Alla kategorier Övrigt Västmanland Västerås Online Publishing AB

Online Publishing AB

Hantverkargatan 5, 722 12 Västerås — Visa karta

SGP Online Publishing driver den ökända tjänsten nummerupplysningen.se 118218, och har funnits med på varningslistan hos Svensk Handel.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 13 kunder tycker om Online Publishing AB

• Kalle R
    Kalle R skrev om Online Publishing AB
    Nu ringer de från detta nr SGP Online Publishing AB 0214707810
    Samma skräp som tidigare. Har börjat med att de får maila sina erbjudanden, Tar inget på telefon. Hur många mail får man då? Just det inga. Visar bara hur oseriösa dessa säljare är. Fy f-n
  • Tommy k
    Tommy k skrev om Online Publishing AB
    Bedragare. De ringde och ville bara "kontrollera mina uppgifter". När jag frågade vad det kommer att kosta mig, sa de 2900 kronor och att det var en tjänst jag beställt. Det hävdade jag vara skitsnack. Nu kan jag räkna med att få en faktura från dem och tvingas lägga tid på att bestrida den... :( Jävla arslen.
    Nikke L gillar detta
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Online Publishing AB
    Då jag är den som svarar i telefonen på företaget så får jag dom flesta av dessa skojare. Dessvärre fanns inte 036-2912819 med i spamlistan i applikationen TrueCaller (reklam kanske inte är tillåtet, men det är ett fantastiskt verktyg för att slippa alla säljare i mobilen).

Får du en faktura från det här företaget, gör såhär:

bestrid fakturan och skriv på fakturan att du polisanmäler (vilket du givetvis gör också). Skicka tillbaka fakturan till avsändaren och faxa även en kopia till dom. Spara faxkopian för framtida bruk.

Kontakta även Svensk Handel.

Anmälan till Svensk Handel http://svenskhandel.se/Varningslistan/Tipsa-oss/
    Anmälan till Polisen http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv/Utsatt-for-brott/Olika-typer-av-brott/Bedrageri/

Kontrollera att du anmäler till rätt län på polisen.se.

Lycka till!
  • Emil S
    Emil S skrev om Online Publishing AB
    Blev uppringd för att de "ville kontrollera uppgifterna". Eftersom jag läst om blufföretag svarade jag aldrig med "ja", utan bara med "OK" och "det stämmer". Tur var det eftersom jag nu efteråt läst att de klipper om inspelade samtal som bevis!

De hade väldigt gamla uppgifter i sina register. Men det enda jag svarade var att jag inte ville ha något som kostade pengar. När jag sa det för fjärde gången gav hon upp.

Tur att jag har en Android-mobil. Så nu går alla samtal från dem direkt till telefonsvararen. Önskar att jag hade en papperkorg i mobilen, så jag kunde skicka alla deras samtal dit! :)
  • Tom
    Tom skrev om Online Publishing AB
    Blev uppringd av en ung tjej från tel.nr 021-470 78 18 som "bara skulle kolla att våra adressuppgifter stämde". Medvetet sa hon fel bransch och fel postadress så att jag skulle rätta hennes uppgifter. Jag påpekade tre ggr att jag inte är intresserad av någon tjänst som kostar pengar. Den tredje gången tog hon reson och sade att det kostar 3 900 kr för företag, men att (med surt tonfall) "om vi inte vill vara med" så tar hon bort oss "för i år". Till saken hör att vi aldrig har varit kund hos dem. Det här lurendrejeri på riktigt låg nivå.
  • Matilda C
    Matilda C skrev om Online Publishing AB
    Blev uppringd idag av en ung tjej som ringde för "Nummerupplysningen" och bara ville kolla om mina uppgifter stämde.
    (Den har man ju inte hört förut!)
    När jag sa att jag inte var kund hos dom -hävdade hon att jag varit kund i 4år. Det vet jag bestämt att jag inte varit!
    På min fråga sedan vad det kostade - berodde det på vad jag ville ha med. Jag sa att jag inte ville ha med någonting och vill att ni tar bort mig från eran lista!
    Tycker det är riktigt uselt med dessa företag som först och främst ljuger om att man varit kund och sedan "bara" skall kolla så att uppgifterna stämmer!!!
  • Olof L
    Olof L skrev om Online Publishing AB
    Blev idag uppringd av en ung säljtjej som försökte sälja på mig deras tjänst och trodde jag skulle gå på det vanliga dribblet. Tänk så många som går på deras säljsnack. Oseriöst, gammalmodigt och väldigt "not customer friendly"!
  • Axel A
    Axel A skrev om Online Publishing AB
    Blev uppringd av en säljare som sade att han hade förståelse för att vi inte ville vara med i katalogen, men frågade om vi inte ville finnas på Google. Följande konversation utspann sig:

– Menar du allvar med att jag måste anlita Din Region för att synas på Google?

– Nu hamnar ni långt ner i resultaten, sidan 14 eller så, vi kan göra så ni kommer högre upp.

– Har du testat söka på oss på Google, vi ligger bra till där.

– Ja ni kommer först men sen kommer tre Mix Megapol. (lögn, visade det sig när jag sökte sen)

– Om jag vill sökordsannonsera på Google klarar jag det nog på egen hand.

– Ja, men då får du inte någon personlig kontakt.

– Och det vill jag inte ha heller.
    Nikke L gillar detta
  • Peter
    Peter skrev om Online Publishing AB
    Fler borde polisanmäla skiten!
    Ringer och sprider lögner omkring om att man redan skulle vara kund hos dom!
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Online Publishing AB
    SGP Online Publishing är troligen ett av de här företagen som numera satsar på ideell föreningar för diverse handikapp, typ hörselskador, och blåser de på pengar med hjälp av svagt lagskydd för ideella föreningar. Mina föräldrar hade en sån upplevelse nyligen, där en Annika O försökte sälja på dem en meningslös katalogplats i en annan del av Sverige! Få stopp på dem- nu!
  • Björn F
    Björn F skrev om Online Publishing AB
    Påstridig, näst intill hotfull, säljare. Jag får i mitt arbete massor av förfrågningar om tjänster i kataloger (papper och web). Många kör med "...jag skall bara kontrollera de uppgifter ni har..." De flesta följer sitt manus, och brukar acceptera ett nej. Säljaren från SGP (Andreas) hade en klart otrevlig stil!
  • Anders G
    Anders G skrev om Online Publishing AB
    Försöker sälja katalogtjänst genom att påstå att det är ett abonnemang man redan har. När jag sedan säger att jag skall titta om de är med i vårt leverantörsregister lägger de på luren. ==== Försöker sälja katalogtjänst genom att påstå att det är ett abonnemang man redan har. När jag sedan säger att jag skall titta om de är med i vårt leverantörsregister lägger de på luren.
  • Mats F
    Mats F skrev om Online Publishing AB
    Skickar ut "abbonnemangsavier" utformade snarlikt fakturor med bristfällig infomation om att tjänsten inte är beställd. Kundtjänsten är otrevlig och Slänger lureni örat på en då deras metoder ifrågasätts. I min mening inget annat än lurendrejare!

Hantverkargatan 5, 722 12 Västerås