Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Vaxholm Rospiggens Begravningsbyrå AB

Rospiggens Begravningsbyrå AB

Strandgatan 7, 185 32 Vaxholm — Visa karta

När ett dödsfall sker är det många känslor som uppstår. Det kan också bli mycket att göra för dig som är anhörig. Vi på Rospiggens Begravningsbyrå har som mål att genom nära samarbete och bra bemötande skapa ett personligt och vackert avsked, som du kan bära med dig för resten av livet.

Vi är verksamma i Vaxholm, Enebyberg, Täby, Danderyd och Bromma, men kan mötas upp även på annan plats. Vi är utbildade begravningsentreprenörer och har erfarenhet av många olika sorters arrangemang och livsåskådning. Hos oss är du alltid välkommen.

Läs vad 29 kunder tycker om Rospiggens Begravningsbyrå AB

• Cecilia A
    Cecilia A skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Det finns en mening med allt och jag är så glad över att det blev Therese från Rospiggens Begravningsbyrå som tog hand om min pappas begravning. Allt gick över förväntan, från första kontakt hemma hos oss i lugn och ro, till planering av psalmer, bilder, framförande i kyrkan, minnesstunden efteråt. Alla som närvarade vid begravningen sa att detta var den finaste begravningen de varit på, otroligt personligt och helt och hållet min pappa. Jag är så tacksam och ger min allra, varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Urnbegravning
    Gott bemötande. Godkänd tillgänglighet, med krångel pga de inte kunde se emotta mina mail, trots att mitt första mail nådde fram till dem, fick lösa det med min makes e-post adress. De uppgav att de haft problem ngn gång med annan kund, något som de borde se över.
    Fint anordnad utsmyckning vid ceremonin. Dock lyckades inte deras samarbetspartner som skötte utsmyckning av blommor till urnan, eftersom det var färre antal blommor än den bild/foto som visades.
    I det stora hela är vi nöjda. Läs mer
  • Rut Rigmor Ingalill E
    Rut Rigmor Ingalill E skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Begravning
    Artigt men formellt
    Stora förväntningar, levde inte upp till det
    För lite personlig kontakt
    Uppdraget ej slutfört Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Rospiggen uppfyllde alla förväntningar. Läs mer
  • Mats F
    Mats F skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    De tog hand om allt på ett föredömligt sätt. Läs mer
  • Lena O
    Lena O skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Efter att ha anlitat begravningsbyrån flitigt under senaste åren, därav två dödsfall under hösten 2017 då ni hjälpte till med en kyrklig begravning och en "direktare" (dvs att ingen begravning önskades från den avlidnes sida), så vill jag gärna säga att detta är den begravningsbyrå som Du anlitar om Du önskar en personlig och omtänksam rådgivning. Här löser man allt! Som kund blir jag lyssnad på och mina önskningar genomföres. Deras jurist är en tillgång som jag använt mig av och vars rådgivning var guld värd för mig. Jag och mina anhöriga känner alltid att vi bemöts på ett familjärt sätt av representanterna Therese och Madeleine. /Lena Petersson med familj Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Bra bemötande vid första kontakt
    Enkelt och okomplicerad diskussion om hur vi skall hantera vår situation
    Förståelse för okunnigheten hos oss i dessa nya frågeställningar som vi stod inför
    Allt fungerade till högasta belåtenhet
    Lasse 0706742906 Läs mer
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Använde Rospiggens Begravningsbyrå för min mammas begravning.
    Vid dessa situationer så är man beroende av gott stöd, hjälp med praktiska frågor likväl som guidning hur man göra vid dessa tillfällen. Det var en stor lättnad att komma i deras händer, och att få hjälp med stort som smått , vid dessa tillfällen så tänker man inte alltid logiskt och tror ibland att man fixar det själv. De agerade mycket proffesionellt och var en god guide angående hur man brukar göra och vad som fungerar. De assisterade med bokning, kista, blommorm catering och musiken. Allt löpte väl och på dagen för begravningen så kände vi oss lugna och kunde fokusera på begravningen och gästerna. Musiken och sången var en underbar upplevelse och gjorde starkt intryck på alla.
    Jag kan varmt rekommendera Rospiggens Begravningsbyrå, när det blir min tur att vandra vidare så har de en kund.
    Mvh / Håkan Rodebjer Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Rospiggens Begravningsbyrå ordnade en jättefin minnesstund åt oss och tog hand om allt runt omkring på ett jättebra sätt. Vi är supernöjda och blir vi tvungna att i framtiden anlita en begravningsbyrå igen kommer vi nog välja den här. Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Personligt bemötande och väl genomfört uppdrag. Läs mer
  • Malin-my W
    Malin-my W skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Fint bemötande. Varmt och sakligt. Fantastiskt fina förslag och lösningar.
    Väldigt personligt och kärleksfullt omhändertagande av allt från blommor till allt det jobbiga och praktiska.
    Kan varmt rekommendera Rospiggen! Läs mer
  • Anette B
    Anette B skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Vänliga och väldigt hjälpsamma Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Väldigt fint och trevligt bemötande. Det var en lättnad i sorgen. Bra hela vägen. Läs mer
  • Cathrine R
    Cathrine R skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Mycket bra flexibelt bemötande, snabba svar. Begravningen blev som vi önskade oss. Läs mer
  • Cecilia Ö
    Cecilia Ö skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Rospiigen har varit mkt bra, stödjande och professionella. Läs mer
  • Liselotte Å
    Liselotte Å skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Har anlitat Rospiggen tre gånger och tycker att vi alla gånger fått väldigt fint bemötande. Madeleine lyssnade på oss förstod direkt vad vi ville ha och stöttade oss hela vägen. Det blev precis som vi ville och jag tycker att Madeleine har ett genuint intresse av människor och hon är väldigt omtänksam. Jag kommer anlita Rospiggens Begravningsbyrå / Madeleine om jag behöver någon mer gång. Mvh Liselotte Åström Läs mer
  • Marie R
    Marie R skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Underbart bemötande från början till slut. De hjälpte oss med allt vi min mammas begravning. De var verkligen lyhörda och hjälpsamma, vi kunde in fått en finare begravning. Ett extra plus för den fina minnesboken vi fick efteråt. Läs mer
  • Diana H
    Diana H skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Vi blev väl bemötta och omhändertagna av Rospiggens Begravningsbyrå.
    De skötte om allt i kyrkan och fixade med ett kort i kyrkan om vilka psalmerna var.
    Efteråt så vi fick en inbunden bok med bilder från kyrkan, samt namn och bild på blommorna som kom till kyrkan.
    Genom dem fick vi även kontakt med en jurist, som kunde hjälpa oss med bouppteckningen. Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Mycket bra mottagande och service. Allt sköttes proffsigt och fungerade smidigt. Läs mer
  • Åse L
    Åse L skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Mycket bra, bra att det ligger lokalt. Trevligt bemötande. Fint dekorerad i kappellet och iordningställt. Roligt att få en minnesbok från begravningen. Kan rekomandera Rosoiggens begravningsbyrå på det varmaste. Läs mer
  • Berit N
    Berit N skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Blev mycket positivt bemött, och fick hjälp med allt som behövde göras - praktiska detaljer av olika slag, bouppteckning (juristhjälp), begravningsgudstjänsten o.s.v.
    Begravningsbyrån var ett verkligt stöd för oss, som fått i uppdrag att ordna det hela för en vän, vars ende son och arvinge bodde i USA och inte kunde tala svenska.
    Vi kände oss vara i goda händer, och byråns hjälpte oss mer än vi förväntat oss. Läs mer
  • Kristofer O
    Kristofer O skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    En kompetent Begravningsbyrå som på ett personligt och smidigt sätt löste alla våra utmaningar. Tack tjejer för ett bra jobb. Mvh Kristofer Läs mer
  • Margareta W
    Margareta W skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    De tog hand om allt det praktiska i samband med min mans bortgång och borgerliga begravningsceremoni med efterföljande minnesstund på det bästa tänkbara sätt. Deras vänliga bemötande och stöd, tillgänglighet, lyhördhet och tillmötesgående var fantastiskt och var till oerhört stor hjälp för mig och min familj. Det var långt över förväntan. Vi kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • Mona N
    Mona N skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Hej,
    Rospiggen har arrangerat två begravningar för min familj. Först min bror, som hade ett specialintresse. De kunde leva upp till detta och gjorde allt mycket personligt, med både bilder för annons och arrangemanget i kyrkan. Mycket fint.
    Året efter var det min mamma. Rospiggen ordnade samma präst för båda tillfällena, eftersom det också blev personligt, då hon kom ihåg brodern året innan.

Vi hade täta telefonsamtal, om passande verser för dödsannons och bilder och blomsterarrangemang. Allt blev precis som vi ville ha det.

Vi alla syskon tyckte att det blev mycket fint.
    De har skött allt på ett mycket proffsigt sätt.
    Hälsningar
    Mona Nildén Läs mer
  • Ullabritt S
    Ullabritt S skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Rospiggens båda damer skötte sina olika delar i kontakten på ett personligt professionellt sätt och till allas vår belåtenhet. Kan varmt rekommendera dem till andra . Läs mer
  • Mia B
    Mia B skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Personlig och engagerad service. Helhetsassistans. Läs mer
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Trevlig bemötande från början. Snabb återkoppling på alla frågor och snabbt agerande på de tjänster som vi beställde för hela begravningsceremonin.

De levererade mer än förväntat och vi kan inte var mer nöjda. Läs mer
    Therese B, Yashar G gillar detta
  • Peter S
    Peter S skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Mycket bra och proffesionellt under hela processen. Läs mer
  • Nils Q
    Nils Q skrev om Rospiggens Begravningsbyrå AB
    Rospiggens Begravningsbyrå i Vaxholm kan jag starkt rekommendera för deras professionella hantering rörande min Mammas bortgång i oktober 2016. Engagerat, snyggt, korrekt och med stor värdighet fördes min Mor till sin sista vila. Ett helt igenom fint genomförande av kunnig personal med stort hjärta och deltagande.

Nils Qvarnström Läs mer

Strandgatan 7, 185 32 Vaxholm