S.O Tak & Bygg AB

VRETENSBORGSVÄGEN 5, 126 30 Hägersten — Visa karta

4.0 i betyg av av 6 omdömen
Välkommen till S.O. Tak & Bygg!

Vi utför de flesta takarbeten och har både erfarna och skickliga plåtslagare och takläggare till vårt förfogande och de har djupa kunskaper om allt vad gäller yttertak. Vi kan stå till tjänst med allt från att laga ett litet rosthål till att lägga om taket på hela bostadskvarter och vi tar uppdrag i hela Storstockholm.

Vårt mål är att skapa långvariga relationer med våra kunder och jobbar därför med miljö, kvalitet och säkerhet som ledord. Vi strävar inte efter att bli den största aktören på marknaden, utan den bästa.

Läs vad 6 kunder tycker om S.O Tak & Bygg AB

• 2020-05-30

BO T skrev om S.O Tak & Bygg AB
    Utmärkt hantering hela vägen. Höll tid och budget. Trevligt och korrekt bemötande i alla led Läs mer
    Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    4.8 / 5 i betyg — 57 omdömen
    Badge2020
    "Vi begärde in offerter för byte av takbeläggning. Vi fick snabb respons från Briljant Bygg. Trevligt bemötande och genomarbetad offert. Eft"
  • Jenny Marie S

2020-01-16

Jenny Marie S skrev om S.O Tak & Bygg AB
    Vi har anlitat SO Tak tidigare och var då nöjda, men den här gången var det massa strul. Vi fick under arbetet läcka så att det rann in vatten i vårt vardagsrum - det åtgärdades, men vi fick ringa och tjatat för att de skulle komma och lägga en press på tills de kunde åtgärda läckan. Sen hängde de takrännor som på villa-ville-kulla utan att rådfråga oss. De satte steghållaren för åtkomst till skorsten på vår balkong så vi skulle vara tvungna att ta en lång stege genom köket för att komma upp på taket som vi fick tjata i månader om att de skulle flytta. Det stod i offerten att de skulle städa tomten, vilket de inte gjorde, låg spikar och plåtklipp överallt så barnen inte kunde leka på tomten. Vi betalade inte fakturan förens de var klara och de skickade då dröjesmålsränta, fast de sagt att vi inte skulle betala förens de var klara och slut besiktigat. Sen när allt var klart fick vi i år, ett år senare, en faktura på ROT, för de glömt att ansöka om det hos Skatteverket. Jäkligt struligt företag som var svåra att få tag på, ringde vi från våra mobilnummer svarade de inte, men ringde vi från okänt, eller en lånad telefon svarade de direkt - så det var väldigt svårt att lösa de problem som uppkom. Läs mer
  • 2019-06-22

Per Joakim F skrev om S.O Tak & Bygg AB
    Vi har anlitat S.O Tak & Bygg AB under maj/juni 2019 för takrenovering, byte av underlagspapp, läkt och betongpannor med tillhörande plåtarbeten och målning av träpaneler i anslutning till taket. Snabbt och tydligt offertförfarande. Arbetet därefter utfört i god tid enligt offert och till angiven kostnad och utan anmärkningar på utförandet. Kontaktpersonen på företaget, Kristoffer, enkel att få tag på och lätt att kommunicera med.
    Joakim Flink
    Midgårdsvägen 20 i Huddinge Läs mer
    Takrenoverarna i Stockholm
    4.5 / 5 i betyg — 181 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Beställde målning av plåttak på äldre villafastighet. Fick omgående god information om inplanerat arbetssätt och tidsplan samt mottog offert"
  • Lena E

2017-03-24

Lena E skrev om S.O Tak & Bygg AB
    Vi anlitade S.O Tak & Bygg för att lägga nytt tak, samt göra om takfotslådor och sätta nya häng- och stuprännor. De gjorde ett mycket bra arbete. De var lätta att kommunicera med, snabba att lösa uppkomna frågor och hanterade skräp och rester utmärkt. De var dessutom det första företag vi haft anledning att anlita som efter arbetet var avslutat kom ut och gick igenom hur allt var gjort, besvarade frågor vi hade, samt lämnade skriftlig garanti på arbetet.

Lena E
    Nacka Läs mer
  • 2015-08-27

Bo H skrev om S.O Tak & Bygg AB
    Vi har efter utvärdering av 3 offerter för takrenovering (245m2) föll valet på att S.O Tak & Bygg AB. Detta berodde till stor del på att första kontakten med företagets represetant visade på proffessionalism och att arbets-samt materialbeskrivningen var genomgående väl dokumenterad.!
    Arbetet utfördes och färdigställdes efter en vecka av i huvudsak 3 mycket duktiga och ambitiösa killar samt otrolikt trevliga från Litauen.
    Vi ärmycket nöjda med arbetet och materialet såväl som utförandet vilket gör att vi starkt rekommenderar SO Tak & Bygg för takrenovering.
    Bp och Margareta.Tyresö Läs mer
    Villatakspecialisten
    4.7 / 5 i betyg — 166 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi besökte Stockholmsmässan i oktober 2016. När vi fick kontakt med Villatakspecialisten (VTS) fick vi direkt en bra kontakt med en av sälja"
  • Ingvar P

2015-08-05

Ingvar P skrev om S.O Tak & Bygg AB
    Anlitat företaget för takrenovering inkl hängrännor och
    stuprör. Vi är mycket nöjda med resultatet. Det var
    två duktiga killar med polsk bakgrund som utförde
    jobbet.
    Kan rekommnderas.