Aktiv på Reco.se sedan 2017

Läs vad 130 kunder tycker om Bilförsäljning

• Roland J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Nu har jag satt punkt för äventyret att äga en bil köpt hos er. Efter blott tre veckor började problemen med en bil som dog på vägen helt utan förvarning.

Bilen har varit på verkstad i omgångar, sammanlagt i flera veckor. Den enda kompensation jag erhållit var en hyrbil i fyra dagar. Köpet är hävt och jag har fått mina pengar åter men först efter att jag själv var tvungen att vara extremt pådrivande. Var tvungen att tjata för att få tillbaka pengarna för bilen samt ersättning för bärgningskostnad.

Jag lyfte frågan om kompensation för den tid jag lagt ner och de risker det inneburit att äga en bil köpt hos er. Jag fick svar att det inte var möjligt. Verkstaden ni anlitade lyckades inte lösa felen men hade dessutom personal som var svåra att nå och jag uppfattade ett underliggande förakt för mig som kund när jag ringde och undrade hur det gick med bilen.

Säljaren har varit ok och skött sina åtaganden någorlunda (med undantag för att jag fått tjata för att få mina pengar åter). Men det faktum att ni sålt en usel bil till mig och att verkstaden ni anlitat får anses vara bilbranschens svar på Ullared, gör att skuggan ändå faller tungt på ert företag. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Roland J
    Hej Roland.
    Stort tack för att du tagit dig tiden att recensera oss.
    Vi har utrett ditt fall och sett var hanteringen brustit då vi vill undvika att någon skall uppleva sitt bilköp hos oss så som du beskriver det.
    Vi har definitivt hittat förbättringspunkter och är väldigt tacksamma för din recension.

Vi beklagar djupt att du upplevt både otur med bilen samt med hanteringen av ärendet.

Eftersom ditt ärende är avslutat kan vi inte hjälpa dig mer i det avseendet.
    Men har du minsta fråga eller fundering är du alltid välkommen att höra av dig.

Vi hoppas innerligt att du hittat en bil du är nöjd med och att du får en strålande fin sommar.
    Mvh Riddermark Bil.
  • Mahmoud A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Riktig bra bemötande! Duktiga och erfarna medarnatare. Läs mer
  • Vincent J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Mycket bra bemötande och bra service. Kunnig och trevlig personal. Jag är väldigt glad och lycklig över mitt köp Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Vincent J
    Hej Vincent,

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor.

• Ivana J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Vi fick man kan säga bra, den som personal har inte haft är kanske erfarenhet att förklara viktiga saker ännu mer bättre! Läs mer
  • Nils B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    trevligt bemötande i butiken men all info på bilen stämde inte och det hade dom reserverat sig för i kontraktet.sen gillar jag inte att dom körde 6 ggr genom biltullarna innan ägarbytet hade gått igenom Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Nils B
    Hej Nils,

Vi beklagar att du upplevt problem med bilens beskrivning.
    Bilen har transporterats körmässigt mellan några av våra butiker och därför kan det ha tillkommit tullavgifter.
    Dessa står givtevis vi för, om det är så att du mottagit faktura för dessa.

• Robin L
    Robin L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Vi hade kontakt med Naim Belek på Riddermark Bil i Länna. Fick syn på en bil som skulle passa våra behov för veckohandling och diverse resor ut mot skogstätare områden. Affären var ärlig och gynnsam för båda parter. Naim gav oss ett trevligt, lyhört intryck. Han besvarade våra frågor och vi är idag glada bilägare. Läs mer
  • Tidaholmspastorat T skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Vänlig O trevlig personal. Något omständigt när ordinarie säljare var sjuk vid avslutet av affären. Reklamation har fungerat ok hittills, men är ej avslutad. Vi tecknade inte avtal med extern försäkring, då detta inte täcker de reklamationer man vanligtvis gör, enligt tidigare erfarenheter. Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Första intrycket var att alla var trevliga och sympatiska. "Min" säljare var trevlig och tillmötesgående men stressad. Jag var tacksam att affären gick att lösa en Söndag.
    Men värre var att det inte gjordes något ägarbyte på nya bilen, och dessutom var den anställd, så jag åkte hem olagligt. Jag fick ringa tillbaka och se till att det blev gjort.
    Inbytesbilen stod i min ägo ytterligare några dagar till, så det fick jag också ringa tillbaka och se till att det blev gjort.
    Trevlig personal överlag annars. Ny affär i framtiden? Nej. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Peter J
    Hej Peter, tack för din recension.

Vi värdesätter din feedback högt och informerar berörda parter för att kunna förbättra vår service.
    Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt och att du återkommer om du har några frågor.

• Faruk G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    bästa personal och fick bästa bill Läs mer
  • Marko G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Länna
    Bra säljare/ fel på bilen som löstes på ett bra dätt, struligt med försäkringen tjvärr Läs mer