Alla kategorier Läkarvård Stockholms län Stockholm Skärholmen Skärholmens Gynmottagning

Skärholmens Gynmottagning

Storholmsgatan 19, 127 48 Skärholmen — Visa karta

Munkforsplan 33, 12347, FARSTA
Strand Medclinic
Melody M:
Kunnig och duktig läkare som ser vad som är bäst för patient. Professionella.

Läs vad 7 kunder tycker om Skärholmens Gynmottagning

• Anna F
    Anna F skrev om Skärholmens Gynmottagning
    Jag blev hänvisad till Skärholmens gynekologmottagning av Gynakuten i Huddinge och hamnade då hos dr Janusz Kasina som började med att ställa lite "allmänna frågor". När han kom till frågan om jag rökte och jag svarade att jag gjorde det så följde en lång harang om att studier visar att tjejer som röker dör 11 år tidigare än tjejer som inte gör. Så långt inga större bekymmer, man är som rökare van vid att få höra hur farligt det är (som att man inte redan visste det). Nu till problemet; han berättade sedan att det fanns en annan anledning till att det var otroligt problematiskt för mig att jag rökte, nämligen att jag på grund av min rökning kan vänta mig att bli socialt utstött ur samhället, eftersom alla som inte röker tycker otroligt illa om personer som röker. Jag ifrågasatte detta och poängterade att hur man ser på rökare är individuellt, men det sa han bestämt att så var det inte (under hela samtalet hade han en otroligt ”översittar-ton” och såg mig inte i ögonen en enda gång). "Nästan alla som inte röker tycker att det är äckligt med folk som röker", menade han. Han drog sedan den sjukaste parallell jag någonsin hört komma från en läkare, han sa: "jag och andra icke-rökare ser på rökare på samma sätt som vi ser på personer som inte sköter sin hygien, träffar jag en person som inte duschat på några dagar och han eller hon börjar prata med mig så lyssnar jag inte. Ställer han eller hon frågor så ignorerar jag dem och tar dem inte på allvar. Jag går omvägar om jag ser en person med dålig hygien eller en person som röker". En LÄKARE menar alltså att personer som av olika anledningar (det kan vara brist på tillgång till dusch, psykiska problem eller vad som helst) inte sköter sin hygien är en person han inte tar på allvar och lyssnar på. Att människor som röker eller inte kan sköta sin hygien är människor han anser är mindre värda. Det är i min mening helt fruktansvärt att det här är en person som får arbeta med patienter överlag och speciellt när det är inom ett område som gynekologi. Att Huddinge Gynakut har ett samarbete med den här mottagningen är också otroligt problematiskt.
  • Anna F
    Anna F skrev om Skärholmens Gynmottagning
  • Maciej H
    Maciej H skrev om Skärholmens Gynmottagning
    dr Janusz Kasina gjorde blodprovet på min fru en enda gång och sa att proverna ser dåligt ut och att vi aldrig mer kommer kunna ha barn, nu efter 8 månader frugan er gravid :) Alla läkare som vi träffar nu säger att vi borde anmäla honom då han kunde inte efter 1 prov ställa ett sånt diagnos plus att han gjorde det på ett katastrof sätt.
    Hur han berättade till oss att vi kommer inte kunna ha barn var ren katastrof, oproffsig. Såna läkare borde inte kunna jobba som läkare.
    Vi rekommenderar inte besök hos honom, hoppas han slutar som läkare !!!
  • Marie G
    Marie G skrev om Skärholmens Gynmottagning
    Var hos Janusz Kasina och det var en otroligt oempatisk människa och gynekolog. Oproffsig i sitt bemötande mot patienten och väldigt okunnig i och om sitt yrke när jag jämför med andra läkare jag varit hos. Kommer aldrig mer gå dit och ej heller rekommendera någon annan, snarare avråda!
  • Emma H
    Emma H skrev om Skärholmens Gynmottagning
    Jag gick till dr Janusz Kasina. Jag blev fruktansvärt illa bemött. Han lät mig inte prata, blev sur när jag försökte berätta vad jag ville ha hjälp med. Han avbröt mig och var allmänt dryg. Han sa att det kanske är något fel på min livmoder och han vill titta. Säger åt mig att ta av mig kläderna. Sen kör han in en kall stav i mig utan att förvarna eller vars försiktig. Han kunde inte se något och hade inga förslag än att ta nåt p piller. Jag sa också att jag ville sätta in en spiral men det ville han inte, han sa att det skulle vara för jobbigt för honom. Jag gick därifrån utan att ha fått någon egentlig hjälp. Jag grät så fort jag lämnat byggnaden. Kände mig så otroligt nedtryckt kränkt och förnedrad. Jag tycker att dr Janusz Kasina är en sexist som sköter i sina patienter och dessutom är oerhört otrevlig. Jag skulle aldrig rekommendera någon att gå till honom.
  • Malin J
    Malin J skrev om Skärholmens Gynmottagning
    Jag tillsammans med min sambo har gjort vår fertiltetsutredning hos Janusz Kasina på Skärholmens Gynekologmottagning. Han har visat oss stor respekt och tagit våra frågor på största allvar. Janusz har varit tillgänglig och har alltid återkopplat till oss snabbt när vi ringt upp och lämnat meddelande. Han är lugn, trygg och professionell. Jag och min sambo rekommendrar honom varmt. Dessutom är läkaresekreterarna på Skärholmens Gynekologmottagning tillmötesgående och serviceminded.
  • ylva e
    ylva e skrev om Skärholmens Gynmottagning
    Dåligt. Dr Janusz Kasina ger ett väldigt gott första intryck. Han ger ett profisionelt och vänligt uttryck. Men under mitt andra besök tillsammans med min pojkvän, blir hans sexistiska människosyn allt tydligare. Jag var arg, ledsen och frustrerad över att jag fick utstå så stort fysiskt och psykist lidande bara för att jag är kvinna. Då förbyttes Dr Janusz Kasina tidigare så vänliga tonfall. Enligt Dr Janusz Kasina, har jag ingen rätt att vara arg på min pojkvän och ska i fortsättningen vara jävligt tacksam och hålla käften om den svåra situation pojkvännen försatt mig i. Vidare frågade jag innan ett smärtsamt ingrepp om jag kunde få någon form av smärtlindring. Svaret blev att det var helt uteslutet, efteråt när jag nästan kolapsar av smärta frågar min pojkvän om jag inte kan ta några vanliga värktabletter för att lindra. Javisst det hjälper nog blir svaret. - Alla läkare som bryr sig om sin patient hade föreslagit att jag tog vanliga värktabletter INAN ingreppet, jag frågade ju t.o.m.

Storholmsgatan 19, 127 48 Skärholmen