SolensEnergi

SolensEnergi, sid 2

Vi på Solens Energi gör det enkelt att investera i solceller för villor, företag och lantbruk. Vi tar hand om hela installationsprocessen från start till mål. Med en väl anpassad solcellsanläggning och statligt bidrag kan du ofta räkna hem din investering efter redan 8 år.

Solens Energi är ett familjeföretag som installerat solceller i Skåne sedan 2012. Vi är en certifierad solel installatör med lång erfarenhet inom solenergi och kan ge dig rätt rådgivning inför en investering i solceller. Vi är registrerade hos elsäkerhetsverket och medlemmar i Svensk Solenergiförening. Vi är också certifierade installatörer av LG, Fronius och SolarEdge. Utöver dessa tillverkare använder vi oss av produkter från några av världens ledande tillverkare som ger dig en trygghet i din investering, bland annat Trina Solar, JA Solar, Longi och Huawei.

Vår målsättning är att alla kunder ska vara nöjda. Därför lägger vi stor vikt vid att hitta den bästa anläggningen för just era behov, snarare än att alltid erbjuda standardlösningar. Vi vill helt enkelt att du skall bli 100% nöjd med din investering i solceller.

Kontakta oss gärna för ett kostnadsfritt hembesök.

Läs vad 74 kunder tycker om SolensEnergi 2

• 2020-02-19
    En projektering och leverans av en nyckelfärdig solpanels- anläggning som levererades i december och som från dag 1 har fungerat problemfritt. Projekteringen med ett antal olika förslag tog ett par veckor i anspråk och rådgivningen under den resan var ypperlig.
    Stödjande utmärkta kalkyler rätade ut de flesta frågetecknen och resterande oklarheter bockades av utan dröjsmål. Installation och igångsättning av anläggningen med start måndag var klar på fredag middag. Bemötandet från början till slut har varit en fröjd att uppleva, präglat av ett professionellt och kunnigt team.
  • 2020-02-12
    Vi jämförde ett antal solcellsleverantörer och SolensEnergi vann upphandlingen. De gjorde ett seriöst intryck från första kontakt. De förstod och lyssnade till mina önskemål och behov. Samtliga personersom jag har haft kontakt med på SolensEnergi har varit korrekta, svarat i telefon och på vändande e-mejl.

Efter överenskommelse startades arbetet något före planerat datum. Arbetet tog den tid som var planerad. Hänsyn togs till känslig omgivningens minimal åverkan. Arbetsplatsen var helt återställd när de var klara.

Systemet igångsatt direkt efter installation.

Möjligen hade jag önskat en genomgång av den applikation man använder för att läsa av produktionen från solcellerna

Professionellt. Korrekt. Över förväntan.
    2020-02-03
    Köpt 37 solcellspaneler och installerat i januari 2020.
    Vi är mycket nöjda med hela installationen och Solens Enerigis arbete.
    Trevlig personal och kom när de lovade annars informerade de om ändringar.
    Ett företag som jag kommer att rekommendera andra att anlita.
  • 2019-12-30
    Mycket positivt! Upplever dem som väldigt kompetenta och kunniga inom detta. Väldigt lösningsorienterade.
  • 2019-11-26
    Vi köpte Sunpower P19 allblack av SolensEnergi
    Blev mycket bra bemötta av proffsiga och trevliga försäljare
    och montörer Vi är jättenöjda med resultatet
    Rekommenderar verkligen SolensEnergi
    Det glädjer oss att ni är nöjda mer er anläggning. Hela teamet hälsar! SolensEnergi
  • Mats J
    skrev om SolensEnergi
    2019-11-18
    Företaget installerade solpaneler på min villa effektivt och snabbt.
    Jag uppfattar företaget som en verksamhet med hög kompetens
    och vilja att lösa kundens önskemål och eventuella problem.
    Trevliga och tjänstvilliga medarbetare och anlitade underentreprenörer kännetecknar i övrigt verksamheten.
    Tack för det fina omdömet Mats! SolensEnergi
  • 2019-11-18
    Kanon service o support. Allt fungerade från perfekt från offert till installation.
    Tack för omdömet och förtroendet Håkan! SolensEnergi
  • 2019-10-20
    SolensEnergi har installerat en anläggning hos oss på 11.05 KW. Vi har från första stund fått ett supertrevligt, personligt och kompetent bemötande. Vi hade många frågor och funderingar kring hur installationen skulle gå till och se ut och SolensEnergi svarade tålmodigt och ärligt på allt. Prismässigt var det tveklöst ett konkurrenskraftigt pris som vi fick och i kombination med snabba tydliga svar var valet av leverantör enkelt. Installationen gjordes snyggt och korrekt och Solens Energi var lyhörda för önskemål kring placering av växelriktare. Vill ge Solens Energi de allra bästa rekommendationer.
  • 2019-09-08
    Jag valde Solensenergi till att installera solceller, anläggning om 12,6 kWH. Allting fungerade utmärkt ifrån initialt kontakt i form av initialt möte med genomgång utav hur det kan tänkas fungera att sätta upp solceller och själva förloppet hur det kan gå till, för att sedan lämna offert med fast pris. Samt leverans i form av att de kommer på exakt utsatt datum och tid. Så upplever att alla förväntningar infriades på ett utmärkt vis. Därtill stämde då fakturan helt överens med det fasta priset vilket alltid är uppskattat. Rekommenderas varmt då det dessutom finns en bra personlig kontakt att man känner om det, mot förmodan, skulle vara något så är det bara att ringa.
  • 2019-07-30
    Enkelt, smidigt och någon man litar på 100%! Allt förklarades enkelt innan installation och allt skötes väldigt professionellt. Kan varmt rekommenderas! En nöjd familj på Strandhem =)
    Kul att ni är nöjda, tack för de fina orden! SolensEnergi
  • 2019-06-19
    Jag köpte solcellspaneler inkl montering och driftsättning. SolensEnergi upplevdes som kunniga, duktiga, personliga, snabba. Deras tjänster rekommenderas.
    Tack för förtroendet och det fina omdömet Jesper! SolensEnergi
  • Bo B
    skrev om SolensEnergi
    2019-05-13
    Solens energi var överlägset bäst på pris och personligt bemötande jämfört med två andra leverantörer. Rekommenderas!
    2019-05-09
    Solens Energi AB monterade 52 solcellspaneler på vårt villatak och nu produceras det el för eget bruk samt för försäljning på elnätet. Hela proceduren från offert till avslutat arbete, har fungerat utmärkt och bemötandet från personalen har varit mycket vänligt och professionellt.
    Vi vill gärna rekommendera Solens Energi AB tjänster, till de som önskar investera i solcellspaneler.
  • 2019-04-26
    I början av 2019 beslöt jag mig för att skaffa solceller och minimera utgifterna inför pensionen. Jag tog kontakt med flera företag och jag märkte direkt att SolensEnergi hade kompetensen, erfarenheten och det personliga bemötandet jag uppskattade. Inga försäljartyper, utan istället jordnära personer som vet vad de gör. Ingen stor marknadsledande och opersonlig elleverantör, utan istället ett mindre familjeföretag som brinner för solenergi och som känner ansvar över att arbetet blir bra gjort. Från start till slut. Jag kommer rekommendera alla mina vänner att anlita SolensEnergi.
    Tack för de fina orden Thomas. Det glädjer oss att du är nöjd med installationen och allt omkring. Nu ser vi fram mot en solig vår och sommar! SolensEnergi
  • 2019-03-28
    Installation av solceller.
    Mycket bra utfört och tillmötesgående personal
  • 2019-03-25
    Prisvärt smidigt och proffisionellt montage av solceller, utfört på avtalad tid.
    Bra kontakt och uppföljning av företaget, kan verkligen rekomenderas.
  • 2019-02-27
    Hej
    Solens Energi monterade 31 solpaneler i november 2018 på vårt tak. Allt gick mycket professionellt tillväga. Firman tog hand om allt, dokumentation, montering, installation mm. Vi fick ett mycket trevligt bemötande i alla kontakter.
    Anläggningen innebär att vi även kommer att kunna leverera el till vår elleverantör som mikroproducent. Vi är mycket nöjda med Solens Energi.
    Björn och Irene Schöön
    20190227
    Tack för förtroendet och det fina omdömet Björn. Det glädjer oss att ni är nöjda mer er anläggning! SolensEnergi
  • 2019-01-15
    Vi köpte ett komplett solcellspaket till vårt tak av SolensEnergi och är mycket nöjda med bemötande och utförande från offert till utfört arbete.
  • 2018-10-12
    Investerat i 33 solceller företaget har skött det hela väldigt bra! Vad jag tycker är väldigt bra är att efter färdig installation hör av sig efter en vecka och frågar om det är några funderingar! Snabbheten från order till färdig installation mycket bra!
    2018-10-11
    kunnig och duktig och lätt att samarbeta med
  • 2018-10-02
    Proffsigt utförd installation i rätt tid och till avtalad kostnad.
    2018-09-14
    Leverans av Solcellsanläggning inklusive montage på mitt tak utfördes av företaget SolensEnergi.
    Bemötande och projektering utfördes professionellt.
    Leverans, montage inklusive pris var allt enligt överens-kommelse och inom tidsramen till min belåtenhet.
    Sammantaget kan jag rekommendera företaget.

Leif Andersson
  • 2018-08-30
    SolensEnergi installerade solceller på mitt tak. Stor hjälp med att fylla i all pappersexercis som behövdes för att få investeringsbidrag och inkoppling till nätet. Leveransen skedde på utlovad tid och utfördes till full belåtenhet. Mitt tak har brant lutning - men det fixade dom bra. Panelerna producerar el bättre än beräkningarna och förra månaden fick jag tillbaka 400 på elräkningen. Producerade mer än förbrukningen. Fantastiskt sätt att sänka elräkningen. Panelerna bara ligger där och producerar ström. Mycket nöjd.
  • 2018-08-30
    Konkurrenskraftigt paketpris för hela anläggningen inkl. montage.

Estimerad årlig elproduktion stämmer ganska väl med faktiskt utfall och jag är nöjd med vår investering.

Lätt att kommunicera med och håller vad som lovats. Fick faktiskt en liten uppgradering till svarta montage clips utan extra kostnad vilket var trevligt.