Riddermark Bil Slagsta

Fågelviksvägen 9, 145 53 Norsborg — Visa karta

Välkommen till oss på Riddermark Bil Slagsta. Vi är en bilfirma som sedan år 2007 hjälpt både privatkunder och företag med att avyttra gamla bilar och att köpa nya.

Våra bilar har en tidigare historia som tjänstebilar eller företagsbilar, och därför kan du få tillgång till bra servicehistorik. Bilarna har oftast haft endast en ägare tidigare och tagits hand om mycket bra. Därför kan du som kund både hitta en bil i gott skick och till ett bra pris.

Låter det intressant? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Våra experter hjälper dig gärna med att lägga upp en plan för att värdera din befintliga bil eller genomföra ett helt nytt köp!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 339 kunder tycker om Riddermark Bil Slagsta

• 2020-01-07

Dennis T skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Börjar med att säga aldrig igen. Trevligt bemötande vid försäljning (alla vill väl sälja) men sen gick det utför

1. Bilen var vid lite närmare koll ganska dåligt rekondad. matta instrumentpaneler av något medel och däcken var nog knappt lagliga som satt på vid försäljning samt fönsterhissen höll på att ge upp (tvungen att bytas).
    2. När man kommer överens om en sak t.ex. jag ringer imorgon, då ringer man.Visst man kan glömma 1 gång men man glömmer inte 2:a eller 5:e gången.

absolut sämsta bemötandet jag vart med om gällande eftermarknad. jag som kund behöver ringa ca 7ggr då ingen ringer upp som dom lovat. Sa ordagrant att sätt gärna upp ett A3 papper på din kollegas skärm att ringa mig efter 4:a missade uppringningar. Ringde någon? Svar nej

Avtalade om nya bakdäck som skulle sättas på om jag skulle köpa bilen. (tid för detta var inte lätt att få återkoppling på och fabrikatet på nya bakdäcken som sattes på var "Linglong"

Hade inte ens tagit emot pengar för att sätta på dom.
    är man så fixerad att tjäna 500:- istället för att sätta på ett par någorlunda bra däck? skamligt.
    Sammanfattningsvis: jag kommer aldrig gå in på riddermark igen Läs mer
    2020-01-27 Riddermark Bil svarar Dennis T
    Hej Dennis!
    Tråkigt att höra att du inte är nöjd med oss. Har du varit i kontakt med vår kundservice? Om inte, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på ditt ärende.
  • 2020-01-07

Joakim T skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Golf 1,4 2014. Fint skick, har funkat utan problem i 6 mån. Bra säljare, fick jämföra vissa detaljer som jag undrade över på hans privata Golf. Bra pris på försäkring första halvåret och enkel finansiering. Har inte haft behov av kontakt efter köpet. Läs mer
    2020-01-29 Riddermark Bil svarar Joakim T
    Hej Joakim!
    Vad roligt att du är nöjd med din Golf, det gläds vi åt. Berätta gärna vad vi hade kunnat göra bättre för att förtjäna fullpott, vi vill alltid bli bättre.
    Ha en fortsatt bra vecka, varmt välkommen åter! :-)
  • 2020-01-06

- Inga problem
    Jag kan absolut rekommendera Riddermarks Bil Läs mer
    2020-01-27 Riddermark Bil svarar TOBBE S
    Hej Tobbe!
    Roligt att höra att du är nöjd med oss och att ditt bilköp gick smidigt.
    Ha en fortsatt fin dag, och varmt välkommen åter!
  • 2020-01-04

JENNIE S skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en Audi för en vecka sen, har aldrig varit så nöjd med ett bilköp tidigare.
    Väldigt bra service av min säljare Johan.
    När jag hade hittat en bil som fanns på en annan anläggning tog det endast en timme för att få bilen till Slagsta för att göra klart affären.
    Jag kommer rekommendera Riddermark bil och Slagsta när någon i min närhet ska byta bil. Läs mer
    2020-01-27 Riddermark Bil svarar JENNIE S
    Hej Jennie!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med oss och din Audi, det gläds vi åt.
    Varmt välkommen åter, ha en super dag! :-)
  • 2020-01-04

Celine L skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en bil för andra gången av Riddermark och möttes av en säljare som inte lyssnade, la in garanti trots att jag tackade nej, stressade genom köp och var endast intresserad av att tjäna pengar och få god provision. Har aldrig varit med om en säljare som missat så mycket heller. Kommer aldrig handla där igen och fortsätter sprida mina upplevelser med folk jag möter. Försökte få företaget att rätta till alla säljarens misstag, men fick inget gensvar alls. Aldrig varit med om liknande!! Ska ta kontakt med ombudsman så fort jag klarar av att ta tag i det igen. Läs mer
    2020-01-04 Riddermark Bil svarar Celine L
    Hej Celine!
    Vad tråkigt att höra att det har blivit ett missförstånd. Vill du vara vänlig att kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se och inkom gärna med registreringsnummer så ska vi kika närmre på ditt ärende.
  • 2020-01-03

Lars H skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Bilen har sedan köpet visat Motorlampa då och då.
    Det visar sig att felet beror på tändspolarna. Detta omfattas inte av garantin jag blev rekommenderad. Och säljaren har varit ovillig att hjälpa mig att åtgärda felet.
    Jag är milt sagt missnöjd. Läs mer
    2020-01-03 Riddermark Bil svarar Lars H
    Hej Lars!
    Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika närmre på detta.
    Ha en fin helg! :-)
  • 2019-12-22

Gerd H skrev om Riddermark Bil Slagsta
    nöjd.med köpet. fint bemötande. god service. Läs mer
    2019-12-22 Riddermark Bil svarar Gerd H
    Hej Gerd!
    Vad roligt att du är nöjd :-)
    Önskar dig en trevlig jul!

Iris W skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Jag köpte en BMW 1 serie x-drive. Hade redan bestämt mig för modell och det var viktigt med x-drive. Är nöjd med bemötandet och hjälpen jag fick. Läs mer
    2019-12-21 Riddermark Bil svarar Iris W
    Hej Iris!
    Vad kul att höra att du är nöjd, det gläds vi åt. Förklara gärna vad vi hade kunnat göra för att få fullpott :-)
    Önskar dig en riktigt fin jul!

Joakim B skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Sämst. Jätte mycket problem med bilen och fick ingen hjälp har tjatat å tjatat å sen gav jag upp tyvärr Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Joakim B
    Hej Joakim.
    Vad tråkigt att höra att du fått problem. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Johan K skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte begagnad bil.
    Bra bemötande på plats. Besviken i efterhand när motorlampan tänds efter sex veckor o det visar sig att det finns 5-6 felkoder när de kopplar in diagnosverktyget. Inget de kan göra något åt enligt Riddermark då garantin bara gäller ett månad. Inte heller den extra garantin (som köptes genom Riddermark) täckte aktuellt fel.
    Känns inte som om bilen var genomgången o kommer inte köpa någon bil därifrån igen.
    Förväntningarna jag hade, vilket är anledningen till att åtminstone jag handlar på firma, är att bilen är genomgången o ska vara skapligt bekymmersfri betydligt längre än sex veckor. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Johan K
    Hej Johan.
    Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta.

Sofia F skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte bil. Ogillade att det var en brevidbuisness med däck. Fick olika bud om priser på att få med vinterdäck olika dagar och olika säljare. Ena dagen 30% på nya däck om jag beställde vid käpet andra dagen förhandling och skulle vara glad med ett " så bra pris på däck" som jag "förhandlade" mej till, var 20% lägre än utgångspriset... Alltså ingen förhandlingsmån bara dribblande med siffror på redan dyra däck som man ju måste ha. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Sofia F
    Hej Sofia.
    Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre.

Ann L skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Blev väldigt bra bemött vid köp av begagnad bil. Bra information och snabb service. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Ann L
    Hej Ann.
  • Hans-olov L

2019-12-20

Hans-olov L skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Jag sökte en Volvo v60 som jag såg på Blocket. När vi besökte bilfirman så blev vi bemötta av en trevlig säljare.
    Vi fick provköra och vi var nöjds med den bil vi tittade på.
    Den var rekondad och fin.
    Efter lite diskutionrr om pris så kom vi överens och det blev affär .
    Vi har nu haft bilen i 7veckot och kört
    250 mil utan problem så vi är nöjda.
    Vi fick ett bra intryck av bilfirman och trevliga säljare .👍😃 Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Hans-olov L
    Hej Hans-olov.

Jazmin J skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en bil som hade ny bytta broms belägg efter 2 dagar så fick jag upp på skärmen att bilen behöver in på verkstads för slitna broms belägg😡 Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Jazmin J
    Hej Jazmin.
    Vad tråkigt att höra om detta. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Carina J skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Allt var bra och alla så trevliga och bemötandet superbra. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Carina J
    Hej Carina.

Kari O skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en Volvo XC 60 -17, en del missar i informationen om att detta fordon har varit inblandat i en kollision samt dåligt recond. Svårt att få tag på försäljaren Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Kari O
    Hej Kari.

Bengt O skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Trevlig och hjälpsam personal.
    Tyvärr blev det fel på bilen direkt efter köp men det ordande dom utan problem.
    Problemet är inte helt ur världen men det felsöks.

Rekommenderar! Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Bengt O
    Hej Bengt.

Linda S skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Jag köpte en begagnad Kia och fick väldens trevligaste och engagerade säljare Anders. Han hjälpte mig ta beslut och lyssnade in mina önskemål och begränsningar med stor ödmjukhet och värme! Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Linda S
    Hej Linda.

Heinz M skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Bmwx1,2016,Erb888, har fått FEL pappet på den bilen jag sålde! Ringt 2 x och påmint om det, har inte fått hjälp än! Bilen hade några små fel som jag fick snabbt hjälp med. Bra bemötande och trevlig säljare Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Heinz M
    Hej Heinz.

Hans A skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Bra,
    Bil,
    Bra personal
    Viste vad jag skulle ha,
    Efter 3 v ok,
    Något så där, Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Hans A
    Hej Hans!
    Vad roligt att höra att du är nöjd, det gläds vi åt.
    Ha en fin jul & ett gott nytt år!

Martina W skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en Kia Sorento. Hade skeva skivor bak men det löste vi tillsammans genom att Riddermark betalade en stor del av kostnaden för att byta skivorna. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Martina W
    Hej Martina!
    Vad skönt att det löste sig, hoppas ni är nöjda i övrigt.
    Önskar er en god jul och ett gott nytt år!

Leif N skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte beg. Bil. Bra service vid köpet. Företaget levde upp till mina förväntningar till nittio procent. Positiv upplevelse. Säljaren bra att ha att göra med. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Leif N

Bra bemötande. Jag är jättenöjd med bilen. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Ardian A
    Hej Ardian.

Per M skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en V90, bra bemötande dock erbjöds 5000:- för inbytesbil som jag fick 32000:- för på ViKöperDinBil
    Bra service. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Per M
    Hej Per.

Klaus K skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en bil på distans med leverans till min hemort. Varken säljarens beskrivning av varan, eller deras testprotokoll, som mailades mig, stämde överens med bilen som levererades. Säljaren var onåbar en längre tid, fick sedan kontakt en kort tid, och sedan slutade hen. Kontaktade därefter anläggningen direkt, vilka såg till att garantiavdelningen omedelbart tog kontakt med mig. Nu har jag blivit lovad att mina synpunkter skall åtgärdas, men detta har åsamkat mig mycket besvär och tid.

Mina förväntningar är att varan jag beställer, skall, i stort leva upp till den skriftliga och muntliga beskrivningen. Här talar vi dock om ett antal stora fel, som även en icke bilkunnig hade upptäckt utan större ansträngning. Jag är mycket missnöjd med varan jag fått, men är, än så länge, nöjd med de insatser man ämnar sätta in för åtgärd kring bristerna. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Klaus K
    Hej Klaus.

Marcus D skrev om Riddermark Bil Slagsta
    köpt en bil blev bra bemött, förväntningarna var höga eftersom ni påstog att ni besiktar av bilarna innan, trots det hade man missat att bagagerumshållaren var trasig som ni fick byta, man hade missat att det saknades täcklock som skulle sitta i kofångaren som ni fick beställa som dessutom kom i fel färg. mm. lite för många småfel som ni borde ha kunnat åtgärda innan.

sen kom det stora felet på bilen, något motor problem som har gjort att bilen nu varit inne på lagning 3 veckor. vilket ni även där borde ha sett på besiktning eftersom ni läser av felkoder. ni har hanterat det ok tycker jag med hyrbil etc. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Marcus D
    Hej Marcus.

Andreas W skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Vi löste en dispyt kring köpet på ett acceptabelt sätt. Jag fick den hjälp jag behövde. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Andreas W
    Hej Andreas!
    Vad skönt att höra att det löste sig och att du fick hjälp.
    Önskar dig en god jul & ett gott nytt år!

Daniel M skrev om Riddermark Bil Slagsta
    86mån a55kr fakturaavgift, ganska saftigt.
    Går inte att välja bort endast ändra till autogiro, då blir det 39kr/mån i 86mån Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Daniel M
    Hej Daniel.

Soili D skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Volvo XC70 i väldigt fint skick. Personalen trevlig. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Soili D
    Hej Soili.

Magnus M skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Jag gjorde ett inbyte av min gamla bil och köpte en annan. Jag blev väldigt väl bemött och tycker att servicen var toppen. Värderingen av de båda bilarna kändes proffesionell. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Magnus M
    Hej Magnus.
  • David E

2019-12-19

David E skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Väldigt bra bemötande och hjälpsam säljare som till och med stannade kvar nästan två timmar efter stängning på en söndag så att vi fick med oss rätt bil hem redan den dagen vi kom för att kolla på olika alternativ. Strålande!👍 Läs mer

Nobar A skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en BMW 320d
    Blev bemött på ett väldigt bra sätt och trevligt. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Nobar A
    Hej Nobar!
    Grattis till din BMW, vad roligt att höra att du är nöjd med oss.
    Önskar dig en god jul & ett gott nytt år! :-)

Laura B skrev om Riddermark Bil Slagsta
    BMW 318 GT 2017 manual - bra pris och bra service. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Laura B
    Hej Laura.

Karin H skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Bra bemötande och korrekt information om bilen jag köpte. Saknade dock sommardäck och att däcktryckslampan inte var korrigerad. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Karin H
    Hej Karin.

Sophia T skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en Bmw 520
    Mycket väl bemött då jag ringde och fick bra support. La en handpenning och preliminärbokade via telefon och Mail. Var lite nervöst då jag tog tåget från Gbg till Stockholm, men superb guidning i hur jag skulle ta mig till Fittja T-banestatioboch blev upphämtad där personligen av säljaren i bilen jag skulle köpa utan väntetid! Mycket bra bemötande vad gäller köp av vinterdäck oxå. De såg till att jag fick exakt det jag ville ha och skickade till Vianor Billdal ( nära hemmet).
    Supernöjd! Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Sophia T
    Hej Sophia.
  • Philip E

2019-12-18

Philip E skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en Audi! Blev väldigt positivt bemött från en strålande personal mer än nöjd! Tack! Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Philip E
    Hej Philip.

Mohammad S skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Man får inte alls info samt problem i bilen Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Mohammad S
    Hej Mohammad.

Maria W skrev om Riddermark Bil Slagsta
    En äldre BMW 07, sen var det fel på kylaren, då fick jag åka till handen. Vilket var lite långt för mig. Men det löste sig till sist. Så riddemarks bil är det inget fel på. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Maria W
    Hej Maria.

Susanne H skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Då jag var väl förberedd på vad jag tänkte mig som min nästa BMW i kombination med säljarens information och tillmötesgående, så blev det en väldigt lyckad affär. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Susanne H
    Hej Susanne.

Ulla F skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Dålig service ang tillbehör, fick vinterdäck som måste makuleras omgående?
    Höll inte överenskommelser mm
    Mycket tveksamt om jag kommer att anlita dem igen Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Ulla F
    Hej Ulla.

Jens H skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Bilens bromsar satt inte fast. Delar av bromsarna var i så pass dåligt skick att de behövde bytas. Det saknades också fasta delar på bilen. Servicebok och bogseröglan saknades. Fick löfte om hjälp att åtgärda samt ersättning. Fick både köpa delar, boka verkstad och betala nästan allt själv. Bilen är hel nu men det kostade mig mycket tid och en del pengar.
    Fick aldrig någon direkt hjälp eller ekonomisk ersättning i slutändan trots löfte om detta. Försäljare slutade svara på mina sms.
    Bromsoket som hängde löst var direkt farligt vilket gjorde bilen okörbar tills det var åtgärdat. Riddermark tog min bil i inbyte. Allting på min gamla bil var väl omhändertaget, servat och fungerande. Ingen direkt rolig upplevelse. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Jens H
    Hej Jens.

Viktoria G skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Trevlig säljare med bra service! Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Viktoria G
    Hej Viktoria.

Lars S skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte en bil. Allt gick väldigt fort då vi såg den på nätet när vi var utomlands. Så vi reserverade den och hade då, mer eller mindre, redan köpt den kände vi. Därför missade vi att ställa vissa frågor. Det jag hade önskat av säljaren var lite mer om just denna bil. Men på det stora hela nöjd. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Lars S
    Hej Lars.

Nylin Bygg Och Schakt skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köpte drömbilen i Slagsta. Blev utmärkt bemött av trevlig säljare. Allt var färdigt vid leverans enligt ök. Det var andra bilen i hushållet från Riddermarks och jag ser fram emot fler fina bilar i framtiden !! Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Nylin Bygg Och Schakt
    Hej.

Salah T skrev om Riddermark Bil Slagsta
    - Köpte en bil.
    - Blev alltid väl bemött av företaget.
    - Har förväntat mig mer service efter köpet.
    - Nöjd. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Salah T
    Hej Salah.

Karim A skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Bra och trevlig säljare mycket hjälpsamma Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Karim A
    Hej Karim.
  • Jan-erik A

2019-12-17

Jan-erik A skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Proffsigt bemötande och ett stort urval av bilar! Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Jan-erik A
    Hej Jan-Erik!
    Vad glada vi blir att du är nöjd med oss.
    Varmt välkommen åter, god jul!

Håkan Ö skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Köp av begagnad bil ,blev bra bemött av säljare fick en del ändringar gjorda och en rabatt ,är nöjd med köpet. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Håkan Ö
    Hej Håkan.

Peter E skrev om Riddermark Bil Slagsta
    BMW 535d

Bilen är toppen, men bemötande och service var inte i förväntad nivå.
    Har innan bokat säljare att hjälpa till då vi är intresserade av många olika bilar och behöver expertstödet kring för och nackdelar, utrustningspaket mm, men fick i stort inget stöd alls.
    Påpekade detta via mail till anläggningschefen som inte ens svarar.

Riddermark i Barkarby gav de jag talade med en helt annan närvaro och kompetens än BMW.centret i Sätra. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Peter E
    Hej Peter.

Veronica M skrev om Riddermark Bil Slagsta
    Jag köpte en Volvo C30 först men den hade inte isofix som det stod i annonsen men fick super bra hjälpa av Patricia för att lösa problemet. Åkte därifrån med en Mini Cooper och kunde inte vara lyckligare. Så först var jag riktigt missnöjd med efter lite vändningar så är jag supernöjd. Patricia gjorde ett super bra jobb och är så glad att hon var min säljare. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Veronica M
    Hej Veronica.