Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Speedy Speedy Bilservice Gävle

Speedy Bilservice Gävle

En del av Speedyspeedybilservice.se

Norra Gatan 1-3, 803 21 Gävle — Visa karta

Välkommen till Speedy Bilservice i Gävle!

Vi är en av de mest omtyckta verkstadskedjorna i Sverige. Hos oss får du alltid fast pris, både när det kommer till reparationer och service. Vi kontrollerar alla bilar mycket noggrant och ger alltid tre års garanti på alla arbeten vi utför. Dessutom behåller du självklart nybils- eller fabriksgarantin.

Vi arbetar utifrån enkla rutiner, dokumenterar allt väl och ervjuder både tidsbokning och drop-in. Att fixa bilen ska vara enkelt och flexibelt. Kom in till oss så hjälper vi dig!
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 40 kunder tycker om Speedy Bilservice Gävle

• Rickard B
    Rickard B skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Bra tillgänglighet och service, snabb hjälp med felsökning och reparation och till ett bra pris. Jag återkommer gärna! Läs mer
    2018-08-21 Speedy Bilservice Gävle A svarar Rickard B
  • GBO 1
    GBO 1 skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Jag har köpt en bil som har länge haft läckage av vätska ifrån AC-anläggningen. Jag och en kunnig vän till mig kände den distinkta citrus doften av AC-vätskan samt såg den gula färgen när vi kollade under motorhuven. Jag bokade då tid hos speedy service och nämnde om denna läckage, men de körde igenom stop leak vätskan samt fyllde på gas. Några dagar senare så slutade AC fungera. Vi åkte till Gävle igen och nämnde denna gång att slangen kommer behöva bytas, det har läckt ifrån den tidigare sa vi, och detta nämnde vi även under vårt första besök på verkstaden. Vi fick vänta rätt länge och sen så kom han ut till oss och sa att det inte är säkert att det är en läcka, han fyllde på med gas och den fungerar givetvis de första dygnet/dygnen innan all vätska läckt ut. Så vi fick åka hem med påfylld gas på nytt. Nu har AC slutat fungera igen och man blir trött på att åka fram och tillbaka ifrån verkstaden. Inte förräns nu nämner dem att det kanske är slangen som behöver bytas och det var bara för att jag öppnade huven och visade servicekillen att det var där det läckt ifrån. Jag krävde tillbaka pengarna från de tidigare besöken men då svarade dem att det inte är deras problem att det läcker ifrån AC'n, utan att det är min bil och mitt problem. Jag frågade lätt irriterat varför jag skall betala en felsökningsavgift när problemet inte lösts och de nämnde även att jag måste betala arbetskostnaden för slangbytet också. Dem är inte ens säkra på att det heller är den slangen som skall bytas!!!

"Speedy Service" är enligt mig inte enkel och smidig. Jag är extremt besviken. Läs mer
    2018-08-18 Speedy Bilservice Gävle A svarar GBO 1
    Speedy Bilservice gjorde 3 stycken felsökningar för att hitta felet samt att vi fyllde på gas 1 gång, allt för att få din bil felfri i AC. Vi tog ut kostnad för 1 stycken felsökning då vi utförde arbete. Bilen är en äldre variant och vi försökte att lösa det tyvärr utan att uppfylla ditt behov därför betalade du inte mer än ovan nämnt.
  • RYO180 F
    RYO180 F skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Fick tid samma dag jag ringde för felsökning pga varningslampa som lyser, felet åtgärdat, tydlig information/återkoppling och trevligt bemötande och bilen fungerar samma dag. Tack! Läs mer
    2018-07-24 Speedy Bilservice Gävle A svarar RYO180 F
  • sye197 t
    sye197 t skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Byte av turbo på Saab. Snabbt smidigt och utomordentligt bra service!! Läs mer
    2018-07-19 Speedy Bilservice Gävle A svarar sye197 t
  • Pierre B
    Pierre B skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Tvätt av bil och däckbyte. Mycket bra service. Kan rekommendera dem starkt Läs mer
    2018-07-18 Speedy Bilservice Gävle A svarar Pierre B
  • Mercedez H
    Mercedez H skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Första gången som jag har haft kontakt med Speedy i Gävle. Fick en positiv Första kontakt och servicen har gått bra.
    Trevlig personal. Läs mer
    2018-07-07 Speedy Bilservice Gävle A svarar Mercedez H
  • Jerker O
    Jerker O skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Snabb service, bra bemötande och rätt resultat Läs mer
    2018-07-07 Speedy Bilservice Gävle A svarar Jerker O
  • Camilla G
    Camilla G skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Mycket bra service! Bilen klar som sagt och till bra pris! Läs mer
    2018-06-30 Speedy Bilservice Gävle A svarar Camilla G
  • saab 9
    saab 9 skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Reparation 2a på besikt bra bemötande snabb service fick rekomendation om verkst o lämnat den vidare o återkommer vid nästa behov av rep +++++ Läs mer
    2018-05-31 Speedy Bilservice Gävle A svarar saab 9
  • Pirelli D
    Pirelli D skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Bra pris, snabba, bra utfört arbete Läs mer
    2018-05-14 Speedy Bilservice Gävle A svarar Pirelli D
  • Anders
    Anders skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Högsta betyg från mig!
    Offert som följdes enligt avtal! Läs mer
    2018-04-11 Speedy Bilservice Gävle A svarar Anders
    Välkommen tillbaka på 10%rabatt vid nästa gång som du vill ha hjälp med bilen :)
  • BROMS O
    BROMS O skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Trevliga snabb service inte 100% remt invändigt efter reconfition. Läs mer
    2018-03-27 Speedy Bilservice Gävle A svarar BROMS O
    Tack, vi tar åt oss av detta och ska se till att det blir bättre. Du är välkommen tillbaka på 10% rabatt på tvätt/däckbyte.
  • Robin H
    Robin H skrev om Speedy Bilservice Gävle
    helt underbar service, fixade min bil på bara 1 dag efter den hade brakat ihop helt. Läs mer
    2018-03-03 Speedy Bilservice Gävle A svarar Robin H
  • URJ263 G
    URJ263 G skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Lämnade in min bil för felsök och fick hjälp direkt. Bokade en tid veckan efter och fick felet åtgärdat. Patrik som jag hela tiden haft kontakt med hade ett fantastiskt trevligt bemötande gav ett förtroendeingivande intryck. Hans förhållningssätt mot kunden är precis det jag vill ha. Läs mer
    2018-03-02 Speedy Bilservice Gävle A svarar URJ263 G
  • Roger N
    Roger N skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Tack för bra service och grymt trevlig personal 👍👍👍 Läs mer
    2018-02-09 Speedy Bilservice Gävle A svarar Roger N
  • Annika E
    Annika E skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Mycket bra bemötande! De visste precis vad som behövde föras med bilen :) Läs mer
    2018-02-04 Speedy Bilservice Gävle A svarar Annika E
  • Matias H
    Matias H skrev om Speedy Bilservice Gävle
    5/5!
    Erbjöd sig att stanna kvar efter ordinarie öppettid så jag som kund kunde hämta ut bilen samma dag.
    Betalade samma pris som vi kom överens innan arbetet. Läs mer
    2018-01-19 Speedy Bilservice Gävle A svarar Matias H
  • Björn S
    Björn S skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Utmärkt service och bra priser. Läs mer
    2018-01-16 Speedy Bilservice Gävle A svarar Björn S
  • Bigitta t
    Bigitta t skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Jag behövde hjälp med att byta en xenonlampa. Positivt var att jag fick tid snabbt och arbetet gick fort. Jag hade haft kontakt med märkesverkstaden också. Där var det minst en veckas väntetid och de var dyrare på både lampa och arbete. Så valet blev enkelt. Jag tvättar även bilen här på Speedy och byter däck och har däckhotell. Jag är mycket nöjd med service och bemötande. Läs mer
    2018-01-13 Speedy Bilservice Gävle A svarar Bigitta t
    Tack så mycket de är välkommen tillbaka på 10% rabatt på valfri tvätt/recond
  • skoda f
    skoda f skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Bra och snabbt utfört jobb, ok pris Läs mer
    2018-01-11 Speedy Bilservice Gävle A svarar skoda f
    Tack så mycket för din kommentar. Det glädjer oss att du är nöjd. Du är varmt välkommen tillbaka till oss.
  • Carl-Magnuz L
    Carl-Magnuz L skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Grymt bra service och trevlig personal. Gjorde recond på bilen inne och ute och den blev som ny. Rekomenderar verkligen Speedy 👍🏼 Läs mer
    2018-01-10 Speedy Bilservice Gävle A svarar Carl-Magnuz L
    Tack så mycket de är välkommen tillbaka på 10% rabatt på valfri tvätt/recond
  • bubbla v
    bubbla v skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Bra bemötande och snabb service! Läs mer
    2018-01-10 Speedy Bilservice Gävle A svarar bubbla v
  • Sandra Margaretha E
    Sandra Margaretha E skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Trevlig personal och väldigt bra service. Personalen är väldigt hjälpsamma med allt Läs mer
    2018-01-09 Speedy Bilservice Gävle A svarar Sandra Margaretha E
    Tack för ditt besök & din kommentar! Du är Varmt välkommen tillbaka till oss! Erbjuder dig 10% på valfritt tvättprogram!
  • Anna Felicia D
    Anna Felicia D skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Supersnabba och väldigt trevliga! Läs mer
    2018-01-05 Speedy Bilservice Gävle A svarar Anna Felicia D
    tack för din vänlighet. du är varmt välkommen hit nästa gång du behöver tvätt/ reparation
    Ha en god fortsättning! :)
  • MORGAN B
    MORGAN B skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Mycket bra service, snabbt och enkelt. Läs mer
    2017-12-30 Speedy Bilservice Gävle A svarar MORGAN B
  • Kurtulus K
    Kurtulus K skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Jag reparerade min bil.
    Jag var nöjd och prsonalen var trevliga och duktiga på sitt jobb. Läs mer
    2017-12-27 Speedy Bilservice Gävle A svarar Kurtulus K
  • anders s
    anders s skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Den bästa verkstaden som jag har varit på!!! Läs mer
    2017-12-23 Speedy Bilservice Gävle A svarar anders s
  • rasmus b
    rasmus b skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Bemöttes bra , snabb service på båda mina bilar Läs mer
    2017-12-23 Speedy Bilservice Gävle A svarar rasmus b
    Ett otroligt bra bemötande och snabb service. Läs mer
    2017-12-22 Speedy Bilservice Gävle A svarar Desmi D
  • Kia N
    Kia N skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Hej. Bilen var ren både in och utvändigt. Trevlig personal och bilen var klar i på utsatt tid. Kommer absolut att lämna bilen hos er på tvätt igen. Med vänlig hälsning, Gith Norberg. Läs mer
    2017-12-22 Speedy Bilservice Gävle A svarar Kia N
  • Emma
    Emma skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Super bra bemötande+
    Fick hjälp med byte av bromsskivor/bromsklossar så jag kan köra säkert på vägarna!
    Rekommenderar Speedy Bilservice Gävle+++

God Jul & Gott Nytt År! Läs mer
    2017-12-19 Speedy Bilservice Gävle A svarar Emma
  • Nån Synaps Ab
    Nån Synaps Ab skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Bra bemötande.
    Bra tvättat
    Kommunikationen mellan er fungerar inte toppen. Jag skulle ev lämna min bil innan stängning dan innan min tid men ingen hade koll på att jag skulle komma.
    Jag har också vid alla tillfällen bett att ni ska ringa när bilen är klar, men det händer inte. Alltid jag som får ringa o fråga om den är klar?
    Har en gång haft ett jättefullt märke på sidan när jag tvättat hos er. Läs mer
    2017-12-17 Speedy Bilservice Gävle A svarar Nån Synaps Ab
    Tack för din kommentar. All feedback är viktig för oss och vi kommer att arbeta för att få ett säkrare system av bokning och återkoppling. Du är Varmt välkommen tillbaka till oss! Erbjuder dig 10% på valfritt tvättprogram!
  • Kia K
    Kia K skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Löste mitt problem samma dag vilket jag verkligen uppskattade. Läs mer
    2017-12-15 Speedy Bilservice Gävle A svarar Kia K
  • Lars Mikael G
    Lars Mikael G skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Begärt offert men ingen återkoppling. Vart in flera ggr utan att få svar. Kan inte rekommendera dessa. Tyvärr Läs mer
    2017-12-15 Speedy Bilservice Gävle A svarar Lars Mikael G
    Vi ber om ursäkt att du inte har fått svar på dina frågor. Du är välkommen in igen så får vi undersöka vad som har hänt. Vi bjuder på en utvändig tvätt för besväret.
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Bra bemötande från början. Lämnade in nycklarna för felsökning av bil och balansering av däck. Snabb service Läs mer
    2017-12-15 Speedy Bilservice Gävle A svarar Daniel R
  • Anna K
    Anna K skrev om Speedy Bilservice Gävle
    Bra bemötande, snabb service, snyggt resultat angående min 🚗 tvätt. God jul 🎄 Läs mer
    2017-12-15 Speedy Bilservice Gävle A svarar Anna K

Norra Gatan 1-3, 803 21 Gävle