WAU

Jakobsbergsplatsen 1 A, 724 61 Västerås — Visa karta

Välkommen till Salong Wauge. En komplett skönhetssalong där du hittar frisörer, massageterapeut, två duktiga fransstylister, nagelterapeut samt att vi även utför vaxning. I en ljus och trendig miljö ger vi dig den behandlingen som just du förtjänar.

Våra frisörer är givetvis medlemmar i frisörföretagarna, utbildade med gesällbrev och har flera års erfarenhet i branschen. Vi har en certifierad massageterapeut med inrikting på idrottsskador, två diplomerade fransstylister som hjälper dig med singelfransar och volymfransar, 2014 nominerades en av stylisterna till “Årets fransstylist” på Swedish beauty and cosmetics awards. Vi är även specialiserade på Spray Tan styling. Dessutom har vi en diplomerad nagelterapeut samt att vi kan utföra vaxning.

På Salong Wauge tar vi hand om dig genom flera olika avslappnande behandlingar. Du kan dessutom njuta av en trendig atmosfär då de två ljusa våningarna präglas av charmiga inredningsdetaljer. Varmt välkommen!

Läs vad 437 kunder tycker om WAU

• Jenny B
    Jenny B skrev om Lina Sörensen en del av WAU
    Mycket bra. Trevlig och lättsam. Blekte, färgade och klippte.
    Lite minus på att det gör ont när hon har gummihandskar och gnuggar i håret vid tvättningen. Läs mer
  • Anna S skrev om Linnéa Andersson en del av WAU
    spraytan
    Det var flammigt och ojämnt och hon sprutade på alldeles för mycket produkt och för lite luft i munstycket så jag blev väldigt "blöt". Bättre med fler varv och mindre produkt och mer luft så man hinner torka upp. Läs mer
  • Tony W
    Tony W skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Satt hår och skägg modell för Linda och vart väldigt bra bemött som alltid hos Wauge samt väldigt nöjd med klippningen!
    Rekommenderas! Läs mer
  • Maria L skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Hon är min frisör
    Hon är snäll o trevlig
    Lyhörd i sitt jobb🤗 Läs mer
  • Nicole Z skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Noggran och duktig lyssnar in kunder önskemål Läs mer
  • Madeleine V skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Kännerinte igen henne på hemsidan. Hon hade långt hår dom var i en ljurld ton.
    I alla fall var jag mycket nöjd och tönker komma tillbaka i höst när jag flyttar hem igen.
    Hon klippte och färgade och verkade mycket säker på det hon gjorde. Hon var också lyhörd för mina tankar och jättetrevlig.

Ha en bra sommar!
    Mvh Madeleine Vilmark Läs mer
  • Anneli H skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Jag har aldrig varit hos henne men har min första tid hos henne nu på mån 😃. Dock så går min dotter hos henne och hon har varit mycket nöjd med Linda . En väldigt duktig och lyhörd tjej . Läs mer
  • Beate P skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Linda har både klippt och gjort folieslingor på mig och jag blev jättenöjd. Läs mer
  • Mathilda J skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Jag klippte och gjorde slingor. Hon var super trevlig och jätte duktig.
    Jätte bra bemötande ifrån alla som jobbade.
    Bra kompetens och bra bemötande.
    Rekommenderar verkligen henne. Läs mer
  • Kristina F skrev om Karin Özer en del av WAU
    Duktig på att färga hår, men sämre på att ge rekommendationer som skulle kunna passa mig och mitt hår. Läs mer
  • Betti L skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Jag har både klippt mig och färgat håret hos Linda. Hon är lyhörd och kreativ. Linda lyssnar på kundens önskemål samtidigt som hon kommer med egna förslag när det önskas. Hon är kundorienterad och har ett mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Emelie L skrev om Karin Özer en del av WAU
    Alltid supernöjd efter jag varit hos Karin! Läs mer
  • Sofia W skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Blev klippt, bra och trevligt bemötande av alla i salongen.
    Trevlig och mysig miljö. Bästa frisörerna i stan Läs mer
  • Karin M skrev om Lina Sörensen en del av WAU
    Fixade det där lilla extra med håret och gav värdefulla tips Läs mer
  • Jenny S skrev om Karin Özer en del av WAU
    Karin är bra på att lyssna på vad man önskar sig för resultat och kommer med förslag på vad hon tror passar bäst. Väldigt duktig på slingor som är det jag brukar göra. Läs mer
  • Marie-louise Z skrev om Lina Sörensen en del av WAU
    Jag bokade en utväxtfärgning smidigt på Wauge, s hemsida på nätet.
    Jag blev vänligt och proffsigt bemött av Lina som gjorde mej jättefin i håret. Läs mer
  • Jonna B skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Jättetrevlig tjej som lyssnade och tog sig tiden att göra ett gediget jobb! Läs mer
  • Sofia G skrev om Sanna Fuentes en del av WAU
    Nagelförlängning, super bra kundbemötande, levde upp till alla förväntningar! Läs mer
  • Maria N skrev om Karin Özer en del av WAU
    Klipp och färg. Bra bemötande. Noggrann och trevlig frisör. Läs mer
  • Sepideh S skrev om Karin Özer en del av WAU
    Klippning
    Karin är fantastiskt duktig! Jag åker från Stockholm till Västerås för att Karin ska klippa mig. Läs mer
  • Malin N
    Malin N skrev om Karin Özer en del av WAU
    Väl bemött. Trevlig. Inte så mkt kallprata. Ger ett hårt och tufft intryck. Extremt skicklig i sin profession. Lugn och metodisk. Hade kanske önskat lite mer uppassning (kaffe, vatten, tidningar m.m) men extremt nöjd med håret! Läs mer
  • Maarit V skrev om Karin Özer en del av WAU
    Karin Özer har både klippt och färgat mitt hår med mycket bra resultat. Hon är alltid proffsig och vänlig. Läs mer
  • Malin A skrev om Moa Skogmo Sigvardsson en del av WAU
    Fransförlängning
    Det är bra kvalitet och bra hållbarhet, är verkligen super nöjd med henne och förtaget! Läs mer
  • Jenny N
    Jenny N skrev om Karin Özer en del av WAU
    Hej
    Jag köpte två produkter, som anv vid besöket. Karin var otroligt noggrann, helt amazing på föning.
    Jag hade höga förväntningar då min vän var lyrisk efter klippning hos Karin.
    Mitt besök motsvarade mina förväntningar o mer därtill.
    Jag är här idag igen och det känns så tryggt och lyxigt, Karin är ett proffs.
    Dessutom så skönt att hon kan känna in vad man/om man vill prata :)
    Tack! Läs mer
  • Lina S skrev om Lina Sörensen en del av WAU
    Har haft Lina som frisör i flera år och är alltid helnöjd. Läs mer
  • Caroline M skrev om Karin Özer en del av WAU
    Alltid proffsig och en kunnig frisör Läs mer
  • Sofie H skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Klippt och färgat hår. Toppen bra! Läs mer
  • Evamarie V skrev om Karin Özer en del av WAU
    Hon har klippt mig, folie-slingat och färgat utväxt. Fönat och stylat. Mycket nöjd! :) :) Läs mer
  • Lotta W skrev om Sanna Fuentes en del av WAU
    Naglar. Duktig och noggrann. Dock svårt att få tider. Läs mer
  • Moa G skrev om Moa Skogmo Sigvardsson en del av WAU
    Jag gör fransar hos Moa 1 gång i månaden. Hon är alltid mycket trevlig och hjälpsam. Plus att fransarna hon gör är fantastiska, får alltid komplimanger. Jag gillar att Moa inte förväntar sig att alla människor ligger och har en konversation i 90 min, jag som människa kan gärna ligga tyst en större del av tiden vilket Moa har förstått. UNDERBAR Läs mer
  • Maja W skrev om Lina Sörensen en del av WAU
    Lina är fantastisk både yrkesmässigt & som person! Läs mer
  • Michaela B skrev om Karin Özer en del av WAU
    Jag brukar oftast klippa mig samt lägga i slingor när jag är hos Karin. Karin är väldigt professionell och duktig och jag går alltid därifrån väldigt nöjd. Jag upplever att hon verkligen lyssnar på vad jag vill och ställer ofta kontrollfrågor under tiden jag är där, för att säkerhetställa att det blir som jag önskar. Hon lever alltid upp till mina förväntningar och jag litar på henne till fullo, vilket jag anser är väldigt viktigt. Wauge är en trevlig plats att gå till och alla som jobbar där möter en alltid med ett leende. Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Klippning.
    Lyhörd frisör som är noggrann och tillmötesgående. Läs mer
  • Johanna S skrev om Linda Rajamäki en del av WAU
    Färgat och klippt håret. Duktig och proffsig med perfekt resultat som motsvarat mina önskemål. Läs mer
  • Therese O skrev om Lina Sörensen en del av WAU
    Proffsig, trevlig och kunnig! Kände mig så väl mottagen. Fin salong där man trivs Läs mer
  • Emma E skrev om Sanna Fuentes en del av WAU
    Har gjort 3D-ögonbryn på mig. Noggrann och bra bemötande. Alltid mån om att man ska vara helt nöjd som kund. Rekommenderas! Läs mer
  • Barbro V skrev om Karin Özer en del av WAU
    Jag har bara haft tillfälle att anlita Karin Özer för klippning två gånger.
    Men jag tycker, att hon varit noggrann och angelägen att göra
    ett bra jobb. Läs mer
  • Lena B skrev om Karin Özer en del av WAU
    Professionell och noggrann. Lyhörd. Läs mer
  • marlene m skrev om Karin Özer en del av WAU
    Karin är trevlig och diskrest, hon är personlig men inte privat. Och en duktig frisör så klart :-) Läs mer
  • Ida A skrev om Karin Özer en del av WAU
    Mycket duktig. Gjorde blonde ring med mycket gott resultat. Jättebra föning också. Läs mer
  • Malin L skrev om Karin Özer en del av WAU
    Hade bokat färg, blev inte som jag tänkt mig. Om det berodde på att jag förklarade dåligt eller om det var färgningen i sig det var fel på har jag svårt att avgöra. Läs mer
  • Felicia L skrev om Karin Özer en del av WAU
    Jag färgade mitt hår till en ljusare färg. Karin lyssnade på mina önskemål och resultatet blev hur bra som helst! Jag var verkligen nöjd efteråt :)! Nästa gång jag ska färga håret går jag till henne igen!
    Överlag blev jag väldigt bra bemött av företaget, de var trevliga och glada! Läs mer
  • Pia Å skrev om Karin Özer en del av WAU
    Är toppennöjd med bemötande, kompetens och resultat. Finns inget att anmärka på. Läs mer
  • Katja J skrev om Sanna Fuentes en del av WAU
    Gjorde mina Naglar för första gången hos Sanna, hon var lyhörd, noggrann och lättsam att prata med, kom med bra förslag ang. Material och färgval. Har aldrig haft en förlängning som suttit så bra, så jag ser fram emot min nästa bokade tid! :) Läs mer
  • Susanne E skrev om Moa Skogmo Sigvardsson en del av WAU
    Hej!
    Gjort både lash lift o ögonfransförlängning med singelfransar hos Moa! Mkt sympatisk, lyhörd för kunden och mycket bra resultat👍 Läs mer
  • Elin G skrev om Moa Skogmo Sigvardsson en del av WAU
    Jag gjorde fransförlängning hos Moa. Hade tidigare gått hos en annan tjej men fick panikångest vid varje refill. Berättade detta för Moa och fick världens bästa bemötande. Från att ha ångest en vecka innan varje refill såg jag fram emot att gå och göra fransar. Kommer aldrig att boka tid hos någon annan! Läs mer
  • Cecilia A skrev om Lina Sörensen en del av WAU
    Jätte gullig tjej , blev nöjd med klippningen . Lyssnade på mitt behov . Rekommenderas varm Läs mer
  • Isabelle Å skrev om Nina Söderlund en del av WAU
    Grymt bra på att göra naglar och mycket trevligt bemötande! Lika nöjd varje gång. Läs mer
  • Marie M skrev om Lina Sörensen en del av WAU
    Noggrann, kan läsa av kundens önskemål direkt. Jag är supernöjd Läs mer
  • Barbro A skrev om Karin Özer en del av WAU
    Blev mycket trevligt bemött.
    Hade en klippning o färgning
    Blev väl omhändertagen av Karin
    Blev nöjd med både och.
    Alla känns jätte trevliga o tillmötesgående .
    Kommer tillbaka!
    Mvh Barbro Läs mer