Spanjorskan

En del av Bockholmengruppen spanjorskan.se
  • Badge2024
4 120
4.0

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad...

4120 omdömen om Spanjorskan

Sedan starten hos Reco 2017

Fredrik B
Skrev om Spanjorskan

Gott och trevligt. Många ba tapas som för tankarna till Spanska stränder.

Naomi H
Skrev om Spanjorskan

Supergott, trevlig personal och härliga lokaler

Birgitta O
Skrev om Spanjorskan

Mycket trevligt och god mat. Underbart bemötande när vi blev bjudna på ett glas Cava eftersom vi fick vänta en stund på vårt bord.

Charlotta B
Skrev om Spanjorskan

Supertrevlig personal, mat i toppklass, MEN oerhört lång väntetid mellan serveringen av de olika maträtterna. Det drar ner betyget ett hack tyvärr.

Hannele T
Skrev om Spanjorskan

Långsam servering men vi fick ost, charkuterier och drinkarna som kompensation för det. Mycket bra.

Ingrid B
Skrev om Spanjorskan

Goda tapas men tyvärr klarar de inte att hålla tider så vi fick inte efterrätten innan vi var tvungna att avvika. Tilläggas bör att vi när vi anlände var noga med att informera om hur mycket tid vi hade på oss. Ät gärna här - bara inte om ni har tider att passa i samband med besöket.

Urban D
Skrev om Spanjorskan

God mat, härlig miljö och fantastisk personal

Johan L
Skrev om Spanjorskan

Mysigt ställe, trevlig personal, men lite ojämn service. Maten också lite ojämn: en del höjdare, andra mer mediokra (t ex. vårlöken). Hyfsad prisnivå.

Tina H
Skrev om Spanjorskan

Ofokuserad personal. Den bästa var han som jobbade sin första dag. En lång trevlig kille som gjorde sitt bästa för att rädda situationen. Allt tog för lång tid. Vi fick säga till flera gånger om att vi ville beställa dricka och sedan maten. Två rätter glömdes dessutom bort som vi fick påminna om. Synd för maten var god och atmosfären trevlig.

Jennylinn H
Skrev om Spanjorskan

Mycket uppmärksam service och jättegod mat. Minus för att dom stressade oss med att beställa mat så att ”vi skulle hinna”. Men vill ju titta på menys i lugn och ro liksom.

Anna B
Skrev om Spanjorskan

Blev så besviken då maten inte var god. Vi skickade tom ut scampin då den var iskall när den kom in.

Kari F
Skrev om Spanjorskan

Hade bokat bord. Vid ankomst absolut ingen uppmärksamhet. "Hovmästaren" "snackade" med ngn som han kände. Resten av personalen stod m ryggen åt mig. Frågade till sist bartendern som också han försökte få kontakt. Maten dröööööjde, vi fick en helt annan påfyllning av vårt bubbel, fisk utan några tillbehör. Tja, brukar aldrig ge helt dåligt betyg - men det var längesedan servicen var så urusel. Sorry! Hade ändå fått det rekommenderat så förväntningarna införlivades inte.

Bengt Thomas E
Skrev om Spanjorskan

Trevlig service. Bra dryck. Mycket små tapas.

Peter B
Skrev om Spanjorskan

Härlig stämt, bra mat, goda viner och toppen personal!

Sara K
Skrev om Spanjorskan

Nja …. Stressad personal, fick vänta länge på att beställa , på maten .. samt att betala Maten va så där … och ganska dyrt Nej dit för jag inte igen tyvärr

Annelie M
Skrev om Spanjorskan

Bra och trevligt bemötande. Dessvärre kom inte all tapas in som vi beställt, vi väntade en längre tid och fick påminna. Tapasrätter var helt plötsligt slut så vi fick beställa in annat. Kaffet fick vi också påminna om efter att vi väntar lång stund. Tapasrättena var goda, trist med lång väntan.

William E
Skrev om Spanjorskan

Jag och min sambo hade en jätte mysig middag hos er! Underbar service och jätte god mat.

Isabelle R
Skrev om Spanjorskan

Vårt bord var inte färdigt när vi kom, även då det var bokat och säkerställt sen långt tidigare, vi hade sittning kl 20.00-22.30 och vi fick merparten av maten vid 21.50-22.10, sista rätten fick vi in 22.35. Vi hade redan förbokat taxi 22.40 och fick slänga i oss maten. Dessutom var det otroligt ojämn kvalitet på maten, vissa grejer var brända och andra inte ens klara... Jag är besviken.

Peter E
Skrev om Spanjorskan

Bra mat, trevlig personal och väldigt mysigt.👍

Ingrid I
Skrev om Spanjorskan

Trevliga och tillmötesgående, maten var riktigt god. Hit återkommer vi

Kajsa B
Skrev om Spanjorskan

Trevligt ställe, bra och personlig service, supergod mat och väldigt god Sangria. Vi kommer tillbaka

Carin A
Skrev om Spanjorskan

Trevligt bemött av personal, en i sällskapet fyllde år vilket angavs i bokningen och uppmärksammades på plats. Den första frågan vi får innan vi satt oss till bords är om vi vill ha ett varsitt glas bubbel, (en gåva tänker vi två som är där). När notan sedan kommer ska vi betala för båda glasen bubbel, kändes snopet och kände oss lurade. Stämningen där inne var härligt, den bemötte våra förväntningar av den beskrivning som angetts. Däremot var maten ingen wow-effekt.

Bengt David Christian P

Toppenbra mat och trevligt bemötande!

Marcus N
Skrev om Spanjorskan

Maten var inget vidare men servicen var bra!

Per S
Skrev om Spanjorskan

Mysig stämning, bra mat och rimliga priser. Lite slarv i serveringen sänker dock helhetsintrycket lite.

Gilberth N
Skrev om Spanjorskan

Trevligt bemötande och genomgående bra service. Det inglasade uterummet är att rekommendera. Långlunchen tillsammans med en flaska Torre des Canonge är ett svårslaget alternativ på njutning. Top Notch my Spanish Lady!

Mattias G
Skrev om Spanjorskan

Trevligt mottagande, kunnig personal, god mat.

Gun H
Skrev om Spanjorskan

Mycket trevlig restaurang och härligt mottagande av proffsig personal. Utsökt mat. Absolut ett ställe man gärna återvänder till

Ulrika B
Skrev om Spanjorskan

Fantastisk mat & service men tyvärr ganska dyrt!

?

Bra mat Bra meny Bra service Trevlig stämning

Ulrika O
Skrev om Spanjorskan

God mat, härlig atmosfär och underbar personal. Ja, hit kommer jag gå igen :)

Anna S
Skrev om Spanjorskan

Har varit på restaurangen flera gånger och tapasen är alltid god men skulle vara kul om det kom lite nya inslag. Även bra om det finns vin på glas som börjar något lägre än 175kr/glas. Trevlig personal.

Kristina M
Skrev om Spanjorskan

Middag på spanjorskan, mycket trevlig och mysig miljö, trevlig personal och god mat.

Niklas S
Skrev om Spanjorskan

Äntligen öppet för lunch på fredagar

Stefan B
Skrev om Spanjorskan

Spanjorskan var precis så där härligt varmt och Spanskt som vi förväntat oss. Härligt goda tapas och gott Rioja!

Elin L
Skrev om Spanjorskan

Blev serverad alkohol (som gravid!!) trotts att jag beställde in ett glas alkoholfritt. Hade tur att jag såg det på notan som kom in samtligt. Fick absolut noll i kompensation och knappt en ursäkt istället gjorde de fel på notan två gånger och nu behöver jag ligga ute med 1000kr eftersom det tar 5 bankdagar att få tillbaka mina pengar tydligen

Stefan G
Skrev om Spanjorskan

Små portioner och personal som är sisådär

Hannah N
Skrev om Spanjorskan

Servicen var långsam och inte särskilt uppmärksam och flera av rätterna serverades trots att de redan svalnat.

Elin R
Skrev om Spanjorskan

Mycket trevligt välkomnande, glad och uppmärksam personal och riktigt god mat och dryck i mysig miljö. Rekommenderar!

Hans B
Skrev om Spanjorskan

Mysig lokal och trevligt bemötande av personalen. Maten, som huvudsakligen bestod av tapas smakade mycket bra. Portionerna var rikliga. I alla fall för att vara tapas. Priserna är lite väl höga, men överkomliga.

Eva H
Skrev om Spanjorskan

Bemötandet bra. Mycket trångt överallt, kändes som att sitta vid långbord. Redan kl 17 var en av önskad varmrätt slut-besvikelse. Löjligt små tapas, en minibit manchego. Maten smakade bra men nämnda minus drar ner betyget.

Anette B
Skrev om Spanjorskan

Trevlig och mysig atmosfär inne i restaurangen. Trevligt bemötande och bra tips angående menyn och vinval. Fantastiskt goda tapas som är traditionella tapas men med en twist -loved it. Kan verkligen rekommendera

Lars-Eric B
Skrev om Spanjorskan

Trevlig personal, god mat, åt avsmakningen med vinpaket och grill. Blev proppmätt

Karin K
Skrev om Spanjorskan

Supertrevligt,trångt, varmt och jättegod mat . I mitt tycke trångt och varmt på det härliga och genuint spanska sättet!

Anita B

Underbar föreställning. Underhållande i en timme och fyrtiofem minuter. 👍

Annika S
Skrev om Spanjorskan

Trevlig lokal. Trevlig stämning. Maten ok men inte super. Framförallt var gambas inte alls goda, tror inte de var felaktigt tillagade utan mer receptet. Vi åt inte upp dem.Påpekade för servitrisen att de verkligen inte var goda. Hon sa de skulle vara så.

Lotta S
Skrev om Spanjorskan

Bra bemötande, kunnig servitris. Dyra viner på glas. Fick vänta länge på min rätt nr 2. Vi tog två rätter var samt en liten efterrätt.

Birgitta B
Skrev om Spanjorskan

Besviken över menyn, fick vänta jättelänge på köttet, hade fått andra beställd mat t ex potatis en halvtimme innan. Har varit där flera gånger och varit jättenöjd, inte denna gång!

Rickard R
Skrev om Spanjorskan

Väldigt god mat, och servicen är på topp. Livlig och god stämning i lokalen.

Mattias
Skrev om Spanjorskan

Vilket fantastiskt ställe. Vi har varit 2 ggr på besök och kommer strax tillbaka igen. Så bra service från hovmästaren och hans kollega i baren. Gästvänligt och välkomnande miljö, dessutom väldigt god mat. Kan verkligen rekommenderas.