Rivad

Rivad – Professionell rivning och asbestsanering!

På Rivad erbjuder vi dig tjänster inom rivning, asbestsanering, håltagning och pcb-sanering.
Vi vänder oss främst till företag och bostadsrättsföreningar, men även till dig som privatperson.

När du ger oss ditt förtroende är det viktigt att du känner dig trygg med att vi utför arbetet på rätt sätt, samt att vi uppfyller de branschkrav som finns. Vi erhåller tillstånd från arbetsmiljöverket för asbestsanering. Självklart är våra anställda också utbildade inom asbestsanering enligt de krav som finns från Byggnadsindustrins yrkesnämnd.

Vi utför samtliga arbeten effektivt och med stor noggrannhet. Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor.

Läs vad 59 kunder tycker om Rivad 2

2021-08-24
    Fungerat bra, de gjorde vad vi kommit överens om och inom utsatt tid. Fakturan precis enligt offert. Jag hörde med ordinarie byggfirman om Rivads arbete utförts väl och de var "Helt nöjd" med arbetet.
    Jag kan lätt rekommendera deras tjänster.
    2021-08-09
    Anlitade Rivad för asbestsanering.
    Är nöjd med bemötande och resultat.
    2021-07-26
    Lämnade fastpris på arbetet och utförde jobbet på avtalad dag.
    2021-07-09
    Rubrik: Rivning av eternittak
    Vi hade en mycket bra och trevlig inledande kontakt med Andreas. Den preliminära prisuppgiften låg ca 5000 kr under offerten som vi sedan fick. Anledningen var en ganska hög kostnad för presenningar, varför vi valde att köpa egna till betydligt lägre kostnad. Detta missades i samband med att taket revs, om det var Rivad själva eller vår totalentreprenör som missat att informera vet vi inte. Slutnotan blev därför högre än vi räknat med.
    Inför vårt slutsamråd hade vi bett om tippintyg som dessvärre skickades ut för sent av Rivad. Som tur är har kommunen tålamod och vi har kunnat komplettera med detta i efterhand.
    Sammanfattningsvis - Lite smågupp på vägen med Rivad som hade kunnat undvikas om vi själva varit på plats vid bygget. Andreas har under hela tiden varit en bra speakingpartner.
    Hej Carina, jag har sökt dig och din man för att klargöra vissa saker, tyvärr utan resultat.
    Ja det var en trevlig inledande kontakt men därefter stämmer inte det du påstår.
    Ni fick först ett pris på vad det skulle kosta att ta med eterniten på ert fritidshus. Sedan ville ni ha täckt med presenningar efteråt. Då tillkommer en kostnad för detta. Det stod tydligt vad allt skulle kosta i den skriftliga offert som ni hade 90 dagar på er att ta ställning till.

Ni beställde jobbet av oss utifrån den skriftliga offerten ni fick (med täckning). När det började närma sig takbyte så ville den takläggare ni anlitat dela upp detta lilla jobb i två etapper för att dom skulle hinna med och dom ville lägga om en sida i taget. Vi ville göra jobbet på en dag, men eran takläggare ville annat. För att undvika problem för er med ett öppet tak på grund utav utdragen takläggning så togs detta beslutet av oss i samråd med er takläggare som ni hänvisat mig till. Detta blev du och din man informerade om och ni gav oss ett skriftligt "ok!" på den informationen.

Den faktura och beloppet på den var identiskt med offerten som ni accepterade.
    Att eran utbyggnad blev försenad berodde inte på oss.
    Vi tog heller inget extra betalt för att vi åkte ut till ert fritidshus vid två tillfällen.
    2021-06-02
    Mycket nöjd med allt från kontakten med projektansvarig till hur arbetet utfördes med stor skicklighet och noggrannhet! Upplever Rivad som ett seriöst företag med duktiga medarbetare. Kommer att rekommendera företaget till mina vänner. Mvh Christina Johnsson
  • Markus J
    2021-06-02
    Proffsigt utförande av håltagning i min tjocka stenvägg!
    2021-05-20
    Utrivning av 2 asbestinnehållande våtrum samt borttagande av asbestinnehållande immkanal i fristående villa.
    Vänligt och kompetent bemötande.
    De utförde avtalat uppdrag till punkt och pricka på avtalad tid och med klanderfritt resultat. Mycket behagligt företag att arbeta med.
  • Mattias B
    2021-05-11
    Jobbet var att riva ett tak med asbets i en tillbyggnad.

Bra kontakt, snabba och korrekta svar. Vi fick offert att ta ställning till i god tid.

Själva jobbet sköttes utmärkt. De höll tiden och gjorde allt vi kommit överens om. Om inte taket var borta hade man inte trott de varit här.

Jag kan varmt rekommendera dem.
    2021-04-29
    De är riktiga professionella! De kom i tiden, jobbade rent, löste alla problem som har förkommit!
    2021-04-07
    Rivning av eternitplattor på tak. Ett väldigt trevligt och professionellt bemötande av företaget. Arbetet utfördes på utsatt tid och som förväntat.
    2021-03-13
    Höll avtal. Kom snabbt. 12345678912345678901234567890
    2021-02-18
    Anlitade Rivad för borttagning av asbest och eternittak. Proffsigt bemötande. Bra återkoppling. Höll tidsplanen.
    2021-02-12
    Jag beställde hjälp med sanering av asbest i gammal rörisolering i min lägenhet inför kommande renovering. Jag fick bra kontakt direkt och snabb hantering av arbetet. Vid saneringen kändes allt säkert och noggrant genomfört. Jag är tacksam att jag fick en lösning på mitt problem snabbt och professionellt!
    2021-02-08
    Asbestsanering plastmatta/lim i källare. Superbt bemötande av Andreas - ärlig, förtroendeingivande och väldigt kunnig på området. Killarna som utförde arbetet var också väldigt trevliga och duktiga. Alla dök upp på utsatt tid, jag hölls informerad under hela processen, och slutresultatet blev utmärkt! Skulle utan tvekan rekommendera vem som helst att anlita Rivad för asbestsanering.
    2021-02-02
    Vi fick snabb hjälp och arbetet tog mindre tid än beräknat!
  • 2021-01-21
    Vi har anlitat Rivad till att riva och sanera ett eternittak, vi är mycket nöjda över resultatet!
    Rekommenderar varmt!
    2021-01-18
    Bra! Trevligt och proffsigt!
    2020-12-14
    Synnerligen trevligt bemötande. Snabbt ut på plats och gjorde bedömning av mitt tak och konkret förslag på lagning/åtgärd. Snabb och säker åtgärd inom avtalad tid. Faktura med tydliga specifikationer. Mina bästa rekommendationer.
    2020-09-11
    Fick källaren utgrävd o de gjorde ett mycke bra jobb med det.
    2020-09-09
    Rivad hjälpte oss att riva ut en lägenhet som vi skulle renovera åt en kund. Mycket bra att ha att göra med och proffsigt bemötande!
    2020-08-28
    Helt fantastisk samarbetspartner.
  • Tom R
    2020-08-22
    Eternitrivningen gick som smort. Liten plump uppkom vid tigersågning, men det löstes snabbt på bästa sätt. Personalen var kunnig och lätt att ha att göra med. Jag har redan rekommenderat Rivad för ett liknande jobb hos grannen. Rivad utförde uppdraget så som man utlovat från början.
    Tom Rosenberg, Södra Vollsjövägen 341, Vollsjö
    2020-08-10
    Rivning av hängrännor och plåtar på papptak.
    2020-05-25
    Bra service, mycket effektiva och noga......
    2020-05-07
    Suveränt bemötande. Trevliga och proffessonella! Trots att de har fullt upp med större företagsuppdrag tar de sig tid att sticka emellan med ett litet uppdrag från mig som privatperson. Heder!
    2020-04-22
    Ett proffsigt bemötande från första stund!
    2020-02-25
    Vi anlita rivad för sanering av eternit, dom utförde arbetet snabbt och effektivt utan problem
    2020-02-18
    Vi anlitar alltid Rivad för asbestsaneringar av de badrum som vi renoverar via vårt företag. Trevligt bemötande och fint utförda jobb!
    2020-02-05
    Serviceminded. Trevliga. Effektiva. Respektfulla.
    2020-01-09
    Vi anlitade Rivad till att ta bort asbest i rörböjar i källaren. Andreas kom hit och tittade på jobbet och gav en snabb återkoppling på kostnad. Mycket bra kommunikation före och efter. Arbetet utfördes snabbt och effektivt. Kan bara rekommenderas!
    2020-01-05
    Asbestsanering av gammal rörisolering i villa. Jobbade effektivt, höll tidsplan och levererade vad de offererat. Rekommenderas.
    2019-11-28
    Rivad blev anlitad för demontering och bortforsling av ett eternittak. Allt gick smidigt från första mötet till att det blev utfört på avtalad tid. Rekommenderas starkt!
    Jakob/Stp Bygg
    2019-11-11
    Professionella, snabba på att svara, bra genomfört.
    2019-11-02
    Smidigt och allt flöt på. Inget blev stående och medarbetarna var tillmötesgående, flexibla och kreativa problemlösare. Mycket nöjd!
  • John M
    2019-09-01
    Rivad rev en icke bärande tegelvägg åt oss i Limhamn. Proffsigt från start till mål, med tydlig offert, rimligt pris, utförandetid och beskrivning av deras arbete och förutsättningar. Allt gick enligt vad som utlovats så har inget negativt att påpeka.

Med vänlig hälsning,
    John
    2019-08-27
    Rivning av asbest.
    Funkade bra som vanligt!
    2019-08-22
    Bra och snabb saneringstjänst. En bra samarbetspartner.
    2019-07-29
    1. Asbest sanering
    2.Gott bemötande
    3.Blev utfört som tänkt.
    4. Tillmötesgående och har snabb service
    2019-07-29
    Klockrent, alltid en bra o öppen dialog, kommer när dom ska o håller alltid sitt ord
    2019-07-25
    Snabb och enkel kommunikation vid beställning av arbetet som utfördes helt enligt utsatt tid och med riktigt bra resultat!
    2019-06-30
    Rivning av eternitplattor som vi ängslats för.
    Rivad överträffade alla våra förväntningar på alla sätt! Ett fantastiskt bemötande och de svarade på alla frågor vi hade så vi behövde inte vara oroliga! Allt sköttes smidigt av Rivad, vi behövde inte oroa oss!
  • 2019-02-20
    Supernöjda med rivning av källargolv i vårt hus. Snabb respons och offert samt tydlig kommunikation.
    Rivningen utfördes noggrant och effektivt och vi uppskattade speciellt avskärmning/tätning av utrymmena mot resten av huset och städningen efteråt! Trevlig personal.
  • 2018-12-12
    Rivning av tak, eternit och plåt.
    Trevligt bemötande, professionellt skött, trevlig personal.
    De motsvarade våra förväntningar och levererade i tid. Överlag mkt bra skött arbete!
    Sanering av asbseststak.
    Bra bemötande och bra utfört arbete.
  • 2018-12-10
    Proffsiga på alla sätt från offertförfrågan till avslutat arbete.
  • 2018-12-10
    Ett seriöst och proffsigt rivningsföretag som utförde ett utmärkt jobb till oss. Kan vi verkligen rekommendera! Dom hade ett fint bemötande och var snabba och noggranna när dom rev vårt stalltak. Städade efter sig, ja överhuvudtaget bra företag!
  • 2018-09-18
    First time using this company - they came when they said they would come- got rid of the plastmatta and asbest in one of my bathrooms - very happy with the result and I will certainly use this company again.
    Limerick's Kakel & Bygg AB
  • 2018-07-13
    Snabbt och snyggt utfört arbete !
  • 2018-07-12
    Beställde asbestsanering och bemötandet och arbetet var riktigt bra.
  • 2018-07-11
    Utrivning av gamla aspestmsttor.
    Snabbt enkelt och utan enligt utlovad beskrivning!