Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 310 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• Francisco M
    Francisco M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    I had the duck, and it was by far the best I ever had, anywhere. The food was spectacular, but service was also fantastic (the lady that served us was perfect). The decoration is also really high taste, an unmissable experience if you're in town. Läs mer
  • Matz E
    Matz E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Meny och vinpaket
    Trevligt ställe, rätter och vin i bra kombinationer Läs mer
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig lokal för en romantisk middag. Väldigt trevlig och alert personal. God mat och fantastiska viner. Läs mer
  • Sarah N
    Sarah N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åtnjöt en ytterst vällagad 5-rätters. Vinerna till var utsökta. En restaurang som har det lilla extra när det kommer till smaker, atmosfär och service. Återkommer gärna! Läs mer
  • Oscar E
    Oscar E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat, trevlig personal och bra spellista. Läs mer
  • Hans B
    Hans B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var där, 4 personer och valde en 5-rätters avsmakningsmeny med vinpaket.
    Mycket trevlig och bra betjäning. Lagom tempo på serveringen.
    Förväntningarna var höga eftersom vi varit där förut. Vi blev inte besvikna den här gången heller.
    Vi tycker att vi själva är rätt bra på att laga god mat. Somm är en restaurang som levererar en mat- och smakupplevelse som går långt utöver vad vi själva och de flesta andra restauranger kan erbjuda. Dessutom i en avslappnad och behagligt opretentiös stil och miljö. Och till ett pris som ändå är hanterbart. Läs mer
  • Mats H
    Mats H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig miljö. Bra mat o vinupplägg Läs mer
  • Solveig R
    Solveig R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig betjäning och mycket lyhörd för önskemål. Rekommenderar gärna er restaurang för andra. Läs mer
  • Ylva V
    Ylva V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevligt ställe. Bra service. God mat och bra vintips. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vinet bättre än maten som förvisso är god. Dock inget som är direkt oväntat vilket gör att toppbetyg uteblir.
    Liten restaurang och tajt mellan borden, så förvänta er att höra grannbordets konversation (vilket också drar ner betyget). Läs mer
  • Ivar G
    Ivar G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var 6 stykker som hadden en fantastisk 5-retters meny. Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt en trerätters middag och maten var utsökt-
    En väldigt serviceinriktad servitör tog hand om oss.
    förväntningarna på maten var stora men de överträffades med råge.
    En mycket trevlig kväll. Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Välbalanserat samt smakfyllt. Trevlig och uppmärksam personal som bidrar till hela upplevelsen. Personlig och mordern lokal. Vi kommer garanterat att komma tillbaka. Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Toppen rakt igenom! Supergod mat, mysigt ställe å bra personal! Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och mycket bra service. Även bra ljudnivå och ett mysigt stilfullt ställe. Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat, men väldigt inflexibelt kök. En i vårt sällskap var gravid och kunde inte äta allt i paketet vi beställde. Men istället för att köket hittade på ett alternativ kändes det som att köket och personalen förväntade sig att vi skulle anpassa oss vilket inte var så kul. Läs mer
  • Sofie R
    Sofie R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi uppskattade kunskapen hos servitörerna. Framförallt uppskattade vi det lilla extra i form av små smakupplevelser som kom som överraskningar mellan våra rätter. Läs mer
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket bra mat och passande viner.
    Trevlig personal och mysig lokal.
    Man får vad man betalar för även om det kostar en slant. Läs mer
  • Louise K
    Louise K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt gott och trevligt men aningen för dyrt. Läs mer
  • Eva C
    Eva C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och som alltid en trevlig erfarenhet! Kommer att gå dit igen. :) Läs mer
  • Robert N
    Robert N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt 4-rätters-menyn med vinpaket, trevlig personal, bra service, och jättegod mat. Läs mer
  • Christina N
    Christina N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Just den här gången fick jag förhinder och kunde inte komma med. Reservationen ändrades ifrån 5 till 2. 😩

Har besökt er flera gånger tidigare och varit MYCKET nöjd varje gång. För mig är Somm en av de bästa restaurangerna i Göteborg. Maten är toppen och servisen fantastisk. Läs mer
  • Monica T
    Monica T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi hade smartbox romantisk middag! Där fick vi 4 rätters avsmakningsmeny inkl. ett glas bubbel.
    Maten var precis som vi uppskattar med fint upplägg och härliga smaker. Läs mer
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket god mat med fantastiska smakupplevelser. Vi åt en 3rätters meny.
    Trevligt med de lilla extra aptitretare som bjöds på.
    Goda viner och flera alkoholfria alternativ.
    Trevligt bemötande av personalen och mysig miljö.
    Vi kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Åke H
    Åke H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utomordentligt god trerätters, möjligen något för lite på tallriken kunde varit större portioner. Gott vin, superb personlig service. Läs mer
  • Åsa G
    Åsa G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    vi åt avsmakningsmeny 5 rätter, med vinpaket, fantastiskt gott.
    mycket väl bemötta och mat och dryck väl presenterat. mycket trevlig lokal, lite svårt att höra servitrisen när sällskapet bredvid var högljudda. Men all-in-all en toppenkväll med min man som är nördig när det gäller vin och också var toppennöjd! Läs mer
  • John A
    John A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    4-rätters meny. Mkt bra bemötande. Mkt bra mat.
    Enda negativa var att lokalen är något trång. Fick bordsgrannens stol i ryggen hela tiden och sofforna var obekväma (ryggstödet). Läs mer
  • Helene G
    Helene G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi köpte 3 rätters med vinpaket samt ett glas mousserande till apéritif. God mat, väldigt bra smaker och konsitenser, trevligt bemötande. Vinerna var bra. Lite väl trångt, men funkade. portionerna var något små - lite mer kött hade uppskattats - jag fick t ex bara två mini-bitar. Tredje vinet fick vi inte provsmaka - hälldes bara upp. En av oss drack alkoholfritt - jag fick påminna om att hon kulle erbjudas något annat och tror att hon endast fick äppelmust att dricka genom hela måltiden. Lite mer kreativitet på alkoholfria området hade varit toppen. Ett plus för att koffeinfritt kaffe finns - Somm fick sälja 3-4 extra koppar tack vare det! Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk komponerad meny med väl utvalda viner till rätterna. Läs mer
  • Therese G
    Therese G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Flinke servitører som kunne faget sitt. Presenterte alle retter og anbefalte viner som passet til. Prisen var også rimelig, med tanke på hvor bra maten var. Läs mer
  • Stina O
    Stina O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och service! Ätit här flera gånger och vi är alltid väldigt nöjda. Läs mer
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var två som beställde sjurättersmenyn med vinpaket.
    Maten var helt fantastiskt god och vinerna var jättebra till.
    Personalen är mycket proffsig och servicen är perfekt. Läs mer
  • Anette L
    Anette L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat med jättetrevlig servering. Läs mer
  • Hanna I
    Hanna I skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    3 rätters meny o vinmeny därtill
    Fantastiskt bra balans o smak Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt 5 rätters meny med tillhörande vinpaket. Fantastiskt gott. Läs mer
  • Marie W
    Marie W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Avsmakningsmeny med vinpaket allt var toppen Läs mer
  • Liselotte A
    Liselotte A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service fantastisk mat super najs :-) Läs mer
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En 7 rätters middag i ett större affärssällskap med utvalda viner från personalen. En fantastisk upplevelse med underbara rätter. Perfekt vin och duktiga glädjespridande serveringspersonal.
    Rekommenderas om du vill njuta av en underbar upplevelse! Läs mer
  • Adam S
    Adam S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Riktigt bra mat och service! Väldigt bra alltihop. Läs mer
  • Anne-therese S
    Anne-therese S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Det var en fantastisk opplevelse å spise på Somm! Både service og mat var helt utrolig bra. Jeg kommer garantert til å besøke Somm restaurant neste gang jeg er i Gøteborg. Läs mer
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat med rekommenderat vin! God service och trevlig personal. Väldigt nöjda. Tack! Läs mer
  • Ida S
    Ida S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk sted. Veldig god service og mat. Läs mer
  • Monika O
    Monika O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevligt bemötande av påläst personal. Atmosfären var precis som vi önskade; lyxig, avspänd, och med möjlighet att sitta länge och njuta av mat och sällskap. Vi åt en utsökt 3-rättersmeny med ett perfekt avvägt vinpaket till. Läs mer
  • Erika H
    Erika H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag har väldigt svårt för ställen som på allvar verkar tro på att månen har en betydelse för hur bra ett vin är (dvs de antroposofiska delarna av biodynamiken som rent faktamässigt är vidskepelse). Läs mer
  • Per E
    Per E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En fantastisk femrättersmeny med tillhörande vin. Läs mer
  • Caroline W
    Caroline W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Topp service i tillegg til nydelig mat og vin som passet perfekt til hver rett. Veldig koselig sted. Anbefales! Läs mer
  • Lotta P
    Lotta P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och min man fick en smakupplevelse i julklapp av vår dotter. Vi köpte till ett passsnde vinpaket och allt var supergott och servicen allt man kan önska sig. Mysigt och litet ställe där stela vita dukar icke göre sig besvär. Mkt nöjda! Läs mer
  • Astrid J
    Astrid J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt bra! Kul att få det där lilla extra med små rätter mellan rätterna samt väldigt god vin lista! Synd att de inte kunde göra drinkar men annars suveränt ställe! Läs mer
  • Turchina C
    Turchina C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God matt. Trevlig personal. Inget fel på restaurangen . Läs mer
  • Dejan V
    Dejan V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Årets positiva överraskning!

Utan några större förväntningar bokade jag Somm för en avslutande middag med styrelsen för Änggårdskolonin.

Från första stunden vi klev ilokalen bemöttes vi av en trevlig och proffessionell personal smakfull bordsdukning.

Det bara fortsatte att bli bättre och bättre med fantastiska maträtter och tipps om dryck som skulle passa till maten blandat med klara presentationer av vad som serverades.

En gömd pärla mitt i centrala Göteborg. Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg