Rospiggens Begravningsbyrå

Rospiggens Begravningsbyrå

Ring 08-25 54 00 rospiggensbegravning.se

När ett dödsfall sker är det många känslor som uppstår. Det kan också bli mycket att göra för dig som är anhörig. Vi på Rospiggens Begravningsbyrå har som mål att genom nära samarbete och bra bemötande skapa ett personligt och vackert avsked, som du kan bära med dig för resten av livet. Vi är verksamma i Vaxholm, Enebyberg,...

75 omdömen om Rospiggens Begravningsbyrå

Erika S
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Vänligt. Omtänksamt. Vi badminton hjälp med transport.

Nynäshamns Begravningsbyrå
4.7/5 i betyg av 7 omdömen 4.7 av 7 omdömen

Bra service. Kompetenta personer. Allt var som vi har beställt. Trevliga personer

Lisbeth E
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Trevligt och personligt bemötande! Förståelse för situationen. Lätt att samarbeta med och jättefin service!

Katrin J
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Vi fick ett fantastiskt bemötande av Rospiggens begravningsbyrå i samband med min mors bortgång. De fanns där för allt det praktiska. Men det blev också stöttande samtal när det var alltför tungt. Det är viktigt och skönt att ha personer som är så kunniga inom hela processen som stöd och som verkligen också bryr sig om dig och hur du mår. Respekt, kunnighet och omtanke är ord som jag tycker väl beskriver Rospiggens begravningsbyrå.

Fondkistan Kandema
4.7/5 i betyg av 49 omdömen 4.7 av 49 omdömen
Badge2020

* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena mu

John B
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Jag är mycket nöjd med Therese Backlunds hantering av min fru Ulla Böttigers begravning. har inte läst integritetspolicy

Åsa H
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Otroligt fint bemötande och hanterande när man själv befinner sig i en svår tid.

Mikael P
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Vill tacka för all hjälp av Rospiggen Begravningsbyrå det kan inte bli bättre än det blev enligt oss så vi är otroligt nöjda. Hälsningar Familjen Pålsson

Olof B
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Professionell, effektiv, trevlig. Alltid lätt att få kontakt med. Lyssnande och bra vägledning. Kan med nöje rekommendera!

Christina J
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Bra bemötande på alla sätt.Vacker och stämningsfull begravning.

Ann-christin K
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

trevligt och personligt bemötande våra förväntningarna införlivades. Vi köpte urn begravning/minnestund Upplevelsen totalt kkommer att rekomendera denna begravnings firma till alla .

Björn K
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Troligtvis Sveriges bästa begravningsbyrå!

Dödsbo E
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Bra bemötande. Allt fungerade som vi önskade

Leffe P
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Begravning för våran dotter och vi var jätte nöjda med allt . Lyhörda och förstående i våran svåra sorg. Leif Ekman

Ann S

Personlig ! Ett stort stöd i sorgen! ❤️

Camilla J
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Vi kände oss lotsade på ett tryggt sätt genom den här sorgliga upplevelsen, Therese är väldigt bra att ha att göra med. Fakturan motsvarade offerten, så inget att anmärka på.

Josefin W
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Ömsint och engagerat arbete inför och under minnesstund för min svärmor. Flera intressanta tjänster som gjorde det möjligt för fler att delta på distans med stark känsla av närvaro trots pandemin.

Lotta L
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

På grund av fint, trevligt och personligt bemötande, samt bra service i alla led med stor hörsamhet för våra önskemål, är det nu tredje gången vår familj anlitar Rospiggen/Alvikstrands begravningsbyrå. Rekommenderas å det varmaste!

Kjell A
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Therese på Rospiggens Begravningsbyrå hjälpte till och gjorde att vår svåra stund underlättades väsentligt och med värdighet ! / Catarina & Kjell

Leffe P
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

trevliga och sakkunniga vid frågor.

Anna R
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Fint och respektfullt bemötande. Ett önskemål; lite bilder på olika exempel på kistor och blommor vid mötet.

Margareta A
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Blev omhändertagen av en underbar representant för begravningsbyrån, Therese. Hon vägledde mig i alla frågor utan att styra mig - hon var och är en tröst i min situation. Begravningen var över förväntan - allt var som ville ha det och mer därtill. Det är 2:dra gången jag köpt deras tjänster och lika nöjd .båda gångerna

Per V
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

En enkel och fin minnesstund med urnsättning. Mycket trevligt bemötande och fint arrangemang under rådande Coronatider. Per V

Carina B
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Den lilla begravningsbyrån med stort hjärta och engagemang, enligt mig!

Annelie S
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Rospiggen mötte våra önskemål av mammas begravning. Det blev ett fint minne för oss. De löste allt på ett smidigt och flexibelt sätt. Där det goda samarbetet på byrån möjliggjorde det. Tack!

Anne-Sophie L
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Jag fick ett väldigt bra bemötande av Therese B .Allt fungerade som det skulle och allt var mycket vackert och stämningsfullt arrangerat. I den svåra stunden fick vi ett avsked av en mycket älskad make, pappa och morfar.

Karin E
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Bra bemötande, okomplicerat, blev som vi ville.

Åsa Maria S
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Vi fick dödsannonsen gjord av rospiggen och det sköttes alldeles utmärkt

Madeleine L
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Jag kände mig väl omhändertagen från första kontakt, vi fick en mycket personlig och fin ceremoni, kan varmt rekommendera Rospiggens Begravningsbyrå

Hans A
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Hej det var begravning av min mamma det bästa tänkbara allt var mycket bättre än jag förväntade mig en tung dag som blev bra tack vare Rosengrens begravningsbyrå. Att sedan få en fin minnesbok stort tack. Vänliga hälsningar Hans Andersson.

Anna G
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Personligheten och engagemanget att hjälpa till att bygga talet på den borgliga begravningen

Annette Regina L
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Otroligt omtänksamma och hjälpsamma med begravning och allt därtill vid mammas hastiga bortgång. Ett STORT STÖD❤ Rekommenderas varmt.

Helena L
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Rospiggens Begravningsbyrå är en personlig byrå som engagerar sig det lilla extra. Visar omtanke, förståelse i alla led genom de olika stadierna gällande en begravning. Vi var från början inne på att askbegravningen skulle ske i kista. Therese berättade om urnbegravning på ett sätt som gjorde att vi omprövade vårt beslut. Supportar, stöttar och står ut med alla undringar jag hade. Therese o Kerstin överträffade mina förväntningar på alla sätt. Urnbegravningen blev ljus o fin- lättsammare men full med värdighet. Det...

Louise L
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Otroligt proffsiga, varma, flexibla, inspirerande och fantastiska. De gjorde något mycket svårt till något mycket vackert.

Anita S
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Ingen ceremoni, kremering och sen minneslund. Mycket trevligt och tjänstvilligt bemötande, inget krångel. Mycket nöjd.

Patrik H
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Personligt Engagerat Strukturerat Flexibelt Tydligt Lokalt Uppskattat Helhetsansvar Mina högsta rekommendationer.

Niklas N
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Utan Rospiggens begravningsbyrå hade jag aldrig klarat av att ta mig igenom begravningen. Tack för att ni tog hand om allt och gjorde det till en fin stund.

Eva L
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Begravning. Bemötandet var mycket bra. Kände mig trygg. Jag hade inga förväntningar. 1:a gången jag var med att arr. en begravning.

Carin D
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Hela begravningsarangemanget, inkl minnesstund efteråt - Proffesionellt, värdig, personligt. Det kunde inte varit bättre. Även genomförandet av begravningen var perfekt.

Birgitta F
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Hjälp med begravningen Allt var bra

Anita Ö
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Trevligt proffesionellt bemötande . Hade inga spec förväntningar eftersom jag inte varit med om detta förut. Mvh Anita Öberg.

Kerstin J
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Bra bemötande från första stund Begravning med Urnsättning,dödsannons. Det är dyrt med begravningar och eftersom den döde skulle kremeras kan jag tycka att det borde vara kista av papp i stället för trä,onödigt slöseri på skogen och borde minska kostnaderna. Det var ett fint minnesalbum

Christer J
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Begravning. Mycket trevligt bemötande och en väldigt fin och ljus begravning. Högsta betyg!

Madeleine L
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Väldigt fin service och varmt bemötande, vilket var otroligt viktigt när jag var i total chock och djup sorg. Rospiggens mottagande och hjälp under planerandet av pappas fina sjöbegravning var helt avgörande för att det skulle bli så bra och för att jag själv skulle klara av genomförandet. Mitt och min familjs varma tack till Rospiggens.

Ulf S
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Trevligt bemätande, hjälpsamma och välorganiserat

Kia H
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Jag anlitade Rospiggens Begravningsbyrå när min dotter gick bort. Jag fick ett otroligt fint bemötande av byrån. Professionellt och med en enorm värme och engagemang. De blev faktiskt en del i den familj som jag var i så stort behov av under denna period. Och de fanns för mig under hela tiden, ända fram till urnsättningen. Annons, kista, kistdekoration, urna, program till begravningen. Visning i gravkapellet, själva begravningen. Allt... Och inte att förglömma – en fantastiskt fin minnesbok med bilder från kyrkan, programmet,...

Jennifer C
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Rospiggen hjälpte oss med vår mammas begravning och bemötte oss på bästa sätt. Personligt och vi fick en väldigt finstämd ceremoni. Upplever också att vi fick ett bra stöd i processen att komma vidare från chocken att mamma gått bort till att få ordning på allt praktiskt till att vi nu gått igenom allt med en bra känsla att vi kunde inte gjort det på annat eller bättre sätt. Det här är första gången jag varit i kontakt med en begravningsbyrå och jag visste inte riktkigt vad jag skulle förvänta mig inför detta. Fick...

Eva S
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Proffsigt bemötande från början till slut.

Cecilia A
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Det finns en mening med allt och jag är så glad över att det blev Therese från Rospiggens Begravningsbyrå som tog hand om min pappas begravning. Allt gick över förväntan, från första kontakt hemma hos oss i lugn och ro, till planering av psalmer, bilder, framförande i kyrkan, minnesstunden efteråt. Alla som närvarade vid begravningen sa att detta var den finaste begravningen de varit på, otroligt personligt och helt och hållet min pappa. Jag är så tacksam och ger min allra, varmaste rekommendationer!

Susanne H
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Urnbegravning Gott bemötande. Godkänd tillgänglighet, med krångel pga de inte kunde se emotta mina mail, trots att mitt första mail nådde fram till dem, fick lösa det med min makes e-post adress. De uppgav att de haft problem ngn gång med annan kund, något som de borde se över. Fint anordnad utsmyckning vid ceremonin. Dock lyckades inte deras samarbetspartner som skötte utsmyckning av blommor till urnan, eftersom det var färre antal blommor än den bild/foto som visades. I det stora hela är vi nöjda.

Rut Rigmor Ingalill E
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Begravning Artigt men formellt Stora förväntningar, levde inte upp till det För lite personlig kontakt Uppdraget ej slutfört

Per W
Skrev om Rospiggens Begravningsbyrå

Rospiggen uppfyllde alla förväntningar.