Alla kategorier Kläder Stockholms län Stockholm Södermalm RÖJK Superwear

RÖJK Superwear

Merkuriusvägen 16b, 141 33 Huddinge — Visa karta

Är du ute efter träningskläder eller friluftskläder?

Vi på Röjk Superwear är ett ungt, svenskt företag som vägrar att förhandla om miljön. Vår filosofi är att multifunktionella kläder minskar konsumtionen eftersom kläderna har många användningsområden och passar många tillfällen.

Oavsett om du ska ut på ett stort eller litet äventyr ute i friska luften kan du garanterat hitta vad du söker i vår webbshop. Här får du kort leveranstid, 30 dagars öppet köp och fri frakt inom Sverige!

Varmt välkommen!

Läs vad 324 kunder tycker om RÖJK Superwear

• 2019-09-15

Pasi T skrev om RÖJK Superwear
    I have bought the Badlands Jacket directly from RÖJK and the Rover Hemp Jacket from Outnorth, just to name the latest. Both are excellent, but especially the Rover Hemp Jacket is just outstanding product that immediately became as my favourite.

I'm a big fan of RÖJK products, because both quality and fit. Not to mention the overall functionality and the materials that are environment friendly. I dare to say, because I have jackets from practically every outdoor brand name, that your Hemp products are far superior. Looking forward for your future developments.

Keep up the good work! Läs mer
  • 2019-09-12

Annica Ö skrev om RÖJK Superwear
    Outstanding. Efter en vecka i fjällen luktade den ingenting.
    Funkar lika bra på jobbet under kavajen som på fjällturen. Jag hade turen att få en i present. En månad senare har jag köpt 5 till mig och 2 till andra i present. Grymt nöjd! byter ut hela min t-shirt park till Röjk nu. Läs mer
  • 2019-09-11

Karim E skrev om RÖJK Superwear
    Röjk makes really nice and durable products with great style. Läs mer
  • 2019-09-03

Jonas B skrev om RÖJK Superwear
    Mens Glober Jacket, Cardamon, Large.

Mina frågor jag hade innan beställningen blev snabbt besvarade av Röjk.

Väl tilltagen luva, vilket är bra, enda minuset är att det borde finnas nån typ av dragsko/snöre för att kunna anpassa den. Lång i armarna, vilket är svårt att hitta enligt mig, nästan så att de är i vägen, men jag tycker de funkar utmärkt. Hellre långa än aningen korta- glappar det i handlederna blir det myggbett på sommaren och snö på vintern.

Lätt jacka som verkar relativt stryktålig. Läs mer
    2019-09-05 RÖJK S svarar Jonas B
    Hej Jonas!

Härligt att höra att du är nöjd. Tack för din feedback, vi tar till oss den och hoppas att din jacka ska komma dig till glädje i många år framåt!

Hälsningar Linus
  • 2019-09-02

Jens F skrev om RÖJK Superwear
    Mjukt och mycket skönt, perfekt som pyjamas för dyra sovsäcken. Snabb leverans. Lite stor i halsen för att vara ett underställ. Läs mer
  • Jeroen P

2019-09-01

Jeroen P skrev om RÖJK Superwear
    Köpte basic underställ. Fin färg (grön). Snabb leverans. Har inte provat än, men materialet känns väldigt skönt. Läs mer
  • 2019-09-01

Helena A skrev om RÖJK Superwear
    Jag har köpt en jacka och två tröjor. Det var snabb leverans och väldigt bra kvalitet på varorna. Storlekarna stämde bra och jag tycker att företaget har bra beskrivningar av sina produkter. Läs mer
  • Alf S

2019-08-31

Alf S skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte 2 Stroller merino t-shirts. De krympte och tappade formen efter första tvätten på 40 grader. Det saknades information på tvättinstruktionen om att ullprogram skulle ha använts i tvättmaskinen. Däremot fanns den informationen på er hemsida. Jag skrev och påpekade detta för ca två veckor sedan. Ni har inte svarat på mitt mail. Nu har jag 2 förstörda tröjor och ett dåligt intryck av ert kundbemötande. Läs mer
    2019-09-05 RÖJK S svarar Alf S
    Hej Alf!

Vad jag förstått har du haft kontakt med vår kundservice och allt verkade utrett och uppordnat. Hoppas att du sammantaget är nöjd med din upplevelse hos oss!

• David S

2019-08-31

David S skrev om RÖJK Superwear
    Riktigt bra och sköna kläder det kommer att handlas mer Läs mer
  • 2019-08-30

Gudrun C skrev om RÖJK Superwear
    Strumpor och T-shirt på nätet hos Röjk. Allt funkade bra, infon stämde med det jag fick. Nöjd. Läs mer
  • 2019-08-29

Kannika T skrev om RÖJK Superwear
    Beställde XS men kändes som M.
    Alldeles för stor men skön material. Läs mer
    2019-09-05 RÖJK S svarar Kannika T
    Hej Kannika!

Det står klart och tydligt i texten att den är stor i storlekarna och att man bör gå ner i storlek. Vi har också instruktioner på produktsidan om hur man gör för att avgöra sin storlek.
    Vi beklagar att detta inte tycks ha nått fram ordentligt den här gången.

• 2019-08-27

Tina F skrev om RÖJK Superwear
    Så dåligt med storlekar, följer inte normen ev skapat egna normer. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Tina F
    Hej Tina,
    Vi har storleksangivelser på så gott som samtliga produkter för att man ska kunna se vilken storlek man ska ha, har du möjligen missat detta?
  • 2019-08-27

Anders H skrev om RÖJK Superwear
    Mycket bra, inget att klaga på. Funktionella och svala plagg. Läs mer

Anna-Lena K skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte ullkläder. Beställde kläderna och skickade tillbaka ett plagg. De hade inte retursedel som övriga internetbutiker brukar ha så det var inte lika enkelt. I övrigt har jag inte några kommentarer. Har inte varit i kontakt med någon på företaget. Hoppas bara jag få mina pengar åter för det plagg jag returnerat för då är jag nöjd. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Anna-Lena K
    Hej Anna-Lena,
    Vad härligt att höra att du är nöjd med ditt köp!
    Vad gäller retursedlar så nämns detta under Villkor & Info på vår hemsida. :)

Hamid M skrev om RÖJK Superwear
    Fint jag fällar din product som är exelent kvalitet Läs mer

Catrine S skrev om RÖJK Superwear
    Bra kvalitet! Bra service! Toppen Röjk! Läs mer
  • 2019-08-25

Sanja K skrev om RÖJK Superwear
    Really great products! I will recommend these to everyone. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Sanja K
    Hi Sanja!
    We're super happy to hear that!
    Thank you, and enjoy your products! :)
  • 2019-08-25

Annica S skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans. Dock var compressionsstrumporna lite korta. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Annica S
    Hej Annica,
    Det tar vi med oss, tack för din feedback!
  • 2019-08-22

Rickard S skrev om RÖJK Superwear
    Sjysta kläder som passade perfekt Läs mer
  • 2019-08-22

Susanne D skrev om RÖJK Superwear
    Otroligt prisvärd tröja i Merinoull och en underställströja i bambu som känns väldigt härlig till ett bra pris. Läs mer
  • Linda S

2019-08-20

Linda S skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte två linnen och en badland jacket. Jag är supernöjd med dem alla tre. Snabb leverans och bra kvalitet! Läs mer
  • Christer R

2019-08-19

Christer R skrev om RÖJK Superwear
    Beställde en t-Shirt , strumpor och trosor på rean, kontaktades av kundtjänst då färgen var slut på t-shirt, de skickade en annan färg.
    Snabb leverans, effektiv kundtjänst

Älskar produkterna matrialet,funktionen, kvaliteten och färgerna :-D

Snabb leverans och superb Kundtjänst. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Christer R
    Hej Christer!
    Härligt att höra, vi hoppas att du ska glädjas åt dina produkter många år framöver!
  • 2019-08-19

Anna J skrev om RÖJK Superwear
    Snabb leverans, sköna och fina kläder med bra passform. Läs mer
  • 2019-08-19

Sarah G skrev om RÖJK Superwear
    Köpte badland jacket woman. Jag var mycket intresserad av materialet dom använt och hur det kändes. Jag blev positivt överraskad av hur jackan satt på, hur stor huvan var, den känns jätte bra.
    Efter två regn dagar kan jag glatt också konstatera att den håller fint regn.
    Helhetssynen över jackan är över alla förväntningar, jag är speciellt glad över materialen röjk har använt och hur dom väljer att framställa sina produkter. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Sarah G
    Hej Sarah!
    Vad härligt att höra att du trivs i din Badland Jacket, vi hoppas att den ska komma dig till glädje i många år framöver!
  • 2019-08-18

Ludvig J skrev om RÖJK Superwear
    Köpt jacka och tröja.
    Båda produkterna har hög kvalitet och mycket bra känsla. Båda har dock en tendens till att "noppra! på ryggen när man bär ryggsäck. Märket känns dock mycket tidsenligt och gör uppenbart en stark insats för att skilja sig från större delen av sina konkurrenter inom miljö och klimatpåverkan vilket jag hoppas de fortsätter att jobba hårt för! Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Ludvig J
    Hej Ludvig!
    Tack för de glada tillropen, vi lovar att bara bli bättre, även på miljö och hållbarhet som vi redan är starka inom. Ha en fin dag!
  • 2019-08-17

Jessica H skrev om RÖJK Superwear
    Fina kläder. Bra material. Snabb leverans. Läs mer
  • 2019-08-16

Ulrika L skrev om RÖJK Superwear
    Den var mjuk och fin i kvaliten. Den var dock ganska lång i modellen men det funkar bra ändå. Färgen överensstämde med bilderna. Läs mer
  • 2019-08-16

Charlotta H skrev om RÖJK Superwear
    Väntat i två veckor på min beställning utan att beställningen dykt upp. Ny är det inte längre intressant med varan, då jag varit tvungen att handla det jag behövt inför min resa på annat håll. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Charlotta H
    Hej Charlotta,
    Vi skickade ut mail till dig direkt efter orderläggningen om att varan var slut i lager på den e-postadress du angav vid orderläggningen. Vi beklagar om detta inte nått dig.
  • 2019-08-15

Kristian H skrev om RÖJK Superwear
    Jättebra produkter, affär och leverans. Läs mer
  • 2019-08-15

Liisa Annikki R skrev om RÖJK Superwear
    Köpte massor under deras senaste REA, så himla fina saker, både i kvalitet och känsla. Snabb leverans, allt satt perfekt och känns så himla bra att investera i miljövänliga naturliga och slitstarka plagg.
    Nu är jag kittad för många framtida årstider till fjälls ❤ Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Liisa Annikki R
    Hej Liisa!
    Vad härligt att höra, njut av dina vistelser i fjällen!

Magnus A skrev om RÖJK Superwear
    Beställde jacka, tröja och ett par t-shirts. Ett par saker var slut men fick gott bemötande och kärlek från kundtjänst. Jackan och t-shirts var fantastiska. Ull är ett supermaterial och Röjk går före i miljötänk. Helnöjd kund! Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Magnus A
    Hej Magnus,
    Härligt att höra, hoppas att de ska komma dig till glädje i många år framåt!

Fredrik T skrev om RÖJK Superwear
    Bra kvalitet, funktionella plagg, snabb leverans och bra kundservice. Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Fredrik T
    Hej Fredrik!
    Härligt att höra att du är nöjd.
    Det ser dock ut som att du missuppfattat bedömningssystemet, 1/5 är det lägsta betyget... ;)

Lars B skrev om RÖJK Superwear
    Köpte Jacka Röjk Badlands, men innan mejlade jag Röjk och frågade om storlek, eftersom jag var osäker på om jag skulle beställa M eller L. Fick snabbt svar och är nu helnöjd med min jacka! Läs mer
    2019-08-28 RÖJK S svarar Lars B
    Hej Lars,
    Härligt att höra, hoppas att din jacka ska komma dig till glädje i många år framåt!
  • 2019-08-06

Fredrik L skrev om RÖJK Superwear
    Vi köpte plagg. Ångrade oss. Kunde returnera allt utan krusiduller. Bra service! Läs mer
  • 2019-07-14

Anna S skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte en tröja och en t-shirt. Allt fungerade bra. Läs mer
  • 2019-07-11

Diogo P skrev om RÖJK Superwear
    Bra kläder, kan dock dröjer några dagar till varorna är faktiskt skickat (nästan en hel vecka på min sista beställning) Läs mer
  • 2019-07-09

Jenny O skrev om RÖJK Superwear
    Snabb och vänlig service och leverans, fin kvalitet och härliga färger på kläderna! Läs mer

Alexander L skrev om RÖJK Superwear
    Bra storlek och kvalite! Snabb leverans och allt i ordning. Stort tack! Läs mer

Mårten I skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en mens Badland jacket. Storleken M var möjligen lite större en vanlig M. Jag är 182 och den är unset för lång i ärmarna. I övrigt, topp-kvalitet rakt igenom.
    Snabb leverans och inget strul. Läs mer

ida S skrev om RÖJK Superwear
    Hej jag gillar era kläder starkt bra i storlekarna och passform sköna och slitstarka! Läs mer
  • 2019-06-10

Linn H skrev om RÖJK Superwear
    Väldigt bra service, blev lite fel med storlek, på 2 dagar hade jag rätt tröja hemma hos mig. Läs mer
  • 2019-05-29

Gunnar T skrev om RÖJK Superwear
    De frågor jag haft avseende andra produkter än den nu beställda har svaren varit mycket informativa och snabba.

När det gäller den nu beställda varan kan jag dock inte ge något besked då varan inte kommit till mottagningsstället än, trots att det var 10 dagar sedan jag fick merddelande om att leverans är på väg. Har nu ställt frågan till Röjk. Förhoppningsvis reder det ut sig och morsdagspresenten kan levereras (om än lite sent) Läs mer
  • 2019-05-23

Wille K skrev om RÖJK Superwear
    Har en merino T-shirt och en mounter merino hoodie. superbra passform på bägge plagg. Och merino blandat med polyester och modal ger bra komfort samtidigt som de funkar i oavsett väder. 10/10 Läs mer
  • 2019-05-22

Mette T skrev om RÖJK Superwear
    Jacka i merinoull! Fantastisk! Saknar bara att byxorna inte finns i damstorlek 42.
    Allt har funkat superbra! Läs mer
  • 2019-05-21

Joyce C skrev om RÖJK Superwear
    Bästa strumpor! Bekvämt och jag använder de året runt. Otroligt bra kundservis. Läs mer
  • 2019-05-16

Britt P skrev om RÖJK Superwear
    Skickat en vara i retur 190328 utan respons från er. Klarna har inte fått svar från er o meddelar att jag kommer att tvingas betala jackan om ni inte kontaktar dem Läs mer
    2019-05-16 RÖJK S svarar Britt P
    Hej Britt,

Vi har bekräftat att du returnerat din produkt, varför ärendet inte kommit vidare sedan ska jag undersöka genast.
    Normalt sker detta automatiskt, men givetvis ska du inte betala för en produkt du returnerat.
    Vi tar hand om det omedelbart, beklagar besväret.

Linus Zetterlund
  • 2019-05-11

Lennart B skrev om RÖJK Superwear
    ....... Fantastiska strumpor....... Läs mer
  • 2019-05-09

Liselotte P skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte strumpor i merinoull. Hela beställnings- och leveransprocessen gick utmärkt. Jag är helt nöjd med hur köpet gick till. Läs mer
  • 2019-05-08

Tobias J skrev om RÖJK Superwear
    Köpte en uppsättning ullsockor (8 par). Sockorna är sköna och håller bra. Köpte dem från RÖJKs webshop - fungerade bra och jag upplevde inga problem med leverans eller betalning. Kommer handla av företaget igen om behovet uppstår. Läs mer
  • 2019-05-06

Frida H skrev om RÖJK Superwear
    Jag köpte fyra par strumpor. Två lite högre vandringsstrumpor och två låga vardagsstrumpor.

De låga strumporna va tyvärr lite stora i storleken. Jag köpte 37-39 och jag har storlek 38 men dom sitter alldeles för löst på foten tyvärr. Provade att tvätta strumporna för att se om det blev bättre men det hjälpte tyvärr inte.

Dee andra strumporna är jag mycket nöjd med. De satt perfekt på foten. Läs mer
    2019-05-06 RÖJK S svarar Frida H
    Hej Frida!
    Tack för din återkoppling, vi ska ta en titt på storlekarna och se hur de förhåller sig till våra övriga strumpor!

Linus, RÖJK

Merkuriusvägen 16b, 141 33 Huddinge