Smartbox

Kosterögatan 15, 211 24 Malmö — Visa karta

Är du i behov av magasinering?

Vi på Smartbox erbjuder en tjänst som levererar magasineringen direkt till din dörr. Det är enkelt. Det är billigt. Du sparar massor av tid. Med oss slipper du transporter, hyra av bil eller släp och att frakta dina tillhörigheter till och från lokaler. Vi magasinerar allt från möbler till flyttlådor och mer därtill.

Vi vill att alla kunder ska känna sig nöjda och trygga. Därför arbetar vår personal alltid till 100 procent för att ge den bästa servicen inom mobil magasinering. Varmt välkommen att anlita oss!

Vi finns på:
Kosterögatan 15, 211 24 Malmö
Ringögatan 33, 417 07 Göteborg
Mekanikervägen 4, 146 33 Tullinge

Läs vad 113 kunder tycker om Smartbox

• 2020-07-03

Simon N skrev om Smartbox
    Vi fick för oss att städa ur vårt förråd och äntligen bli av med lite skrymmande möbler. Någon dag senare var en SmartBox på plats. Mycket trevligt bemötande från föraren. Det gick några år. När det var dags att få boxen utkörd så var bemötandet bra. SmartBox är bra på att hålla kunden informerad. De körde ut till en plats långt utanför tullarna, och det var inte några problem. Bättre backning från smal väg upp för ännu smalare infart är sällsynta. Föraren hade suttit fast i köer ut från storstan, men var ändå hur trevlig och glad som helst när han kom fram. Det var den sista körningen för dagen, så vi drack lite kaffe och hade det allmänt trevligt. Kan verkligen rekommendera SmartBox för de som vill magasinera grejer. Visst, det är inte gratis. Men jämför man med kubikpriset på en lägenhet så är det helt klart värt det! Enkelt, tydligt och hur smidigt som helst! Läs mer
    2020-07-04 Simon T svarar Simon N
    Tack Simon för dina fina kommentarer och rekommendationer. Det var riktigt trevligt att erbjudas en kopp kaffe och en nybakad muffin efter den långa körningen så jag var naturligtvis glad vid ankomst. Vi är så glada att ni gillade våra tjänster och ännu gladare att ni har hittat ett underbart och vackert hus på landet. Tack igen M.v.h James
  • 2020-04-21

Daniel S skrev om Smartbox
    Hyrde två boxar inför försäljning av lägenheten för magasinering av sådant vi inte behöver innan inflytt i nya boendet. Hade också bärhjälp i 2 h. Mycket snabbt och smidigt och en perfekt lösning för oss. Läs mer
  • 2020-04-21

Helene L skrev om Smartbox
    Väldigt nöjd med bemötandet och allt levererads i tid utan problem! Läs mer
  • 2020-04-17

Ummi Ö skrev om Smartbox
    Mkt proffesionellt och bra service! Läs mer
  • 2020-04-04

Malin H skrev om Smartbox
    Fick tips om smartbox av en kollega som varit nöjd med vid flytt för ngt år sen.
    Vi fick ovärderlig hjälp med fint o trevligt bemötande vid utflytt, magasinering 1 mån o slutligen inflytt i vår nya lägenhet.
    Effektivt.
    Värt varenda krona Läs mer
  • 2020-03-18

Inger E skrev om Smartbox
    Jag köpte flytt och lagring. Mycket trevligt bemötande, gott samarbete och en klar redovisning av kostnad
    Ett företag att rekommendera. Läs mer
  • 2020-03-02

Carl B skrev om Smartbox
    Smidigt, enkelt och snabbt. Väldigt trevligt och hjälpsamt bemötande! Läs mer

Caroline M skrev om Smartbox
    Supernöjda!!!!!
    Ni har varit så otroligt tillmötesgående o trevliga hela vägen. Förstått vad som var viktigt för oss och vi är väldigt glada att vi valde er för vår flytt samt förvaring under ca 2månader.
    Har redan tipsat andra om er;) Läs mer

Gert N skrev om Smartbox
    Allt fungerade perfekt, snabbt och effektivt. Läs mer

Mats N skrev om Smartbox
    Hade tre månaders glapp mellan utflytt och tillträde till nya lägenheten. Valde att magasinera med smartbox för att slippa momenten att lasta i och ur grejerna i ett förråd. Supersmidigt! De var flexibla och ordnade med leverans och hämtning av boxarna på kort varsel så det passade oss. Kan varmt rekommendera Smartbox! Läs mer

Mattias A skrev om Smartbox
    Vi hade en månad mellan två boenden och beställde hämtning, flytthjälp, lagring och leverans från Smartbox. Förutom att två personer som skulle hjälpa till att flytta ut blev försenade, upplever vi allt med tjänsten som utmärkt. Mycket trevligt bemötande och tydlig kommunikation, proffsigt och effektivt, samt prisvärt för det vi beställde. Vi är helnöjda och rekommenderar Smartbox starkt. Läs mer
  • 2020-02-21

Maria D skrev om Smartbox
    Nöjd kund sen många år, rekommenderar varmt Smartbox till andra! Läs mer
  • 2020-02-19

Anna-karin W skrev om Smartbox
    Långtidsförvaring av möbler m.m. Enormt proffsiga och trevliga anställda. Snabb och effektiv hämtning och lämning. Välbevarade och välluktande möbler. Toppbetyg på allt. Läs mer
  • 2020-02-05

Sara L skrev om Smartbox
    Jag bokade magasinering med SmartBox. Det fungerade utmärkt från det att jag bad om offert och information, tills det att jag hade lastat på mina saker i boxen. Det var tydlig information, ett trevligt och personligt bemötande och fantastisk service på alla sätt. En väldigt smart och smidig lösning för magasinering och flytt. Läs mer
  • 2020-02-01

Isabell F skrev om Smartbox
    Använde mig av Smartbox vid flytt med förvaring en månad innan boxen levereras till den nya adressen. Kan inte bli smidigare!
    Direkt efter min bokning ringde de för att presentera sig. Väldigt bra service, ett seriöst företag!
    Kan definitivt rekommendera Smartbox och kommer själv använda tjänsten igen! Läs mer
  • 2020-01-31

Adrian T skrev om Smartbox
    Blev mycket väl bemött och flytten gick dom på räls. 10/10 Läs mer
  • 2020-01-28

Lisa N skrev om Smartbox
    Beställde bärhjälp och magasinering.

Fantastiskt bra personal! Johan i Göteborg var otroligt hjälpsam och trevlig. Allt gick smidigt och fort.

Supernöjd! Kommer rekommendera till alla jag känner! Läs mer
  • 2020-01-26

Pontus P skrev om Smartbox
    Fantastisk prisvärd o optimal lösning.
    Johan som hade de leveransen väldig hög service och var så hjälpsam!! Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-01-25

Ned R skrev om Smartbox
    Snabbt och effektivt, väldigt nöjd med Smartbox! Kommer säker använda de i framtiden och kan stark rekommendera de! Läs mer
  • 2020-01-19

Mica P skrev om Smartbox
    Förvarade en smartbox i 1,5 år och servicen var bra och de var mycket hjälpsamma.
    Mina förväntningar levde företaget upp till.
    Allt i sin ordning och inget förstört.
    Om jag skall förvara mina saker igen så vänder jag mig med glädje till smartbox direkt👍🏻 Läs mer
  • 2020-01-17

Fredrik N skrev om Smartbox
    Lätta att få återkoppling och diskutera med. Behövde flytthjälp med kort varsel och det fixade dem utan problem. Inte en skråma på vare sig saker eller hus. Trevliga och proffsiga i bemötande. Rekommenderar absolut Läs mer
  • 2020-01-03

Jonas B skrev om Smartbox
    Jag hade flytt hjälp med magasinering. Allt har hittils gått supersmidigt. Läs mer
  • Emma J

2019-12-29

Emma J skrev om Smartbox
    Väldigt smidigt sätt att få sitt flyttlass kört mellan Stockholm o Göteborg o därefter magasinerat👌🏼 Prisvärt! Trevlig o hjälpsam personal! Kan starkt rekommenderas! Läs mer
  • 2019-12-29

Nils C skrev om Smartbox
    Snabbt och smidigt, föraren var väldigt trevlig och hjälpte till att packa in i boxen. Läs mer
  • 2019-12-15

Annika H skrev om Smartbox
    ALLT har fungerat bra! flexibla gällande tider och rimligt pris! Läs mer
  • Anders B

2019-12-11

Anders B skrev om Smartbox
    Sjukt smart och smidig tjänst, väldigt serviceminded personal och prisvärt jämfört med större konkurrenter. Skulle inte förvara kronjuvelerna hos dem (oklart försäkringsskydd), men det var klockrent för att dumpa av ett bohag under några månader! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-12-05

James S skrev om Smartbox
    Väldigt Smart koncept. Vilken bra lösning för oss. De har inte byggt klart på vårt nytt hem och vi behövde att flytta ute från våra gamla lägenhet. Vi beställde 2 boxar och jag var tveksam att allt skulle passa in. Men otroligt bra packade. Jag kan definitivt rekommendera. Läs mer
  • 2019-12-05

Jimmy skrev om Smartbox
    Snabb och smidigt. Pack killarna var jätte duktig. Och killen som organiserade boxen var fantastiskt. Jag fattar inte hur han lyckades att packa allting i en box. Läs mer
  • Jonas S

2019-11-22

Jonas S skrev om Smartbox
    Snabbt, allt enligt överenskommelse, prisvärt, trevligt bemötande både från administration och gubbar som bar prylarna. Proffsigt på alla vis. Jag/kommer att berätta för andra om hur nöjda vi är. Läs mer
  • 2019-11-11

Henrik N skrev om Smartbox
    Allt funkade supersmidigt och personalen var hur trevlig och hjälpsam som helst. Läs mer
  • 2019-10-28

Fredrik J skrev om Smartbox
    Utmärkt service, flexibel personal Läs mer
  • 2019-10-19

Kenneth E skrev om Smartbox
    Fantastiskt bra bemötande av Johan i GÖTEBORG 👍 Läs mer
  • 2019-10-16

Johanna M skrev om Smartbox
    Jättenöjd med hela upplevelsen. Allt från beställning till leverans och bärhjälp gick väldigt smidigt Läs mer
  • Kjell S

2019-10-11

Kjell S skrev om Smartbox
    Magasinering av möbler och annat.
    Väldigt trevligt bemötande från Johan som även var den som kom ut med boxarna och som hjälpte till att kånka möbler och lådor.
    Hade gärna sett lite mer försiktighet i hanterandet, men i övrigt inga anmärkningar. Läs mer
    2019-10-17 Simon T svarar Kjell S
    Hej Kjell, Va kul att du är nöjd med servicen!
    Jag ska absolut tänka på att vara mer försiktig i mitt hanterande i framtiden.
    Tack för den konstruktiva kritiken!
    Mvh Johan
  • 2019-10-10

Jenny P skrev om Smartbox
    Bra koncept och trevligt personal.
    Bättre än förväntat, supernöjd 😁 Läs mer
  • 2019-10-09

Serve V skrev om Smartbox
    Bokade smartbox samt 2 timmars bärhjälp. Blev bemött på professionellt sätt. Super trevliga Johan hjälpte till med ett glatt humör trots tunga möbler! Vi rekommenderar dom starkt !!! Läs mer
  • 2019-10-09

Nina W skrev om Smartbox
    Smartbox under 2 månader, fick tom hjälp med att packa mina möbler! Otroligt schysst och trevligt bemötande, och allt var helt vid leveransen. Kommer använda mig av deras tjänster vid nästa flytt! Läs mer
  • 2019-09-19

Madelene T skrev om Smartbox
    Smartbox förvarade mina möbler. Jag är nöjd när de hämtade mina saker. När jag fick möblerna tillbaka var micron repad, en låda i en garderob är sned så den är svår att öppna. Och de som bar upp soffan smällde soffbenet i karmen så det blev ett märke i min ny renoverade lägenhet. Läs mer
    2019-09-19 Simon T svarar Madelene T
    Hej Madelene,
    Jättetråkigt att höra om dessa skador, skulle du kunna ringa upp mig på 0760127080 så kan vi prata om vi kan hjälpa till att åtgärda några av skadorna.
    Mvh Johan Håård
  • 2019-09-19

Sarah N skrev om Smartbox
    Mycket hjälpsam och flexibel personal. Bra pris för hög service. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-08

Ann W skrev om Smartbox
    Tack för snabb och proffsig hjälp med att tömma min lägenhet inför försäljning. Känns tryggt att mitt bohag nu ligger tryggt i sin box i väntan på nya lägenheten. Kommer absolut använda er igen! Helt oslagbar hjälp! Läs mer
  • 2019-09-04

Pontus B skrev om Smartbox
    Köpte flytthjälp med 3 dagars förvaring.
    Grymt bra flyttgubbe, jobbade effektivt, är försiktigt om grejerna och supertrevlig. Kommer i tid.

Smartbox maxi för liten för en 3rok.

Skruva isär allt så får du plats med mer.

Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-08-30

Peter J skrev om Smartbox
    Hyr en och är verkligen nöjd både med servicen och sättet det ordnat på. Läs mer
  • 2019-08-23

Linda L skrev om Smartbox
    Beställde en större box, fick plats med mycket flyttkartonger och några möbler ( lgh 62 kvm). Smidig magasinering för oss utan tillgång till bil. Skönt att magasineringen sen levereras till inflyttningadressen. Rekommenderas. Det som magasinerades var i samma skick vid återleverans. Läs mer
  • 2019-08-14

Axel A skrev om Smartbox
    Fantastisk koncept och väldigt trevligt bemötande! De erbjöd sig även att hjälpa till att bära lådor, sängar och andra möbler. Läs mer
  • 2019-07-26

Martin J skrev om Smartbox
    Smidigt alternativ för flytt i kombination med magasinering, trevlig personal. Läs mer
  • 2019-05-07

Eveliina V skrev om Smartbox
    I ordered a picking up of my things, storage for one month and redelivery to my new apartment. Everything went smoothly, with really friendly service. Price was very reasonable as well! I can recommend! Läs mer
  • 2019-05-05

Nadja F skrev om Smartbox
    Snabbt, smidigt, trevligt och verkligen prisvärt! Läs mer
  • 2019-04-26

Yvonne L skrev om Smartbox
    Snabb o bra leverans o mycket hjälpsam o trevlig chaufför. Rekommenderas. Mvh Läs mer
  • 2019-04-24

Anna V skrev om Smartbox
    Jag är supernöjd, även denna gång. Martyn & övriga är kanon! Läs mer
  • 2019-04-14

Julian G skrev om Smartbox
    Smidigt och enkelt. En tjänst som fungerar perfekt när man är i behov av en tids förvaring. Bättre än förväntat. Supernöjd! Läs mer

Kosterögatan 15, 211 24 Malmö