Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Ring 031-28 28 40 somm.se

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns...

488 omdömen om Somm Restaurant & Wine Bar

Ninva S
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi blev riktigt missnöjda med besöket. Vid min bokning informerade jag att jag är gravid och att vi tänkte äta en 5-rätters, jag fick som rätt nr 4 en dessert liknande rätt nr 5 som också var en dessert. Min sambo fick en ost som rätt nr 4, jag kan tycka att de kunde servera mig en hårdost som en gravid kan äta och inte 2 stycken liknande desserter efter varandra. Det fanns lite andra saker att anmärka på men jag låter det bli osagt.

Svar från Somm Restaurant & Wine Bar

Hej Ninva, Tack för din feedback. Vi har internt diskuterat upplägget för anpassning för gravida, just Almenäs Tegel är en opastöriserad ost om än lagrad, vilket gör att vi ersätter den rätten helt med en annan. Vår utmaning ligger i att erbjuda en genomarbetad rätt utan att det uppstår svinn för att rätten serveras i ringa omfattning. Du är välkommen att kontakta oss per mail (restaurangchef@somm.se) med de andra anmärkningarna då det ligger i vårt intresse att ständigt kvalitetssäkra och förbättra Er upplevelse...

Marek Z
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi åt en sjurätters middag. Väl komponerat och trevlig service. En bra och lyckad kväll. Inga egentliga förväntningar eftersom det var första besöket men allt föll väldigt väl ut.

Gunilla B
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

En trevlig men något tidsbegränsad middag som personalen gjorde sitt yttersta för att säkra vår upplevelse under. Trevligt, gott, intressant och kunnigt bemötande! Vi ser framemot vinprovningar mm framöver.

Mattias E
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Väldigt bra mat och ypperlig service.

Josefina K
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Jag bokade Somm Restaurant & Wine bar genom en Smartbox romantisk middag för två. Det var enkelt att boka och servicen var väldigt bra hela kvällen. Maten var fantastiskt god och vällagad och levde med råge upp till förväntningarna. Väl värt ett besök!

Linda K

Mkt god mat o dryck. Bra service 😀

Frida E
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi åt middag, och var mycket nöjda med både mat och service. Lite hög musik, tyckte flera i sällskapet. Vi hade hellre sett någon dämpad pianomusik, hellre än den beachbar-musik som spelades denna kväll. men det var i sammanhanget en petitess.

Claes O

Jättebra mat. Trevligt ställe. Bemötandet var trevligt och bra

Karin W
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Fantastiskt god mat och service!

Cecilia G
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Trerättersmenyn med vinpaket var alldeles utmärkt! Spännande smakkombinationer och varierade viner, mycket gott!

Cornelius K. R
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

God service, spennende mat. Vel verdt et besøk.

Olof E
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Fulländad teknik, men udda smaker och råvaror som jag personligen inte fann särskilt smakfulla. Hjorttartar var tex inte alls i min smak. Griskind och torsken var förhållandevis smaklösa. Jag är övertygad om att menyn var problemet eftersom jag varit imponerad förut. Servicen var alldeles för tveksam och loj. Inga direkta rekommendationer eller känsla av att personalen brinner för maten. Jag blev tyvärr väldigt besviken eftersom tekniken/matlagningen håller så hög nivå.

Therese D
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Gedigen trevlig miljö. Fantastisk mat i kombination till väl valda viner.

Jonathan A

Bra upplevelse. Michelin kvalite

Irene B
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi tog stora menyn med vinpaket till. Fantastiska smaker i både mat och vin, en riktig upplevelse! Servisen var topp!! Vi kände oss ”hemma” och blev mer än väl omhändertagna! Vi längtar tillbaka!

Johan R
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Helt ok mat. Mindre bra viner. Tråkig stel miljö, helt tyst - ingen musik. Dålig service, stelt och "inövat". Berättade t ex namnet på vinet och ursprung, inget mer än detta. Dåligt då man utmärker sig för att vara kunniga på vin. Droppen var dock då en i sällskapet önskade byta ut en rätt i smakmenyn, detta verkade extremt "jobbigt" och vi krävdes en avgift på 50:- för detta trots att den andra rätten var billigare. Väldigt märkligt och småaktigt då besöket totalt låg på ca 1500:-/person. Ovanstående drog tyvärr...

Tomas N
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Utsökt mat i en trevlig miljö. Förekommande och tillmötesgående service. Kan varmt rekommenderas.

Magnus W
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Byggställningarna på utsidan var fula men jag förstår. Service toppen Mat nyskapande och mkt gott. Kanske kunde vara lite mer sött-surt-salt tänk men det kanske var tanken att gå mer i pastell.

Per S
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi spiste middag (dagens tre-retter) Vennlig service. Vi bestilte fire glass vin til maten, men ble ikke fortalt prisen på disse. Vinen var vel kostbar. Vi hadde store forventninger og disse ble stort sett innfridd. Spennende mat! Et sted vi kan anbefale andre

Christer S
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Åt en femrätters avsmakningsmeny men tillhörande vinpaket. Mycket bra. För att vara en restaurang är dom definitivt inte rädda för salt, vilket är i min smak. Bra och trevligt bemötande. Rekomenderas.

Maja B
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Jag och min sambo åt en tre rätters middag - som var helt magisk! Alla smakerna komponerades så väl och det var så otroligt gott! Hela upplevelsen var fantastiskt! Bemötande var toppen! Liks så servicen - servitrisen var så trevlig och kunde presentera och berätta om maten och dryck som vi valde till, som ett åker! Vi kommer definitivt att återkomma!

Vincent C
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Jag valde en upplevelse meny och ångrar ingenting. Mycket trevlig och professionellpersonal,

Ramis Z
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Dålig luft inne, luktade avlopp. Var inte nöjd med alla rätter.

Simon P
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Supermat, dock satt vi trångt med lite högljudda gäster brevid

Ulrica N
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Åt en 5-rätters meny med vinpaket, jättegott och trevligt bemötande! Mysigt ställe och kan varmt rekommenderas.

Linda K
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Spännande mat och fin service!

Lena D
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Fantastisk mat, bra service och bra viner som kompletterade maten på ett perfekt sätt.

Gunilla F
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Åt middag med familjen för att fira sonens 25 årsdag. Vi tog alla meny och vi är nöjda med både bemötande och mat. Betyget sänks pga lite tråkig lokal enligt mig medan de andra tyckte det var mysigt !

Henrik L
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Trevlig personal som vill att gästen ska trivas. Fantastisk 5 rätters meny. Vinpaket som lyfter helheten till en upplevelse!

Robert R
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

God mat och goda viner. Litet och mysigt.

Einar S
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

God stemning, deilig mat og vin, og dyktig servitør.

Annika F
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Fick en fyrarätters meny i julklapp av våra söner. Smidigt att boka. Köpte till vinpaket. Jättegott! Precis lagom tempo i serveringen och kunnig info om de olika rätterna/vinerna.

Sara S
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Trevlig miljö och bra service. Klassiska nordiska smaker på maten som presenterades på ett trevligt sätt, utmärkta viner som passade perfekt till maten. Desserten var absolut bäst.

J O Rune H
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Utsökt Skrei perfekt vinförslag och trevligt bemötande!

Petra S
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Kvällen på Somm uppfyllde inte förväntningarna.

Birgitta S
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Allt jättebra, fin service och god mat. Gjorde likadant till gäster vi hade, och de var förtjusta. Hade i lite mer salt som franhävde smakerna bättre.

Caroline E
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi åt en avsmakningsmeny och blev bra bemötta och omhändertagna. Maten var bra, jag hade önskat lite mysigare inredning

Siv G
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi åt en mycket god skrei med fantastiska smaker och gott vin till. Blev väldigt bra bemötta. Kan verkligen rekommendera resturangen.

Robert K
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi åt 5-rätters med vinpaket (3 glas) Vi blev väl bemötta och de anpassade vinpaketet efter vad vi ville ha. Vi tog bort dessertvinen och fick istället ett extra glas för varmrätten. Maten var jättegod och väl komponerad på tallriken. Portiorena var lagom för att orka hela menyn. Vi kommer att åtvända vid nästa menybyte.

Jan-peter R
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Vi var 9 personer som åt 5-rätters meny inkl. vinpaket. Detta var en totalupplevelse för oss och allt var väldigt vällagat och gott. Mina gäster var väldigt nöjda och kvällen blev som vi hoppats. Fördelar var att personalen hjälpte till med allt från ankomst (kapprum) till förklaring av viner. Vinkunskapen var hög och kombination mat och vin passade jättebra Toppenupplevelse, kan rekommenderas

Kjersti J
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Veldig hyggelig restaurant og god mat!

Pia R
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Bra mat men bullrigt i lokalen pga dålig akustik. Gick inte att prata i normal samtalston.

Mia L
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Trerätters med vinpaket i en utsökt kombination och fin service till det

P-a F
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Det är kort sagt den bästa restaurangupplevelse jag haft i Göteborg och jag har ätit på alla som rankas högt både i press och av allmänheten.

Daniel H
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Utmärkt mat, vin och personal Inte billigt men ”värt”!

Xiping H
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Awesome food and really nice wine

Reinhold J
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Trevligt bemötande och riktigt god mat i en något liten lokal.

Kristoffer N
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Maten var bättre än betyget men det var en obehaglig doft i lokalen som enligt personal berodde på att det hade regnat mycket. Ingen kompensation erbjöds för detta vilket hade varit önskvärt. I övrigt trevlig betjäning. Goda viner i vinpaketet.

Ann L
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Maten var magisk och intressant.

Ove H
Skrev om Somm Restaurant & Wine Bar

Godt fornøyd med fin 5 retters meny og god vin. Hyggelig lokale, bra, profesjonell betjening.