Soolar

Soolar

www.soolar.se
  • BadgeFourYears
4.2

Soolar utför solcellsinstallationer åt privata och kommersiella kunder och har installerat över 1300 solcellsanläggningar sedan starten år 2020. Bolaget äger hela kedjan från skräddarsydd solcellslösning på pappret till färdigmonterad anläggning. Soolar har nära samarbete med branschens ledande tillverkare för att säkerställa...

393 omdömen om Soolar

Sedan starten hos Reco 2021

Lars N
Skrev om Soolar

Första köpet var solpaneler i slutet av 2021. Lite oklara kontakter inför montering. Extern elektriker var sen. Dock inga problem med funktion sedan dess. Bra bemötande vid senare kontakter. Andra köpet var batteri, ny växelriktare och checkwattenhet i början av 2024. Positiva kontakter. Underligt att säljare kontaktade oss två gånger utan att veta att vi hade paneler och hade anlitat er tidigare. Installation fungerade väl. Dock några överraskningar som kom för sent i affären: hur varmt måste batteriet stå? Jag fick...

Christer Ö

Tycker att kommunikationen var sisådär, skulle önskat att men var ute i lite bättre tid. Man ringde dan innan och sa att de skulle påbörja installationen dagen efter, Det skulle komma leveranser som man avisera knappt en timme innan med en frågan om man kunde ställa det på gatan, Inte Ok. Personen som var här för att kolla och informera om installationen verkade inte veta vad den gjorde. De som montera solcellerna var duktiga trots att var här under dåligt snöväder vilket kan ifrågasättas. Elektrikern var helt ok men slarvade...

Anders J
Skrev om Soolar

Bra hantering fram till installation vars elektriker var mycket mer än bra!

Fredrik M

Redan i första samtalet med säljaren Erik Westgärds fick jag ett oerhört stort förtroende för Soolar och valet av solcellsföretag blev ett enkelt val. Han var kunnig, informativ och hade ett väldigt bra bemötande. Soolar har infriat alla förväntningar från start till mål och hållit det de har lovat. Kan varmt rekommendera dem till andra.

Max K

Det blev mycket bra. Hälsning Max Keller

Elisabeth H

Vi har köpt solpaneler, elbilsladdare och utjämningsbatteri av Soolar. Mycket nöjda med produkterna och installationerna. Blivit mycket väl bemötta vid alla kontakter med Soolar

Anna F
Skrev om Soolar

Försäljning utan hembesök fungerar inte, offert ska ges efter hembesök. När man skickar monteringspersonal som inte är svensktalande måste man påtala det för kund innan. För vårt vidkommande var personalen även arrogant. Ca 20 takpannor gick sönder men som tur var hade vi reserv (som dom bara tog utan att fråga) leveranstid på våra pannor är över en månad. Mycket bra elinstallatör Ali Reza, snyggt jobb och trevlig. Filip Andersson och Christoffer Karlsson var bra och kundorienterade. Säljaren Robin hade ett ganska...

Anita I
Skrev om Soolar

Valde Soolar efter koll av betyg och siffror på Allabolag, Reco m.m. Behovet var ny växelriktare och batteri till bef. solpaneler. Jag bollade olika produkter med en mycket trevlig påläst och lättpratad säljare. Offert kom snabbt och godkändes. En planerare kontrollerade befintlig anläggning och dragningar i garaget. Elektriker kom sedan inom överenskommen tid. Mycket kompetent och så trevlig att samarbeta med. Gemensamt ändrade vi på placeringen av batteristapeln så att vi nu kan öppna vår bils bakdörr. Mycket praktiskt....

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Anita. Önskar er varmt lycka till med den kompletterade anläggningen och många framtida soltimmar.

Ralf B
Skrev om Soolar

Har fungerat väldigt bra från första telefon kontakten till slutförandet av anläggningen! Mkt kunniga o trevliga montörer som gjort allt jobb. Vi är väldigt nöjda o förväntansfulla inför den nya anläggningen. MVH Ralf o Agneta Bäckström

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen. Önskar er Ralf och Agneta många framtida soltimmar.

Leif H
Skrev om Soolar

Man svarar snabbt och försöker finna lösningar vad det än handlar om. Man är mån om sina kunder

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Leif. Önskar er många framtida soltimmar.

Sebastian Dagolov B

Har haft en bra upplevelse både under installation och kontakt efter. Saknade dock lite mer information och dialog under själva installationsprocessen, men slutresultatet blev bra!

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Sebastian och vi tar till oss att vi kan bli bättre på informera under installationsprocessen. Önskar er många framtida soltimmar.

Christoffer J

Duktigt gäng. Uppskattade att dom var lokalt baserade för mig, och egna elektriker vilket jag såg som en stor fördel.

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Christoffer. Önskar er många framtida soltimmar.

Maud B
Skrev om Soolar

Väldigt bra och snabba. Mycket trevliga. Har hållit leveranstider. Kan rekommenderas

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback och rekommendation Maud. Önskar er många framtida soltimmar.

Stig J
Skrev om Soolar

Ansvarig för jobb planeringen var inte bra, tex ringde fredag kväll o ville att hantverkarna skulle göra jobbet nästa dag trotts -12 grader is o snö. Ringde sms:ade många gånger utan svar fick hantverkarna att inte påbörja jobbet då. Risk för personskador o på det nya taket. Hantverkarna har fungerat mycket brs.

Svar från Soolar

Tack för feedbacken Stig. Ber om ursäkt om installationsplaneringen kändes hastig, men ibland får vi luckor som gör att vi kan göra en installation kort inpå om så fungerar för kunden. Vi vill framföra att vi alltid gör en bedömning om installation kan ske på grund av rådande väderförhållande i samråd med våra erfarna montörer som arbetat flertalet år i branschen, samt har nödvändigt fallskydd. Önskar er många framtida soltimmar.

Anders W
Skrev om Soolar

Proffsigt och trevligt bemötande från första kontakt. Leverans och installation enligt överenskommelse.

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Anders. Önskar er många framtida soltimmar.

Kenth B
Skrev om Soolar

Mycket trevlig bemötande bra uppföljning

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Kenth. Önskar er många framtida soltimmar.

Anders B
Skrev om Soolar

När vi bestämde oss för att skaffa solpaneler till vårt hus, så var det Soolar som kom med det bästa förslaget. De ansträngde sig lite mer än de andra. De översålde heller inte paketet, utan de utgick från vad som var mest ekonomiskt fördelaktigt för oss. De har hållit tidplaner hyggligt och tagit ansvar för allt det jobbiga pappersarbetet som kommer med en sådan här installation. Väldigt tacksamt.

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Anders. Önskar er många framtida soltimmar.

Joakim F
Skrev om Soolar

Hela procesen från sälj till färdig anläggning har fungerat utmärkt. Mycket kuniga och trevliga medarbetare på Soolar. Installerad på rekord tid. Vi är jätte nöjda.

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Joakim. Önskar er många framtida soltimmar.

Jan N
Skrev om Soolar

Fick solpaneler installerade på taket. Hela processen gick ganska smidigt. Framför allt var installationen snabb. Så här ett år efteråt kan jag konstatera att anläggningen tuffar på utan problem och att vi når upp till förutspådd elproduktion.

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Jan. Vad kul med en återkoppling ett år senare. Önskar er många framtida soltimmar.

Helén H
Skrev om Soolar

Hej vi är väldigt nöjda med Soolar, från första kontakten med säljare till sista med elektriker och alla andra personer däremellan. Alla har varit väldigt trevliga och lätta att få tag på.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina feedbacken Helén. Vi önskar er många framtida soltimmar.

Carl Niclas Stefan B

Mycket strul med arbetet med installationen. Grävningen gjordes på fel sätt trots mitt påpekande om fel när detta utfördes första gången. Denna fick sedan göras om så nu är det rejält uppgrävt på tomten. Sedan var det mycket lång väntan på växelriktare. När allt sedan var klart med batteri och allt så får jag besked att jag var tvungen att byta elleverantör för att det ska funka med ersättningen för att hyra ut batteriet. När jag sedan ställer frågor om när allt kommer igång svarar inte ens kundtjänst.

Svar från Soolar

Vi ber om ursäkt om du upplevt problem under installationen och nu efter. Samt att vi i det inledande steget inte informerat att endast ett visst antal elleverantörer är anslutna för att hantera frekvensreglering i dagsläget. Har meddelat din feedback till berörda avdelningar för förbättring och åtgärdsplan. Önskar dig många framtida soltimmar.

Fredrik E

Alldeles ny men än så länge verkar det vara ordning och reda.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Fredrik. Önskar er många framtida soltimmar.

Anders S
Skrev om Soolar

Proffsigt på alla plan. Helnöjd med SOOLAR.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Anders. Önskar er många framtida soltimmar.

Carl-Magnus B

Jag blev mycket väl bemött av Soolar. Allt sköttes snabbt och professionellt. Jag är förvånad över att det inte blev några som helst problem under hela resan från beställning till färdig leverans. Som sagt jag hade förväntat mig förseningar men allt gick väldigt smidigt. Jag skaffade solpaneler på taket och ett batteri för effektutjämning.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Carl.Magnus. Önskar er många framtida soltimmar.

Klas Thomas E

otroligt proffsigt företag. representant kom ut till platsen vi gick noggrant igenom vad som skulle göras. upprättade en tidsplan. arbetet pöbörjades exact som sades och pågick sedan löpande till solcellerna var monterade. en tekniker kom ut och gav instruktioner och hjälpte till med anmälan till nätägaren. Allt detta på en tid av 2-månader, fantastiskt och ingenting extra tillkom. Jag monterade även solceller på mitt andra hus och den leverantöre slutförde sitt arbete efter 14- månader och skyllde på en massa saker. Jag rekomenderar soolar till det bästa mvh Thomas E

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Thomas. Skickat över all din ros till våra fantastiska anställda som utfört jobbet, det värmer. Önskar er många framtida soltimmar

Thomas K
Skrev om Soolar

Bra och smidig installation. Soolar har varit lyhörda för mina önskemål.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Thomas. Önskar dig många framtida soltimmar.

Anna M
Skrev om Soolar

Väldigt bra killar som satte upp solcellerna. Sen har det varit under all kritik!! Maria på kundservice som lovat feedback har inte hört av sig en enda gång! Än så länge har vi haft 3 elektriker som inte kunnat lösa problemet. Och den fjärde nu skulle ringa idag men har inte hört av sig, blir man förvånad! Under all kritik!!!!

Svar från Soolar

Tack för din feedback Anna. Vi tar till oss av kritiken där vi felat. Nu när växelriktarproducenten fick till en uppdatering av sin mjukvara och era batterier med balanstjänst aktiveras hoppas vi att ni känner er nöjda och får hög framtida avkastning för er anläggning.

Thor L
Skrev om Soolar

På ett professorligt sätt. Att företaget skulle göra ett bra jobb och mina förväntningar blev bra. Jag blev uppringt av en försäljare och fick on offert på ett komplett system. Efter en genomgång av offerten och prutning, köpte jag systemet.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Thor. Önskar dig många framtida soltimmar.

Torsten S

Jag tog in 6 offerter från olika bolag. Från Soolar ringde en mycket bra säljare som kunde förklara det mesta och tog reda på på saker om han inte kunde svara direkt. Efter att ha gått igenom alla offerter och pratat med säljare från alla 6 förtagen så valde jag Soolar. Dom var mest uppdaterade och kunde förklara saker som CheckWatt mm. Vilket andra inte kunde. Och inte kunde leverera. Fick sedan kontakt med administrationen som fixade med allt från lån till det statliga stödet för batteri och solceller. Sen planerades...

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Torsten. Skickat över all din ros till våra fantastiska anställda som utfört jobbet, det värmer. Önskar er många framtida soltimmar.

Bo G
Skrev om Soolar

Har blivit bra bemött av Soolar. Köpte solceller med batteri. Dock blev det lite problem med inkoppling av batterierna. De var här flera gånger för att få det att fungera. Fick också påminna om att de skulle anmäla till elbolaget att det var klart. Förutom detta har alla som man pratat med svarat och varit serviceminded.

Svar från Soolar

Hej Bo, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme om din upplevelse med Soolar. Vi är glada att höra att du kände dig väl bemött av vårt team och att du är nöjd med ditt köp av solceller och batteri. Vi beklagar de problem som uppstod med inkopplingen av batterierna och att det krävdes flera besök för att lösa detta. Vårt mål är alltid att se till att installationen sker smidigt och effektivt, och vi tar till oss av din feedback för att förbättra våra processer. Angående anmälan till elbolaget, vi uppskattar din...

Jörgen T

Installation av solceller och batterilagring gick väldigt fort och smidigt med proffesionell personal. Bemötande har varit bra, bör dock tilläggas att min batterilagring fortfarade inte fungerar som den ska eftersom jag hade "fel" elleverantör. EON kan inte hantera lastbalansering som en produkt/tjänst i sitt sortiment. Hade varit 1000 gånger bättre om detta uppmärksammats av Soolar istället för att vi 2 månader efter installation felsöker varför anläggningen inte fungerar och då kommer fram till att det är ett av problemen....

Svar från Soolar

Tack för feedbacken Jörgen. Vi ber om ursäkt om vi brustit i kommunikationen kring vilka elhandelsaktörer som godkänner avtal med frekvensreglering via Checkwatt. Önskar dig många framtida soltimmar.

Sunit B
Skrev om Soolar

Det tog lång tid från det att panelerna var monterade på taket till att elektrikern installerade elektroniken. Växelriktaren var fel vid första leveransen och sen tog det 3 månad innan den kom. Vi hade dock bra kontakt med säljaren Alexander.

Svar från Soolar

Tack för feedbacken Sunit. Vi ber om ursäkt om du upplevde fördröjning. Önskar dig många framtida soltimmar.

Dan O
Skrev om Soolar

köpte solpaneler och fick bra förslag på vad som va bäst för mej. trevligt och korrekt bemötande,aldrig nåra problemsvarar alltid när man ringer fanns alltid lösningar på mina undringar,kort sagt jättenöjd

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Dan. Önskar dig många framtida soltimmar.

Martin D
Skrev om Soolar

Bra bemötande, bra pris, snabb installation, men det tog lång tid att få ett fel åtgärdat på batteriet.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Martin. Ber om ursäkt om du upplevt fördröjning vid serviceärende. Vi har nu för 2024 utvecklat vår kundtjänst med teknisk support för att minska trycket på de andra anställda så de kan fokusera på saker som viktig elinkoppling och att du som kund möts av kunnig support vid första kontakt. Önskar dig många framtida soltimmar.

Berit L
Skrev om Soolar

Trevligt och proffsigt bemötande. Hela processen löpte på som utlovat.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Berit. Önskar dig många framtida soltimmar.

Pontus A
Skrev om Soolar

Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Höll planerade tider och gjorde ett bra jobb.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen Pontus. Önskar dig många framtida soltimmar.

Bernt K
Skrev om Soolar

Bra leverans när det väl blev dags. Tog långt tid innan de verkställde leveransen.

Svar från Soolar

Tack för feedbacken Bernt. Vi ber om ursäkt om du upplevde fördröjning. Önskar dig många framtida soltimmar.

Jörgen G

Vi köpte och beställde installation av solpanelerna på våran tak. Allt samarbete med Soolar gick mycket smidigt och professionellt till på alla nivåer. Vår betyg för Soolar är excellent! Mvh Anna Grotteberg

Svar från Soolar

Gud va roligt att höra, Jörgen! Det är detta vi arbetar så hört för varje dag så det värmer verkligen och tack för att du delar med dig! När eller om ni behöver komma i kontakt med oss vet ni att det bara är att ringa till oss så hjälper vi mer än gärna till. Ha en fortsatt härlig dag!

Mikael A
Skrev om Soolar

Har inte själv någon anläggning men har 4st i närheten som tyvärr lägger ut en stördimma mellan ca 20mhz och upp över 100mhz vid solsken, har kontaktat Soolar men dom var inte intresserade att göra någonting åt det. En av grannarna har försökt få tag på installatören som inte återkommer. Nu har jag lagt ett ärende hos Elsäkerhetsverket.

Svar från Soolar

Tack för feedbacken Mikael och vill meddela att vi tilltagit en åtgärdsplan i ärendet. Normalt i våra installationer gör vi en hel del åtgärder för att minimera eventuella EMC-störningar. Vi gör kabeldragningen på sådant vis att vi minimerar störningar på taket, som att orma oss fram genom panelerna för att minska antenneffekten samt förlägger DC +/- så nära varandra som möjligt för att EMF ska störa ut sig själv. Utrustningen jordar vi centralt samtidigt som vi såklart använder produkter som gått igenom EUs EMC-krav.

Stefan M
Skrev om Soolar

Mycket trevliga personer och mina förväntningar har så här långt uppfyllts. Kompletterade mina 21st. solceller med 10 st. nya celler och 1 batteri samt byte av växelriktare.

Svar från Soolar

Hejsan Stefan, det är glädjande att höra att din resa med oss varit så uppskattad. Det låter som att du har ett väldigt fint system med dina 31 paneler och batteri till det. Har du kopplat upp ditt batteri till stödtjänst? Ring oss annars så berättar vi mer :) Ha en fortsatt trevlig dag och tack för att du tog dig tid att skriva en rad!

Dag J
Skrev om Soolar

Bra och positiv.. inga klagomål. Kompetens persone.

Svar från Soolar

Hej Dag, Väldigt roligt att höra att du är nöjd och tack för att du delar med dig! Tänk att man kommer så långt med driven och kompetenta människor runt sig! Nu ser vi fram emot att följa din produktion och dyker det upp frågor någon gång är det bara att ringa in! Ha en fortsatt trevlig dag!

Jörgen A

Ett företag som vill leverera en bra tjänst och upplevelse

Svar från Soolar

Det var roligt att höra Jörgen! Det är ju precis så vi ville att du skulle få uppleva det också när du skrev på med oss. Nu hoppas vi på ljusa och soliga dagar framöver och har du ännu inte batteri till din anläggning så föreslag jag att du slår en signal till oss så kan vi berätta mer varför det vore bra! Ha en fortsatt trevlig dag!

Mikael A
Skrev om Soolar

Allt blev fel och kompensationen minimal

Svar från Soolar

Hej Mikael, Tack för att du delar med dig! Vårt mål innan, under, och efter installation att ge en service och installation som både uppfyller och överträffar förväntningarna, och så tyckt det inte blivit i ditt fall vilket är tråkigt att höra. Du har säkert redan varit i kontakt med oss både en och två gånger kring detta, men jag vill iallafall säga det att du är alltid välkommen att ringa och diskutera ditt system med oss och finns det något vi kan göra för att göra en service eller dylikt för att det ska bli bättre så är vi måna om att hjälpa till. Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Ulf G
Skrev om Soolar

Vi blev bemötta på ett proffsigt sätt och ör mycket nöjda med installationen. Med vänlig hälsning, /Uffe

Svar från Soolar

Hej Ulf, Va roligt att ni blev nöjda! Det betyder mycket för oss! Nu håller vi tummarna för lite fler soliga dagar och så önskar vi på Soolar dig en god jul :) Tack för dina värmande ord!

Kjell B
Skrev om Soolar

En trevlig försäljare som inte gav upp trots att jag i början var avvaktande. Jag blev uppringd när det dök upp ett bra erbjudande på solceller, batteri och checkwatt anslutning. Totalt har jag positiva intryck och kontakten med installatörer har fungerat bra, de har hållit sina tider.

Svar från Soolar

Tack för orden, Kjell! Den som väntar på något gott...skämt åsido, kul att du och säljaren hittade en bra lösning till dig. Du kommer ha en förstklassig anläggning med hög produktion och en hög ersättning från CheckWatt så det här kommer bli väldigt spännande att följa. Tveka aldrig att ringa oss om du har några frågor. Ha det så gott Kjell!

Torbjörn B

Seriöst företag och bra personal att ha att göra med.

Svar från Soolar

Tack för de värmande orden Torbjörn! Vi jobbar hårt med kommunikationen för att ditt processflöde från start till mål ska vara tydligt, och att vi ska finnas tillgängliga när det dyker upp frågor. Tusen tack för att du gav oss förtroendet att få installera din anläggning! Tveka inte på att kontakta oss när du har frågor du vill få svar på. Ha det gott så länge!

Göran S
Skrev om Soolar

Bra allt gick som det skulle. Trevlig personal

Svar från Soolar

Hej Göran, Det glädjer oss att höra att allt gick som det skulle och att du fått ett gott intryck av vår service! Ring eller maila oss om du någon gång behöver vår hjälp så lovar vi att hjälpa till. Ha en fortsatt fin dag!

Magnus L
Skrev om Soolar

Det har varit närmast en perfekt upplevelse med god service och fint bemötande. Men någonstans efter teknikerbesök tappades vårt ärende bort och jag fick själv driva på under ett par veckor. Men sen gick det raskt och smidigt igen.

Svar från Soolar

Hej Magnus, Tack för att du delar med dig om din kundresa. Jag vill först börja med att tacka dig för att du gav oss förtroendet att göra detta tillsammans med dig. Det blir vi väldigt glada för. Allt följer en naturlig följd i tur och ordning i våra system vilket gör det omöjligt att man lämnas mellan raderna, men vi tar till oss av din feedback att också vara tydliga med att också kommunicera detta till dig som kund. Kul att allt är på plats som sagt och nu ser vi fram emot mycket soltimmar! Ha det gott så länge!

Mattias W

Mycket trevlig personal och snabb installation. Färdiganmälan tog ngt längre tid men helt ok. Mkt bra pris! Jag är som helhet väldigt nöjd!

Svar från Soolar

Hej Mattias, Tusen tack för att du delar med dig av hur du upplevde din resa. Ja, färdiganmälan kan emellanåt ta sin tid när vi väntar på nätägarens godkännande men den som väntar på något gott... Kul att du är nöjd som sagt och nu ser vi fram emot soliga vinterdagar och har du inte haft möjligheten att titta på batterilösningar till ditt system än så är du välkommen att ringa oss då det blivit en stor snackis senaste tiden med frekvensreglering och höga ersättningar för att balansera våra elnät med hjälp av sitt batteri. Vi på Soolar önskar dig en god jul!

Mikael J
Skrev om Soolar

Trevligt bemötande. Utförlig beskrivning och offert. Snabb och professionell montering och inkoppling. Allt enligt mina önskemål och överenskommelser. Jag är jättenöjd. Får plussbetyg av mig. Tack

Svar från Soolar

Hej Mikael, Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme! Va roligt att du fått den upplevelsen, det är just den vi strävar efter i varje projekt. Vi är också både nöjda och stolta att få gjort din installation så detta kommer att bli kanon! Du kan alltid höra av dig till oss om du skulle behöva nå oss kring något, vi är bara ett samtal bort. Nu ser vi fram emot att du ska få en fin produktion och avkastning med ditt system! Trevlig helg!