Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 407 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• 2019-01-15

Fredrik R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt! Trevligt bemötande och helt klart prisvärt! Läs mer

Pia H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fyra personer som åt en trerättersmeny, vi började med en flaska champagne och därefter goda av er utvalda viner. Mat och dryck var riktigt bra, men väldigt anonym opersonlig service. Vi driver själva hotell och restaurang och tycker att service är minst lika viktigt som maten och det är något jag önskat mer av. De var påpassliga med att mat och dryck kom in i tid osv men inget alls utöver det. Läs mer

Gregers G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Excellent waiter, very tasty food and lots og great wines to chose from. Läs mer

Björn P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk god mat och väldigt bra service. Har varit för tidigare och det var lika bra den gången också. Läs mer
  • 2019-01-12

Conny K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters meny. Servicen var god men något opersonlig och med begränsad entusiasm. Maten var god och väl presenterad. Medelbra vinpaket.

Summering: väl värt ett besök, men det finns bättre i Göteborg i den här klassen. Läs mer
  • 2019-01-11

Charlotta L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket god mat och vin. Bra service och mysig lokal. Läs mer
  • Sofia B

2019-01-10

Sofia B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Tre rätters med vinpaket.

Magiska smakombinationer och vinmatchning utöver det vanliga.

Uppmärksam och kunnig personal med det lilla extra.

En fantastiskt kväll i härlig atmosfär. Läs mer
  • Per G

2019-01-10

Per G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig restaurang i källaren, kunnig personal och vällagad mat Läs mer

Thony K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Underbar mat och strålande service! Läs mer

Sofia W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket mycket god mat och atmosvär. Läs mer

Annicka H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag var själv inte med då jag blev sjuk, men eftersom jag bokade detta så var jag nyfiken på hur det smakade. Har bara fått bra betyg från mina kollegor - de tyckte att maten var helt fantastisk. Trevlig miljö, personal etc. Så vi ger högsta betyg till denna restaurang!

Med vänlig hälsning
    Annicka Hagström Läs mer

Michael O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra mat och vin med små portioner och dyr prislapp. I Stockholm finns bättre och billigare alternativ. Läs mer

Andreas M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Perfekt lugn middag med hög kvalitet på alla delar. Läs mer

Sara K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt 5-rätters, drack en mousserande must till. Lika trevligt som vanligt. Varit på SOMM flera gånger. Bra och väl utvald mat till ett bra pris. Läs mer

Bring Cargo International I skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters meny. Mycket god mat. Trevlig miljö. Trevlig och bra personal. Läs mer

Harald F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Hyggelig og engasjert og kunnskapsrik betjening, veldig god mat med god vin Läs mer

Hans S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett sällskap med gäster från Frankrike och vi åt en mycket god och uppskattad fem rätters meny. Gott, vällagat och vackert upplagt. Servicen var bra och uppmärksam och tog hänsyn till att den tid vi hade till vårt förfogande var lite väl kort för den menyn vi valt. Läs mer

Klara L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och mitt sällskap beställde en avsmakningsmeny. Servicen var strålande och vi kände oss mycket välkomna. Det var heller inget problem att ordna glutenfria alternativ. Maten var utsökt och miljön mycket trevlig. Vi kommer garanterat tillbaka! Läs mer
  • Jon N

2018-12-12

Jon N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten var fantastisk. Servicen ok, jag är besvärlig kund och ville byta dessert (mot extra pengar) men det fick jag inte.
    Som sommelier själv ställde jag frågor om vinerna och fick hyfsat svar på frågorna.
    Det som drog ner betyget och tyvärr förstörde lite av kvällen var allt slamrande från köket (disken). Vi fick prata rätt högt med varann, jag och min fru, för att höra varandra. Läs mer

Danny N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en trerättersmeny och ett rekommenderat vin som vart helt enligt förväntningarna. Mysig miljö, exceptionell mat och bra service! Läs mer

Ingemar G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en trerätters meny med vinpaket till
    och vi blev väl mottagna när vi kom.
    Maten och vinet presenterades bra och maten med spännande ingredienser var utmärkt god.
    En spännande topp upplevelse. Läs mer

Cecilia C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten smakade helt fantastiskt men det var en väldigt liten huvudrätt. Läs mer
  • Josefine K

2018-12-11

Josefine K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service, trevlig lokal och jättegod mat. Kommer gärna tillbaka! Läs mer

Isabella O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett sällskap på 8 personer och beställde 5-rätters tillsammans med tillhörande vinpaket. Vi blev väldigt trevligt bemötta både vid ankomst samt av servitör. Maten var väldigt god och stämde överens med våra förväntningar. Vi blev även placerade i ett eget "rum" vilket var väldigt trevligt eftersom att vi var ett större sällskap. Mycket trevlig kväll! Läs mer

Knut O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    We had 7 course menu and top wine menu. Very nice.
    Nice People and cool interieur. Läs mer

Rosmari S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Kjempe koselige servitører
    Veldig god mat. Kunne kanskje vært et alternativ med kun sjø/vegetar mat i tre retteren. Men fikk dette med et lite gebyr. Ble ikke skuffet! Vel verdt pengene Läs mer

Patrik K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    vi beställde 3 rätts meny med vinpaket, vi var super nöjda med allt ifrån när vi kom tills vi gick Läs mer

Åke R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5 rättersmiddag med vinpaket
    Mkt proffesionellt och trevligt bemötande från personalen
    Allt smakade utsökt Läs mer

Anette W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en 5-rätters avsmakningsmeny. (Lördagkväll)
    Maten smakade fint förutom en fläskrätt som var mkt torr och trist som min man fick. Jag åt vegetariskt och alla smaker var utsökta och var fint presenterat. Dock hade vår matupplevelse blivit betydligt bättre och vi hade kunnat tänka oss att återkomma eller rekommendera restaurangen vilket vi inte kan göra nu pga servitören / sommelieren hade inte ett trevligt sätt. Vi kände oss lite obekväma och ”nervärderade” av hans sätt, då vi tex inte visste namnen på druvor / viner som fanns, istället för att bara hjälpa till och föreslå vad vi skulle ta så stod han bara och väntade på att vi skulle välja. Inredningen skulle kunna göras så att den blev betydligt mer inbjudande och välkomnande .
    Musiken var typ ”hårdrock” den första timman vi satt. Inte så mysigt. Tycker vi. Läs mer

Per J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt service och god mat. Något för liten portion på huvudrätten i 3-rättersmenyn. Läs mer

Trine H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Nydelig 7 retters med tilhørende viner, i intime og hyggelige omgivelser, med utmerket service! Godt tilrettelagt i forhold til cøliaki. Läs mer

Anders D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt en femrättersmeny med vinpaket och vi fick en väldigt god mat och mycketgoda viner samt en fantastisk service.
    Ett väldigt bra och trevligt restaurangbesök. Läs mer

Klas I skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi tog 5 rätter med vinpaket i fredag 30/11. Gott, men vi förväntade oss mer av huvudrätten. Den levde inte upp till allt det andra inkl personal. Total upplevelse bra men bättre huvudrätt önskas.

Klas ivarsson Läs mer

Roberth E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Grym mat, verkligen toppupplevelse i stan. Lite sämre bemötande, bade innan och under middagen. Tråkigt, men för maten och drycken går man tillbaka! Läs mer

Hans J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En väldigt trevlig resturang med god mat o vin med bra service. Läs mer

Tommy A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Min Hustru och jag åt en 3-rätters måltid med utsökt vin till.
    Vi blev mycket bra bemötta och servicen var utmärkt.
    Måltiden var en upplevelse!
    Vi kommer gärna tillbaka. Läs mer

Jessica B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi hade bjudit in över 20 av våra viktigaste kunder för att fira vårt företags jubileum 75år.
    Servicen var fantastisk, maten likaså.
    Fick bara positivt från våra kunder.
    Fantastiskt duktifa på viner i kombination med maten.
    Hade aldrig hört talas om Somm tidigare, men kommer att varmt rekomendera till vänner o kollegor i branchse. Läs mer

Monica H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Restarang besök för grupp
    Allt är bra på Somm som besökts flera gånger och kommer besökas igen,
    Kaffemaskinen upplevde vi dock verkligt störande och som det talades om dagen efter. Borde stå inne i köket och inte öppet i baren. Läs mer

Göran L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service, utmärkt mat och god vinrekommendation.
    Ett ställe man gärna kommer tillbaka till och starkt rekommenderar till andra. Läs mer

Hans Otter G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trivelig personal, veldig god mat og drikke, veldig god service. Minus på lokalet og særlig benkene langs veggene. Läs mer

Niclas A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat bra service och goda viner Läs mer

Monika L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en ”romantisk middag”. Den var utsökt och serveringen sköttes på bästa sätt. Hade fått restaurangen rekommenderad av vänner men kände inte till att den var omnämnd i Guide Michelin. Vi var mycket nöjda! Läs mer

Ole Aleksander J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fire venner og spiste fra Ala Carte menyen.
    Vi ble møtt av vennlige og kunnskapsrike servitører som var oppmerksomme og gjørde kvelden hyggelig. Maten var 4+, men opplevelsen og vinkartet var bra, derfor 5:-) Läs mer

Frida A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och min sambo tog 5-rätters och vinpaket till, och det slog över alla våra förväntningar. Utmärkt mat, trevlig och kunnig personal, definitivt att rekommendera! Läs mer

Lisa R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var väldigt nöjda med besöket på Somm, maten var fantastisk men servicen kändes lite opersonlig. Det kändes som att de olika menyerna lästes upp från ett manus och det kändes lite trångt när det skulle dukas av eller på. Läs mer
  • 2018-11-23

Mattias P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket god mat. Bra service men lite för långsam. Läs mer
  • 2018-11-18

Ulrica C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett större sällskap som samtliga åt en trerätters meny med tillhörande vinpaket. Det tillkom mellanrätter och nybakt varmt bröd. Allt smakade fantastiskt bra och var vackert upplagt. Servicen var personlig och lyhörd. En mycket trevlig kväll. Rekommenderar varmt denna restaurang. Läs mer
  • 2018-11-16

Gunilla R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fyra perrsoner som tog en tre-rätters-meny en lördag kväll.
    Vi var mycket nöjda med maten och med det vinpaket som följde till.
    Personalen var både hjälpsam, kunnig och trevlig. Vi tyckte att mat och dryck var mycket prisvärd och kommer att gå dit igen. Läs mer
  • 2018-11-16

Christopher V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    2 personer 5 rätters med vinpaket.
    först blev vi placerade i konferens delen men var missnöjda med ljudvolymen där. vi frågade om vi kunde få ett annat bord ute i restaurangen och fick det, vilket var väldigt uppskattat av oss.
    personalen var riktigt bra. om jag skall peka på någon brist så skulle det vara utbudet på drinkar, finns mycket sprit i baren men ingen kunskap i att blanda drinkar.
    maten var fantastisk, bra flöde i serveringen.
    allt som allt är vi väldigt nöjda.
    Tack ! Läs mer
  • 2018-11-14

Lisa B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters med vinpaket. Inte prisvärt. God mat o viner, inte mer. Service inte på topp. Saknade finess och känsla. Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg