Sigtuna Bil

Sigtuna Bil

sigtunabil.se
  • BadgeSevenYears
4.4

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun. Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln. En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige....

416 omdömen om Sigtuna Bil

Sedan starten hos Reco 2017

Hans A
Skrev om Sigtuna Bil

Snabbt smidigt enkelt .Bra återkoppling. Handlar gärna där igen.

Sverre B
Skrev om Sigtuna Bil

Premium-garantin visade sig vara värd varenda krona. Det var större motorfel på bilen jag köpte, men Sigtuna Bil tog sitt ansvar och löste reparationen på ett för mig mycket smidigt och seriöst sätt! Tack för det! Kan varmt rekommendera denna bilhandlare, faktum är att jag kommer nog aldrig köpa begagnad bil någon annanstans…

Joakim M
Skrev om Sigtuna Bil

Trevlig säljare som dock glömde en sak.

Nils Markus G
Skrev om Sigtuna Bil

Tycker allt var riktigt hög service och lösningsorientering på bästa sätt! Även han som lämnade bilden vid överlämningen efter transport var mycket trevlig. Mycket nöjd. Bra team och bra energi samt en bil med hög kvalitet där alla fel som ev fanns upplevde jag att man kunde visa upp. Enda löftet som inte uppfylldes vara att de skulle återföra pengar till mig som jag Swishade vilket inte är gjort ännu, men antar att det löser sig via bank istället. Markus Gustafsson

Sedigheh N
Skrev om Sigtuna Bil

Hoppas att fler läser detta omdöme innan de besöker Sigtunabil eller köper bil därifrån. Det mest sämsta och oprofessionella bemötande en kan tänka sig, har jag fått här. Här gäller ord mot ord så om du inte har något skrivet bevis kan du inte lita på vad de säger. Jag har köpt en Volvo XC60 från Peter på Sigtuna bil i början av februari och bilen visade sig ha problem redan vid dag två och fick bärgas till verkstaden tre dager efter leverans på en kylig söndag. Men jag var ändå förståeligt för att sånt kan hända när det...

Erik R
Skrev om Sigtuna Bil

Köpte bil där enligt kontrakt "bättre begagnade sommardäck" skulle ingå, men däcken var spruckna vilket resulterade i punktering. När jag var tillbaka för reklamation så erbjöds jag 8 år gamla däck utan något vettigt mönsterdjup kvar... Slutade med att jag betalade för nya däck med väldigt lite rabatt. Väldigt utdragen process med dåligt bemötande.

Svar från Sigtuna Bil

Hej Erik, Tack för din recension! I samband med affärstillfället så ingick en uppsättning sommardäck med fälg till bilen. Efter några dagar så hörde ni av er och meddelade att en däckverkstad hade gett nedslag på sommardäcken pga sprickor i gummit Vi kunde hålla med här att det var sprickor och ordnade en annan uppsättning sommardäck som var fullt godkända med bra mönsterdjup och inom tidsramen för vad som anses gamla sommardäck. Vi erbjöd även om du ville köpa nya däck när vi ändå höll på, så kunde vi ta fram våra priser...

Wail Saif Yahya A

Sigtuna Bil är en riktig skojare. Jag försöker alltid att undvika att skriva negativa recensioner och jag brukar alltid kommunicera med leverantör innan jag skriver en recension och innan jag anmäla till ARN. Jag har mycket tålamod och har försökt att lösa problematiken med Sigtuna Bil genom att skriva till garantimejl. Antingen att han eller hon som svarar på mejl är dum eller det måste vara en autosvar. Bil historian: V70 2012 rullat 13000mil. Fel: Dåligt batteri Trasig sidospegel Fel på hjulinställning Fel på 12V...

Niklas S
Skrev om Sigtuna Bil

Riktigt trevliga.. snabb och smidig affär

Niat R
Skrev om Sigtuna Bil

Bra service, trovärdig och tålmodig försäljare som vi kände tillit och förtrende för. Vi återkommer till er!😊

Emma D
Skrev om Sigtuna Bil

Bra service, nöjd så långt med Daniel och hans hjälpsamma inställning med vår inbytesbil från Kamux som var en riktig problembil Han hittade en lösning och ja, vi förlorade pengar på inbytesbilen, men fick i gengäld en (tror jag) bättre bil., Rekommenderar detta företag, öppna och verkar seriösa.!

Eeva Å
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt bemötande , fick den info jag efterfrågade

Tapio V
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemött redan när vi klev ut på parkeringen. Lucas som sålde en bil till oss gjorde världens bästa jobb. Matchade en riktigt bra bil efter våra önskemål. Vi hade några saker som vi ville ha åtgärdade på bilen efter köp. Bestämde att vi skulle boka in en tid senare för detta. Men det hade dom ordnat redan tills vi hämtade bilen. Kommer starkt rekommendera det här bolaget när andra ska köpa bil.

Aghili S
Skrev om Sigtuna Bil

Proffesionell bemötande och enkel att göra affär med. Kommer handla med dom igen.

Ola J
Skrev om Sigtuna Bil

Smidigt med kontakt via mejl, något mejl tog lite tid att få svar på men helt rimligt då personen slutade och ny tog vid.

Sebastian G
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande, smidig affär och inga konstigheter

Nicklas E
Skrev om Sigtuna Bil

Blev bra bemött det var en trevlig säljare han var bra är väldigt nöjd med köpet nicklas

John L
Skrev om Sigtuna Bil

Bra pålitlig bil firma! Kan absolut rekomendera.

Thomas M
Skrev om Sigtuna Bil

Jättebra och seriös firma. Haft med många handlare å göra med genom åren men Sigtuna bil är klart bäst. Hade jätte bra mejl konversation med en kille som heter Daniel som va både snabb och ärlig på att svara. Kommer absolut att handla med dom igen och rekommendera vänner till dom. Top notch firma

Frycklund Anna Lina H

Affären gick otroligt smidigt och snabbt som säljaren Johan löste.

Zami Nizam Q
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt bemötande och kunnig personal , Med gott samvete kan jag säga att de är den bästa bilfirman att göra affärer med , Svarar alltid snabbt och håller vad dem lovar

Tomas E
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket trevligt bemötande från början till slut. Stor skillnad mot på andra bilhallar. Tror det beror mycket på Eddie som hjälpte oss. Vi fick ett mycket personligt och trevligt köp av bil. Hoppas att den håller och går bra också.

Jan E
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket bra bemötande. Lätt att prata om olika problem med aktuella bilar. Inga tvingande försäljarknep.Finns en atmosfär av ärlighet kring bilförsäljningen. Tydliga svar på de flesta frågor.

Lars B
Skrev om Sigtuna Bil

Trevlig bilförsäljare bra att det finns frukt o fika fina lokaler

Roland B
Skrev om Sigtuna Bil

Smidigt och trevligt bemötande En seriös bilhandlare

Roger F

Sakligt och trevligt bemötande

Oskar Gustav C H
Skrev om Sigtuna Bil

Efter många om och men så tror jag att vi äntligen kommit till en överenskommelse.

Gerardo Z
Skrev om Sigtuna Bil

Allt var toppen, seriös firma och jag är nöjd med bilköpet.

Göran J
Skrev om Sigtuna Bil

Ett otroligt fint bemötande när vi klev in genom dörren. Köpte bil trots att vi bara sa att vi ville titta på en speciell bil och hade ett par andra handlare i åtanke. Hoppas vi slipper problem med bilen om så är fallet hoppas jag på lika bra bemötande som tidigare. //Göran

Peter Magnus L
Skrev om Sigtuna Bil

Bra service o trevlig personal

Tetiana B
Skrev om Sigtuna Bil

Bra team som jobbar där. Jag är glad att jag köpte en bil av dem! Tack så mycket! Hälsningar, Tanya Blomgren

Jan Olof H

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Anne Z
Skrev om Sigtuna Bil

En trevlig och lugn säljare som är bra på att förklara bilens värde.

Deniz S
Skrev om Sigtuna Bil

Det var ett bra och trevligt bemötande. Det som uppstod som "brister" i köpet löstes omgående.

Björklund Sven A

Nöjd med bilen enligt beskrivning. Ett fel uppstod men ök om åtgård gjordes och ersattes enl överenskommelse. Nöjd med hanteringen

Ruhne S

Allt fungerade perfekt bra mottagande och agerande från Sigtuna Bil

Lena U
Skrev om Sigtuna Bil

Vid köpet av beg bil så fick vi ett väldigt proffsigt bemötande med information om bilen och ett lugnt och tydligt handhavande av pappersexercisen som följer ett bilköp. Efter någon dag så upptäckte vi ett fel på bilens värmare och även då fick vi en service utöver det vanliga med lånebil under tiden vår bil lagades och kontakt under tiden. Vi åkte från Gävle för vårt köp och skulle göra det när som helst igen för att köpa/byta bil hos Sigtuna bil! Vilka proffs!!!

Strömstedt Annika S

Helt okej, det jag förväntade mig av en bilsäljare. Lite dumt att hälla massor av varmt. vatten på bilen för att få fram den ur snön då det frös när man åkte ut i minusgrader och gjorde dörrar svåra att öppna. Men bilen är bra och känns som ett bra köp.

Ronnie B
Skrev om Sigtuna Bil

Bra service, tydlig kommunikation, snabb och bra affär utan strul. Tack ☺️

Johansson Jari A
Skrev om Sigtuna Bil

Fjäsk fjäsk vi fixar men fixar gör dom ej skriver ej ut i annons att nycklarsaknas mm väntade över en månad på att få bilen lagad dom kunde inte ens sätta i gummi till bakrutetorkarn ingick ej i köpet svarar Jonathan hoppas ingen köper bil av denna firma Sigtuna bil finns mer att berätta men orkar bara inte

Svar från Sigtuna Bil

Hej Jari! Tack för trevligt telefonsamtal. Jag ringde dig för att be om ursäkt för de olägenheter detta förorsakat dig och frågade dig vad vi kunde göra för att kompensera dig på något sätt. Jag mailar dig om detta enligt överenskommelse. Skönt att höra att det vi kommit överens om är åtgärdat och fungerar som det ska och att du nu har två nycklar. Hoppas du varit nöjd med lånebilen du fått låna av oss under tiden. Med vänlig hälsning Sigtuna Bil Peter Mårtenson

Malmén Leif K
Skrev om Sigtuna Bil

Trasig bil. Vill inte ta ansvar. Friskriver sig från alla fel i köpekontraktet.

Svar från Sigtuna Bil

Hej Leif! Tack för din feedback och vårt telefonsamtal. När du köpte bil av oss och vi köpte ditt inbyte, upprättades Köpeavtal och Varudeklaration utan anmärkningar som sig bör och undertecknades av båda parter. Köpeavtalet innehåller även en Trafiksäkerhetsgaranti i 3 mån/300 mil. När Köpeavtalet och Varudeklaration upprättades kände vare sig du eller vi till följande: - att det kort efter leverans skulle bli problem med dörrlåsen i båda framdörrarna på din köpta Volvo från 2012 med ca 18.900 mil på mätaren. Du berättade...

Adler T
Skrev om Sigtuna Bil

Trevlig personal, lätt och smidigt att köpa bil.

Lundström Nils-Erik J

FEL UPPGIFTER VAD BILEN SKULLE INNEHÅLLA. MYCKET DÅLIGT SKÖTT !

Svar från Sigtuna Bil

Hej Nils-Erik! Tack för trevligt samtal. Jag ringde dig för att be om ursäkt för att vi angivit felaktiga uppgifter i annonsen om att bilen innehöll funktioner som den ej innehöll och frågade dig vad vi kunde göra för att kompensera dig på något sätt. Vi kompenserar dig enligt vår överenskommelse per telefon. Sedan tidigare har vi köpt tillbaks bilen av dig, självklart till det pris du betalt för den. Ber återigen om ursäkt för de olägenheter detta inneburit för dig och hoppas att du blir nöjd med din nya bil. Med vänlig hälsning Sigtuna Bil Peter Mårtenson

Gabriel B
Skrev om Sigtuna Bil

Känner mig lurad då dom bad mig i efterhand att komma och byta fälgar från dom som satt på vid köpet då dom hade monterat på fel fälgar enligt dom, däcken var sämre och även tummen på fälgen. Åkte från jobb tidigare och sa att dom får ersätta mig dom skicka 250kr för ersättning och då var det 16mil för mig att åka totalt samt halv arbetsdag som gick förlorad! Bilnasare måste va en av dom smutsigare branscher man kan jobba i låt er inte luras av dom se till att få rätt behandling från början!

Svar från Sigtuna Bil

Hej Gabriel, Tack för trevligt samtal. Vill börja med att be om ursäkt för hur vi har hanterat detta. Nöjda kunder är helt avgörande för oss och vi vill verkligen uppfattas som seriösa och ta ansvar när något gått fel. Vi kompenserar dig för det inträffade genom att skicka dig fyra helt nya dubbdäck som kompensation för vår hantering av detta. Hoppas du får mycket glädje av din fina bil och hör gärna av dig igen om du har några funderingar. Trevlig kväll Sigtuna Bil Peter Mårtenson

Peter W
Skrev om Sigtuna Bil

Vid köp av en nöjesbil upptäcktes ett fel som inte visat sig under provkörning inför köp. Sigtuna Bil, säljaren och övriga inblandade tog hand om detta på ett föredömligt sätt där allting kunde åtgärdas och redas ut men minst möjliga påverkan för min del. En stor eloge till en bilhandlare som tar sitt ansvar och visar på riktigt gott kundbemötande - även efter genomförd affär!

Jawad H
Skrev om Sigtuna Bil

Det är bra men bara stenskydd fram vänster är lite lösa och jag känner ibland när man växlar på trean lite känner konstigt eller svårt ibland annars det vi är bra 😊

Åke K
Skrev om Sigtuna Bil

Grymt bra service efter problem med bilen.

Peter F
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt bemötande . Bra information om bilens utrustning, funktion och tekniska bekaffande. M.a.o. jag fick svar och den bil jag önskade.

Susana Nunes Paulo S

Trevlig personal hälsosamt, när jag köpet bil. Fick hjälp med finansieringen välja bil.

Robin L
Skrev om Sigtuna Bil

Tycker dom va väldigt trevliga när jag köpte min v40 2018. Det enda jag kan anmärka är att innerback spegeln är något hemmabygge som ser förjävligt ut rent sagt. kommer behöva köpa en ny..

Bent A
Skrev om Sigtuna Bil

Bara positivt bra bemötande lyssnade till mina behov.