Rot Rör AB

Rot Rör AB

Ring 08-410 337 07 rotrorab.se

Rot Rör är ett VVS-företag som prioriterat snabb service av hög kvalitet med kontor och verkstad i Katrineholm/Julita. Rot Rör åtar sig vvs uppdrag åt såväl privatkunder, företag och kommuner.

61 omdömen om Rot Rör AB

Charlotta W
Skrev om Rot Rör AB

Superproffsiga, tillmötesgående, snabba, flexibla och trevliga! Rekomenderas verkligen!

Sjödins Stenhuggeri
4.7/5 i betyg av 139 omdömen 4.7 av 139 omdömen

Lapital, ett företag med stenkoll. Lapital har gjort ett jobb som vi är fantastiskt nöjda med! Hela 8,20 meter köksbänkskivor i granit oc

Daniel S
Skrev om Rot Rör AB

Bokade en tid men de dök aldrig upp och svarade inte på telefon. De har inte heller återkommit sedan dess.

David S
Skrev om Rot Rör AB

Vi anlitade Rot och Rör för en kontroll av en egeninstallerad diskmaskin. Det dem gjorde var att fästa utvattenslangen med en kattstrypare samt skruvade fast maskinen i bänken vilket vi fick betala två timmars jobb för. Detta besök landade på 3 178 kr ex. rotavdrag. Bortsett från att dem var 1 timme försenade och inte ens bad om ursäkt för detta var dem trevliga och gjorde ett bra jobb det lilla dem gjorde men skickade efter besöket en helt galen faktura för detta uppdrag. Dem varnar själva på deras hemsida för att...

Sven P
Skrev om Rot Rör AB

Jag kan börja med att säga att jag är allt annat än händig och när jag och min sambo ville installera bänkdiskmaskin fanns det en massa frågor som snurrade i skallen. Då ringde jag Rot Rör AB och jag kan inte beskriva hur väl omhändertagen man blir hos dem! Från dag ett så har de alltid varit trevliga, professionella och väldigt ärliga med både pris och hur man billigast kan komma undan vid installation. Allt detta gör Rot Rör AB till det naturliga valet för oss i framtiden! Fantastiskt sympatiska människor som gjorde ett utmärkt och professionellt jobb!

Mikael  H
Skrev om Rot Rör AB

Jag upptäckte stopp i avloppet. Ringde Rot Rör och de lovade komma kl 1415 samma dag. Kl 1415 ringde de på dörren. Imponerande punktlighet. Supertrevliga och mycket proffsiga. De upptäckte att avloppsröret från mitt badkar var för stort och del i problemet. De åkte iväg och fixade ett nytt sådant och passade även på att införskaffa en duschstång vilket jag saknade. Detta är en mycket seriös och kompetent firma som jag rekommenderar varmt om det behövs rörmokare. Jag har bara positivt att säga.

Pierre M
Skrev om Rot Rör AB

Jättetrevliga, duktiga och utförandet var perfekt! Kommer enbart anlita Rot Rör när jag behöver hjälp.

Jonas J
Skrev om Rot Rör AB

Trevliga, punktliga och noggranna. Rekommenderar varmt. Jag hade problem med avloppslukt bakom toaletten som tidigare rörmokare inte lyckats fixa. Rot Rör AB var självsäkra och fixade det snabbt.

Henrik L
Skrev om Rot Rör AB

Snabb respons och genuin vilja att vara till hjälp och göra saker korrekt. Att dom var trevliga också var ett plus i kanten.

Svar från Rot Rör AB

Tack! Roligt att vara uppskattad av sina kunder, det gör att man trivs på jobbet och folk som trivs blir som regel trevliga så även vi.

Christian I
Skrev om Rot Rör AB

Superbra bemötande, rådgivning och utförande trots kort varsel.

Svar från Rot Rör AB

Tack! Alltid roligt att få goda omdömen, och roligt att det genom era omdömen och Reco äntligen finns ett sätt att få det lönsamt att göra sitt bästa.

Karolin H
Skrev om Rot Rör AB

Trevligt bemötande! Fick en tid som passade snabbt. Mycket nöjd över jobbet. Kan varmt rekommendera!

Herman B och Morten K gillar detta
Robert G
Skrev om Rot Rör AB

Mycket bra service och bemötande. Rekommenderas varmt!

Tomas L
Skrev om Rot Rör AB

Bra arbete, inget att anmärka på

Ulrika S
Skrev om Rot Rör AB

Trevliga, kunniga, noggranna och uppskattar att de alltid är två, kvinna och man. :)

Rickard B

Bra trevlig å professionella. Rekommenderas

Anna J
Skrev om Rot Rör AB

Mycket bra bemötande och arbete. Montering av köksblandare och diskmaskin. Fakturan tog väldigt lång tid att få.

Ewa A
Skrev om Rot Rör AB

Snabb kontakt, proffsigt utfört arbete OCH dem städade efter sig. Kommer kontakta dem igen om jag behöver

Tobias S
Skrev om Rot Rör AB

Har anlitat Rot Rör två oberoende gånger för mindre underhåll. Jag bor i Älta så de har rest utanför rusningstid på grund av avståndet och lägre kostnad för mig. Det har gjort ett snabbt och bra jobb, enligt anbud. Armaturer hade de inga bra priser på så då införskaffade jag dessa själv av prisvärda leverantörer som Rot Rör tipsade om. Bara positiva erfarenheter av denna leverantör. //Tobias

Christina D
Skrev om Rot Rör AB

Trevligt bemötande men vill också ifrågasätta nödvändighetet av två personer vid en sådan enkel installation som byte av toalett och handfat. Blev debiterad halv taxa för denna extra person som jag inte tycker är acceptabelt.

Magnus S
Skrev om Rot Rör AB

Det finns många rörfirmor i stan men bara en som ROT RÖR, duktiga, pålitliga. Samarbetet fungerar perfekt . Att Sjöströms Entreprenad anlitar ROT RÖR är en självklarhet när det gäller VVS. Sen att dom är trevliga och roliga gör ju inte saken sämre, rekomenders starkt

Susanne A
Skrev om Rot Rör AB

Letade på nätet för att hitta ngn lokalt.Behövde hjälp med montering av komod & handfat,fann Rot Rör AB.Supernöjd!!! Trevligt bemötande & bra utfört jobb.

Eva D
Skrev om Rot Rör AB

Bra och gulliga! Verkar duktiga, kom lite senare än avtalat.

Lotta D
Skrev om Rot Rör AB

Otroligt kunnig, trevlig och pålitlig VVS-firma! Jag ringde Rot rör AB när mitt avlopp slutade att fungera på diskmaskinen och fick så mycket hjälp att dom vart utan arbete men jag är glad för det det vart gratis och jag håller med Alexander N nedan och jag kommer ringa Rotrör vid behov av vvs hjälp ETT STORT TACK

Maybritt R
Skrev om Rot Rör AB

Bra utfört arbete men tveksamt att det var nödvändigt med två personer på plats av "arbetsmiljöskäl"

Markus R
Skrev om Rot Rör AB

Mycket bra bemötande och det blev väldigt bra slutresultat. Mycket nöjd och skulle utan tvekan anlita dem igen!

Martin P
Skrev om Rot Rör AB

Eftersom jag bor nära deras "bas" så var Rot Rör tillgängliga med extremt kort kort varsel för att åtgärda en läcka i badrummet. Bemötandet var fläckfritt.

Sofie N
Skrev om Rot Rör AB

Jättebra och seriöst företag! Inte de billigaste men de håller sina priser (inga överraskningar) och de är duktiga och gör ett korrekt jobb, vilket är det viktigaste i dagens allt mer oseriösa bransch.

Sara W
Skrev om Rot Rör AB

Vi hade en konstigt lukt i badrummet som behövde åtgärdas. Jag mycket nöjd med att de först felsökte problemet, konstaterade orsaken och därefter löste det - istället för att chansa. Dessutom löste de problemet snabbt (mindre än en timme). De kom som ett team, både pappersarbete och arbete utfördes parallellt. Allt kändes proffsigt och tryggt.

Morten K och Nikola T gillar detta
Jakob D
Skrev om Rot Rör AB

Efter att ha attackerat min extremt högljudda diskmaskinsdörr med 5-56 i några dagar gav jag upp och skickade in en offerförfrågan på reco.se . Rot Rör AB svarade nästan omgående och vi kom överrens att de skulle svänga förbi veckan efter. En vecka senare kom de hem till mig. Dock något sent, i vanliga fall skulle jag inte bry mig men jag hade sprungit hem på lunchen så jag var lite stressad. Arbetet med dörren startade på en gång och efter rätt mycket smörjmedel och lite pill så fixade de ljudet. Nu kan vi äntligen stoppa in disk utan att väcka alla grannar i huset. Rekommenderas!

Hampus P
Skrev om Rot Rör AB

Bra hjälp och trevligt bemötande - servicen oklanderlig! Dock slutade det med att vi fick betala mer för restid och admin (restid för två personer till och från oss + 72 kr/mil + 448 kr för bilkostnad + 160 kr i admin-kostnad) än för själva arbetet så det blev tyvärr en väldigt dyr historia för oss som bor i Nacka.

Patric B
Skrev om Rot Rör AB

Bra och seriös firma, dessutom rekommenderade Morten att jag själv köpte in material för byte av element, något man kunde spara pengar på. Fakturan visade sig stämma bra gentemot den snabba uppskattning jag fått i telefonen. Enda "nackdelen" är att det tog lite lång tid att få fakturan för jobbet.

Joakim F
Skrev om Rot Rör AB

Anlitade Rot Rör för installation av nytt tvättställ och blandare i badrumet. Trotts att jag köpt helt nya grejer blev det en hel del problem. Först när Morten bytt ut endel grejer mott egna blev det helt tätt. Återbesöken gjordes helt utan kostand och i mitt fall belv hela arbetet gratis då dom tyckte det blev pinsamt många återbesök. Så kan bara bli högsta betyg. Kommer absolut anlita Rot Rör i framtiden. Service i värdsklass och alltid väldigt trevligt bemötande!

Anders G
Skrev om Rot Rör AB

Vilka hjältar! Har vid flera tillfällen använt mig av Rot Rör med allt ifrån installation av nytt handfat och till att ordna upp sådant som mindre nogräknade hantverkare gjort tidigare och alltid med strålande resultat! Har även fått hjälp med saker som reparation av klinkergolv (då de sett till att få en bra snickare på plats). Synnerligen effektiva och smidiga, städar snyggt efter sig och bryr sig verkligen om resultatet. Fick precis hjälp med ett läckande rör under vasken en halvtimme (!) efter att jag ringde klockan 6 en tisdagskväll!! S E R V I C E!!!

Tobias G
Skrev om Rot Rör AB

super bra hjälp för en mycket liten slant tack =)

Patrik E
Skrev om Rot Rör AB

Anlitade Rot Rör för att koppla in den nysinstallerade diskmaskinen. Bra bemötande och väl utfört arbete. Inget att klaga på där. Dock lite udda kostnad för arbetstiden. 1,6 timmar, och även kostnad för lärling som inte direkt utförde något arbete.

Carl Mikael D
Skrev om Rot Rör AB

Behövde hjälp med byte av duschvägg. De kunde komma snabbt, på kvällstid dessutom, kom på avtalad tid, klarade jobbet inom angivet prisintervall och tog med sig allt skräp. Och inte minst - ett snyggt jobb! Osedvanligt proffsigt och vänligt bemötande. Kan inte annat än ge dem mina bästa rekommendationer. Finns ingen, absolut ingen anledning att välja annan röris!

Stefan E
Skrev om Rot Rör AB

Har anlitat Rot Rör två gånger och varit lika nöjd varje gång. Kommer på avtalad tid, jobbar effektivt, är trevliga att ha göra med och man slipper trista överraskningar när räkningen kommer. Det enda de var lite sena med vara att skicka fakturan, men det kan jag väl leva med ;-)

Mattis L
Skrev om Rot Rör AB

Rot Rör är den bästa rörfirma jag anlitat. Kom på avtalad tid. Arbetet utfört snabbt och effektivt. Debiterade precis så många timmar som de arbetat. Morten är en riktig hantverkare!

Laila S
Skrev om Rot Rör AB

Snabb och superbra service! Duktiga och engagerade!

Katty E
Skrev om Rot Rör AB

Behövde installera ballofixer i mitt gamla, slitna badrum. Även vredet till en kran som hade lossnat (och inga av dagens standarder passade). Kontaktade Rot & Rör och är supernöjd med resultatet! De bytte kranarna och satte in ballofixer utan problem. Även om rören är gamla och tvivelaktiga. Snabba och trevliga var de också och kom med många goda tips och råd. Känns verkligen att de är måna om en och att de besitter massor av kunskap. När det är dags att renovera badrummet vet jag vem jag ska kontakta. :)

Morten K och Johan W gillar detta
David A
Skrev om Rot Rör AB

Anlitade Rot Rör att installera vår diskmaskin efter att jag tidigare varit i kontakt med en annan rörmokare. Rot Rör kunde inte komma lika tidigt som den andra rörmokaren jag varit i kontakt med, men det var värt väntan. När jag frågade den andra rörmokaren om vi behövde byta ut köksblandaren för att sätta i diskmaskinen så sade han att han trodde det. Vi var inställda på det och tyckte inget om det. Däremot så ville han absolut att vi skulle köpa blandaren av honom, så att han skulle "känna sig motiverad att ta jobbet"....

Anna N
Skrev om Rot Rör AB

Mycket nöjd med dagens VVS-arbete då vår A-kran skulle bytas samt samordning med Sthlm Vatten för vattenmätar byte. De var snabba, trevliga och proffsiga. Pricken över i:et var när de städade så fint efter sig. Det är tyvärr inte min erfarenhet av hantverkare men här gjorde ROTRÖR intryck på mig. Jag kan varmt rekomendera dem till andra och de kommer bli mitt första hands val nästa gång jag behöver VVS hjälp.

Terese A
Skrev om Rot Rör AB

Otroligt kunnig, trevlig och pålitlig VVS-firma! Kommer absolut anlita dem igen om jag behöver samt rekommendera dem till mina vänner och bekanta!

Bernhard H
Skrev om Rot Rör AB

Vi har använt Rot Rör för två "mindre" rörmokerier hemma i lägenheten på Kungsholmen. De kom snabbt, jobbade bra och var trevliga, framförallt känns det som man kunde lita på deras åsikter.. Jag kan utan vidare rekommendera dem och hade jag behov av något större projekt skulle jag utan att tveka använda dem ocksä.

christel t
Skrev om Rot Rör AB

Ett ytterst professionellt team som jobbade på snabbt som sjutton! Mycket trevliga samt oerhört måna om att göra ett bra jobb. Jag är mycket nöjd med deras arbete och kommer definitivt att anlita dem nästa gång vi behöver rörhjälp hemma! Ett självklart toppbetyg.

Jesper K
Skrev om Rot Rör AB

Rot Rör är ett lysande exempel på det lilla familjeföretaget som förstår vad varje kund vill ha! Tillgänglighet, kompetens och service. Ett rakt igenom proffsigt bemötande och genomförande. Jag kontaktade Rot Rör för en liten vvs grej och förstod då att Morten har specialistkunskaper inom vattenburen golvvärme. Rot Rör fick därför uppdraget att byta ut styr/reglersystemt för golvvärmen hos oss och allt gick perfekt. Rot Rör har även installerat en takduschblandare och hjälp mig med kopplingar till en genomströmningsvärmare. Alltid samma trevliga bemötande från Morten och Elisabeth.

Tomas J
Skrev om Rot Rör AB

Som nyinflyttad hade jag ingen aning om vem jag skulle ringa när toaletten krånglade. Kom i kontakt med Rot Rör AB genom Hitta.se & Reco.se och fick snabb hjälp med att konstatera att toaletten behövde bytas. Fick det uppriktiga rådet att köpa toaletten själv för att få ner kostnaden, och efter att det var gjort hjälpte Rot Rör AB till att installera den. Jag kunde inte vara nöjdare, efter snabbt och trevligt bemötande med felfri service. Trevligt med återkoppling efteråt för att se så att stolen sitter kvar :). Jag rekommenderar Rot Rör AB varmt!

Jonas Ö
Skrev om Rot Rör AB

Rot Rör installerade nya ballofixer åt oss i köket samma dag som jag ringde dem. Proffsigt utfört arbete som gick så snabbt att jag knappt hann med i svängarna. När jag sedan överskattade min egna förmåga att skruva ihop slangarna från blandaren med ballofixerna ringde jag upp Morten igen och fick detaljerade instruktioner runt vad jag behövde köpa för tillbehör vilket verkligen uppskattades. När jag sedan tillslut förlikade mig med de faktum att jag inte klarade att få ihop alla klämhylsor, sexkantsnipplar etc kontakta...

Alexander N
Skrev om Rot Rör AB

Jag var i behov av lite proffsiga råd och tips vid installationen av ett badkar till min nya lägenhet. Jag visste inte riktigt var jag skulle börja. Sökte därför på hitta.se och hade jag turen att komma i kontakt med Rot Rör AB som råkade ligga närmast. De tips och råd jag fick av Rot Rör AB var så pass generösa och bra att jag kunde inhandla alla nödvändiga delar själv (fristående badkar och badkarsmunstycke till befintligt installerad blandare) och därmed lösa mitt badkarsprojekt utan att Rot Rör AB tjänade ett öre trots...

Morten K och 2 andra gillar detta
Klas W
Skrev om Rot Rör AB

Rot Rör har gjort all VVS till vårt helt nya badrum i vår villa i Bagarmossen. Jag har haft fullt förtroende för dem hela under hela byggprocessen eftersom de hela tiden varit ärliga och extremt kunniga. De har stora kunskaper inom all form av byggnation och har därför kunnat komma med många värdefulla råd till oss angående vårt övriga byggprojekt som är att inreda en del av källaren. En annan stor fördel är att Rotrör alltid hör av sig angående tider m.m. och är alltid punktliga.

Johan J
Skrev om Rot Rör AB

Fick en toalett lagad. Inga konstigheter. Fick tid ganska snabbt och jobbet blev utfört utan problem. Fick se kvitton på inköp samt en specifierad faktura på vad som hade kostat vad. Kan rekomendera denna firma till andra!