Alla kategorier Övrigt Stockholms län Huddinge Sova Sängvaruhuset

Sova Sängvaruhuset

Geometrivägen 1, 141 75 Skärholmen — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Sova Sängvaruhuset

• Athena S skrev om Sova Sängvaruhuset
    Precis köpt säng från dem. Vi betalade 27000 sek för en säng där gavel, gavelben skulle vara inkluderat i priset enligt säljaren. När sängen levererades så saknades ben till gaveln och trådar kom ut från båda resårbottnen. Tog kontakt med Barkarby butiken och kundtjänst. Barkarby butiken ville lägga in en ny beställning på gavelbenen som vi skulle återigen stå för och betala, när jag ifrågasatte det lade de bara på luren. Kundtjänst tyckte att jag skulle klippa trådarna som kommer ut runt om båda resårbottnen. Känner oss lurade och de är ej lyhörda och är dessutom nonchalanta. Rekommenderar dem inte och kommer absolut inte handla från dem i fortsättningen. Ska du handla där, säkerställ att du får rätt information och vara tydlig med att få allt ner på pappret. Läs mer
  • Anni M
    Anni M skrev om Sova Sängvaruhuset
    Köpte en säng (Carpe Diem) på Sova i Barkarby, har aldrig varit mer missnöjd med en produkt i hela mitt liv.

När jag vaknar på morgonen så har båda madrasserna åkt ur sängen! De hänger över kanten med flera decimeter!

När jag reklamerade det, både hos varuhuset i Barkarby & hos företagets kundservice fick jag till svar att Sova inte anser att det är ett problem och inte behöver åtgärdas av dem. De meddelade att ärendet är avslutat.

Så min fråga till Sova är; är produkten medvetet konstruerad så att man varje morgon måste skuffa in båda madrasserna på plats?
    Om ja, varför konstruerar ni en säng på ett sånt sätt (samt utan att meddela kunden vid köp)?
    Om nej, varför tar ni inte ert ansvar för en gravt undermålig produkt och åtminstone försöker lösa det för konsumenten?

Jag har anmält ärendet till ARN och kommer aldrig handla mer något hos Sova.
    Uppmanar alla som läser denna recension att inte handla något hos dem, eftersom de fullkomligt struntar i kunden efter att de fått betalt.
    Nu i efterhand har jag läst flera andra recensioner på olika sidor som påpekar samma sak, att de inte bryr sig om kunden efter man betalat, tyvärr gjorde jag inte det innan köpet, isåfall hade vi aldrig gått in i en Sova-butik.

Världens sämsta service, rent lurendrejeri! Läs mer
  • Johan G skrev om Sova Sängvaruhuset
    Jag är jättenöjd med sova. Det var lite strul i början men deras kund bemötande och service är oklanderlig. Fler företag borde ta efter. Läs mer
  • Anders O skrev om Sova Sängvaruhuset
    De är väldigt hjälpsamma fram tills att man har skrivit på och betalat sin svindyra säng. Efter det kan man inte räkna med någon som helst hjälp med ev. problem med varorna, såvida det inte gäller något som ger dem mer klirr i kassan. Tro mig, jag har försökt. Läs mer
  • Senija S
    Senija S skrev om Sova Sängvaruhuset
    Letar du efter bästa bemötande och personlig service i ordets rätta benämning - då kan du ta en sväng till Sova sängvaruhuset i Kungens Kurva. Där kan du gärna fråga efter Linnea, en kunnig, engagerad, omtänksam försäljare. Hon hjälpte min tonårsdotter att leta efter en passande säng. Min dotter fick all uppmärksamhet hon behövde och blev omhändertagen som en princessa. Stort TACK, Linnea! Läs mer