Läs vad 243 kunder tycker om Rozen Clean AB Stockholm 2

• 2021-01-14
    Fantastiskt duktiga, noggranna och trevliga städare! Alltid lätt att få kontakt med kundservice och väldigt mycket flexibilitet och bra bemötande. Kan verkligen rekommendera Rozen clean!
  • 2021-01-14
    Vi har städning av vårt hus varannan vecka, och är mycket nöjda med kvaliteten på städningen samt kundtjänsten. Mycket flexibelt företag som ser till att anpassa sig efter våra behov.
  • 2021-01-14
    Hemstäd varannan vecka. bra bemötande med kundtjänst och duktig städerska.
  • 2021-01-14
    Vi hade storstädning varannan vecka.
    Med vår första städare var vi jättenöjda. Hon var noggrann och man kunde be henne att ändra eller städa extra på något ställe och hon förstod.

När jag varit i kontakt med kundtjänst har jag alltid blivit väl bemött och de känns proffsiga och vill verkligen kunden väl.

Jag tycker inte alltid att personalen levde upp till samma mottagande. Dels var det ofta svårt med språket vilket gav en svår situation när man ville beskriva något eller be städaren att städa på ytor som de glömt mm.
    Dels fick jag en känsla av att de var väldigt stressiga och även när en ”överordnad” kom för att tolka, beskriva vad som skulle göras och gick igenom huset så gick jag ingen bra känsla. De var stressiga och det kändes inte som om de lyssnade eller förstod vad vi önskade och hur vi ville ha det städat.

Mina förväntningar var att när jag betalar för en tjänst så vill jag att det blir bättre än när jag gör det själv.
    Detta levde inte företaget upp till tycker jag så vi flera gånger blev missnöjda där man slarvat med städning ex, inte dammsugit under soffan, glömt att damma på flera ställen eller inte dammsugare ordentligt på mattorna. Som sagt så var vi jättenöjda med vår första städare Mourine. Om alla hade haft samma teknik och varit lika noggranna så hade våra förväntningar mötts.

Jag förväntade mig att kunna kommunicera med städaren då det alltid är något man missar eller kanske vill ha på ett visst sätt.
    Jag förväntade mig även att alla skulle vara mer noggranna då det är deras jobb att städa.

Vi hade även fönsterputsning vid något tillfälle och det var vi väldigt nöjda med. Personalen meddelade att det inte hunnit med några fönster och några som de inte nådde upp till.
    Helt ok då det låg utanför vad vi kommit överens om men jag uppskattade återkopplingen.

Kortfattat:
    Det varierade väldigt på städningen beroende på vem som städade. Vi var supernöjda med Mourine som dessvärre slutade. Efter det blev det väldigt slarvigt och jag tyckte inte att det var värt att betala. När jag känner att jag för det bättre själv så vill jag inte betala för en tjänst...
    En otroligt bra och proffsigt bemötande har jag alltid upplevt per tel och mail.

Tack!
    Hemstädning.

Städaren ljög om den tid hon lade ner.

Återkopplingen från Rozen var tafatt.

Nej, de tog ingen ansvar. Plötsligt var det en affär mellan mig och städaren. Rozen var endast en förmedlare av tjänster.

Aldrig mer Rozen.
    skrev om Rozen Clean AB Stockholm
    Hej Charles, Det var verkligen tråkigt att vi inte lyckades hos dig, Tidsrapporteringar måste vara rätt, det är en viktig förtroendefråga för oss. Vi meddelade dig att detta inte var acceptabelt och att städerskan inte heller arbetade hos oss längre. Vi gav dig även kompensation för det inträffade. Varmt välkommen att höra av dig till oss igen för ett nytt test. Om du väljer att ge oss chansen igen så så kommer vi att visa oss från rätta sidan!

• 2021-01-14
    Veckostädning av kontorslokal och även flyttstädning när vi flyttade i början av dec 2020.
    Bra bemötande.
    Våra förväntningar blev tillgodosedda.
    Vi är mycket nöjda.
  • 2021-01-14
    Städning, väl genomfört men till viss del fel prioriterat vilket gjorde att städningen tog 50% längre tid än för andra leverantörer ( 6 tim istället för 4) och därmed blev kostnaden för hög.
  • 2021-01-14
    Har haft städning varannan vecka
    Har alltid haft och fått den bästa service Har varit väldigt nöjd
  • 2021-01-14
    Googlade fram företaget. Blev mycket nöjd med bemötandet samt städningen.
  • 2021-01-14
    Hemstädning fungerar perfekt! Företaget ger ett mycket proffsigt intryck.
    Inger M
  • 2021-01-14
    Städning av lägenhet. Städerskan kunde inte ett ord svenska och en rad missförstånd uppstod. Golven lämnades alldeles blöta på vilka hon lade tre fårskinn som fastnade i det blöta golvet och som fick rivas loss.
    - Varannan veckostädning
    - Väldigt trevlig och tillmötesgående kundtjänst med snabb respons
    - Otroligt nöjd med vår dedikerade städerska som är superproffsig och trevlig
    - Lite oklar kommunikation vid prishöjning vid årsskiftet, kunde sköts lite bättre
    - Ersättningsstäderskor kunde komma in med kort varsel vid sjukdom av ordinarie, vilket var super, men de var inte lika proffsiga som ordinarie
  • 2021-01-14
    Bra städerskor som håller tiderna varje gång. Samma städerska varje gång. Bra service från kontoret.
  • 2021-01-14
    Vi hade en mycket duktig städerska nu i slutet av avtalet med Rozen Clean. Hon slutade tyvärr. Avslutet sköttes mycket märkligt och oproffsigt av Rozen Clean och det visade så tydligt vilken dålig personalpolitik bolaget har. Dessutom hade de inte den goda smaken att ta emot vår feedback och tacka och ge svara på den, utan ifrågasatte vår upplevelse. I avslutet valde Rozen Clean tom att ljuga för oss.
    Bolaget ger personalen dåligt betalt, låter de anställda arbeta på timme, låter personalen ha flera timmars obetalt under dagen mellan uppdrag mm.

Vi har varit kund hos Rozen i några år. När vi valde bolaget från början va det för att de lovade att de hade samma villkor för personalen som ett kollektivavtal, att de betalade pensioner mm. Det har visat sig att det inte är sant. Min känsla är att de behandlar sin personal illa, ger personalen dåliga villkor och verkar knappt känna sina egna anställda. Personalen är bara brickor i ett spel för Rozen Clean.
    Detta märks tydligt vid byte av städerskor. Vi har under årens lopp haft ett stort antal städerskor och alla byten har varit konstiga och dåligt skötta. De städerskor som har varit bra, de har slutat (troligen pga Deras dåliga personalpolitik).

Vill du byta städerskal ofta och stötta ett bolag som inte bryr sig om sin personal då ska du välja Rozen Clean, annars rekommenderar jag inte detta bolag.
    skrev om Rozen Clean AB Stockholm
    Hej Isak, Oj här har vi inte lyckats. Vi skickar ju ut Reco omdömesförfrågningar till samtliga våra kunder och får därför ibland mindre nöjda kunder också självklart. Men, en del av det du skriver stämmer helt enkelt inte. Vi har t.ex. full Fora försäkring med extra tjänstepension till alla vår personal och högre löner än gällande kollektivavtal.

• 2021-01-14
    Städningn utfördes jättebra, tycker däremot att det var dyrt. Flyttstäd på 28 kvm i 8 timmar för 4,000. Jag vet dock att i kokvrån så var ugnen samt spis ej smutsiga. Jag anser att det borde ha räckt med 6 timmar.Det lades på fakturan att tid som städerskan gick och flyttade på bilen efter varje 2 timmar tycker inte jag är ok. Dyrt.
  • 2021-01-14
    Vi har köpt städning. Väldigt trevligt bemötande men själva städningen är sådär, trots att vi påpekat vad vi tycker borde förbättras
  • 2021-01-14
    Mycket bra bemötande och lägenheten blev perfekt städad. Kostnaden blev även lägre än vad vi hade räknat med. Kan verkligen rekommendera Rozen Clean till alla! Toppen helt enkelt!
  • 2021-01-14
    Storstädningen var perfekt och snabb. Imponerad!
  • 2021-01-14
    Jag har haft Anna fyra gånger Hon är mycket energisk Städar noga så det skiner. Jag är mycket nöjd och att det gick att ändra tid en gång.
  • 2021-01-14
    Jag har städning varannan vecka, och är jättenöjd❣️
  • 2021-01-14
    Städning 5 Tim varannan vecka . Rent och fint men saknar kanske det lilla extra att se vad som behövs göras lite mer vissa ggrv
  • 2021-01-14
    Anna som städar hos oss utför sitt arbete.med hög noggrannhet och ansvarsfullhet. Vi har höga krav och hon lever upp till dem med råge. Bolaget valde vi för att det är lokalt och har gott rykte.
  • 2021-01-14
    Vi köpte varannan vecka som funkar superbra för en småbarnsfamilj som oss. Rent och snyggt, punktligt och självgående. Så lyxigt att få hjälp med det där extra som man kanske inte tänker på när man själv svabbar av köket eller toaletten. Helt plötsligt så står allt rakt och prydligt och alla köksmaskiner ser ut som nya. Är jättenöjda.
  • 2021-01-14
    Vi har samma städare varje gång vilket är rätt unikt. Hon är alltid glad och trevlig, städningen är fantastisk och barnen ser fram emot när hon kommer 😊
    Företaget är seriöst, professionellt bemötande, snabb återkoppling, ordning och reda, känns tryggt.
    Vi är super nöjda!
    Perfekt och noga städat.
    Skönt att komma hem till ett välstädat hem.
  • 2021-01-14
    Flyttstädning av mitt föräldrahem, en stor villa. Rozen Clean är proffsiga, tillgängliga och trevliga. Resultatet blev långt över förväntan, så fint!! Stort tack!
  • 2021-01-14
    Städning. Jag är mycket nöjd.
  • 2021-01-14
    Pålitliga och mycket kompetenta med stort kundfokus. Vi är så nöjda med Rozen Clean.
  • 2021-01-14
    Har haft städhjälp och fått fina o duktiga städare
  • 2021-01-14
    Hemstäd en gång i veckan funkar perfekt
  • 2021-01-10
    Hemstädningen gör att vi får tid över för sådant som vi tycker är viktigt. Så skönt att komma hem till ett välstädat hem varannan vecka!
  • 2021-01-10
    Städning av min bostad. Arbetet utfördes på ett utmärkt sätt. Är mycket nöjd. PÅ grund av pandemin och då jag är äldre gör jag just nu ett uppe håll.
  • 2021-01-10
    Väldigt trevlig och duktig städning varannan vecka.
    Duktig och snabb hjälp av handyman med fönsterputs och uppsättning av gardinstång och gardin.

Smidig fakturering.

Mycket nöjd!
  • 2021-01-10
    Varannanveckasstädning. Har fungerat bra från start. Bra och tydlig skriftlig och muntlig introduktion . Lätt att få kontakt med företaget både på mail och telefon.Samma städare varje gång (som utlovats). Känns som ett seriöst företag.
  • 2021-01-08
    Har hemstädning av två fantastiska medarbetare på Rozen Clean. Så hjälpsamma, tillmötesgående och bra på sitt jobb. Likväl alltid trevligt bemötande från kundtjänsten
    skrev om Rozen Clean AB Stockholm
    Tack så mycket för superfint omdöme! :)

• 2021-01-05
    Fantastiskt bra Städning,glänsande rent.trevliga och fantastisk Kundservice:-)

Rekomenderas varmt så glada att ni finns i Uppsala med:-)

Jimmy och Madeleine
    skrev om Rozen Clean AB Stockholm
    Tack för ett superfint omdöme! Det betyder väldigt mycket för oss :)

• 2020-10-07
    Utmärkt service, blev väll bemött från första kontakt.
  • 2020-10-06
    Obs, detta gäller reco: Tvingande text inte ok.
    Hej Lars, tack så mycket för fint betyg! /Teamet på Rozen Clean

• 2020-10-06
    Vi får hjälp att städa vår hårsalong 1,5 tim/vecka. Vi är mycket nöjda med företagets bemötande och arbetsutförande!
  • 2020-10-06
    Fönsterputs. Två trevliga, noggranna och snabba killar Med munskydd👍.
    Vi fick en tid snabbt och enkelt. Är mycket nöjda med resultat och bemötande.
    Det blir toppbetyg!
    skrev om Rozen Clean AB Stockholm
    Tack så mycket för ditt fina omdöme! Det betyder väldigt mycket för oss. /Teamet på Rozen Clean

• 2020-10-06
    Jag har inte haft dem så länge, bara 2 ggr, men har varit supernöjd efteråt. Hoppas det håller i sig.
  • 2020-10-05
    Vi har fantastiska städerska som gör vårt hem rent, luktande, mysigt och glänsande som en diamant. Hon är så vänlig och söt varje gång hon kommer här. Det känns som hon älskar sitt jobb och har behandlats väl. Vi är så tacksamma till Rozen clean för att ha en så bra hjälp hemma och mycket trevlig och snäll konversation med kontoret.
    skrev om Rozen Clean AB Stockholm
    Hej Devidas! Tack för din fina recension, det värmer. Vi ska meddela er städerska detta också! :-). Teamet på Rozen Clean

• 2020-08-27
    Mycket professionellt bemötande och utförande. Exceptionell kundservice.
    DAVID J
    skrev om Rozen Clean AB Stockholm
    Hej David! Tack vad roligt att höra och vad glada vi blir. 😊! Teamet på Rozen Clean

• 2020-08-19
    Enkel bokning av flyttstädning, trevligt bemötande då. Fick en uppskattning om att städningen skulle ta 5-7 timmar, kanske lite mer. Jag fakturerades för 9 timmar - och flyttstädningen hade en del brister (smutsigt golv, bortglömda ytor, etc). När detta påtalades för kundservice fick jag först ett otrevligt bemötande tillbaka. Men senare blev mina synpunkter bemötta på ett mycket trevligt sätt och vi kom överens om kompensation. Betyget lyfts upp av att städaren var mycket trevlig.
    Karin Hilda D
  • 2020-05-16
    Bästa städföretaget!

Är toppennöjd med städningen och det är tryggt att veta att Rasa har en bra arbetsgivare. Klar femma från mig!
  • 2020-05-15
    Trevligt och proffsigt städat. Bra bemötande från kontoret
  • 2020-03-26
    Jag bokade Hemstäd, då jag testat många olika firmor så känner jag att detta va super jag är Jätte nöjd
    Noggrann och trevlig städerska !
    Trevliga att prata med och snabba på att svara
  • 2020-03-18
    Oerhört bra städning och mycket trevlig personal, både de som städar och de som bokar oss kunder. Toppenservice!
    IA G
  • 2020-03-16
    Smidigt och jättebra flyttstädning. Rekommenderar!
  • 2020-02-25
    Vi är så nöjda! Har anlitat provstädning från två företag tidigare och de var bra, men detta var så mycket över förväntan! Som att komma hem till ett hotell.
    skrev om Rozen Clean AB Stockholm

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte