Steg Logistic

Steg Logistic

Ring 0105-16 47 37 steglogistic.se
4.3

Välkommen till Steg Logistic! Letar du efter en professionell städfirma som kan hjälpa dig att underlätta i vardagen. Känner du att du behöver tid över till annat än just städning. Då har du kommit rätt. Steg Logistic erbjuder dig högklassig service och städtjänster utöver det vanliga. Tjänster: Flyttstädning, hemstädning,...

275 omdömen om Steg Logistic

Anton Nils Kevin E
Skrev om Steg Logistic

Vi köpte flytt och städ från lägenhet i Kalmar till Alingsås.. Flera möbler skadades vid flytt, madrassen hade stora svarta streck över sig, och madrasskyddet som satt på saknas helt och hållet. De har superlimmat fast en bit på byrån som jag sedan fick över mina händer. Några andra möbler hade stora repor på sig. De sa ingenting om skadorna eller att de limmat ihop möbeln, jag sa detta till dem, och förhoppningsvis framöver kommer de adressera framtida skador som skett till kunden. - Vi kommer dock få ersättning för skadorna,...

Hemfrid Örebro
3.8/5 i betyg av 180 omdömen 3.8 av 180 omdömen

Dom är mycket trevliga och noggranna, dom svarar fort när man kontaktar dom

Susann H
Skrev om Steg Logistic

Trevligt bemötande från bokning och till flytt var klar! Allt löpte enkelt och utan problem. Jag skulle absolut tänka mig att vända mig dit igen om jag behöver flytta igen. Tack till er alla, Lena som hjälpte mig boka och de 3 flyttkillarna som skötte allt fint.

Sanna S
Skrev om Steg Logistic

Oerhört trevliga, snabba och effektiva! Jag är väldigt nöjd med vår upplevelse.

Flytt & Städ Sverige AB
4.2/5 i betyg av 483 omdömen 4.2 av 483 omdömen
Badge2023

Trevligt bemötande och väl utförd flytt.

Ann-Charlotte R Ann-Charlotte R
Bibbi S
Skrev om Steg Logistic

Bra kombination med flytt och städ. Otroligt att alla våra gamla grejer höll!

Fredrik J
Skrev om Steg Logistic

Dålig finish på städningen och jag fick själv gå tillbaka och moppa både hall, kök och sovrum. Dåligt!

Hemfrid Norrköping
4.1/5 i betyg av 532 omdömen 4.1 av 532 omdömen

Städningen bra, lite svårt med telefonkontakten, när man vill måhot

Marianne S Marianne S
May H
Skrev om Steg Logistic

Så underbart bemötande trevligt samtal..Den ja prata medLena passar enormt i sitt yrke helt enastående person ,,så ja ger 100 av 100.Till företaget.Mvh en mycket nöjd kund MAY HEDLUND

Andreas J
Skrev om Steg Logistic

Snabba ,effektiva och trevligt bemötande.

Hemfrid Linköping
3.9/5 i betyg av 159 omdömen 3.9 av 159 omdömen
Badge2023

Mycket professionella från beställning till och med faktura. Mycket duktig fönsterputsare.

Sigrid Maria S Sigrid Maria S
Besnik H
Skrev om Steg Logistic

Smidigt, professionella på alla sätt o vis. Bra bemötande

Ola A
Skrev om Steg Logistic

Bra flyttning bra städning...dock lite konstigt då flytt killarna ville ha betalt via swich på plats.

NDD Flytt & Städ AB
3.9/5 i betyg av 761 omdömen 3.9 av 761 omdömen

Trodde inte att de (en) skulle stirra sig blinda på packlistan. Väldigt svårt att veta hur mycket det blir till slut. Meddelade alla stora

Solveig S Solveig S
Thomas Ö

Vänligt och servicemässigt bemötande

sussi l
Skrev om Steg Logistic

Trevliga effektiva killar. Prisvärt!

Anita A
Skrev om Steg Logistic

Förväntningen på steg logistic var höga. Bara dagar innan hade vi haft en städfirma till en lägenhet i nyköping, en annan städfirma. Av en granne fick vi veta att städningen tog 2 timmar på 3 gubbar. Så det fanns ingen förväntning kvar när vi åkte ut för att möta upp besiktningsmannen. Vi såg genast att golven var grusiga, lister var inte torkade, fönstren var dåliga men det var taskigt väder. Ovanpå skåp i köket var det inte torkat alls. Så det gjorde vi snabbt själva. Minst två fläckar på golvet i köket slet jag med,...

Katalin F
Skrev om Steg Logistic

Allting bara positivt, dom var noggranna och hjälpsamma dom ställde möbler och kartonger precis vart vi ville.

Monica S
Skrev om Steg Logistic

Detta var en present till dottern. Ingen har klagat varken hon eller hyresvärden. Så i övrigt kan jag inte säga mer.

Jian S
Skrev om Steg Logistic

De två killar arbetar bra. De lastar på alla garderobe och en bokhylla plus några lådor. Och sedan lasta av. Det tar en timme. Men de fick vänta på förstärkning för att lasta på pianot. Vi fick vänta 1,5 till 2 timmar. Mycket dålig planering. Det är inte killarnas fel och det är organisationsfel. När de flyttar pianot utan sele, det är inte kunnig på pianot. Jag såg att pianots baksidan är sliten i o m de har inga verktyg utan att använda sina kroppar, pianot glider längs trappsteg, det är väldigt primitivt. Hoppas att pianot inte gått sönder. Vi har inte stämt det ännu..

Annsofie T
Skrev om Steg Logistic

Mycket fint bemötande vid förfrågan med efterföljande informativt sms med uppgifter jag fått. Killarna var på tid vid flytt och mycket sabba och löste flytten insett lass. Städningen dagendärpå är vi oxå mycket nöjda med! Kan varmt rekommendera Steg Logistic!!

Jens B
Skrev om Steg Logistic

Jag beställde flytthjälp och fick hjälp med det jag önskade. Flexibilitet fanns för gänget kunde komma en dag till när jag hade oväntat mycket grejer. Tack för hjälpen!

Annica K
Skrev om Steg Logistic

Snabbt & smidigt, inga problem alls

Helena J
Skrev om Steg Logistic

Funkade jättebra med allt. Snabb och trevlig service. Kanontrevlig och flexibel personal!

Ekberger E
Skrev om Steg Logistic

Bra bemötande. Bra service och kanonbra utförd flytthjälp och flyttstädning. Kan rekommenderas!

Sumia M
Skrev om Steg Logistic

Tack för hjälpen, det är andra gång att ni hjälper mig med flytten och städning. Jag är väldigt nöjd 👍👍👍

John H
Skrev om Steg Logistic

Mycket trevligt bemötande. Allt gick fort och smidigt men endast små skador som man nog får vänta sig. Det är nog omöjligt att få en flytt felfri. Vi är jättenöjda.

Malin G
Skrev om Steg Logistic

Mycket bra, men lite svårt nänts dom pratar så dålig svenska! Städarna pratade knappt ingen svenska lite svårt att kommunicera då! Men väldigt duktiga

Abd K
Skrev om Steg Logistic

Det var helt okej , och Ja var nöjd .

Okba M
Skrev om Steg Logistic

Väldigt nöjd med Steg Logistic, har anlitat de både för flytt och flyttstädning och de gjorde en underbar job Rekommenderar varmt

Hanna R
Skrev om Steg Logistic

Anlita inte detta oseriösa företag!!!!! Flyttstäd verkar dom inte alls veta vad det betyder, 2 gånger har dom vart för att göra en Flyttstäd men kan inte städa, även besiktningsmannen vart o visat för dom hur och vad dom ska städa men även med instruktioner så kan dom inte göra detta enkla arbete, tillslut fick jag själv gå och städa och efter min städning blev de godkänt, avstå från detta företag och jag kommer varna alla på sociala medier!!

Anton Nils Kevin E gillar detta
Elisabet L
Skrev om Steg Logistic

Mkt nöjd med städningen, dock var de dubbelbokade varför städningen måste slutföras dagen efter när lgh skulle lämnas

Maral J
Skrev om Steg Logistic

Gick ganska bra. En av personalen (den långa mannen) var jättetrevlig och professionell. Den andra killen(den kortare)betedde sig jätte konstigt när han fick veta att jag vill plasta in alla möbler och även sängar och soffor. Han försökte på ett väldigt otrevligt sätt visa att detta är ONÖDIGT men min mamma berättade att inga möbler får läggas i bilen utan skydd så att alla möbler ska hållas rena och fina. Den killen som var jättetrevlig och professionell bad om ursäkt för den andra personens fel. Tyckte synd om honom.

Maud K
Skrev om Steg Logistic

Snabbt & lätt, Flyttkillarna var händiga men hade uppskattat om dom pratat svenska. Hade uppskattat om det uppgavs vid beställning att man skulle betala kontant wfter flyttan. Ställde till problem, det vore bra om betalningsalternativ angavs vid beställning av flytt.

Svar från Steg Logistic

Hej Maud ! Tack för ditt omdöme. Vad det gäller betalningen så tar vi aldrig kontanter. Utan kort eller Swish. Önskar man betala faktura så behöver man godkänna att en kreditupplysning ska utföras, har man inga betalning anmärkningar så får man så klart betala med faktura. Mvh Steg Logistic

Kjell F
Skrev om Steg Logistic

Jag är jättenöjd med er insats.

Bo J
Skrev om Steg Logistic

Snabb och bra flytt, nästan utan några skavanker.

Ann S
Skrev om Steg Logistic

Snabba och noggranna och hjälpsamma

Nicole J
Skrev om Steg Logistic

Super nöjd med både flytt och städhjälp!

Frida N
Skrev om Steg Logistic

Hjälpsamma och flexibla 👍😃 Inga konstigheter.

Emad A
Skrev om Steg Logistic

Ett fint bemötande, proffsiga hjälpsamma personal och prisvärd för båda flytt och städning.

Fehmi S
Skrev om Steg Logistic

Väldigt duktiga och professionella.

Marita L
Skrev om Steg Logistic

Mycket bra, snabba, seviceinriktiga flyttkillar

Jenny I
Skrev om Steg Logistic

Hade missat datumet trots att vi kontaktade dom dagen innan för bekräftelse. Efter att vi fick dit några städare var flertalet punkter som skulle städas inte genomförda. Toalettstol ej rengjord, dammsugning ej genomförd i alla rum. Bara några fönster var rengjorda och de som var rengjorda var ett skämt. Alldeles kladdiga. Matrester i köket. Då vi påtalade detta ansåg man att vi som kunder ljög. De nya ägarna godkände ej städningen och var jättebesvikna. Städfirman skickade då nya städare till fastigheten för att åtgärda...

Svar från Steg Logistic

Hej Jenny ! Vad synd att du upplevde vår service så, jag är väldigt ledsen då har det varit något fel från vårt system att din städning har försvunnit och det tog tyvärr två dagar tills vi tekniks företaget har fixat till det. Men för att kunna lösa problemet så hade vi skickat städpersonal under natten efter att vi fick samtalet ifrån dig och har jobbat hela natten i huset, vi har dock informerat att eftersom det inte finns en bra belysning i huset så kan det vara att någonting blir missad och att vi bad er att återkomma...

Jenny O
Skrev om Steg Logistic

Flyttstädningen var felfri. Det var lite kommunikations problem men inget som inte gick att lösa med ett enkelt telefonsamtal. Skulle definitivt anlita Steg Logistic igen för flyttstädning!

Mona-gabriela H
Skrev om Steg Logistic

Hej! De är mycket snabba och välorganiserade. Kvalitetstjänster till rimliga priser!

Annika L
Skrev om Steg Logistic

Allt gick bra. Dock blev ett gammalt soffbord skadat i ett hörn. Min man såg när det tappades. Bordet har inget värde och har nu kastats. Nämner det ändå eftersom aktsamheten kan behöva skärpas. Vid den flytt av samma grejer som gjordes i augusti från Varberg till förrådet i Jägarvallen uppkom inte minsta skada.

Bodil L
Skrev om Steg Logistic

Bra bemötande, snabba och effektiva! Uppdraget var att flytta från villa på landet till en lägenhet i stan!

Marcus G
Skrev om Steg Logistic

Mycket nöjd med Steg Logistics, väl mött av deras medarbetare som hjälpte med flytt & städhjälp. Resultatet blev mycket bra. Även försiktiga med hantering av Tv-apparat osv.

Klas L
Skrev om Steg Logistic

Hårt jobbande flyttkillar gjorde jobbet dnabbt och smidigt. Trevligt bemötande.

Ann-sofi H
Skrev om Steg Logistic

Flytten gick bra men de pratade inte så bra svenska och de uppfattades som att de tyckte det var jobbigt. En sprang på toa flera ggr. Städningen var bra men kylskåpet var utdraget och hade inte skjutits tillbaka på plats. Vi hade två förråd som skulle tömmas men det fanns ingen plats att fylla i information om det när man bad om offert så det fick vi betala extra för. Annars ok pris.

Ola S
Skrev om Steg Logistic

Steg Logistic håller vad de lovar! Återkommer gärna för flytt/städ-hjälp!

Ulla R
Skrev om Steg Logistic

På alla sätt ett bra bemötande.Det som möjligen var lite oklart var hur betalningen skulle gå till. Att det inte fanns några alternativ,.Typ Faktura Kontant,eller annat.Det är ju inte alla människor som har BankID eller Swish.Det kan ju betyda att vissa grupper kan stängas ute från att anlita er och det skulle ju vara synd. Jag fick hjälp av er med ett flyttlass. Imponerande att ni kom på en söndag. Männen som kom var otroligt duktiga,vänliga och trevliga..Jag är supernöjd och kommer anlita er igen vid behov och även...

Inger B
Skrev om Steg Logistic

Jag är supernöjd flyttningen gick jättebra, och flyttstädningen var jättebra . Jag rekommenderar er varmt .

Säidi O
Skrev om Steg Logistic

Mycket nöjd, smidig och person anpassad och prisvärd flytt. Väldigt positiva och trevlig flyttpersonal.

Felix Å
Skrev om Steg Logistic

Oklara u telefon innan men gjorde sitt jobb sedan