Solen Städservice

Fagerstagatan 1D, 214 44 Malmö — Visa karta

Välkommen till Solen Städservice!

Anlita oss på Solen Städservice för en enklare vardag. Är du trött på att behöva lägga tid på städning av alla dess slag så finns vi nära till hands i Malmö, Lund, Helsingborg, Trelleborg och Lomma med omnejd.

Vi utför alla typer av städservice. Allt från hemstädning, veckostädning, flytthjälp och storstädning till flyttstädning, trädgårdshjälp, fönsterputsning och mycket mer. Inget jobb är för litet eller för stort för oss. Vi är ett försäkrad företag som utför städning med garanti till både privatpersoner och företag. Kontakta oss gärna om du vill veta mer!

Läs vad 19 kunder tycker om Solen Städservice

• 2019-11-05

Christina V skrev om Solen Städservice
    Allting toppen, noggranna och jätte duktiga. Läs mer
  • Sabrin A

2019-09-30

Sabrin A skrev om Solen Städservice
    Är super nöjd med städningen och servicen. Duktiga, trevliga och energiska. Alltid lika trevligt att komma hem till en fin och välstädad lägenhet.
    Mvh// Bina Läs mer
  • 2019-06-12

Lisa M skrev om Solen Städservice
    Jag köpte en storstädning á fem timmar via Let's Deal.

Jag är fruktansvärt missnöjd. Företaget är enormt oseriöst!

Städningen är obefintlig och undermåligt genomförd där jag i princip bara kan se att de dammsugit och tvättat toa samt handfat. Det är definitivt INTE en storstädning på fem timmar. De är fortfarande damigt och smutsigt, slarvigt och flammigt avtorkat. Ytor är kladdiga, sannolikt efter något slags rengöringsmedel som är felaktigt använt. Såvitt jag förstår ska åtminstone ugn, möjligen avlopp bli rengjort. Det är emellertid inte det värsta.

I stället för att få ett rent hem kom jag hem till ett förstört hem:
    jag köpte till fönstertvätt men noterade att de saknade egna stegar. De har således stått på min nya vit pall som var totalskitig efteråt. De har ovarsamt flyttat runt växter som brutits.

Jag har en dyr skinnstol med remmar undertill, som de sannolikt stått på, då två av tre remmar helt enkel gått av. Stolen måste lämnas in på dyr reparation.

Mina köksbänkar i trä har fått fläckar efter starkt rengöringsmedel. Fläckarna är permanenta.

Det jag listar är bara en bråkdel av mina klagomål. Jag har ringt företaget, men fick luren i örat.

Företaget är anmält till Allmänna reklamationsnämnden som gjort ett ärende av saken.

Boka inte Solens städservice! Du kommer att bara att bli bestört och så besviken! Jag är chockad över att de tillåts fortsätta i branschen. Läs mer
  • 2019-05-21

Jessica H skrev om Solen Städservice
    Städningen var okej, några små missar...men det var många turer kring avtalad tid då firman ringde och ändrade två gånger och de kom ändå inte vid avtalad tid. De stackars lokalvårdarna blev utkörda till vår bostad och fick en timme mindre för att hinna utföra jobbet vi beställt. De gjorde så gott de kunde utifrån rådande förhållanden... Läs mer
  • 2019-05-18

Maja J skrev om Solen Städservice
    Flexibla. Bra städning. Bra bemötande. Levde upp till förväntningarna. Kan rekommendera dem till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-05-16

Lena L skrev om Solen Städservice
    Hej, Jag beställde vårstädning och är verkligen nöjd och glad för hjälpen!
    Mona som jag kontaktade och bokade hos var bra och trevlig. Hon återkopplade också och bekräftade vad vi kommit överens om.
    ”Flicka och pojk” som gjorde fint var jätteduktiga, det jag bad om specifikt fixade de två, t ex ta uppe på garderober där jag själv inte når eller vågar stå på en stege. Så tusen tack för fint vårstädat hem, jag kommer absolut att be om fin städhjälp framöver!
    ️PS ”flicka” som styrde upp det hela var bara så duktig, tyvärr mins jag inte hennes namn. Vill gärna att hon kommer nästa gång jag bokar. DS
    Med vänlig hälsning Lena Limé Läs mer
  • Aslihan K

2019-05-09

Aslihan K skrev om Solen Städservice
    Mycket tillmötesgående, står alltid till tjänst med hjälp. Prisvärt och professionellt. Läs mer

Gunny A skrev om Solen Städservice
    Vi beställde städning en gång/månad.
    Nu fungerar det så att vi bestämmer ny datum för städning direkt med Masuda och det tycker vi är smidigt.
    Matsuda städar till vår fulla belåtenhet. Läs mer

Magnus E skrev om Solen Städservice
    De gjorde ett mycket bra jobb! Rent och snyggt, noggrann städning och även utmärkt fönsterputs som var en tilläggstjänst. Jag var mycket nöjd med deras städning! Läs mer

Patrik K skrev om Solen Städservice
    Jag var supernöjd med min städning . Läs mer

Charlott M skrev om Solen Städservice
    Dåligt sena och usla på att städa Läs mer
  • Denise L

2019-05-07

Denise L skrev om Solen Städservice
    Är otroligt nöjd med solen städ
    Har anlitat genom Mona Fahro många ggr
    Kommer att fortsätta anlita dem
    De arbetar rationellt och har delade sysslor
    Rent och fint blir det
    Tack Solen Städ
    Mvh Denise Larsen Läs mer
  • Adnan S

2019-05-07

Adnan S skrev om Solen Städservice
    Köpte storstädning och det gick rätt så bra. Blev riktigt fint
    Blev bra bemött av personalen
    Funkar rätt så bra. Läs mer
    2019-05-07 Solen Städservice svarar Adnan S
    tack för ditt ömdöme ni är så glada att du gillade vår service.
  • Margaretha R

Margaretha R skrev om Solen Städservice
    Flyttstädning
    Vänligt bemötande , energiska , personer som arbetade snabbt och effektivt. Resultatet blev perfekt
    Blev rekommenderad detta företag av en vän som använt det vid sin flytt Läs mer
    2019-05-07 Solen Städservice svarar Margaretha R
    tack för ditt ömdöme ni är så glada att du gillade vår service.

Listerspots Ab L skrev om Solen Städservice
    Städ på hotell o rest samt ngt tvätt o frukosthjälp.

Oerhört stora kommunikationsproblem
    Oerfaren personal
    Väldigt långsamma
    Underkänt städresultat
    Oerhört missnöjda

Samarbetet avslutade vi när en av de manliga i personalen hotade vår kvinnliga vd/ägare. Dessutom slängde skurspann efter henne.
    Försökte även ta med sig mat från restaurangen
    De blev omedelbart avvisade från etablissemanget. Återkom dock senare med hot om represalier mot vVD (ägare) om att komma tillbaka med fler personer.

Polisanmälan gjordes.

Vi sände även in begäran om refusering på faktura pga att vi fått kalla in extra personal för att extrastäda samt högst olämpligt uppträdande. Detta möttes av nonchalans och hot om kronofogden om full betalning ej gjordes!

Oerhört besvikna, missnöjda och högst uppbragta över både undermåligt genomförande, högst opassande beteende och väldigt dåligt bemötande i efterspelet.

Varnar andra för detta oseriösa företag som ej är lämpade som professionell städpartner. Det värsta vi som företag och personer varit med om! Läs mer

Karoline L skrev om Solen Städservice
    Städning. Bra bemötande. Håller tider men inte så nogrannt städat. Läs mer
  • Solen Städservice

Solen Städservice skrev om Solen Städservice
    Hörde mycket talat om solen städ. Bokade och testade de först. Jag blev väldigt nöjd och glad för fin städning. Överenskom om varannan vecka städning..... ???? Läs mer

Paul W skrev om Solen Städservice
    5 timmars städning + invändig/utvändig fönsterputsning. Kom i tid men tiden för fönsterputsningen gick i princip tillsammans med 5 timmarstädningen. Städpersonen använde smutsiga svampar/trasor och var ganska medelmåttigt genomfört. Fönsterputsningen var mycket bra. Läs mer
  • Delia M

Delia M skrev om Solen Städservice
    Pålitliga punktliga ,gör vad dem ör ombedda att göra Läs mer
    2019-05-06 Solen Städservice svarar Delia M
    Hej Delia för ditt ömdöme och vi är glada för att du är nöjd med vårt tjänst.
    hälsningar

Fagerstagatan 1D, 214 44 Malmö