det gör vi självklart inte. Trist!
    I dagens läge varnar jag för Riddermarks istället för att som tidigare gett företaget goda rekommendationer. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Ulla G
    Hej Ulla.
    Vi ber om ursäkt att ni behövt vänta så länge. Jag kunde tyvärr inte hitta dig i vår databas, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Björn W skrev om Riddermark Bil Länna
    Köpte en NIssa X-Trail (bil)
    Mycket bra bemötande av säljaren.
    Affären gick smidigt.
    Lite sämre när det var ett lite problem med bilen, då var återkopplingen klart sämre. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Björn W
    Hej Björn.
    Vad kul att ni är nöjda med er bilaffär. Kontakta oss gärna på kundservice@iddermarkbil.se om ni fortfarande behöver hjälp. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Limogroup Sweden skrev om Riddermark Bil Länna
    Sämsta bilhandlaren.

Oseriöst tar inte ansvar, bilen defekt vid leverans med varningslampor som lös, detts var ej specade eller sagt till oss innan.
    Vnterdäcken som vi köpte passade inte. När vi väl försökte kontakta bilhandlaren svararde dom inte på telefon eller mail.
    Dom få gångerna som debsvarade, lovade man att ringa tillbaka men det gjorde man inte.
    Den dagen vi skulle hämta bilen hade man glömt bort oss och vi fick sitta vänta under tiden dom gjorde iordning papper och bilen.

Sammanfattningsvis köper ni något därifrån ha allt skriftligt för att undvika problem.
    Hämta aldrig ut bilen om ni upptäcker att något inte stämmer med det utlovade. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Limogroup Sweden

Weam A skrev om Riddermark Bil Länna
    Sålde en bil som var köpt hos Riddermark i slsgsta.
    Fick jättebra pris på min bil från de jämfört med andra bilfirmor.
    Killen var jätte trevlig och kunnig.
    De hade granti på bilen som visade att den hade nåt fel i backaxel. Jag kontaktade säljaren och han kopplade mig direkt till deras verkstad.
    De fixade bilen på en dag och allt gick på garanti!
    Jätttenöjd kund. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Weam A
    Hej Weam.
    Vad kul att du är nöjd med oss och att det löste sig, det gläds vi åt!

Fredrik G skrev om Riddermark Bil Länna
    Trevlig säljare som var kunnig och noggrann. Efter en månad gick tyvärr bilen sönder och har varit på verkstad längre än vad jag har haft den än så länge, men utöver det är jag väldigt nöjd med kontakten med dem på Riddermark Länna gällande allt. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Fredrik G
    Hej Fredrik.
    Vad tråkigt att höra om detta. Tyvärr så kunde jag inte hitta dig i vår databas, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Sydsverige Bilcenter skrev om Riddermark Bil Länna
    Varan var felaktig i beskrivning, funktion etc.
    Blev lovad att det skulle åtgärdas, har ändå fått stå med allt själv sen.
    Vägrar svara på ens sms, mail eller samtal.
    Säljaren i fråga vägrar hjälpa och hänvisar till ARN i efterhand.

Kommer då aldrig handla mer från Riddermark eller från Oliver i Länna. Läs mer
    2019-12-16 Riddermark Bil svarar Sydsverige Bilcenter
  • 2019-11-29

skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Efter servicekontroll så var mätarställningen åtgärdad, miltalen var sisådär. Däcken som såldes var ”bättre begagnade” mha inte i skick efter en säsong. Detta var inte övetenskommet vid köp. Vid köp ingick, som säljaren sa ”nya däck”. Så fördomar mot bilsäljare är bekräftade. Läs mer
    2019-12-02 Riddermark Bil svarar
    Hej!
    Då vi inte kan hitta dig i systemet så skicka gärna ett mail till oss på kundservice@riddermarkbil.se, så ska vi se om vi kan hjälpa dig.
    Önskar dig en trevlig dag!
  • 2019-10-20

Christer Mikael P skrev om Riddermark Bil Länna
    Bluffar totalt.. skryter om testar på 50 punkter.. testar ja... men gör inget åt problemen..varning! Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Christer Mikael P
    Hej Christer.
    Vad tråkigt att du är missnöjd! Vi testar alltid våra bilar, vi åtgärdar de problemen som påverkar bilens säkerhet och funktioner. Tveka inte på att höra av dig vid fler frågor!
    Ha en trevlig helg!
  • 2019-10-12

Ali Yousry Mohamed Y skrev om Riddermark Bil Länna
    Testar inte vad de säljer. Har köpt en V60 och efter tre veckor haft problem med trött batteri, helt slut bromsbelägg och dålig däck som måste bytas. Åtgärden kostade oss 7 tusen för ny batteri och bromsbeläggsbyte runt om. Riddermark svarade att garanti gäller inte för sådana problem även inom tre veckor. Har ni även testat bilen! Rekommenderar inte Riddermark. Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Ali Yousry Mohamed Y
    Hej Ali.
    Vi testar alltid alla våra bilar, det kan vara så att dessa problem uppstått i efterhand. Skicka gärna ett mail till oss på info@riddermarkbil.se så ska vi titta närmare på detta. Varmt välkomna åter och ha en trevlig helg!
  • Kristian L

2019-09-15

Kristian L skrev om Riddermark Bil Länna
    Trevlig ung säljare. Sen var det mest skit efter köpet. Snubben som har hand om garantier påstod att som köpare har man bara 1 vecka på sig att hitta dolda fel... 6 mån beg garanti gäller inte här... Trasig AC, automatådan strulade, framvagnsinställning def. Generatorn bytte de faktiskt på garantin jag köpte extra. Rekommenderas ej! Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Kristian L
    Hej Kristian!
    Otroligt tråkigt att höra! Vi beklagar detta!
    Har du möjlighet att skicka iväg ett mail till oss på info@riddermarkbil.se och berätta lite mer? Tveka inte på att höra av dig till oss vid fler frågor!
    Ha en trevlig helg!
  • Helena H

2019-08-06

Helena H skrev om Riddermark Bil Länna
    Bytte in en bil mot en annan här och det mesta som kunde gå fel gick fel.
    1:Gamla bilens kredit löstes inte som överenskommet så fick påminnelse på den skulden med upprepade samtal till RM och kreditbolaget som följd.
    2: Nya bilen blev ej påställd förrän efter 3:e samtalet m RM. (1v senare) Fördröjning på transportstyrelsen enl RM.
    3: Gamla krediten på nya bilen blev inte löst så ägarbytet gick inte igenom förrän efter ca 2 v.
    4: Ägarbytet på gamla sålda bilen gick inte heller igenom då krediten inte lösts av RM.
    5: En v efter köpet får jag papper på en bilförsäkring som jag tackat nej till. Utan ångerrätt.
    6: Sommardäcken vi köpt till skulle skickas till närmaste däckfirma. Efter tjat på säljaren får jag veta att dessa finns i Älvsjö. Närmaste däckfirma m samma namn finns på samma ort som bilen köptes.
    7: Dragkrok ska monteras enl ök m RM, får tjata om att få den monterad.
    8: Upptäcker efter ca 1 mån att bilen har obetald trängselavgifter från förra ägaren. När jag ringer för ca 20 gången till RM säger säljaren totalt oförstående: "Lugna ner dig! Du är allvarligt upprörd för att bilen har några hundralappar i skatteskuld?? "
    9: Servar bilen på auktoriserad verkstad och får då höra att fel drag har monterats på bilen och då det inte passat har man kapat det för att kunna montera det ändå!
    10: Förutom detta sa även säljaren att bilen var komplett men saknade både SD-kortet till navigationen och endast en nyckel till bilen medföljde. Inget som nämndes innan köpet var klart. Läs mer
    2019-11-08 Riddermark Bil svarar Helena H
    Hej Helena!
    Jätte tråkigt att läsa att ni haft dessa problem med bilen. Skicka gärna ett mail till oss på info@riddermarkbil.se så ska vi titta närmare på detta.
    Ha en super trevlig helg!
    Linus P gillar detta
  • 2019-07-01

Tina S skrev om Riddermark Bil Länna
    Snabbt och smidigt! Du får fundera, provköra och fundera igen. De guidar dig genom bilköpet. Absolut bästa kundbemötande. Lösningsfokuserat bemötande av mig som kund. Tack Osman! Läs mer
    2019-07-03 Riddermark Bil svarar Tina S
    Hej Tina! Tack för att du tog dig tiden att recensera oss här på Reco.
    Ha en fortsatt fin sommar och kör försiktigt. Så hoppas vi att vi ses igen! :-)

Nyckelvägen 2, 142 50 Skogås