Room4u AB

Room4u AB

Ring 073-403 20 04 www.room4u.se
4.3

Room4u arbetar med att skapa skönare hem. Vi är en komplett entreprenör och jobbar med nyproduktion, badrumsrenoveringar, markarbeten, tillbyggnader, fönsterbyten, ombyggnationer m.m. Vi åtar oss stora entreprenader såväl som mindre renoveringar.

80 omdömen om Room4u AB

Kate T
Skrev om Room4u AB

Professionella. Snabba. Tillmötesgående. Kan verkligen varmt rekommendera Room4u. De hjälpte mig först med helrenovering av ett badrum i Uppsala i September . Jag blev så nöjd med resultatet att de även fick totalrenovera badrummet i stugan i Dalarna. Vill särskilt tacka det toppengäng som åkte upp och byggde, kaklade, drog om ledningar mm i huset så att det blev färdigt till jul. Supertack!!! Room4u håller tidplan, är skickliga hantverkare som jobbar snabbt och proffsigt och de håller dessutom rent och snyggt på arbetsplatsen....

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Erik N
Skrev om Room4u AB

Renoverade toan i vårt förra boende, exemplariskt , inom tid och proffsigt utfört. Vi kommer att anlita dom för vårt kommande projekt för kök,toaletter. Rekommenderar dom starkt!

Jannika S
Skrev om Room4u AB

Väldigt nöjd efter helrenovering av badrum! Proffsigt, skickligt, informativt, följd tidsplan, goda råd längs med vägen som i slutänden blev ett kanonresultat! Rekommenderas varmt!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Lina R
Skrev om Room4u AB

Tyvärr får man räkna med att detta företag försöker lura kunderna. Dom har inte kunskapen att genomföra projekt korrekt och när det går fel tar det lång tid att få något rättat, om det någonsin händer. Dom säljer in sig som att dom bryr sig extra mycket om kunderna och kommunikationen, men nu vet vi att detta bara är lögnaktigt säljsnack. Vi har aldrig haft att göra med en sämre byggfirma. Rekommenderas inte.

OSKAR R
Skrev om Room4u AB

Vi beställde sju vitvaror av Room4U till vårt nya hus. Efter leverans visade det sig att fyra av de levererade sju vitvarorna var en annan, enklare modell än de vi beställt och betalt för. Vi tvingades reklamera och vänta på byte. Det hela kändes som ett kalkylerat sätt att försöka lura oss på över 20000 kronor. Man kan göra ett fel. Men man gör inte fyra sådana fel. Inte av misstag. Någon förklaring fick vi inte. Det betonggolv man levererade är av undermålig kvalitet. Golvet går inte att rengöra, då ytan suger åt sig...

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
STEFAN M
Skrev om Room4u AB

har varit otroligt nöjda med Room4u, anlitat detta företag till 2 st badrums renoveringar nu och båda gånger är vi mer än nöjda! Man får vad man betalar för brukar man säga, och det får man även här!. Skulle aldrig anlita ett annat företag för renovering! Punktliga och snabba, Matt är en fantastisk arbetsledare som håller hög och proffsig nivå, lätt att prata med etc, inga konstigheter ! Städar efter sig och håller rent och snyggt på sin arbetsplats. Placering av allt är rakt å fint, inga avvikelser eller skit. Förbannat...

Max L
Skrev om Room4u AB

Vi använde oss av ROOM4U när vi renoverade vårat badrum. Innan vi bestämde oss tog vi in offert och pratade med andra leverantörer men ingen av de andra höll den standarden som ROOM4U har. Det var så enkelt, vi behövde inte alls bry oss och efter tre veckor hade vi ett nytt badrum. Allt var väldigt flexibelt och resultatet blev kanon! Stor stjärna till Matthew som var våran projektledare. Han var helt fantastisk, gav stor känsla av trygghet, uppdaterade oss löpande och hade vi frågor fick vi svar snabbt därefter. Stort tack! / Max & Tova

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
JOAKIM L
Skrev om Room4u AB

Vi har under det senaste året totalrenoverat två badrum, bastu, kök, vardagsrum, hall och färdigställer just nu tvättstugan i vår villa. Allt genom Room4U, i en succesiv utveckling byggd på kundnöjdhet från första kontakt. Det har varit en fantastisk upplevelse att se ens vision växa fram i ett resultat över förväntan och kvaliteten på arbetet är inte mindre än exemplarisk men det som verkligen sätter kronan på verket måste vi säga är Room4U's fokus på kundupplevelsen med förberedelser, avstämningar, interaktion kring...

JAN F
Skrev om Room4u AB

Väl utfört arbetet och ett mycket bra resultat. Rekommenderas!

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Markus Ludvig-Alexander Ö

Renoverade nästan hela lägenheten (en 4) inklusive stamrenovering av badrum, superproffsiga och tillmötesgående...har känt oss trygga hela vägen med Room4u!

SAMUEL G
Skrev om Room4u AB

Är mycket nöjd med renoveringen av våra badrum som Room4U utförde. Trevligt bemötande, proffsigt utförande och mycket prisvärt! Rekommenderas varmt!

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

INGRID L
Skrev om Room4u AB

Vi har nyligen låtit bygga ett badrum i källaren. Resultatet är fantastiskt fint, följde tidsplan, och vi fick god hjälp att snabbt fixa tillkommande problem med att byta ett sönderrostat avloppsrör under hela huset.

ELISABETH T
Skrev om Room4u AB

Mycket nöjd med jobbet som room4U gjorde vid renoveringen av mitt badrum. Punktlighet, noggrannhet och professionellt bemötande. Jobbet blev klart före utsatt tid. Rekommenderas varmt.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Olof N
Skrev om Room4u AB

Företaget var i kontakt med mig vid ett tillfälle. Skulle sedan återkomma för att på plats besiktiga reparationsobjektet. Detta har dock inte skett. Arbetet nu utfört av annat företag.

Svar från Room4u AB

Hej Olof, tack för din feedback. Ber så mycket om ursäkt att ingen har återkopplat till dig. Vi har fått in extremt många offerförfrågningar och har inte hunnit hantera alla. Skicka mig gärna ett mail på jeremia@room4u.se med dina kontaktuppgifter så skickar vi en liten kompensation på posten. Ha en fin dag! Mvh Jeremia Hörnqvist, VD ROOM4U AB

Ulf H
Skrev om Room4u AB

Kan varmt rekommendera Room4U. Vi renoverade vårt badrum i december. Man höll den utlovade tiden trots att det blev problem med leveransen av kakel (som inte var deras fel) och såg till att vi hade ett funktionellt badrum före jul som utlovat. Enkelt med kontakterna och de hörde av sig om det uppstod några frågor eller problem. Jag kommer att anlita Room4U fler gånger.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Siv A
Skrev om Room4u AB

Vi är mycket nöjda med utfört arbetet i badrum och kök.Vänligt bemötande !!!

Rickard S
Skrev om Room4u AB

Väl bemött med snabb respons.

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Peder M
Skrev om Room4u AB

Skickliga, trevliga och engagerade arbetare. Vi är mycket nöjda!

Patric S
Skrev om Room4u AB

Mycket duktiga lyhörda byggare!

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Tomas F
Skrev om Room4u AB

Jag anlitade Room4U för att totalrenovera min nyinköpta 2:a som inte hade renoverats överhuvudtaget sedan 1975, samt en badrumsrenovering i min 1:a som jag skulle sälja. Jag fick kontakt med Kent och Samuel som på ett trevligt och proffsigt sätt kom ut och tittade och gav offerter på jobben. Room4U tog sig an hela projektet som dessutom skulle slutföras på 3 veckor före deras sommarsemester. Det enda jag behövde göra var att tala om hur jag ville ha det och sedan åka runt i butiker och beställa material. Room4U tog...

Thor U
Skrev om Room4u AB

Mycket nöyd med stegläggning i vår garage uppfart. Proffsigt, punktligt og enligt avtalet.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Ulrika F
Skrev om Room4u AB

Vi är jättenöjda med allt det bara flöt på från dag ett till färdigt badrum vi rekommenderar room4u varm mvh fam fredlund

Therése J
Skrev om Room4u AB

Känns att man har kunden i fokus och att man vill göra kunden nöjd. Se till att ha hantverkare som vet vad dom gör och gör ett bra jobb. Har varit skiftande kvalitet på hantverkarna. Annars kommer ni tappa kunder.

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen

Per  Yvette O
Skrev om Room4u AB

Vi kan verkligen rekommendera Room4u. De har hållit sina löften och överenskommelser utöver offerten.De har handlat på ett föredömligt sätt och vi är övertygade att man kan lita på företaget.Med andra ord så överträffade de våra förväntningar med råge. Sammanfattningsvis så har vi aldrig varit så nöjd någon gång som nu, då vi anlitat en hantverkare

Sven-olof L
Skrev om Room4u AB

Mycket bra bemötande. Vi byggde ut vårt fritidshus till permanent-boende. Allt bra speciellt :Tomic som gjorde det mesta.; Han var mkt duktig och väldigt hänsynsfull!! Även Thomas som var projektledare som vi hade daglig kontakt med och Jeremia som engagerade sig och ringde och kom hit då och då. Eventuella minus är att efterarbeten inte har var varit lika bra och att det ännu inte är klart! Sven-Olof Larsson Lugnet Uppsala

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Robin S
Skrev om Room4u AB

Trevliga personer och snabba med jobbet. Beställde en helrenovering av badrum och var själv den slöaste delen i länken med inköp av produkter. Room4U kommunicerade väl angående arbetets gång samt vad de kunde hjälpa till med för inköp.

Sara Ö
Skrev om Room4u AB

Trevligt bemötande och trevliga hantverkare vid renovering av mitt badrum. Jag är mycket nöjd. Jag hade köpt inredning och material själv och det togs väl emot. Snyggt jobbat med mycket begränsat stök.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Stina S
Skrev om Room4u AB

Plattsättning i gångar på vår kolonistuga samt i vårt växthus. Mycket bra arbete och mycket trevlig bemötande. Arbetet gjordes helt enligt plan.

Leif & Monica B

Vi är mycket nöjda med Room4yous arbeten med renoveringen av vårt badrum. Våra önskemål uppfylldes och tidsplanen höll.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Sofia H
Skrev om Room4u AB

Trevlig, kunnigt bemötande samt utförande! Väldigt nöjd med mitt nya golv!

Patrik K
Skrev om Room4u AB

Bedrövligt dom bygger inte ordentligt o fuskar

Svar från Room4u AB

Hej Patrik, Otroligt tråkigt att höra att ni är missnöjda. Har försökt hitta er i vårt kundregister men utan framgång. Vänligen kontakta mig på jeremia@room4u så att jag kan få en bättre inblick i vad som har hänt. Med vänliga hälsningar Jeremia Hörnqvist, VD

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Olivier M
Skrev om Room4u AB

Vi renoverade vårt badrum, hall och kök med hjälp av Room4U. Vi blev mycket professionellt bemötta, jobbet blev mycket bra gjort. Det som vi tyckte som var extra bra är att alla var proaktiva, från projektledaren till den person som utförde jobbet. Vi rekommenderar starkt Room4U.

Simon N
Skrev om Room4u AB

Bra initialt bemötande och rimlig offert. Fakturering enligt offert. Enormt mycket fel i arbetet där halva väggen som skulle byggas fick rivas när den i princip var klar. Hål för dosa för golvärme fick flyttas. Målningen fick göras om. Ansvariga fick komma ut och städa fredag kväll för det såg ut som en svinstia inomhus och utomhus. Nu i efterhand har jag upptäckt efter att ha försökt sätta upp krokar att det inte är OSB bakom hela väggen trots att det var vad vi beställde. Ber ansvarig att kontakta mig så att vi...

Svar från Room4u AB

Hej Simon, Tack för informationen och feedbacken. Jag ber en av projektledarna på bygg ringa dig direkt så kan vi se vad som har gått fel. Med vänliga hälsningar Jeremia Hörnqvist, VD

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Margareta G
Skrev om Room4u AB

Stenläggning och buskplantering runt en lekstuga på Fridhemsskolan.

Maria W
Skrev om Room4u AB

Mycket nöjd med sammarbetet med Room4u! Alltid trevligt bemötande, kunnig, hjälpsam och proffsig personal! Dock ett klagomål som gäller samarbetet med Höganäs (eller vart nu det brast...) som gjorde ritningen till mina båda badrum....måtten i ritningen stämde inte med verkligheten så detta ställde till det med en massa problem som innebar att jag vart tvungen att köpa viss ny inredning som i slutändan blev dubbelt så dyrt för mig och detta känns inte helt ok! Vilket oxå gjorde att slutresultatet inte exakt blev som det va...

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Maria J
Skrev om Room4u AB

Bra bemötande. Snabbt jobbat. Anlitade dem vid två tillfällen och vid andra tillfället var inte hantverket så bra. De rättade dock till det efter våra synpunkter. Bra pris på stenläggning.

Karl Gunnar K
Skrev om Room4u AB

Fick ju sätta upp lite saker själv som skulle monteras. Tycker det var konstigt att man inte beräknar att det finns rör på en toalett.

Svar från Room4u AB

Hej Karl, Tack för ditt omdöme. Förstår inte riktigt vad ni menar med "rör på en toalett" och att ni behövde sätta upp saker själv. Våra badrumsofferter tar alltid med uppsättning av inredning, krokar m.m. om inte det har avtalats bort av kunden själv. Vänligen kontakta mig på jeremia@room4u.se så kan vi se över vad som har gått fel. Allt gott! Jeremia Hörnqvist, VD

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Maria C
Skrev om Room4u AB

Bra, lite osäkert med kommunikationen och beskrivningen av jobbet på plus

Jörgen S
Skrev om Room4u AB

Vi fick hjälp av Room4u att bygga ett badrum och vi blev väldigt nöjda med resultatet och deras bemötande. Kan varmt rekommendera Room4u.

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 71 omdömen 4.8 av 71 omdömen

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Josef H
Skrev om Room4u AB

Bra företag! Ordning och reda samt ett trevligt bemötande!

Iréne O
Skrev om Room4u AB

Bemötandet var gott från början till dess allt arbete med duchrummet och tillhörande tvättrum var klart. Våra förväntningar uppfylldes helt.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Kenneth F
Skrev om Room4u AB

En mycket snabb återkoppling på vår förfrågan/offert angående renovering av badrum. Vid första träffen fick vi ett mycket gott och seriöst intryck. Vi valde Room4u då dom även hade ett samarbete med Höganäs vilket för oss var mycket smidigt, även där fick vi ett väldigt gott mottagande där vi fick hjälp med att rita upp båda badrummen och göra en bra planlösning. Vi bestämde/bokade jobbet i maj men jobbet kom igång i september då orderingången på jobb varit stor och stundande semestrar. När jobbet påbörjades så tog arbetsledaren...

Jan S
Skrev om Room4u AB

Bra företag ger det alla beröm😊

DM TAK
4.6/5 i betyg av 191 omdömen 4.6 av 191 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Martin S
Skrev om Room4u AB

Bra bemötande och kunniga. Byggaren kom med förslag som blev till förbättringar. Snabba och effektiva //Martin

Madeleine M
Skrev om Room4u AB

Höll i stort tidplan. Var lätta att nå när något gått fel. Lite för angelägna att hitta enkla lösningar.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Jonas W
Skrev om Room4u AB

Fick en bra kontakt med arbetsledaren och även stensättarna. De höll utlovad tidplan och gjorde ett bra jobb. Plus för hjälpen att hitta begagnad smågatsten.

Jan-olow W
Skrev om Room4u AB

Badrumsrenovering med utmärkt resultat. Skickliga och trevliga. Punktliga och ordentliga!

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Ingegerd W
Skrev om Room4u AB

Tog in anbud från flera företag på en badrumsrenovering. Room4U svarade snabbt och kom hem till mig för en gratis offert. Två man kom ut och tillsammans med mig gjorde vi upp en plan för hur det hela skulle se ut. De lyssnade på mina önskemål och jag kände förtroende. De fick uppdraget och under renoveringen var min kontaktman mycket lätt att få tag i och svarade genast på mina frågor. Jag blev mycket nöjd med resutatet och känner än idag glädje när jag går in i badrummet, bara njuter! De hörde sedan av sig ett tag efteråt och frågade om allt funkade till belåtenhet och det gör det verkligen!

Mikael L
Skrev om Room4u AB

Väldigt bra bemötande från start till att allt var färdigt. Blev det några problem på vägen så såg ROOM4U till att lösa dom. Så en firma att verkligen rekommendera! Efter besiktningen hade jag några önskemål och det jag hade synpunkter på åtgärdades dagen efter.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Linda M
Skrev om Room4u AB

Allt gick enligt plan. Trevligt bemötande. Lite otydligt med extra kostnader

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
VillaTakspecialisten