RÖJK Superwear

Merkuriusvägen 16b, 141 33 Huddinge — Visa karta

Är du ute efter träningskläder eller friluftskläder?

Vi på Röjk Superwear är ett ungt, svenskt företag som vägrar att förhandla om miljön. Vår filosofi är att multifunktionella kläder minskar konsumtionen eftersom kläderna har många användningsområden och passar många tillfällen.

Oavsett om du ska ut på ett stort eller litet äventyr ute i friska luften kan du garanterat hitta vad du söker i vår webbshop. Här får du kort leveranstid, 30 dagars öppet köp och fri frakt inom Sverige!

Varmt välkommen!

Läs vad 361 kunder tycker om RÖJK Superwear

• 2020-01-21

Kim B skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en tröja till frun i julklapp, bra material och bra sydd, väldigt bra kundservice då jag blev tvungen att byta då den inte passade. Det enda jag skulle kunna klaga på är att jag fick betala returfrakten, men de tycker jag är ganska okej ändå. Läs mer
  • 2020-01-13

Katarina S skrev om RÖJK Superwear
    Nöjd! Var vad jag förväntat och lite till! Läs mer
  • 2020-01-11

Ludvig T skrev om RÖJK Superwear
    Hampa yxor - sköna och snygga
    Merinokalsingar - sköna men slitits hål på ganska snabbt

Snabb komplikationsfri leverans Läs mer
  • 2020-01-07

Lotta B skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans, bra produkt (Atlas hemp pants). Läs mer
  • 2020-01-06

Björn K skrev om RÖJK Superwear
    Köpte kläder via e-handel
    Min förväntningar var som vanligt höga och de levdes som vanligt upp. Läs mer
  • 2020-01-01

Sven H skrev om RÖJK Superwear
    Mycket snabb leverans av rätt grejer. Trevligt med en extra present Läs mer
  • Charlotta P

2019-12-31

Charlotta P skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en tröja strax innan jul, otroligt snabb leverans och enkelt att beställa från hemsidan. Även en bra modell som var lite smalare men lång. Jag kan varmt rekommendera detta företag! Läs mer
  • 2019-12-29

Freija F skrev om RÖJK Superwear
    Bra produkt, snabb leverans! Fick skoinlägg på köpet. Läs mer
  • 2019-12-28

Emma B skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans, jättefin tröja! Läs mer

Ingela A skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans, korrekta storlekar. Läs mer

Paula K skrev om RÖJK Superwear
    Köpte Eskimo wool quads, dammodell. De var riktigt sköna, fast väldigt vida i nederkant och mudden är väl så bred. Hade hellre haft det varma tyget längre ner också. Inga problem med leverans eller betalningsmöjligheter. Läs mer

Nino D skrev om RÖJK Superwear
    Bra kvalitet och genomtänkt affärsidé med snygga produkter. Läs mer
  • 2019-12-11

Joanna C skrev om RÖJK Superwear
    Jag har inte använd mina nya sockor ännu, men jag köpte dom för jag var jätte nöjd med dom jag hade innan. Så jag förmodar att nya är lika bra om inte bättre - i alla fall har dom nu roligare färger, inte bara svart. Leverans avgift känns dock svindyr, måste man skicka vara med DHL? Läs mer
    2019-12-12 RÖJK S svarar Joanna C
    Hej Joanna!
    Hoppas att du blir lika nöjd med dina nya sockor som med dina gamla! Vad gäller våra leveransavgifter har vi fraktfritt från 1000 kr (eftersom de flesta av våra köp ligger därikring). Vad gäller andra leveranser kostar vårt standardalternativ 49 kr och där tror jag inte vi är sämre än någon annan, men expressalternativ är förstås dyrare.

• 2019-12-11

Emelie H skrev om RÖJK Superwear
    Fantastiska material, bambuviskosen känns lite som att ha ett extra lager luft på sig! Passformen för mig med lite mer rumpa och lår är tyvärr inte optimal då underställsbyxorna åker ner baktill.

Snabb service från RÖJK vid byte. Tack! Läs mer
  • 2019-12-10

Ulf A skrev om RÖJK Superwear
    Har ännu inte fått leveransen. Läs mer
    2019-12-12 RÖJK S svarar Ulf A
    Hej Ulf,
    Du får gärna höra av dig till vår kundtjänst på info@rojksuperwear.com, det går generellt mycket snabbare där än här. ;)

• 2019-12-09

Camilla B skrev om RÖJK Superwear
    Snygga kläder men väldigt ofta dålig kvalitet på dem. Denna gång tog det endast ett par timmars användning innan första sömmen släppte. jag har upplevt samma sak på flera olika varor tyvärr. Läs mer
    2019-12-09 RÖJK S svarar Camilla B
    Hej Camilla,
    Om du läser våra övriga omdömen ser du säkert att dålig kvalitet inte är något vi är vana vid. Har du reklamationer eller klagomål får du gärna höra av dig till vår kundtjänst på info@rojksuperwear.com.
  • 2019-12-09

Henrik H skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte en "Merino Hoodie" till min sambo på hennes födelsedag. Tröjan är mycket snygg och jag hade kontakt med Isabelle som gav bra och snabb service/återkoppling. Läs mer
  • 2019-12-07

Ida N skrev om RÖJK Superwear
    Varma sköna merinoull sockar!
    Snabb leverans, perfekt! Läs mer
  • 2019-12-01

Nidal K skrev om RÖJK Superwear
    Otroligt bra kläder som håller hög kvalité och som man vill använda varje dag Läs mer
  • 2019-11-30

Kerstin H skrev om RÖJK Superwear
    Dåligt av Klarna att ha väldigt otydliga uppgifter om när betalning skulle ske.
    Gjorde att jag fick straffavgift.
    De skulle ha skickat påminnelse först. Läs mer
    2019-12-09 RÖJK S svarar Kerstin H
    Hej Kerstin,
    Klarnas kommunikation och avgiftshantering är tyvärr ingenting vi kan råda över. Hoppas att du har överseende med detta.
  • 2019-11-15

Katarina T skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte yllestrumpor gjorda i Sverige. Riktigt nöjd med att de äntligen har produkter gjorda i Sverige. Läs mer
  • Pontus C

2019-11-12

Pontus C skrev om RÖJK Superwear
    Köpupplevelsen på hemsidan var utmärkt.
    Röjks produkter är gedigna, funktionella och hållbara. Läs mer
  • Mia B

2019-10-26

Mia B skrev om RÖJK Superwear
    Riktigt fina, sköna och hållbara kvalitetskläder Läs mer
  • 2019-10-24

Fred B skrev om RÖJK Superwear
    Bra online erbjudande, snabba leveranser, produkter med bra kvalitet. Läs mer
  • 2019-10-23

Jonathan F skrev om RÖJK Superwear
    Fantastiska kläder i naturvänliga material.
    Allt gick som förväntat, bra service, snabb leverans och inga konstigheter! Läs mer
  • 2019-10-20

Christoph E skrev om RÖJK Superwear
    Awesome Clothes...please keep doing what you‘re doing! Läs mer
    2019-12-09 RÖJK S svarar Christoph E
    Thanks Cristophe, promise we will! :)
  • 2019-10-16

Alexander T skrev om RÖJK Superwear
    Köpte Boxer shorts. Dessa är riktigt snygga faktiskt, gemfört med andra merno boxers från andra (technical wear) märken.

Väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-10-13

Marcus G skrev om RÖJK Superwear
    Sköna underställ av bambu med bra passform och känsla. Läs mer
  • 2019-10-11

Sofia A skrev om RÖJK Superwear
    Sköna plagg som är både snygga och med funktion som passar friluftsliv! Läs mer
  • 2019-10-09

S skrev om RÖJK Superwear
    Bra personlig kundservice. Verkar ha bra genomtänkta produkter. Läs mer
  • 2019-10-09

Jon och Celina F skrev om RÖJK Superwear
    Sköna och mjuka ullkläder som värmer utan att stickas! Läs mer
  • 2019-10-07

Johan E skrev om RÖJK Superwear
    Snabbt, Enkelt, Smidigt samt snabb leverans.
    Köpte sex par ullstrumpor i outleten. Läs mer
  • 2019-10-02

Pia G skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en merinohoodie och anorak i hampa. Superfina och funktionella plagg. Bästa bemötandet då tröjan hade ett litet hål. Skickade en ny direkt och jag behövde inte returnera den trasiga. Läs mer
  • 2019-09-29

Malin S skrev om RÖJK Superwear
    Snabb och enkel leverans men träningstightsen jag köpte har redan lösa sömmar och tröjan har tappat formen och blivit nopprig. Jag hade högre förväntningar på kvaliteten. Läs mer
    2019-12-09 RÖJK S svarar Malin S
    Hej Malin,
    Dålig kvalitet är ingenting vi är vana med, har du reklamationer eller kommentarer, maila gärna vår kundsupport på info@rojksuperwear.com så får de kika på det.
  • 2019-09-29

Jörgen B skrev om RÖJK Superwear
    Köpte två par Hemp-shorts och två par funktionskalsonger. Snabb leverans och bra grejer. Har en bra Röjk-fleece som jag är nöjd med och jag är nyfiken på andra Röjkprodukter så jag kommer troligen att beställa mer i framtiden. Läs mer
  • 2019-09-27

Karin E skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans. Enkelt att beställa. Mkt nöjd med varan, en bambuunderställs tröja.. Läs mer
  • 2019-09-20

Ola G skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte Mens Glober Jacket Caimito för att jag dels tyckte färgen var varm och fin men även pga idén att man tillverkat den av resttyger av tidigare tillverkade kollektioner.
    Jättefin och skönt med lite längre ärmar.
    Har sen tidigare några Röjkplagg och de håller sig fina tvätt efter tvätt. Toppenkvalité och fint att det finns någon som inte tillverkar alla sina kläder i Kina. Många av deras plagg tillverkas i Estland och några få till och med i Sverige vilket jag tycker är fantastiskt! Läs mer
    2019-09-23 RÖJK S svarar Ola G
    Härligt att höra att du också tar miljö och närproduktion på största allvar Ola!
    Vi hoppas att dina produkter ska komma dig till glädje i många år!

• 2019-09-15

Pasi T skrev om RÖJK Superwear
    I have bought the Badlands Jacket directly from RÖJK and the Rover Hemp Jacket from Outnorth, just to name the latest. Both are excellent, but especially the Rover Hemp Jacket is just outstanding product that immediately became as my favourite.

I'm a big fan of RÖJK products, because both quality and fit. Not to mention the overall functionality and the materials that are environment friendly. I dare to say, because I have jackets from practically every outdoor brand name, that your Hemp products are far superior. Looking forward for your future developments.

Keep up the good work! Läs mer
    2019-09-23 RÖJK S svarar Pasi T
    Thank you for kind words Pasi, we're super happy to hear that you are enjoying our products!

Best wishes,

• 2019-09-12

Annica Ö skrev om RÖJK Superwear
    Outstanding. Efter en vecka i fjällen luktade den ingenting.
    Funkar lika bra på jobbet under kavajen som på fjällturen. Jag hade turen att få en i present. En månad senare har jag köpt 5 till mig och 2 till andra i present. Grymt nöjd! byter ut hela min t-shirt park till Röjk nu. Läs mer
    2019-09-23 RÖJK S svarar Annica Ö
    Hej Annica!

Vilka fantastiskt glädjande tillrop, stort tack för det och vi hoppas att våra t-shirtar ska hålla dig varm och glad länge framöver!

• 2019-09-11

Karim E skrev om RÖJK Superwear
    Röjk makes really nice and durable products with great style. Läs mer
  • 2019-09-03

Jonas B skrev om RÖJK Superwear
    Mens Glober Jacket, Cardamon, Large.

Mina frågor jag hade innan beställningen blev snabbt besvarade av Röjk.

Väl tilltagen luva, vilket är bra, enda minuset är att det borde finnas nån typ av dragsko/snöre för att kunna anpassa den. Lång i armarna, vilket är svårt att hitta enligt mig, nästan så att de är i vägen, men jag tycker de funkar utmärkt. Hellre långa än aningen korta- glappar det i handlederna blir det myggbett på sommaren och snö på vintern.

Lätt jacka som verkar relativt stryktålig. Läs mer
    2019-09-05 RÖJK S svarar Jonas B
    Hej Jonas!

Härligt att höra att du är nöjd. Tack för din feedback, vi tar till oss den och hoppas att din jacka ska komma dig till glädje i många år framåt!

Hälsningar Linus
  • 2019-09-02

Jens F skrev om RÖJK Superwear
    Mjukt och mycket skönt, perfekt som pyjamas för dyra sovsäcken. Snabb leverans. Lite stor i halsen för att vara ett underställ. Läs mer
  • Jeroen P

2019-09-01

Jeroen P skrev om RÖJK Superwear
    Köpte basic underställ. Fin färg (grön). Snabb leverans. Har inte provat än, men materialet känns väldigt skönt. Läs mer
  • 2019-09-01

Helena A skrev om RÖJK Superwear
    Jag har köpt en jacka och två tröjor. Det var snabb leverans och väldigt bra kvalitet på varorna. Storlekarna stämde bra och jag tycker att företaget har bra beskrivningar av sina produkter. Läs mer
  • Alf S

2019-08-31

Alf S skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte 2 Stroller merino t-shirts. De krympte och tappade formen efter första tvätten på 40 grader. Det saknades information på tvättinstruktionen om att ullprogram skulle ha använts i tvättmaskinen. Däremot fanns den informationen på er hemsida. Jag skrev och påpekade detta för ca två veckor sedan. Ni har inte svarat på mitt mail. Nu har jag 2 förstörda tröjor och ett dåligt intryck av ert kundbemötande. Läs mer
    2019-09-05 RÖJK S svarar Alf S
    Hej Alf!

Vad jag förstått har du haft kontakt med vår kundservice och allt verkade utrett och uppordnat. Hoppas att du sammantaget är nöjd med din upplevelse hos oss!

• David S

2019-08-31

David S skrev om RÖJK Superwear
    Riktigt bra och sköna kläder det kommer att handlas mer Läs mer
  • 2019-08-30

Gudrun C skrev om RÖJK Superwear
    Strumpor och T-shirt på nätet hos Röjk. Allt funkade bra, infon stämde med det jag fick. Nöjd. Läs mer
  • 2019-08-29

Kannika T skrev om RÖJK Superwear
    Beställde XS men kändes som M.
    Alldeles för stor men skön material. Läs mer
    2019-09-05 RÖJK S svarar Kannika T
    Hej Kannika!

Det står klart och tydligt i texten att den är stor i storlekarna och att man bör gå ner i storlek. Vi har också instruktioner på produktsidan om hur man gör för att avgöra sin storlek.
    Vi beklagar att detta inte tycks ha nått fram ordentligt den här gången.

• 2019-08-27

Tina F skrev om RÖJK Superwear
    Så dåligt med storlekar, följer inte normen ev skapat egna normer. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Tina F
    Hej Tina,
    Vi har storleksangivelser på så gott som samtliga produkter för att man ska kunna se vilken storlek man ska ha, har du möjligen missat detta?
  • 2019-08-27

Anders H skrev om RÖJK Superwear
    Mycket bra, inget att klaga på. Funktionella och svala plagg. Läs mer

Merkuriusvägen 16b, 141 33 Huddinge