Alla kategorier Postorder Kronoberg Lessebo Sigro Internet AB

Sigro Internet AB

Centralgatan 18, 360 51 Hovmantorp — Visa karta

Sigro Internet AB - I vår butik hittar du det mesta inom vvs Badrumsinredning / badrumsinredningar badrumsmöbler badrumsporslin badmöbler från bla Svedbergs IDO Vedum och IFÖ till riktigt bra priser.

Läs vad 7 kunder tycker om Sigro Internet AB

• Christian
    Christian skrev om Sigro Internet AB
    Väldigt bra bemötande och snabb respons med personlig service vid offertförfrågan. Vi handlade dock inte därifrån i slutändan (se textvägg nedan), så jag kan tyvärr inte betygsätta leveranser m.m

Vi begärde in offert från ett flertal företag till två badrum, en tvättstuga och en gästtoa. Sigro svarade snabbt och vi fick hjälp av en personlig handläggare via mail och telefon att räta ut fel och frågetecken i vår förfrågan. Detta kan jämföras med ett flertal andra internetkedjor som inte svarade alls eller svarade väldigt sent med bara en offert full av fel.

På de varor som Sigro offererade gav de i slutändan de bästa priserna. Dock valde vi ändå en annan återförsäljare då den återförsäljaren hade varor från fler av de leverantörer vi önskade produkter från.
  • Christian
    Christian skrev om Sigro Internet AB
    Väldigt bra bemötande och snabb respons från kundservice vid offertförfrågan. Vi handlade dock inte därifrån i slutändan (se textvägg nedan), så jag kan tyvärr inte betygsätta leveranser m.m

• Helén S
    Helén S skrev om Sigro Internet AB
    Otroligt dåligt bemötande vid köp av toalettsits. Vi lämnade tillbaka varan med hjälp av ångerrätten eftersom den inte passade vår toalettstol. Vi packade ner den hel och oanvänd i samma emballage som den låg i när vi fick hem den. Sedan har de mage att påstå att sitsen var trasig när de fick tillbaka den, trots att inte ens emballaget var skadat. Vi har inte fått tillbaka våra pengar, och har nu skickat in en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden. Skurkföretag som ingen borde handla av!!!
  • Andreas b
    Andreas b skrev om Sigro Internet AB
    Mycket dåligt bemötande vid reklamation av transportskada.

Fick 6 kolli var av 5 Var skadade/Kantstötta
    Blev beskyld för att ha haft sönder badrumsmöblerna själv.
    dom kunde inte heller Göra anmälan av transport skada,Fick göra detta själv
    trots att det står i konsumentköplagen att jag skall anmäla inom 7 dagar till
    sälgare (Sigro).
    Nu har badrumsmöbel tillverkaren (svenskt företag)Som inte är en ID i O t
    Varit suverena Och hjälpt till Med nya Möbler, Trots att detta skulle skötas av sigro.
    Transportföretaget har sett och godkänt skadan.
    Det är bara sigros kundtjänst Som tycker att jag har förstört möblerna
    och får skylla mig själv.

Nu sitter dom ny möblerna på plats blev jätte bra men det är inte sigros förtjänst.

Det blev lite billigare att handla av sigro på nätet men är det värt det?
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Sigro Internet AB
    Sjukt nöjd med butiken!

Beställde hela vårt badrum hos Sigro. Allt kom mkt snabbt, tom innan vi hunnit betala.

Kundservicen var mkt trevlig och personlig.

Det var en oklarhet med vår beställning som berodde på att de varit otydliga med sin hemsida. Jag ringde Sigro och inom ngn timme var allt löst och jag fick en ny del utan kostnad. Mycket professionellt!

Kan varmt rekommendera denna butik.
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Sigro Internet AB
    Jag har oxå dålig erfarenhet av Sigro och vill göra en varning. Lita inte på vad försäljarna lovar och packa upp och granska gods noga vid leverans. Vi köpte allt till våra två badrum för sammanlagt ca 65000 kronor i flera leveranser. Eftersom våran renovering blev försenad och vi visste att badrumsinredningarna skulle bli stående ett tag ville vi helst inte packa upp dessa för att kontrollera dem då de är lättare att förvara emballerade. Eftersom det står på fraktsedeln att gods ska packas upp inom 6 dagar frågade vi en försäljare på¨Sigro om vi kunde vänta med att packa upp. Fick till svar att det gick utmärkt om bara kartongerna var oskadda och det var de. Efter några månader när byggarna packade upp visade det sej att vissa saker var skadade. En toalettsits och ett badrumsskåp och lister till duschdörrar. Nu började en kamp via mail och telefon för att få det åtgärdat. Sigro bara svarade att vi skulle ha reklammerat inom de 6 dagarna och struntade i att vi blivit lovade att vänta. De var mycket svåra att kontakta både via mail och särskilt telefon. Vi blev mycket nonchalant behandlade och våra badrum kunde inte färdigställas. Efter några veckor kom i allfall en ny toalettsits men badrumsskåpet vägrade de. Tillslut fick vi montera isär det, ÅKA till Sigro och hämta en ny stomme och montera ihop igen OCH betala 1700 kr för en vara vi redan har betalat och betalt transport för. RIKTIGT DÅLIGT. Samtidigt fick vi nya lister till duschdörrarna. Detta efter minst 2 månader där vi lagt ner massa tid på mail och telefonsamtal.
  • J
    J skrev om Sigro Internet AB
    Av erfarenhet kan jag tyvärr inte rekommendera Sigro. Levererar inte i tid och har en dålig kundtjänst.

Centralgatan 18, 360 51 Hovmantorp