Alla kategorier Webshop RÖJK Superwear

RÖJK Superwear

Är du ute efter träningskläder eller friluftskläder?

Vi på Röjk Superwear är ett ungt, svenskt företag som vägrar att förhandla om miljön. Vår filosofi är att multifunktionella kläder minskar konsumtionen eftersom kläderna har många användningsområden och passar många tillfällen.

Oavsett om du ska ut på ett stort eller litet äventyr ute i friska luften kan du garanterat hitta vad du söker i vår webbshop. Här får du kort leveranstid, 30 dagars öppet köp och fri frakt inom Sverige!

Varmt välkommen!

Läs vad 240 kunder tycker om RÖJK Superwear

• 2019-02-22

Linnea K skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans men produkterna hade usel passform.
    Jag brukar använda Medium. När jag beställde medium var det snarare en XL. Jag gav bort de produkterna i present till min mor och gick ner till minsta storleken small. Fick dem och efter en användning hänger de som blöjor, både ulltrosor och långkalsonger/underställ. Skulle inte rekommendera produkterna till någon. Beställde dem även pga bra miljötänk, ser sedan att de tillverkas i Kina. Läs mer
    2019-02-22 Linus Z svarar Linnea K
    Hej Linnea,
    Vad synd att du inte trivdes med din produkt. Att det inte är samma stretch som många är vana vid från "vardagsunderkläder" är tyärr en konsekvens av att det är en helt naturlig produkt utan syntetiska stretchfibrer såsom spandex, som annars nästan alltid används. Med detta sagt arbetar vi givetvis alltid på att utveckla våra produkter, så det får vi ta en titt på!
    Vi gäller tillverkningsland arbetar vi med produktion både i Sverige, Europa och Asien. A och O för oss är att vi har en ren och etiskt riktig produktion. Att flytta en del av produktionen till Asien var naturligt av flera anledningar. Dels har många asiatiska producenter idag betydligt renare produktion än europeiska motsvarigheter, och de har också bättre förutsättningar rent produktionstekniskt. Vidare kommer en stor del av de råvaror vi använder, såsom bambu, ekologisk bomull och hampa från samma region, vilket gör att vi kan minska transportavstånden mellan råvara, spinneri/väveri och fabrik. Vidare gör det det också lättare för oss att erbjuda både återförsäljare och slutkonsumenter bättre priser, och således lättare för fler att konsumera mer hållbara och etiskt riktiga produkter.
    Beställde du dem då du hoppades att vi gjorde vår bakläxa lite bättre än de flesta andra gjorde du således helt rätt. ;)
    Linus, RÖJK
  • 2019-02-21

Marcus L skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans, bra kvalitet som överensstämde med beskrivningen. Läs mer

Tony N skrev om RÖJK Superwear
    Jag passade på att handla på flyttrean i internetbutiken. Tyvärr missade jag att ange rabattkoden. Vi kontakt med Röjk så rättades det till och jag fick pengar tillbaka. Denna gång var det Isabelle som var vänlig och hjälpte mej, Vid varje tidigare tillfälle jag varit i kontakt med Röjk har jag på liknande sätt blivit hjälp ur sitationer som jag ställt mej i med egen försummelse.Jag har även fått hjälp med både val av storlek och färg. Personalen är helt enkel underbar att ta hjälp av! Läs mer
    2019-02-21 Linus Z svarar Tony N
    Hej Tony!
    Vad härligt att höra att du är nöjd med ditt bemötande hos oss! Då vet du att du inte behöver tveka att höra av sig om det skulle strula någon mer gång. :)
    Linus, RÖJK Superwear

Tim E skrev om RÖJK Superwear
    Jan presenterade Röjks produkter för mig för snart 10 år sen. Vissa plagg använder jag fortfarande, det måste man säga är kvalite!

Snabba leveranser och grymma produkter! Läs mer
  • Etienne F

2019-02-20

Etienne F skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte jacka, tröja och strumpor. Allt skickades snabbt och jag var nöjd med passform och kvalitén.
    Kan bara rekommendera! Läs mer

Pär E skrev om RÖJK Superwear
    Jag är oerhört nöjd med min hoodie som är jätteskön och av väldigt bra kvalitet. Dessutom snygg. Läs mer

Jerome S skrev om RÖJK Superwear
    Bra produkter, bra kundservice. Rekommeneras starkt! Läs mer
  • Hanna P

2019-02-19

Hanna P skrev om RÖJK Superwear
    Kopte undertrojor - for kvinna och herr. ALSKAR SuperBase materialet. Kragen/linningen pa herr-trojan kandes for stor, sa den ska returneras, men i utbyte for nagot annat. Alla har varit supertrevliga att jobba med fran Rojk Superwear. Hittade ert market via Instagram och har gillat ert koncept fran forsta borjan. Onskar storre utbyte av klader i framtiden...vill garna se att halva min garderob (om inte mer!) ar Rojk Superwear. Vi bor i bergen i Colorado, sa att fa nagot sa funktionellt till bergen i dar vi bor (och att market ar Svenskt, vilket jag ocksa ar) kanns magiskt!! LOVE ROJK SUPERWEAR! :) Läs mer
    2019-02-19 Linus Z svarar Hanna P
    Wow, vad härligt med så glada tillrop, Hanna!
    Hoppas att era produkter ska komma er till glädje många år framåt, och när ni behöver något är ni alltid välkomna tillbaka!
    Linus, RÖJK Superwear

Jenny S skrev om RÖJK Superwear
    Service och estetisk design är toppen, men jag har blivit missnöjd med funktionen på de plagg kag köpt vid två separata tillfällen. Så pass att jag faktiskt känner mig tveksam till att handla igen. Läs mer
    2019-02-19 Linus Z svarar Jenny S
    Hej Jenny,
    Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har synpunkter på våra produkter eller vad vi kan göra bättre.
    Vi är mer än intresserade av att höra vad som inte fungerat för dig.

Simon N skrev om RÖJK Superwear
    Tyvärr missade jag väsentlig information som ej var tydlig kring rabatter. DÄrför blev det ett dyrare köp än vad som var tanken vilket drar ner upplevelsen Läs mer
    2019-02-19 Linus Z svarar Simon N
    Hej Simon,
    Vad tråkigt att du missade informationen. Denna har dock kommunicerats på flera ställen innan ett köp kan avslutas, så vi kan bara beklaga att den passerat dig obemärkt förbi och se över hur vi kan göra det ännu tydligare till nästa gång.
    2019-02-20 Simon N svarar Linus Z
    Tack för bra svar och jag får lasta mig själv för felet. Hittar ni något sätt att göra det tydligare för att inte fler kunder ska drabbas framöver så är det ännu bättre.
    Stort tack för mycket bra produkter i vanlig ordning!
  • 2019-02-14

Ingegerd C skrev om RÖJK Superwear
    Smidiga men samtidigt otroligt varma Läs mer
  • 2019-02-13

Thomas K skrev om RÖJK Superwear
    Mens Corder Merino Sweater - Moss Green
    Mycket nöjd med tröjan. Läs mer
  • 2019-02-10

Sara R skrev om RÖJK Superwear
    Tycker alla saker som jag och min man beställt från er varit toppenkvalitet och används nästan dagligen! Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-02-12 Linus Z svarar Sara R
    Vad roligt att höra Sara, ni är alltid välkomna åter!

• 2019-02-03

Magnus L skrev om RÖJK Superwear
    Testade en produkt eftersom jag inte kände till Röjk sedan tidigare. Fungerade bra, men storleken var stor (passade mig dock bra eftersom jag beställde en storlek som ibland passar och ibland är för liten). Läs mer
    2019-02-05 Linus Z svarar Magnus L
    Hej Magnus!

Du är alltid välkommen att maila oss med förslag på förbättringar: info@rojksuperwear.com
    Stort tack för ditt köp, och positiva omdöme!

• 2019-01-16

Karim E skrev om RÖJK Superwear
    Väldigt bra kundtjänst. En av kläderna hade fel storlek, Röjk skickade en nu vara med korrekt storlek utan problem. Väldigt snabb liverans och bra kläder. Läs mer
    2019-01-29 Linus Z svarar Karim E
    Hej Karim! Vad kul att du är nöjd, hoppas att kläderna ska komma dig till användning många år framåt!
  • 2019-01-15

Peder C skrev om RÖJK Superwear
    Snabb och bra hjälp, även när det strulade lite. Läs mer
    2019-01-29 Linus Z svarar Peder C
    Hej Peder,
    Vad bra att du är nöjd med din kundservice!
    Är det något särskilt du inte var nöjd med, med tanke på att du lämnat omdöme 2/5?
    2019-01-29 Peder C svarar Linus Z
    Betyget är ett misstag och jag vet inte hur jag ändrar det.
  • 2019-01-15

Anna H skrev om RÖJK Superwear
    Fin tröja något dyr dock kan tyckas Läs mer
    2019-01-29 Linus Z svarar Anna H
    Hej Anna! Vad kul att du är nöjd med din produkt!
    Som du säkert vet är våra material inte de billigaste, då vi ställer väldigt höga krav på både hållbarhet och etisk produktion. Hoppas att din tröja ska komma dig till användning i många år framöver!
  • 2019-01-13

Mattias H skrev om RÖJK Superwear
    Lätt, snabbt, precis så effektivt det ska vara att handla Läs mer
    2019-01-29 Linus Z svarar Mattias H
    Hej Mattias! Vad kul att höra att du hade en bra shoppingupplevelse hos oss och tack för ditt positiva omdöme!
  • 2019-01-11

Klas H skrev om RÖJK Superwear
    Genuint genomtänkta plagg med bra kvalitet och materiel. Läs mer
    2019-01-29 Linus Z svarar Klas H
    Hej Klas! Vad kul att du är nöjd, och så roligt att du förstår och uppskattar hur vi arbetar!
  • 2019-01-03

John H skrev om RÖJK Superwear
    Jag 2 basic sweaters ("lager 1"). Bemötandet var utmärkt, kvalitet och material är utmärkta, (och jag fick även ett utmärkt pris) men jag är oerhört besviken på den överdrivet stora kragen på plaggen som lämnar halva bringan och nacken bar (jag hade inte handlat om jag lagt märke till att de såg ut så). Tröjorna har nu tvättats två ggr och hålet i kragen är ÄNNU större, snart kommer tröjorna att glida ner från mina (breda, faktiskt) axlar...
    Misstänker att "design" fick lite för stort spelrum över "funktion" på just de här produkterna. Läs mer
    2019-01-29 Linus Z svarar John H
    Hej John,
    Vad synd att du haft problem med våra underställ. Du får gärna återkomma till oss med bilder så att vi kan ta en närmare titt: info@rojksuperwear.com
  • 2019-01-02

Fredrik T skrev om RÖJK Superwear
    Riktigt snygga och bekväma kläder. Läs mer
    2019-01-29 Linus Z svarar Fredrik T
    Vad kul att du är nöjd Fredrik, tack!
  • 2018-12-25

Martin S skrev om RÖJK Superwear
    Smidig beställning, bra kvallitet Läs mer
  • 2018-12-24

Josef P skrev om RÖJK Superwear
    Olika plagg. Men den som sticker ut är corder wool sweater, som jag tycker väldigt mycket om. Det enda jag kan anmärka på är att den doppar sig snabbt, men det tänker jag är naturligt. Hade den inte noppat sig så hade det varit den absolut bästa tröja jag nånsin använt.

Bemötadet har alltid varit trevligt och proffesionellt.

Gillar det medvetna miljötänket, ibland kan kvalitet bli lidande men jag tänker att det ständigt arbetas med. Läs mer
    2019-01-02 Linus Z svarar Josef P
    Hej Josef!

Vad roligt att höra att du gillar våra produkter och vårt miljötänk!
    Som du skriver är det naturligt att rena ullprodukter luddar lite, men till skillnad från syntetiska noppor brukar de små ullbollarna falla av av sig självt.

Hoppas att din Corder Wool Sweater ska komma dig till användning många kalla dagar!

• 2018-12-11

Karin J skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans och bra kvalité Läs mer
  • 2018-12-09

Johan Ö skrev om RÖJK Superwear
    Kvaliteten på plaggen är riktigt bra och lika så servicen! Har en massa Röjk Plagg och kommer gå till Röjk som ett av mina första alternativ för att köpa nya kläder! Också med ett väldigt bra tänk för miljö och hållbarhet! Läs mer
    2019-01-02 Linus Z svarar Johan Ö
    Hej Johan!

Vad roligt att höra att du är nöjd och att du gillar att vi kämpar för miljön.
    Hoppas att dina produkter ska komma dig till användning många år framöver!

• 2018-12-09

Mats L skrev om RÖJK Superwear
    Mycket skön kvalite och bekväm passform. Läs mer
  • Eliina E

2018-12-07

Eliina E skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte strumpor som present.
    Varför jag valde Röjk strumpor? De var enda strumpor som höll under min Pacific Crest Trail vandring. De är än hela efter par tusen kilometer.

Köpte per Internet. Snabb leverans. Läs mer
    2019-01-02 Linus Z svarar Eliina E
    Hej Elina!

Vad roligt att höra att du är nöjd.
    Vi hoppas att dina strumporska komma dig till användning många år till!

• 2018-12-06

Simon A skrev om RÖJK Superwear
    Jag äger strumpor, skidstrumpor, underställ och tröjor från Röjk, grymt nöjd med allt!
    Snabb leverans och grym kvalité. Läs mer
    2019-01-02 Linus Z svarar Simon A
    Hej Simon!

Vad roligt att höra att du är nöjd med dina produkter!
    Vi hoppas att de ska komma dig till användning många år till!

• 2018-12-05

Matilda O skrev om RÖJK Superwear
    Toppenbra service trots högt tryck och stressig säsong! Läs mer
  • 2018-12-04

annacari W skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte strumpor. Smidigt att handla på nätet. Tyckte att leveransen dröjde och paketspårningen visade att det var transporten och hanteringen hos ombudet som tog tid. Läs mer
    2019-01-02 Linus Z svarar annacari W
    Hej Annacari!

Vad skönt att höra att du är nöjd ändå, tyvärr kan vi ännu inte riktigt råda över hur våra ombud sköter leveranserna ibland! :)

• 2018-12-03

Ina S skrev om RÖJK Superwear
    Mitt paket saknade en artikel och en var felaktig färg. Jag kontaktade kundtjänst och fick bra och snabbt svar. Bara positivt. Läs mer
  • 2018-12-03

Petter E skrev om RÖJK Superwear
    Bra supersköna kläder med fokus på hållbarhet och funktion.
    Köp färre bättre hållbarare kläder istället för billig skit. Läs mer
    2019-01-02 Linus Z svarar Petter E
    Hej Petter!

Vi delar ditt tänk helt och hållet!
    Hoppas att dina produkter ska komma dig till användning i många år till!

• 2018-11-29

Anna H skrev om RÖJK Superwear
    Fantastiska kläder! Bra kvailtet och snabb leverans. Något små i storleken bara. Är S men kör M i deras kläder. Läs mer

Henri B skrev om RÖJK Superwear
    En tröja som jag är mycket nöjd med.
    Snabb leverans. Har inget att klaga på. Läs mer

Nicklas S skrev om RÖJK Superwear
    BRA PRISER OCH EN SUPER SNABB SERVICE Läs mer

Ulrica J skrev om RÖJK Superwear
    Köpte två Rambler tröjor, den till sonen behövdes bytas till större storlek, perfekt bemötande och service. Tröjorna är sköna kommer bli favoriter under vintern. 😊 Läs mer
  • 2018-11-26

Gunnar L skrev om RÖJK Superwear
    Tröja mycket god kvalitet, snabb leverans. Utmärkt! Läs mer
  • 2018-11-19

Johanna A skrev om RÖJK Superwear
    Snabbt svar och snabb leverans! Läs mer
  • 2018-11-13

Julia H skrev om RÖJK Superwear
    Jag har köpt en massa produkter från er såsom jacka, byxor, underkläder samt olika tröjor! Jag tycker ni har fantastiska och bekväma produkter som jag starkt rekommenderar. Det ända som gjorde mig lite irriterad var sist när jag köpte en tröja men fick en helt annan sen när jag skulle byta till den jag egentligen beställt fanns inte ens den färgen kvar. Men ut över det så har ni varit riktigt bra Läs mer
    2018-11-19 Linus Z svarar Julia H
    Hej Julia!
    Beklagar att du hamnade i kläm, vi ska se över våra rutiner och se till att undvika liknande situationer framöver. Hoppas att du blev nöjd med ditt köp ändå!
  • 2018-11-13

Mari E skrev om RÖJK Superwear
    Alla produkter jag köpt från röjk har varit toppen, bemötandet likaså. Läs mer
  • Johan W

2018-11-12

Johan W skrev om RÖJK Superwear
    Väldigt fina produkter till bra pris.
    En hoodie och en mössa.
    Enda smolket är att den utlovade fria frakten på belopp över 1000:- inte gick att välja, jag skrev det i rutan för övrig information men fick ändå betala.
    Nöjd ändå. Läs mer
    2018-11-13 Linus Z svarar Johan W
    Hej Johan!
    Vad kul att du är nöjd med dina produkter, och hoppas att du märkte att vi krediterade din frakt så fort det uppdagades att det blivit fel! :)
    2018-11-13 Johan W svarar Linus Z
    Men oj, nu fastnade mitt skägg i brevlådan! Lysande service, tack för det!
  • 2018-11-12

Katarina F skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en underställs tröja som är för snygg för att svettas i😊 Snabb leverans och jag är nöjd! Läs mer
  • 2018-11-12

Ludvig W skrev om RÖJK Superwear
    Jag hade lite otur och fick en mössa med lite dålig kvalité. Men jag fick en ny skickad till mig och ett bra bemötande och bra service. Trevligt företag! 👍👍👍👍 Läs mer

Björn K skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en tröja Rambler, fin kvalité precis som på andra plagg jag köpt från Röjk. Det känns bra med genomtänkta, hållbara materialval. Tröjan var lite mindre sportig/outdoorprofil än vad jag väntat mig av Röjk, men passade då istället bättre till vardags. Snabb leverans och inga bekymmer i övrigt. Läs mer
    2018-11-12 Linus Z svarar Björn K
    Hej Björn! Vad roligt att du är nöjd med ditt köp. Som du skriver är Rambler lite mindre "sportig" än många av våra plagg, detta då vi märker att fler och fler kunder ställer krav på den typen av mångsidighet du nämner (friluftsliv OCH vardagsanvändning). Jag hoppas att den ska komma dig väl till pass till både och!

Christian B skrev om RÖJK Superwear
    Snabb och fin leverens och bra bemötande vid uppförande kontakt. Läs mer
  • Olle W

2018-11-11

Olle W skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en tunn munktröja av merinoull. Fantastiskt skön, välsydd, passar bra och superkvalitet! Rekommenderas Läs mer

Magnus R skrev om RÖJK Superwear
    Bild och beskrivning utan relation till produkt.
    Nonchalant bemötande Läs mer
    2018-11-12 Linus Z svarar Magnus R
    Hej Magnus! Tack för att du hör av dig. Får jag fråga vilken produkt det gäller? Har du ett ordernummer tittar jag gärna närmare på ditt "case". Hälsningar Linus

Ragnar O skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte undertröja och stickad tröja. De skickades inom några dagar och dom passar perfekt vilket jag som är lång är ovan vid.
    Jag önskar att dom kunde ”bevisa” sin miljömedvetenhet bättre. Miljön är anledningen jag köper Röjk. Presentera gärna vilket avtryck min tröja gör på miljön. Miljögaser, kemikalier, arbetskraft, etc
    Jämfört med alla andra köp på andra sajter, var det här en bra upplevelse! Läs mer
    2018-11-12 Linus Z svarar Ragnar O
    Hej Ragnar!
    Tack för din konstruktiva input, givetvis tar vi det till oss och ser över hur vi kan kommunicera det bättre!
  • 2018-11-10

Magnus M skrev om RÖJK Superwear
    Produkter motsvarade definitivt mina förväntningar. Är mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-11-07

Sebastian W skrev om RÖJK Superwear
    Fantastiskt företag med bra produkter! Läs mer

Merkuriusvägen 16b, 141 33 Huddinge