Romme Alpin

Romme Alpin

Ring 0243-79 58 00 www.rommealpin.se
4.0

Dagskidanläggning på ett näravstånd från Stockholm och mälardalen, eskilstuna, örebro, västerås, norrköping, uppsala.

11 omdömen om Romme Alpin

Justus Philip Tobias A

Trivsamt hotell, trevlig personal, god frukostbuffé, goda middagsbufféer med varierande teman. Jag fick krångel med ena bindningen på min snowboard som höll på att gå sönder. Jag gick till verkstaden intill skiduthyrningen och de fixade det på ett kick, de tog bara 50 kr för materialkostnad. Trots att Romme har många pister är det egentligen bara två eller tre som jag tycker riktigt bra om. Nåväl, varför skulle de andra få dra ner betyget? Jag ger 5/5 till de jag gillar!

Helena W
Skrev om Romme Alpin

Fina backar och bra liftkapacitet. Men varning för buffén på Skilodgens restaurang. Det är nog bra om allt flyter, men händer det nåt så verkar det inte finnas nån substans bakom den trevliga ytan. Blev matförgiftad och jag var inte den enda. Mycket dålig hantering och trist bemötande av Romme Alpin. Ingen som helst kundorientering.

Björn W
Skrev om Romme Alpin

Snälla backar som passar barnfamiljer perfekt. Mkt välskött anläggning och välskötta backar. Lodgen är riktigt trevlig och boendet är bra. Maten är helt ok...mycket att välja på! Lite.för dyrt för att inkassera en 5:a

NOEL H gillar detta
Simon H
Skrev om Romme Alpin

Har aldrig någonsin upplevt en anläggning som har bättre postade backar! Romme Alpin är proffs på att göra backar bra! Affärsiden är att vara en endagsanläggning och de gör de som allra bäst!

Johan Samuel H
Skrev om Romme Alpin

Jag har varit i Romme 6-7 gånger, och åker därifrån nöjd varje gång. Självklart är det alltid roligt med större anläggningar, men med tanke på närheten är Romme ett oslagbart alternativ när det gäller alpin åkning 1-2 dagar. Ett litet minus för långa uthyrningsköer kring öppningsruschen. Detta på grund av alla skolklasser, som man dock kan förstå åker dit gång på gång på gång..

Annika H
Skrev om Romme Alpin

Romme Alpin har utvecklats mycket på några år, och nu finns där många jättebra backar. Väldigt brett utbud av både enkla,medel och svåra backar. Stolsliftar tar en snabbt till alla backar, men det finns även ankarliftar, och knappliftar. Mellan vissa backar kan det hända att man måste ta knapplift för att ta sig tillbaka, det kan vara bra att tänka på om man inte är så bra på att åka lift.

Erik S
Skrev om Romme Alpin

Härliga backar, ett bra ställe för hela familjen, med ett gott utbud av olika backar för alla skidåkare, allt för den allra första nybörjaren till den något mer medelgode åkaren! trevlig och hjälpsam personal. Grattis möjlighet till korvgrillning och nära kupolen för den som vill utföra bra shopping i samma veva! Definitivt ett skidåkningssystem som är ett konukrerande alternativ till sälensjällen!

Lisa N
Skrev om Romme Alpin

En riktigt bra anläggning bara ett par timmar från stockholm. Stor variation på backar, många roliga svarta pistar. fantastisk tillmötesgående och serviceinriktad personal.

Johanna B
Skrev om Romme Alpin

Sveriges närmaste skidbacke. Inga alper men lagom bra skidor för ett lite för dyrt pris. Gäller att pricka rätt dagar då det ofta är trängsel. Dyr mat men helt okej.

Andreas S
Skrev om Romme Alpin

Romme har på senare tid vuxit till en skidort väl i klass med någon av sälens områden (ex. Lindvallen, Tandådalen). Det är toppmodernt och utbyggnader sker årligen. Det kan tyvärr bli lite trångt på högsäsonger då det i princip är södra sveriges närmaste stora skidanläggning, men väl värt en resa.

Tommy L

Linn S och 2 andra gillar detta