Sammlands

Sammlands

www.sammlands.se
  • Badge2020

Välkommen till Sammlands - en erfaren och trygg enteprenör! Sedan starten 2003 har vi strävat efter att kunna leverera ett resultat som du känner dig nöjd med, och som vi är stolta över. Varje hantverkare som arbetar i våra kläder ska dessutom ha så goda förutsättningar som möjligt för att göra ett bra arbete. För att hålla...

90 omdömen om Sammlands

Sedan starten hos Reco 2015

Eva Ö
Skrev om Sammlands

Anlitat målare som motsvarat mina förväntningar. Kommit på avtalad tid, mycket kompetent utförande.

Hej Eva. Tack för ditt fina omdöme. MVH Johan

Anna K
Skrev om Sammlands

Anlitade Sammlands för badrums- och ytskiktsrenovering i sekelskifteslägenhet. Från offertförfrågan till leverans har bemötandet och kommunikationen präglats av tydlighet, snabbhet och framförallt engangemang och lyhördhet. Ingen fråga har varit för liten och löpande möten/avstämningar under arbetets gång har varit enormt uppskattat. Hela teamet med Johan i spetsen har varit oerhört proffsiga, trevliga och alltid punktliga. Med ett fantastiskt slutresultat kan jag inget annat än att ge högsta betyg och varmt rekommendera Sammlands!

Karin C
Skrev om Sammlands

Proffsigt och noggrannt utfört arbete. Alltid lätta att komma i kontakt med och trevligt bemötande.

Hej Karin. Tack för ditt fina omdöme. MVH Johan

Benthe S
Skrev om Sammlands

Lyhörda och ett bra bollplank i vår renovering av boendevåning i 40-talshus.

Hej Benthe! Tack för det fina omdömet! /Johan

Christina O
Skrev om Sammlands

Sammlands hjälpte oss med renovering av ett badrum. Det gamla revs och ett helt nytt sattes på plats. Resultatet blev precis som önskat och allt gick smidigt från att nyckeln överlämnades till att jobbet var klart.

Hej Christina. Tack för det fina omdömet! /Johan

Victoria M
Skrev om Sammlands

Vi är väldigt nöjda med samarbetet med Johan!

Hej Viktoria! Tack för det fina omdömet! /Johan

Annika L
Skrev om Sammlands

Sammlands renoverade vårt badrum. Vi blev mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dem. Trevligt bemötande, gedigen kunskap och noggrant utförande. Tack för ett bra utfört jobb!

Monica W
Skrev om Sammlands

Sammlands renoverade mitt gamla badrum. Och jag är mycket nöjd med resultatet. Rekommenderar dom varmt. Imponerad av deras kunskap. Jag fick ett fint och sakligt bemötande. Renoveringen tog tre veckor.

CECILIA S
Skrev om Sammlands

Super bra kundbemötande. Väldigt nöjd med utförda arbeten. Kan varmt rekommendera detta företag.

Suzie S
Skrev om Sammlands

Lyhörda och kunniga inom sina områden. Fick hjälp med att renovera delar av vårt hus.

Fredrik S
Skrev om Sammlands

Levererar på proffisigt och bästa sätt

Daniela Siddi R

Vi renoverade badrum och tvättstuga. Jarek och hans kollegor var effektiva och alltid trevliga! Jobbade hårt och höll tiderna. Önskar vi fått tips på att rita upp badrummet i 3D innan då det hade vart enklare. Tex med Kakelspecialisten.

Hannah F
Skrev om Sammlands

Tillförlitligt och suveränt utfört arbete med renovering av vårt kök. Tydlig och bra kommunikation. Flexibelt och snabbt utfört uppdrag! Mycket imponerat av Sammlands, tummen upp!

Hej Hanna. Tack för det fina omdömet! /Alla vi på Sammlands

Pavlina G
Skrev om Sammlands

Mycket bra och proffesionellt, noga och trevliga, städade fint efter arbetet.

Ramona B
Skrev om Sammlands

Highly professional, we renovated the entire apartment with them and they were prompt with what can be done and how. The work is done extremely well and in a good time, we are very pleased. We will surely contact them again for renovations.

Lina M
Skrev om Sammlands

Vi byggde om ett källarrum till tvättstuga, toalett och badrum med bastu. Vi fick ett mycket trevligt bemötande och alla vi träffade under "resans gång" kändes bra och proffsiga. Kanske att vi upplevde brister i kommunikationen ibland och att vissa resultat inte var helt tillfredsställande men i det stora hela är vi nöjda. Vi kan absolut rekommendera Sammlands och skulle gärna själva anlita dem igen.

Josefine B
Skrev om Sammlands

Sammlands helrenoverade vår badrum med mycket bra resultat. Enda ”negativa” är att det blev lite försenat, men i slutändan gjorde det ingenting eftersom resultatet blev strålande! Vi har bara gott att säga om Sammlands, vi har under hela processens gång fått återkoppling och alltid snabba svar på våra frågor och funderingar. De få synpunkter vi hade då arbetet var slutfört åtgärdade Sammlands utan problem och blixtsnabbt - detta uppskattades verkligen! Vi är väldigt nöjda och skulle rekommendera Sammlands till alla!

Mikaela E
Skrev om Sammlands

Totalrenovering + utbyggnad av badrum. Väldigt nöjda med resultatet och bemötandet av företaget. Något svåra att nå mot slutet av renoveringen. Tydlig offert vars pris inte förändrades, extraarbete (ÄTA) på separata tydliga fakturor. De synpunkter vi hade vid avslutat arbete åtgärdades utan diskussion.

Lars F
Skrev om Sammlands

Dyrt, men jobbet utfördes helt OK. Trevligt och hjälpsamt bemötande . Killarna som gjorde jobbet var bra.

Hej Lars. Tack för ditt fina omdöme! /Alla vi på Sammlands

Petra J
Skrev om Sammlands

Vi är mycket nöjda med den professionella renoveringen av både kök och badrum i vår lägenhet. Bra dialog med arbetsledare och fint detaljarbete. Sammlands har regelbundna uppföljningar och är strukturerade i sitt arbete. De kommer i tid och visar hänsyn till grannar m.m. Har du höga krav och vill att det ska bli bra är tipset att kontakta Sammlands.

Svar från Sammlands

Hej Petra! Tack för den fina rekommendationen. Hoppas att ni kommer att trivas i er fina lägenhet. Hälsningar från oss på Sammlands.

Jessika H
Skrev om Sammlands

Vi är extremt nöjda! Alltid snabb och trevlig återkoppling. Lätta att ha att göra med och väldigt flexibla. Renoveringen överträffade våra förväntningar och de som gjorde jobbet på plats var otroligt trevliga, punktliga och duktiga. Offerten stämde! Kan varmt rekommendera!

Hej Jessika. Tack för ditt fina omdöme! /Alla vi på Sammlands

Hanna M
Skrev om Sammlands

Sammlands målade hela nedervåningen i vårt 1920 tals hus samt renoverade köket, platsbyggde en hatthylla och renoverade den gamla furutrappan till övervåningen. Allt gjordes till hög kvalitet och prisbild och tidsplan hölls exakt. Vi la till en del extra jobb under tiden (byggde till lite fönsterbrädor, flyttade elkontakter osv) och Johan gick igenom kostnader på ett transparent sätt innan de gjordes så det inte blev överraskningar på slutet. Vi hade en projektledare här hela tiden, som kallade in experter (snickare, elektriker)...

Hej Hanna! Tack för omdömet! Med vänliga hälsningar/ Alla vi på Sammlands

Oscar H
Skrev om Sammlands

Extremt proffsig service med grymt resultat. Supernöjd med Sammlands.

Hej Oscar! Tack för omdömet!! /alla vi på Sammlands

Erik M
Skrev om Sammlands

Höll tidsplan och budget. Bra kommunikation. Blev några missförstånd gällande målningen, men det justerades snabbt. Nöjd med arbetet.

Svar från Sammlands

Hej Erik, Tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad bra att det löste sig där gällande målningen också :) Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Sam B
Skrev om Sammlands

Totalrenovering av hus Mycket bra arbete, bra finsnickeri och bra finish vid måleri. Pålitligt företag med kompetenta och trevliga medarbetare. Rekommenderas starkt!

Svar från Sammlands

Hej Sam, Vad kul att du är nöjd med renoveringen av huset! Vi tackar så mycket för ditt omdöme och rekommendation :) Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Joacim H
Skrev om Sammlands

Badrumsrenovering totalentreprenad. Bemötandet och kvalitet på utfört arbete godkänt. Det ser bra ut. Det tog längre tid att få det klart än vad företaget planerat ca 50 dagar istället för ca 25-30 dagar. Har inte fått någon information om varför men tror att man missbedömt tidsåtgången för rivning, underarbete och plattsättning. Har i stort sett fått respons på all kommunikation under och efter arbetsprocessen som har skett via SMS och E-post enligt entreprenörens önskemål. Godkänd med förbättringspotential!

Frida D
Skrev om Sammlands

Bra bemötande under hela processen och så gott jag kan bedöma kompetenta hantverkare på alla positioner.

Svar från Sammlands

Hej Frida, Kul att ni är nöjda och tack för din rekommendation! Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Mattis M
Skrev om Sammlands

Vi anlitade dem för renovering av vårt badrum samt att lägga nytt golv i intilliggande hall och dra om lite rör. Kvalitetsmässigt blev allt mycket bra. Vi hade besiktningsman som gjorde trestegsbesiktning och som när allt var klart konstaterade att detta var topp 10% av de badrum han ser i sitt jobb i Stockholm. Utöver det tycker jag de generellt gjorde rätt för sig på ett föredömligt sätt och utan att tjafsa. Bland annat ersatte de utan tjafs en mindre skada som genom projektet uppkom på en grannes bil. Rekommenderas alltså sammantaget varmt!

Svar från Sammlands

Hej Mattias, Vi tackar så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation! Vad roligt att höra att allt gått bra och att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Peter S
Skrev om Sammlands

Renovering av undervåning med lite utmaningar som Sammlands löste bra. Väldigt bra närvaro vid frågor på telefon, e-post.

Svar från Sammlands

Hej Peter, Tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Kul att höra att allt gått bra och att kommunikationen fanns där. Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Kristoffer L
Skrev om Sammlands

Dom renoverade vårt lilla badrum. Proffsigt utfört arbete, trevligt bemötande och rimligt pris. Kommer anlita igen när det blir dags för nästa badrum!

Svar från Sammlands

Hej Kristoffer, Vad roligt att du är nöjd och vi tackar så mycket för ditt omdöme! På återseende! Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Johan E
Skrev om Sammlands

Vi renoverade badrummet i vårt hus och resultatet är strålande. Vi fick bra bemötande av både projektledare och hantverkare. Det märks att de är vana att jobba i andras hem och visar hänsyn. De kom med bra input till problem och hade bra förslag när vi behövde hjälp. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar gärna Sammlands.

Svar från Sammlands

Hej Johan, Tack så mycket för ditt fina omdöme och vad roligt att ni är nöjda med oss och ert projekt. Som du nämner så lägger vi stor vikt vid att respektera människors hem och hålla rent och snyggt om oss på arbetsplatsen. Tack igen för rekommendationen! Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Erik Olof A
Skrev om Sammlands

Fantastiska!! Helrenovering av badrum med bastu. Höll tidsramen, proffsig finish och trevligt folk. Sammlands var toppen, från offert till ritningar och ändå in i mål!

Svar från Sammlands

Hej! Tack så hemskt mycket för ert omdöme och vad roligt att allt gått bra från start till slutresultat! Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Linda L
Skrev om Sammlands

Vi renoverade vårt kök, badrum och tvättstuga och vi är supernöjda! Fick bra och tydlig offert i början och bra rådgivning. Rekommenderar absolut Johan och gänget!

Svar från Sammlands

Hej Linda, Tack så mycket för fint omdöme och er rekommendation! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med allt från start till slutresultat. Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Bo L
Skrev om Sammlands

Vi renoverade en liten toalett. Vi blev väl bemötta, snabbt svar och snabb start, svarade alltid snabbt när vi ringde eller mailade. Och, viktigast av allt - resultatet blev jättebra.

Svar från Sammlands

Hej Bo, Tackar så mycket för fint omdöme. Kul att höra att ni är nöjda med resultatet! Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Philippa H
Skrev om Sammlands

Vi behövde snabbt måla om hela insidan av huset, de kunde sätta igång bara några dagar senare och de gjorde ett helt fantastiskt jobb, de var dessutom klara före utsatt tid. Vi kunde inte varit nöjdare och har redan rekommenderat dom till både familj och vänner! Behöver vi måla igen i framtiden så är det ingen tvekan om vilka vi anlitar!

Svar från Sammlands

Hej Philippa, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Roligt att höra att ni är nöjda över resultatet. Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Christina H
Skrev om Sammlands

Överträffade mina förväntningar då de satte in mycket folk och blev färdiga över en vecka tidigare än beräknat.

Svar från Sammlands

Hej Christina, Tack för ditt omdöme! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda! Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Per P
Skrev om Sammlands

Vi bad Sammlands hjälpa oss med renovering av ett duschrum och en toalett samt byta golv i en bastu. Allt från offertlämnande, start av projekt och hela tiden genom projektet löpte klanderfritt. Först efteråt märkte jag att jag missat att lämna uppgifter (mått och annat) på det detaljerade sätt som Sammlands bett om. Mina uppgifter var lite mer övergripande, men tack vare ett nära samarbete och god dialog måste jag säga att slutresultatet blev bättre än jag tänkt från början.

Svar från Sammlands

Hej Per, Vad bra att allt gick smidigt och väldigt roligt att du är nöjd med slutresultatet. Tack för fint omdöme! Med vänlig hälsning, Alla på Sammlands

Anette T
Skrev om Sammlands

Mycket nöjd med Sammlands Måleri AB. De startade och blev klara i tid. Bra kvalitet på samtliga arbeten som utfördes i samband med badrumsrenoveringen. Målning och tapetsering av fyra rum blev också väldigt bra. Jag kan varmt rekommendera Sammlands Måleri AB.

Svar från Sammlands

Hej Anette, Vad kul att höra att du är nöjd med resultatet! Tack för fint omdöme och din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Robert L
Skrev om Sammlands

Väldigt bra bemötande från första stund samt ett väl genomfört arbete utan minsta problem.

Svar från Sammlands

Hej Robert, Tack så mycket för rekommendationen och ditt omdöme. Kul att du är nöjd! Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Chutima P
Skrev om Sammlands

Vi har helrenoverat våra två badrum med hjälp av Sammlands. Hantverkarna var mycket trevliga, hjälpsamma och effektiva och vi har fått båda våra badrum klara inom utsatt tid. Ett fantastiskt bra jobb från början till slut. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Sammlands! //fam Petersson

Svar från Sammlands

Hej Chutima, Tack så mycket för ditt omdöme, vad roligt att ni är nöjda med vårt arbete och era nya badrum! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Peter B
Skrev om Sammlands

Vi anlitade Sammlands för att framför allt renovera ytskikt i nästan hela huset, plus att de tog in underentreprenörer för elarbeten och lite vvs. De är enkla att ha att göra med, resultatet blev bra och det är tydligt vad det kommer kosta. Vi var missnöjda med finishingen gällande några få saker, exempelvis kakling av kök, men det var inga konstigheter att ordna till detta utan extra kostnad. De var dyrare än andra vi jämförde med, men det var det helt klart värt. Jag kommer anlita dem igen.

Svar från Sammlands

Hej Peter, Tack för ditt omdöme, vad roligt att du är nöjd med vårt arbete och vill anlita oss igen. På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Lisa J
Skrev om Sammlands

Jag anlitade Sammalands för att renovera mitt kök. Hantverkarna var trevliga och effektiva. Jag är mycket nöjd med resultatet då köket blev bättre än jag tänkt mig. Kan varmt rekommendera!

Svar från Sammlands

Hej Lisa, Tack så mycket för rekommendationen! Vad roligt att du är nöjd med oss och vårt arbete. Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Henrik L
Skrev om Sammlands

Utmärkt hantverk, mycket nöjd med resultatet. Också trevlig personal som dessutom var både flexibla och hjälpsamma med beslut längs vägen av projektet.

Svar från Sammlands

Hej Henrik, Vad roligt att ni är nöjda med resultatet och hantverket på jobbet. Tack för rekommendationen! Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Daniel Z
Skrev om Sammlands

Jag är väldig Glad att jag anlitade Sammland att renovera mitt badrums total renovering. Sammlands måleri har gjort ett proffs arbete,det gick smidig från början till slutet utan krongel. Alla hantverkare har varit jätte duktiga och gör bra jobb.jag säger vivva sammland .Nästa projekt kommer jag att anlita Sammlands med 150 procent säkerhet de levererar vad de har lovat och jag kommer rekommendera andra.

Svar från Sammlands

Hej Daniel, Tack så mycket för de värmande orden! Vi ser fram emot att få hjälpa dig med framtida projekt. Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

katrin R
Skrev om Sammlands

Vi anlitade Sammlands när vi skulle renovera vårt kök. Det var ett ganska stort projekt där de rev två väggar, flyttade avlopp, vatten och fläkt mm. Sammlands har varit fantastiskt flexibla och tillmötesgående. De löste alla problem efter vägen på ett bra sätt. När det krånglade med leverans av vitvaror, snickerier mm hjälpte de oss på bästa tänkbara sätt. Albert, vår projektledare är en riktig stjärna och vi är supernöjda med resultatet. Vi kan varmt rekommendera dem och vi kommer inte tveka att använda dem till framtida projekt.

Svar från Sammlands

Hej Katrin, Tack så mycket för omdömet! Vad kul att ni är nöjda med köket och vårt arbete. Härligt att ni upplevt Albert som en stjärna, det tar vi till oss! På återseende i framtiden, Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Kajsa Å
Skrev om Sammlands

Anlitade Sammlands för renovering av lägenhet. Bra bemötande och resultat. Inte ett billigt alternativ men kändes pålitligt.

Svar från Sammlands

Hej Kajsa, Tack så mycket för din rekommendation och omdöme. Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Kristian
Skrev om Sammlands

Sammlands måleri AB renoverade två badrum, inklusive förändring av planlösning genom flytt av väggar etc. Att offerten stämde, att tidsplanen höll och att resultatet blev strålande är jag inte ett dugg imponerad av. Jag förväntar mig det av ett seriöst företag. Saker som imponerade var dock följande: Kreativa lösningar på ovanliga problem. Vi hade flera ”tokiga” idéer som vi ville genomföra och Sammlands gjorde det möjligt. Minimala driftstopp. Fullt hus, inklusive bebis gjorde att vi behövde ständig tillgång till...

Svar från Sammlands

Hej Kristian, Vad roligt att ni är nöjda med er renovering. Vi håller med dig gällande att tidsplan, offert och resultat skall hålla hög kvalitet, det är en självklarhet för oss. Tack så mycket för dina varma ord och rekommendation om oss och våra killar! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Gustav F
Skrev om Sammlands

Proffsigt bemötande och arbete från start till slut. Tidsplanen blev kortare än beräknad. Kan varmt rekommendera Sammlands.

Svar från Sammlands

Hej Gustaf, Tack så mycket för din rekommendation! Vad roligt att du är nöjd med projektet. Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

.stig K
Skrev om Sammlands

Vi anlitade Sammlands för totalrenovering av ett badrum. Vi är helnöjda med resultatet och även med hantverkarna som utförde arbetet då de var lyhörda för våra önskemål och hade stort yrkeskunnande. Skönt att känna till en pålitlig hantverkare för framtiden. Stig

Svar från Sammlands

Hej Stig, Vad kul att du är nöjd med ditt badrum och med oss som leverantör! Vi hoppas på fler projekt och på återseende i framtiden. Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands

Claes A
Skrev om Sammlands

Jag är mycket nöjd med Sammlands. Det logistiska fungerade utmärkt. Arbetet utfördes med både hjärna och hjärta. Det togs hänsyn till husdjuret, det värmde. Slutresultatet mycket bra.

Svar från Sammlands

Hej Claes, Tack så mycket för din rekommendation, vad kul att du är nöjd med renoveringen! Självklart skall hänsyn tas till våra kunders husdjur :) Vänliga hälsningar, Alla på Sammlands