Alla kategorier Webshop Röjk Superwear

Röjk Superwear

Är du ute efter träningskläder eller friluftskläder?

Vi på Röjk Superwear är ett ungt, svenskt företag som vägrar att förhandla om miljön. Vår filosofi är att multifunktionella kläder minskar konsumtionen eftersom kläderna har många användningsområden och passar många tillfällen.

Oavsett om du ska ut på ett stort eller litet äventyr ute i friska luften kan du garanterat hitta vad du letar efter i vår webbshop. Här får du kort leveranstid, 30 dagars öppet köp och fri frakt från 1000 kronor och uppåt.

Varmt välkommen!

Läs vad 160 kunder tycker om Röjk Superwear

• Gustav S
    Gustav S skrev om Röjk Superwear
    Beställde en jacka. Gick väldigt smidigt. Läs mer
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Röjk Superwear
    Bra kläder, utvecklingspotential i företaget Läs mer
    2018-05-16 Joel G svarar Niklas B
    Hej Niklas!
    Tack för ditt omdöme, du får gärna berätta mer om vad vi kan förbättra så vi har något att sikta mot! :)

• Karin B
    Karin B skrev om Röjk Superwear
    Konstig passform på kläderna. Returfrakt 127 kr. Aldrig mer. Läs mer
    2018-05-15 Joel G svarar Karin B
    Hej Karin,
    Tack för ditt omdöme, väldigt trist att du inte blev nöjd men det är viktigt att vi får höra detta för att kunna förbättra våra returer i framtiden. Du får gärna höra av dig till oss på info@rojksuperwear.com igen och berätta mer om passformen och vilket transportbolag som du skickat din retur med.

• Pontus T
    Pontus T skrev om Röjk Superwear
    Köpte ett par låga strumpor och ett linne, tidigare köpte jag en twister hoodie. Väldigt nöjd med alla produkterna hittills och uppskattar ert utbud och miljötänk! Läs mer
  • Jennie R
    Jennie R skrev om Röjk Superwear
    Trevligt bemötande men varan passade inte så jag skickade tillbaka den. Läs mer
    2018-05-09 Joel G svarar Jennie R
    Hej Jennie,
    Tråkigt att det inte passade! :(
    Hoppas det var enkelt att returnera, annars får du gärna höra av dig till mig på info@rojksuperwear.com och berätta mer.

• Peter      S
    Peter     S skrev om Röjk Superwear
    Så himla sköna grejer, och funktionella också Läs mer
  • Dagmar M
    Dagmar M skrev om Röjk Superwear
    Smidig köpupplevelse och bra kvalité av varan och genomtänkta detaljer. Uppskattar att olika produkter är true to size, dvs samma storlek passar oavsett produkt. Läs mer
  • Arvid M
    Arvid M skrev om Röjk Superwear
    Fantaskiska outdoorkläder som ligger före sin tid. De har alltid haft en smart design med sömmar som inte skaver och material som är vänliga mot naturen och med funktionella egenskaper. Jag älskar Röjk! Läs mer
  • Rickard K
    Rickard K skrev om Röjk Superwear
    Har i princip det mesta av Röjk. Superbra företag! Bryr sig om miljön, skapar kläder så nära Sverige som möjligt. Bra till både vardag och utomhusaktiviteter. Storlekar som passar. Big up! Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Röjk Superwear
    Köpte en tröja på deras webshop. Snabb leverans och bra service med kundtjänst. Men de får inte högsta betyg därför att det var svårt att veta vilken storlek jag skulle välja på deras hemsida! Läs mer
    2018-04-27 Joel G svarar Anders M
    Hallå Anders!
    Tack för ditt fina omdöme!
    Hur skulle vi kunna göra det enklare att veta vilken storlek som ska väljas? :)

• Karl J
    Karl J skrev om Röjk Superwear
    Allt fungerar klockrent! Produkter som kundmottagande! Läs mer
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Röjk Superwear
    Trevligt företag med ett bra bemötande. Köpte en anorak, som jag är helnöjd med. Kanonkvalitet !! Läs mer
  • Viktor M
    Viktor M skrev om Röjk Superwear
    Gillar era produkter samt upplever att ni har bra service men hade tyvärr problem med leveranser (DHL) det tog tid för paketet att komma fram och dåligt med information kring status. Upplevde vidare att produkten hade avvikande färger från de som redovisades på hemsidan (trots olika datorer och skärmar). Har köpt flertalet produkter av er och är överlag mycket nöjd. Läs mer
    2018-04-16 Joel G svarar Viktor M
    Hej Viktor!
    Som du kan se nedan så har vi haft problem med våra leveranser, vi har nu löst detta och hoppas att leveranserna är tillbaka på samma nivå som tidigare! :)
    Du får gärna maila in till mig på info@rojksuperwear.com med mer information om produkterna och färgerna som inte stämmer så kan vi kika på det!

• Karen S
    Karen S skrev om Röjk Superwear
    Ok bemötande - inget speciellt. Min beställning försvann undervägs i leverancen - vilket tog lång tid att reda ut. Läs mer
    2018-04-16 Joel G svarar Karen S
    Hej Karen!
    Nu är ordinarie kundsupport åter från semester och sjukdom, så vi får hoppas att vårt bemötande är bättre i framtiden! :)
    Ber om ursäkt för att leveransen stökade, vi har upplevt problem men som nu ska vara löst!

• Josefin D
    Josefin D skrev om Röjk Superwear
    Köpte en Eskimå hoodie, personligt och trevligt bemötande, otroligt snabb leverans! Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Röjk Superwear
    I stort ett företag med hög nivå på produkterna. Har flera plagg som är i favoritlagen när jag ska välja kläder.
    Dock köpte jag, på chans, en jacka som ursprungligen kostat 2400 kr men nu var nedsatt till 600 kr. Sänkningen motiverades tydligt med att man tydligen missat i kvalitetskontrollen vid inköp och att jackans innehåll kunde tränga ut genom materialet.
    Jag behövde en tunn kvalitetstäckjacka som var tänkt att användas sällan. Därför tog jag chansen med denna jacka, i hopp om att det ändå var bra grejer. Blev därför alldeles fascinerad när jag packade upp något som jag helst bara ville gå direkt till soptunnan med.
    Den inte bara läckte av isoleringsmaterialet, det var överallt! Dessutom var jackan så tunn att den inte kunde jämföras med de man hittar på ICA Kvantum, för 399 kr.
    Nå! Jag formulerade ungefär detta till Röjk och skickade tillbaka jackan. Bemöttes alldeles förträffligt trevligt av kontaktpersonen på företaget, inga problem. Mvh /L Läs mer
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Röjk Superwear
    Bra hemsida. Snabb leverans.
    Beställde flera varor, dock ett litet minus för att barnstrumporna alldeles för stora i skaftet och glider därför bara av. Läs mer
  • Emil D
    Emil D skrev om Röjk Superwear
    Jag köpte en skaljacka hos Röjk. Jacka var som beskrivit på deras hemsida och jag är väldigt nöjd med bemötandet. Personligt, lugnt och trevligt och lätt att hitta dit. Läs mer
  • Jim P
    Jim P skrev om Röjk Superwear
    Snabb och smidig leverans och super kvalite på produkterna. Läs mer
  • Julia R
    Julia R skrev om Röjk Superwear
    Leveransen var snabb, och jag är jättenöjd med bemötandet från Röjk när jag var tvungen att returnera min tröja som jag beställt samt skicka tillbaka ett plagg som kom i fel storlek.
    Tyvärr upplevde jag att storlekarna var ganska små (jämfört med liknande plagg från t.ex. Houdini) så den snygga hoodien var tvungen att åka tillbaka, och hipstertrosorna var lite för trånga. I övrigt mycket nöjd! Läs mer
  • Lena I
    Lena I skrev om Röjk Superwear
    Mycket trevlig personal och snabb hantering. Tyvärr var kläderna för små och jag fick lämna tillbaka. Skulle rekommendera att gå upp en eller två storlekar från normalt på överdelar. Läs mer
    2018-03-26 Joel G svarar Lena I
    Hej Lena!
    Tack för att du hör av dig om detta.
    Är det någon speciell produkt som du tycker har varit för liten eller våra storlekar generellt?

• Hanna L
    Hanna L skrev om Röjk Superwear
    Beskrivning av varan överensstämde med det som levererades. Läs mer
  • Maria T
    Maria T skrev om Röjk Superwear
    Snabb leverans och trevligt bemötande. Behövde ändra i min beställning och det gick både smidigt och med snabb återkoppling. Läs mer
  • Erika G
    Erika G skrev om Röjk Superwear
    Köpte barnkläder. Fantastiska kläder till super-kvalité. Var tvungen att skicka tillbaka två plagg pga för liten storlek och det kändes krångligt och lite omständigt jämfört med andra butiker - annars hade det blivit högsta betyg. Läs mer
    2018-03-26 Joel G svarar Erika G
    Hej Erika!
    Har du något förslag på hur vi kan göra våra returer enklare?
    Vi håller på att uppdatera våra tjänster så du får gärna maila in till info@rojksuperwear.com med förslag.

• Karin Å
    Karin Å skrev om Röjk Superwear
    Smidigt beställa. Små storlekar. Läs mer
    2018-03-26 Joel G svarar Karin Å
    Hej Karin,
    Har du utgått från vår storleksguide och känner att storlekarna inte matchar det som står?
    I såna fall får vi såklart gå igenom den så att den stämmer med verkligheten.
    Tack för din feedback.

• Cecilia S
    Cecilia S skrev om Röjk Superwear
    Snabb leverans och smidigt köp! Min anorak blir perfekt att inviga nu när vårsolen börjar komma fram! Läs mer
  • Mikaela S
    Mikaela S skrev om Röjk Superwear
    Smidigt och enkelt hela vägen. Läs mer
  • Emelie K
    Emelie K skrev om Röjk Superwear
    Trevligt bemötande med personlig service gör att man tänker att det är väldigt litet och personligt.
    Köpte trosor och tröja till dam och strumpa och tröja till barn. Allt passar perfekt.

Himla nöjd :) Läs mer
  • Sara R
    Sara R skrev om Röjk Superwear
    Jättebra från början till slut. Läs mer
  • Staffan H
    Staffan H skrev om Röjk Superwear
    Strålande passform och fin kvalitet. Snabb och personlig kommunikation med företaget. Läs mer
  • Sara B
    Sara B skrev om Röjk Superwear
    Toppen! Bra kundtjänst och snabb betjäning. Är väldigt nöjd. Läs mer
  • Pontus B
    Pontus B skrev om Röjk Superwear
    Bra bemötande vid beställningar, retur och även de gånger det varit något problem med en order eller vara Läs mer
  • Max T
    Max T skrev om Röjk Superwear
    Snabb leverans men lite lösa trådar på kalsongerna samt lite tight över bröst på skjortan annars var allt perfekt! Läs mer
    2018-03-19 Joel G svarar Max T
    Hej Max!
    Tack för att du hör av dig!
    Du får gärna skicka en bild på de lösa trådarna till info@rojksuperwear.com så kan jag hjälpa dig med detta! :)

• Magnus W
    Magnus W skrev om Röjk Superwear
    Köpte Primaloft Boxers - riktigt nöjd med dessa.
    Bra mailkontakt och snabb leverans. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Röjk Superwear
    Köpte barnkläder. nNöjd med mitt köp men webshopen var ej uppdaterad så jag fick inte allt jag beställde. Men kommunikationen var bra från företaget. Läs mer
  • Karl E
    Karl E skrev om Röjk Superwear
    Köpte en anorak och en flanellskjorta och är mycket nöjd med bägge. Lätt att köpa och bra leverans. Material, sömmar och passform är mycket bra. Slitage och hållbarhet kan jag inte säga något om då jag bara haft kläderna i två veckor. Läs mer
  • Ki A
    Ki A skrev om Röjk Superwear
    Köpte ull-underställ till barn plus vuxen. Enkelt och snabb leverans. Plus för det personliga ordermailet, trevligt. Riktigt bra produkter, skön kvalitet och kommer absolut stt tipsa andra om varumärket som jag precis själv blivit tipsad om. Läs mer
  • Anton N
    Anton N skrev om Röjk Superwear
    Superskön tröja med hög kvalitetskänsla! Läs mer
  • Elin U
    Elin U skrev om Röjk Superwear
    Bra och snabb leverans, tycker fria returer vore en bra grej. Nöjd. Läs mer
  • Sofie N
    Sofie N skrev om Röjk Superwear
    Kontakt både via mail och personligt möte har varit mycket trevligt, trevlig personal som vill att jag som kund ska bli nöjd. Jag har bytt en storlek (i "butik" på Södermalm) utan problem, hämtat paket på samma ställe samt lämnat tillbaka en t-shirt som dessvärre inte passade (färgen gick verkligen inte, hur mycket jag än ville) då erbjöd personalen andra färger, men det kändes av någon anledning inte bra och detta var inga problem! Returen gick smidigt. WOMENS ESKIMO HOODIE är fenomenal och gav även en likadan till min partner som även han älskar den! Varm, följsam, snygg OCH att den är gjord delvis av återvunnen ull vilket jag uppskattar! Jag har mååånga kläder från Röjk, och än så länge så är det ingen som inte håller mina mått till det jag använder kläderna till!

Det finns ALLTID saker som kan förbättras, men just nu så kommer jag inte på något! (därav 4/5 istället för 5/5, Röjk kan ju inte tro att deras kläder är perfekta och sluta försöka utvecklas!! :D

MVH Sofie Nilsson Läs mer
  • Camille J
    Camille J skrev om Röjk Superwear
    Tydlig kommunikation och trevlig bemötande. Bra produkt! Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Röjk Superwear
    Super kundservice, fantastiska produkter, är helt nöjd till 100% med deras saker, website och allt! Läs mer
  • Malin S
    Malin S skrev om Röjk Superwear
    Mitt först köp och jag är jättenöjd! Snabb leverans och allt funkade fint! Rekommenderas varmt!! Läs mer
  • Mulde H
    Mulde H skrev om Röjk Superwear
    Allt bra, beställde kläder via nätet! Läs mer
  • Jannie H
    Jannie H skrev om Röjk Superwear
    Jag har haft både mejl- och telefonkontakt med Röjk då en tröja i min beställning inte fanns i lager och inte heller den tröjan som jag valde i andrahand. Röjk var otroligt hjälpsamma och tog tidigt kontakt med mig för att lösa det på bästa sätt.

Kläderna är bra på alla sätt och vis: sköna, snygga och praktiska, och inte minst så kan man bära kläderna med gott samvete. Läs mer
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Röjk Superwear
    Jag köpte ett par byxor till min sambo. Jag hade så klart problem med vilken storlek jag skulle ha men fick otroligt bra och snabb hjälp då jag beställde via hemsidan.

Sen att kläderna var grymt sköna var ju också bra ;) Läs mer
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Röjk Superwear
    Tröjor, mössor, merioullkalsonger och boxershorts, fingervantar.
    Bra och personligt bemötande. Nöjd med produkterna utom vanliga merioullstrumpor som jag köpt många av, men de håller tyvärr inte någon hög valitet. De nopprar, bleks i färgen, blir lätt slitna trots att jag följer skötselråden. Läs mer
    2018-03-19 Joel G svarar Gunnar S
    Hej Gunnar!
    Tack för att du hör av dig, du får gärna skicka in en bild på strumporna till info@rojksuperwear.com så att vi kan se över detta.
    Kvaliteten på våra strumpor ska såklart vara så bra som möjligt!

• Emma T
    Emma T skrev om Röjk Superwear
    Väldigt fina kläder. Men även väldigt små i stl. Jag som i vanliga fall är en M-L beställde en L skjorta som knappt gick över armarna samt glipade mellan knapparna. Samt att vi fick en skjorta i fel stl. Tråkigt att behöva skicka tillbaks grejerna samt behöva stå för frakten själv! Läs mer
    2018-03-19 Joel G svarar Emma T
    Hej Emma!
    Tack för att du berättar detta så att vi kan se över storlekarna!
    Du får gärna maila mig på info@rojksuperwear.com så kan jag hjälpa dig, när vi gör fel ska du såklart inte behöva stå för returfrakten!

• Björn H
    Björn H skrev om Röjk Superwear
    Fina och sköna kläder, bra bemötande, personal i Ramundberget tackar för personalrabatten! Läs mer
  • Therese E
    Therese E skrev om Röjk Superwear
    Bra och trevlig service. Tyvärr var storleken på en av tröjorna liten och jag returnerade den Läs mer