Rörmannen i Bromma AB

www.rormannen.se
  • BadgeSevenYears
1 222
4.5

Välkommen till Rörmannen i Bromma AB - din lokala rörmokare! Vi är ett ett installationsföretag som hjälper både företag, privatpersoner och bostadsrättsföreningar i Norrort, Västerort samt i anslutning till våra nya filialer på Ekerö och Lidingö, och ger alla samma goda service. Oavsett vad ditt projekt är fokuserar vi på...

1222 omdömen om Rörmannen i Bromma AB

Sedan starten hos Reco 2013

Peder B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket duktig och trevlig rörmokare. Riktigt proffsigt utfört jobb. Och snabbt.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Peder för ert fina omdöme! Välkommen åter igen, när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie Rörmannen

Cecilia L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket duktig rörmokare som löste problemet!

Tackar Cecilia för ert omdöme! Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Margareta M
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Bra företag. Snabb hjälp. Byte o lagning av gamla kranar i tvättstugan. Missade en läcka återkommer snabbt o fixar detta. Trevligt bemötande.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Margareta! Vi kämpar på och gör vårt bästa. Ibland missar vi - mänskligt. Och då styr vi upp! Mvh Ronnie Rörmannen

Leif B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Bra jobb och väl genomfört, tyvärr något dyra

Tackar Leif för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Partners A
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket professionell och väll utfört arbete.. Bra kommunikation och snabb leverans. Kan rekommenderas varmt.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Partners för ert samarbete! Välkommen åter när vi kan hjälpa er nästa gång. VVS, EL eller BYGG - Vi har allt inom huset. Mvh Ronnie Rörmannen

Nicolas S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Rörmannen i Bromma AB är ett professionellt och trevligt företag. Varje rörmokare är kunnig.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Nicolas! Varje rörmokare nischad snart inom sitt respektive område. En stabil styrka med växande kunskap. Hälsningar Ronnie Rörmannen

Jimmy H
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Inga konstigheter med självaste jobbet. Jobbet blev gjort och operatören var väldigt trevlig samt snabbt och smidigt utförande. Problemet är priset. Jobbet gick på c.a 30 min (hade egentligen kunnat ta c.a 15 min då operatören behövde åka iväg och hämta en sax), och jobbey var dessutom väldigt nära utgångspunkten. Ändå landade slutnotan på 2500:-, vilket är väldigt högt timpris för så litet jobb.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Jimmy! Vi tillämpar mini-debitering om 2495kr inkl. moms före rotavadraget för samtliga uppdrag understigande och upp till 90 minuter inklusive restid. Detta är för att i tidsslott kunna veta när nästa kund skall bokas. Vi kan på förhand inte veta att ert jobb tar 30 minuter, och då boka nästa 40 minuter efter er. Med restid, införskaffning, rapportering och fakturering så gick ert jobb på faktiska 90 minuter. Detta skall korrekt avrundas och uppnår då korrekt enligt debitering. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Johan S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Tydlig i kommunikation. Snabbt, tryggt och rent arbete. Tydlig och klar faktura utan överpriser.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Johan! Vi försöker hålla det enkelt och tydligt. Kul när det uppskattas! Ha en fortsatt trevlig kväll. Mvh Ronnie Rörmannen

Andreas A
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jag fick direkt kontakt på telefon och en tid inom 4 dagar. Två trevliga montörer åtgärdade problemet samma dag de kom. Allt fungerar utmärkt! Kan bara rekommendera Rörmannen till andra.

Tackar Andreas! Mvh Ronnie Rörmannen

Stig-Arne G
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabb respons på förfrågan. Om bra installations arbete. Har tidigare erfarenhet av R , då de installerade ny Nibe370F Har även rekommenderat R till Granne just före Påsken 2024, även detta var grannen mycket nöjd med.

Tackar Stig-Arne! Denna R är en klippa! Må gott. Hälsningar Rörmannen

Ingrid B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Det fungerade bra förutom att vi fick en ny sil i diskhon som inte fungerade med de proppar vi hade. Min man godkände visserligen det men man borde ändå inte ha satt in en sådan sil.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Ingrid! Jag får gissa att uppdraget omfattade att plocka bort avloppskvarnen i köket? Och i denna "ombyggnad" så byts bottenventilen Ja. Men det brukar följa med nya proppar till dom nya bottenventilerna på plats? Mvh // Ronnie Rörmannen

Robert F
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Proffsig service som alltid! Kan rekommendera

Tackar Robert för ert omdöme om oss på Rörmannen! Mvh Ronnie

Ann-Christine L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jag anlitade Rörmannen då jag fick en rekommendation av granne. Jag kan bara hålla med, trevligt mottagande, trevlig säljare som hjälpte till med val av pump. Man kände sig hörd o de som monterade värmepump o panna höll mig informerad. De återställde tvättstugan utan att inverka på nylig renoverad sådan. Jag valde Nibe som hög är väldigt nöjd med. Kan varmt rekommendera Rörmannwn. Hälsningar Ann-Christine

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Stort Tack för ert innehållsrika omdöme! Kul att höra på detaljnivå vad som funkar, och inte funkar. Fritt Servicebesök ingår 12-18 månader efter installationen (kommande vinter). Fritt att ropa av när det känns rätt. Mvh Ronnie Rörmannen

Åke W
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Dom gjorde ett jättebra jobb, men mätare hade jag byggt in, fick ta bort några vinklar, men sen bytte dom mätaren utan problem.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Åke för ert omdöme! Rätt många har byggt in dessa mätare för att dölja, samt för att snygga till rummet som från en början var ett grövre utrymme. Idag ryms många tvättstugor och badrum, där vattnet kommer in i bostaden ifrån gatan. Nu borde det hålla 20-25år till på plats. Mvh Ronnie Rörmannen

Kerstin B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Det sista hantverkarna sade var att fakturan skulle ”komma som ett brev på posten” Den har fortfarande inte anlänt i postlådan. Toaletten levererades med enklast möjliga sits. Jag har köpt en likadan toa till landet och den levererades med ordentlig sits. Om jag kommer att renovera hela badrummet kommer förfrågan inte hamna hos Rörmannen.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Kerstin! Fakturor skickas digitalt med tjänsten Kivra, och i andra hand på PDF i mailkorgen. Tredje alternativet är per post (snigelpost). Det kan ta allt ifrån några veckor till några månader att få sin faktura beroende lite av kontorstid berörd montör då vi alltid prioriterar inbokade jobb, följt av akuta jobb följt av Jour. Administration kommer i sista läget. Gällande WC sits så ingår det en standard IFÖ sits. Det går absolut att köpa till en mjukstängande hårdsits i sin beställning som man lägger på vår hemsida. Mvh Ronnie Rörmannen

Johan F
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabb återkoppling vid frågor och utförande i tid samt proffesionellt.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Johan för ert omdöme! Ha nu en fortsatt trevlig Påsk. Mvh Ronnie Rörmannen

Paul L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabb kontakt - även en fredagkväll Bra kommunikation , hök kvalite Mycket bra service

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Paul! Här kör vi svar alla dagar i veckan, försöker iaf ordna svar inom 24 timmar oavsett veckodag. Ha en fortsatt fin Påsk Paul. Mvh Ronnie Rörmannen

Mats N
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabba, kort väntetid för arbetet. Kunniga och erfarna. Utför arbetet snabbt och tillförlitligt Dock inte billiga på något vis.. Smakar det så kostsr det kan man säga

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Mats! Vi försöker klämma in så mycket innehåll i våra produkter och tjänster som bara möjligt! Tillgänglighet, bred kompetens och snabba svarstider. Montörer och anställda skall ha verktyg och förutsättningar att prestera sitt absolut bästa, varje gång. Den senaste tekniken, dom bästa verktygen, det mest anpassade material med längsta hållbarhet. Kontinuerliga utbildningar. Inget skall snålas, och håller man denna linje så kommer det att avspeglas i priserna för att lämna en budgeterad 5% årlig vinst. Mvh Ronnie Rörmannen

Mats L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jag är jätte nöjd med jobbet de gjorde! Kommer absolut att kontakta dem igen om jag behöver hjälp med något annat.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Mats för ett fint omdöme! Välkommen åter när vi kan hjälpa er nästa gång, och en Trevlig Påsk önskar vi på Rörmannen. Mvh Ronnie

Wojciech  W
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket bra service och snabb återkoppling

Tackar för ert omdöme! Trevlig Påsk. Mvh Ronnie Rörmannen

Conny M
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Bra bemötande och proffsiga i sitt yrkesutförande

Tackar Conny för ert fina omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Emil J
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket behjälpliga med att per telefon identifiera ett läckage från en ventil på vår NIBE. Fick tid redan samma vecka, och rörmokaren kom hem till oss när vi inte var hemma (vilket vi bestämt). Han som var på plats var väldigt artig på telefon för att förvissa sig om att skulle kännas ok fast vi inte var hemma, kändes tryggt och service-mässigt kompetent.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Emil! Kul att höra känslan av trygghet även i sådana situationer där/om ingen är hemma. Vi är vana vid Yaledoorman t.ex. där vi får egna koder och jobbar ostört och osynligt. Gör det vi ska och rullar vidare! Bästa Hälsningar Ronnie Rörmannen

Jon N
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jättekompetent personal som utförde jobben snabbt och smidigt. Var behjälplig med att svara på frågor med saker jag funderat över. Kommer anlita igen.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Jon för ett väldigt fint sammansatt omdöme. Önskar dig välkommen åter när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie Rörmannen

Johan H
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Högsta betyg. Anlita honom! Kom trots att han var fullbokad. Tyckte väl att vi var prio med hus utan värme i dagar.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Korrekt Johan! Familjer utan värme eller varmvatten är något vi högt prioriterar. Bästa Hälsningar Rörmannen

Mohibul E
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

De fixade vår bergvärme som inte fungerade.Deras arbete är utmärkt och professionellt. Jag är 100% nöjd.

Tackar för ert fina omdöme! Bästa Hälsningar Ronnie Rörmannen

Roland F
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket professionella och lösningsorienerade samt trevlig och servicemindig. Vad mer kan man önska sig

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Roland för ert omdöme. Något kan vi säkert putsa till under nästa besök så att vi uppnår 5/5. Bästa Hälsningar Ronnie Rörmannen

Fredrik J
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Har anlitat Rörmannen många gånger för olika projekt i vårt hus och har alltid gått bra och snabb service.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Fredrik för ert fina omdöme! Önskar dig en fortsatt trevlig Lördag. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Brf T
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Proffsiga och avslappnade. Rekommenderas.

Tackar BRF T för ert omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Fredrik T
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Tydliga med sim tjänst, proffsig och snabbt arbetat men dyra för att hantera et enkelt jouruppdrag..

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Fredrik! Det stämmer att Jouren efter 16:00 kostar. Det har att göra med övertidsersättning till personalen. Däremot håller vi noga koll på marknaden och har dom senaste 3åren Ej höjt jourens priser. Jour skall vara när det just är panik och man inte kan vänta. För att minska behov av Jour stärker vi även upp under 2024 med 1-2st nyanställda rörmokare, allt för att korta ner leveranstiden till just nu 4 arbetsdagar på nybeställning. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Elisabeth N
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Anlitar alltid Rörmannen då de alltid givit god service när de tagit hand om våra problem. Trevligt bemötande, snabba åtgärder och kvalitet i utförandet.

Tack Elisabeth för ert omdöme om oss på Rörmannen! Mvh Ronnie

Inga-lill B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Suveräna! Kom fort och fixade lätt det som behövdes! Trevlig personal. Rekommenderas varmt!

Tackar Inga-Lill för ert fina omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Claes B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Rörmannen i Bromma var superbra. Agerade professionellt och höll vad de lovade. Installationen av vår värmepump gick smidigt och bra, på alla sätt. Jag kan varmt rekommendera dem

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Claes för ert omdöme! Glöm inte ert fria servicebesök värmepump cirka 10-15 månader efter installationen. Ropa av den när ni önskar. Mvh Ronnie Rörmannen

Sven R
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket professionell och kunnig tekniker.

Tackar Sven för ert fina omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Sten C
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Väldigt god ordning på beställningar. Snabba besked om datum och tidpunkt när de kan komma. Genom att passa på att ställa frågor när de är på plats lär man sig mer om sina installationer och kan sköta dem bättre fortsättningsvis.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Lysande Sten! Precis så ska det gå till. Det mesta försöker vi stötta med gratis per distans (mail eller telefon) för att istället rulla på svårare uppdrag och lära er ägare egen service i största möjliga mån. Så att vi lägger resurserna på korrekt plats i korrekt ordning. Detta sparar på redan ansträngd ekonomi samt miljön. Fredags Hälsningar Ronnie Rörmannen

Carl L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

De kollar bergvärmepumpen årligen. De har även installerat en termostatblandare och ett tvättställ. Allt utan anmärkning.

Tackar Carl för ert omdöme! Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Mårten S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Fick bra hjälp av dom och dom gjorde ett bra jobb så jag är nöjd. Det som drar ner betyget lite är tiden det tog att få hjälp.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Mårten! Beroende lite av vad för expertis som efterfrågas till plats ligger vi allt ifrån 3,5 timmar till 3,5 veckor bort i tiden. Numera ingen försening eller brist på material, och vi stärker upp med ytterligare en nyanställd 2024-04-01. Allt för att korta ner svarstiderna för er kunder. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Robert J
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Reparation av värmepanna! Seriös, kunnig och trevlig röris som var en ung tjej!

Tackar Robert för ert omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Jan E
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jag har köpt en anläggning för ett år sedan som nu felar en gång i månaden. På det har Rörmannen skickat faktura för besöken. Bara det är märkligt. Åtgärda felet istället. Nu har jag åter hört av mig men ännu inte fått hjälp. Att då skicka ut en enkät om hur jag upplever Rörmannen är parodi. Snälla, fixa felet. ASAP!!!

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tjena Janne! Dessa enkäter ni talar om är inga vi manuellt utsänder utan det är automatiserat att skickas till alla kunder (på gott och ont). Då får vi det rättvisaste omdöme vi kan begära ifrån marknaden. Vad gäller er golvvärme som är fakturerad tidigare så avser den smuts, gegg och gummi partiklar som den tycks lämna, som fastnar i era nya filter ditsatta. När filtren blir igensatta, fick ni larm om trögt flöde. Filtren behöver ni rengöra kvartalsvis nu för att få bort all smuts ifrån ert värmesystem. Mvh Ronnie Rörmannen

Elisabeth K
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabb återkoppling och besök. Utförlig och bra beskrivning av problem och åtgärd.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Elisabeth att ni tog er tiden att formulera ett omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Anna L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mkt bra arbete och jättetrevligt bemötande!

Stort Tack Anna för ert omdöme om oss på Rörmannen! Mvh Ronnie

Stephan L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Alltid bra jobb utförda och kommer på avtalad tid. Där det finns förbättringspotential är att det skulle gå att lägga in ett rullande serviceschema på tex bergvärmepumpar. Som det är nu måste man ringa själv. Borde inte vara svårt att få till ett system med sms eller e-post.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Stephan! IT avdelningen har jobbat med detta i 30 månader nu. Ett system som liknar bilbesiktningen där man får en länk, väljer sin tid själv och sen rullar det på. Vi bedömer att detta kommer lanseras här under Q2. Några svårigheter dom sprungit på; Dubbelbokningar, sjukskrivningar och manuella inlagda jobb samma dag/tid montör. För er nyfikna. Mvh Ronnie Rörmannen

Hans Ö
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Lite besvärligt att få kontakt via telefon. Kontakt via mejl fungerade mycket bra. Arbetet utfördes väl, på och inom överenskommen tid. Minimalt stök och bra städning efteråt. Arbetet avsåg utbyte av några gamla, uttjänta kallvattenrör, delvis läckande. .

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Hans! Telefonerna förblir alltmer överbelastade Ja med en hantering nu på snittet 50st samtal/dag. Mailen betydligt mer hanterbart. Ska se vad vi kan göra för att slipa telefonin och höja svarsgraden även där! Mvh Ronnie Rörmannen

Bengt A
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Hej! Vi har under flera år anlitat Rörmannen. Vi har alltid fått bra bemötande och bra service. Vi har också fått snabba och bra svar vid alla kontakter. Bengt

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Bengt för ert fina omdöme denna söndag. Önskar dig en fortsatt trevlig helg så hörs vi nästa gång vi kan hjälpa er i något ärende. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Åsa P
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Pålitliga och fixade verkligen det vi beställde! Toppen!

Tackar Åsa för ert omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Maria H
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jag skriver som jag alltid skriver: MYCKET BRA!

Tack Maria för ert korta men konkreta omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Alireza G
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket bra jobbade alltid och lät att ta kontakt med tekniker helt godkänd.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Alireza! Och under februari månad kommer vi till er för att kika på ett komplett badrum inför senare renovering. Mvh Ronnie Rörmannen

Lars B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Ställer snabbt upp vid problem. Har ffa gället problem med värmepump.

Tackar Lars för ert omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Christel B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Serviceminded och trevligt bemötande, både via mail och i telefon och vid utförande av tjänsterna. Lite lång väntetid för att få vår panna lagade, dock förståeligt då den gick sönder precis vid jul och när det var kallt ute.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hejsan Christel! Ja under vissa årstider (utetemperaturer) så har vi längre väntetid, lite beroende av efterfrågan/tillgänglighet. Normalt 2 veckor på samtliga jobb. Dock stärker vi upp under 2024 för att kunna ligga kvar på just 2 veckor vartefter efterfrågan tycks öka. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Fredrik S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Leverarar i tid, löser problem och följer up. Top service

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Stort Tack Fredrik för ert fina omdöme om oss på Rörmannen. Ha en fortsatt trevlig helg! Mvh Ronnie

Mathias E
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Det har fungerat helt perfekt varenda gång vi anlitat Rörmannen. Priset stämmer, jobbet blir gjort i tid och de som utfört det har alla varit väldigt trevliga.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Mathias för ert fina omdöme! Önskar er en fortsatt trevlig helg. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen