Liseberg AB

4.1

50 omdömen om Liseberg AB

Jaroslaw Z
Skrev om Liseberg AB

Nöjespark som alla andra, långa köar till allt, ordningsvakter går som Miami Vice police. Ät inte i nöjesparken det är dyrt och det värsta mat som man kan hitta någonstans.

Fredrik H
Skrev om Liseberg AB

En nöjespark för hela familjen som tänkt på upplevelsen för både små och stora.

ANDREAS I
Skrev om Liseberg AB

Det var jätteroligt när jag som barn besökte Liseberg men tyvärr är det inte lika kul nu och det beror helt enkelt på för tråkiga och lugna åkturer. Jämför man med parker som ligger utomlands så framstår Liseberg som kusinen från landet, nej jag rekommenderar inte Liseberg till någon.

Mikael E
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är utan tvekan Sveriges bästa nöjespark! Reco.se är en svensk tjänst så därav 5:an. Varför är Liseberg så bra då? Till att börja med finns det många attraktioner av olika slag så oavsett om man är en riktig dare-devil eller harig så finns det roliga attraktioner att åka. När jag var yngre kunde jag se fram emot att få gå in i spelhallen och spendera en-kronor på alla videospel. Det fanns nästan alltid nån nyhet varje sommar och det var aldrig problem att spendera ett par timmar på de gamla arkad-klassikerna....

Mary
Skrev om Liseberg AB

Jag kom ihåg Liseberg som något jätteroligt och stort. Tyvärr, efter Disneyland och andra nöjesparker utomlands upplevs Liseberg av mig som futtigt, inte särskilt ombonat och ganska tråkigt och dyrt. Blev positivt överraskad av de humana priserna på mat (maten är helt okej, popcornen supergoda!).

Nikke L gillar detta
tobias a
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är helt klart bästa nöjesparken i sverige med massa roliga karuseller och bergodalbanor, balder är ju en klass för sej och höjdskräcken ger ett gött sug i magen.

Per D
Skrev om Liseberg AB

Bästa nöjesparken i landet! Har en mysig parkkänsla med många grönområden och massor av karuseller. Mina favoriter är Balder, flumeride och lisebergsbanan.

linn e
Skrev om Liseberg AB

lockar fram ditt barnasinne, finns något för alla liten som stor. missa inte 5-kampen! perfekt att inleda ett födelsedagsfirande eller en dag med jobbakompisarna.

Peter N
Skrev om Liseberg AB

Vad kan man säga, man blir aldrig för gammal för att åka berg-och-dalbana. Synd bara att Balder inte är lite längre. Restaurarangerna kör givetvis med överpriser med det var väl inte oväntat.

Representant för Liseberg AB gillar detta
erica o
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är ett måste för alla som är i göteborg! Är själv där flera gånger om året både sommar och vinter! Det finns inget dåligt med liseberg och om det skulle vara möjligt att det finns så vägs det upp av allt annat underbart som finns där!

Elin K
Skrev om Liseberg AB

Ett av de bästa nöjesfält i europa Hela familjen från den yngsta till den äldsta kan utan problem roa sig en hel dag här. På scenen finns varje år flertalet kända och mindra kända band och artister som spelar och underhåller. Allsång med Lotta är något som alla borde uppleva med mycket sång och musik.

sebnastian e
Skrev om Liseberg AB

En rolig och stor nöjespark med många åk grejer , skulle önska fler fartfyllda attraktioner och berg och dalbanor till kommande säsonger annars som helhet väldigt bra :)

Pernilla G
Skrev om Liseberg AB

jag säger bara balder!! Så himla fett! det är också mysigt att gå hit på julmarknaden men lite dyrt tyvärr...

Kristofer F
Skrev om Liseberg AB

kommer alltid vara lika kul. är värt att besöka även på vintern då dom har belysning i träden. mycket vackert.

Cj L
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är alltid liseberg! Har du av någon anledning inte redan vart här är det ett måste! Sveriges bästa nöjespark!

Lisa S
Skrev om Liseberg AB

Det är otroligt att vi har en så fin park i gbg! Alltid lika roligt att komma dit! Ett stort minus för att öppettiderna på deras hemsida inte stämde. Kände inte att vi fick full valuta för vårt åkpass...

Erica I
Skrev om Liseberg AB

typ sveriges största nöjespark med massor av karuseller.. här kan man lätt spendera en eller två dagar. jag skulle tycka att det var roligt om det fanns ytterligare någon berg och dal.bana typ lisebergsbanan. saknar även den gamla simulatorn som var grym. Men helt klart mycket bättre än gröna lund i sthlm.

Katarina D
Skrev om Liseberg AB

Liseberg vore en mycket trevlig plats att spendera dan på om det inte vore så sjukt trångt. Hursomhelst, attraktionerna är många och varierade. Alla kan hitta sin egen favorit. Restaurangerna är dessvärre bedrövliga. Vi var och åt en "buffe" på nåt som kallas huvudrestaurangen eller nåt liknande och det var den mest bedrövliga kulinariska upplevelse jag någonsin har haft. "Buffén" bestod av köttfärslimpa, kycklingklubbor, grönsallad och majs. Inget annat, jag skämtar inte. Detta är ju tyvärr oacceptabelt och sänker betyget rejält.

Paulina
Skrev om Liseberg AB

Riktigt roliga attraktioner men tyvärr riktigt otrevlig personal

Andreas S
Skrev om Liseberg AB

Liseberg, bästa nöjesfältet i hela Sverige. När jag var yngre åkte jag dit med min familj varje år. På senare tid har det blivit lite färre besök men det är fortfarande lika roligt. Åk dit med ett par kompisar och du kommer ha sjukt kul. Ett tips är att vara jämnt antal för det är inte lika roligt att behöva åka ensam.

Christina M
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är underbart! Det är inte sommar ifall man inte har varit på liseberg minst en gång. I år var jag där på sommarens regnigaste dag men det var fortfarande väldigt kul och eftersom det inte var några köer nästan så hav vi med att åka väldigt mycket. Deras artister är också väldigt bra, vi var och lyssnade på edit piaf låtar under kulturveckan och det var verkligen mysigt och Åsa (?) som sjöng var väldigt bra. Kul med en nöjespark som sattsar på bredare underhållning än bara karusellerna. Roligt och romantiskt, liseberg...

Dan L
Skrev om Liseberg AB

Sveriges absolut bästa nöjespark, borde föras in i boken ”Vad varje svensk bör veta”. Roligast och häftigast om sommaren, mysigast och finast om vintern. Åkattraktioner och upplysta promenadstråk, nånting året om. Liseberg är mycket mer än bara ett nöjesfält, här uppträder även många ur Sveriges artistelit, god mat och en riktig underbar upplevelse, som man längtar tillbaka till.

Erik N
Skrev om Liseberg AB

Mycket rolig nöjespark som jag varmt rekommenderar att gå till minst en gång om året.. om inte på sommaren så gå på vintern då det är mycket vackert pyntat. Massor av glada skratt utlovas och förmodligen en och annan vinst. Eller varför inte bara gå på någon av alla fina föreställningar på stora scenen där många stora artister uppträder.

Dan L gillar detta
M
Skrev om Liseberg AB

Absolut den bästa nöjesparken i Sverige. Vare sig du är den "våghalsiga typen" eller den lite mer "försiktige" finns det massor av kul att göra som passar för både stora som små. Köp ett åkpass, ät sockervadd o ha riktigt kul :)

Elin K

mattias m
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är en riktigt bra nöjespark som brukar komma med någon nyhet varje år. Här spelar kända artister på scenen och det finns roliga bergochdalbanor som t. ex Balder och lisebergsbanan. Här finns många olika matställen och stämmningen är på topp.

Daniel G
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är en väldigt mångsidig nöjespark, där finns attraktioner som passar både barnfamiljer, ungdomar, pensionärer osv osv. Personalen är väldigt service inriktad och kan i regel alltid svara på ens frågor eller hänvisa till de som kan svaren om de själva inte kan. Det är även den största och förmodligen säkraste nöjesparken i norden. Där finns resturanger och kiosker m.m. På vintern är det "jul på liseberg" och då finns det stånd med mat, julklappar, godis osv.

Rawa N
Skrev om Liseberg AB

Har bott nära Liseberg väldigt länge och år efter år kommer man ändå tillbaks :)

Jonas N
Skrev om Liseberg AB

En helt underbar nöjespark för alla, gamla som unga. Massvis med olika sorters åkattraktioner gör att alla kan hitta sin favoritkarusell. Liseberg tycker jag har en helt fantastisk atmosfär och natur, vilket gör att även de som inte gillar att åka karuseller kan ha en jättekul dag bara av att sitta på en bänk eller gå omkring och insupa stämningen.

Alexandra Å
Skrev om Liseberg AB

Jag säger bara oj oj oj... Sveriges roligaste nöjespark. Här finns allt och lite till för både stora och vuxna.. Karuseller som passar både unga och gamla. Lisebergsteatern brukar ha sjukt bra föreställningar och det förekommer sjukt många föreställningar på stora scen. Klart en fsavorit som måstre besökas två gånger om året, sommaren och vintern.

Emma A
Skrev om Liseberg AB

Sveriges bästa nöjespark enligt mig. Massa roliga saker att välja på. dock är det alltid så dyrt att gå på tivioli och man tröttnar rätt snabbt men att göra ett besök per år är lagom plånboken och man blir rätt "mätt" på en heldag liseberg!

kajsa e
Skrev om Liseberg AB

Sveriges bästa nöjespark med en mängd attraktioner och artistuppträdanden. Aningens dyrt insläppspris och dyrt med åkband. Men det är väl det som man får förvänta sig. som sagt, sveriges bästa nöjespark

Oscar R
Skrev om Liseberg AB

Ordet nöjespark räcker inte för att beskriva denna underbara park som spänner så mycket mer än tivolidelden. Är en del av Göteborgs själ som jag inte tror någon annan park i världen är för respektive stad. Har dessutom en otroligt bra spelhall med väldigt många bra flipper till exempel.

Bucky
Skrev om Liseberg AB

Kan man något annat än att rekommendera Liseberg?

sophie t
Skrev om Liseberg AB

detta är den bästa nöjesparken i sverige. den har så många karuseller tex parisehjulet, kolorado, ballder m.m. det finns inte bara karuseller utan det finna affärer och olika stång som säljer lotter och det finns många finna priser som man kan vinna vid de olika stånden allt från choklad till mjukisdjur m.m. man kan se på en 3D film som går ganska ofta och den är väldigt rolig att titta på när saker kommer så nära så att man tror att man ska bli träffad av de saker som kommer emot en. de har även olika filmer som man...

asd a
Skrev om Liseberg AB

Ganska trist utbud av attraktioner. Mest lugna, inga riktigt vilda attraktioner.

Therése J
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är något man måste gör nära man är i Göteborg. Passar alla åldrar.. Finns karuseller för alla, 5-kamp man kan göra, flera olika restauranger som passar olika folk smak, artister som är där och uppträder, och nu har även trädgårdar öppnats där. Hur vackert som helst. Rekommenderar STARKT

Caroline K
Skrev om Liseberg AB

En av Göteborgs "måsten". Gillar man inte att åka massa karuseller kan man bara strosa runt och kolla på människor i en väldigt trevlig miljö. Det är ofta artistuppträdanden på stora scenen, och kaninshower för barn. Men om man vill åka så mycket som möjligt finns härm även nordens största utbud på åkattraktioner, dock risk för köer de allra soligaste dagarna på året!

Christine K
Skrev om Liseberg AB

Liserberg - nordens största nöje. Kanske, kanske inte. Roligt är det ju i vilket fall och det finns nog något för alla skulle jag tro. Spelhus, massor av åkattraktioner av olika slag, matställen för alla smaklökar, glass i stora lass (Lisebergsstruten är en personlig favorit :D) och underhållning i form av artister av olika slag. Heja Liseberg!

John H
Skrev om Liseberg AB

Trevligt, dyrt, och mycket folk För långa köer till attraktioner som är nåt att ha exempelvis Berg ochdal banan Balder som är riktigt kul. Om man bor i Sverige så bör man ju ha besökt Liseberg som är Sveriges Största nöjesfält.

Magnus H
Skrev om Liseberg AB

Ett måste för alla som besöker Göteborg. Trevligt, hög kapacitet, bra attraktioner.

Nikke L gillar detta
Rasmus P
Skrev om Liseberg AB

Det enda som drar ner betyget är de långa köer som ibland kan uppstå

Kerstin A
Skrev om Liseberg AB

Nöjesparken för dig som gillar att åka karuseller. Har åkt hit på klassresa, med familjen, med vänner. Du ska helt klart satsa på åkpasset och åka hur mycket du vill. En massa karuseller finns att testa. Detta är som sagt ett stort ställe och du går lätt vilse ;) Här samlas alla so vill ha kul. Finns givetvis lugna aktiviteter med olika stånd, godisstånd, glassstånd. En heldag ska detta givetvis upplevas på. Liseberg får 5/5 recos.

Johanna L gillar detta
Johanna L
Skrev om Liseberg AB

Någon gång under sin livstid har nog de flesta besökt Liseberg oavsett var i landet man bor. Besökte Liseberg ett par gånger varje sommar under min uppväxt. Har väl minskat en aning på senare tid, hehe. Liseberg som nöjespark gillar jag. Jag är ofta orolig för säkerhet, och åker därför sällan "karuseller" på andra nöjesparker. På Liseberg känns det säkert, trots de få olyckor som lyfts fram i media då och då. I jämförelse med andra ställen känns det mindre farligt på Liseberg. Utbudet av "karuseller" att åka är enormt....

Kerstin A gillar detta
Ami H
Skrev om Liseberg AB

Nöjesparker är aldrig något som lockat mig särskilt, men nog är det Liseberg som är outstanding i Sverige. Här kan man gå och känna sig ganska väl till mods även om man inte är typen som hänger i en berg-och dalbana. Dessutom är det småtrevliga shower och vackra miljöer. Det ena nöjesaktiga jag riktigt kollat av är spökhuset och den får direkt 5 recos. Snygg show, snygga dräkter och snygg inredning!

Elina E
Skrev om Liseberg AB

Göteborgs måste när du kommer hit. Här kan du roa dig som både liten och stor en hel helg om så bara önskas. Hur mycket roliga åkattraktioner som helst och trevlig upplevelse över huvudtaget. Rolig simulator kan man också prova här. Jag har planer att snart åka ner igen och jag längtar redan. Här kan ingen vara för gammal, Liseberg har ingen ålder.

Amanda E
Skrev om Liseberg AB

Liseberg är ett måste när man besöker Göteborg! Oavsett om man är stor eller liten hittar man saker att roa sig och ha kul med här. Förutom karusellerna och åkattraktionerna finns en massa bra restauranger, och vem kan låta bli att slösa pengar på chokladhjul och lotter! Man hinner sällan med allt, och speciellt inte om det är långa köer, men man har oftast kul ändå!

Cecilia K
Skrev om Liseberg AB

Ja, vad kan man säga som inte alla redan vet! Liseberg är ju det ultimata nöjet att åka på både osm vuxen och barn. Är man vuxen så blir man ju som ett barn som irrar omkring och ska hinna åka allting innan dagen är slut. Den största favoriten på hela liseberg är ju simulatorn. Den är ju helt fantastiskt rolig, nästan så att man skulle kunna springa runt när det var slut och dra en gång till.Shoppingen och maten är ju i topklass och det är en massa roliga shower som dom visar. Måste åka dit under vintern nångång me ju.

Emma J
Skrev om Liseberg AB

Jag älskar Liseberg! En mysig park med Nordens bästa åkattraktioner. Trots de (oftast under semestern) långa köerna så är det en av favoritplatserna på sommaren :) Mycket folk är ju ändå en del av hela tjusningen. Har aldrig varit där på vintern, men skulle gärna bege mig dit någon gång framöver.

Emma A
Skrev om Liseberg AB

Jag vet inte om Liseberg behöver någon närmare beskrivning? Vem älskar inte Liseberg? :) Beläget vid Korsvägen med 5ans spårvagn som går från bland annat Brunnsparken ända fram till hållplatsen Liseberg. Ett givet utflyktsmål för många varje sommar. Missa dock inte vintermarknaden, mys och julstämning på hög nivå! ett tips är att undvika Liseberg under semesterveckorma, då främst under industrisemestern då det är oyroligt långa köer dagen lång.