Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 361 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• Ulrica C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett större sällskap som samtliga åt en trerätters meny med tillhörande vinpaket. Det tillkom mellanrätter och nybakt varmt bröd. Allt smakade fantastiskt bra och var vackert upplagt. Servicen var personlig och lyhörd. En mycket trevlig kväll. Rekommenderar varmt denna restaurang. Läs mer
  • Gunilla R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fyra perrsoner som tog en tre-rätters-meny en lördag kväll.
    Vi var mycket nöjda med maten och med det vinpaket som följde till.
    Personalen var både hjälpsam, kunnig och trevlig. Vi tyckte att mat och dryck var mycket prisvärd och kommer att gå dit igen. Läs mer
  • Christopher V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    2 personer 5 rätters med vinpaket.
    först blev vi placerade i konferens delen men var missnöjda med ljudvolymen där. vi frågade om vi kunde få ett annat bord ute i restaurangen och fick det, vilket var väldigt uppskattat av oss.
    personalen var riktigt bra. om jag skall peka på någon brist så skulle det vara utbudet på drinkar, finns mycket sprit i baren men ingen kunskap i att blanda drinkar.
    maten var fantastisk, bra flöde i serveringen.
    allt som allt är vi väldigt nöjda.
    Tack ! Läs mer
  • Lisa B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters med vinpaket. Inte prisvärt. God mat o viner, inte mer. Service inte på topp. Saknade finess och känsla. Läs mer
  • Per O
    Per O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat och goda viner. Dock var väntetiden lång. Dessutom var det snålt med vin. Efter det att man fick vinet tog det lång tid innan maten kom. Hade varit bättre att få maten strax efter vinet kom in. Totalt sett prisvärt. Läs mer
  • Fredrik skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt 4 rätters med tillhörande vin.
    Supergod mat och bra service! Läs mer
  • Sofia H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Prisvärd och riktigt god 3-rätters meny. Mysig och varm lokal samt trevlig personal. Kan varmt rekommendera ett besök hit! Läs mer
  • Carina G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Motsvarade helt våra förväntningar. Utmärkt service och trevlig personal. Återkommer gärna ! Läs mer
  • Claes F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt 7-rätters avsmaknings meny med vinpaket till.
    Personalen levererade en mycket bra upplevelse av mycket god mat och dryck. Läs mer
  • Sofie N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt avsmakningsmeny 8 rätter, god mat, bra viner till maten, proffsigt bemötande med bra servis. Vi hade en mycket trevlig kväll! Läs mer
  • Anne L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi blev väl mottagna och fick titta på menyn i lugn och ro medan vi drack ett rekommenderat glas vin.
    Vi år en femrättersmeny som var mycket bra sammansatt med
    grönsaker, fisk och kött och en lagom mängd av allt så att man klarade av att resa sig från bordet efter måltiden.

Vänligt bemötande - goda smaksammansättningar - lagomt mycket! Läs mer
  • Erik A
    Erik A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En fantastisk tre rätters med väl utförliga beskrivningar om maten. Mycket bra service! Jag kommer tillbaka Läs mer
  • Erik A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt mat. Dålig service, okunnig personal, vinpaket för 365 kr med bara en bottenskyla i glaset. På fråga fick vi besked att chefen bestämt att det skulle vara så. Vi var nöjda med maten och miljön, men resten var tyvärr inte upp till par. Läs mer
  • Kjetil D
    Kjetil D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var to personer og bestilte 5 retters meny og vin-meny. Alt var veldig bra og vi likte spesielt at man tok seg tid slik at vi kunne sitte lenge å spise og nyte vinen. Fin og intim atmosfære og veldig bra servering. Jeg har allerede anbefalt deres fine restaurant til flere av våre venner. Takk for en super kveld. Vi kommer garantert tilbake neste gang vi er på Gøteborg-tur :-) Läs mer
  • Helge Eva G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt god och smakrik mat och därtill utmärkt vin. Trevligt bemötande och fin service. Läs mer
  • Hannah C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var en grupp på nio personer som hade blivit lovade att hinna äta en sjurättersmeny på tidiga sittningen om vi kom redan kl 17. Maten var god, men servicen var tyvärr under förväntan. I mitten av vår middag väntade vi ganska länge mellan rätterna utan att få någon uppdatering på hur vi låg till i tid, och mot slutet kastades desserterna fram och det var tydligt att servisen var stressad över att vår sittningstid närmade sig sitt slut, men ingen sa något om detta förrän man i princip slängde fram notan när sista skeden dessert var uppäten, utan att ge oss möjlighet att få kaffe eller något mer. Urvalet av alkoholfria drycker var magert (så dåligt är det faktiskt inte med alkoholfritt vin att det inte kan erbjudas, äppelmust och svartvinbärsmust i all ära men det måste finnas fler val än så). Vi fick besked om att det var omöjligt att erbjuda ett reducerat vinpaket (ofta kan man få halva små glas, men inte till halva priset, men här kunde man bara få färre antal glas fick vi veta). Man kunde inte heller ordna sju vegetariska rätter, utan hon som var vegetarian fick nöja sig med fem, vilket vi visste om i förväg, men det var tråkigt att det var rätt 1 och 3 som hon fick vara utan, utan ens ett försök att ge henne något att tugga på medan alla andra åt. Sammanfattningsvis hade vi en trevlig kväll, åt god mat och drack gott vin men vårt gemensamma samtalsämne när vi lämnade restaurangen var tyvärr de brister som vi upplevt. Läs mer
  • Marie N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Helt fantastisk mat!!! Uppmärksam servitör men det saknades det ”lilla extra” tyvärr i servicen. Läs mer
  • Josefin A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Alltid god mat och fin service.
    Kombinationen mellan mat och dryck är väl genomtänkt vilket ger en fin upplevelse. Läs mer
  • Ida T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5 rätters med tillhörande vinpaket! Läs mer
  • Kim W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig lokal dock väldigt kallt.
    Spännande smaker. Kreativt upplagd.
    Vi var fem personer i sällskapet. Fyra av oss ville ha 5 rättersmenyn och den femte ville ha 3 rättersmenyn. Detta blev ett problem för restaurangen och vi var tvugna att argumentera för att hitta en lösning. Förvånande när vi höll oss till färdiga menyer. Läs mer
  • Patrik S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En genomtrevlig upplevelse. Vi valde 5 rätters avsmakning och alltihop hade en poäng, en smak, att förmedla. Det mesta med en touch som var ny för oss. Vi valde coravin till maten och det var genomgående gott och med hög kvalitet.
    Personalen var väldigt trevlig och stod ut med våra frågor och prat. Läs mer
  • Therese H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jeg og mannen min spiste hovedrett og ostebrikke til dessert. Fikk anbefalt to forskjellige vin som var helt nydelige. Meget hyggelig personale! Maten og vinen var av ypperste kvalitet og servicen var meget god. Vi kommer gjerne tilbake! Läs mer
  • Tea D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service och fantastisk mat. Läs mer
  • Magnus L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och vin.
    Obekväm sittställning i platsbyggd soffa.
    Väldigt kall lokal med tydligt drag av kalluft från ventilationstrumman.
    Tips, bygg om soffan så att den funkar att sitta i och se över ventilationen och temperaturen.
    Maten är fantastisk så det är synd att välja bort restaurangen på grund av relativt enkla åtgärder i miljön. Läs mer
  • Peter D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Toppenbra restaurang med supergod mat Läs mer
  • Johanna G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och utmärkt service. En toppenkväll helt enkelt! Läs mer
  • Henry R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Hej
    Lätt att boka, ett trevligt bemötande och urgod mat. Tack Läs mer
  • Karin B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Ronjas bemötande var mycket proffsigt o mat o dryck var toppklass👌 Läs mer
  • Mikael C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt bra komponerade rätter och utmärkt service Läs mer
  • Daniel D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk matupplevelse, med personal som har matkonsten som passion. Läs mer
  • Carina M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Köpte en femrättersmeny och vinpaket därtill. Alla var vänliga beskrev mat och vin utmärk. Hade inga låna stunder vi behövde vänta, vi var tre runt bordet. Allt va bra förutom pumpapure, inte någon bra smak, när de gäller mig, övriga runt bordet tyckte, sådär. Med vänlig hälsning, Carina mörk Läs mer
  • Ingbert K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bokade ett paket via Bookatable men vi fick uppfattningen att man inte hade koll på det. Men därefter god mat och bra service Läs mer
  • Roland H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Allt var bra. Mat, dryck, tempo och personal. Läs mer
  • Mona E
    Mona E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi har besökt Somm flera gånger. Vi har ätit deras 5-rätters meny som är väl sammansatt med fina lokala råvaror och som alltid bjuder på smakupplevelser som man blir lycklig av. Vinpaketen är väl genomtänkta med rätterna och ger en extra dimension till smakupplevelsen. Personalen är mycket välkomnande och erbjuder en personlig service. Detta är absolut en favoritrestaurang. Läs mer
  • Kenneth B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt trevlig personal och utmärkt mat. En riktigt succé rakt igenom Läs mer
  • Robin S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat men dålig akustic. Vi kunde knappt höra vad vi själva sa pga att de satt ett gäng tjejer mitt emot, ljudet studsar för mycket i rummet. Servicen var bra.

Tyvärr blir de inte bra i betyg då de viktigaste för mig när jag går på restaurang är att kunna konversera med mitt sällskap. Läs mer
  • Sandra R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket professionella och kunniga personal. Utsökt god mat. Riktigt bra vin val då vi valde att dricka en flaska vit vin till maten istället för vinpaketet. Allt var riktigt gott. Läs mer
  • Bo J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fem der alle bestilte 5 retters menu med tilhørende vinmenu.
    Alle i selskabet var begejstrede for måltidet.
    De enkelte retter var spædende oplevelser, der blev understøttet af de tilhørende vine.
    Menuen som helhed var velkomponeret.

En stor madoplevelse til en rimelig pris, kvaliteten af måltidet taget i betragtning. Läs mer
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt restaurangens femrättersmeny med tillhörande vinpaket.
    Förrätten, pilgrimmsmussla med miso och citrus, var alldeles utmärkt. De efterföljande rätterna, bergtungan och ankan, var helt OK utan att sticka ut på något speciellt sätt. Gruyeren med körsbär och hasselnötter var mycket speciell och god. Den avslutande efterrätten, kokt päron och choklad, var inte något speciellt utan en ganska alldaglig efterrätt. Vinpaketet var mycket gott. Speciellt det vita vinet från Santorini och det saffransdoftande efterrättsvinet. Även Ribeira del Duerovinet höll bra klass. Servitören var mycket vinkunnig men hade ett något stressat beteende. Lite lugnare prat runt rätterna och vinerna hade inte skadat.
    Totalt tycker vi att det var en bra middag med goda viner Läs mer
  • Eve V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God middag och suverän gott vin. Trevlig servitör somäven kom med goda mellan rätter. Överraskning.. Läs mer
  • Emanuel L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Överpris, medelmåttig service, bra mat Läs mer
  • Susanna U skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Femrättersmeny med vinpaket. Mycket välkomponerad mat och perfekta vinval. Servitören var lite för snabb och otydlig vid presentationen. I övrigt var vi mycket nöjda! Läs mer
  • Olav E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi kjøpte middag i en firma gruppe. Vi fikk en utrolig fin mottagelse og en fantastisk smakfull middag og et meget godt vin valg. Meget akseptabel pris. Våre forventinger ble oppfylt til 100%

Booket på nytt i juli, men oppdaget da at det var stengt og at min booking ble generert til august uten at jeg oppdaget det. Läs mer
  • Nadia J
    Nadia J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt fyrarättersmenyn som gällde för vårt Joycardkort. Vi behövde inte vänta för att få våra ytterplagg upphängda samt bli anvisade till vårt bord. Personalen var mycket trevliga och humoristiska utan att vara påträngande. Servitören informerade om att han var behjälplig vid val av vin om vi önskade detta. All personal vi blev serverade av var välinformerade om vad som serverades och alla kom ihåg att presentera allt som serverades oss. Maten var obeskrivligt god från första till sista tuggan. Den avnjöts stort av både smaklökar och gom. Även magen blev behagligt nöjd eftersom mättnadskänslan var mer energigivande än tröttande, vilket är ovanligt vid så stora måltidsintag. Rätterna vid blev serverade var därutöver en fröjd för ögat. Sist men absolut inte minst blev även själen matad eftersom några rätter, i synnerhet gruyèrbollarnas form och smakkombination inspirerade. Vi fick även en helt ny smakupplevelse med det gröna teet som kändes som en uppfriskande glassrätt. Jag gillade dock inte makrillrättens sushi-liknelse. Men att det blir fyra stjärnor istället för fem beror på att det inte presenterades något vegetariskt alternativ trots att restaurangen meddelats via e-post såväl som via telefon, och i samband med det senare bekräftades det att vegetariskt alternativ skulle finnas. Det var ett av våra kriterier vid val av restaurang. På plats sades inget om vegetariskt så vi fick själva fråga. Eftersom servitören var tvungen att återkomma efter samtal med kocken till skillnad från vid all annan servering där vi fått presenterat allt, vittnar det om oförberedelse. Det vegetariska visade sig dessutom vara "minus kött" bara och "lite mer av morotspurén", vilket således snarare är avsaknad av alternativ. Då vi uttryckte att vi inte ser det som ett alternativ för oss erbjöds bergtunga, dock till ett mellanskillnadspris som var högre än mellanskillnaden enligt priserna i menyn. Av dessa anledningar skulle jag inte rekommendera restaurangen för någon som har en vegetarian i sällskapet, ej heller för någon som sätter ett högt värde på andra överenskommelser mellan kund och restaurang. Restaurangen får tyvärr ett minus till för täta personalbyten. Vi blev serverade av tre personer men möttes och presenterade för en, vilken i min mening därför även bör vara den ende som har vårt bord tills vi lämnar. Sammanfattningsvis så passar denna restaurang för köttätare utan avvikande kost och som ställer höga kvalités krav på matprodukter, dess tillredning samt vinkunnig personal. Restaurangen passar sämre för vegetarianer och sällskap som ställer höga krav på att överenskommelser hålls. Läs mer
  • Anna M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig lokal. God mat. Bra service. Läs mer
  • Rebecca H
    Rebecca H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service, lite dragit vid bordet närmast dörren dock. Superbra mat. Läs mer
  • Alessandra O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket bra bemötande, super trevlig personal. Maten var jättegod!!! Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Frida H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten var helt ok, men personalens engagemang var sjukt dåligt. Otrevlig och dryg och svarade knappt på frågor. Läs mer
    2018-10-02 Daniel G svarar Frida H
    Hej Frida,
    Detta va jätte tråkigt att höra. Vi vill självklart alltid leverera en trevlig upplevelse.
    Vi skulle gärna få lite mer information så vi kan se hur vi kan förbättra oss.
    Om ni har möjlighet kan ni skriva till mig på daniel@somm.se
    Tackar vänligast för detta
    Daniel
    Somm
  • Rachel P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Beautiful food with fantastic service. Läs mer
  • Cecilie R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maden var super lækkert! Vi købte en tre-retters menu. Smagssammensætningen var virkelig gennemtænkt, og vinene var gode. Venlig servitrice som fortalte om maden. Måske kunne hun blive bedre til at spørge om maden smagte, og ikke virke så bange, når man stillede spørgsmål om vinen. Ellers var min kæreste og jeg glade for besøget og anbefaler gerne stedet til andre. Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg