SEINT Byggrupp

Välkommen till SEINT Byggrupp – ett företag med hög servicekänsla!

Vi är det lilla företaget med den breda kompetensen – oavsett storlek på projekt kan vi hjälpa dig och leverera en helhetslösning.
I vårt eget team har vi ett gäng duktiga snickare, plattsättare, rörmokare, kyltekniker, ventilationstekniker samt målare.
I vårt kontaktnät har vi elektriker, markarbetare och städfirmor – för att nämna några.

Det bästa är att du inte behöver samordna någon utav dem – det sköter vi åt dig. Allt från projektering till slutbesiktning tar du med en och samma kontaktperson, som dessutom är lättillgänglig.

Låter det för bra för att vara sant? Testa oss så ska vi se till att göra dig positivt överraskad!

Dags för en köks- eller badrumsrenovering eller byte av inredning? Ring oss för offert, vi erbjuder en helhetslösning på ditt projekt.

Vill du installera en värmepump hjälper vi till med inköp, montering och service. Vi är återförsäljare av Mitsubishi Electric, Panasonic och Fujitsu.

Oavsett storlek på byggprojektet hjälper vi er mer än gärna!

Vi gör nyinstallationer av FTX, installerar F-system, förbättrar befintlig ventilation och installerar värmepumpar. Vi servar befintliga aggregat, gör flödesmätningar och injusteringar.

Läs gärna våra omdömen och tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor, vi ser fram emot att hjälpa er!

Läs vad 233 kunder tycker om SEINT Byggrupp 2

2022-10-04 Verifierad kund
    Mycket trevliga att ha att göra med, både montör och vid bokning. Köpte värmepumpar som installerades enligt tidplan.
  • Cecilia B
    2022-10-04 Verifierad kund
    Bra kommunikation & tillmötesgående snickare som gjorde ett jättebra jobb!
    2022-10-02 Verifierad kund
    Beställde en luftvärmepump. Toppen bemötande, snabb leverans och installation. Mycket nöjd och kan verkligen rekommendera.
    Hej Ingela,
    Tack snälla för ditt fina omdöme, det värmer att läsa!
    2022-09-29 Verifierad kund
    Trots leveransstrul av luftvärmepumpen fick de fram en bra lösning på en annan luftvärmepump och vi fick den installerad som beräknat. Mycket proffsigt bemötande och installationen blev snyggt och ordentligt gjort. Jag kan varmt rekommendera SEINT!
    Hej Patrik,
    Tack snälla för ditt omdöme, jag är glad att vi lyckades lösa det ändå hos dig, trots leveransstrul. Stort tack för ditt trevliga bemötande och förståelse för situationen.
    Önskar dig en riktigt härlig höst,
    2022-09-26 Verifierad kund
    Det mesta funkade mycket bra. Tyvärr var det misskommunikation kring eldragningen så vi fick tillkalla elektriker i efterhand för att färdigställa installation. Elanslutningen till den gamla värmepumpen gick till inomhusdelen. Den nya skulle anslutas till utomhusdelen
    Tack för fint betyg, Per-Erik!
    Tråkigt att det blev strul med eldragningen, jag flaggade dock för detta i ett mail den 15/8 att denna möjligtvis behövdes göras om, eftersom jag inte kunde se någon säkerhetsbrytare vid utomhusdelen. Det är vanligt förekommande att äldre aggregat har strömmatningen inomhus och då behöver man ta ut en elektriker för att göra en regelrätt elinstallation. Skönt att det löste sig iaf!
    Önskar dig en fin höst,
    2022-09-25 Verifierad kund
    Snabba svar på frågor, flexibla och väldigt serviceminded.
    Offert stämde fullt ut med genomfört arbete.
    Tack för fint betyg, Johannes!
    2022-09-22 Verifierad kund
    Mycket proffsigt företag från första kontakten till ett suveränt montage av en trevlig och super duktig montör.
    Rekommenderas varmt.
    Tack Göran för härligt betyg! Håller med om Yousef, han är väldigt duktig :)
    Önskar dig en fin höst,
    2022-09-17 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Företaget levde upp till mina förväntningar. Möjligen kunde jag ha fått en bättre genomgång om hur värmepumpen fungerar, den skriftliga manualen räcker inte för att få svar på frågor.
    Tack för fint betyg Annika! Om det finns något du undrar över när det kommer till din värmepump är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper mer än gärna till 😊

2022-09-11 Verifierad kund
    Snabb respons på förfrågan, snabb åtkomst till kunniga hantverkare. Bra utfört arbete.
    Tack snälla för fint betyg Mikael! Vad härligt att höra att du är nöjd!
    2022-09-09 Verifierad kund
    Toppen! Proffsiga, flexibla och trevliga. Lätta att kommunicera med och väldigt smidiga att ha att göra med. Och jobbet blev som jag önskade.
    Vilket härligt betyg, Annika! Stort tack för att du tog dig tid att lämna omdöme och underbart att höra att du är nöjd med både utförande och resultat.
    2022-09-08 Verifierad kund
    Hög servicenivå, bra montör, leverans enligt avtal både avseende pris och tid. I allmänhet trevligt bemötande av kompetenta människor.
    Vilket härligt betyg, det tackar vi allra ödmjukast för!
    Önskar dig en härligt höst,
    2022-09-03 Verifierad kund
    Jag rekommenderar dig att ta en annan leverantör.

Seint levererade snabbt offert på luft-luftvärmepump och efter samtal om offertens innehåll och produktens funktionalitet framkommer det att man inte har egen elektriker och installationen inte kunde färdigställas vid ett och samma tillfälle.

Offerten innehöll inte heller kostnadsförslag för elinstallation och man uppvisade stora problem att synka arbetet med annat el-företag. Jag fick själv ta in och kontraktera en egen elektriker.

När väl installationen var gjord visade det sig att produkten man valt att offerera inte möter de behov som framställts i offertförfrågan och den efterföljande dialogen om offertens innehåll. När detta påtalas visar Seint att de inte har koll på produktens funktionalitet och man tar hjälp av producentens support som förklara att produkten funktion är korrekt.

Seint har alltså offererat en produkt man inte har kännedom om. Seint saknar förmåga att ta helhetsansvar för installationen. Sent är svåra att nå då de har begränsade telefontider.

Jag har lämnat förslag till Seint på hur vi kan åtgärda den felaktigt offererade och levererade lösningen, men har inte fått någon återkoppling.

Jag rekommenderar dig att ta en annan leverantör.
    Hej David,
    Vad tråkigt att läsa om din upplevelse. Såhär ska det såklart inte kännas. Jag ska försöka bryta ner det steg för steg så du får svar på hur vi ser på det.
    - Det stämmer att vi inte har egna elektriker, vi har tre otroligt duktiga elfirmor vi samarbetar med. Då deras pris många gånger hade sett högre ut om de skulle lämna fast pris på elinstallation, har vi valt att lägga detta pris löpande. Under sommaren tar de flesta däremot semester och då kan det vara svårt att få ihop vår tillgänglighet med deras, vi gör alltid vårt bästa för att man ska slippa två installationstillfällen, men det är tyvärr inte alltid möjligt. I din offert hittar du detta som ett prisförslag där vi presenterar deras timpris, bilkostnad samt övriga villkor.
    - Du önskade en värmepump med underhållsvärme, vilket du fått. Om man önskar att underhållsvärma en fastighet kan man inte göra det på lägsta fläktläge, då behöver man höja temperaturen.
    - Vi tar absolut hjälp av producentens support ibland, det gör de flesta värmepumpsinstallatörer. Vi säljer ett 40-tal olika modeller på värmepumpar, då behöver man ibland kontakta support för vissa ärenden. Det är inte samma sak som att vi inte kan produkten vi säljer.
    - Vi har begränsade telefontider för att kunna möta den enorma efterfrågan som är på värmepumpar. Vi måste helt enkelt fördela tiden för att hinna besvara alla förfrågningar som kommer in. Det går däremot alltid att maila oss och då brukar man oftast få snabba svar.

Jag kan se att du är missnöjd och det tar jag på största allvar, däremot har säljaren som du skickat ditt förslag till inte befogenhet att ge dig en ny värmepump som du önskar, med samma funktioner som den fullt fungerande värmepumpen du fått installerad, som även den har de funktioner du efterfrågat. Jag lovar att se över ärendet på måndag när jag är tillbaks på kontoret.

Önskar dig en trevlig helg,
    2022-08-31 Verifierad kund
    Fantastisk support från bokning till utförande. Så tillmötesgående och flexibla. Fick hjälp med bokningar och planering, samt eftersom man inte är händig själv tips av hantverkarna på vad som var en bra och smidig lösning. Fördelar och nackdelar med att göra på olika sätt. Snabba, effektiva och noggranna. Så nöjd kan inte mer än trycka på det. Skulle anlita igen alla dagar i veckan.
    Vilket fantastiskt omdöme, Marcus! Stort tack, precis såhär ska det gå till när man bokar upp en tjänst av oss. Jätteroligt att läsa om din kundresa.
    Önskar dig en fantastisk dag,
    2022-08-30 Verifierad kund
    Otroligt nöjd med allt från början till slutet med beställning till installationen av våra luftvärmepumpar. Förutom att vi fick mycket bra information och kundbemötande så fick vi också otroligt proffsigt installation av teknikern. Vi rekommenderar varmt att anlita Seint.
    Som dina ord värmer, Gulsah. Det var jättetrevligt att få komma hem till er och se över hur vi kunde lösa uppvärmningen på bästa sätt, och samtidigt få träffa era härliga döttrar. Det glädjer mig att läsa att ni är nöjda.
    Önskar er en riktigt härlig höst,
    2022-08-24 Verifierad kund
    Lätt att få info.
    Bra bemötande.
    Proffsigt utfört.

Installation av Panasonic Luftvärmepump.
    Stort tack för ditt omdöme, Göran! Precis så det ska vara!
    2022-08-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete med att installera en värmepump.
    Stort tack för fint omdöme, härligt att läsa att vi kunde leverera till belåtenhet!
    Önskar er en härlig dag,
    2022-08-22 Verifierad kund
    Anlitade för att bygga om vår lägenhet (kök, badrum samt barnrum) vilket pågår nu. Trevlig kontakt från dag ett med Nina, kontinuerlig kontakt under planeringen inför jobbet med goda råd. Tydlighet kring offert och priser. Känns som en proffsig partner att hålla i handen under denna stora ombyggnation. Kunnig och väldigt trevlig personal (precis allihopa vi haft att göra med vilket uppskattas). Hittills mycket nöjda och kan varmt rekommendera.
    Men vilken härlig läsning Lovisa, detta åker rätt ut i personalchatten! Tack snälla. Verkligen. Wow!

Ha en underbar dag,
    2022-08-22 Verifierad kund
    Bra bemötande och bra service samt utmärkt utfört uppdrag!
    Tack snälla Rebecka, vilken underbar läsning!
    Ha en fantastisk dag,
    2022-08-15 Verifierad kund
    Dom kom enligt överenskommelse,
    Och var trevliga,
    Jobbet helt ok.
    Tack för ditt omdöme Leif! Om det finns någonting vi hade kunnat göra för att förtjäna en fem-poängare, så tar jag gärna emot feedback! Isåfall får du mer än gärna maila mig på ebba@seint.se

2022-08-11 Verifierad kund
    Beställde en Bosch Luftvärmepump med montering av Seint, snyggt monterad med trevlig montör😃
    Tack för härligt betyg Niklas! Såg att det var Yousef som monterat hemma hos dig, han är en riktig pärla, kul att höra att ni tyckte samma sak.

2022-08-11 Verifierad kund
    Helt fantastiska på att lyssna på vad kunden behöver och oerhört lösningsorienterade.
    Nina är en dröm att kommunicera med, effektiv och otroligt snäll.
    Jag kan varmt rekommendera Seint Byggrupp till alla som behöver hjelp med renovering hemma!

Tack bästa!
    Musik i mina öron. Tack snälla Maryam för ditt betyg, Nina är fantastisk, vi är otroligt glada att vi har henne.
    Lycka till med lägenhetsförsäljningen! Sverige kommer sakna dig!

• 2022-08-10 Spontant omdöme
    Mycket trevlig kontakt med både företag och rörmokare. Arbetet utfördes korrekt till rätt pris och jag kan varmt rekommendera, tack till er!
    Tack snälla Julio, vilket härligt betyg! Vi uppskattar verkligen din feedback.

Önskar dig en underbar helg,
    2022-08-09 Verifierad kund
    Allt gick smidigt och planenligt! Bra bemötande.
    Rekommenderas.
    Hej Ali,
    Stort tack för att du tog dig tid att betygsätta arbetet! Kul att läsa att du är nöjd :)
    Ha en härlig dag,
    2022-08-09 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och utfört arbete. Därav omdöme utmärkt!
    Stort tack Jennie! Härligt att läsa att du är nöjd :)
    2022-07-28 Spontant omdöme
    Snabb återkoppling på offertfrågan. All info vi behövde i offerten. Trevligt samtal med Christel :) Snabb leverans av installation (luftvärmepump.) Mycket trevlig installatör:)
    Mycket trevliga elkillar:)
    Rekommenderar företaget! Återkommer gärna till er om jag behöver ytterligare tjänster😀
    Vilken underbar läsning Jenny! Tack snälla för fin feedback!
    2022-07-19 Verifierad kund
    Kanonbra kommunikation och golvslipningen gick smidigt, snabbt och blev fin! Skönt med proffs!
    Stort tack för fint betyg, James! Vad härligt att du är nöjd med utförandet!
  • Pia L
    2022-07-18 Verifierad kund
    Alltid snabba och tydliga svar innan beslut. Installation på utsatt tid med engagerad kille! Vi är mycket nöjda med allt.
    Tack snälla för ditt betyg, Pia! Riktigt härlig läsning!
    2022-07-15 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande av målare Niklas, kommunikativ och noggrann. Får högsta betyg av oss!
    Tack för härligt omdöme Thomas, vi håller med om att Nichlas är värd toppbetyg, underbart att läsa att ni känner samma sak!

Önskar er en härlig sommar,
    2022-07-11 Verifierad kund
    Ett mycket bra, kunnigt och trevligt bemötande genom hela processen. Kan absolut rekommenderas!

/Peter
    Stort tack Peter, att du både tog dig tiden att skicka ett trevligt mail om besöket, och även lämnar en recension här. Det är väldigt uppskattat!
    Roligt att läsa att hela teamet gjorde precis som de ska :)
  • Anna-Lena B
    2022-07-10 Verifierad kund
    Alert och snabba svar(kontoret). Från förfrågan till utfört uppdrag. Vi är så nöjda med Casper, VVS-killen!
    Precis så det ska vara, snabba svar och väl utfört arbete. Håller med om Casper, han är en riktig pärla :)

Önskar er en härlig sommar, tack snälla för att ni tog er tid att lämna omdöme!
    2022-07-10 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb installation, inget krångel.
    Nöjd.
    Tack Leif! Vad roligt att läsa att du är nöjd med allt!

Önskar dig en fin sommar,
    2022-07-08 Verifierad kund
    Fick toppenhjälp av Seint med en mindre badrumsrenovering i allt från planering av inköp till montering. Snabba svar, god service och hjälp ä och är så nöjd med resultatet. Rekommenderar verkligen!
    Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse! Vad glad jag blir av att läsa att du är så nöjd med resultatet, och att kontoret levererade som de ska 😊

2022-07-07 Verifierad kund
    Väldigt duktiga snickare och väldigt nöjd med de platsbyggda garderoberna som Johan och Johan gjorde. Kom på utsatt tid och hade ett bra öga för detaljer. Väldigt nöjd med arbetet.
    Tack snälla Ulrik för fint betyg! Härligt att du är nöjd och att Johan och Johan gav så gott intryck, vi är väldigt förtjusta i dem oxå.

2022-07-05 Verifierad kund
    Väldigt professionellt bemötande och trevliga, tvivlade inte en sekund på att anlita Seint Byggrupp efter jag hade mottagit offerten på en köksrenovering.
    Allt gick väldigt snabbt och de var klara innan semestern trots att offerten godkändes i Juni.
    Fantastiskt bra team allihopa, vi är super nöjda med vårat nya kök.
    Alla har varit så behjälpliga och hjälpt till under hela processen.

Snickare, vent tekniker, rörmokare, elektriker, ni på admin, ni har gjort ett fantastiskt jobb!
    Vi kommer definitivt att anlita er igen när det är dags för att renovera badrummet.

TACK så mycket!!
    Tack snälla för fantastiskt fint omdöme! Riktigt härlig läsning :)
    Vi hjälper mer än gärna till när det är dags för badrummet!
    2022-07-01 Verifierad kund
    Superbra!!!!! Trevliga! Duktiga! Snabba!!!! Rekommenderar starkt denna
    Tack snälla Mona för ditt fina betyg!
    2022-06-30 Verifierad kund
    Proffsigt utfört. Trevlig personal och de städade mycket snyggt efter sig.
    De löste ett problem med kort varsel och under tidspress.
    Kommer att använda dom igen!
    Tack snälla för fint betyg, Nicklas! Härligt att vi kunde hjälpa till, och du är varmt välkommen att höra av dig om du behöver hjälp igen.

Önskar dig en riktigt härlig sommar,
    2022-06-29 Verifierad kund
    Alltid trevliga vid kontakt både med kontoret och ute i fält
    Härligt att höra att vi lämnat ett sånt intryck, Kim! Stort tack för att du tog dig tid att betygsätta oss.

2022-06-25 Verifierad kund
    Trevligt första bemötande över telefon för att utvärdera projekt/behov.
    I mitt fall ett mindre omfattande projekt i form av flytspackling av ett rum.
    Personerna som utförde själva jobbet gjorde det utan problem och var trevliga.
    Något som från mitt håll uppskattades mycket med interaktionen med SEINT är att samtliga involverade talade fullständig svenska och jag kunde känna mig trygg med att både förstå och bli förstådd i alla led.

Jag har i allmänhet haft relativt dåliga erfarenheter med hantverkartjänster (från andra bolag) och lämnat bolagen bakom mig, men SEINT har lagt god grund för mitt förtroende och kommer att se mig återkomma med andra uppdrag till dem i framtiden.
    Tack för fint betyg, Sin!
    Otroligt kul att läsa att vi som hantverkarfirma fick vända dina tidigare erfarenheter till något positivt, du är alltid varmt välkommen att höra av dig om du behöver mer hjälp.

Tills dess önskar jag dig allt gott och en underbar sommar,
  • Joakim F
    2022-06-15 Verifierad kund
    Ett mycket professionellt bemötande, punktlighet och noggrant utfört arbete.
    Tack snälla Joakim för fint betyg!
    2022-06-14 Verifierad kund
    Jag ville ha luckor, lådfronter och diverse dekorsidor utbytta i mitt kök. Snickarna kom på överenskommen tid och genomförde arbetet mycket professionellt. Projektet var inte riktigt så enkelt som det verkade från början men de sökte själva information på nätet om hur en del specialare skulle utföras på bästa sätt. Känns lite tom nu efter att Senit's personal dragit vidare till andra uppdrag. Får hitta på något annat projekt så att de kommer hit igen. Tack för väl utfört arbete.
    Men WOW, vilket toppenbetyg för våra härliga hantverkare! Tack snälla Peter, och vi kommer mer än gärna ut till dig igen!

Tills dess önskar jag dig världens härligaste sommar och allt gott,
    2022-06-09 Verifierad kund
    Oerhört trevliga Nina svarade snabbt och trollade fram en tid redan dagen efter. 2 snickare monterade en ny ytterdörr - utmäkt arbete! Nästa dag behövdes en liten justering och snickaten var på plats inom 1 timme. Naturligtvis kostnadsfritt.
    Proffsig firma rakt igenom!
    Wow vilket härligt betyg, Anita! Det tackar vi allra ödmjukast för ☺️ du är varmt välkommen att höra av dig om du behöver mer hjälp!

2022-06-03 Spontant omdöme
    Vi fick Casper som var en riktig klippa. Otroligt lyhörd, bra kommunikation och noggrann. Något som var det viktigaste för oss. De kom även direkt tillbaka när vi fick problem med ett av skåpen. Dessa kommer vi anlita igen.
    Vilken underbar läsning för oss, Timmy! Håller med om Casper, han är en riktig toppenkille 😊

Önskar dig en härlig helg och stort tack för ditt fina omdöme!

2022-05-31 Verifierad kund
    Jag tycker att det har fungerat utmärkt, snickare och målare har vart otroligt duktiga, kompetenta, trevliga och lyhörda. Jag är jättenöjd med det arbete som utförts och resultatet av det.
    Det som jag kan ha en synpunkt på är svarstider på mejl korrenspondans, då jag ibland tyckte att den var lite väl lång utan info om var i processen mitt ärende och mina frågeställningar var.
    Annars, kanon!!
    Grym feedback, den tackar vi för och tar till oss av! Härligt att du är nöjd med utförandet 😊

2022-05-28 Verifierad kund
    proffsigt bemötande,snabb leverans,trevlig Tekniker på plats,när jag beställde installation av ny värmepump
    Tack för fint betyg, Vesa! Härligt att höra att du är nöjd!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Toppen bra 👍🏼
    Snabb offert och återkoppling på frågor.
    Jättebra målare. Noggrann och snabb.
    Vi kommer använda SEINT Byggrupp nästa gång också.
    Tack snälla för ditt härliga omdöme, Jonas! Ni är varmt välkomna att höra av er om ni behöver mer hjälp 😊

2022-05-26 Verifierad kund
    Tycker att Josef som installerade var väldigt bra. Bra med tydligt kontrakt och snabb respons på mina önskemål.
    Tack för ett härligt betyg, Staffan! Kul att läsa att du fick snabba svar och att installationen var uppskattad.

2022-05-26 Verifierad kund
    Utmärkt utfört arbete och faktura stämde överens med offert - kan rekommendera!
    Vilken härlig feedback Josefin! Varmt tack för det 😊

2022-05-16 Verifierad kund
    Bra bemötande och tydlig kommunikation. Arbetet utfördes korrekt och jag kan varmt rekommendera företaget. Vi hade ett åtgärdsprojekt i samfälligheten som gällde snickeri arbeten.
    Tack för fint betyg, det var uppskattat av killarna att få njuta av vårsolen när de arbetade hos er!

2022-05-16 Verifierad kund
    Hittills har allt funkat mycket bra och jag har fått bra service man har hållit vad som lovats
    Tack för fint betyg, Leif!

2022-05-15 Verifierad kund
    Bra service och väl utfört arbete
    Stort tack för att du tog dig tid att betygsätta vårt arbete, Ola! Härligt att läsa att utförandet uppskattades.

Önskar dig en härlig vår,