Alla kategorier Webshop RÖJK Superwear

RÖJK Superwear

Är du ute efter träningskläder eller friluftskläder?

Vi på Röjk Superwear är ett ungt, svenskt företag som vägrar att förhandla om miljön. Vår filosofi är att multifunktionella kläder minskar konsumtionen eftersom kläderna har många användningsområden och passar många tillfällen.

Oavsett om du ska ut på ett stort eller litet äventyr ute i friska luften kan du garanterat hitta vad du söker i vår webbshop. Här får du kort leveranstid, 30 dagars öppet köp och fri frakt inom Sverige!

Varmt välkommen!

Läs vad 289 kunder tycker om RÖJK Superwear

• 2019-07-11

Diogo P skrev om RÖJK Superwear
    Bra kläder, kan dock dröjer några dagar till varorna är faktiskt skickat (nästan en hel vecka på min sista beställning) Läs mer
  • 2019-07-09

Jenny O skrev om RÖJK Superwear
    Snabb och vänlig service och leverans, fin kvalitet och härliga färger på kläderna! Läs mer

Alexander L skrev om RÖJK Superwear
    Bra storlek och kvalite! Snabb leverans och allt i ordning. Stort tack! Läs mer

Mårten I skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en mens Badland jacket. Storleken M var möjligen lite större en vanlig M. Jag är 182 och den är unset för lång i ärmarna. I övrigt, topp-kvalitet rakt igenom.
    Snabb leverans och inget strul. Läs mer

ida S skrev om RÖJK Superwear
    Hej jag gillar era kläder starkt bra i storlekarna och passform sköna och slitstarka! Läs mer
  • 2019-06-10

Linn H skrev om RÖJK Superwear
    Väldigt bra service, blev lite fel med storlek, på 2 dagar hade jag rätt tröja hemma hos mig. Läs mer
  • 2019-05-29

Gunnar T skrev om RÖJK Superwear
    De frågor jag haft avseende andra produkter än den nu beställda har svaren varit mycket informativa och snabba.

När det gäller den nu beställda varan kan jag dock inte ge något besked då varan inte kommit till mottagningsstället än, trots att det var 10 dagar sedan jag fick merddelande om att leverans är på väg. Har nu ställt frågan till Röjk. Förhoppningsvis reder det ut sig och morsdagspresenten kan levereras (om än lite sent) Läs mer
  • 2019-05-23

Wille K skrev om RÖJK Superwear
    Har en merino T-shirt och en mounter merino hoodie. superbra passform på bägge plagg. Och merino blandat med polyester och modal ger bra komfort samtidigt som de funkar i oavsett väder. 10/10 Läs mer
  • 2019-05-22

Mette T skrev om RÖJK Superwear
    Jacka i merinoull! Fantastisk! Saknar bara att byxorna inte finns i damstorlek 42.
    Allt har funkat superbra! Läs mer
  • 2019-05-21

Joyce C skrev om RÖJK Superwear
    Bästa strumpor! Bekvämt och jag använder de året runt. Otroligt bra kundservis. Läs mer
  • 2019-05-16

Britt P skrev om RÖJK Superwear
    Skickat en vara i retur 190328 utan respons från er. Klarna har inte fått svar från er o meddelar att jag kommer att tvingas betala jackan om ni inte kontaktar dem Läs mer
    2019-05-16 RÖJK S svarar Britt P
    Hej Britt,

Vi har bekräftat att du returnerat din produkt, varför ärendet inte kommit vidare sedan ska jag undersöka genast.
    Normalt sker detta automatiskt, men givetvis ska du inte betala för en produkt du returnerat.
    Vi tar hand om det omedelbart, beklagar besväret.

Linus Zetterlund
  • 2019-05-11

Lennart B skrev om RÖJK Superwear
    ....... Fantastiska strumpor....... Läs mer
  • 2019-05-09

Liselotte P skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte strumpor i merinoull. Hela beställnings- och leveransprocessen gick utmärkt. Jag är helt nöjd med hur köpet gick till. Läs mer
  • 2019-05-08

Tobias J skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en uppsättning ullsockor (8 par). Sockorna är sköna och håller bra. Köpte dem från RÖJKs webshop - fungerade bra och jag upplevde inga problem med leverans eller betalning. Kommer handla av företaget igen om behovet uppstår. Läs mer
  • 2019-05-06

Frida H skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte fyra par strumpor. Två lite högre vandringsstrumpor och två låga vardagsstrumpor.

De låga strumporna va tyvärr lite stora i storleken. Jag köpte 37-39 och jag har storlek 38 men dom sitter alldeles för löst på foten tyvärr. Provade att tvätta strumporna för att se om det blev bättre men det hjälpte tyvärr inte.

Dee andra strumporna är jag mycket nöjd med. De satt perfekt på foten. Läs mer
    2019-05-06 RÖJK S svarar Frida H
    Hej Frida!
    Tack för din återkoppling, vi ska ta en titt på storlekarna och se hur de förhåller sig till våra övriga strumpor!

• 2019-05-05

Tina L skrev om RÖJK Superwear
    Jag beställde två par strumpor som levererades snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2019-05-04

Jan D skrev om RÖJK Superwear
    Alltid bra kvalitet på Röjk's produkter Läs mer
  • Lena M

2019-05-04

Lena M skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans och nöjd med produkten. Läs mer
  • 2019-05-04

Maria R skrev om RÖJK Superwear
    Strumpor för användning till sommarens olika aktiviteter.
    Supersköna och fin kvalitet. Läs mer
  • Frida D

2019-05-04

Frida D skrev om RÖJK Superwear
    Jag har köpt fantastiskt användbara kläder som jag använder både i mitt vardagsliv och på mina äventyr i skidbacken, i stallet och på vandringsturer. De har snabb service och gör det lilla extra för kunderna, väldigt personligt så man blir lite varm om hjärtat :)
    De ser bara lösningar och vill göra världen liten bättre, ett plagg i taget. Fantastiskt bra företag! Läs mer
    2019-05-05 RÖJK S svarar Frida D
    Hej Frida!
    Vad glada vi blir för dina värmande ord.
    Stort tack från oss alla, vi hoppas att du får glädjas åt dina produkter i många år framöver!

• 2019-04-28

Ann-Zofie D skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte en t-shirt och underbyxor i merinoull. Jag fick fel tröja. Jag fick hämta paketet nästan en mil från där jag bor på ett komplett okänt ställe, helt galet utlämningsställe. Jag förstår att det är leveransföretaget och inte Röjk men det tog enorm tid. Läs mer
  • 2019-04-17

Ulla E skrev om RÖJK Superwear
    Merinotrosorna var en besvikelse gällande hur de töjde sig vid användning. Träningstightsen var sköna men jag saknar ett gummiband i linningen. Däremot var det snabb leverans och jag fick med ett ulltvättmedel för två ullplagg som jag köpte och det uppskattar jag mycket! Läs mer
    2019-04-17 RÖJK S svarar Ulla E
    Hej Ulla!
    Vad synd att det inte bara blev ros den här gången, men vi tar till oss av din feedback och försöker förbättra oss till nästa gång, tack! :)

Hälsningar Linus
    RÖJK Superwear
  • 2019-03-21

Amanda S skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte Womens Merino Shell Jacket. Det var bra pris och snabb leverans. Har sedan tidigare bra erfarenheter utav Röjks produkter och gillar deras design och val av material. Var därför sugen att testa deras nya ull-skal och om jackan lever upp till förväntningarna blir det nog ett par byxor i samma material. Läs mer
  • 2019-03-20

Ellenor S skrev om RÖJK Superwear
    Mycket trevligt och personligt bemötande!

Har sedan tidigare en tröja (monk pullover) som jag älskar och tänkte prova en jacka men eftersom den inte fanns grå för dam så chansade jag på herr men det gick inte.

Tyvärr dyr returfrakt men bemötandet väger upp. Läs mer
  • 2019-03-19

Jenny E skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte en jacka som bara var tillgänglig på hemsidan och är väldigt nöjd. Snabbt enkelt utan krångel. Läs mer
  • 2019-03-14

Mattias A skrev om RÖJK Superwear
    Har haft problem med min leverans, har tagit nästan 3 veckor att få varorna. Är inte röjks fel utan transportören som bör ses över. Läs mer
  • 2019-03-13

Marion E skrev om RÖJK Superwear
    Hållbar kvalité (t-tröjor, strumpor i ull), non-mulesing merinoull Läs mer
  • Martin S

2019-03-09

Martin S skrev om RÖJK Superwear
    Underställströja kändes underbart skön att ha på kroppen! Läs mer
  • 2019-03-09

Nicola S skrev om RÖJK Superwear
    I'm so excited about my RÖJK SuperBase thermals! The material is lovely and soft but feels strong at the same time. Amazing quality. I would definitely order these again. Delivery was quick and the team were super friendly and helpful. Läs mer
  • 2019-03-08

Cecilia T skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte tre olika tröjor. Jag fick info om ordern omedelbart och leveranstiden var normal.
    Jag gillar att företaget är svenskt och att materialen är hållbara utifrån miljö och djursynpunkt.
    Har inte använt alla tröjor än men är mycket nöjd hittills. Jag lever ett aktivt liv med hundträning och tillbringar mycket tid i skog och mark. Hållbara snygga fritidskläder är viktigt! Läs mer
  • Jukka-Pekka K

2019-03-07

Jukka-Pekka K skrev om RÖJK Superwear
    Inte dåligt. Jag tycke jätte mycket om röjkts tröja. snabbt gjort. Läs mer
  • Åsa H

2019-03-06

Åsa H skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte 2 t-shirts och en luvtröja för halva priset. Bra med storlekstabellerna så det blir rätt. Snabb leverans och fantastiskt snygga och sköna kläder! Högsta betyg. Läs mer
  • 2019-03-06

Sonja K skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte två saker:
    1) en underställströja som mötte förväntningarna jag hade utifrån produktbeskrivningen.
    2) ett par trosor som var helt fel i storleken. Jag tog kontakt med kundservice men fick inte någon hjälp eller kompensation. (Förklaringen att det står i produktbeskrivningen att trosorna är stora i storleken hjälpte inte mig eftersom jag köpte varorna via en länk på Instagram - och där finns den detaljerade produktbeskrivningen inte med, eller fanns inte med när jag beställde). Jag förstår företagets policy att inte byta underkläder, men blev ändå besviken eftersom jag kände att jag som kund inte hade kunnat agera annorlunda och att mina förväntningar inte var orealistiska eftersom jag har en väldigt vanlig kroppsform som i 99,9% av fallen passar i storleken som jag beställde. Läs mer
    2019-03-06 RÖJK S svarar Sonja K
    Hej Sonja!

Vad synd att det ändå inte blev bra med trosorna för dig.
    Enligt vår kundtjänst har du dock blivit erbjuden kompensation för besväret, så ta gärna en extra titt i din mail eller hör av dig till oss igen. :)

• 2019-03-06

Maria E skrev om RÖJK Superwear
    Underställ. Snabb leverans, väldigt nöjd med kläderna även om storlekarna är mindre så ta gärna en storlek större nästa gång. Läs mer
  • 2019-03-05

Karl V skrev om RÖJK Superwear
    Jag har inte hunnit prova produkten, men har fått två mail om feedback. Läs mer
  • 2019-02-28

Thobias H skrev om RÖJK Superwear
    Bra kvalitet, bra miljöval. Alltid snabb hantering av ordrar. Produkterna motsvarar alltid mina förväntningar.

Sammanfattningsvis så håller Röjk bra kvalitet genom hela kedjan. Läs mer

Therese F skrev om RÖJK Superwear
    Fina produkter med bra tänk. Storlekarna dock för stora. Jag är strl 38 och valde att beställa M. De satt knappt ens uppe så stora var de. Beställde igen och tog Small. Även de lite stora och dåligt passform. Tråkigt när jag tänkt ha dem till skidåkning/ vinterlöpning mm som kräver att grejerna sitter där de ska!
    Gillar hoodien!!! Läs mer
    2019-02-28 RÖJK S svarar Therese F
    Hej Therese,
    I texterna till våra underkläder framgår hur man ska gå tillväga för att vara säker på att få rätt storlek, men vi ser över detta till kommande säsong så att det blir lite tydligare. Tack för att du meddelar oss!

Anna E skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en tunn hoodie på rean,
    Halva priset! Smidigt och snabbt Läs mer

Marcus G skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte en hoddie. Skönt material och bra passform tack vare en tydlig storlekstabell. Läs mer
  • 2019-02-26

anna r skrev om RÖJK Superwear
    En huvtröja i ull.
    Tänkte att det va en tunnare tröja, men fick ett intryck av att den ända skulle ha mer styrsel i sig. Istället väldigt lös och sladdrig. Ser därför väldigt pösig och tråkig ut. Läs mer
    2019-02-26 RÖJK S svarar anna r
    Hej Anna,
    Smaken är ju bekant som baken, men i och med att det är ett helt naturligt tyg med mycket fall i sig så blir det ett helt annat fall än i t.ex. en stickad ulltröja. Tycker du inte om hur den sitter på dig är du givetvis fri att returnera den. :)
  • Pia W

2019-02-26

Pia W skrev om RÖJK Superwear
    Toppenfin tröja o snabb leverans Läs mer
  • 2019-02-25

Rasmus M skrev om RÖJK Superwear
    Inga konstigheter och snabb leverans! Läs mer
  • 2019-02-25

Åsa D skrev om RÖJK Superwear
    Snabb och bra service. Snyggt underställ! Men att inte kunna tvätta ett svettställ i mer än 30 grader? Läs mer
    2019-02-25 RÖJK S svarar Åsa D
    Hej Åsa!
    Vad kul att du haft en positiv upplevelse hos oss!
    Många tvättar våra underställ i 40 grader och oftast går det bra. Men hela grejen med merinoull är ju trots allt att man inte ska behöva tvätta det så ofta då det är naturligt antibakteriellt och rengör sig självt, så förhoppningsvis ställer det inte till det så många gånger på ett år... :)
    Väniiga hälsningar,
  • 2019-02-24

Olivier H skrev om RÖJK Superwear
    Skönaste, varmaste , snygaste miljövänliga tekniska plagg. Punkt slut!
    PS: AH, och snabbaste leveranser också! Läs mer
  • Ida S

2019-02-23

Ida S skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte en hoodie med magficka.
    Jag köpte den för att ersätta min gamla röjk hoodie som jag haft i över fem år.
    Det är ett plagg jag värdesätter väldigt mycket i min outdoor garderob. så när min gamla tröja blev lite för sliten och den fick övergå till slit och släng garderoben så ville jag helt enkelt ersätta den.
    det var helt självklart att det skulle vara en till röjk hoodie.
    ni har väldigt bra kläder med bra kvalitet.
    för en tjej som nästan enbart går runt i outdoor kläder vill ibland också ha lite stilrena och snygga kläder. och det har ni lyckats med. tummar upp! Läs mer
    2019-02-23 RÖJK S svarar Ida S
    Hej Ida!
    Det gläder oss väldigt mycket att höra, fortsätt att konsumera hållbart! <3
  • 2019-02-23

Jonathan N skrev om RÖJK Superwear
    Superkvalitet, skönt material, grym funktion! Läs mer
  • Jana C

2019-02-22

Jana C skrev om RÖJK Superwear
    Köpte två fina t-shirts, med merinoull samt reko material.. jättenöjd med både färg och material, samt form. Tack och jag kommer att definitivt handla mer från Röjk framöver ;) Läs mer

Emma B skrev om RÖJK Superwear
    2 st trosor i ull.
    Köpte stl S men de var som stl L. Alltså mycket förstora!!!
    Trodde inte det var sant... blir ju svårt att byta, för att det är underkläder.
    Jag som jägare är mycket ute när det är kallt o har tänkt länge på att hitta underkläder som är varma. Läs mer
    2019-02-22 RÖJK S svarar Emma B
    Hej Emma!
    Tack för att du hör av dig, vi lovar att se över detta omgående och kompenserar dig gärna vid nästa köp hos oss!

Marika R skrev om RÖJK Superwear
    Jag beställde långkalsonger bas dam. Fick en motsvarande tröja i julklapp och den var så ljuvligt skön att jag ville ha långkalsonger i samma kvalitét. Beställningen och leverensen gick mycket smidigt och bra. Bra att få betala med Klarna faktura efter man fått produkten. Mycket nöjd. Läs mer

Linnea K skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans men produkterna hade usel passform.
    Jag brukar använda Medium. När jag beställde medium var det snarare en XL. Jag gav bort de produkterna i present till min mor och gick ner till minsta storleken small. Fick dem och efter en användning hänger de som blöjor, både ulltrosor och långkalsonger/underställ. Skulle inte rekommendera produkterna till någon. Beställde dem även pga bra miljötänk, ser sedan att de tillverkas i Kina. Läs mer
    2019-02-22 RÖJK S svarar Linnea K
    Hej Linnea,
    Vad synd att du inte trivdes med din produkt. Att det inte är samma stretch som många är vana vid från "vardagsunderkläder" är tyärr en konsekvens av att det är en helt naturlig produkt utan syntetiska stretchfibrer såsom spandex, som annars nästan alltid används. Med detta sagt arbetar vi givetvis alltid på att utveckla våra produkter, så det får vi ta en titt på!
    Vi gäller tillverkningsland arbetar vi med produktion både i Sverige, Europa och Asien. A och O för oss är att vi har en ren och etiskt riktig produktion. Att flytta en del av produktionen till Asien var naturligt av flera anledningar. Dels har många asiatiska producenter idag betydligt renare produktion än europeiska motsvarigheter, och de har också bättre förutsättningar rent produktionstekniskt. Vidare kommer en stor del av de råvaror vi använder, såsom bambu, ekologisk bomull och hampa från samma region, vilket gör att vi kan minska transportavstånden mellan råvara, spinneri/väveri och fabrik. Vidare gör det det också lättare för oss att erbjuda både återförsäljare och slutkonsumenter bättre priser, och således lättare för fler att konsumera mer hållbara och etiskt riktiga produkter.
    Beställde du dem då du hoppades att vi gjorde vår bakläxa lite bättre än de flesta andra gjorde du således helt rätt. ;)

Merkuriusvägen 16b, 141 33 Huddinge