Alla kategorier Övrigt Stockholms län Nacka Solsidans Djurklinik

Solsidans Djurklinik

Torggatan 23, 133 31 Saltsjöbaden — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om Solsidans Djurklinik

• Pauline M skrev om Solsidans Djurklinik
    Sa till mig att det inte skulle vara någon fara med min valps mjölktand som hon lyckades slå ut i en liten olycka. Det satt kvar rester ifrån tanden så nu i fredags slutade allt med operation på en annan klinik där även dem sa att det lät så konstigt att dem bara satte in smärtstillande och inte såg hur infekterat det var.
    Skulle inte rekommendera dig denna klinik. Dem försöker lura en pengar. Läs mer
  • Ramona S skrev om Solsidans Djurklinik
    Uruselt bemötande både mot djur och människor. Läs mer
  • Kovu U
    Kovu U skrev om Solsidans Djurklinik
    Låt oss börja med om hur de sköter djuren när ägaren inte ser på. Var med när de gjorde ett blodprov på en rädd katt, istället för att försöka göra miljön så lugn som möjligt rycker djurvårdaren som ska ta blodprov i armen på katten samtidigt som hon och veterinären skriker på den, detta händer inte någon enstaka gång utan ofta. Bakom kundernas rygg skrattar de även om vilka ”fula och konstiga” namn djuren har vilket är respektlöst. Djurvårdarna som enligt lag inte får ge vaccin eller andra liknande mediciner gör det ändå även om veterinären inte är i rummet helt enkelt för att ”de vet ändå hur man gör så det spelar ingen roll”. Material snålar de även med, går det att använda flera gånger gör de det ( gäller inte sprutor) men på en plats där det kommer sjuka djur ska man inte låta djuren dela på samma underlag då det ökar på smittorisken. Har även inkompetent veterinär som gör saker som andra veterinärer på kliniker aldrig skulle göra, nu har de fått in fler veterinärer som i detta fall är ny examinerade och inte har lika mycket erfarenhet som andra veterinärer. De försöker även göra så mycket blodprov och oönskade saker som det går för att kunna tjäna pengar då de antagligen inte får in så många kunder som de önskar.För den här kliniken kommer pengar först och djuren sist. Läs mer
  • Jimmie skrev om Solsidans Djurklinik
    Helt oförstående till tidigare låga betyg. Vi har haft alla våra hundar (4st senaste åren), katten och de 3 marsvinen hos Solsidans djurklinik. Vi har innan vi hittat hit varit hos flera andra kliniker och kommer inte gå till någon av dem igen. Det är en varm, vänlig och familjär stämning med ett mottagande över förväntan, de har ställt upp och varit anträffbara och stöttat oss utanför öppettider. Dessutom till bättre priser än övriga veterinärmottagningar. För ca 1 år sedan hade de en ny veterinär som vi inte var lika imponerade över men det tog inte lång tid innan hon fått byta klinik. Läs mer
  • Marilyn M
    Marilyn M skrev om Solsidans Djurklinik
    Solsidans Djurklinik and its personnel, lead by Rebecka Brammeby is fantastic! They go out of their way to insure that the best care possible is given to our fur babies. Läs mer
  • Rebecka S
    Rebecka S skrev om Solsidans Djurklinik
    Fantastisk Djurklinik.
    Vi har gått med vår älskling i alla 8 år med Daisy och har fått ett fantastiskt bemötande även när Daisy mått som sämst med kräkning och diarré så har veterinär gjort ett utmärkt arbete.
    Solsidans Djurklinik är bäst för djuren vi rekommenderar djurkliniken varmt till alla oroliga som behöver varm omtanke om sitt djur. Läs mer
  • 2016-04-30

Magnus S skrev om Solsidans Djurklinik
    VARNING - Kass vård och våldsam ägare!

Vår katt lämnades in här för kräkningar, efter 4 dagars vård och att han fått stanna över natten på kliniken hade de inte hittat orsaken till kräkningarna och behandlat med dropp och anti-krärkmedel. När vi till slut hämtar hem katten är han i jättedåligt skick, bara man lyfter i honom kommer det upp vatten och rinner slem ur munnen. Vi åker därför till Bagarmossens djursjukhus och lämnar in honom där. Efter någon timme ringer de och säger att de har röntgat och att han har stopp i tarmen p.g.a. att han svalt något olämpligt. Solsidan hade också röntgat men sagt att det INTE var något stopp.
    Nu måste han akut opereras men oddsen är dåliga då han är så försvagad av de 4 dagarna med fel vård. Han dör sedan efter operationen, bara 1 år gammal och fullt frisk och stark katt. Fruktansvärt!

Men det värsta skulle visa sig komma när vi nu ville kräva tillbaka pengarna för kostnaden för felbehandlingen hos Solsidans Djurklinik. Vi söker ägaren Rebecka Brammeby i 2 ½ månads tid men hon besvarar oss inte och undviker oss, både per telefon, mail och när vi åtskilliga gånger besökt kliniken. Till slut åker vi dit en sista gång och sätter oss och väntar tills hon tar sig tid att bemöta oss, vi sitter och väntar i 30 min tills det gått 10min över stängning. Då kommer en i personalen och räcker över en telefon till oss, vi tar luren och då är det polisen!! Ägaren Rebecka Brammeby har alltså ringt och anmält oss för att hon vill skrämma bort oss. Då polisen märker att inget hot förkommer läggs samtalet ned ganska omgående. Vi går då in till Rebeckas kontor för att fråga vad som pågår, varpå hon flyger upp ur sin stol och skriker för full hals en massa själsord och slår och knuffar både mig och min sambo hårt, flera gånger. Vi går därifrån och blev tvungna att göra en polisanmälan på händelsen!

Passa er för denna klinik, det är livsfarligt både för dig och ditt djur! Läs mer
    Kovu U gillar detta
  • Åsa N skrev om Solsidans Djurklinik
    Under all kritik. Otrevligt bemötande, ofräsha lokaler, och priset slutade på det dubbla jämfört med det avtalade priset!

Vi fick även vänta i 45 minuter efter avtald tid, utan någon information varför det dröjde. Sköterskan tog så hårt i vår lilla hund att hon skrek, vilket kändes väldigt oprofesionellt.

Sammanfattat, Solsidans Djurklinik är inte ett ställe vi kommer att återvända till! Läs mer
    Kovu U gillar detta