VVS & Ventilationstjänst Norden AB

3.9

221 omdömen om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Hannes H
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Kunde inte rengöra vår köksventilation men tog ändå betalt för det. Sedan glömde jag att betala fakturan i tid och fick omgående en påminnelse faktura med dröjsmålsränta och en dag att betala. Kommer aldrig att anlita denna firma igen. Hoppas att de går i konkurs.

Tord Gustav Vilhelm P
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Joakim utförde proffsig rengöring av all ventilation i villan. Trevligt bemötande.

Christian B
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

“Mjukt” bedrägeri. Ringde upp min gamla mor och sa att de skulle komma och spola rören en viss dag. Hon fick inga papper, inget telefonnummer att kontakta. Rören är precis bytta, så det behövdes inte spolas.

Christoffer O
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Gustav hette VVS:arn, trevlig mycket noggrann. Första som han gjorde var en säkerhetskoll på alla avlopp. Han körde fem spolpunkter på strax över 1timme. Gav bra information.

Bengt S
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Vi nappade på erbjudande om rengöring av avloppsstammarna, eftersom det inte är gjort på många år - och vi planerar att sälja huset inom några år. Fick besök av Gustav, som kom på avtalad tid. Han var trevlig att ha att göra med, utförde jobbet med noggrannhet, och såg till att hålla rent och snyggt där han jobbade. Fakturan kom inom några dagar och överensstämde med det pris vi avtalat på telefon. Efter några dagar uppstod stopp i toaletterna. Då kom Gustav tillbaka för att kontrollera orsaken till problemet, och gav sig...

Juha kalervo Y
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Dan gjorde ett toppenjobb, Johan Pettersson på kundtjänst var trevlig och sakkunning. Spolade all avlopp i huset och rengjorde alla ventilationssystem.

FREDRIK P
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Kontakter äldre människor, uppger att de jobbar för kommunen och utför sedan högst undermåliga tjänster som egentligen inte ens behövs.

Christian B gillar detta
Örjan S
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Tar 2495 kr för en enkel spolning av en golvbrunn i ett garage. Konkurrenter som varit här tidigare har haft ett fast pris på 650 kr för samma jobb. Det här företaget är alltså mer än 400% dyrare än sina konkurrenter. Förstår inte hur de lyckats övertala min demente gamla far på 90 år att beställa en tjänst från dem, men det har han tydligen gjort.

Christian B gillar detta
Haydar D
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Blivit kontaktad några gånger av detta företag, hade ju inte problem med rören tidigare men fick väldigt dåligt avrinning i hela huset nu sista veckan så jag ringde tillbaka och de löste problemet snabbt och enkelt och rekommenderade även att spola vart 6-7 år i förebyggande syfte för att förbättra hållbarheten. Tack grabbar! Både han som kom och blåste rören och han som skickade hit teknikern!

Gunnar W
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Vi har haft Gustav från VVS & Ventilation i Norden AB här idag och fått fixat med stamspolning och ventilation. Fick ett både kundvänligt och kompetent intryck av bemötande och utfört arbete från denna person. /Gunnar W

My J
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

De ringer för att spola rören i huset för 5000, tackar nej, de försöker med att alla grannar har tackat ja vilket inte stämmer.

Sten D
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Ville ha nästan 4000 kr minus Rot för 30 min arbete. När jag ringde och hotade med ARN prutade man 1000 kr. Knappast ett seriöst företag!!

Henrik C
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Bedrägeriföretag. Ljuger för att få komma in in i bostaden. Varning!

Christian B och FREDRIK P gillar detta
Anna Pernilla O
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Ringer mig även att jag har "Nix"

FREDRIK P gillar detta
Kent T
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Slarvigt utfört arbete. Stänkte avloppsvattnet omkring. Personalen hade stressigt, troligen för att hinna till nästa jobb. Osäker om det blev ordentligt gjort. Rekommenderar inte detta företag.

FREDRIK P gillar detta
Samuel Andreas P G
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Stort tack Albin! Hög kompetens, trevligt bemötande, fokuserat och effektivt genomfört arbete! Kundtjänst var också helt ok och gjorde sitt bästa för att hjälpa till.

MARTIN Ö
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Skulle rensa alla frånluftskanaler. Glömde 2 stycken av 5 totalt. Förstörde lamellerna (kapa) i köksfläkten. Troligen handhavandefel med borste. Kommer få åtgärda, men kommer inte anlita igen. Priset var heller inte prisvärt för 40 min jobb.

ULRIKA G
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Det var lätt att boka, Henry ( som kom till oss ) kom på utsatt tid, gjorde ett effektivt och bra jobb. ( Spolning + filmning. ) Att han dessutom är socialt kompetent gör att vi ger vår upplevelse 5 stjärnor.

Stig Jonas L
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Företaget ringer ordförande i vår samfällighet och frågar om de får lägga reklam i samfällighetens alla brevlådor. Orförande svarar: Vi kan inte stoppa er.. I lappen som skickas ut står det därefter: "Vi har nyligen utfört stamspolning i er samfällighet och märkt att det finns ett stort behov utav detta. Därför har vi efter samtal med er ordförande kommit överens om att erbjuda stamspolning till samtliga fastighetsägare vi samfälligheten vid ett par utvalda datum... " Känns det som ett seriöst företag? I så fall, anlita de.

FREDRIK P och 2 andra gillar detta
Nils Andreas J
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Gjorde stamspolning med rörkontroll. Kom i tid och gjorde sitt jobb. Försökte inte sälja tillägstjänster som många andra som erbjuder kontroll.

OLA B

företaget utför avloppsarbeten.

Tage Sören S
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Beställde stamspolning vilken utfördes till högsta belåtenhet, av Albin som jag kan rekommendera.

DAG RIKARD S
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Fick mina avloppsrör diagnostiserade och spolade samt råd om hur man undviker igenkorkade rör i framtiden. Han som utförde jobbet var Albin, vilken jag rekommenderar varmt.

TORBJÖRN E
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

24/2 var Albin hos oss och stamspolade, utmärkt arbete utfört till full belåtenhet, dessutom fick vi fina tips och vill ge eloge för Albins trevliga sätt och bemötande.

JOAKIM B
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Idag var Albin hos oss och fixade våra stammar. Bra jobbat!!! Nu både låter det och rinner det som en vårbäck i våra avlopp. Jag fick oxå några finfina tips av Albin. Trevligt att träffas. Ett tack även till Andreas som tog kontakt med mig. Ha det bäst //Joakim

ULRIKA B

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Till Albin - vilket proffs 👍🏻

STAFFAN L
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Hej Tack för bra jobb. Albin kom snabbt då jag inte tyckte att avloppen i handfaten inte funkade som så bra. Tack för filtret. /staffan

STAFFAN L gillar detta
KARIN W
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Stamspolning. Tack för bra jobb idag, Albin - enkelt, effektivt, i tid och trevligt bemötande!

Lennart Å
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Stamspolning! Snabbt, kunnigt, effektivt, trevligt bemötande! Tack Dan! Trevligt bemötande även via telefon och mail! Tack Lena!

JAN-OLOF E
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Stamspolning. Utfört snabbt och effektivt. Bra där, Albin!

Gisela S
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Allt fungerade bra. Proffsigt jobb som utfördes på på överenskommen tid.

MOHSEN M
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Trevliga och kunniga personal. Nöjd med deras jobb. Lycka till Gustav och Rickard!

Jessica L
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Trevlig och tydlig säljare för tjänsten. Trevligt och professionellt bemötande av hantverkarna, som utförde tjänsten. De var mycket självgående och effektiva samt utförde tjänsten väl, enligt vad jag kan förstå. Kom i tid, vilket uppskattas mycket. Fick tydlig feedback på att allt såg bra ut i rörsystemet. Endast ett litet vattenlås under köksbänken som rekommenderas att bytas. Skulle rekommendera att säljaren framöver informerar om att dörren behöver stå lite på glänt utifrån att kompressorn, som behöver användas finns...

JAN-OLOV W
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Spolning av avlopp. Snabbt bra och professionellt.

Magnus F
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Fick hjälp av Albin för att blåsa rent avloppet hemma i våran Villa. Det gick väldigt bra. Fort och smidigt. Det var rent och snyggt när han var klar. Vi har en villa på 220 m2 med 3 badrum / 1 kök och en tvättstuga. Jobbet blev klart på 2 timmar. Magnus

LISE-LOTTE B
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Bra och snabbt utfort jobbt! Och den som sålde in tjänsten var väldigt saklig och förtroendeingivande, gillar när man inte är en typisk försäljare!

Brita N

Jag är jättenöjd med Gustavs arbete! Trevligt och geschwint gick det. Britta

GUY AXEL HEMMING H
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Verkar helt ok. Alla avlopp i lägenheten genomspolade.

MONA GUNILLA T
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Mycket nöjd, alla avlopp blev fixade. Mycket trevlig.

RITA BIRGITTA H
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Helt OK. kommer enligt överenskommelse och vid rätt tid.

HANS LENNART G
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Det här vart ju jätte bra.Du skickade en jätte bra kille

SVEN B
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Trevlig kille, väl utfört, avdelad tid räckte.

Elisabeth Maria Therese B
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Mycket nöjd med Gustavs arbete hemma hos oss. Kan varmt rekommendera ventilationstjänst Norden.

ANNELI L
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Jag var mycket nöjd med arbetet som den flitige Gustav utförde hos mig i Tullinge. Det är alltid positivt när en duktig tekniker dessutom är trevlig och en hundvän. Rekommenderar varmt Ventilationstjänst Norden. Fick också ett trasigt vattenlås utbytt på några minuter..

Mats Olof E
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Albin gjorde ett utmärkt jobb snabbt och schysst.

Sven Jesper Fredrik J
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Lättsam personal. Kom i tid och verkade göra ett bra jobb.

Niklas Jakob G
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Kanontrevliga och jättebra på sitt jobb stor rekommendationer att anlita dom till sina uppdrag

Niklas Jakob G gillar detta
Karl Tomas M
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Bra bemötande och snabbt jobbat! Fick rören spolade och filmade. Känns tryggt att veta hur det ser ut.

RIM D
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Professionellt utfört arbete, gick snabbt och nu är det rensad i rören och illa lukten är bort!

TOBIAS F
Skrev om VVS & Ventilationstjänst Norden AB

Bra utfört arbete av spolning av rör och trevlig personal