SEINT Byggrupp

Välkommen till SEINT Byggrupp – ett företag med hög servicekänsla!

Vi är det lilla företaget med den breda kompetensen – oavsett storlek på projekt kan vi hjälpa dig och leverera en helhetslösning.
I vårt eget team har vi ett gäng duktiga snickare, plattsättare, VVSare, kyltekniker, ventilationstekniker samt elektriker.
I vårt kontaktnät har vi målare, markarbetare och städfirmor – för att nämna några.

Det bästa är att du inte behöver samordna någon utav dem – det sköter vi åt dig. Allt från projektering till slutbesiktning tar du med en och samma kontaktperson, som dessutom är lättillgänglig.

Låter det för bra för att vara sant? Testa oss så ska vi se till att göra dig positivt överraskad!

Dags för en köks- eller badrumsrenovering eller byte av inredning? Ring oss för offert, vi erbjuder en helhetslösning på ditt projekt.

Vill du installera en värmepump hjälper vi till med inköp, montering och service. Vi är återförsäljare av Mitsubishi Electric, Panasonic och Fujitsu.

Oavsett storlek på byggprojektet hjälper vi er mer än gärna!

Vi gör nyinstallationer av FTX, installerar F-system, förbättrar befintlig ventilation och installerar värmepumpar. Vi servar befintliga aggregat, gör flödesmätningar och injusteringar.

Läs gärna våra omdömen och tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor, vi ser fram emot att hjälpa er!

Läs vad 144 kunder tycker om SEINT Byggrupp 2

2021-09-24
    Väldigt proffsigt hanterat, både från beställning, diskussion om produkttillgänglighet och utförande är vi väldigt nöjda.

Vi uppgraderade våra två badrum och det blev kanon.
    Vilket härligt omdöme, Daniel! Stort tack!
    Jag ser till att ditt fina beröm hamnar hos rätt personer.

Önskar er en fantastisk helg,
    2021-09-14
    Seint gav ett seriöst intryck från första kontakt. Jag frågade flera firmor om offert men de var de enda som gjorde en förbesiktning innan offert skickades på en ny värmepump. När våran befintliga pump sedan gick sönder ordnade de med en ny installerad och klar på 2 dagar.

Mycket nöjd!
    Tack Andreas för fint betyg! Hoppas ni får mycket glädje av er nya Nibe-pump!
    2021-08-14
    Snabbt svar, snabb och bra hjälp! Rimlg kostnad.
    Tack Minna för härligt betyg! Önskar dig en härlig helg.

2021-08-05
    Mycket bra bemötande - snabba och trevliga att ha att göra med!

Jobbet bestod i att byta en läckande ventil till inloppet till diskmaskinen och rostig anslutning till densamma samt att byta packning/motsv i armaturer i bad och dusch. Allt utfördes på utmärkt sätt. Reparatören var lugn och trevlig och städade noga efter sig.

Vi är helnöjda och kommer att anlita SEINT igen!
    Tack Henrik för härlig feedback, jag ska se till att dela med mig av ditt fina beröm till personalen.
    Du är varmt välkommen att kontakta oss igen om du behöver hjälp med något mer.

2021-08-05
    Snabb och bra installation av värmepump på avtalad tid. Bra kundbemötande.
    Tack Ulf för fint betyg, nu hoppas vi att ACn får göra nytta ett tag till det här året :)
    2021-07-19
    Trevligt bemötande
    Snabba svar
    Bra information
    Proffsiga montörer
    Tack snälla Stefan för härligt betyg, vi hoppas aggregatet ger dig skön svalka i sommarvärmen :)
    2021-06-03
    Köpte luftvärmepump tog bara par dagar så pumpen var monterad och klart.Grymm service och trevlig personal.Dom inte bara snackar och lovar dom fixar💪😍. Varmt rekomenderar en10/10 poäng så klart.
    Tack snälla Marcin för superhärligt betyg!
    Önskar dig en helt magisk sommar,
  • 2021-05-27
    Köpte en luftvärmepump och är otroligt nöjd med kundresan och installationen.
    Väldigt proffsig installatör!
    Stort tack för din återkoppling gällande hela hanteringen av inköp/installation. Berörd personal har fått ta del av ditt beröm, Alexander.
    Önskar dig allt gott,
  • 2021-04-28
    Snabb respons på mail, offert och arbetets genomförande.
    Alla inblandade varit väldigt trevliga och tillmötesgående.
    Kan man hålla denna höga nivå mot alla kunder kommer dom inom kort vara ledande inom branschen.
    WOW ❤
    Stort tack Fredrik, vilket fantastiskt fint betyg! Så otroligt roligt att höra att ni är så nöjda med teamets insats, jag ser till att de får börja sin arbetsdag idag med detta beröm..

Tack igen,
  • 2021-04-25
    Fick en kommod med tvättställ och spegelskåp installerat i badrummet. Väldigt nöjd med resultat! Proffsigt bemötande och väldigt snabba och duktiga med installationen. Rekommenderar varmt!
    Tack för härligt omdöme, Anna! Härligt att du är nöjd med installationen av dina nya möbler i badrummet och bemötandet, jag ska se till att berömmet kommer fram!
    2021-04-09
    Seint installerade en AC-anläggning. De utförde arbetet snabbt och proffsigt och var dessutom mycket trevliga!
    Stort tack för att du tog dig tid att ge oss ett fint omdöme, Martin!
    Nu hoppas vi på solen :)
  • Hans W
    2021-04-09
    Har köpt en luftvärmepump till min sommarstuga med AirPatrol så man kan styra med sms. Installation på utsatt tid och snabbt gick det kanon. Mycket proffsigt bemötande i alla leden. Så jag rekommenderar verkligen detta företag På alla sätt och vis
    Tack för fint betyg, Hans! Det var trevligt att du kom förbi kontoret med både hund och fru, hoppas ni alla får glädje av värmepumpen nu!
    2021-04-09
    Seint gjorde anpassningar i vår ventilation och bytte även ut köket. De var snabba och mycket professionella från start till mål. Jag rekommenderar dem varmt!
    Tack snälla du, Martin. Det har varit jätteroligt att arbeta hos dig, vi hoppas ni trivs i ert nya kök och med den nya ventilationen.
    2021-04-07
    Vi har köpt luftvärmepumpar och fått dem installerade.
    mycket bra bemötande. Tydliga besked, bra priser, snabb återkoppling och snabb installation.
    Vi är mycket nöjda
    Tack för fin återkoppling, Frida! Hoppas ni får stor glädje av pumparna både sommar och vinter!
    2021-04-03
    Bra kommunikation samt utfört arbete. Rekommenderar om ni behöver tips och råd vilken värmepump samt ventilation passar era hem.
    Tack Tomas för fint betyg! Hoppas nedervåningen håller sig varm nu och att ni sover bättre med lite friskluft i sovrummen :)
    Ha en härlig vår,
    2021-03-19
    Väldigt hjälpsamma och trevliga.
    Tack för fint betyg och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme på vårt arbete, Jonas!
    2021-03-01
    Snabb både i att ge offert och att installera. proffsigt intryck och levererade vad som förväntades.
    Tack för fint betyg, Anna! Precis såhär vi önskar att få leverera 😊

• 2021-03-01
    Bra bemötande och service. Tydligt kommunikation
    Tack för fint betyg, Christopher! Jag hoppas ni får stor nytta av ert nya aggregat!
    2021-02-11
    Jag köpte AC till nybyggt hus av Seint. Tydlig offert och bra dialog med säljare och smidig installation av tekniker. Jättenöjd.
    Tack snälla för fint betyg Minela, vi hoppas ni kommer trivas i ert nya hus!
    2021-01-25
    Bra bemötande. Levererade snabbt och monterade också mycket bra.
    Kan rekommenderas
    Tack för fint omdöme, Sverker! Hoppas svärmor håller värmen gott nu och tack för förståelse när vi fick sjuk personal.

2020-11-27
    Anlitade Seint för att få hjälp med att installera en köksfläkt. Installationen genomfördes inte tillräckligt exakt och ett av filtren föll ned och förstörde vår spishäll och vi fick investera i en ny. Efter många turer och jagande fick vi Seint att kika på detta igen för att försäkra oss om att inte en till spis förstörs.
    Seint hävdar att det är en felaktigt utformad fläkt (vilket vi menar är helt felaktigt) och att man därmed inte har något ansvar överhuvudtaget. Det är uppenbart att installationen inte varit tillräckligt exakt från början. Vi fick nu betala ytterligare 2000 kr i serviceavgift för kontrollen (teknikertid minimum 2h + bilavgift).
    Överlag har bemötandet varit under all kritik.
    Hej Peter,
    Ni har inte köpt installation eller fläkt av oss, utan av bygghemma. Vår bedömning är att ni inte tryckt till filtren ordentligt och att det är därför de fallit ner. Vi har aldrig påstått att det är en fel utformad fläkt, utan har konstaterat att det inte är installationsrelaterade fel som tyvärr hade sönder er spishäll.

Innan vi åkte ut meddelade vi er förutsättningarna för felsökningen och ni godkände detta. Att ni inte håller med om vår bedömning är såklart tråkigt, då teknikern upplevde det som att ni var nöjda med besöket. Vi kan tyvärr inte hållas ansvariga för filter som inte satts på plats ordentligt flera månader efter installationen. Hade fläkten varit felinstallerad hade problemet uppstått omgående och vi hade naturligtvis åtgärdat utan kostnad, samt bekostat den nya spishällen.

Önskar er allt gott,
  • Jim B
    2020-09-07
    Mycket nöjd med hela leveransen!
    Tack för härligt omdöme, Jim! Hoppas du får mycket nöje med din nya pump!

2020-09-07
    Köpte en Mitsubishi MFZ-KJ25, inköpsprocessen och installation var snabb, effektivt och utan krångel.
    Tack för fint betyg, Jonas! Hoppas renoveringen blir bra 😊

• Zlatko D
    2020-08-25
    Allt va jättebra, rekommenderar företaget.
    Tack för fint betyg, Zlatko!
    Vi rekommenderar gärna dig som kund också :) Väldigt trevligt och smidigt samarbete!

2020-07-13
    Kan inte uttala mig om priset då jag inte har något att jämföra med. Dock blev vi väldigt trevligt bemötta och arbetet kändes väldigt professionellt.
    Tack för fint betyg, Peter! Precis den kombinationen vi vill att våra kunder ska uppleva.

Ha en härlig sommar,
    2020-07-03
    Daniel kom exakt på tid för att installera en luftvärmepump. Han var mycket trevlig och proffsig och jag är jättenöjd. Det blev installerat som jag önskade. Snyggt och fint, han städade till och med efter sig och tog med alla kartonger. Kontakten för beställning gick också snabbt och proffsigt av Ebba!
    Jag kan varmt rekommendera denna firma!
    Tack snälla för härligt betyg, Lotta!
    Nu hoppas jag att pumpen ska värma och svalka gott i kolonistugan. Har delat med mig av ditt fina beröm till Daniel, han blev väldigt glad :)

Ha en härlig sommar,
  • 2020-06-07
    Mycket bra! Det gick snabbt och är
    Mycket nöjd överlag. Ann
    Tack snälla Ann för fint betyg, hoppas att vi hörs igen!

Håller tummarna för en varm sommar så ni får nytta av ACn.
    2020-05-25
    Beställde en kanalrengöring (frånluftsventilation) och fick ett väldigt positivt, proffsigt och personligt bemötande från början (Ebba) till slut (Daniel). Trevliga, serviceinriktade och kunniga, tydlig info (offert etc) och bättre pris än konkurrenterna :)
    Wow, vilken feedback, Nic!
    Tack snälla för fint betyg, och ett härligt samarbete. Hoppas vi får komma ut när det är dags igen om ett par år.

Ta hand om er och ha det gott så länge,
    2020-04-30
    Mycket tillmötesgående, proffsiga och levererade på alla plan
    Tack för fint betyg, Andreas!
    Vi ses om tre år igen, ha det gott sålänge.

2020-04-22
    Gjorde ett bra jobb, enkel att ha att göra med.
    2020-04-21
    Snabb & smidig service. Rekommenderas!
    Härligt att du är nöjd med oss Stefan, hoppas du är lika nöjd med ditt nyinredda badrum!

Tack för att du tog dig tid att betygsätta oss, det uppskattas.

2020-04-21
    Tack för en bra luftvärmepumps service!
    Trevlig och kunnig kyltekniker.
    Rekommenderas!!!
    Tack för fint betyg, kul att ni är nöjda med Isaiahs insats!

Ha en underbar vår,
    Montering av ventilation.
    Bra bemött av företaget och proffsiga.
    Tack Ibrahim för härligt betyg! Härligt att höra att du är nöjd med vårt team.

2020-04-20
    Snabbt bra arbete allt ifrån offert till installation
    Tack för fint betyg, Mats. Ska se till att Isaiah får ta del av berömmet!

Ha en härlig vår,
  • Dan P
    2020-04-20
    Vi hade rivit en vägg i köket och där i gick ett par ventilationsrör som hamnade i vägen för vår planerade köksö. Daniel från Seint lyckades på ett snyggt sätt dra om rören under golvet och upp längs en vägg dolda bakom en slimmad låda. Mycket elegant och snabbt utfört arbete!
    Tack för fint betyg, Dan!
    Härligt att du är nöjd med Daniels arbete, han har med glädje tagit del av ditt beröm.

Hoppas ni blir lika nöjda med köksön!

2020-04-15
    Snabba på ge offert per telefon med utförlig beskrivning av hela processen samt mycket trevlig och snabb installatör. Rekommenderas starkt. Mvh vendelsö
    Stort tack för fint betyg och härligt samarbete, Jeffrey! Ska se till att Damian får ta del av berömmet.

Ha det gott tills vi hörs igen,
  • 2020-03-27
    Köpte en SAMSUNG luft-luft värmepump. Mycket nöjd med produkten.
    Blev bemött på bästa tänkbara sätt. Bra personal som var här och utförde jobbet mycket proffsigt.
    Kan verkligen rekommendera företaget.
    Tack snälla du för fint betyg, det har varit kul rakt igenom att hjälpa er med inköp och installation. Det gör mig jätteglad att ni är så nöjda.
    Hoppas ni får en alldeles underbar vår!

2020-03-26
    Service på luftpump
    Kanonbra!
    Kunnig servicetekniker som fixade pumpen så att den mår bra 3 år till!
    Tack för fint betyg, Per!
    Härligt att ni blev så nöjda med Isaiahs insats, han har fått en go klapp på axeln.

2020-03-24
    Daniel var här samtidigt som både jag och maken jobbade hemifrån, han rensade ventilationsrören ordentligt och effektivt. Vi märker redan skillnad på minskat damm i badrummet och bättre luftflöde i huset.
    Tack för fint betyg, Sandra.
    Fint att höra att ni kunde jobba på samtidigt som Daniel gjorde sitt och att luftflödet känns bättre. Tack för att ni informerade oss om den kvarglömda stegen!

2020-03-24
    Köpte standard-installation av luftvärmepump.
    Utförde själv de förarbeten som förutsattes före
    installationen med det konkurrenskraftiga priset.
    Installationen utfördes punktligt och med proffsig
    fart och resultatet blev till full belåtenhet. Lätt att
    få telefonkontakt med företaget och klara besked.
    Hej Bengt,
    Stort tack för fint betyg, härligt att du är nöjd med både installation och pris.
    Önskar dig en riktigt härlig vår!
    Vänligen,
    2020-03-09
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Hej Henrik,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vårt arbete.
    Önskar dig en härlig vår.
  • 2019-12-12
    Mycket hjälpsam och trevligt företag. Från beställning till montering gick det snabbt. Bra och snyggt monterat, trevlig montör.
    Tack snälla för fint betyg, Eric! Ska se till att berörd tekniker får en fin klapp på axeln.

Ha en underbar vinter,
  • ZEI A
    2019-12-09
    SEINT hjälpte oss att installera luftvärmepump (samsung ln hero) och köper vi nytt eller behöver hjälp i framtiden kommer vi att välja SEINT igen. Fantastisk installatör! Punktlig, kunnig, trevlig och en riktig proffs. Genomgående utmärkt service från bokning till utförande! Högsta betyg!
    Tack för otroligt fint betyg, Zei!
    Vi hoppas du får mycket nytta av pumpen och kommer gärna igen.

Önskar dig en härlig vinter!
  • Hans B
    2019-11-16
    Installation av luftvärmepump.

Trevligt bemötande både från kontor och installatörer.
    Kunniga installatörer.
    Otydligt pris vid beställning.
    Försenad installation pga sjukdom.

Jag är nöjd med Seint tack vare trevligt bemötande.
    Tack för fint betyg, Hans!

Hörde att det blivit lite otydligheter kring vad som skulle ha gjorts innan, och därmed även med priset. Hoppas du kände dig nöjd med lösningen på detta. Både kontor och tekniker har uppskattat kontakten med dig innan, under och efter installationen.

2019-10-26
    Hade frågor och funderingar om min luftvärmepump och eventuellt ett nytt fläkt system till huset, kom fram på en gång till kundtjänst och fick svar på det jag ville av kunnig och trevlig personal.
    Kommer nu få ett nytt fläkt system installerat till huset.
    Bra service och bra priser.
    Tack för fint betyg, Toni!
    Härligt att du fick hjälp med luftvärmepumpen, vi ser fram emot att förbättra ventilationen också.

2019-10-25
    Fick hjälp med inköp och installation av luftvärmepump från Samsung. Allt gick smidigt med bra konsultation via telefon och installatörer som kom på utsatt tid. Är nöjd med hela upplevelsen!
    Tack för fint betyg, Kaisu!
    Härligt att du är nöjd med våra tjänster.

2019-10-25
    Hade frågor och funderingar om min luftvärmepump och eventuellt nytt fläkt system till huset, kom fram direkt till kundtjänst och fick svar på det jag ville av kunnig personal.
    Kommer nu få ett helt nytt FTX system installerat till huset.
    Bra service och prisvärda.
    2019-10-24
    Var i behov av ventilationsrengöring och sökte med ljus o lykta efter ett företag på internet. Hittade då seint. Jämförde lite priser som man gör, de är inte dom billigaste men nu i efterhand efter att ventilationsrengöringen är gjord så är jag mycket nöjd med mitt beslut att anlita detta företag! Så noga! Städade ordentligt efter sig, och nu har vi fräscha ventilationskanaler i hela huset redo inför vintern då man tillbringar så mycket tid inne! Super trevlig kontakt allt från första samtalet tills vi sa hejdå till den duktiga teknikern. Vår bostadsrättsförening har nu bestämt sig för att anlita seint för ventilationsrengöring till samtliga fastigheter. Det lönar sig att var duktig på det man gör! Högsta betyg! Här stämmer verkligen : man får vad man betalar för. Kommer verkligen att rekommendera detta företag i framtiden
    Vilket härligt betyg, Bror! Tack snälla! Vi ser fram emot att göra samma intryck hos grannarna.

Ha en underbar höst,
    2019-10-18
    Hej! SEINT installerade min luftvärmepump och jag är mkt nöjd med arbetet och bemötandet! Allt gick smidigt o installatörerna var flexibla o tillmötesgående.

Bästa hälsningar!
    Cecilia Andréasson, Mölnbo
    Tack snälla Cecilia för fint betyg (och trevligt samtal innan installationen)!

Önskar dig en härlig höst med barnbarnen!
  • 2019-10-13
    Vi är mycket nöjda med installationen av vår luft- luft värmepump
    Tack för fint betyg, Ingrid!
    Vad härligt att ni är nöjda med installationen, hoppas pumpen ger en massa härlig värme nu i rusket.

Önskar er en härlig höst,