SkandiaMäklarna Vasastan

SkandiaMäklarna Vasastan

Välkommen till SkandiaMäklarna i Vasastan! Sedan 1992 har vi hjälpt våra klienter att hitta rätt boende i Vasastan. Vi har fokus på kvalitet före kvantitet och ambitionen har redan från starten varit att vara den ledande mäklarfirman på marknaden. Vårt mål är att du som säljare eller köpare ska känna dig trygg genom hela affären....

320 omdömen om SkandiaMäklarna Vasastan

NICLAS Å
Skrev om SkandiaMäklarna Vasastan

Jämförde tre mäklare i Vasastan innan jag träffade Joakim. Vart ett enkelt val att välja Joakim då han trodde på en betydligt högre värdering och hade en trovärdig plan för nå dit, vilket var förtroendegivande. Senaste halvåret hade han dessutom sålt för väldigt höga kvadratmeterpriser i närområdet. Han ställde höga krav på styling och fotografen gjorde ett fantastiskt arbete. Super-fina bilder i kombination med rätt utgångspris ledde till 40 par som gick på visning och vi fick ett högre slutpris än vad vi hade förväntat...

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

Thomas B
Vasastan - Birkastan

Trevlig, saklig, kunnig, artig.

Sandra I
Vasastan

Joakim tog över uppdraget på min lägenhet (som inte hade fått ett enda bud) och gjorde det med bravur. Vi fick fulla visningar och mycket intresse kring lägenheten efter styling och ny presentation. Det slutade med att vi istället för 0 budgivare hade 5 aktiva budgivare och prisnivån slutade väldigt bra. Joakim är professionell, påläst, överträffade mina förväntningar på alla plan och är super trevlig. Mäklaren spelar mycket större roll än man kan tro, vilket jag fick uppleva. Jag kan absolut inget annat än varmt rekommendera...

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen

Robin K
Vasastan

Vi sålde en 2.a i Vasastan. Joakim hade väldigt bra öga för detaljer och levde upp till förväntningarna gällande att attrahera många spekulanter till visningarna

Maria E
Vasastan

Jag sålde min bostad i Vasastan genom Joakim. Han är väldigt trevlig och kunnig, och alltid tillgänglig för frågor och hjälpa till med goda råd. Jag skulle varmt rekommendera honom.

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1650 omdömen 4.8 av 1650 omdömen

Jennie H
Vasastan

Köpte en lägenhet i Vasastan i november 2018. Joakim var proffsig och väl påläst om fastigheten vid visningen. Under budgivningen var han drivande men utan att vara hetsig. Tillgänglig för att ställa frågor och bolla ideer och tankar med, vilket uppskattades.

Ted B
Vasastan

Lyhörd, kommunikativ och förtroendeingivande. Lyckades sälja vår lägenhet till en bra summa trots tuff marknad.

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2923 omdömen 4.8 av 2923 omdömen

Karin B
Vasastan - Birkastan

Trea i Birkastan. Anders har varit engagerad och vi har känt stort förtroende för honom genom hela processen.

Peter T
Vasastan - Atlas

Välinformerad och professionell.

HusmanHagberg Solna
4.9/5 i betyg av 935 omdömen 4.9 av 935 omdömen

Morris K
Vasastan - Norrmalm

Vi har sålt en 2:a i vasastan/Norrmalm. Vi har haft jättebra kontakt med Joakim Andersson. Han har varit väldigt tillmötesgående och engagerad. Vi hade höga förväntningar och vi tyckte absolut att han levde upp till dem. Vi är otroligt nöjda med Joakim, han är väldigt trevlig, professionell, och kunnig inom vasastan/norrmalm. Vi fick vår lägenhet såld till ett pris som vi är supernöjda med. Jag skulle rekommendera Joakim till alla jag känner som behöver sälja sin lgh.

Tomas G
Vasastan - Norrmalm

Joakim är professionell i sin yrkesroll, lugn och säker. Han är noggrann med detaljer och tydlig i sin kommunikation.

Håkan C
Vasastan - Norrmalm

Sålt lägenhet Joakim var snabb, seriös, trevlig och kunnig. Genomförde uppdraget på ett mycket bra sätt.

Gustaf Å
Vasastan - Norrmalm

Sålt bostadsrätt på Norrmalm, Stockholm. Joakim har under hela säljprocessen varit mycket tydlig och löpande hållit mig informerad. Snabb och smidig kommunikation, Joakim har alltid återkopplat inom mindre än en timme. Joakim har helt klart levt upp till mina förväntningar och jag är överlag mycket nöjd med Joakims arbete.

Maj-Britt G

Trevlig, engagerad mäklare och personlig i kontakten. Skött sitt åtagande på ett ypperligt sätt!

Mika B
Vasastan - Norrmalm

Vi var köpare av en lägenhet där Joakim var mäklare. Vi upplever att vi fått ett mycket positivt intryck av Joakim som var påläst och förtroendeingivande kring objektet i fråga.

Ingemar G
Vasastan - Norrmalm

Positiv och engagerad mäklare högsta betyg.

Åse W
Vasastan - Norrmalm

Sålt 79kvm. Norrmalm. Jag har varit i kontakt med Joakim flera gånger eftersom han sålt flera fastigheter i ”mitt” hus. Joakim har varit punktlig till möten. Alltid svarat snabbt via telefon och sms. Fick mycket hjälp och bra tips ang. styling inför fotografering och visning. Mina förväntningar var väl att få lite mer betalt för lägenheten men det verkar vara en nedgång just nu. Fyra budgivare och många på visningarna.

Sandra E
Vasastan - Birkastan

Bra bemötande, lättillgänglig & snabba svar alla minba frågor. Kände mig trygg genom hela köpet.

Tove E
Vasastan - Birkastan

Joakim sålde min lägenhet i Vasastan innan den ens kommit ut på hemnet. Han gjorde ett fantastiskt arbete med att annonsera, stylea och hitta rätt köpare. En proffsig och förtroendeingivande mäklare som varmt rekommenderas!

Elisabeth F

Sålt bostad i innerstan. Fint bemötande med ett stort engagemang!

Mats J

Köpt lägenhet i Stockholm. Bemött med tydliga raka besked och snabbt agerade. Ödmjukt och trevligt på förtroendegivande och personligt sätt. Rekommenderar Joakim direkt om någon skulle behöva ha tag på en bra mäklare. /Mats Johansson

Peter E
Vasastan

Köpte lägenhet i Vasastan. Anders skötte det hela snabbt och okomplicerat och vi kom snabbt till avslut och på överlåtandedagen gick allt enkelt och smärtfritt och vi fick dessutom en flaska bubbel att fira lägenheten med. Peter

Carl M

Anders var grym när vi valde att sälja genom honom. Bra bemötande, kunnig och informativ! 5 plus. Tack Anders!

Anders D gillar detta
Marcus L
Vasastan - Birkastan

Köpte en 2 kvadratare i Vasastan. BLev väl bemött av möklaren, var lätt att ha att göra med. Ställde upp på en extravisning då jag ville göra extra mätningar. VIlket var uppskattat. Överlag ett trevligt bemötande.

Magnus S
Vasastan

Väldigt nöjda med Anders! Kunnig, erfaren och service minded. Rekommenderas starkt!

Ville H
Vasastan

Anders skötte vår försäljning på bästa sätt, snabbt och bra bemötande genom hela processen.

JOSEFIN S
Vasastan

Seriös, kunnig och väldigt proffsig! 5 +!

Jan M
Vasastan - Birkastan

Köpte en bostad i Vasastan av Anders. Är otroligt nöjd med hur han skött hela affären, från informationen under vsingingen till kommunikation under köpprocessen och slutskedet. Anders har varit tydlig i sin kommunikation och väldigt tillgänglig och professionell. Hade jag sålt nu hade jag utan tvekan kontaktat Anders och rekommenderar honom mycket varmt.

Patrik E
Vasastan

Tydlig och rak ,mycket serviceminded och stor kännedom om vårt område.

Lille-Mor L
Vasastan

Sålde en lägenhet i Vasastan snabbt. Mäklaren mycket omtänksam och serviceminded. Ska tipsa vänner o bekanta om Anders Lillemor Brink

Sara G
Vasastan

Anders har inom en kortare period hjälpt oss att sälja två mindre lägenheter i Vasastan. Vi är mycket nöjda med hur snabbt och smidigt båda försäljningarna har gått. Alltid bra bemötande, snabb återkoppling och noggrann med att sätta rätt förväntningar hos oss. Mycket professionell och lojal! Vi ger därför Anders våra varmaste rekommendationer.

Sofie K
Vasastan

Vi har sålt med Anders vid två tillfällen. Resultatet båda gångerna blev lyckat. Anders förstår vikten av bra styling samt val av fotograf inför försäljningen. Under försäljningen är Anders väldigt duktig på återkoppling. Vi kommer definitivt använda Anders fler gånger.

Birgitta A
Vasastan - Birkastan

Sålt en bostadsrätt i Birkastan. Vi fick ett glatt och trevligt bemötande. Kände att Cecilia arbetade på ett seriöst sätt för oss. Hjälpte oss också med frågor som uppstod i samband med vårt letande av ny bostad. På det hela taget är vi mycket nöjda med Cecilia.

johan O
Vasastan - Röda Bergen

Proffsig och rak! Inga konstigheter!

Svein M

Bra energi och erfarenhet. Fick sålt min lgh till bra pris på 3 veckor i svår marknad..

Jan-Erik B

Valhallavägen 80A såldes med ett belopp jag aldrig drömt om. Klara och tydliga dialoger till en okunnig säljare. Karin är en dam som inte ger sig och tycks arbeta när vi andra sover. Min favoritmäklare bland de 5 jag anlitat.

Karin S gillar detta
Niclas B

Rådmansgatan 37 Det var tryggt och smidigt att ha Joakim med oss genom köpet. Snabb att svara på frågor och alltid trevlig och tillmötesgående. Rekommenderas!

Madelaine F

Super trevlig och sympatiskt mäklare!

Michael M

Varm person med stort engagemang, exakt vad jag sökte och fick. Levererade det han lovade på ett bra sätt! Skapade stort förtroende hos mig och uppenbarligen hos våra kunder också!

Christoffer G
Vasastan

-Sålt 1,5rum 37kvm. -Blev bemött på ett professionellt sätt. -Sammantaget en bra upplevelse.

El R
Vasastan

Joakim på Skandiamäklarna hjälpte mig sälja min lägenhet i Vasastan. Med säker hand och gott humör lotsade Joakim mig genom hela processen. Från första kontakt, via intag, hantering av styling, fotografering, annonsering, till kontraktsskrivning och slutligen tillträde flöt arbetet på snabbt, prickfritt och med minimal inblandning från min sida. Från "kontakt till kontrakt" gick på rekordfart. Knappt två veckor efter första kontakt hade Joakim lyckats jobba fram ett osannolikt slutbud som vida överträffade mina förväntningar....

Mikaela K
Vasastan

Joakim sålde min 2:a lägeneht i Vasastan och jag var mycket nöjd med resultatet. Han är pålitilig, snabb och engagerad. Han är också mycket trevlig på ett genuint sätt. Skulle varmt rekommendera honom!

Viktor S
Vasastan

Jag har ingen större erfarenhet av mäklare då jag precis köpt min första bostad, en 1a på Sveavägen. Men, jag tycker att Joakim har varit exceptionell från början till slut. Jag visste vad jag ville ha och han fans tillgänglig hela tiden och var inte bara väldigt förtroendeingivande utan också skarp och tillhandahöll all information för att göra valet enkelt. Skulle absolut rekommendera fler personer att ta kontakt med Joakim och låta honom hjälpa dem igen sitt första bostadsköp som definitivt kan vara en spännande...

Gunilla F

Vi har precis med Joakim som mäklare sålt vår 1:a i Vasastan/Norrmalm och vi kan inte nog berömma hans insats som helhet från första bemötandet till slutet. Joakim besitter en professionalism som man bara kan önska sig som kund och köpare. (Vi har även köpt av honom för 5 år sedan.) Våra förväntningar i nuvarande tid på bostadsmarknaden var dystrare än vad Joakim kunde leverera och det är en bedrift som sådan. Våra rekommendationer är bara det BÄSTA. Tack!

Sofie S

Sålde en 1a på Sveavägen och fick priset vi ville ha. Blev mycket bra bemött och är väldigt nöjda med hans engagemang. Han har sålt denna lägenheten tills oss och fick nu sälja den så vi är bevisligen nöjda med mäklaren och hans professionalitet.

Patric A

Vi sålde en etage-trea. Joakim hade ett professionellt och seriöst bemötande. Det kändes att han var villig att göra det lilla extra.

Sofia B
Vasastan

Jag har köpt lägenhet genom SkandiaMäklarna och Karin Sahlin. Jag har blivit väldigt bra bemött och hela köpprocessen har gått väldigt smidigt och lätt. Rekommenderar varmt!

Svar från Karin Sahlin

Tack Sofia, Hoppas du kommer att trivas bra i din härliga lägenhet! Med vänlig hälsning Karin Sahlin SkandiaMäklarna

Ann S

Mäklare: Åsa Ericsson Jag har både köpt & sålt min älskade tvåa i Vasastan med hjälp av Åsa Ericsson. Två lyckade affärer! Vid båda tillfällena har jag upplevt ett stort engagemang, kompetens och professionalism från Åsa. Jag uppskattar särskilt mycket hennes ärlighet, saklighet & ödmjukhet. Med sina 28 år i branschen och en entusiastisk personlighet får man som både köpare och säljare en trygg, strategisk och kommunikativ mäklare vid sin sida. Jag kan varmt rekommendera Åsa för en smidig och lyckad affär! / Ann

Susanne R
Vasastan - Norrmalm

Efter offertintagande från ett antal mäklarfirmor och noga utvärdering gav vi uppdraget att sälja vår 4-rums lägenhet i Vasastan/Norrmalm till Joakim Andersson på Skandiamäklarna. Joakim överträffade med råge våra förväntningar. Utöver en mycket god koll på marknaden uppskattade vi hans ödmjuka, transparenta och jordnära förhållningssätt. Något som uppenbarligen uppskattades även av köpare eftersom Joakim lyckades sälja vår lägenhet i Augusti 2018 till ett pris över förväntan.

Filip D

Jag har både köpt och sålt av Åsa Ericsson, så jag vet hur hon behandlar både säljare och köpare. Vad avser försäljningen har denna skötts på ett utomordentligt professionellt, engagerat och trevligt sätt. Åsa är alltid tillgänglig och arbetar otroligt hårt för att möta ens önskemål, att objektet presenteras rätt samt att nå ett lyckat resultat! Med hennes erfarenhet och goda kännedom om marknaden guidar hon till bästa strategi. Resultatet var helt fantastiskt, och jag vet samtidigt genom att ha varit köpare att hon...