SEINT Energi & Bygg AB

SEINT Energi & Bygg AB

www.seint.se
  • BadgeEightYears

SEINT Energi & Bygg AB (2023), tidigare SEINT Byggrupp AB Vi är det lilla företaget med den breda kompetensen – oavsett storlek på projekt kan vi hjälpa dig och leverera en helhetslösning. I vårt eget team har vi ett gäng duktiga snickare, plattsättare, kyltekniker, ventilationstekniker, elektriker samt målare. I vårt kontaktnät...

335 omdömen om SEINT Energi & Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2017

Thomas K
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Vi beställde från Seint en Panasonic luftvärmepump som Seint också installerade. Det visade sig att värmepumpen pumpade värme oavbrutet med resultat att värmen i rummet steg till 25-35 grader. Man kunde inte reglera värmen. Vi reklamerade problemet till Seint, men Seint konstaterade att detta inte var något fel. Vi anlitade en annan certifierad installatör som konstaterade att värmepumpen var felaktigt installerad. Han korrigerade den felaktiga installation, som enligt Seint inte var var något fel. Efter reparationen fungerade...

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Hej Thomas, Det har ju blivit något av en följetång i ditt ärende, vilket naturligtvis är beklagligt. När du engagerat både oss och Panasonics support i ärendet har din beskrivning av värmepumpen inte indikerat på att något ska vara fel. Vi har vid flertalet tillfällen erbjudit oss att komma ut och titta på aggregatet, men ni har inte velat godkänna villkoren för garantibesök - vilka är att debitering utgår om garantifel inte föreligger. Ibland åker vi ut på felsökningar där kunder åberopar garanti, så får vi byta batterier...

Rickard O
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Väldigt smidiga och tillmötesgående. Andra gången som jag använder mig av Seint, första gången ny panna, samt luftvärmepump och byte av golvvärme styrning. Denna gången hjälp med pannan och serva allt som dom installerat innan. Snabba,smidiga, och riktigt servicenminded. Kan inget annat än varmt rekommendera detta företag. Tack Ebba för all hjälp!

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Jag kan bara säga TACK och dito, Rickard. Det är alltid så otroligt trevligt och enkelt att arbeta med dig, och både jag och mina kollegor uppskattar din vänlighet. Stort tack för att du återkommer till oss, du är alltid mer än varmt välkommen. Önskar dig och familjen en fantastisk helg, Ebba

Olof P
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Mycket angenämt artigt vänligt, mycket väl genomfört arbete.

Stort tack för fint omdöme Olof! Önskar dig en härlig dag, Ebba

Annika S
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Trevligt bemött, tyvärr hade de inte riktigt koll på hur långt det var till mitt landställe så de blev 45 min sena. I övrigt var servicen på min luftvärmepump perfekt.

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Tack för fint omdöme Annika! Det var oturligt att teknikern inte uppmärksammade körtiden på morgonen, men är samtidigt glad att det inte ställde till det för mycket för er ändå och att ni är så nöjda med servicen! Önskar dig en härlig dag, Ebba

Christopher S
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Trevligt bemötande och kunnig personal. Gav bra råd för att behålla kostnader ner. Snabb återkoppling vid fråga via e-post. Rekommenderar företag

Stort tack för din rekommendation Christopher! Önskar dig en härlig dag, Ebba

Henrik S
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Arbetet väl utfört i rätt tid och till rätt pris. Inga obehagliga överraskningar.

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Tack för fint omdöme, Henrik! Härligt att läsa att allt var till belåtenhet. Önskar er en härlig påskhelg, Ebba

Mix-Max A
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Bokade service av AC, snabb och trevlig service!

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Stort tack för fint omdöme! Härligt att ni är nöjda med utfört arbete. Glad påsk, Ebba

Gunilla L
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Gjorde ett bra jobb rättade till det vi inte var helt nöjda med dagen efter. Miss i bokningssystemet, men det löste sig. Trevligt bemötande.

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Hej Gunilla, Ja det var verkligen oturligt med missen, glad att det gick att lösa så smidigt och härligt att ni är nöjda med utförande och bemötande! Önskar dig en fin dag, Ebba

Torben F
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Snabba konkreta svar på mail Montaget på utsatt tid, yousef monterade och var så kommunikativ och noggrann. Allt beröm till honom för.montaget och bemötandet på plats

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Stort tack för ditt fina omdöme Torben, och tack för att du ringde efter installationen och gav Yousef så fint beröm, det är så otroligt fin feedback för grabbarna att få. Väldigt fint gjort av dig att ta dig tiden att uppmärksamma hans väl utförda arbetet på det sättet. Önskar dig en fantastisk dag, Ebba

Mikael W
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Snabb och smidig demontering av luftvärmepump. Killen som utförde jobbet var trevlig och professionell. Arbetet utfördes effektivt och till ett konkurrenskraftigt pris.

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Stort tack för att du tog dig tiden att betygsätta oss Mikael! Härligt att du var nöjd med både arbete och pris. Önskar dig en härlig dag, Ebba

Lena E
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Snabba svar på mail, servicekillen meddelade vilken tid han skulle komma. Snabb service av min anläggning. Det syntes inte hemma att vi hade haft service på maskinen. Rent och snyggt iordning efter avslutat arbete. Kan VARMT rekommendera detta företag och dess service!

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Stort tack Lena, och tack för ditt trevliga samtal efter Yousefs besök. Det är så hjärtevärmande när våra kunder tar sig tiden att personligen kontakta oss för att dela beröm, Yousef blev så otroligt glad och du gjorde verkligen hans dag! Önskar dig en riktigt härlig helg, Ebba

Marcus H
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Mycket trevligt bemötande. Snabb leverans och snabbt påbörjande av jobb, och även väl utfört arbete. 5/5 kan starkt rekommendera!

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Stort tack för att du tog dig tiden att lämna omdöme om oss, Marcus. Det var supertrevligt att jobba hos er! Önskar er en härlig helg, Ebba

VALIANTSIN M
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Riktigt uselt... Riktigt uselt...

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Hej Valiantsin, Det är tråkigt att läsa ditt omdöme, särskilt när jag har svårt att se oss ansvariga för det dåliga betyget. Du har beställt en värmepump från Bygghemma, där du i samband med köpet fick avtalsvillkor där det tydligt framgår vilka begränsningar som gäller för köpet. Utöver det har även vi för säkerhets skull skickat ut avtalsvillkor tillsammans med en prislista för att åter igen förtydliga begränsningarna i utförande, samt vad extra arbete kostar. I din första kontakt med oss menar du att du inte öppnat mailet...

Åsa S
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Mycket trevligt, lösningsorienterat och serviceinriktat bemötande. Vi köpte en luftvärmepump för två månader sen från ett annat företag och med en annan installatör. Det blev en långdragen historia där vi till slut inte fick den hjälp vi behövde för att slutföra elinstallationen av luftvärmepumpen. Då vände vi oss till SEINT istället och blev enormt professionellt bemötta och fick snabb service. De lyssnade, förstod och kunde lösa problemet snabbt och enkelt. Vi skulle ha vänt oss till dem från början!

Ebba S gillar detta
Svar från SEINT energi & bygg AB

Vilket hjärtevärmande omdöme, stort tack! Skönt att läsa att ni fick hjälp med pumpen nu när kylan visat vad den går för. Ni är varmt välkomna igen om ni behöver hjälp med något. Allt gott, Ebba

Leif W
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Håller vad som lovats när det gäller luftvärmepumpar.

Svar från SEINT Energi & Bygg AB

Tack för fint omdöme, Leif, och tack för att ni återkommer till oss. Det uppskattas verkligen! Önskar dig en fin dag, Ebba

Marjatta G
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

Han kom i tid och jobbet gick bra verkade vara noggrann.

Tack för fint omdöme, Marjatta! Önskar dig en fin dag, Ebba

zicheng d
Skrev om SEINT Energi & Bygg AB

snabb, bra kompetens, rimligt pris

Tack Zicheng, vilka fina ord! Önskar dig en fin dag, Ebba

Jan S
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Bra kundkontakt och kundservice. Lätt att nå personal, som också återkommer snabbt. Noggrann installatör. Kan gärna rekommendera dem som ett pålitlig företag

Svar från SEINT energi & bygg AB

Stort tack för fint omdöme, Jan! Önskar er en god fortsättning och ett gott nytt år! Allt gott, Ebba

Filip W
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Är nöjd med arbetet och servicen.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fint omdöme, Filip! Härligt att läsa att du är nöjd. Önskar dig en fin jul och ett gott nytt år, Ebba

Lars T
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Trevligt bemötande på telefon och montörer på plats.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fint omdöme, Lars! Härligt att vår personal gav ett fint intryck. Önskar dig en god jul och ett gott nytt år, Ebba

Monica H
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Ung montör som var mycket duktig och informativ som visade hur vi skulle göra med vårat öroblem, tack så mycket nu fungerar AC-n problemfritt.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Härligt att läsa att er AC fungerar som den ska igen, Monica! Önskar dig en härlig jul och ett gott nytt år! Allt gott, Ebba

Robert H
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Snabbt och proffsigt bemötande, identifierade och löste mitt problem med min värmepump på under 24 timmar efter jag ringde dem första gången.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Vilket fint betyg, Robert. Stort tack! Härligt att vi kunde hjälpa dig så snabbt. Önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt år, Ebba

Anja D
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Jag väntar på svar från dem angående placeringen av luftluftvärmepumpen. Som det är nu är det varmt på övervåningen och kallt på nedervåningen. Luftluftvärmepumpen är placerad på väggen mellan nedre och övre våningen.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Hej Anja, Jag ser att det finns en dialog gällande placering. Eftersom ni önskade att placera värmepumpen så pass högt upp på väggen blir det svårare för värmen att sprida sig på nedre plan, vilket Yousef meddelade er på plats. Värme, som du säkert känner till, stiger, och sätter man en värmepump väldigt högt i en trappa så får man rikta fläkten neråt och öka hastigheten för att möjliggöra värmespridning till nedre plan. Hoppas den informationen hjälper er att förbättra värmefördelningen hemma. Önskar dig en god jul och ett gott nytt år, Ebba

Lars Ö
Skrev om SEINT energi & bygg AB

trevlig och hjälpsam montör - rekommenderas

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack snälla Lars för fint betyg, det uppskattas verkligen! Önskar dig en riktigt fin jul och gott nytt år, Ebba

Niklas T
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Bra och snabb leverans till bra pris.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Stort tack för fint betyg Niklas, vad roligt att du är nöjd med helheten! Önskar dig en fin dag, Ebba

Kjell E
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Mycket bra.jag är helt nöjd. Men debitering av vägtull ?? Småaktigt!

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fint betyg Kjell! Med alla ökade kostnader har vi valt att lägga kostnaden för vägtull separat, då alla inte "drabbas" av den, istället för att räkna in den som en schablonkostnad i framkörningspriset. Vi hade mer än gärna kunnat inkludera det mesta i prissättningen, men tyvärr tillåter inte dagens ständiga prisökningar det. Hoppas du förstår! Det är jätteroligt att du ändå är helt nöjd med utfört arbete. Önskar dig en fin dag, Ebba

Karin N
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Lätt att få kontakt med kundservice samt väldigt kunnig tekniker som monterade våra två värmepumpar..

Svar från SEINT energi & bygg AB

Stort tack för fint betyg Karin! Hoppas ni får fin användning för pumparna nu när det börjar bli kallare. Önskar dig en fin dag, Ebba

Ellinor P
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Proffsiga, trevliga och ärliga! Har fått superbra hjälp av Seint group flera gånger nu. Både med ventilation och mindre renoveringar. Kommer fortsätta kontakta dom i framtiden och rekommenderar företaget till andra.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Stort tack Ellinor! Vi är otroligt tacksamma att ha dig som återkommande kund! Önskar dig en riktigt fin dag, Ebba

Marie F
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Yosef som installerade vår luftvärmepump var nu här och gjorde service. Han är så duktig, snabb och trevlig.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Stort tack Marie! Vi är väldigt glada att vi har Yousef hos oss, han är en riktig stjärna! Önskar dig en fin dag, Ebba

Micke A
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Kontaktade flera leverantörer för installation av luftvärmepump, SEINT återkopplade snabbt och med klara och tydliga förslag utifrån mina behov. Inom två veckor från beställning var installationen klar. Toppenbra service och återkoppling från projledare/säljare, samt installatören var otroligt trevlig och kunnig. Kan bara varmt rekommendera SEINT för installationsarbeten.

Åsa E
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Inom loppet av en vecka har jag fått extremt bra service av Christel som svarade med vändande post på alla mina frågor samt luft/luft värmepumpen installerad av trevlig & kunnig elektriker & installatör! Kan varmt rekommendera SEINT!

Svar från SEINT energi & bygg AB

Stort tack Åsa för ditt fina omdöme! Vad roligt att läsa om hur alla gjorde ett så gott intryck. Önskar dig en riktigt härlig sommar! Ebba

Hanna S
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Lever upp till alla förväntningar!

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack Hanna! Vi uppskattar att ni återkommer till oss när ni behöver hjälp, det är ett nöje att jobba hos er! Önskar er en härlig sommar, Ebba

Karolina A
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Första gången någonsin som vi är helt nöjda med både kontakten och resultatet av utfört arbete. Proffisga från start till slut. Tog mindre än en vecka från första kontakt till att arbetet var klart. Mycket enkla att ha kontakt med, komunicerade tydligt och jobbet blev över förväntan. Rekomenderar starkt. Vi kommer ta hjälp av SEINT igen vid kommande projekt.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Wow, vilket toppbetyg! Tack snälla Karolina, det var riktigt roligt att starta arbetsveckan med den här läsningen. Ni är varmt välkomna att höra av er om ni behöver mer hjälp. Önskar er en magisk sommar, Ebba

Sven T
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Jag köpte en luftvärmepump inkl. installation. Allt fungerade bra utom att den i standard-installationen utlovade genomgången/utbildningen inte genomfördes samt att betalningsvillkoret på fakturorna var 7 dagar istället för utlovade 14 dagar på hemsidan.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Hej Sven! Vad tokigt med genomgången, jag ber Christel höra av sig till dig så vi ordnar det. Gällande betalningsvillkoren framgår det i offerten att vi ändrat det, ska se över var på hemsidan vi missat att ändra. Tack för värdefull input! Önskar dig en fin helg, Ebba

Agneta T
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Helt OK - ganska bra faktiskt. Alltid snabba svar och bra utförande.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för ditt omdöme, Agneta! Vad kul att du är nöjd med både kontor och killarna på plats. Önskar dig en fin sommar, Ebba

Henrik M
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Mycket bra bemött och flexibla. Praktiskt också med ett företag som gör ”allt”. Målning vvs snickeri så slipper man kontakta olika företag.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fint betyg, Henrik! Vad roligt att du uppskattar vår affärsidé att göra det enkelt för våra kunder. Önskar dig en riktigt fin sommar, Ebba

Samir F
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Vi fick vårt kök renoverat av Seint och vi kunde inte bli mer nöjda. Både servicen och arbetet var perfekt. Rekommenderar starkt!

Svar från SEINT energi & bygg AB

Wow, Samir, vilket härligt betyg! Hoppas ni trivs bra i ert nya kök. Önskar er en riktigt fin sommar, Ebba

Erik D
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Mycket snabba svar och trevligt bemötande on-line och av installatören som jobbade effektivt och städade fint efter sig.

Ebba S gillar detta
Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fint betyg, Erik Härligt att läsa att du är nöjd både med kontoret och montör. Önskar dig en fin sommar, Ebba

Richard A
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Bra proffsiga sn abba o trevliga. Kan rekommenderas

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack snälla Richard! Kul att läsa att Casper gjorde fint intryck :) Hoppas ni får en riktigt fin Roslagssommar! Ebba

Anders K
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Det var jättebra från början till slut. Enkelt att boka med och att förstå prisbilden. Kom i tid och utförde allt som skulle åtgärdas med bravur. Hur trevliga och serviceminded som helst. Mycket nöjd och kommer anlita SEINT till kommande projekt!

Svar från SEINT energi & bygg AB

Stort tack för härligt betyg, Anders! Vi ser fram emot att få hjälpa er i framtiden. Med önskan om en solig sommar, Ebba

Martin E
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Både säljare och installatör av värmepumpen var väldigt smidiga att jobba med, hela processen tog 8 dagar från att vi godkände offert till att pumpen var installerad och i bruk.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fin feedback Martin! Härligt att utförandet gick snabbt och smidigt. Önskar dig en riktigt fin sommar, Ebba

Lars M
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Den tjänst som efterfrågades gällde reparation/byte av duschblandare. Kontakten togs på telefon och en vänlig dam ordnade fram en extra rörmokare, då de ordinarie var upptagna. Det uppskattades mycket. Rörmokaren kom snabbt, konstaterade vad som var fel, åkte och köpte en reservdel ochinstallerade den. Allt fixat på två timmar. Suveränt!

Svar från SEINT energi & bygg AB

Låter som allt gick till precis som vi vill att det ska göra, Lars. Härligt att du är nöjd! Önskar dig en härlig sommar, Ebba

Yvonne J
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Trevligt bemötande och snabba återkopplingar gjorde installationen av luftvärmepumpen till ett nöje.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fint omdöme Yvonne, nu hoppas vi att värmepumpen ger mycket glädje både sommar och vinter! Allt gott, Ebba

Leif S
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Vänligt och professionellt bemötande, vi hade underhåll av värmepump. Tidigare hade vi installation av värmepump. Även vissa eldragningar i samband med installationen. Vi är nöjda!

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fin feedback Leif! Härligt att ni är nöjda med arbetet! Önskar er en fin sommar, Ebba

Roland &
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Mycket bra bemötande. Proffsiga, hjälpsamma och håller utlovade tider. Kan rekommenderas.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fint omdöme, Roland! Härligt att läsa om din upplevelse och att du rekommenderar oss som företag, det betyder mycket för oss. Önskar dig en riktigt fin sommar, Ebba

Denise N
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Jag upplevde i första hand snabb och bra dialog vid beställningen av arbetet. Effektivt och bra! Trevliga hantverkare som gjorde ett bra jobb och som var mycket flexibla och lösningsorienterade.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för fint betyg, Denise! Låter som allt gick som det ska gå till, såna här omdömen är de bästa kvittot vi kan få på jobben vi utför, tack snälla för att du tog dig tid att skriva detta. Önskar dig en fin sommar, Ebba

Patrick M
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Oj! Alla förväntningarna jag hade förverkligandes och till 200% Så proffsig och trevligt bemötande från start till avslut. All kontakt både med admin och byggpersonal var fantastiskt! Så proffsigt och snyggt hanterat! Mer än nöjda och vilket glatt gäng! 10av 10

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack Patrick! Vilken underbar feedback, åkte ut i personalchatten direkt! Killarna är väldigt tacksamma för din gästvänlighet med fika och påskgodis som förgyllt deras arbetsdagar, stort tack för det. Önskar er en underbar vår och att ni kommer stormtrivas i er nya våning. Allt gott, Ebba

Georg E
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Vänligt bemötande och professionellt jobb! De har hjälpt oss med att korrigera en felaktigt monterad FTX och ställa in luftflödena. Hörde av sig efter två år och erbjöd rabatterat pris på rengöring av kanalerna, vilket också gjordes på ett bra sätt. Kan rekommenderas!

Svar från SEINT energi & bygg AB

Tack för härligt betyg Georg! Kul att läsa att du är nöjd med vår service. Önskar dig en härlig dag, Ebba

Niclas C
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Väl utfört i slutändan och nöjd med resultatet, men detta efter många diskussioner. Kommunikationen brister. Jag blev ignorerad på mail flertal gånger upp till 10 dagar. Överenskommelser ignorerades. Problem som upptäcktes under bygget kommunicerades ej och istället ignorerades för att slutföra projektet med brister. Kontrollera offerterna om ni väljer denna leverantör. Det blev fel i offerterna ca 5 gånger innan det blev rätt.

Svar från SEINT energi & bygg AB

Hej Niclas, Tack för att du tog dig tiden att betygsätta din kundupplevelse hos oss. Jag känner att jag behöver redogöra för vår syn på vad som hänt. - Offerten blev fel pga en bugg i vårt offertprogram. Detta upptäcktes ju omgående av vår personal, som kontaktade dig via telefon direkt för att meddela att det blev fel. Sen valde du att göra ändringar i offerten vid flera tillfällen, på två separata offerter, eftersom ärendet delvis var försäkringsrelaterat. När det gäller separata offerter på arbete som flyter ihop, så...

Per O
Skrev om SEINT energi & bygg AB

Inget att klaga på, kom i tid, skötte servicen kanon bra, trevlig.

Tack snälla Per för härligt betyg! Önskar dig en fin dag, Ebba