Säkra Larm
Vi erbjuder vad vi heter. Och vi har säkrat 50 000 svenska hem och företag över hela landet sedan 2003 med vårt kunnande och stora utbud av världsledande säkerhetsprodukter.
Det gör oss till ett av Sveriges största larmbolag.
Vår grundinställning är att ditt är ditt. Därför säljer vi våra larm. Och ja, vi säger säljer eftersom vi låter dig äga hemlarmet som skyddar det du älskar från
inbrott, brand- och vattenskador. Vi tycker att din trygghet är för viktig för att bara ha till låns. Att äga ditt larm är en bättre affär och säkrare investering än
att hyra. Dessutom är våra hemlarm enligt jordabalken ett fastighetstillbehör och kan öka värdet på din bostad.
Olika boende kräver olika larmlösningar, därför skräddarsyr vi ditt paket. Hos oss har du dessutom valfriheten att välja vilken åtgärd du vill ha när larmet går. Allt för att du ska känna att du äger din trygghet.
Det gör oss till ett av Sveriges största larmbolag.
Vår grundinställning är att ditt är ditt. Därför säljer vi våra larm. Och ja, vi säger säljer eftersom vi låter dig äga hemlarmet som skyddar det du älskar från
inbrott, brand- och vattenskador. Vi tycker att din trygghet är för viktig för att bara ha till låns. Att äga ditt larm är en bättre affär och säkrare investering än
att hyra. Dessutom är våra hemlarm enligt jordabalken ett fastighetstillbehör och kan öka värdet på din bostad.
Olika boende kräver olika larmlösningar, därför skräddarsyr vi ditt paket. Hos oss har du dessutom valfriheten att välja vilken åtgärd du vill ha när larmet går. Allt för att du ska känna att du äger din trygghet.
Utmärkelser
531 omdömen om Säkra Larm
Sedan starten hos Reco 2019
-
skrev om Säkra Larm
Efter att blivit totalt lurad av säljaren som påstod att min tidigare larmoperatörs huvudenhet inte skulle fungera inom kort p.g.a byte från 3G till 4G på larmsändaren har jag bara förakt för denna firma. 12000 kronor för en ny när min gamla leverantör tar 1900 kr för ny larmsändare som behövs 2024. Fyfan för lurendrejeri!!
-
skrev om Säkra Larm
Blev lovad att inte behöva göra nåt själv om vi bytte till Säkra larm. Ren lögn. Här sitter jag med dubbla utgifter när ni inte sade upp mitt kontrakt med Verisure. Inte berättade ni heller förrän min ångertid gått ut. Så fult. Väldigt besviken.
-
skrev om Säkra Larm
Jag blev trevligt bemött. Jag köpte ett hemlarm
-
skrev om Säkra Larm
Lugn och trevlig information.
Trevlig och påläst personal. -
skrev om Säkra Larm
Har haft sektor alarm förut, så när försäljaren från er kom var det mycket bättre villkor. Väldigt trevlig försäljare som förklarade på ett väldigt bra sätt. Installationen av dom nya produkterna gick väldigt smidigt. Trevlig personal som installerade. Väldigt nöjd. Mvh susanne Leijon.
-
skrev om Säkra Larm
Trevlig installatör som monterade larmet och sedan gick igenom funktioner och visade oss hur larmet fungerar. Har ej ännu haft så många tillfällen att använda larmet.
-
skrev om Säkra Larm
Har inte testat larmet än, har varit hemma
-
skrev om Säkra Larm
Jag är kund sedan tidigare och jag tycker att säkra larm med tjänst och personal sköter sig riktigt bra.
Har faktiskt inte mycket att klaga på utan det har fungerat på ett bra sätt. -
skrev om Säkra Larm
Vi har blivit bemött mycket bra har inget att klaga på.
-
skrev om Säkra Larm
I oktober va en säljare från säkra larm hemma hos oss och berättade lite angående deras produkter och priser, vi har i dagens läge Verisure och är nöjda med det, ända anledningen till att vi ville byta från Verisure till säkra larm va för att det skulle halvera månadskostnaden.
Jag rekommenderar inte säkra larm då man får vänta otroligt länge innan någon tekniker kommer för att montera larmet, när väl teknikern kommer så finns inte alla saker som är utlovat, jag kontaktar då kundsupport och där möts man av en person som inte hade mycket att säga, inte ens kunna be om ursäkt eller har någon form av förståelse över situationen. Jag tycker detta är tråkigt då säljaren som vi hade va otroligt trevlig och informerade om mycket man inte visste när det kom till kostnader. -
skrev om Säkra Larm
Mycket trevliga säljare samt installatör.
Hade Verisure innan och förväntade mig ett minst lika fint larm, det är en del mindre skillnader som jag inte vant mig vid än, men larmet tycks än så länge fungera bra.
Systemet känns modernt och bra med mycket möjligheter att utöka med olika funktioner och finesser.
Jag är överlag nöjd. -
skrev om Säkra Larm
Än så länge uppfyller det våra förväntningar
-
skrev om Säkra Larm
Dom ringde på dörren och berättade vad dom hade för erbjudande
-
skrev om Säkra Larm
Allt har fungerat perfekt! Vi är helt nöjda!
-
skrev om Säkra Larm
Inte levt upp tillutlovad produkt...än. Lnga väntetider till kumdyjänst. Dålig respons på mail
-
skrev om Säkra Larm
Har fått ett trevligt bemötande. Att känna mig mera trygg och säker ,vilket jag också gör med säkra larm. Köpte ett larm.Har inte haft det så länge men än så länge verkar det bra
-
skrev om Säkra Larm
Jag blev mycket bra bemött av både säljare och tekniker, jag ville köpa ett larm och jag fick saklig information och kände inte att ni försökte sälja på mig något som jag inte önskade.
Jag köpte ett hemlarm inkl brandlarm som jag hittills är väldigt nöjd med. -
skrev om Säkra Larm
Varit kund i många år och alltid blivit trevligt bemött.
-
skrev om Säkra Larm
vi fick larmet uppdaterat 22mars 2022 och nu 8 månader senare så funkar fortfarande inte larmet. vi har ringt och blivit lovade att dom ringer tbx men inte då.
flera inbokade möten med tekniker har blivit avbokade det senaste idag.
vi har haft flera falsklarm som vi har påpekat och det första vi fick höra var att det bara var att blåsa bort pollen i larmet så skulle vi få se att det funkar.
vi har haft några tekniker som varit här men det funkar inte ändå.
och om man ringer säkra larm så kan man inte få tag på någon som vill ta något ansvar.
ni kanske borde byta namn till ( hederliga berras osäkra larm)
hur många månader ska man behöva vänta på att få känna trygghet ?? -
skrev om Säkra Larm
Kan inte säga så mycket om företaget än tar bara långt tid att få installerat annars tror jag att det är bra
-
skrev om Säkra Larm
Larm med kameror + larm på alla öppningsbara fönster och dörrar. Har inget att klaga på. Blivit trevligt bemött av både säljare och installatör.
-
skrev om Säkra Larm
larmet fungerar som det ska.men är inte nöjd med en ökning på
på 5%, enligt säljare skulle det inte bli en ökning under avtalstiden.i det stora hela är jag nöjd. -
skrev om Säkra Larm
Bra bemötande Har haft det en kort tid får se vartefter om dom lever upptill förväntningar som säljarn utlovade
-
skrev om Säkra Larm
Jag måste säga att jag är förb…,
Ni har sålt en villalarm till mig med en äldre modell av centralenhet som fungerar genom 2G på den 2020-09-08 och hur råkar det bli att nästan precis två år senare kommer ni bakom dörren för att sälja en ”nyare variant” av centralenhet på ett högt pris (12900 kr) för att den gamla modellen inte funkar med 4G.
Ändock såg jag, när jag surfade på internet att tidningen ”PC för alla” har gjort en test på er larm med den nyare varianten redan på den 2020-11-20 alltså bara två månader efter jag köpte er larmpaket med den gamla centralenheten. (bilder på nyare centralenheten finns på artikeln)
Påstå inte att ni inte haft vetskap om att höja kommunikationen med SIM-kortet från 2G (vilket jag har fn) till 4/5G
redan då jag fick larmpaketet 2020-09-20. Jag känner mig lurad på avseende summa pengar då jag TVINGAS
köpa uppgraderingen på centralenheten för att ha en fungerande larm.
Jag tänkte att det skulle löna sig att inte ha en ”evighetsbetalning” i form att betala månadsavgift till typ Verisure
eller dylikt genom att äga larmet, men sådana överraskningar som ni kommer med väntade jag aldrig! Först betalade jag 30 000 för larmet två år sedan, nu måste jag betala 13 000 kr för att uppdatera centralenheten.
Dessutom såg jag på avtalet att ni har höjt serviceavgift från 500 kr/år till 980 kr/år, det läste jag först på avtalet,
grabbarna sade enligt min mening ingenting om höjningen som är på en gång nästan 100%.
Jag skickade detta brev till er men ni hade inte möda att ens svara på mitt inlägg så därför skickar jag detta omdöme på ert företag för allmän beskådning.
Riktigt fult gjort 🤬 -
skrev om Säkra Larm
Mycket bra bemötande av säljare och montör.
Kundservice kan bli mycket bättre, fick svar första gången jag ville ha hjälp "kan jag ringa upp dig om en stund", ingen ringde.
Andra gången fick jag svar "jag skickar dig en instruktion", väntar fortfarande.
Det kan vara så att dom har fullt upp?? -
skrev om Säkra Larm
Introduktion och support uppfyller inte det jag hade förväntat mig. Företaget lever inte upp till sina åtaganden.
Jag upplever en stressfylld situation när larmet skulle tas i bruk.
Appar och tablåer är svårförståeliga utan introduktion och instruktioner.
Jag kan inte använda alla funktioner då det inte framgår hur dom funkar och vilka komponenter som är aktiva i olika situationer.
Sammantaget en stor osäkerhet!!!!!!Hej Kjell, vi förstår din frustation och vill gärna hjälpa dig så att du får den genomgång av larmet och appen som du vill ha. Kontakta gärna kundtjänsten på: servicedek@sakralarm.se eller ring oss på: 010 333 32 93 så bokar vi in ett nytt besök där tekniker kommer ut och kan gå igenom detta med dig i lugn och ro. Med vänliga hälsningar Säkra Larm
Säkra Larm -
skrev om Säkra Larm
Vi har satt in ett larm och har blivit väldigt bra bemötta.
-
skrev om Säkra Larm
Säkra Larm skickar faktura till min fars dödsbo fortfarande där jag försökt avsluta era tjänster sedan Maj. Fick avslutat till 1 juli. Döm till min förvåning när faktura damp ner idag 21 september på en utryckning ni säger er ha gjort den 3 juli dvs efter avtalet avslutades. Riktigt skamligt beteende. Utnyttja dödsbo för egen vinning. Kräver åtgärd för detta. Kontakta mig via e-post jag skickat. Skriver här med då er svarsfrekvens på e-post lämnar mer att önska.
-
skrev om Säkra Larm
Hej,
Jag skriver omdömet för min pappas räkning, hur kan en säljare med gott samvete hos er lova guld och gröna skogar till en pensionär som är 70+ om att "vi fixar allt med uppsägning osv med din nuvarande larmoperatör"?
Sen när ni väl ska leverera det ni lovat så klarar ni inte det pga att ni inte lyckas med uppsägningen. Sedan vänder ni honom ryggen till för att det är enklare nu när avtalet är påskrivet och när ni inte tar avbetalningsrisken då Svea Ekonomi gör det.
Allt detta resulterar i att han betalar för något som ni inte lyckas slutföra och att kundtjänst säger "Är huvudet dumt får kroppen lida" som svar gör det hela bara sämre med er, minst sagt osmakligt.
Det är viktigt att synliggöra oseriösa företag, Säkra Larm ingår i den falangen.
EDIT: Ibland skriver en saker i affekt, kundservicebemötandets låga kvalitet består men efter ett samtal med samma säljare så är vi på rätt spår igen. Vi hoppas att det blir rätt denna gång.Hej, tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme för din far! Vi beklagar att ni blivit dåligt bemött och skulle vilja veta mer om bemötandet från kundtjänsten. Om du har möjlighet får du gärna maila oss på: servicedesk@sakralarm.se med kundnummer eller adressen så vi kan följa upp detta och ta det vidare internt. Vi är glad att höra att ni varit i kontakt med säljaren igen och att han hjälper er. Tveka inte med att kontakta oss igen om det skulle dyka upp något. Med vänliga hälsningar Säkra Larm
Säkra Larm -
skrev om Säkra Larm
Har inte hunnit bilda mig nån riktig uppfattning än.
-
skrev om Säkra Larm
Funkar. Inte som cdet är lova
Montören var trevlig
Eftersom det inte funkar så har vi nye några pluspoäng att ge erHej Anders! Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Vi vill gärna hjälpa dig så att larmet passar dig och fungerar som du vill. Kontakta gärna vår kundtjänst på 010 333 32 93 eller servicedesk@sakralarm.se så ser vi över vad det är som du inte är nöjd med och åtgärdar det! Med vänliga hälsningar Säkra Larm
Säkra Larm -
skrev om Säkra Larm
It was good and I'm happy with this company and their service so far.
-
skrev om Säkra Larm
Allt har varit bra men jag ångrar tyvärr mitt köp.
-
skrev om Säkra Larm
Hjälpsamma och trevliga när man ringer.
Har både villalarm hemma och i fritidshemmet. -
skrev om Säkra Larm
Trevlig säljare som inte var påstridig. Installatören kändes trygg.
Säkra larm säljer larm på avbetalning istället för att man hyr i evighet, och som man kan utöka själv med sensorer, dörrlås och lampor och med väldigt många inställningar i tillhörande app och webbsida. Ett larm för personen som gillar ”smarta hem”. -
skrev om Säkra Larm
Trevlig säljare, lovade guld och gröna skogar.
Nr 1, du betalar inget för utrustningen, den bjuder vi på då vi anser att du redan har betalat för ditt larm flera gånger om hos Sector.
Om man nu får allting gratis, varför då en kreditkostnad hos Svea på 30 000SEK?
Erbjuder Säkra larm samma väktarutryckningstjänster som hos Sector?
Enligt säljaren så skulle jag inte märka någon skillnad, samma bolag(Securitas). Och alla har fria utryckningar.
Visade sig inte heller att stämma, vid kontakt med Securitas så fick jag till svar att man "inte längre har avtal med Säkra Larm Sverige AB"
När man sedan ringer upp säljaren och påpekar dom felaktigheter som uppdagas så avlutas samtalet med att säljaren slänger på luren i örat på en.
När man sedan skickar in ångerblanketten till Säkra Larm på två mejladresser så får man tillbaka ett autosvar :
" Hej!
Tack för ditt mail.
Vi kommer hantera ditt ärende så snart som möjligt. Om du vill veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter, besök gärna vår hemsida www.sakralarm.se/integritetspolicy. "
Man får själv ringa in till kundtjänst efter tre dagar för att få en verifikation på att dom har emottagit min ångerblankett.
Får då till svar att den är inlagd, varför kan man då inte skicka ett svarsmail att man nu har registrerat min önskan om att avbryta avtalet?
Man har inte heller avbokat installationsbesöket av larmet.
Synd att säljaren är tvungen att ta till flera "vita lögner" för att sälja in larmet.
Tråkigt då ni gav ett intryck av att ligga i framkant teknikmässigt.
Men ni föll på mållinjen p g a säljaren och bristfällig kundservice.
Snäpp upp er så kanske ni kan utmana dom stora drakarna, men i nuläget så ger ni ett alldeles för oseriöst intryck.Hej Peter, vi uppskattar att du tagit dig tid att skriva ett omdöme och den konstruktiva kritik du framför. Vi tar till oss av vad du säger. Däremot nämner du flera saker som vi inte står bakom, bland annat hur säljaren har gått tillväga när han sålt er larmet. Om du inte redan har talat om detta för vår kundtjänst så uppmanar vi dig att även höra av dig till dom om detta så att vi kan ta det vidare. Med vänliga hälsningar Säkra Larm
Säkra Larm -
skrev om Säkra Larm
Kamerornas mörker seende är under all kritik då det endast visar mörker 1 meter från kameran, vid kontroll via kameran ser man ju ingenting, måste tjuven tända ljuset för att det ska synas något överhuvudtaget
-
skrev om Säkra Larm
Bra bemötande
Förväntningar uppfylld
Inköpt koncept uppfyller kraven -
skrev om Säkra Larm
Var ett trevligt möte med försäljarna och jag förväntar mig att det blir så framöver med mina eventuella kontakter med företaget. Han som kom och satte upp larmet var trevlig och berättade vad han gjorde och varför kameror och brandlarm skulle sitta där de skulle monteras och varför det skiljde sig från min förra larmföretag. mycket bra.
-
skrev om Säkra Larm
Bra på att saluföra företaget, trevliga, ingav förtroende.
Säkerhet och trygghet, snabbare utryckning vb än tidigare larmföretag.
Har haft larmet så pass kort tid att en relevant utvärdering är svår att göra. -
skrev om Säkra Larm
Bra bemötande både vid första kontakt och vid installation.Vi har tidigare haft Verisure men ser vinsten i att äga vårt egna larm och sedan bara betala service kostnad.
-
skrev om Säkra Larm
Trevligt och vänligt bemötande. Känns bra.
-
skrev om Säkra Larm
Väldigt trevligt bemötande, och all kontakt har fungerat väldigt bra👍👍
-
skrev om Säkra Larm
Inget att klaga på proffsigt gjort
-
skrev om Säkra Larm
Bra bemötande
Blev som vi trodde
Egentligen är jag skeptisk till oanmälda hembesök -
skrev om Säkra Larm
Att ge en bedömning efter 3 veckor är inte så lätt, men kontakten med företaget har varit bra än så länge.
Vi får väl hoppas att det fortsätter så framöver. -
skrev om Säkra Larm
Köpt komplett larm för 2 plans villa. Är nöjd med larmet bortsett från att dörr magneterna krånglar till och från. Detta innebär att dörren det krånglar vid inte är larmad medans resten är larmad.
Företaget har bemött mig väl hela vägen än så länge. -
skrev om Säkra Larm
Använder fortfarande mitt gamla larm då jag har en uppsägningstid på 3 månader,vilket innebär att jag inte vill börja anvanda Säkra Larm.
MVH Rune -
skrev om Säkra Larm
Ett bra larm som fungerar utmärkt å inte kostar skjortan heka livet.
-
skrev om Säkra Larm
Det känns bra helt enkelt, allt har fungerat bra sedan första kontakten.