Alla kategorier Järnhandel Stockholms län Stockholm Södermalm Söders Järn AB

Hornsgatan 69, 118 49 Stockholm — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Söders Järn AB

• olof n
    olof n skrev om Söders Järn AB
    Först bör nämnas att en mindre järnaffär mitt i stan givetvis har fog för att ha ett högre påslag på sina priser, jämfört med t.ex. stora billiga byggmarknader i förorten.

Jag kan även intyga att jag inte på något vis förväntar mig samma service och bemötande i en järnaffär som av concierge-disken på hotell...

Men järnia söder sticker tyvärr ut negativt både vad gäller pris och service. Jag har (dessvärre) flera erfarenheter av att handla i denna butik, eftersom jag bor i närheten och därför ibland är "nödd och tvungen" att införskaffa järnvaror i en hast.

Jag behövde vid ett tillfälle en sekatör. Järnia Lagerförde en modell, för nära 300kr. Jag tycker inte att modellen ser särskilt speciell ut, utan tvärtom mycket standardiserad. Priset motiverades med "det är marknadspris, och du lär inte hitta nån annan sekatör i närheten". Samma sekatör hittades senare för 79:- på plantagen. En sådan prisskillnad är inte under några omständigheter motiverad.

Vid ett annat tillfälle behövde jag rensband och lite annat för att ordna med ett stopp i duschbrunnen. Jag ställde en fråga till en person i personalstyrkan (han var tydligt besvärad över att jag upptog hans värdefulla tid) och jag blev genast dumförklarad för att jag enligt vederbörande tydligen inte var tillräckligt kompetent inom vvs (givetvis visade det sig dock att denna besserwisser själv inte heller besatt någon vidare kunskap på området, inte ens avseende sina egna saluförda produkter, och då kan man ju fråga sig vad han egentligen gör som heltidsarbetande säljare i en järnaffär)...
  • eva l
    eva l skrev om Söders Järn AB
    absolut otrevligaste och lataste expediterna i Sth!
    Orka gå ut från disken!!!
  • Henry S
    Henry S skrev om Söders Järn AB
    Fruktansvärt bemötande! Är ute efter toalettring och får tveksamt hjälp trots mycket personal i butik. Väl vid kassan försöker jag fråga om ringen kommer att passa till avsedd stol samt om det är möjligt att göra återköp ifall den inte passar. Hinner inte prata till punkt innan personal nummer två, ej vidtalad inbryter och gör en utläggning om hur väl ringen passar till alla toaletter förutom estetiska variationer.
    Då ringen långtifrån passar återkommer jag till butiken för återköp och får ett oengagerat bemötande av tidigare nämnde person som inte har något råd om hur jag kan få en passande ring utan hänvisar till annan byggmarknad. När kvitto skall signeras av mig på disken ställer sig säljaren och trummar med fingrarna på ett mycket ljudligt, envetet och aggressivt sätt precis framför där jag lägger kvittot för att signera. Då jag ber säljaren att sluta trumma med fingrarna tappar han humöret fullständigt och sliter åt sig kvittot och slänger mina pengar på disken och skriker att jag skall ut och att jag skall "söka för det där"! Vad säger man? Sätter aldrig min fot i den butiken mer. Katastrof!
    eva l gillar detta
  • Peter L
    Peter L skrev om Söders Järn AB
    Jag besöker spontant Järnia på Hornsgatan, en promenad. Jag frågar om de har munstycken till en Bosch värmepistol som jag nyss köpt.

De säger att de har några på REA. De kostar nu 'bara' 100 kr styck, ordinarie pris är långt över 200 kr säger fetknoppen i kassan. Totalt otrevlig kan man säga.

Jag är mycket tveksam till priset men köper ändå två stycken, trots att jag fått nej på ett bättre pris.

Väl hemma ser jag att jag har den ena. Jag ser också att Swedol tar drygt 100 kr + moms för dessa som ordinarie pris, likaså hos Flinks.

Dvs fetknoppen i kassan är totalt inkompetent och inte alls service-minded. Järniabutiken begår flera fel:
    1. Jag berättar att jag just köpt en värmepistol. Då kunde han ju ha upplyst mig om att den ena redan ingår. De gör ju inget annat än säljer verktyg och maskiner, mycket Bosch.
    2. Att säljas dessa på REA för 100 kr och påstå att ordinarie pris är långt över 200 kr är falsk marknadsföring och visar bara vilken inkompetent buffel fetknoppen i kassan är.

Usch vilket uselt ställe!

mvh Peter

Hornsgatan 69, 118 49 Stockholm