Slussens Trafikskola

Katarinavägen 18, 116 45 Stockholm — Visa karta

Nya Slussens Trafikskola ligger centralt mitt i Stockholm, nu med nya ägare och ny regi.
Vi hjälper dig hela vägen till ditt B-körkort både med automat och manuell växellåda. Utöver teori och körlektioner erbjuder vi även riskutbildning 1 och 2 samt handledarkurser för privatisten. För dig som behöver utökat släp (B96) eller tungt släp (BE) så erbjuder vi det också. Hos oss arbetar ett glatt gäng som pedagogiskt lotsar dig lugnt och tryggt till ditt körkort. Varmt välkomna!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 310 kunder tycker om Slussens Trafikskola

• 2020-01-23

Anton J skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    En bra trafikskola i allmänhet.

Jag övningskörde både privat och med skolan.
    De har kompetenta lärare och bemöter en trevligt nog.
    Något som kan förbättras är kommunikationen, rättare sagt lite hjälp från lärarens sida att planera när man ska ta kortet.
    Medans varje lektion var bra och lärorik på ett sätt privat övningskörning inte är, så blir det lätt en känsla av att det inte finns ett mål i sikte.

Kort sagt: körlektioner bra, kursplan otydlig. Läs mer
    2020-01-27 Slussens Trafikskola svarar Anton J
    Tack Anton, för ett bra omdöme. Nu har vi något att ta tag i, vi har en tydlig kursplan som alla ska följa så det får bli nästa planeringsdags agenda.
    Tack för att du valde oss och kör mycket och försiktigt :)
  • 2020-01-23

Vendela S skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Fantastiskt trevlig och kunnig personal. Kände mig alltid välkommen när jag kom dit. Lärde mig otroligt mycket varje lektion och hade också så kul med min trafiklärare. Bra utbud på annat utöver lektioner (landsvägen, riskettan bla) Bra med 70 min lektioner, helt klart värt priset. Trodde aldrig jag skulle hitta en trafikskola där jag trivdes så bra som jag gjorde där. Grymt bra trafikskola! Läs mer
    2020-01-27 Slussens Trafikskola svarar Vendela S
    Tack Vendela för ett fint omdöme och att du valde oss som din trafikskola :)
    Lycka till med allt du har framför dig :)
  • 2020-01-14

Hamid D skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Great School! Highly recommended. Marita and Kenta are so great, friendly and helpful.

Rekommenderas! Marita och Kenta är så bra, vänliga och hjälpsamma. Läs mer
    2020-01-14 Slussens Trafikskola svarar Hamid D
    Tack för värmande ord Hamid :) Allt gick snabbt och smidigt, stort grattis!
  • 2020-01-13

Jesper I skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Vänliga och framförallt professionella trafikskolelärare, rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-01-14 Slussens Trafikskola svarar Jesper I
    Tack Jesper, och stort grattis igen :)
  • 2020-01-12

Anton D skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Jag fixade mitt körkort då tack vare Slussens Trafikskola, i början var det otroligt läskigt men mina lärare lyckades lugna ner mig och göra mig bekvämare i trafiken rätt så snabbt. Är inte exakt säker på hur många lektioner jag tog men ungefär runt 20-30 och jag ångrar verkligen inte en endaste krona. Otroligt nöjd, riktigt trevliga lärare har dom och sköna bilar att köra! Läs mer
    2020-01-14 Slussens Trafikskola svarar Anton D
    Tack Anton för fint omdöme :) Du fixade galant körprovet på egenhand, kör mycket och försiktigt nu.
  • 2020-01-12

Lucas U skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    känner mig lite halvt lurad med kostnaderna. Allt blir dyrare efter man gjort det än vad det värkar som först. Jag har haft fler olika lärare och jag tycker att graden dem är engagerade i ens körning såg väldigt olika ut. visa var väldigt duktiga och pratglada medans visa andra mest sitter med mobilen under tiden. Läs mer
    2020-01-14 Slussens Trafikskola svarar Lucas U
    Tack Lucas för din ärlighet. Mobilanvänding är absolut förbjuden under våra lektioner, så det är något jag tar på stort allvar. Tog upp det med personalgruppen direkt och det står även i våran policy som alla har skrivit under.
    När det gäller kostnaden kan man känna sig "lurad" om man först köper ett körpaket och får rabatter och när paketet löper ut inte köper ett nytt, då går det över till enstaka körlektion som är utan rabatt. Alla våra priser finns på vår hemsida.
    Det har varit trevligt att ha dig som elev här, kom alltid in med ett glatt leende :)
  • 2020-01-02

Mattis D skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Tog ett antal körlektioner samt riskettan och är väldigt nöjd. Har fått mycket ärlig och bra hjälp! Bokade körprovet privat och klarade det. Alltid snabba svar och många lediga tider. Kan rekommendera Slussens Trafikskola! Läs mer
    2020-01-14 Slussens Trafikskola svarar Mattis D
    Tack Mattis :) Ärlighet varar alltid längst, så skönt att du upplevde oss ärliga :)
  • 2019-12-19

Leonardo O skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    I had a non-EU driver's license, they helped me understand the differences between my usual driving and how people drive in Sweden. Speaking English is not a problem. They have awesome instructors, totally recommended! Läs mer
    2020-01-14 Slussens Trafikskola svarar Leonardo O
    Thanks Leonard for a nice review and good luck with your Swedish driving license :)
  • 2019-12-18

Salim R skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Mycket nöjd med Slussens trafikskola.
    Innan jag började där jag var inte säker på att körkortet är något för mig, eftersom jag är inte ung längre och jag vet nästan ingenting om bilar och trafikregler, men jag behövde göra ett ärligt försök iaf.
    Det hela gick väldigt smidigt, från alldeles början när jag gjorde synudersökning hos de för att få körkortstillstånd till sista dagen igår när jag klarade körprovet och fick körkortet från första försöket.
    Jag har haft världens bästa trafiklärare, Kjell, som är erfahren och har stort tålamod. han lärde mig allt från att hålla ratten till att göra relativt komplicerade manöver. Nu är jag mycket bekväm med att sitta bakom ratten och köra i olika trafikmiljöer, mitt i stan och ute i landsvägar. Men inte bara han, alla som jobbar här är väldigt trevliga och hjälpsamma. De kan verkligen sin grej.
    Jag rekommenderar Slussens Trafikskola till alla som vill få sitt körkort på effektivt och systematiskt sätt, ingen krångel och inga slumpmässiga försök. Det är deras jobb att ta dig till körkortet och de gör alldeles utmärkt jobb. Om jag lyckades få det från första försöket med dem, alla kan. Läs mer
    2019-12-18 Slussens Trafikskola svarar Salim R
    Tack Salim :) Vi är väldigt glad att du valde just vår skola, mycket trevligt att ha dig som elev hos oss. Du klarade allt galant :)
  • 2019-12-17

Mårten H skrev om BE/B96 en del av Slussens Trafikskola
    Personlig och bra service. Trevlig och pedagogisk övningsledare. Fräscja bilar. Läs mer
    2019-12-18 Slussens Trafikskola svarar Mårten H
    Tack Mårten för mycket fina ord :)
  • 2019-12-09

Tor L skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Köpte många lektioner för automat körkort. Fick jätte bra hjälp och klarade båda proven på första försöket! Rekommenderar starkt! Läs mer
    2019-12-11 Slussens Trafikskola svarar Tor L
    Tack Tor :) Bra jobbat och härligt att sätta allt på första försöket :)
  • 2019-12-06

Daniel Q skrev om BE/B96 en del av Slussens Trafikskola
    It was very professional and practical. And I passed. So I am just very happy. Läs mer
    2019-12-09 Slussens Trafikskola svarar Daniel Q
    Thank you, and very good job :)
  • 2019-12-04

Olivia G skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Väldigt trevliga, och hjälpsamma. Jag köpte paketet med 10 lektioen och teori Läs mer
    2019-12-09 Slussens Trafikskola svarar Olivia G
    Tack Olivia :) kör mycket och försiktigt!
  • 2019-12-02

Julia A skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Blev bemött jätte bra av alla som jobbade på trafikskolan, alla va otrevligt trevliga och hjälpsamma, tycker pengarna va värt de och är otroligt nöjd över mitt val av trafikskola. Läs mer
    2019-12-03 Slussens Trafikskola svarar Julia A
    Tack Julia, vi är glada att du valde just oss :)
  • 2019-11-26

Felicia S skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Jag har kört med Daniel på Slussens trafikskola och han är en helt fantastiskt bra lärare, han är pedagogisk och väldigt stöttande, utan honom hade jag aldrig lyckats ta mitt körkort 😃 Läs mer
    2019-11-27 Slussens Trafikskola svarar Felicia S
    Tack Felicia :) Daniel är en pärla och vi är glada att vi har honom hos oss. Stort lycka till nu och kör mycket bil.
  • 2019-11-19

Cecilia M skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Superhärligt och proffsigt bemötande av alla. Bra att man kan boka allt på samma ställe.
    Körläraren va lugn och pedagogisk, peppade när det behövdes och fick mig att lita på att jag kan. Kände mig trygg hela vägen. TACK!! Läs mer
    2019-11-20 Slussens Trafikskola svarar Cecilia M
    Trygghet är en viktig del i inlärningen, härligt att höra att du kände så :)
    Tack Cecilia, nu ses vi ute på vägarna istället :)
  • Klara B

2019-11-19

Klara B skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Personligt, varmt och proffsigt! Jag rekommenderar varmt. Läs mer
    2019-11-20 Slussens Trafikskola svarar Klara B
    Tack fina Klara för värmande fina ord :)
  • 2019-11-18

Anna R skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Fantastisk väg till körkort! Fick köra med två körskollärare som båda var suveräna. Jag blev godkänd på första uppkörningen och det är tack vare Slussens Trafikskola som är mycket pålitliga och kompetenta. Läs mer
    2019-11-20 Slussens Trafikskola svarar Anna R
    Tack Anna, vi är glada att du valde oss & kommer att sakna glada spralliga Anna hos oss :)
  • 2019-11-14

Matilda S skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Väldigt tillmötesgående och proffsiga. Är så nöjd med lektionerna jag köpte! Läs mer
    2019-11-14 Slussens Trafikskola svarar Matilda S
    Härligt att höra Matilda :) Stort grattis till körkortet och din nya frihet!
  • 2019-11-11

Per B skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Handledarutbildning, bra person, bra kurs, bra planerat med raster. Rekommnderas. Läs mer
    2019-11-11 Slussens Trafikskola svarar Per B
    Härligt att höra :) Stort tack Per!

Mats T skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Handledarutbildning, var utmärkt, är nöjd Läs mer
    2019-11-11 Slussens Trafikskola svarar Mats T
    Trevligt Mats, tack för ditt omdöme :)

Mikael H skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Superbra pedagog och bra bemötande. Läs mer
    2019-11-11 Slussens Trafikskola svarar Mikael H
    Tack Mikael, roligt att höra :)

Caroline T skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    En trafikskola som förmedlar en otroligt familjär och gemytlig känsla. Man känner sig alltid välkommen och väl omhändertagen. De är också generösa med tiden och flexibla med bokningar. Mycket serviceminded personal! Att ta körkort kändes enkelt med denna trafikskola :) Läs mer
    2019-11-11 Slussens Trafikskola svarar Caroline T
    Tack fina Caroline för fina ord :)
  • 2019-11-06

Pernilla F skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Köpt körpaket + handledarutbildning.
    Blivit bemött professionellt och fått återkoppling snabbt. Läs mer
    2019-11-06 Slussens Trafikskola svarar Pernilla F
    Tack Pernilla, vad glada vi blir för dina ord :D
  • 2019-11-06

Ogeborg L skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Mycket bra och tydlig information om att vara handledare vid övningskörning. Bra också med interaktiviteten där instruktören ställer många frågor som riktar sig både till elever och handledare. Denna infostund var mycket bättre än jag trodde, och gav en bra start. Läs mer
    2019-11-06 Slussens Trafikskola svarar Ogeborg L
    Riktigt roligt att läsa, precis så vill vi att det ska vara....en bra start för er övningskörning :) Stort Tack!

Jakob S skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Vilket toppengäng på Slssen trafikskola, lärde mig otroligt mycket och hade roligt på vägen. Kan verkligen rekommendera er att övningsköra med Slussens trafikskola! Extra tack till Kawtar, Kjelle, Acke och Marita :) Läs mer
    2019-11-06 Slussens Trafikskola svarar Jakob S
    Tack själv Jakob, vi är glada att du valde oss som din trafikskola :)

Fatima W skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Superbra!
    Jag hade ett mål och dom hjälpte mig att nå det. Dom lyssnade på vad jag sa att jag behövde och stöttade mig hela vägen! Läs mer
    2019-11-06 Slussens Trafikskola svarar Fatima W
    Härligt att höra Fatima och tack för present och fint omdöme :)

Anders F skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Jag tog körkort för automatväxlad bil hos Slussens Trafikskola. Fantastiskt bemötande av hela personalen. Kenta handledde mig hela vägen till körkortet på ett väldigt pedagogiskt och professionellt sätt. Rekommenderar starkt Slussens Trafikskola! Läs mer
    2019-11-04 Slussens Trafikskola svarar Anders F
    Tack Anders för fint omdöme och att du valde oss som din trafikskola.
  • 2019-11-02

Sepehr S skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Toppen skola med bra, tålmodiga samt pedagogiska lärare.
    Jag var väldigt oflexibel när det kom till de tider jag kunde ta körlektioner men skolan tog hänsyn till det och kontaktade mig när tider blev lediga som skulle kunna passa mig. Läs mer
    2019-11-02 Slussens Trafikskola svarar Sepehr S
    Tack Sepehr för fint omdöme och vi är glada att vi kunde ordna tider som passade dig 😊🚗
  • 2019-10-31

Björn E skrev om BE/B96 en del av Slussens Trafikskola
    Snabbt, enkelt, informativt, professionell rakt igenom Läs mer
    2019-11-02 Slussens Trafikskola svarar Björn E
    Tack Björn och grattis till din nya behörighet och tack för att vi fick äran att passa din fina hund när du var på lektion 😊

Shervin Z skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Jag köpte handledarutbildning.
    Läraren var väldigt pedagogisk och gjorde kursen intressant.
    Rekommenderar kursen. Läs mer
    2019-10-29 Slussens Trafikskola svarar Shervin Z
    Tack Shervin, det blir vi glada att höra :)

Peter S skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Den var väl genomförd av en kunnig och inspirerande lärare Läs mer
    2019-10-29 Slussens Trafikskola svarar Peter S
    Härligt, Kjelle är grym :) Tack Peter!

Bengt Å skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Mycket bra handledarutbildning. Pedagogisk o genomtänkt. Läs mer
    2019-10-29 Slussens Trafikskola svarar Bengt Å
    Tack Bengt, det gillar vi, kul att du kände att den var genomtänkt :)

Helene S skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Mycket informativ utbildning som verkligen ger stöd åt uppgiften att handleda en körkortsaspirant. Dessutom medryckande. Läs mer
    2019-10-29 Slussens Trafikskola svarar Helene S
    Wow, va roligt att höra Helene, då fick du inspiration för kommande övningskörning :)
  • Fritiof S

2019-10-15

Fritiof S skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Jag blev i stort sett bara bemött på ett fantastiskt sätt av receptionist och körlärare. Jag bytte körlärare efter ett par lektioner utan att behöva svara på varför eller liknande vilket var perfekt. Det ligger bra till och man får därmed mycket stadskörning vilket enligt mig är grymt! Rekommenderas för dom som har lite större budget då det är välerfarna, pedagogiska & trevliga körlärare på skolan. Läs mer
    2019-10-21 Slussens Trafikskola svarar Fritiof S
    Tack Fritiof för ett fint omdöme :) Njut av din nya frihet!
  • 2019-09-30

Mikael M skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    30 körlektioner ledde till körkort utan problem. Allt funkade som man skulle kunnat önska om. Rekommenderas! (Jag körde automat med Kenta) Läs mer
    2019-10-03 Slussens Trafikskola svarar Mikael M
    Tack Mikael, satte allt på första försöket....snyggt :)
  • 2019-09-26

Fanny E skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    La upp en intensivkurs (10 lektioner + 5 timmars landsvägskörningslektion) på Slussens Trafikskola efter att ha bokat uppkörningen privat och är oerhört nöjd. Mycket trevligt bemötande av alla i personalen, smidig bokning/avbokning av lektioner samt pedagogiska lärare med stort tålamod och engagemang. Kände verkligen att elevens bästa var i fokus under hela utbildningen och provförrättaren sa efter min uppkörning att min trafiklärare gjort ett mycket bra jobb så kan bara tacka er (speciellt Acke) för en riktigt bra utbildning.

Rekommenderar varmt denna trafikskola! Läs mer
    2019-10-03 Slussens Trafikskola svarar Fanny E
    Tack Fanny, det var ett nöje att ha dig här oss oss :) Riktigt kul att de sa så på din uppkörning, men det var du som gjorde det stora jobbet :D
  • 2019-09-23

Lucas J skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Mycket bra körskola. Pedagogiska lärare med god personkännedom och utmärkt utbildningsplan. Läs mer
    2019-09-26 Slussens Trafikskola svarar Lucas J
    Tusen tack Lucas :) Kör mycket och försiktigt, vi lär ju mötas i trafiken ibland ;)
  • 2019-09-06

Magnus N skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Allt bra utom möjligen att stolarna inte var sköna o inga bord fanns så det var svårt att anteckna Läs mer
    2019-09-23 Slussens Trafikskola svarar Magnus N
    Tack Magnus, skönt att det bara var stolarna dom får vi se över så fort vi kan :)
  • 2019-09-04

Annika G skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Bra och professionellt. Lång tid på vanliga stolar, men ändå intressant och involverande. Läs mer
    2019-09-04 Slussens Trafikskola svarar Annika G
    Tack Annika, vi blir glada att höra att det var intressant och professionellt :) Stolarna kan jag helt hålla med om, dags att byta ut dom snart :)
  • 2019-08-28

Lisa N skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Trygg och proffsig körskola med förståelse för mig som elev. Jag är glad att jag valde just den. Läs mer
    2019-08-28 Slussens Trafikskola svarar Lisa N
    Tack Lisa och vi är glada att du valde oss :) Ta hand om dig och kör mycket bil!
  • 2019-08-23

Josefina G skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Superbra skola som ställer höga krav på körkortsutbildningen, allt för att du ska bli en så medveten och kompetent förare som möjligt. Läs mer
    2019-08-28 Slussens Trafikskola svarar Josefina G
    Tack Josefina för super fina ord :)
  • 2019-08-16

Helena B skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Toppenbra, rekomenderar dem. Bra lärare och bra tider Läs mer
    2019-08-19 Slussens Trafikskola svarar Helena B
    Tack Helena och stort grattis igen till körkortet :D
  • 2019-08-08

Marcelo W skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Hej,

Jag har under min körkorts utbildning fått ett väldigt professionellt och proaktivt bemötande från slussens trafikskola. Lärarna är pedagogiska och duktiga på att instruera. Jag kan absolut rekommendera körskolan för automat utbildningen. Läs mer
    2019-08-09 Slussens Trafikskola svarar Marcelo W
    Tack Marcelo, nu får du klara dig på egen hand, ut och kör mycket bil nu 🚗😊
  • 2019-07-05

Stefan P skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Kunnig och trevlig personal som engagerar sig hela vägen. Jättebra att köra mycket inne i Stockholm så att man känner sig trygg med det. Stort tack! Läs mer
    2019-07-08 Slussens Trafikskola svarar Stefan P
    Tack Stefan för ett fint omdöme och ha en riktigt fin sommar :)
  • 2019-07-01

Ida B skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Jättebra bemötande och utbildning för b-körkort automat. Duktiga lärare som strukturerat lär ut i tydliga etapper. Rekommenderas! Läs mer
    2019-07-08 Slussens Trafikskola svarar Ida B
    Tack Ida, det känns fint att höra att det märks att det finns en plan hela vägen :) Önskar dig en fin sommar :)

Maria S skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Informativ och nyttig kväll på handledarkursen. Läraren var kunnig, hade humor och tog paus när det behövdes. Har tidigare gått handledarkurser. Den här var den bästa. 👍🏻 Läs mer
    2019-07-01 Slussens Trafikskola svarar Maria S
    Åå, va roligt att höra Maria, det glädjer oss!

Nina B skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Mycket bra och erfaren handledarutbildare! Läs mer
    2019-07-01 Slussens Trafikskola svarar Nina B
    Tack Nina, vi är glada att vi har Kjelle hos oss som är så kunnig :)

Peter N skrev om Handledarutbildning en del av Slussens Trafikskola
    Gick på handledarutbildning.
    Kul och underhållande genomgång av teori.
    Många självklarheter tas upp, men en och annan sak dyker som man inte har koll på.... Bra! Läs mer
    2019-07-01 Slussens Trafikskola svarar Peter N
    Kul att du känner att du fick med dig lite ny kunskap :) Tack Peter!
  • John V

2019-06-24

John V skrev om Körkortstagare en del av Slussens Trafikskola
    Jag har genomfört riskettan samt några körlektioner. Jag blivit bemött strålande vid samtliga tillfällen, både av instruktör och reception. Mina förväntningar levdes upp och jag är väldigt nöjd med mitt val av körskola. Jag kommer glädjeligen rekommendera slussens trafikskola i framtiden! Läs mer
    2019-07-01 Slussens Trafikskola svarar John V
    Tack John för ett väldigt fint omdöme :) Hoppas du får en fin sommar och köra bil på egen hand :)

Katarinavägen 18, 116 45 Stockholm