Sammlands Måleri AB

Hammarbybacken 43, 121 45 Johanneshov — Visa karta

Välkommen till Sammlands - en erfaren och trygg enteprenör!

Sedan starten 2003 har vi strävat efter att kunna leverera ett resultat som du känner dig nöjd med, och som vi är stolta över. Varje hantverkare som arbetar i våra kläder ska dessutom ha så goda förutsättningar som möjligt för att göra ett bra arbete.

För att hålla vår höga kvalitet och fortsätta leverera utbildar vi oss kontinuerligt inom ledarskap och service och vi stämmer löpande av våra projekt med hjälp av våra kvalitet- och projektsystem.

Vi är rätt val för dig när du ska renovera badrummet, köket eller hela hemmet. Vi ser fram emot att samarbeta med dig!

- Johan Sammland (VD)

Läs vad 23 kunder tycker om Sammlands Måleri AB

• Kalle W
    Kalle W skrev om Sammlands Måleri AB
    Sammlands hjälpte oss med att bygga ut och renovera vår tvättstuga. Arbetet inkluderade även renovering av vårt garage och utvändig målning av garaget. Vi tog in ett flertal offerter via Offerta och Sammlands gav det klart proffsigaste intrycket och priset var rimligt. Vi blev väldigt nöjda med arbetet. Samtliga hantverkare var duktiga, trevliga och kom i tid. Materialet köptes in via Bygg-Ole i Nacka. Vi gjorde en materialbeställning och Sammlands hämtade upp allt löpande under projektets gång, vilket var smidigt. Kan starkt rekommendera Sammlands.
    2017-05-02 Charlie S svarar Kalle W
    Hej Kalle,

Tack för din rekommendation! Alltid kul att få positiv feedback ifrån kunder, roligt att du även uppskattat vårt samarbete med Byggole (väldigt smidigt).

Tack igen och kul att ni blev nöjda med er tvättstuga!

• David H
    David H skrev om Sammlands Måleri AB
    Sammlands gjorde ett utmärkt jobb. Allt funkade väldigt smidigt och vi är extremt nöjda.
    2017-05-02 Charlie S svarar David H
    Hej David,

Tack så mycket för din rekommendation, vad roligt att ni är nöjda med projektet!

• Stefan B
    Stefan B skrev om Sammlands Måleri AB
    Sammlands hjälpte oss med ett antal olika insatser när vi totalrenoverade vår lägenhet.

De hjälpte oss med köket (montering, installation, och kakling) som blev mycket fint.
    De hjälpte oss med rivning, murning och avväxling av dörrhål i bärande vägg. Allt gick snabbt och gjordes bra.
    De hjälpte oss med total elrenovering och installation av 3-fas.
    De hjälpte oss med montering av ny dörr till badrum.

All personal var trevlig och välvårdad. Många unga killar vilket är extra kul!

Jag kan varmt rekommendera Sammlands Måleri till alla typer av jobb. Vi kommer att anlita Sammlands för fler framtida projekt.
    2017-04-03 Charlie S svarar Stefan B
    Hej Stefan,

Tack så mycket för din rekommendation och vad roligt att du blev nöjd med ditt projekt.

• Mats E
    Mats E skrev om Sammlands Måleri AB
    Renoveringen av vårt badrum var inget dussinjobb utan krävde stor kunskap, erfarenhet och nytänkande. Medarbetarna på Sammlands hade detta och kunde också tillfredsställa våra högt ställda krav på finish.
    De var dessutom trevliga, tillmötesgående på alla sätt och lätta att få tag på vid behov. Mycket och roligt ide"bollande" var det.
    Kan således varmt rekommendera de och kommer själva utnyttja deras kunskaper och färdigheter framöver igen.
    Offerten stämde exakt överens med slutgiltiga priset
    2017-03-23 Charlie S svarar Mats E
    Hej Mats,

Tack så mycket för dina fina ord om oss och våra killar.

Vi lägger stor vikt vid upphandling och att vår offert skall fungera som ett bra underlag under hela processen, så inga missförstånd uppstår under projektets gång, kul att du även har uppskattat vårt "bollande" av idéer.

Ha det bra och på återseende,

• Anders H
    Anders H skrev om Sammlands Måleri AB
    Sammlands Måleri motsvarade alla våra förväntningar och mer därtill i samband med vår badrumsrenovering.
    2017-03-15 Charlie S svarar Anders H
    Hej Anders,

Tack så mycket för din rekommendation, alltid roligt att få höra så fina ord!

• Cecilia K
    Cecilia K skrev om Sammlands Måleri AB
    Jag anlitade Sammlands för att totalrenovera ett badrum. De var trevlig och enkla att ha att göra med från början till slut, lyssnade på mina önskemål och var tillmötesgående! Notan landade på en rimlig summa och de höll tiden. Jag kan varmt rekommendera Sammlands!
    2017-02-28 Charlie S svarar Cecilia K
    Hej Cecilia, Tack så mycket för din rekommendation!

På återseende,

MVH
  • Sebastian
    Sebastian skrev om Sammlands Måleri AB
    Anlitade Sammlands genom offerta för en totalrenovering av köket. De gav ett proffsigt intryck och höll tiderna på pricken. Duktiga hantverkare som lyssnade på önskemål. Jag och min fru är oerhört nöjda och vi kan ge våra varma
    rekommendationer.
    2017-02-17 Charlie S svarar Sebastian
    Hej Sebastian, tack så mycket för din rekommendation!

Vad roligt att ni upplevt oss som proffsiga och att ni är nöjda med projektet.

På återseende,

• Maria B
    Maria B skrev om Sammlands Måleri AB
    Anlitade Sammlands via Offerta för renovering av en gästtoalett. I det stora hela är vi nöjda. Trevliga hantverkare.
    2017-02-03 Charlie S svarar Maria B
    Hej Maria, vad kul att ni är nöjda med det utförda arbetet!

Tack så mycket för din rekommendation.

Ha en bra dag,

• Niclas L
    Niclas L skrev om Sammlands Måleri AB
    Vi begärde offerter via Offerta.se för en total köksrenovering inklusive vattenburen golvvärme och Sammlands var det företag som direkt gav ett superproffsigt intryck. Offerten var tydlig och motsvarade våra förväntningar. Sammlands kom snabbt igång med uppdraget och det fanns en tydlig arbetsgång som stämdes av med oss löpande. Arbetet fortlöpte enligt plan och de få gånger ett misstag skedde eller att vi behövde komplettera ordern, jobbade manskapet lite extra för att komma ikapp. Kommunikationen funkade mycket bra mellan oss och de olika hantverkarna Sammlands tillhandahöll. Slutresultatet i köket blev magiskt! Vi är mycket tacksamma för det fina arbete som Sammlands gjorde hemma hos oss.
    Utan att tveka det minsta kan jag säga att Sammlands Måleri levererar det de lovar! Vi kommer gärna kontakta dem igen för kommande projekt.
    2017-01-26 Charlie S svarar Niclas L
    Hej Niclas,

Tack så mycket för din rekommendation och vad roligt att du är nöjd med vårt utförda arbete!

Alltid roligt att få höra fina vitsord om våra grabbar och vårt jobb.

Ha det bra,

• Puts & Fasadtvätt
    Puts & Fasadtvätt skrev om Sammlands Måleri AB
    Alltid bra bemötande av personalen och chefer
  • Nadia C
    Nadia C skrev om Sammlands Måleri AB
    Vi anlitade Sammlands för att måla om hela nedervåningen samt öppna en vägg som var bärande. Sammlands Måleri gjorde ett superbra arbete hemma hos oss. Alla väggar, öppningen samt snickeriet gjordes på ett otroligt proffsigt sätt och vi kan inte vara mer nöjda med resultatet. Ett företag som verkligen kan rekommenderas.
  • Ann-christine B
    Ann-christine B skrev om Sammlands Måleri AB
    Behövde snabb hjälp med målning och tapetsering och hittade Sammlands Måleri AB på nätet. Är nöjd med arbetet och kontakten vi hade. Alltid snabba på att svara och var väldigt lyhörda under arbetets gång.
  • Jaqlene F
    Jaqlene F skrev om Sammlands Måleri AB
    Sammlands är ett företag som gör jobbet perfekt från början till slut. En tydlig dialog mellan arbetare och mig som kund. Kan varmt rekommendera dessakillar
  • Anette M
    Anette M skrev om Sammlands Måleri AB
    Bemötandet var förträffligt. Fick hjälp med att måla ett sovrum. Jobbet utfördes relativt snabbt från förfrågan och gjordes bra.
  • Mats B
    Mats B skrev om Sammlands Måleri AB
    Har med hjälp av Sammlands renoverat ett helt plan i vårt hus, rivit och byggt nytt badrum, renoverat kontor och vardagsrum, samt flyttat köket från ena hörnet av huset till andra hörnet av huset. Är mycket nöjd med utförandet, tidsplanering och den löpande dilagogen och inte minst de som varit på plats hos oss. Jag kan varmt rekomendera Sammlands Måleri AB
    Mats A
  • Lale J
    Lale J skrev om Sammlands Måleri AB
    Slarviga. Mycket som blev bra med målningen. grundarbetet var bättre. Gav ett väldigt oengagerade intryck (säljaren).
    2016-06-09 Johan S svarar Lale J
    Tack för ditt svar Lale, vi försöker alltid förbättra oss. Vad jag förstår så skall allt vara åtgärdat efter era önskemål. Senast vi pratade så fick vi intrycket att både du och din man Johan var mycket nöjda. Hör av er om det behövs ytterligare justeringar.
    Med vänlig hälsning
    Johan
  • Peter L
    Peter L skrev om Sammlands Måleri AB
    Byggde om kök, badrum samt byggde in ett par garderober. Sammlands upplevdes hela tiden som snabba och smidiga att ha att göra med. Bra detaljkvalitet. Kanske inte billigaste men mycket ansvarstagande och helt problemfria att arbeta med. Kan varmt rekommendera!
  • Maria V
    Maria V skrev om Sammlands Måleri AB
    Jag kontaktade Sammlands med ett akut behov av hjälp.

Fick svar, en bra offert och påbörjat arbete inom loppet av mindre än 24 timmar, med ett suveränt bemötande och mycket proffsigt utförande av målning och tapetsering i ett sovrum.

Jag kommer definitivt att anlita Sammlands även nästa gång jag behöver hjälp, som sagt proffsigt hela vägen.
  • Karolina K
    Karolina K skrev om Sammlands Måleri AB
    Toppen! Fick snabb hjälp då det kört ihop sig lite vid inflyttning av vår nya lägenhet. Bra kommunikation, bra resultat.
  • Birgitta Å
    Birgitta Å skrev om Sammlands Måleri AB
    Trevligt och proffsigt bemötande, bra utfört arbete, bra idéer och råd, offererat pris stämde bra med slutfakturan, bra hantering av några mindre justeringar efter avslutat arbete
  • Åsa T
    Åsa T skrev om Sammlands Måleri AB
    Hej! Utmärkt bemötande och proffsig hantering. Alla arbeten fint utförda och bra kontakt med måleriet i samband med frågor som uppstod under arbetet.
  • Ylva G
    Ylva G skrev om Sammlands Måleri AB
    Jag kontaktade Sammlands Måleri AB för kakling av badrum. Jag fick snabbt svar och bestämde möte och fick offert. Vi beställde flera offerter från olika företag. Sammlands Måleri AB hade den mest fördelaktiga offerten och dessutom mycket trevligt och kunnigt bemötande. Den utförda tjänsten blev ännu bättre än väntat. Mycket noga och snyggt utfört. Dessutom fick vi hjälp med olika förslag och lösningar. Proffsigt!
  • Johan S
    Johan S skrev om Sammlands Måleri AB
    Anlitat Sammlands för att renovera både vardagsrum och kök.

Bra bemötande, lätta att få tag i och finishen på arbetet är riktigt bra!

Kommer att anlita Sammlands vid framtida renoveringar. Något dyrare än genomsnittet men värt det i slutändan.

Hammarbybacken 43, 121 45 Johanneshov