Södersjukhuset SÖS

Välkommen till Södersjukhuset

10 omdömen om Södersjukhuset SÖS

Lars robert Ö
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Fruktansvärt respeklöst och oproffsigt bemötande av EN Matilda på sös akuten..en ssk som tycker sig stå över allt ..symtom,andra människors input och kunskaper. Hur denna människa kan jobba på en sådan arbetsplats är ofattbart....tack Matilda på sös akuten måndag 2330 den 17 april. Du är förevigt fastetsad i mitt minne över värdelöst bemötande och arbetstid.

Victoriakliniken
4.4/5 i betyg av 118 omdömen 4.4 av 118 omdömen

Mugadasa S
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Har stängt salongen o avbokar mina kunder , har ont fortfarande vet inte till vem ska vända mig varje gång när besöker läkare det enda man hör från de är ta Alvedon,. jag får jag inte hjälp bara för att jag kan röra mig 🤦‍♀️

FUAT C
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Alltid lika dålig service. Kom in med ambulansen. Fick ligga i en korridoren bland andra sjuka. Risken att andra kan bli sjuka är stor. Jag fick inte ens ett rum. 4,5 Tim efter skulle dem ta blodprov. Fick inte ens dropp under tiden. Hade varken druckit eller ätit på 32 Tim. Välj ett annat sjukhus om ni har möjlighet. En läkare talade om för mig att vårdcentralen och att närakuten är bättre än här…

Madeleine B
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Vänligt och inbjudande sjukhus man lätt kunde ta sig till från Södra skärgården . Parkering och sen rakt in i akuten.Ett vänligt bemötande i första bedömningen och bra pedagogisk hänvisning nästa station.Bra att inte blanda olika åkommor på akuten . Trevlig läkare , väntetid 5 timmar helt ok. Saknade TV under väntetid och något att äta . Fint sjukhus 😊

MAJ-LIS B
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Har måst uppsöka SÖS akuten - kris kris - sjuksköterskor finns o annan MEN för få läkare! Tidigare tog blodprover aut när man kom till sköterskorna - ni måste man invänta läkaren om vilka prov som skall tas - 1 läkare ska ; bedöma ALLA patienter om vilket prov - sen ska han träffa patienten .. övriga personal väntar oxå på dr!! Så dålig logistik - återgå till att sköterskorna direkt tar blodprov så avlastar ni läkaren o han kan träffa patienter o DÅ om det behövs ordinera fler prov. Idag för man ingen hjälp om man inte...

Robert B
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Blir en fyra då när du väl är inne på sjukhuset är det sanna hjältar som jobbar där <3. Blir ingen femma, då det är ett genomgående problem med personal som jobbar och tar emot på akuten i receptionen. I både kristianstad, malmö och här på sös har jag blivit hånad och ifrågasatt när jag kommit trots jag gjort EXAKT som 1177 sagt jag ska göra. Samsynkningen måste bli bättre med 1177. Och kompetensen måste höjas hos dem som tar emot, verkar vara dåliga människokännare som gör dåliga analyser över människors tillstånd.

EVA P
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Blev inlagd för tidig vattenavgång och vilken personal de hade. Kände mig väldigt väl omhändertagen,personalen var supergulliga och tog sig tid för att svara på frågor etc. Väldigt bra upplevelse!

ELSA B
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Det var hemskt tråkigt att blivande trillingmamman inte övervakades med apparatur då hon lades in för tidigt så alla tre barnen dog i hennes mage. Personalen hade antagligen inte tid och ork?

Medusa1 Y
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Jag vill tacka läkare och sjuksköterskor och alla som arbetar på avdelning 23 för att de har gett livet åter till min kära mor som kom dit svårt uttorkad och sjuk i diabetes och njursvikt. Jag hoppas att dessa duktiga människor kan se detta och ta åt sig och glädja sig åt hur duktiga de är. Det är andra gången som de hjälper min mor på sitt proffsiga sätt. Jag bugar och tackar. Min mor var där från 1 maj till den 10 maj 2010.

Rebecca W
Skrev om Södersjukhuset SÖS

Även sjukhus ska väl få bli rekommenderade? ^^ Jag kan förvisso bara uttala mig om ett urval av medicinska och kirurgiska mottagningar, men intrycket är detsamma: Personalen är kunnig och dedikerad och maten är förfärlig. Inte helt överraskande verkar det ju gälla att ju högre utbildning, desto mindre engagemang, vilket om man ser det positivt betyder att du är omgärdad av väldigt väldigt trevliga och engagarade under- och sjuksköterskor som verkligen bryr sig om hur du mår, som försöker göra din vistelse där lite mindre...