Alla kategorier Djuraffär Stockholms län Nacka Simbi Djurens Varuhus

Läs vad 4 kunder tycker om Simbi Djurens Varuhus

• Simbi A
    Simbi A skrev om Simbi Djurens Varuhus
    Svar till nedanstående kommentar:

Jag vill berätta vår sida av denna historia.
    Jag tycker att vi var mycket tillmötesgående i ditt ärende.
    Du kommer in och berättar ditt problem, vilket då var att du tyckte att vattenfontänen vibrerade och lät alldeles för mycket i ditt tycke. Vi tog emot vattenfontänen och undersökte den, den var igång hos oss i fikarummet för att se om vi kunde höra och märka det du påpekade, vilket vi inte kunde. Detta trots att du inte kunde varken uppvisa kvitto eller kontoutdrag vid tillfället och ingen hade lovat dig något annat än att vi självklart skulle få ordning på vattenfontänen åt dig enligt garantin.

Vi beställde nya pumpar för att försöka få den helt tyst (vilket är i princip omöjligt då en pump alltid vibrerar en aning och hörs mer eller mindre beroende på underlag).
    Du fick tillbaka vattenfontänen med en utbytt pump som enligt oss inte lät mer än någon annan vattenfontän, med andra ord en helt fullt fungerande vattenfontän.

Du kommer tillbaka och kräver pengarna tillbaka trots att varan inte är defekt och utan kvitto och hävdar att du har rätt till pengarna tillbaka enligt konsumentköplagen. Men precis som det står i konsumentköplagen så erbjöd vi dig pengarna tillbaka med ett avdrag på en procent som var helt rimlig för att varan var använd vid uppvisade av antingen kvitto eller kontoutdrag. Vilket du inte gick med på.
    Till slut kommer du in och visar upp ett kontoutdrag och du får fullt belopp tillbaka för varan som nu var använd och som vi inte kunde sälja.

Till sist, Jag var absolut inte otrevlig, dryg eller uppkäftig på något sätt mot dig någon gång under den tiden jag hanterade detta ärende, utan talade lugnt och sansat om för dig hur våran policy här ser ut och hur vi normalt sett hanterar dessa problem.

För att förtydliga hur vi hanterar reklamationer är att vi alltid tittar på varan och gör en bedömning om det rör sig om ett fabrikationsfel eller handhavandefel. Är det frågan om ett fabrikationsfel så byter vi självklart ut varan eller reparerar den utan någon som helst kostnad för kunden.

Vill man läsa mer om konsumentverket och deras lagar, rekommendationer och riktlinjer så kan man göra det här:
    Vi följer alltid konsumentverkets riktlinjer!

Och till sist: Mycket av det du skriver är inte sant och/eller sanning med modifikation och att smutskasta människor kommer man inte långt med.

Finns det frågor kring hur vi jobbar så är ni varmt välkomna att ringa till oss på 08-7020304.
  • ida l
    ida l skrev om Simbi Djurens Varuhus
    Jag köpte en vattenfontän för 400 kr som efter två dar fick ett så kraftigt ljud att det brummade i hela lägenheten. Jag vänder mig till butiken och vill reklamera varan och de vill kontrollera att jag inte ljuger först. Medan de testar varan får jag stå och vänta en lång stund, himla otrevligt. De bestämmer sig för att testa den ordentligt i köket pga oljud i butiken varvid de ska höra av sig och jag blir lovad pengarna tillbaka. Att jag inte har kvitto spelar inte roll då de ser på mitt klubbkonto att jag köpt varan där. Efter flera dar får jag samtal om att de också anser att varan är felaktig och har beställt en ny motor ist för att ge mig pengar tillbaka (hade varit ok om jag inte blivit lovad pengarna tillbaka). När jag säger att jag tappat förtroendet för produkten och blivit lovad pengarna tillbaka erbjuds jag ett tillgodokvitto av butikschefen. Helt ok. Men sen ringer butikschefen och påstår att han måste ha kvitto för att kunna göra retur, vilket INTE stämmer då bankutdrag räcker enl konsumentverket. Han börjar ljuga om att hans redovisningsbyrå kräver originalkvitto och virar in sig i många lögner innan jag meddelar att jag är civilekonom och kan redovisning. Då vill han ha uppgift om diverse lagar och bestämmelser av mig som konsument som styrker att han har fel (något han borde ha koll på alt. kolla upp själv). Jag ger honom infon och då vet han plötsligt det sen tidigare och svarar uppkäftigt att jag minsann inte ska få nåt tillgodokvitto, trots flertal löften. Otroligt otrevligt bemötande med en inkompetent butikschef och personal som inte kan något om varken kundservice eller hur man behåller trogna kunder. Deras policy vid felaktiga varor är att de säljer dem och kunden ombeds sälja dem vidare på blocket om något inte fungerar. Skulle inte sätta min fot i den butiken igen.
  • Johanna O
    Johanna O skrev om Simbi Djurens Varuhus
    Visst, stor butik men trångt på sina ställen och en aning rörigt intryck. Stort plus för utbudet, stort minus för personal som argumenterar MOT produkter de själva säljer för att försöka pracka på kunden ÄNNU dyrare varor.
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Simbi Djurens Varuhus
    Stor butik med massor av saker. Känns kanske lite rörig först men man kan hitta det mesta. Kul butik att bara strosa runt i. Trevlig personal som kan mycket. Man kan även beställa saker som inte finns hemma.

Siroccogatan 10, 131 54 Nacka