Alla kategorier Webshop Röjk Superwear

Röjk Superwear

Är du ute efter träningskläder eller friluftskläder?

Vi på Röjk Superwear är ett ungt, svenskt företag som vägrar att förhandla om miljön. Vår filosofi är att multifunktionella kläder minskar konsumtionen eftersom kläderna har många användningsområden och passar många tillfällen.

Oavsett om du ska ut på ett stort eller litet äventyr ute i friska luften kan du garanterat hitta vad du letar efter i vår webbshop. Här får du kort leveranstid, 30 dagars öppet köp och fri frakt från 1000 kronor och uppåt.

Varmt välkommen!

Läs vad 189 kunder tycker om Röjk Superwear

• Kristina C skrev om Röjk Superwear
    Köpte tröja till mig själv son blev min favorit tröja. Tröjan "blödde" pga detaljer i tröjan. Kontakt med Röjk och blev så himla trevligt bemött. Kunde lätt få tillbaka pengar där jag köpt tröjan och behålla den skadade tröjan, så nu kan jag ha den i trädgården:-). Hittade en likadan tröja på nätet, tog bort detaljerna och har nu en fin älsklingströja till. Fick sen också rabatt från Röjk vid mitt nästa köp. Så det har blivit en älsklingströja till till mig en till min son. Superservice och underbara tröjor! Läs mer
  • Linnea G skrev om Röjk Superwear
    Äntligen en fossilfri jacka! Kvaliten känns väldigt bra, sitter snyggt, står emot vind, skönt med hög hals. Toppen helt enkelt! Läs mer
  • Sandra L skrev om Röjk Superwear
    Mycket snabbt och bra. Uppskattar att det INTE skickades med schenker. Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Röjk Superwear
    Supernöjd med allt jsg har handlat! Snygga kläder med grym passform och superkvalitet! Stort plus att dem är eco :)
    Snabb leverans. Läs mer
  • Sebastian S skrev om Röjk Superwear
    Fantastisk jacka! Snabb leverans! = nöjd kund Läs mer
  • Elin G skrev om Röjk Superwear
    Toppenfina t-shirts och snabb leverans! Läs mer
  • Tina S skrev om Röjk Superwear
    Köpt en skaljacka i ull via nätet och är mycket nöjd med utseende och passform. Tiden får utvisa hur nöjd jag blir med funktionen.

Bra med snabb leverans. Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Röjk Superwear
    Jag köpte Womens Mounter Pullover Hoodie - Salmiak som jag nu har två stycken av. Världens bästa tröja. Ångrar enbart att jag inte var tillräckligt snabb för att knipa en röd. Dyra kläder men de är supersköna, hållbara och det känns otroligt fint att kunna ha kläder som är vettiga även ur miljösynpunkt. Läs mer
  • Anton W skrev om Röjk Superwear
    Har köpt Röyk flera gånger. Älskar materialens ullblandningar och designerna. Läs mer
  • Susanne G skrev om Röjk Superwear
    Väldigt snabb och trevlig service per mail. Underbar kvalite på ull-linnena jag köpte. Snygga var de också! Tack! Läs mer
  • Peter L skrev om Röjk Superwear
    Jag köpte en jacka som det visserligen tydligt varnades för att den inte höll Röjks kvalitetskrav varför den tagits ur sortimentet. Men att bolaget ändå väljer att sälja den – om än till rabatterat pris – gör mig väldigt fundersam. Den visade sig vara i sämre skick än jag ens i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig. Jag kommer definitivt inte att köpa någonting från Röjk framöver. Om de i stället för att krama ut de sista kronorna ur en misslyckad produkt i stället satsat på att kanske donera dem till Stadsmissionen eller liknande, som en välgörenhetsgärning tror jag varumärket kanske hade fått en bättre glans. För mig blev det tvärt om. Vänliga hälsningar /Peter Läs mer
    2018-09-07 Joel G svarar Peter L
    Hej Peter,
    Tack för att du hör av dig och berättar detta, du får gärna skicka en bild på jackan till info@rojksuperwear.com så att vi kan se hur jackan ser ut. Om det t.ex. är ullen som har migrerat eller om det är något annat som är fel.

Även om det är en andrasortering så har du självklart 30 dagars ångerrätt på en ej använd produkt och det gäller även den här jackan. :)

• Emil F skrev om Röjk Superwear
    Bra personlig service. Snygg och bekväm anorak. Läs mer
  • Vera T skrev om Röjk Superwear
    Snabb leverans och mycket trevlig kundtjänst! Läs mer
  • Johan J skrev om Röjk Superwear
    Badland jacka, riktigt nice!
    Mailade om storlek före beställning, snabbt och bra svar!
    Allt var king! Läs mer
  • Marcus S skrev om Röjk Superwear
    Grymt sköna kläder och härligt gäng som gör dom. Smidiga att ha att göra med vid byten av storlekar etc. Keep it up! Läs mer
  • Anna-Klara A skrev om Röjk Superwear
    Smidig och snabb webbbutik. Dock stämde inte färgen i verkligheten med den man kunde se på webben. Ta kort på alla varor i rätt ljus. Läs mer
    2018-09-04 Joel G svarar Anna-Klara A
    Hej Anna-Klara,
    Tack för ditt omdöme, jag såg att du köpt ett par Atlas Pants - Gooseberry så jag gissar att det är dessa som inte stämde överens med bilden. Jag har lagt till den informationen på hemsiden och ska även föra det vidare så att färgerna stämmer bättre överens i framtiden!

• Anders L
    Anders L skrev om Röjk Superwear
    Har väldigt mycket från Röjk (T-shirts, tröjor, hoodies, sockar, bälte, mössor, jackor, atlas byxor, rover byxor, atlas shorts mm). Det sista i min kollektionen blev en Röjk Badland jacka och byxor (Salmiak). Så häftigt vattnet bara sprutar av... 😎, ser verkligen framemot att få använda detta nyinköp till hösten.

Superbra företag som verkligen bryr sig om miljön, och skapar kläder så nära Sverige som möjligt vilket också är bra för vår gemensamma miljö. Deras kollektion är bra till både vardag och utomhusaktiviteter. Använder deras kläder i stort sett alla dagar på året, det är bara till fest som jag har andra kläder. Mina favorit plagg just nu är, mina roverjackor (Anorak och jacket) och mina atlas byxor. Just denna sommaren har Atlas shortsen använts varje dag.

Kan bara rekommendera deras kollektion.

och sist men inte minst de har riktigt bra service. :) Läs mer
  • Nora S skrev om Röjk Superwear
    .............................! Läs mer
  • Jay H skrev om Röjk Superwear
    Good product ( Atlas shorts) , very quick delivery from Sweden to UK. Läs mer
  • Karin E skrev om Röjk Superwear
    Har tidigare mycket bra erfarenhet av produkterna vad gäller kvalitet, passform, funktion och tänk runt om på ex hållbarhet. Denna gång blev det en ull T-shirt som de dessutom säljer till ett lägre pris endast på hemsidan. Väldigt bra initiativ att ibland skippa mellanhänder och erbjuda kunden ett lägre pris! Gillar företagets filosofi kring material och dess påverkan. Läs mer
  • Dan B skrev om Röjk Superwear
    Utmärkt bemötande och service. Läs mer
  • Rickard T skrev om Röjk Superwear
    Favoritplagg som tyvärr blivit allt svårare att hitta i handeln! Läs mer
    2018-06-18 Joel G svarar Rickard T
    Hej Rickard,
    Vi är fortfarande relativt unga och många av våra produkter brukar sälja slut fort. :(
    Däremot växer vi väldigt mycket varje år och förhoppningsvis behöver du inte leta alltför mycket för att hitta ett plagg från oss i framtiden! :)

• Johan O skrev om Röjk Superwear
    Ännu ej fått varan 2 veckor efter beställning. Inget meddelande från affären. Läs mer
    2018-06-18 Joel G svarar Johan O
    Hej Johan,
    Ber om ursäkt för detta, vi har en t-shirt i vår webshop som kommer i lager denna vecka.
    Den informationen fanns på produktsidan men som jag förstått det så har den varit alldeles för otydlig, ber om ursäkt för detta!!

I framtiden ska det klart och tydligt framgå ifall det är längre leveranstider på en viss produkt, men mest sannolikt så kommer vi hålla oss till våra vanliga snabba leveranstider.

• Mennerich G skrev om Röjk Superwear
    I bought some things from the shop , but e got one wrong item . After some time I finally got the right part ! The communication was perfekt ! Thx for all Läs mer
    2018-06-18 Joel G svarar Mennerich G
    Hi Mennerich,
    Sorry to hear that you got the wrong items shipped but i'm glad you like our service, it always makes our work a bit better to hear that our customers are satisfied with our effort! :)

Best Regards, Joel
  • Nicole N skrev om Röjk Superwear
    Tolle Ware, Super Qualität und netter Kontakt! War sehr zufrieden :) Läs mer
  • Bo-Göran F skrev om Röjk Superwear
    Sköna plagg har köpt flera och de är alla bra Läs mer
  • Mikael M skrev om Röjk Superwear
    Köpte en t-tröja med ett eklöv som motiv.

Säljaren som jag mötte under klubbkväll för en klätterklubb var trevlig och besvarade en hel del frågor.

Jag hade inga riktiga förväntningar, bortom att om en t-tröja från Röjk kostar så pass mycket mer än en vanlig t-tröja så borde den vara speciell på något sätt.

Än så länge har tröjan varit komfortabel, svalkande och märkvärdigt fri från fukt (som följd av användning) och lukt (som följd av upprepad användning).

I och med kostnaden lär jag inte köpa alltför många plagg av Röjk, men plagget jag har just nu har gjort mycket väl ifrån sig. Läs mer
  • Neil B skrev om Röjk Superwear
    Super nice lingonberry from RÖJK. Great service, quick delivery! Great stuff RÖJK! Läs mer
  • Mikaela S skrev om Röjk Superwear
    Fantastiskt företag med härliga anställda. Naturmaterial och fina färger. Köpte en t-shirt och ett linne i merinoull som jag älskar. Väldigt bra bemötande, lätt att beställa, snabb leverans. Läs mer
  • Gustav S skrev om Röjk Superwear
    Beställde en jacka. Gick väldigt smidigt. Läs mer
  • Niklas B skrev om Röjk Superwear
    Bra kläder, utvecklingspotential i företaget Läs mer
    2018-05-16 Joel G svarar Niklas B
    Hej Niklas!
    Tack för ditt omdöme, du får gärna berätta mer om vad vi kan förbättra så vi har något att sikta mot! :)

• Karin B skrev om Röjk Superwear
    Konstig passform på kläderna. Returfrakt 127 kr. Aldrig mer. Läs mer
    2018-05-15 Joel G svarar Karin B
    Hej Karin,
    Tack för ditt omdöme, väldigt trist att du inte blev nöjd men det är viktigt att vi får höra detta för att kunna förbättra våra returer i framtiden. Du får gärna höra av dig till oss på info@rojksuperwear.com igen och berätta mer om passformen och vilket transportbolag som du skickat din retur med.

• Pontus T skrev om Röjk Superwear
    Köpte ett par låga strumpor och ett linne, tidigare köpte jag en twister hoodie. Väldigt nöjd med alla produkterna hittills och uppskattar ert utbud och miljötänk! Läs mer
  • Jennie R skrev om Röjk Superwear
    Trevligt bemötande men varan passade inte så jag skickade tillbaka den. Läs mer
    2018-05-09 Joel G svarar Jennie R
    Hej Jennie,
    Tråkigt att det inte passade! :(
    Hoppas det var enkelt att returnera, annars får du gärna höra av dig till mig på info@rojksuperwear.com och berätta mer.

• Peter     S skrev om Röjk Superwear
    Så himla sköna grejer, och funktionella också Läs mer
  • Dagmar M skrev om Röjk Superwear
    Smidig köpupplevelse och bra kvalité av varan och genomtänkta detaljer. Uppskattar att olika produkter är true to size, dvs samma storlek passar oavsett produkt. Läs mer
  • Arvid M
    Arvid M skrev om Röjk Superwear
    Fantaskiska outdoorkläder som ligger före sin tid. De har alltid haft en smart design med sömmar som inte skaver och material som är vänliga mot naturen och med funktionella egenskaper. Jag älskar Röjk! Läs mer
  • Rickard K skrev om Röjk Superwear
    Har i princip det mesta av Röjk. Superbra företag! Bryr sig om miljön, skapar kläder så nära Sverige som möjligt. Bra till både vardag och utomhusaktiviteter. Storlekar som passar. Big up! Läs mer
  • Anders M skrev om Röjk Superwear
    Köpte en tröja på deras webshop. Snabb leverans och bra service med kundtjänst. Men de får inte högsta betyg därför att det var svårt att veta vilken storlek jag skulle välja på deras hemsida! Läs mer
    2018-04-27 Joel G svarar Anders M
    Hallå Anders!
    Tack för ditt fina omdöme!
    Hur skulle vi kunna göra det enklare att veta vilken storlek som ska väljas? :)

• Karl J skrev om Röjk Superwear
    Allt fungerar klockrent! Produkter som kundmottagande! Läs mer
  • Jonas L skrev om Röjk Superwear
    Trevligt företag med ett bra bemötande. Köpte en anorak, som jag är helnöjd med. Kanonkvalitet !! Läs mer
  • Viktor M skrev om Röjk Superwear
    Gillar era produkter samt upplever att ni har bra service men hade tyvärr problem med leveranser (DHL) det tog tid för paketet att komma fram och dåligt med information kring status. Upplevde vidare att produkten hade avvikande färger från de som redovisades på hemsidan (trots olika datorer och skärmar). Har köpt flertalet produkter av er och är överlag mycket nöjd. Läs mer
    2018-04-16 Joel G svarar Viktor M
    Hej Viktor!
    Som du kan se nedan så har vi haft problem med våra leveranser, vi har nu löst detta och hoppas att leveranserna är tillbaka på samma nivå som tidigare! :)
    Du får gärna maila in till mig på info@rojksuperwear.com med mer information om produkterna och färgerna som inte stämmer så kan vi kika på det!

• Karen S skrev om Röjk Superwear
    Ok bemötande - inget speciellt. Min beställning försvann undervägs i leverancen - vilket tog lång tid att reda ut. Läs mer
    2018-04-16 Joel G svarar Karen S
    Hej Karen!
    Nu är ordinarie kundsupport åter från semester och sjukdom, så vi får hoppas att vårt bemötande är bättre i framtiden! :)
    Ber om ursäkt för att leveransen stökade, vi har upplevt problem men som nu ska vara löst!

• Josefin D skrev om Röjk Superwear
    Köpte en Eskimå hoodie, personligt och trevligt bemötande, otroligt snabb leverans! Läs mer
  • Lars L skrev om Röjk Superwear
    I stort ett företag med hög nivå på produkterna. Har flera plagg som är i favoritlagen när jag ska välja kläder.
    Dock köpte jag, på chans, en jacka som ursprungligen kostat 2400 kr men nu var nedsatt till 600 kr. Sänkningen motiverades tydligt med att man tydligen missat i kvalitetskontrollen vid inköp och att jackans innehåll kunde tränga ut genom materialet.
    Jag behövde en tunn kvalitetstäckjacka som var tänkt att användas sällan. Därför tog jag chansen med denna jacka, i hopp om att det ändå var bra grejer. Blev därför alldeles fascinerad när jag packade upp något som jag helst bara ville gå direkt till soptunnan med.
    Den inte bara läckte av isoleringsmaterialet, det var överallt! Dessutom var jackan så tunn att den inte kunde jämföras med de man hittar på ICA Kvantum, för 399 kr.
    Nå! Jag formulerade ungefär detta till Röjk och skickade tillbaka jackan. Bemöttes alldeles förträffligt trevligt av kontaktpersonen på företaget, inga problem. Mvh /L Läs mer
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Röjk Superwear
    Bra hemsida. Snabb leverans.
    Beställde flera varor, dock ett litet minus för att barnstrumporna alldeles för stora i skaftet och glider därför bara av. Läs mer
  • Emil D skrev om Röjk Superwear
    Jag köpte en skaljacka hos Röjk. Jacka var som beskrivit på deras hemsida och jag är väldigt nöjd med bemötandet. Personligt, lugnt och trevligt och lätt att hitta dit. Läs mer
  • Jim P skrev om Röjk Superwear
    Snabb och smidig leverans och super kvalite på produkterna. Läs mer
  • Julia R skrev om Röjk Superwear
    Leveransen var snabb, och jag är jättenöjd med bemötandet från Röjk när jag var tvungen att returnera min tröja som jag beställt samt skicka tillbaka ett plagg som kom i fel storlek.
    Tyvärr upplevde jag att storlekarna var ganska små (jämfört med liknande plagg från t.ex. Houdini) så den snygga hoodien var tvungen att åka tillbaka, och hipstertrosorna var lite för trånga. I övrigt mycket nöjd! Läs mer
  • Lena I skrev om Röjk Superwear
    Mycket trevlig personal och snabb hantering. Tyvärr var kläderna för små och jag fick lämna tillbaka. Skulle rekommendera att gå upp en eller två storlekar från normalt på överdelar. Läs mer
    2018-03-26 Joel G svarar Lena I
    Hej Lena!
    Tack för att du hör av dig om detta.
    Är det någon speciell produkt som du tycker har varit för liten eller våra storlekar generellt?