Skatteverket, Skattekontoret i Västerås

Sigurdsgatan 21, 721 30 Västerås

1.0 / 5 i betyg — 1 rekommendationer
, 11331, STOCKHOLM
Håll Käften - Sveriges farligaste coverband!
Anton J:
Håll käften är håll käften-bra!
Ändra min profil

Läs vad 1 kund tycker om Skatteverket, Skattekontoret i Västerås

• Anita S
    Anita S skrev om Skatteverket, Skattekontoret i Västerås
    INGA 30 DAGAR PÅ SKATTESKULDER

Mina söner har nu varit företagare i ett antal år.

Den 7 januari från skattemyndigheten fick vi ett krav från skattemyndigheten på skatteskulder till och med 2013-01-05, med belopp 8796 kronor, sista betalningsdag var den 28 januari.
    Skulden betaldes den 22 januari. Men eftersom förra året inte var så strålande så försökte vi sladda med den preliminära Januariskatten 8784 kronor, men si det gick inte alls.

Den 6 febr damp det för första gången ner ett krav från Kronogden. Kravet var på en skatteskuld 8796 kronor. Vad innebär en skuld hos kronofogden? Kan man fixa en tågbiljett? eller bussbiljett? Får man låna på bank? Kan man få köpa vara på kredit?

Jag beundrar alla hantverkare (småföretagare) som jobbar en eller två. För att driva ett företag även om man bara är en eller ett fåtal personer så krävs marknadsföring, enklaste marknadsföringen sker genom telefonkatogen. Detta är en djungel sedan staten inte har katalogen. Marknadsföring tar en otrolig tid och till otroliga summor.
    Tid kostar pengar.
    Man ska även inte glömma all tid det tar att räkna på jobb.
    Bokföringen är ett krav. Bokföring tar tid. Alla papper ska sorteras buntas sättas in i pärmar och förvaras i många år. Pappren tar plats också. Platsen kostar pengar. Tid kostar pengar.
    Kontakterna med skattemyndigheten tar tid, dels har vi roten, dels har vi de preliminära skatterna som ständigt räknas upp, går inte firmans resulta samma väg så ska man gör skattejämkning hit och dit, dels har vi alla rapporteringar. Kontakterna med Skattemyndigheten kostar pengar. Tid är pengar. Deklarationen kostar också pengar

Jag har har levt mitt liv som småföretagare, gift med en småföretagare, barn som är småföretagare. Nu säger jag bara. Det är inte värt besväret. Mina barnbarn ska inte bli småföretagare. De ska bli tjänstemän med en fast inkomst, då kan de få ett värdigt liv med fritid och slippa preliminära avgifter som ständigt räknas upp.

Ideellt arbetande pensionär i söners företag.

Företag inom övrigt nära Skatteverket, Skattekontoret i Västerås:

Folkpool Jönköping

Bangårdsgatan 3, Jönköping

Mark & Trädgårdseliten

FLODINS VÄG 27 D, Strängnäs
Mark & Trädgårdseliten
Micke L:
Mark & Trädgårdseliten gjorde ett fantastisk arbete, som jag varmt kan rekommendera. Mvh Micke Lundblad

Trä & Mur Kompaniet i Kungsbacka

Ekenleden 13 A, KÅLLERED
Trä & Mur Kompaniet i Kungsbacka
Stefan N:
Byte av plåttak. Fick bra hjälp trots kort varsel. Utmärkt utfört arbete.