Sabbatsbergs Ryggcentrum

Sabbatsbergs Ryggcentrum

Ring 08-509 230 35 www.ryggcentrum.se

Välkommen till Sabbatsbergs ryggcentrum! Intill Sabbatsbergs Närsjukhus hittar du Sabbatsbergs ryggcentrum. Här arbetar vårdgivare med olika sorters kompetens för att ge dig en helhetsbedömning. Hos oss finns legitimerade sjukgymnaster med vidareutbildning inom både OMT och smärtbehandling, legitimerade kiropraktorer och naprapater,...

260 omdömen om Sabbatsbergs Ryggcentrum

PHILIP ADRIAN G
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Som patient har jag mött sjukgymnasten Mehr Yousefy på Sabbatsbergs Ryggcentrum sedan ung ålder (år 2008) och det bästa med honom är att han alltid gör sitt yttersta för att hjälpa sin patient. Mehr är inte enbart oerhört kunnig i sin medicinska expertis utan ständigt och passionerat utökar sina kunskaper vilket ger en trygg känsla till mig som patient. Om han inte kan svara på någon av mina frågor brukar han alltid leta och hitta svaren. Vid sidan av sina medicinska färdigheter har Mehr också en varm och omtänksam sida...

Kirokliniken Liljeholmen
4.7/5 i betyg av 863 omdömen 4.7 av 863 omdömen

Trevligt och kunniga men mycket pengar för korta behandlingstillfälle.

CARINA R
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Är tillbaka på Ryggcentrum efter ett års frånvaro och delvis testning av andra behandlingsmetoder och utövare. Konstaterar att behandlingarna som Mahr och Hamid (som behandlade mig tidigare) utför är de mest effektiva och fungerar, för både ischias, ländrygg och sätesmuskelproblematik. Dessutom får man ett trevligt och tryggt mottagande. Suveränt kort och gott. Carina R

SEDAT Ö
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Jag rekommenderar starkt att gå till Mahr på Sabbatsberg ryggcentrum. Han är väldigt väldigt kunnig och omtänksam. Han har mycket erfarenhet och väldigt bra bemötande. Tack Mahr och Sabbatsberg Ryggcentrum.

Agilokliniken - Södermalm
4.7/5 i betyg av 1027 omdömen 4.7 av 1027 omdömen

Bra förståelse för mina problem och snabb hjälp.

Pär Tomas S Pär Tomas S
LINNÉA ELLENITA O
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Jag är evigt tacksam för Mahrs idoga arbete med min rygg vilket lett till att jag kommit på benen så att jag kan börja träna igen

Linda R
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Jag har tidigare fått hjälp med värk i ryggen genom dry needling av Mahr. Det har alltid hjälp och fungerat bra. Nu har vi testat wet needling vilket har gett ett mer långvarigt resultat. Kan varmt rekommendera wet needling som behandlingsmetod.

Företagsmassagen
4.5/5 i betyg av 270 omdömen 4.5 av 270 omdömen

Det var mycket bra. Professionellt bemötande. Hon anpassade massagen efter mina önskemål.

Susanne L
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Efter lång tid med kronisk värk i ryggen påbörjade jag behandling på Sabbatsbergs ryggcentrum hos Mahr. Har fått behandling med wet needling och blivit så mycket bättre. Jag upplever Mahr som väldigt kompetent. Rekommenderas!

Veronica R
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Jag rekommenderar att gå till Mahr på Sabbatsberg ryggcentrum. Han har väldigt mycket tålamod och är väldigt omtänksam. Jättefint bemötande. Jag känner mig väldigt nöjd och tacksam för hjälpen jag får och därför lämnar jag denna recension :)

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

NEDA M
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Vad kan man säga som inte sagts om Mahr och hans klinik? Efter flera tappra försök hos andra av vänner rekommenderade fysioterapeuter hade jag turen att få en tid hos Mahr. Nedre ryggen låst, lite rörlighet i hela ryggen, med skjutande smärta längs med benet och hela höften och smärta i nedre och mellersta ryggen samt knutar i skuldrorna. Mahr har hjälp mig att läka på några få månader genom kontinuerlig massage och dry needling. Han har ett mycket empatiskt, varmt, omtänksamt och inkännande sätt att bemöta en. Jag vill varmt rekommendera honom.

Moa R

Jag hittade till Mahr genom rekommendationer av andra på samma träningsställe. Mahr har hjälpt mig och min slitna kropp både inför, mellan och efter lopp. Mahr är fantastisk på att ge varje kund tid och fokus. Han lyssnar noga in och ger därför behandling utifrån sin långa erfarenhet och djupa kompetens. Han har utöver behandling hjälpt mig ställa om mentalt kring träning till att se det mer långsiktigt och vad kroppen ska klara ett helt liv. Jag kan varmt rekommendera Mahr!

KROPPSKLINIKEN Tyresö - Framtidens Friskvård
4.9/5 i betyg av 622 omdömen 4.9 av 622 omdömen

Jag har gått hit regelbundet under flera år för massage och Yoga. Har även tagit enstaka skönhetsbehandlingar. Köper även en del hälsoproduk

Charles F

Kom till Hamid med spänningshuvudvärk pga spänningar vilket vilket blev bättre redan efter 1-2 besök. Kände mig sne i i kroppen vilket också är betydligt bättre nu och allt jag gör känns lättare att utföra i vardagen. Toppen!

Anna H

Efter långvarit problem med inflammation i senskidan i en fot har jag nu fått 2:a behandlingen med laser och nålar. Märkte skillnad direkt efter första behandlingen. Ingen smärta. Ska tillägga att jag även börjat använda formgjutna skosulor och fått nya övningar för att stärka upp foten. Hamid är den 3:e terapeuten jag gått till och nu känns det som att det äntligen går att komma tillrätta med mina problem, jag kan gå utan att ha ont och så småningom t o m ta upp löpningen igen, längtar! /Anna

JOHN J

Har gått till Mahr på Sabbatsbergs ryggcentrum i 14 år. Har fått dry needles. Detta har givit bra resultat och man lär känna sin egen kropps muskelatur omedelbart då kroppen reagerar direkt på behandlingen. Nu har vi börjat med wet needle behandling vilket fungerar som dry needels men blockerar smärtan. Mahr och Sabbatsbergs ryggcentrum rekommenderas starkt.

Madeleine B

Har länge fått behandling av Mahr med dry needling pga av långvarig smärta, vilket varit ovärderligt. Men har nu fått förmånen att testa flera behandlingar med wet needling och i jämförelse med dry needling så sitter effekten av behandlingen i längre och jag behöver därmed inte gå lika frekvent och är smärtfri längre.

Grigorios K

Jag tränar friidrott på elitnivå och hade besvär med min rygg (disk problem) i ett år nästan. Testade flera olika naprapater och fysioterapeut men jag fick effekt bara från Hamids behandling och plan för återhämtning. Kombinationen av övningar och behandlingar har hjälpt mig komma tillbaka och bli starkare än vad jag var innan. Väldig kunnig och rådig. Tack Hamid!

Nemrud B

Hamid är mycket professionell, lyhörd och kunnig, och lyckades behandla bort mina ryggbesvär på endast två besök med dry needling. Rekommenderar honom varmt till alla som har problem med ryggen.

Behnam E

Sjukt bra upplevelse på alla sätt och vis!!

Kim H

Hamid har hjälpt mig med min spänningshuvudvärk med hjälp av Dry needling - det har varit otroligt effektivt! Efter endast 4 behandlingar var min huvudvärk borta. Rekommenderas!

Louise E

Efter en kotförskjutning i nacke/rygg och mycket smärta i olika muskler i rygg och arm vände jag mig till Hamid och har nu fått 3 behandlingar med Dry Needling. Det har blivit mycket bättre och har haft märkbar positiv effekt var behandling med minskande smärta och mer avslappnade muskler.

MALIN L

Har haft problem med ryggen i flera år, men dumt nog ignorerat det. Till slut blev det ohanterbart i vardagen. Tack vare Mahr är smärtan mindre och rörligheten större. Jag behandlades först med sjukgymnastik och dry needling med goda resultat, med wet needling blev det ännu bättre och mer långvarig effekt. Jag rekommenderar Mahr och hans kollegor på Sabbatsbergs Ryggcentrum varmt!

Simone J

Trevligt och proffsigt bemötande. Tar sig tid att göra en personlig bedömning och anpassade behandlingen efter mina behov. Har haft smärta och ryggbesvär i flera års tid men blev här erbjuden att få prova en, för mig, ny behandlingsteknik med s.k. "dry needling" och märker verkligen stor förbättring efter behandlingen. Rekommenderar absolut.

Lina S

Supernöjd med mina behandlingar hos Mahr, gick dit gällande problem med ländrygg men han har även hjälpt mig väldigt mycket med spänningar i axlarna som han märkte av. Kört både dry needling och wet needling och är väldigt nöjd med resultatet! Mahr är väldigt kunnig, trevlig och framförallt otroligt prisvärd! Kommer aldrig gå någon annanstans gällande ryggen.

MIRANDA I

Mahr har hjälp mig att få bukt med höft och rygg smärtor från bland annat en tidigare idrottsskada. Mahr är alltid väl bemötande, kunnig och engagerad. Kan varmt rekommendera honom.

Margaretha A

Jag fick behandling för mina nattliga vadkramper som upphört efter behandlingen. Jag fick även utprovat individuella skoinlägg som fungerar utmärkt i mina kängor. Jag är väldigt nöjd.

Erika H

Mahr har hjälpt mig att bli mycket bättre i min värkande nacke och rygg. Att äntligen kunna ta djupa andetag och slappna av efter år av kronisk spänning är fantastiskt .

Seri A

Behandlat långvarig ryggsmärta med dry/wet needling och är mycket nöjd med resultatet hittills.

Elina S

Jag känner stor tacksamhet för att ha hittat Mahr efter en relativt lång resa inom vårdkarusellen. Hans bemötande har varit medmänskligt och informativt. Behandlingarna hjälper mig!

Wojtek G

Hej, jag fick hjälp med spänningar i bl.a. nacke och axlar. Jag blev väldigt bra bemött av Mahr och fick fantastisk hjälp med mina problem. Tack vare Mahrs behandlingar har jag blivit av med min huvudvärk och jag mår mycket bättre.

Åsa C

Jag kom till Mahr med smärta i nacke och axlar och har även tidvis haft ryggproblem. Mahrs behandling har varit utmärkt både som omedelbar smärtlindring och hjälp men även genom övningar mm som hjälper mig på sikt för att skapa hållbarhet. Mahr har alltid varit lyhörd, effektiv och hjälpsam. Han har även kunnat referera mig till andra när det behövts. Jag har rekommenderat Mahr till flera vänner och bekanta och samtliga de som gått dit har varit mycket nöjda. Hans behandling med massage, stretch men även dry needling...

Åsa H

Jag har haft långvarig smärta i rygg efter bla fraktur och jag har varit hos många naprapater, kiropraktorer, osteopater osv men inget har hjälpt så bra som Hamids tekniker och dry needling. Jag blev bättre direkt efter första behandlingen och nu efter ca 6 behandlingar är jag bättre än någonsin. Hamid är väldigt kunnig, lyhörd och proffsig. Jag känner ett stort förtroende för Hamid och man känner att han tar sitt arbete på stort allvar och att han gör sitt yttersta för att hjälpa. Och som sagt, inget har hjälpt mot mina smärtor så bra som detta. Tack 🙏🏻

Hamid B gillar detta
Svar från Hamid Behzadmehr

Hej Åsa, Jätte kul att du har blivit bättre. Det är är just sånna positiva resultat som gör att vi alltid försöker att leverera vår absolut bästa. Stort tack för ditt förtroende och att du delar med dig din upplevelse! 😀

Katarina P

Fantastisk sjukgymnast som hjälper

Sanja S

En fantastiskt proffsigt bemötande och stor kunskap över vad som behövs för att läka en trasig kropp. Mina problem med nacke och rygg har blivit mycket bättre. Har stort förtroende för Mahr och rekommenderar honom varmt!

Goran M

Fantastisk trävlig och duktig rekommenderar varmt

Peo H

Har gått på behandling hos Mahr för olika krämpor,såsom Diskbråck, förslitning av axlar m.m i över 25 . Jag har alltid blivit väl omhändertagen. Han har med stor framgång alltid gjort mig symptomfri.

Anette H

Behandling av nackmuskler o frozen shoulder. Hör blir man lyssnade på, Mahr är otroligt ödmjuk, har en stor expertis om det han gör, kan varmt rekommendera honom för alla rygg, nacke, besvär 🙏❤️

Petra S

Redan efter fem behandlingar med dry needling, bla känner jag en märkbar förändring. Jag har haft ont i över fem år och besökt otaliga naprapater, läkare, kiropraktorer, inget resultat, förrän nu. Hamid är handlingskraftig och lyhörd, en bra kombination när man som patient är utmattad av smärta. Tack, ser fram emot återbesök och fortsätta resan som är starkt inledd på kort tid!!!!!!!

Staffan B

Hamid har gett mig förstklassig behandling för mitt ryggskott. Mr Bond

Eva H

Fick hjälp med mitt ryggproblem som jag haft under hela hösten. Inte vågat söka hjälp pga Covid smittning. När jag kontaktade er så blev det möjlig då ni använder både munskydd och visir om man önskar det. Hamid var förstående och hjälpte mig . Efter 6 besök hos Hamid kunde jag känna en otrolig skillnad och näst intill ingen smärta alls i ryggen. Fick tips om skoinlägg , som jag ska prova ut vid nästa besök. Jag är väldigt nöjd med Hamid. Jag kan återigen gå mina 10.000 steg om dan.

Lisan N

De formgjutna sulorna minskade smärtan i mina höfter avsevärt. Nu kan jag ta längre promenader igen! Tack för det Hamid.

Anna Erika B

SÅ glad att jag hittade Sabbatsbergs ryggcentrum och Hamid! Sökte p.g.a. långvarig smärta i ländrygg/höfter och är nu betydligt bättre! Hamid är mycket seriös och kunnig! Dessutom trevlig 🙂

DEJAN L
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Hej! Håller på med idrott i över 30år och hade många fysioterapeut pgav olika skador men den behandling som utför Mahr är behandling som gör skilnad.Verklingen. Tusen tack Mahr.

Mariela Del Carmen V
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Jag har haft ont i ländryggen i ett drygt år och efter några gånger hos Mahr är smärtan så gott som borta. Mahr är lyhörd och har lång erfarenhet vilket gör honom trygg i den behandling han ger. Jag är oändligt tacksam över Mahr och dry needling och kan äntligen bära mina barn och träna som jag vill. Livet kom tillbaka tack vare Sabbatsbergs ryggcentrum!

Thomas Erich H

Efter flera år hos olika ortopeder, sjukgymnaster och smärtmottagningar känns det som jag har hittat rätt. Mahr är mycket lyhörd för mina problem. Min smärta i rygg och höft har äntligen börjat klinga av efter ett antal besök hos Mahr. Jag hyser stor tillit till honom och hans olika metoder för att minska min smärta.

Sofia P

Jag har haft problem med mina axlar under en lång period och gått till en fysioterapeut och blivit behandlad med akupunktur, inget har hjälpt. Efter 2-3 behandlingar hos Hamid har min smärta försvunnit helt och jag har mer rörlighet i axlarna än jag haft på länge. Rekommenderar varmt!

Tina K

Hamid är noggrann och hjälper en både på plats med olika behandlingar men även med övningar som hjälper dig i din vardag!

MAHRDAD Y gillar detta
Karwan K

Jag har haft ont i ryggen sedan 2006 , men här på två gångers behandlinger försvann allt smärtan vad jag hade , bästa ställen och bästa naprapaten har jag haft hittills . Rekommenderar stark .

Elizabeta M

Jag har under 5 års tid haft problem med stel nacke och huvudvärk som jag behandlade med massage och andra ”metoder”. Det brukade hjälpa för stunden men fick alltid återfall trots att det blev många behandlingar. Hamid utförde nålbehandling på mig och jag är helt såld på denna metoden . Efter bara 4 behandlingar blev musklerna så mjuka och stelheten försvann . Helt otroligt! Jag är så nöjd ! Tack !!!

Svar från Hamid Behzadmehr

Hej Elizabeta, Tack för din recension! =) Vi är glada att vi har kunnat hjälpa dig med dina besvär.

ANNA E

Fick fantastiskt hjälp med rehab av Mahr efter allvarlig nackfraktur. Tack 🙏🏼

Anna H

Hamid är både engagerad och kunnig. Hade fått behandling för långvarig ländryggssmärta hos tre andra naprapater utan resultat innan jag besökte Hamid. Nu är jag smärtfri! Kan verkligen rekommendera Hamid och behandlingsmetoden dry needling.

Svar från Hamid Behzadmehr

Vad roligt att höra att du är smärtfri! =)

Desiree L

Jag sökte hjälp för mångårigt mkt svåra smärtor i benet. Hamid tog mig på största allvar och gav mig hjälp. för första gången på 12 år var jag smärtfri, än så länge bara stundtals men det blir bättre för var dag. Bara efter 2 behandlingar samt med instruktioner för träning kan jag både gå och stå längre stunder. Detta var vad jag hoppats på men inte trott vara möjligt eftersom jag sökt hjälp hos så många naprapater, kiropraktorer samt läkare. Jag är så tacksam och ser fram emot ett smärtfritt liv. Tack Hamid

Svar från Hamid Behzadmehr

Tack själv Desiree för så fina ord! Att lyssna på patienter är oerhört viktigt för oss. Det är först när vi förstår hur du som patient upplever ditt besvär som vi kan hjälpa till med det onda. Varma hälsningar

NATHALIE G
Skrev om Sabbatsbergs Ryggcentrum

Tycker att jag har fått mycket bra hjälp av Mahr Yousefi. Bokade första besöket pga strålningar och smärta i högra benet o skinka. Det visade sig vara diskbråk men det visst inte jag då. Hade haft ont i ca ett halvår och inget hjälpte. Blev därför så glad o lättad att se en förbättring efter 1a behandling med dry needling hos Mahr. Jag hade aldrig hört om den metoden förut och kan nu bara varmt rekommendera det. Så tacksamt över att mina ryggbesvären äntligen är på bättringsvägen.