Smartbox

Kosterögatan 15, 211 24 Malmö — Visa karta

Är du i behov av magasinering?

Vi på Smartbox erbjuder en tjänst som levererar magasineringen direkt till din dörr. Det är enkelt. Det är billigt. Du sparar massor av tid. Med oss slipper du transporter, hyra av bil eller släp och att frakta dina tillhörigheter till och från lokaler. Vi magasinerar allt från möbler till flyttlådor och mer därtill.

Vi vill att alla kunder ska känna sig nöjda och trygga. Därför arbetar vår personal alltid till 100 procent för att ge den bästa servicen inom mobil magasinering. Varmt välkommen att anlita oss!

Vi finns på:
Kosterögatan 15, 211 24 Malmö
Ringögatan 33, 417 07 Göteborg
Mekanikervägen 4, 146 33 Tullinge

Läs vad 88 kunder tycker om Smartbox

• Anders B

2019-12-11

Anders B skrev om Smartbox
    Sjukt smart och smidig tjänst, väldigt serviceminded personal och prisvärt jämfört med större konkurrenter. Skulle inte förvara kronjuvelerna hos dem (oklart försäkringsskydd), men det var klockrent för att dumpa av ett bohag under några månader! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-12-05

James S skrev om Smartbox
    Väldigt Smart koncept. Vilken bra lösning för oss. De har inte byggt klart på vårt nytt hem och vi behövde att flytta ute från våra gamla lägenhet. Vi beställde 2 boxar och jag var tveksam att allt skulle passa in. Men otroligt bra packade. Jag kan definitivt rekommendera. Läs mer
  • 2019-12-05

Jimmy skrev om Smartbox
    Snabb och smidigt. Pack killarna var jätte duktig. Och killen som organiserade boxen var fantastiskt. Jag fattar inte hur han lyckades att packa allting i en box. Läs mer
  • Jonas S

2019-11-22

Jonas S skrev om Smartbox
    Snabbt, allt enligt överenskommelse, prisvärt, trevligt bemötande både från administration och gubbar som bar prylarna. Proffsigt på alla vis. Jag/kommer att berätta för andra om hur nöjda vi är. Läs mer
  • 2019-11-11

Henrik N skrev om Smartbox
    Allt funkade supersmidigt och personalen var hur trevlig och hjälpsam som helst. Läs mer
  • 2019-10-28

Fredrik J skrev om Smartbox
    Utmärkt service, flexibel personal Läs mer
  • 2019-10-19

Kenneth E skrev om Smartbox
    Fantastiskt bra bemötande av Johan i GÖTEBORG 👍 Läs mer
  • 2019-10-16

Johanna M skrev om Smartbox
    Jättenöjd med hela upplevelsen. Allt från beställning till leverans och bärhjälp gick väldigt smidigt Läs mer
  • Kjell S

2019-10-11

Kjell S skrev om Smartbox
    Magasinering av möbler och annat.
    Väldigt trevligt bemötande från Johan som även var den som kom ut med boxarna och som hjälpte till att kånka möbler och lådor.
    Hade gärna sett lite mer försiktighet i hanterandet, men i övrigt inga anmärkningar. Läs mer
    2019-10-17 Simon T svarar Kjell S
    Hej Kjell, Va kul att du är nöjd med servicen!
    Jag ska absolut tänka på att vara mer försiktig i mitt hanterande i framtiden.
    Tack för den konstruktiva kritiken!
    Mvh Johan
  • 2019-10-10

Jenny P skrev om Smartbox
    Bra koncept och trevligt personal.
    Bättre än förväntat, supernöjd 😁 Läs mer
  • 2019-10-09

Serve V skrev om Smartbox
    Bokade smartbox samt 2 timmars bärhjälp. Blev bemött på professionellt sätt. Super trevliga Johan hjälpte till med ett glatt humör trots tunga möbler! Vi rekommenderar dom starkt !!! Läs mer
  • 2019-10-09

Nina W skrev om Smartbox
    Smartbox under 2 månader, fick tom hjälp med att packa mina möbler! Otroligt schysst och trevligt bemötande, och allt var helt vid leveransen. Kommer använda mig av deras tjänster vid nästa flytt! Läs mer
  • 2019-09-19

Madelene T skrev om Smartbox
    Smartbox förvarade mina möbler. Jag är nöjd när de hämtade mina saker. När jag fick möblerna tillbaka var micron repad, en låda i en garderob är sned så den är svår att öppna. Och de som bar upp soffan smällde soffbenet i karmen så det blev ett märke i min ny renoverade lägenhet. Läs mer
    2019-09-19 Simon T svarar Madelene T
    Hej Madelene,
    Jättetråkigt att höra om dessa skador, skulle du kunna ringa upp mig på 0760127080 så kan vi prata om vi kan hjälpa till att åtgärda några av skadorna.
    Mvh Johan Håård
  • 2019-09-19

Sarah N skrev om Smartbox
    Mycket hjälpsam och flexibel personal. Bra pris för hög service. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-08

Ann W skrev om Smartbox
    Tack för snabb och proffsig hjälp med att tömma min lägenhet inför försäljning. Känns tryggt att mitt bohag nu ligger tryggt i sin box i väntan på nya lägenheten. Kommer absolut använda er igen! Helt oslagbar hjälp! Läs mer
  • 2019-09-04

Pontus B skrev om Smartbox
    Köpte flytthjälp med 3 dagars förvaring.
    Grymt bra flyttgubbe, jobbade effektivt, är försiktigt om grejerna och supertrevlig. Kommer i tid.

Smartbox maxi för liten för en 3rok.

Skruva isär allt så får du plats med mer.

Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-08-30

Peter J skrev om Smartbox
    Hyr en och är verkligen nöjd både med servicen och sättet det ordnat på. Läs mer
  • 2019-08-23

Linda L skrev om Smartbox
    Beställde en större box, fick plats med mycket flyttkartonger och några möbler ( lgh 62 kvm). Smidig magasinering för oss utan tillgång till bil. Skönt att magasineringen sen levereras till inflyttningadressen. Rekommenderas. Det som magasinerades var i samma skick vid återleverans. Läs mer
  • 2019-08-14

Axel A skrev om Smartbox
    Fantastisk koncept och väldigt trevligt bemötande! De erbjöd sig även att hjälpa till att bära lådor, sängar och andra möbler. Läs mer
  • 2019-07-26

Martin J skrev om Smartbox
    Smidigt alternativ för flytt i kombination med magasinering, trevlig personal. Läs mer
  • 2019-05-07

Eveliina V skrev om Smartbox
    I ordered a picking up of my things, storage for one month and redelivery to my new apartment. Everything went smoothly, with really friendly service. Price was very reasonable as well! I can recommend! Läs mer
  • 2019-05-05

Nadja F skrev om Smartbox
    Snabbt, smidigt, trevligt och verkligen prisvärt! Läs mer
  • 2019-04-26

Yvonne L skrev om Smartbox
    Snabb o bra leverans o mycket hjälpsam o trevlig chaufför. Rekommenderas. Mvh Läs mer
  • 2019-04-24

Anna V skrev om Smartbox
    Jag är supernöjd, även denna gång. Martyn & övriga är kanon! Läs mer
  • 2019-04-14

Julian G skrev om Smartbox
    Smidigt och enkelt. En tjänst som fungerar perfekt när man är i behov av en tids förvaring. Bättre än förväntat. Supernöjd! Läs mer
  • 2019-04-02

Karl S skrev om Smartbox
    Anlitade SmartBox när jag var mellan två boenden och behövde lagra bohag. Allt funkade jättebra!

De kom på uttalad tid, all packning och uppackning gick smidigt och personalen var trevlig. Deras priser kändes också konkurrenskraftiga och det hela kostade i princip samma som om jag bara hade behövt flytta (dvs inget behov av lagring).

Kommer definitivt att anlita igen om det behövs! Läs mer
  • 2019-03-20

Janni M skrev om Smartbox
    Supersmidigt!
    Jättetrevlig och hjälpsam personal.
    Allt gick så snabbt Läs mer
  • 2019-03-07

Björn d skrev om Smartbox
    Hyrde två boxar mellan boende o fick de levererade o allt uppburet till det nya boendet.
    Kommer definitivt att anlita de igen nästa gång!! Läs mer
  • 2019-02-26

Oskar W skrev om Smartbox
    Använde SmartBox när vi flyttade och behövde magasinera alla våra saker i tre veckor innan vi skulle få vår nya lägenhet. Allt fungerade jättesmidigt. Trevlig personal! Läs mer
  • Eva-Anastasia J

2019-02-22

Eva-Anastasia J skrev om Smartbox
    Samartboxes
    Bärhjälp och magasinering av möbler.
    Suverän service!
    Punktliga, duktiga, trevlig, snabba och effektiva men samtidigt väldigt försiktiga. Inget har gått sönder eller blivit repat.
    De bar in allt och ställde det där jag ville ha det.
    De tog av sig skorna för att inte förstöra parkettgolven.
    De tog aldrig några telefon-eller rökpauser utan bara jobbade på!
    Jag är jättenöjd!!! Rekommenderas varm! Läs mer
  • 2019-02-07

Matilda H skrev om Smartbox
    Flexibla, effektiva och väldigt trevliga! Läs mer
  • 2019-02-07

Tove H skrev om Smartbox
    Very good service! I could sit and eat breakfast while the guys carried my stuff. The only thing I am somewhat unhappy with is the fact that I wasn't informed that there's a minimum of 2 hours regarding payment if you want help with unloading and carrying. Otherwise the whole Smartbox experience has been amazing.

Cheerio! Läs mer
  • 2019-02-05

Marie K skrev om Smartbox
    Bra och snabb service. Löste bokning åt oss med kort varsel då vi behövde någonstans att förvara möbler under en veckas tid mellan 2 lägenhetsbyten. Genom att anlita smartboxes slapp vi hyra släp en vecka eller att behöva lasta i och ur släpet flera ggr för magasinering. En toppenbra tjänst till en rimlig peng.punktliga och tjänstvilliga killar som levererade släp/box åt båda håll.
    Jättenöjd! Läs mer
  • 2019-01-30

Vera D skrev om Smartbox
    Magasinering, bärhjälp
    Jättebra bemött av företaget från bokning till dagen för flytten. Allt fungerade hur bra som helst.
    Tänker rekommendera SmartBox för vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-01-17

Lars Anders H skrev om Smartbox
    Bra service med bärhjälp, lagring av bohag och upphämtning och utkörsel. Läs mer
  • 2018-11-28

Johan L skrev om Smartbox
    Box framkörd utanför porten, rymmer mer än vad ögat tror. Hjälpsam trevlig representant/bärhjälp på plats. Tydlig information ang villkor, kostnader. Kopia av villkor/kvitto på mail kom i stort sett omgående. Läs mer
  • Patrik N

2018-11-12

Patrik N skrev om Smartbox
    Beställde 2st smartbox vid olika tillfällen för tämporär magasinering pga flytt.

Leveransen av boxar gick jätte bra och företaget var väldigt serviceinriktade gällande att det skulle passa oss. Vid leverans av boxar till det nya boendet var dom även väldigt hjälpsamma med att på kort varsel fixa utkörning vid den tid som passade oss.

Alltid hjälpsamma och glada när jag pratade med dom och kom med tips och förslag gällande hur man packade boxen bäst när dom lämnade boxarna.

Hade ingen större förkunskap av företaget så jag visste inte riktigt vad jag förväntade mig. Men jag blev väldigt positiv överraskad, speciellt av den glada och trevliga personalen.

Om jag någonsin flyttar igen, så vet jag att jag kommer kontakta Smartbox igen. Läs mer
  • 2018-11-06

Pär W skrev om Smartbox
    Bara positivt att säga. Från första början tills jag återfick boxen. Tack så mycket. Läs mer
  • 2018-11-01

Camilla S skrev om Smartbox
    De var så serviceminded, svarade snabbt, kollade upp saker och återkom direkt. När de kom för att hämta så kom de en liten stund före utsatt tid t om, de arbetade snabbt och effektivt och tog extra saker som fick plats och jätte trevliga. Helt suveänt, så extremt nöjd. Läs mer
  • Elisabeth L

2018-10-15

Elisabeth L skrev om Smartbox
    En otroligt bra service och trevlig personal. Hade redan en bokad magasinering i GBG och när lastbilen är på väg ner dit så svarar de inte i telefon. Får tag på Smartbox, är helt panikslagen...och Diana ordnar med en container som står och väntar när vi kommer till Göteborg, fast det egentligen inte fanns tid eller personal för detta. Snacka om att ställa upp för sina kunder! Kan rekommendera Smartbox till samtliga som behöver denna hjälp. Blir inte bättre än Smartbox! Läs mer
  • 2018-10-06

Elin S skrev om Smartbox
    Flytthjälp och magasinering. Trevligt bemötande, väldigt hjälpsamma. Kändes helt tryggt att lämna mina möbler i deras förvar. Fick även min box levererad från Malmö till Stockholm utan några problem. Smidigt, enkelt och prisvärt. Läs mer
  • 2018-10-05

Julia J skrev om Smartbox
    Beställde en smartbox maxi för att förvara möbler i. Fantastisk service, är hur nöjd som helst! Skulle rekommendera alla jag känner att hyra förråd av er! Jag är en 100% nöjd kund! Läs mer
  • 2018-10-05

Josef G skrev om Smartbox
    Otroligt snabba, effektiva och respekterar att de tar hand om privatpersoners ägodelar... Läs mer
  • 2018-09-11

Peter F skrev om Smartbox
    Alltid trevligt bemötande och prisvärda produkter. Läs mer
  • 2018-09-11

John W skrev om Smartbox
    Mycket tillmötesgående och trevlig personal! Läs mer

Michelle S skrev om Smartbox
    Nöjd redan från första kontakt! Fick snabb återkoppling på min offertförfrågan och under gårdagen fick vi hjälp av James och hans kollega på Smartbox Sthlm för att magasinera vårt bohag. Vi hade bokat in en maxibox och även bärhjälp och är imponerad över att de lyckades fylla så pass bra att vi fick med så gott som alla våra saker (vilket vi inte hade räknat med).
    Kan definitivt rekommendera Smartbox! Läs mer

Helene Å skrev om Smartbox
    Smart, enkelt och effektivt!
    Trevlig och hjälpsam personal med bra bemötande.
    Vi hyr den minsta boxen - helt perfekt mellan två flyttar! Läs mer

Eva R skrev om Smartbox
    Flyttkillarna var toppen!
    Det som drar ner omdömet är hemsidan med yttermått på boxen - vem vill veta det? Det är innermåtten som avgör. Tråkigt försäljningstrix. Läs mer
  • 2018-08-28

Peter S skrev om Smartbox
    Jag är väldigt nöjd! Ett väldigt proffsigt bemötande och James som körde ut boxen var väldigt trevlig. En supersmart tjänst som tog bort en del av det jobbiga i att flytta! Mycket nöjd än sålänge! Läs mer
  • 2018-08-23

Jan S skrev om Smartbox