Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen S:t Görans Trafikskola AB

S:t Görans Trafikskola AB

Lindhagensplan 45, 112 43 Stockholm — Visa karta

S:t Görans trafikskola är en trafikskola (körskola, bilskola) som grundades redan 1952. Trafikskolan har sedan starten funnits på Kungsholmen i Stockholm.
I nuvarande regi har trafikskolan bedrivits sedan 1987.

Läs vad 8 kunder tycker om S:t Görans Trafikskola AB

• Daniel L
    Daniel L skrev om S:t Görans Trafikskola AB
    Rekommenderar varmt! Bra lärare som lär ut på pedagogiskt sätt. Använd dessa. Läs mer
  • Marcus R
    Marcus R skrev om S:t Görans Trafikskola AB
    En säker trafikskola som inte prackar på sina elever massa timmar. Förklarar upplägget väldigt tydligt. Jag valde att köra upp via bilskolan med deras bil, fixade teoriprovet och körprovet på första försöket tack vare S:t Görans Trafikskola. Erik på bilskolan fick mig att bli väldigt säker i trafiken. Tack! Läs mer
  • Joakim R
    Joakim R skrev om S:t Görans Trafikskola AB
    Jag kan verkligen rekommendera St Görans trafikskola!
    Jag köpte ett startpaket på 10 lektioner som inte var särskilt dyrt.
    Varje lektion är 100 minuter så man hinner öva flera moment på varje lektion vilket är väldigt värdefullt när man kombinerar arbete med körskola som jag gjorde.
    Jag kunde sedan boka in mer intensiv körning inför uppkörningen under två veckor, vilket skolan också är flexibel med.
    Jag satt på skolan och studerade teori igenom provpärmar som gjorde att jag klarade teoriprovet direkt,
    då blev man samtidigt bjuden på kaffe och kakor av Pernilla som höll en sällskap.
    Skolan hjälper en med att boka Riskettan, Risktvåan, Teoriprov och uppkörning vilket är skönt när man är stressad på jobbet.

Uppkörningen gjorde jag i Jakobsberg med två längre körlektioner i området inför uppkörningen.
    Jag klarade uppkörningen på första försöket vilket jag tackar min lärare Erik för som var en toppenlärare!
    Han är väldigt pedagogisk, behåller lugnet i alla situationer och lätt att snacka med under körningen.

Tack också till lärarna Christer och Janette som håller i Riskettan och hjälper till med bokningar (och bjuder på kaffe och skumtomtar). Läs mer
  • Cindy K
    Cindy K skrev om S:t Görans Trafikskola AB
    Rekommenderar verkligen!!!

Jag började med körkortspaketet och körde mina första 10 lektioner under två veckor med Erik som är en mycket trygg och kompetent lärare. Efter det blev det blandat privat körning och fler lektioner med Erik och jag blev stadigt en säker förare. När mitt engagemang och humör tröt ringde Pernilla och "tjatade" med hela sitt hjärta så jag sporrades att boka de lektioner jag behövde för att ta mitt körkort. Även när jag blev sjuk gav Jeanette alltid en trygg och stöttande känsla och hon och Pernilla kom ihåg att ringa mig när de fick en tid ledig. Christers kunskap och humor gjorde teorin lätt att få in. Vilket bra gäng som stöttade mig till att ha körkortet i min hand på första försöket!

Körde 60 mil på min första långväga solokörning och tack vare er kändes det säkert trots minusgrader, snöblandat regn och stormbyar.

Tack så jättemycket!!! Läs mer
  • Karolina
    Karolina skrev om S:t Görans Trafikskola AB
    Innan jag valde St Görans trafikskola så sökte jag runt lite online och hittade tyvärr nästan bara uteslutande negativa saker men jag valde till slut ändå att köra en testlektion för att bilda mig en egen uppfattning. Nu är jag såklart jätteglad för det beslutet eftersom körkortet är mitt två månader senare!

Jag körde bara med Erik och har bara bra saker att säga! Ryktet säger att han är en gud på att parkera men det fick jag aldrig se men jag kan 'nästan' parkera OCH köra bil nu så någonting är han väl bevisligen bra på.... :-D

Har inte uppfattat någon annan på körskolan som annat än glada och trevliga, så om någon står i valet och kvalet, tro inte på allt som står på nätet utan gå dit och bilda er en egen uppfattning istället för det är faktiskt bra. Läs mer
  • Petter A
    Petter A skrev om S:t Görans Trafikskola AB
    Jag tog mitt körkort snabbt och enkelt. Dessutom hade trafikskolan ett väldigt bra erbjudande och billiga minutpriser på körlektioner. Stämningen på skolan var familjär och lärarna var mycket måna om eleverna. Jag kan verkligen rekommendera St Görans! Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om S:t Görans Trafikskola AB
    När jag skulle välja trafikskola hittade jag inte särskilt många goda omdömen om S:t Görans, men så här med facit i hand är jag jätteglad att det blev dem jag hamnade hos. Jag kände mig alltid välkommen där, och samtliga lärare visade intresse och äkta engagemang. När jag hade min första lektion hade jag aldrig suttit bakom en ratt tidigare. Tre månader senare var körkortet mitt! Läs mer
  • Nathalie N
    Nathalie N skrev om S:t Görans Trafikskola AB
    Sankt Görans Trafikskola var toppen, det gick snabbt och smärtfritt att ta körkortet.

Jeanette är toppen om du vill köra intensivutbildning och Erik är en gud på parkering. Skolan är även mycket billigare än många andra i Sthlm, de vill att du ska få lappen snabbt och billigt med hög kvalité. Rekommenderas varmt! Läs mer

Bästa trafikskolorna i Stockholm:

Ulf P Ulf P tycker: