Sjätte Tunnan

Sjätte Tunnan

Ring 08-440 09 19 www.sjattetunnan.se
4.2

Kom på gille och njut av medeltida feststämning, mat och dryck! Allt från mat och dryck till underhållning, lokal och klädsel har vi återskapat i en medeltida stil och på ett medeltida sätt. Våra lokaler är unika och menyerna kommer ur autentiska medeltida kokböcker. I möjligaste mån används samma ingredienser och metoder...

80 omdömen om Sjätte Tunnan

Mattis F
Skrev om Sjätte Tunnan

..................................................................................................

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Christer B
Skrev om Sjätte Tunnan

Spennende og god mat. Mjød anbefales på det sterkeste. Fantastiske lokaler hvor man får følelsen av å komme bort fra den moderne tid. Humoristisk og kunnskapsrik betjening.

Linn A
Skrev om Sjätte Tunnan

Jag har varit på sjättetunnan många gånger och när jag jobbade i receptionen på ett hotell så skickade jag dit många kunder. Tycker atmosfären och personalen är jättebra. Är vegetarian och utbudet är dåligt på vegetariskt mat. Som tur är så ändrar de menyn då och då så jag inte äter dans varje gång. Höga priser men man får det man betalar för. Mitt absoluta favorit ställe i Stockholm.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Sanna H
Skrev om Sjätte Tunnan

Genuint trevlig upplevelse! Rekommenderas.

Sandra marianne L
Skrev om Sjätte Tunnan

Åt middag på Sjätte tunnan med min sambo. Vi delade på förrätten och efterrätten och tog varsin varmrätt. All mat var fantastiskt gott och väl komponerat. Personalen var väldigt trevlig och tog sig tid att berätta om maten, trots att det var fullbokat. Jag och min sambo hade en jättetrevlig kväll med helt utsökt mat och dryck. Vi kommer gå hit igen.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Emina A
Skrev om Sjätte Tunnan

Underbart! Supergod mat och helt fantastisk service. Perfekt när man vill ha något utöver det vanliga.

Therese A
Skrev om Sjätte Tunnan

Jättetrevlig personal och fantastisk mat! Vi kom tidigt till vår reservation men de tog emot oss med ett leende och lät oss sitta ned med en gång. Vi fick snabb service med både mat och dryck. Det känns som de har en väl fungerande organisation. Jag kommer definitivt gå hit igen. Jag bor i Uppsala men har ändå varit och ätit här två gånger inom loppet av en månad. Värt varenda krona!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Erik N
Skrev om Sjätte Tunnan

Jag har varit på Sjätte Tunnan rätt många gånger; på helger och druckit öl och mjöd och på vardagskvällar för en schysst middag. På helgerna är det alltid livligt och underbar stämning som smittar av sig, alla är vänner och sjunger ihop där nere i källaren. Vardagskvällarna är mycket lugnare, vilket egentligen säger sig självt, och maten har aldrig gjort mig besviken. Senast åt jag lax med senap och gröt(?) gjord på bröd, toppat med lite kanel till förrätt. Det låter lite ovanligt men det var faktiskt riktigt gott. Till...

Svar från Sjätte Tunnan

Vi tackar! Och är lite imponerade över att du klara äta förätt och revben för två själv.

Emanuel T
Skrev om Sjätte Tunnan

Fantastiskt bra mat och dryck, trevlig personal och en utmärkt upplevelse.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Valentina J

Trevlig atmosfär,vänlig personal,gott mat

Nadja B
Skrev om Sjätte Tunnan

Jag och mitt sällskap var mycket nöjda med vistelsen på Sjätte Tunnan. Vi fick ett glatt och trevligt bemötande av personalen, maten och drycken var mycket god och det var mysiga lokaler. Rekommenderar starkt denna restaurang!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Ewa N
Skrev om Sjätte Tunnan

Trevligt bemötande av all personal och bra mat. Fick mycket bra info om drycker

Kenneth R
Skrev om Sjätte Tunnan

Utmärkt mat, bra prisnivå, trevlig personal och mysig miljö. Rekommenderas varmt !

Christian C
Skrev om Sjätte Tunnan

Trevlig miljö och bra personal. Menyn tunnare nu än tidigare men lika kraftigt prissatt som tidigare. Det egna mjödet är bra men inget att "gå dit för".

Inger H
Skrev om Sjätte Tunnan

Inget problem att ändra bokning för antal personer. Kul med "Bondens gille" till hela gänget. Det mesta gott. En köttbit tyvärr torr. Trevlig personal. Glad och pratig stämning. Roligt ställe att besöka!

Anders S
Skrev om Sjätte Tunnan

Helt fenomenal upplevelse med förträffligt god mat och dryck. Och på det serviceminded personal som brinner för att göra gästernas besök till en härlig upplevelse. Utöver ett glatt humör från personalen så berättar de även om varje maträtt vad gäller tiilagning och historia. Detta var vårt fjärde besök sedan 2006 och vi kommer besöka restaurangen än fler gånger.

Erick S
Skrev om Sjätte Tunnan

Inte så god mat, bra efterrätter, för hög ljudvolym dyrt

Jenny S
Skrev om Sjätte Tunnan

Det var den godaste maten jag ätit på länge!!

Sam L
Skrev om Sjätte Tunnan

Mysig lokal, bra dricka och utmärkt mat!

Thomas L
Skrev om Sjätte Tunnan

Bra service. Riktigt god mat och dryck. Härlig miljö.

Sven R
Skrev om Sjätte Tunnan

Intressant och trevligt besök. God mat och gott öl. Nästa gång prövar vi nog något av gillena.

Margareta C
Skrev om Sjätte Tunnan

Trevligt restaurangbesök för att fira vårt barnbarns födelsedag. Rolig meny och trevlig betjäning som bidrog till att ge en äkta medeltidsstämning. Maten var dessutom god!

Marie J
Skrev om Sjätte Tunnan

Bra bemötande och upplevd god service. Vid närmare granskning av notan efteråt visade det sig att vi betalt för två drinkar som vi varken beställt eller druckit. Maten var helt OK men det saknades kryddat vin. Inredningen innehöll för många synliga elsladdar som helt tog bort medeltidskänslan.

Ulrika C
Skrev om Sjätte Tunnan

Mysig trevlig krog i källarvalven. God mat!

Klas F
Skrev om Sjätte Tunnan

Treblig pesonal och bra mat. Kul med medletidstema

Nicolina N
Skrev om Sjätte Tunnan

Jag och min sambos besök på Sjätte Tunnan var riktigt bra. Förrätten - anklåret - var helt klart kvällens favorit. Deras egna mjöd rekommenderar jag varmt. Trevliga servitörer och mycket god service trots att restaurangen var fullproppad. Det enda negativa var ljudvolymen men det är förståeligt med tanke på hur mycket folk det var den kvällen. Kommer absolut återvända till Sjätte Tunnan!

Robert J
Skrev om Sjätte Tunnan

Åt en god middag i trevlig miljö. Bra service.

Tore Ö
Skrev om Sjätte Tunnan

Trevlig miljö, toaletter var under all kritik.. Personalen trevlig bra service . Maten prisvärd.

Helena H
Skrev om Sjätte Tunnan

Utmärkt. Trevlig, gemytligt och mycket bra mat. Prisvärt!

Sara G
Skrev om Sjätte Tunnan

Väldigt trevlig atmosfär, god mat och bra service. Det gick snabbt att få maten och Servitrisen förklarade vad vi hade på tallrikarna. Menyn är något dyr men vad man kan vänta sig i gamla stan.

Karin H
Skrev om Sjätte Tunnan

Fantastisk personal, miljö och tidstypisk mijö! Rekommenderas varmt! Ärtsoppa med saffran till förrätt och revben som varmrätt är verkligen en höjdare. Missa inte denna krog!

Ellen S

Jörgen E
Skrev om Sjätte Tunnan

Tyvärr besviken ,maten dyr kanske inte värre än på andra välrenommerade krogar men kvaliten håller inte måttet.Dessutom till råga på allt ,toaletten stank avlopp och ligger i direkt anslutning till köket med vidöppna dörrar. Ingen trevlig upplevelse. Det som förvånar mig är att personalen inte verkade bry sig alls. Jag har Inga problem med att gå dit och bara sitta ned å ta något att dricka.Men någon matbeställning blir det inte igen. Trist för jag gillar miljön och temat.

Lisa L
Skrev om Sjätte Tunnan

Vi upplevde det som att det pågick nån slags konflikt bland personalen. De verkade vantrivas och vi upplevde dem irriterade (inte nödvändigtvis på gästerna, men kanske mot varandra eller nån händelse). Ingen tog emot oss när vi kom, och när vi frågade en servitris om hjälp verkade hon snarast oförstående. Killen bakom baren var den enda i personalen som log mot oss. Jag tror och hoppas att det vi upplevde var en engångsföreteelse, att eventuella problem har retts ut, och att alla mår bra. Stämningen bland personalen...

Lars R
Skrev om Sjätte Tunnan

Trevlig restaurang med härlig atmosfär. Vi valde "Borgarens Gille" en komplett tre-rätters meny. Förrätten (Fänkålssoppa med kräftstjärtar i gelé och sacristains) var helt fantastisk, och även de följande serveringarna var bra men inte lika fantastiska. Hyfsat men inte fantastiskt prisvärt.

Tina E
Skrev om Sjätte Tunnan

Trevligt, gott och bra service.

Johan A
Skrev om Sjätte Tunnan

Vi hade en riktigt rolig middag med rejäl och vällagad mat samt stora mängder god mjöd. Det var stämningsfullt och kul och fräscht på ett tidstypsikt sätt.

George S
Skrev om Sjätte Tunnan

Trevligt och gemytligt. Mysig stämning i medeltida atmosfär. Engagerad personal och maten smakade mkt bra. Rekommenderas.!

Marko V
Skrev om Sjätte Tunnan

Allt fungerade väldigt bra från bokning av bord tills vi fick notan fastslagen med en kniv på bordet! =) Maten var riktigt god och även ett stort tack till er för ett trevligt och hjälpsamt bemötande från personalen.

Elina E
Skrev om Sjätte Tunnan

Jag har firat min födelsedag på sjätte tunnan i 6 år nu. Alltid jättebra mat och mjöden är fantastisk. Personalen har i alla år varit helt underbara, väldigt kunniga och har rolig humor. Kommer absolut fortsätta med min tradition så länge jag kan gå i den branta trappan! Nästa år fyller jag 30 och då vill jag slå till med en mega fest på sjätte tunnan!

Bengt M
Skrev om Sjätte Tunnan

Mycket nöjd med allting. Maten var supergod,mjöden var väldigt god och mycket trevlig personal. Inredningen var mysig. Tyvärr missade vi ev. uppträdande men det kanske vi ser nästa gång

Mathias J
Skrev om Sjätte Tunnan

Bra mat, bra service, trevligt ställe!

Sofie S
Skrev om Sjätte Tunnan

Mycket bra service, god mat, jag har inget att anmärka på alls.

Mikael E
Skrev om Sjätte Tunnan

Tyvärr. Mina barn tyckte inte om någon av maträtterna på menyn, så vi gick och år någon annanstans. Vore bra med ratter som passer barn

Robert N
Skrev om Sjätte Tunnan

Bokade bord via internet, gick mycket smidigt. Lokalen och personalen är fantastiska, medeltida atmosfären går inte att sätta pris på, den är unik. Maten är tidsenlig och väldigt god, men den absoluta pärlan är husets egna mjöd, eller mölska som den också kallas. Finns inget som slår den kombinationen, längtar tillbaka efter varje besök.

Åsa B
Skrev om Sjätte Tunnan

Ok personal, maten inte god. Små portioner - men det gjorde ju inte så mycket då 😀.

Elias F
Skrev om Sjätte Tunnan

Underbar mat, mysig stämning. Passande för både födelsedagen och den romantiaka middagen. Perfekt!

Staffan J
Skrev om Sjätte Tunnan

Bra service och suverän miljö!

Thorbjörn A
Skrev om Sjätte Tunnan

Helt enkelt bäst! Trevlig o gemytlig atmosfär. Kunnig och trevlig personal.

Anne-Marie P
Skrev om Sjätte Tunnan

This was a fantastic experience for myself and my family. I ordered the ribs thinking they would be a sizing like in my country but they were huge! The environment was great, the service was great... definitely a must do if visiting Stockholm.

Mark N gillar detta