Bilförsäljning

Måttbandsvägen 3a
187 11 Täby — Visa karta

Läs vad 282 kunder tycker om Bilförsäljning

• Alice D skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra och trevligt bemötande gjorde allt till belåtenhet! Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Alice D
    Hej Alice!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Det gläder oss att du är nöjd!

Tveka inte på att höra av dig om du ar frågor eller funderingar.

• Fadi S
    Fadi S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Sämsta bilaffär aldrig mer sista gång att köpa bil frånriddermark det var inte roligt jag köpte bilen med tvung nästan och jag är inte njöd med bilen jag ska inte ha kvar den och säljare vill ha -25000 redan efter dag 1 till och med innan jag hämtar bilen och innan skriver under köpt vill jag hävda köpet och säljare var sur och sa alt eller inget att -25000 om jag inte köper bilen ni lura folk så köpte jag bilen för att inte blir stor summa ni bodde skämmas ingen bilhandlare som gör så bara för att ni vill bara bli av med en bil som ble såld på länge ca 6 månader och ni vill tvinga folk och bilen kostar 149000 kr och har kaffe fläkor på golvet och jag är kund som köpte 2bilar före detta och blev behandlat på det här sättet nu blir det sista Läs mer
  • Tobias E
    Tobias E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Mycket dåligt !! Ingen på plats vid avtalad tid... dolda priser mot vad som visades på blocket!! Efter köpet saknades servicebok och efter 3 mejl och 2 samtal har det inte kommit något än!!! Inget jag rekommenderar!! Läs mer
    2018-03-09 Riddermark Bil svarar Tobias E
    Hej Tobias!

Stort tack för din recension. Vad bra att du kontaktar oss så att vi kan se varför du inte fått hjälp.
    Vi kan tyvärr inte hitta dig via ditt namn i vår kundbas i Täby? Vi kan därför inte kontakta dig och heller inte se vilken bil det gäller.

Vänligen maila till info@riddermarkbil.se så snart du kan så att vi får en chans att ställa allt till rätta.
  • Ihab J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Nice ................................ Läs mer
  • Jakop G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Snabbt lätt och kändes pålitligt.
    Sen är det ju bilförsäljare så man får ju va lite me. Men överlag helt ok. Läs mer
    2018-03-02 Riddermark Bil svarar Jakop G
    Hej Jacop!

Tack för din recension. Visst har du som köpare ett visst ansvar (undersökningsplikt) att se till att bilen du köper motsvarar just dina förväntningar. Kul att du överlag är nöjd!

Mvh, Riddermark Bil
  • Richard B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Perfekt bemötande och bra och smidig service Läs mer
  • Fredrik C skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande hos hjälpsamma säljare. Smidigt och snabbt. Tummen upp. Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Fredrik C
    Hej Fredric!

Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss!
    Vi hoppas att du får många trevliga mil i din nya bil, och att du hör av dig till oss vid minsta fundering.

Varmt välkommen åter!
  • Daniel H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande och kontakt. Betyget dras ner av att det finns brister i kommunikationen rörande tillval av försäkringar osv. Försäkring tecknad i mitt namn utan att jag lämnat samtycke. Dåligt att man förväntas skicka med sommardäck vid inbytesbil men man får köpa till dessa till den nya bilen man köpt Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Daniel H
    Hej Daniel!

Vad tråkigt att du inte är nöjd med vår service. Vi gläds åt att du tagit dig tiden att recensera oss så att vi får en chans att förbättra oss kring de punkter du påpekar.
    Försäkringen du fått är enligt din försäljare enligt överenskommelse, beklagligt nog måste där skett ett missförstånd om du inte gett samtycke till den? Kontakta oss på info@riddermarkbil.se om du vill ha råd eller hjälp med den.

Vi kan inte kräva att du som privatperson lämnar med dina extra-däck vid en försäljning med de flesta av våra kunder gör det ändå eftersom de anser att smidigheten är betydande för affären och därmed vill de inte behöva sälja sina sommardäck separat.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt? Och att du kontaktar oss direkt vid några frågor eller funderingar.
  • Kirsi I skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Helt enkelt väldigt bra..det lilla felen vi upptäckte på bilen var åtgärdat i stort sett på en gång.haha och en farligt bra försäljare i positiv mening. Läs mer
  • Michael B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra personal, hjälpsamma och vi ordnade allt på plats vid leverans av billen.
    Sommardäcken kom som avtalat till närmaste Euromaster inom en vecka !
    Smidigt och enkelt

Michael Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Michael B
    Hej Michael!

Vad roligt att du är nöjd med din bilaffär hos oss!
    Att även däckaffären funkar precis som den skall gläder oss. Inget är roligare än att ha nöjda kunder.

Stort lycka till med din nya bil, och kör försiktigt! Du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss.
  • Fredrik D skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande, bra bil, även bra bemötande vid klagomål efter köp (batteri svagt), fick verkstadsbesök betalat direkt utan några problem. Läs mer
  • Abdul A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    jag fick bara skit bil körde nästan en mil sendan fick fel på bilen
    Förlorat mycket pengar på ground av det konde inte jobba en vecka Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Abdul A
    Hej Abdul!

Vi beklagar att du fått problem med din bil. Vi tog in bilen på åtgärd direkt när du kontaktade oss och vår verkstad lagade felet på vår bekostnad på snabbast möjliga sätt.
    Tyvärr kan vi inte hjälpa till med lånebil i dessa fall varför vi alltid rekommenderar våra kunder att ha hyrbil intecknad i sin försäkring för att vara säker på att man kan ta sig till jobbet trots oförutsedda fordonsproblem.

Vi hoppas att du trots en dålig start är nöjd med bilen i dagsläget och den snabba hjälp du fick av oss på plats.
    Om du har fler frågor kan du alltid kontakta oss.

Stor tack för din recension,
  • Stefan A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Skräpföretag som inte håller sitt ord Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Stefan A
    Hej Stefan!

Dina reservdelar som vi lovat att bekosta är beställda sedan länge.
    Tyvärr har de varit restade hos generalagenten varav leveranstiden varit mycket längre än väntat. Vi önskar att vi kunnat göra något åt det men har likt dig bara kunnat vänta på leverans.
    Bilen har utan problem gått att använda även utan dessa delar, vilket känns betryggande.

Vi hoppas att du inom kort har fått bägge de delar vi beställt och betalat åt dig.

• Jan F
    Jan F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag känner mig lite lurad.
    Sommardäck ingick inte, de fick jag betala extra för.
    Jag blev nästan tvingad att ta en extra försäkring fast jag sa att jag inte ville ha den, det var en sorts extra motorförsäkring som kostar 3000 kr/år.
    Jag tog ett billån och lovades en ränta, döm om min förvåning när räntan var en annan. Den mycket unge försäljaren sa inget om detta. Räntan höjdes alltså med 33%.
    Sen körde försäljaren med det gamla tricket: jag ska ringa chefen och fråga om jag får genomföra affären...
    Riddermarks bil är inte helt seriösa tycker jag. Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Jan F
    Hej Jan!

Du verkar ha kommit överens med din försäljare om vilken budget du hade ang. extra garantier och där har säljaren hittat en lösning för att kunna möta dina önskemål.

Vi har kontrollerat räntan med både försäljare och den bank som innehar lånet och allt verkar vara i sin ordning. Vi hittar med andra ord inte den beskrivna höjningen i något kontrakt. Om räntan är felaktig - vänligen kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan se vad som är fel. Kan det vara så att det blev fel initialt men att detta korrigerades på plats?

Våra försäljare har p.g.a. våra låga vinstmarginaler inte mandat att sänka/höja räntor eller ge rabatter på det sättet som många kunder förväntar sig. Vi kräver därför av våra försäljare att de har godkänt av sin närmaste chef på denna typ av korrigeringar och rabatter.

Vi tackar djupt för ditt förtroende och hoppas att du trots dina synpunkter är nöjd med din bil.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar!

• Magnus G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Trevlig och hjälpsam personal. Jättebra service hela vägen. Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Magnus G
    Stort tack för din recension Magnus! Vad kul att du är nöjd.

Hör av dig om vi kan vara till hjälp, och varmt välkommen åter!
  • Daniel I skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Köpte en mini countryman, säljaren lovade att tvätta bilen inför hämtning, hämtade bilen ett par dagar efter köpet och bilen var inte tvättad, säljaren var mest intresserad av att sälja olika försäkringar till bilen... Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Daniel I
    Hej Daniel!

Vad tråkigt att du inte upplevt bra service hos oss.
    Tyvärr var vi underbemannade under de dagar du besökte oss och bilarna tvättas alltid för hand. Vi hade därför inte hunnit tvätta bilen inför leveransen. Vi tackar därför för ert tålamod eftersom vi kunde tvätta bilen på plats när ni kom - för att kunna leverera en nytvättad bil enligt ö.k.

Vi tackar för förtroendet och har givetvis framfört er åsikt till berörda parter för att kunna undvika att det händer igen.

Stort lycka till med bilen, och tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.
    / Riddermark Bil
  • Granskog C skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Väldigt dålig teknisk kunskap om bilen.
    Också en alldeles för nonchalant och aggressiv försäljningsteknik, alltså också dålig enligt mej! Kom inte ut och visade bilen när jag skulle provköra..

Överlag värkar ni ha rättvisa priser på bilarna, men ni får nog jobba på servicen den är inte bra! Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Granskog C
    Hej!

Stort tack för att ni tog er tiden att recensera oss.
    Vi beklagar att ni upplevt dålig service i en av våra butiker. Er kritik är värdefull för oss och vi har framfört den till ansvarig säljare för att se hur vi kan förbättra servicen framleds.

Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor,
  • Charbel S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Mycket trevlig säljare och bemötande.
    Tyvärr har man fullagat lacken på bilen på ett flertal ställen och efter det polerat bilen så ögat blir lurat.

Men vid första tvätten efter köpet ramlade fullagningarna av, vilket gett ett extremt fult fesultat. Läs mer
    2018-03-08 Riddermark Bil svarar Charbel S
    Hej Charbel!

Du kontaktade aldrig din försäljare ang. detta. Var vänlig kontakta honom för att se hur vi kan hjälpa dig med ärendet. Vi vill alltid veta om man upplever fel med sin bil så att vi kan vara till hjälp för våra kunder.

• Emelie B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Väldigt trevliga och tillmötesgående.
    Hade lite problem med bilen när jag kom hem med den men hörde av mig och jag fick jättebra hjälp och det var inga konstigheter! Läs mer
  • Andreas F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Snabbt o rakt bemötande , det vi kom överens om via telefon hölls när jag väl var på plats Läs mer
    2017-11-29 Riddermark Bil svarar Andreas F
    Hej Andreas! Tack för din recension.

• Linda K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande, kompetent personal, snabb affär. Väldigt smidigt! Läs mer
  • tommy s skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Professionellt och förtroendeingivande.
    Rak dialog utan alltför mycket säljbabbel. Läs mer
  • Peter G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra och kunnig personal. Smidig affär Läs mer
  • Ilkka P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Hej!

Jag är nöjd med min bilaffär. Vänligt och hjälpsam på alla sätt. Läs mer
    2017-11-30 Riddermark Bil svarar Ilkka P
    Hej Ilkka!

Tack för recensionen. Vad roligt att du är nöjd!
    Tveka inte på att höra av dig om vi kan hjälpa till med något.

• Sophie N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Det var trevlig bemötande och väldigt hjälpsamma. Läs mer
  • Mats J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Personal bra.
    Smidigt bilköp
    Tyvärr upptäcktes senare efter genomfört köp, att spec på bil inte stämde med vad som skrevs i annons.
    Då svarar dom inte!. Läs mer
  • Peter N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Kanon 👍 mycket bra personal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Jonas H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Hej.
    Jag svarade på en likadan enkät igår! Och då hade jag haft lite trubbel med mina vinterdäck. Men det löste sig efter kontakt med en säljare på Riddemarks i Arningen. Och nu väntar jag på att få ersättningen som utlovats för mina utlägg.
    Det var bra! Och all heder åt Alexander som hjälpte mig.
    Dock har jag mailat tidigare till den säljaren, Jonathan, som sålde bilen till mig, men utan framgång.
    Min fråga då var angående hur det går till med vinterdäcken. Och om jag kommer bli kontaktad av Euromaster osv... jag hittade svaret själv i kontraktet, så det var inte hela världen.
    Jag frågade då också om det fanns något insynskydd som följde med bilen, att täcka själva bagageutrymmet, kanske tillsammans med ett lastgaller. Men det har jag inte fått svar på.
    Skulle ju kunnat tro att det följde med om det funnits ett till bilen, men det saknas som den står nu.

Annars nöjd // Jonas Hermanson
    070 313 93 85 Läs mer
  • Lazaros P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Snabba svar och jättebra bemötande. Alltid de bästa bilarna i lager Läs mer
  • Mohammedsamer A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag kände att jag befinner mig på ett rätt säkert ställe. Läs mer
  • Mahdi F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag köpde Bill 67000kr utan Reservdäck
    Utan däck nyckel
    Utan vinter däck
    Med trasig bil nycklar Läs mer
    2017-11-14 Riddermark Bil svarar Mahdi F
    Hej Mahdi!
    Du har varit i kontakt med din försäljare ang. detta.
    Du syftar på fälgkors och reservdäck vilket sällan finns i dagens bilar. Punkteringsspray och kompressorer är den vanligaste kompletteringen varav du blivit erbjuden detta.

Ha en fin dag! Mhv Riddermark Bil
  • Glenn S
    Glenn S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag köpte min MB 350 CLS i Arninge 17/10
    Blev mkt trevligt bemött av säljaren Jonathan som skötte allt ifrån provkörning till pappersarbete väldigt snabbt och professionellt.

//Glenn Läs mer
    2017-11-14 Riddermark Bil svarar Glenn S
    Stort tack för recensionen Glenn!

Vi hoppas att du får många trevliga mil i din nya bil, och önskar dig en fortsatt trevlig höst.

• Lars H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Väldigt trevlig och kunnig säljare! Rak, inte inställsam och verkade ha riktig koll på läget! Läs mer
    2017-08-15 Riddermark Bil svarar Lars H
    Hej Lars!

Tack för din recension, vi gläds åt att du är så nöjd med ditt bilköp hos oss.

Varmt välkommen åter,
  • Kim L
    Kim L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Köpte bil som va in på verkstad 5 ggr
    De ville inte häva köpet fick byta den mot en annan
    Får fakturor på den gammal bilen efter att jag lämnat tillbaka den 😡 Läs mer
    2017-09-12 Riddermark Bil svarar Kim L
    Hej Kim!

Du har varit i kontakt med din försäljare ang detta. Vi hoppas att allt har löst sig och att bud fått hjälp med ditt ärende. Hör av dig till oss om du har några frågor eller funderingar.

• Dani S
    Dani S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande och smidig bilaffär. Läs mer
  • Jonny P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    ok! hhhhhhhhhhhhhhhmjj hhhhhh
    kkkkkkkkkkkkkkkkkk Läs mer
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bilköpet hos Riddermarks Bil AB blev initialt en mycket stor besvikelse vilket såsmåning om ändrades till något lite bättre..
    Har under 25 år kört Audibilar i många versioner, alla med Quattro. Alla inköpta nya eller med 250-1500 mil på nacken.
    Efter en ”misslyckad” privatleasing av en 2017 Q3 insåg jag efter tio månader att jag aldrig skulle kunna hålla de miltal som leasingavtalet stipulerade. Hittade under juli en man som ville överta leasingen och allt var frid och fröjd. Sökte igenom Byt Bil och Blocket efter lämplig bil och hittade bl.a. en ”MYCKET FIN AUDI Q3.....” med 13700 mil bakom sig. Tog kontakt med Täby och efter mycket wheelande och dealande så kom Säljaren och jag överens om att jag skulle komma ner från Gävle till Täby. För att han skulle kunna reservera bilen en dag var jag tvungen att överföra en handpenning vilket jag också gjorde. Då låstes jag upp.
    När jag kom ner följande dag så var säljaren inte på plats utan upptagen med att skölja av en bil vilket visade sig vara den jag skulle ha. Sedan började problemen – både tanklampan och spolarvätskan lyste. Åke ut och körde en sväng med blöt bil och den kändes bra. Exteriört var det svårt att se något eftersom lacken var blöt och ej avtorkad. När jag anmärkte på bränsle m.m. så blev jag blev lovad påfyllning av några liter soppa och spolarvätska vilket också skedde innan hemresa. Insynsskyddet saknades i skuffen och det lovade säljaren fixa om jag struntade i påfyllning av soppa.. han till och med provade det från annan Q3:a som fanns på parkeringsplatsen. Det var med blandade känslor jag gick upp för trappen för att skriva...
    När vi kom ner och bilen var tankad till 40% så upptäckte jag en "mycket fin A4 Allroad" 2014 som fanns utanför entrén. Jag erbjöd mig omgående att ta den istället men enligt säljaren som konsulterade platschefen var det omöjligt att fixa till det med tanke på lånen..och att bilen redan var reggad på mig. Jag tjatade ett tag men gav till sist upp och åkte hem. Under resan upp till Gävle upptäckte jag 6 (sex) stenskott i vindrutan, några av dem i synfältet. Gick sedan igenom bilen och det visade sig att lacken (som tidigare varit för blöt för att undersöka) hade fullt med repor och stenskott. Hittade sedan under framsätet en servicerapport där det påtalades att skivbromsarna bak var slut och måste åtgärdas vilket ej var gjort. Invändigt under dörrhandtagen var färgen borta på flera ställen.
    Jag gjorde ett antal propåer till säljaren om att jag absolut inte var nöjd och att jag skulle vilja byta bilen till den Allroad som jag sett och fattat tycke för. Det var först när jag frågade vad det skulle kosta mig att byta som han då svarade att han skulle köpa in min bil som jag haft 6-7 dagar och för den kunde han bara bjuda 15.000 mindre än vad jag gett för den plus att det skulle bli lite dyrare med lånet... Jag accepterade eftersom jag bara ville bli av Q3:an.
    Hos Riddermarks så signeras ju avtal via BankID och det som stör mig är att man inte får se avtalet innan man skrev på. Först när affären sedan var klar så fick jag papperskopior på nedervåningen. Gick inte igenom avtalet på plats eftersom jag redan fått ett avtal veckan innan och läst det. Än en gång samma visa med diesel – säljaren kunde inte på villkors vis ge mig någon diesel i tanken utan jag blev tvungen att direkt åka och fylla på.. Snacka om service.
    Upptäckte sedan till min förvåning vid hemkomsten att säljaren denna gång skrivit 3,99% istället för de 3,25% jag fått veckan innan. När jag påtalade detta så skyller han denna gång på banken Santander men han styrde ju upp den lägre räntan veckan innen och tog även kredit för det. Jag skulle skämmas att behandla en kund så där – hur jobbig och omständig han än var.....
    Denna gången var bilen till min fulla belåtelse förutom att det inte följde med några nycklar till den demonterbara dragkroken men jag har fått löfte om att hämta ut sådana hos vår lokla Audihandlare. Vinterdäcken kommer i höst till Euromaster och det skall bara vara för mig att åka dit och få dem skiftade.
    Min svärson hade i förrgår bestäm sig för att byta bil och han ville köpa en Skoda Yeti 4x4. Han visade mig Riddermarks bilar men på direkt fråga från honom så avrådde jag och det blev affär med en lokal bilhandlare istället. Den handlaren sa när jag berättade om mina äventyr med Riddermarks att skillnaden mellan honom och det stora bolaget är att han måste möta sina kunder i ICA affären i framtiden...

Tänk vad enkelt det hade varit om vi kommit överens omgående om byte..... Läs mer
    2017-09-12 Riddermark Bil svarar Ulf J
    Hej Ulf!

Tack för tålamodet och det något lättande beskedet på vår Facebook-sida.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig höst och hoppas att du får många trevliga mil i din nya Audi!
    Med vänlig hälsning, Riddermark bil
  • Spice J
    Spice J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    They gave only three months warranty for a car of over 150.000Sek so I bought 3 years warranty separately and I was made to buy winter tyres separately. I expected to have full clarification before the contract. Läs mer
    2017-08-15 Riddermark Bil svarar Spice J
    Dear Mr. Spice,

We are sorry to hear that you're not fully satisfied with your purchase.
    Regarding the warranty included we are following the general recommendations, this means that the number of months with free warranty is depending on both mileage and age on the car.
    Therefore you are offered an extra warranty of 1, 2 or 3 years to get better coverage. This warranty is optional.

Winter tires are not included since this would make it impossible for us to keep our low prices. We have a very good range of both used and new tires and rims offered to all our customers.

Our salesmen are always trying hard to inform our customers about as much as possible but our customers must also provide us with questions to give us a chance to mention everything of value for you.

Please let us know if there's anything else we can do for you.

Kind regards, Riddermark Bil
  • Mohamed B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag har köpt en bil hos er och jag upplevde att från början va de väldigt tillmötesgående och vänliga men så fort affären va avslutad,dock inte helt då det fattades en bilmatta i bilen så upphörde denna vänlighet, de slutade svara på samtal och när jag åkt dit så har jag bara fått bortförklaringar.
    Så i slutändan här jag nu ingen bilmatta dom jag blev lovad att de skulle ordna med och betyget blir därför lågt. Läs mer
  • Zin A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Köpt bil. Mycket bra bemött , trevliga och lyssnar till kundens behov. De levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Bo B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Den största besviken skulle hjälp min bror med en 🚗 till Åland!!! Riddermarks skulle skicka papper från transport styrelsen till Åland frankerat med inget namn på brevet fy fan sådan slarvigt brev ✉ snurrar runt 10dygn på posten mvh Bosse 🚌 Läs mer
    2017-08-17 Riddermark Bil svarar Bo B
    Hej Bo!

Det stämmer att posten verkar ha kommit bort. Vi skickar många registreringsbevis utomlands på veckobasis och har inte upplevt detta tidigare. Vi har varit i kontakt med posten men kan tyvärr inte göra mer än att skicka ett nytt brev som givetvis bör komma fram som vanligt. Papper är beställda och vi hoppas att snart har ditt brev hos dig.

Tveka inte på att höra av dig om du har fler frågor, eller om vi kan hjälpa dig ytterligare.

• Göran P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Positivt och bra bemötande
    Trevlig säljare
    Och smidig hantering Läs mer
  • Maria R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Vänligt mottagande då jag ämnade köpa liten bil. Säljaren till min bil var mycket trevlig och tålmodig då jag frågade om saker och ting. Läs mer
  • Caroline O skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Vi fick ett vänligt och proffsigt bemötande av Fabian Lagerblad - han hjälpte oss genom hela köpet, och vi är mkt nöjda med vår BMW och hjälpen vi fick av honom. Läs mer
  • Michael F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Köpte en bil för 250.000kr, affären tog lång tid då de inte visste vad de hade för inloggning i sitt affärssystem? Bilen skulle vara leveransklar men det var flera uppenbara fel på bilen. Blev ombedd att åka till Mekonomen men det tog 10 dagar och en massa tjat innan de ens svarade på offerten. Är nöjd med bilen men inte med affären.. Läs mer
    2017-08-17 Riddermark Bil svarar Michael F
    Hej Michael!

Vad synd att du inte känner dig nöjd med affären. Vi beklagar givetvis att du behövt vänta så länge på att få offerten godkänd. Berörda parter är informerade och vi hoppas att du vågar ge oss en ny chans nästa gång det är dags att köpa bil.

Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar, eller om vi kan hjälpa dig med något gällande din bil.

Med vänlig hälsning, Riddermark bil
  • Patrick D skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag blev väldigt bra bemött och hjälpt nästan på en gång. Hade redan kollat upp en av deras bilar på nätet. När jag bestämt vilken bil jag ville köpa så har alla praktiska detaljer flytit på bra. Väldigt trevlig säljare. Läs mer
  • Bo R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bilen verkar bra och fram till att köpet var avslutat var allt OK. Senare upptäckte jag att insynsskyddet bak saknades. När jag ringde och klagade på det fick jag "i befintligt skick" och ska fråga chefen. Därefter har det varit tyst. Vekar lite "bakgårdsförsäljning" tycker jag och sprider lite "badwill" när jag kommer åt. Läs mer
    2017-07-03 Nathalie N svarar Bo R
    Hej Bo,

Tack för din uppriktiga recension.
    Det är tråkigt att höra hur du upplevde din affär hos oss. Vi beklagar att du känner som du gör, självklart vill vi att alla kunder ska vara nöjda. När det gäller tillbehör till bilen beror det på hur den tidigare ägaren lämnat in bilen till oss, i detta fall följde inte ett insynsskydd med tyvärr. Dessutom är det undersökningsplikt från kundens sida eftersom vi säljer begagnade bilar och i vissa fall följer inte alla tillbehör med när vi får in bilen till oss. Självklart har jag tagit upp detta med de inblandade i affären så att vi i framtiden kan bli tydligare och undvika missförstånd.

Hoppas du är nöjd med bilen i övrig och har en underbar sommar!

• Conny J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Trevliga säljare. Samt väldigt bra garanti åtagande vid ev saker som går sönder under garanti tider. Läs mer
    Nathalie N gillar detta
  • Eva S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    De skötte sig perfekt.
    Problem har tagits tag i direkt (nästan) och lösts på ett bra sätt, och aldrig en sur min.
    Kan gott tänka mig återkomma som kund. Läs mer
    Nathalie N gillar detta
  • Nils R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Ganska okunniga säljare. Dålig uppföljning på ägarbyte som tagit lång tid. Läs mer
    2017-06-30 Nathalie N svarar Nils R
    Hej Nils,

Tack så mycket för din uppriktiga recension.
    Det är mycket tråkigt att höra hur din upplevelse var hos oss. Du får gärna mejla oss på feedback@riddermarkbil.se för att berätta mer hur ditt bilköp gick och om du behöver vidare hjälp. Tveka inte på att höra av dig om du har funderingar eller frågor angående din bil.

Ha en trevlig sommar nu!

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby